Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av Tjaaah »

Jolla skrev: lør des 03, 2022 5:52 pm Hva er poenget med dette innlegget?

Tenker du at ehall eller du kommer dårligst ut?
ehall har vel rett her, siden han deler ordene. Championship er Englands andre divisjon, som før ble kalt andredivisjon.

Mvh

Pedantiske Petter.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Jolla skrev: lør des 03, 2022 5:52 pm
Leeds_ModernTalking skrev: lør des 03, 2022 4:25 pm
ehall skrev: lør des 03, 2022 3:19 pm

Ser forresten på Sunderland - Millwall i engelsk andre divisjon.
Andre divisjon?

Wow, du ligger langt etter, gitt. Sist gang denne divisjonen ble kalt andre divisjon var i 1992.

I dag heter det Championship.
Hva er poenget med dette innlegget?

Bare komme med en faktaopplysning. Ikke annet enn det.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Sharpix skrev: lør des 03, 2022 2:15 pm
Derfor tilhører jeg ingen av leirene.
Jeg føler vel at jeg heller ikke er hverken i boikott eller ikke/anti-boikott gjengen. Jeg forstår grunnlaget bak valget å ikke se noe fra VM, samt at jeg forstår grunnlaget bak valget å se VM.

Det sagt så har jeg sett samtlige minutter fra alle kampene sålangt i VM (men de fleste kampene har jeg sett to og to samtidig, så har vel ikke nødvendigvis fått med meg alt). Så jeg er vel muligens godt inne i camp ikke-boikott selv om jeg definerer meg som nøytral i en diskusjon.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Leeds_ModernTalking skrev: lør des 03, 2022 6:19 pm
Jolla skrev: lør des 03, 2022 5:52 pm
Leeds_ModernTalking skrev: lør des 03, 2022 4:25 pm Andre divisjon?

Wow, du ligger langt etter, gitt. Sist gang denne divisjonen ble kalt andre divisjon var i 1992.

I dag heter det Championship.
Hva er poenget med dette innlegget?

Bare komme med en faktaopplysning. Ikke annet enn det.
Morsomt at du trodde jeg ikke visst det. Bruker ikke navn jeg finner tåpelige eller ikke liker. For eksempel brukte jeg Eliteserien om norsk fotball isteden for Tippeligaen.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg var nære ved å se på straffekonkurransen nå nettopp (finnes det noe morsommere?), men jeg holdt meg heldigvis unna. Nå har jeg holdt ut så lenge, at det nærmest har blitt en personlig kamp mot meg selv. Kjære medboikottere, nå er det snart over. Ikke mange kampene igjen nå. Men samtidig er det de beste kampene (på papiret) som gjenstår. Vær sterk. Hold ut!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

trønderen skrev: man des 05, 2022 6:54 pm Jeg var nære ved å se på straffekonkurransen nå nettopp (finnes det noe morsommere?), men jeg holdt meg heldigvis unna. Nå har jeg holdt ut så lenge, at det nærmest har blitt en personlig kamp mot meg selv. Kjære medboikottere, nå er det snart over. Ikke mange kampene igjen nå. Men samtidig er det de beste kampene (på papiret) som gjenstår. Vær sterk. Hold ut!
Kjente det nappet i sjelen når jeg leste straffekonk på vg.no, ja.

I starten var dette lett for meg, men kjenner at jeg vrir meg litt nå, når det er sluttspill.

Men jeg skal faen meg ikke se på.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Tjaaah skrev: man des 05, 2022 6:56 pm
trønderen skrev: man des 05, 2022 6:54 pm Jeg var nære ved å se på straffekonkurransen nå nettopp (finnes det noe morsommere?), men jeg holdt meg heldigvis unna. Nå har jeg holdt ut så lenge, at det nærmest har blitt en personlig kamp mot meg selv. Kjære medboikottere, nå er det snart over. Ikke mange kampene igjen nå. Men samtidig er det de beste kampene (på papiret) som gjenstår. Vær sterk. Hold ut!
Kjente det nappet i sjelen når jeg leste straffekonk på vg.no, ja.

I starten var dette lett for meg, men kjenner at jeg vrir meg litt nå, når det er sluttspill.

Men jeg skal faen meg ikke se på.
Nettopp, sånn er det dessverre, det eneste dere forsvarer ar at dere syns fotball er morsomt, nada ellers.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

sertono skrev: man des 05, 2022 6:58 pm Nettopp, sånn er det dessverre, det eneste dere forsvarer ar at dere syns fotball er morsomt, nada ellers.
Hva er det du snakker om?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Tjaaah skrev: man des 05, 2022 7:04 pm
sertono skrev: man des 05, 2022 6:58 pm Nettopp, sånn er det dessverre, det eneste dere forsvarer ar at dere syns fotball er morsomt, nada ellers.
Hva er det du snakker om?
Glem det...

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Tjaaah skrev: lør des 03, 2022 6:02 pm
Jolla skrev: lør des 03, 2022 5:52 pm Hva er poenget med dette innlegget?

Tenker du at ehall eller du kommer dårligst ut?
ehall har vel rett her, siden han deler ordene. Championship er Englands andre divisjon, som før ble kalt andredivisjon.

Mvh

Pedantiske Petter.
Riktig begrep er vel strengt tatt "nest øverste divisjon". Det er ikke bare nøyaktig, men også tidløst. Iallefall i den tiden man hadde mer enn én divisjon. Som vel var fra 1937 i norsk sammenheng.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Har meg en tur inn i de godes leir, er det mange som har falt fra?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Folk_flesk skrev: man des 05, 2022 7:05 pm Riktig begrep er vel strengt tatt "nest øverste divisjon". Det er ikke bare nøyaktig, men også tidløst. Iallefall i den tiden man hadde mer enn én divisjon. Som vel var fra 1937 i norsk sammenheng.
Joda, nest øverste divisjon er bedre, men andre divisjon kan fortsatt bety det, selv om det er noe unøyaktig.

Lengter tilbake til 1936, når Brann ikke kunne rykke ned...

Edit: 1936 var vel første året man kunne rykke ned, muligens, så her gikk jeg nok rett i OBOS-fellen igjen.
Sist redigert av Tjaaah den man des 05, 2022 7:18 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Brezjnev skrev: ons nov 30, 2022 12:07 pm
trønderen skrev: tir nov 29, 2022 2:04 pm Hvordan går det kjære medboikottere? Har det gått greit så langt? For meg går det bedre og bedre.
Er vel som med alle andre typer avhengighet, det er starten som er verst. For min del var egentlig det unnagjort i forkant av VM, så har egentlig gått veldig greit. Likevel, kjenner jeg må være på alerten. Når Tyskland spiller, eller når det nå blir muligheter for å se C Ronaldo gråte for å bli slått ut må jeg innrømme at det frister.
Vel Tyskland behøver du ikke å bekymre deg for lenger. Fikk med seg en god dose hån fra VM-arrangøren som selv har gjort det superbra selvsagt, helt oppe der med Sverige som fikk VM-sølv i Stockholm.

CR7 kommer til å gråte.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tjaaah skrev: man des 05, 2022 7:11 pm
Edit: 1936 var vel første året man kunne rykke ned, muligens, så her gikk jeg nok rett i OBOS-fellen igjen.
Tenk det da. Når lagene i 1936 rykket ned i OBOS-ligaen, og alle spillerne som ikke bodde i Oslo spurte: "Hva faen betyr OBOS?!"

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ellers da. Hvordan går det her i støtetråden?

Er det fortsatt folk som kommer inn for å støte?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Jolla skrev: man des 05, 2022 7:39 pm
Tjaaah skrev: man des 05, 2022 7:11 pm
Edit: 1936 var vel første året man kunne rykke ned, muligens, så her gikk jeg nok rett i OBOS-fellen igjen.
Tenk det da. Når lagene i 1936 rykket ned i OBOS-ligaen, og alle spillerne som ikke bodde i Oslo spurte: "Hva faen betyr OBOS?!"
Haha.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

kytec skrev: man des 05, 2022 7:16 pm
Brezjnev skrev: ons nov 30, 2022 12:07 pm
trønderen skrev: tir nov 29, 2022 2:04 pm Hvordan går det kjære medboikottere? Har det gått greit så langt? For meg går det bedre og bedre.
Er vel som med alle andre typer avhengighet, det er starten som er verst. For min del var egentlig det unnagjort i forkant av VM, så har egentlig gått veldig greit. Likevel, kjenner jeg må være på alerten. Når Tyskland spiller, eller når det nå blir muligheter for å se C Ronaldo gråte for å bli slått ut må jeg innrømme at det frister.
Vel Tyskland behøver du ikke å bekymre deg for lenger. Fikk med seg en god dose hån fra VM-arrangøren som selv har gjort det superbra selvsagt, helt oppe der med Sverige som fikk VM-sølv i Stockholm.

CR7 kommer til å gråte.
Tyskland er ikke lenger noen snubletråd, men en sønderknust sippende C Ronaldo er jeg redd at jeg ikke kommer til å kunne motstå. Der er nok det beste jeg kan satse på å unngå å se det live. Er et par andre fiaskoer som fort kan friste i overkant også, er jeg redd. I dag har heldigvis NRK tatt ansvar og gir meg Poirot til å dempe suget.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Brezjnev skrev: man des 05, 2022 8:19 pm I dag har heldigvis NRK tatt ansvar og gir meg Poirot til å dempe suget.
Men blir det noe sipping der?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Tjaaah skrev: man des 05, 2022 8:23 pm
Brezjnev skrev: man des 05, 2022 8:19 pm I dag har heldigvis NRK tatt ansvar og gir meg Poirot til å dempe suget.
Men blir det noe sipping der?
Pertentlige Petter har ikke lagt seg, ser jeg.

startelver

Legg inn av startelver »

Skikkelig rævakamp i dag også.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Ikveld skal jeg spille innefotball. Det blir kjekt!

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

startelver skrev: tir des 06, 2022 6:17 pm Skikkelig rævakamp i dag også.
Fint du sløser bort tiden din da, i motsetningen til oss andre :D

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?
For min del absolutt alt, kunne kanskje sett noe iform av repriser osv, men etter drittsekkmafiatulling nr.1`s fifa tale så er alt boikottet, absolutt alt. (utenom denne tråden da, for her ser vi jo hvem som indirekte egentlig støtter disse drittsekkene i tykt å tynt, med den dårligste argumentasjonen etter den andre om hvorfor).

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt so* har *ed ** å gjøre, eller bare sel*e ka*pene når de spilles? Har dere fått sett noen a* de *akre scoringene fra *esterskapet i ettertid?
Jeg boikotter også boksta*ene "V" og "M".

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?
Tror ikke jeg har sett en eneste scoring, men nå ser jeg ikke noe særlig nyheter generelt.
Får med meg litt via nettaviser, men klikker meg ikke inn på sakene.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?
Har ikke sett mange skåringer, bortsett fra siste målet til Morocco i dag. Slår ikke av sportsnyhetene bare for at de sender fra VM. Følger litt med på Soccerway. Forrige dagen klikket jeg inn på en straffesparkkonkurranse, men grafikken var så dårlig at jeg slo over siden jeg ikke skjønte hvordan det lå an. Når det endelig nå begynner å være kamper som er spennende, kan det nok hende jeg zapper innom på slutten. Spesielt om en viss en som blir så potte sur om han taper skal spille i kveld.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ehall skrev: tir des 06, 2022 8:49 pm
LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?
Har ikke sett mange skåringer, bortsett fra siste målet til Morocco i dag. Slår ikke av sportsnyhetene bare for at de sender fra VM. Følger litt med på Soccerway. Forrige dagen klikket jeg inn på en straffesparkkonkurranse, men grafikken var så dårlig at jeg slo over siden jeg ikke skjønte hvordan det lå an. Når det endelig nå begynner å være kamper som er spennende, kan det nok hende jeg zapper innom på slutten. Spesielt om en viss en som blir så potte sur om han taper skal spille i kveld.
Grafikken under straffesparkkonkurransen er jo umulig å misforstå.

5 prikker på hvert lag. Grønn ved scoring, rød ved bom. Skulle gjerne ha lagt inn bilde, men det passer seg ikke i denne tråden

MentalM

Legg inn av MentalM »

LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?
Ser ikke på kampene eller går inn på oppsummeringer eller andre saker om VM (med mindre de belyser tingene jeg synes er feil).

På Twitter feeden min er det ofte videoer av scoringer etc så helt borte klarer jeg ikke å få det. Dog oppsøker jeg ingenting

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Takk for svar, alle sammen! 👍

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»