Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
Brezjnev

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av Brezjnev »

Jhinx skrev: tor des 08, 2022 9:57 am
lund skrev: tor des 08, 2022 9:38 am
Jhinx skrev: tor des 08, 2022 9:34 am

Er det ynkelig trolling å velge å se VM?
I så fall synes jeg veldig synd på deg.
Jeg har tatt et valg, og jeg sa jeg respekterte de som hadde tatt ditt valg. Men håpet og andre kunne respektere de som så på det annerledes.
Du evner tydeligvis ikke å se på ting andre måter enn din egen og evner ikke å respektere andre.
Måten du oppfører deg på gjør at jeg mister litt tro på menneskenaturen. Men heldigvis er der andre som gir håp.
Hvis du hadde lest trådtittelen, så hadde du kanskje forstått hva han mente. Dette er ikke en tråd ment for at de som ser på VM skal komme inn og fortelle hvor fortreffelig VM er. Det er selvfølgelig en veldig respektløs ting å gjøre. Det skjønner du om du tenker litt etter.
Hæ? Får man ikke lov å skrive her inne om man ser på VM?
Men mange som boikotter VM skriver på VM sidene.
Misstenker mange sitter her og leter etter folk å kverulere med.
Jeg prøvde faktisk å være høflig om du leser min første tråd. Men ble møtt med spydig kommentar tilbake.
Da får han tilbake med samme behandling. Jeg svarer folk slik de svare meg.
For noen, blant andre meg, så er det ikke all verden å boikotte VM selv om jeg vanligvis planlegger dagene rundt tv-tidene når det er EM eller VM. Jeg bestemte meg for lenge siden og var på en måte ferdig med savnet før spetakkelet begynte. For andre så kan det være et stort savn, og de har godt av en slik tråd (slik den var ment å være).

Det er flere som tar opp de problematiske sidene ved dette arrangementet i andre tråder, men siden jeg ikke har sett noen klaging her på at vi f.eks. kamptråder forsøples med ting som ikke har noe der å gjøre så konkluderer jeg med at vi klarer å holde oss til de trådene der det er relevant. Det virker å være den store forskjellen, at vi har folkeskikk nok til å holde oss unna de stedene vi ikke har noe å gjøre. Dette er den ene tråden på hele VM-forumet dedikert til ikke-seerne, og den rennes ned av folk som skal fortelle at vi av diverse årsaker er teite.

Ditt innlegg var litt som å komme inn i en støttegruppe for folk som slutter å røyke, ta noen ordentlig dype magadrag og fortelle entusiastisk om hvor deilig det er å ta seg en blås. Det kan ikke oppfattes som annet enn provoserende, uansett om det var bevisst eller bare tankeløst.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jhinx skrev: tor des 08, 2022 11:23 am
Selv om folk boikotter VM, så lurer de fleste på resultatene og hvordan det går.
Du tror ikke folk klarer å oppsøke resultater og referater om de ønsker det, men at du må komme inn som en ridder på hvit hest for å fortelle dem din subjektive vurdering av VM? Funny guy.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Jeg lurer oppriktig på hva som er riktig vei å gå, da jeg leser fra flere at det ikke er boikott. Hvilke alternativer har man liksom?

Hvorfor skal FIFA forandre på noe som helst om pengene renner inn?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Viser seg å være viktigere å boikotte Carlsberg enn Qatar. Dette inkluderer Ringnes, Tuborg og Pepsi-Max.

"Jeg leser i avisene at Carlsberg fortsetter sin virksomhet i terrorstaten Russland.
De snakket ikke sant når de erklærte at de skulle trekke seg ut på grunn av det russiske angrepet på Ukraina.
Jeg har drukket min siste Carlsberg øl.
Carlsberg markedsfører også Kronenburg 1664 og Brooklyn Brewery, som jeg heller aldri mer skal drikke.
Boykott Carlsberg. De driver på med sitt i diktaturet russland.

Kom gjerne med tips om andre produkter som produseres eller markedsføres av Carlsberg".

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jhinx skrev: tor des 08, 2022 11:23 am
GoingKronos skrev: tor des 08, 2022 11:16 am
Jhinx skrev: tor des 08, 2022 10:02 am

Måtte slå opp trolling for å få en nøyaktig defenisjon.
Om ikke din intensjon var å trolle, hva er da grunnen til at du skriver om hvor fantastisk VM er i en støttetråd for folk som boikotter VM? Alternativet til trolling er jo i tilfelle veldig dårlig sosiale antenner og kanskje allment lav IQ.
Jeg trer ut av denne tråden og går over til mer høflig og besinnet debattering.
Lykke til med boikotten din.
Tror Kronos understreket i sitt forrige innlegg til deg at han nettopp IKKE boikotter Fotball-VM, gjorde liksom et poeng ut av det.

Det er ikke forbudt for fotballnytere å debattere her, men det er ikke nødvendig å provosere bevist.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

kytec skrev: tor des 08, 2022 4:30 pm Viser seg å være viktigere å boikotte Carlsberg enn Qatar. Dette inkluderer Ringnes, Tuborg og Pepsi-Max.

"Jeg leser i avisene at Carlsberg fortsetter sin virksomhet i terrorstaten Russland.
De snakket ikke sant når de erklærte at de skulle trekke seg ut på grunn av det russiske angrepet på Ukraina.
Jeg har drukket min siste Carlsberg øl.
Carlsberg markedsfører også Kronenburg 1664 og Brooklyn Brewery, som jeg heller aldri mer skal drikke.
Boykott Carlsberg. De driver på med sitt i diktaturet russland.

Kom gjerne med tips om andre produkter som produseres eller markedsføres av Carlsberg".
Pepsi

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: tor des 08, 2022 11:43 am Jeg lurer oppriktig på hva som er riktig vei å gå, da jeg leser fra flere at det ikke er boikott. Hvilke alternativer har man liksom?

Hvorfor skal FIFA forandre på noe som helst om pengene renner inn?
Dette er et veldig godt spørsmål.
Man hører jo stadig at boikott ikke løser noen ting, at det ikke er rette måten å gjøre det på.
Men det er ingen som kommer opp med noen bedre forslag.

Som privatperson, så er det vel ikke så mye mer man kan få gjort enn å boikotte.
Det er jo den mest lavterskel muligheten man har som forbruker.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Henningsen skrev: tor des 08, 2022 4:45 pm
greyserpent skrev: tor des 08, 2022 11:43 am Jeg lurer oppriktig på hva som er riktig vei å gå, da jeg leser fra flere at det ikke er boikott. Hvilke alternativer har man liksom?

Hvorfor skal FIFA forandre på noe som helst om pengene renner inn?
Dette er et veldig godt spørsmål.
Man hører jo stadig at boikott ikke løser noen ting, at det ikke er rette måten å gjøre det på.
Men det er ingen som kommer opp med noen bedre forslag.

Som privatperson, så er det vel ikke så mye mer man kan få gjort enn å boikotte.
Det er jo den mest lavterskel muligheten man har som forbruker.
Ja, jeg klarer ikke å se logikken til påstanden.

Blir som å si at streik ikke virker også.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: tor des 08, 2022 4:47 pm
Henningsen skrev: tor des 08, 2022 4:45 pm
greyserpent skrev: tor des 08, 2022 11:43 am Jeg lurer oppriktig på hva som er riktig vei å gå, da jeg leser fra flere at det ikke er boikott. Hvilke alternativer har man liksom?

Hvorfor skal FIFA forandre på noe som helst om pengene renner inn?
Dette er et veldig godt spørsmål.
Man hører jo stadig at boikott ikke løser noen ting, at det ikke er rette måten å gjøre det på.
Men det er ingen som kommer opp med noen bedre forslag.

Som privatperson, så er det vel ikke så mye mer man kan få gjort enn å boikotte.
Det er jo den mest lavterskel muligheten man har som forbruker.
Ja, jeg klarer ikke å se logikken til påstanden.

Blir som å si at streik ikke virker også.
Det beste er nok å gjøre ingenting, bare trekke på skuldrene og la det skure og gå.
(Kan være spor av sarkasme i dette innlegget)

Men jeg er overrasket over hvor enkelt det har vært å styre unna.
Jeg hadde regnet med litt abstinenser, men de er ikke der overhodet.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

17 dager til boxing day.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Sannhetsvitne til NFF og Mollekleiv arrestert.

Synd Frode Lia ble mutet på det eksiraordinære tinget når han tok opp at ITUC har like mye integritet som en ukastrerte utekat.

startelver

Legg inn av startelver »

GatlingGun skrev: fre des 09, 2022 12:14 am 17 dager til boxing day.
Flott da kan man heie på araberklubbene igjen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

startelver skrev: fre des 09, 2022 10:22 pm
GatlingGun skrev: fre des 09, 2022 12:14 am 17 dager til boxing day.
Flott da kan man heie på araberklubbene igjen.
Eller Brentford.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Noen som har sprukket?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

greyserpent skrev: tor des 08, 2022 4:40 pm
kytec skrev: tor des 08, 2022 4:30 pm Viser seg å være viktigere å boikotte Carlsberg enn Qatar. Dette inkluderer Ringnes, Tuborg og Pepsi-Max.

"Jeg leser i avisene at Carlsberg fortsetter sin virksomhet i terrorstaten Russland.
De snakket ikke sant når de erklærte at de skulle trekke seg ut på grunn av det russiske angrepet på Ukraina.
Jeg har drukket min siste Carlsberg øl.
Carlsberg markedsfører også Kronenburg 1664 og Brooklyn Brewery, som jeg heller aldri mer skal drikke.
Boykott Carlsberg. De driver på med sitt i diktaturet russland.

Kom gjerne med tips om andre produkter som produseres eller markedsføres av Carlsberg".
Pepsi
Dahls og Ringnes. Lurer på hvordan den boikotten kommer til å fungere i Trøndelag og Oslo.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GoingKronos skrev: ons des 07, 2022 3:25 pm
Snakk om ynkelig trolling, det er fascinerende hvorfor så mange ikke klarer å dy seg - forteller kanskje litt om menneskenaturen det også.
Rent underholdningsmessig, hvis man kun ser på det som skjer på banen og ignorerer alt rundt (som man selvfølgelig ikke skal gjøre - det er viktig å sette ting i kontekst), så vil jeg si at det er det mest underholdende VMet jeg har sett. Så jeg har lyst til å komme Jhinx litt i forsvar her.

Bare synd at det var i Qatar at man skulle ha disse kampene, og ikke i Brasil (selv om det var et par rysarer der også.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Om noe, så setter dette bare boikotterne i et enda bedre lys. For de står virkelig på det, helt uavhengig av spenningen eller kvaliteten på mesterskapet.

Det er enklere å boikotte Jahn Teigen enn Queen for å si det på den måten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Jolla skrev: fre des 09, 2022 11:25 pm Om noe, så setter dette bare boikotterne i et enda bedre lys. For de står virkelig på det, helt uavhengig av spenningen eller kvaliteten på mesterskapet.

Det er enklere å boikotte Jahn Teigen enn Queen for å si det på den måten.
Queen er ekstremt enkelt for meg. La dem boikotte all fotball med skitne penger i ett år istedenfor en lusen måned. Da skal jeg også vurdere å ha litt respekt for dem.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Folk_flesk skrev: fre des 09, 2022 11:28 pm
Jolla skrev: fre des 09, 2022 11:25 pm Om noe, så setter dette bare boikotterne i et enda bedre lys. For de står virkelig på det, helt uavhengig av spenningen eller kvaliteten på mesterskapet.

Det er enklere å boikotte Jahn Teigen enn Queen for å si det på den måten.
Queen er ekstremt enkelt for meg. La dem boikotte all fotball med skitne penger i ett år istedenfor en lusen måned. Da skal jeg også vurdere å ha litt respekt for dem.
Tror ikke det betyr så mye hva du tenker om de som boikotter, for de som boikotter.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GatlingGun skrev: fre des 09, 2022 11:36 pm
Folk_flesk skrev: fre des 09, 2022 11:28 pm
Jolla skrev: fre des 09, 2022 11:25 pm Om noe, så setter dette bare boikotterne i et enda bedre lys. For de står virkelig på det, helt uavhengig av spenningen eller kvaliteten på mesterskapet.

Det er enklere å boikotte Jahn Teigen enn Queen for å si det på den måten.
Queen er ekstremt enkelt for meg. La dem boikotte all fotball med skitne penger i ett år istedenfor en lusen måned. Da skal jeg også vurdere å ha litt respekt for dem.
Tror ikke det betyr så mye hva du tenker om de som boikotter, for de som boikotter.
Hvis de ikke brydde seg om hva folk mente om dem hadde de vel ikke stått frem som boikottere i første omgang?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jolla skrev: fre des 09, 2022 11:22 pm

Rent underholdningsmessig, hvis man kun ser på det som skjer på banen og ignorerer alt rundt (som man selvfølgelig ikke skal gjøre - det er viktig å sette ting i kontekst), så vil jeg si at det er det mest underholdende VMet jeg har sett. Så jeg har lyst til å komme Jhinx litt i forsvar her.
Det spiller ingen rolle om han har rett eller feil i om det er et av tidenes VM (han tar feil), kritikken gikk på hans søppel oppførsel.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jolla skrev: fre des 09, 2022 11:22 pm
GoingKronos skrev: ons des 07, 2022 3:25 pm
Snakk om ynkelig trolling, det er fascinerende hvorfor så mange ikke klarer å dy seg - forteller kanskje litt om menneskenaturen det også.
Rent underholdningsmessig, hvis man kun ser på det som skjer på banen og ignorerer alt rundt (som man selvfølgelig ikke skal gjøre - det er viktig å sette ting i kontekst), så vil jeg si at det er det mest underholdende VMet jeg har sett. Så jeg har lyst til å komme Jhinx litt i forsvar her.

Bare synd at det var i Qatar at man skulle ha disse kampene, og ikke i Brasil (selv om det var et par rysarer der også.)
Det er godt mulig at han har rett, men det hører ikke hjemme i denne tråden. Det er det han har blitt kritisert for. Denne tråden var i utgangspunktet ment for oss som boikotter VM og som kanskje ikke synes det er så lett. Da er det passe idiotisk av han å komme inn her og "friste oss" med å fortelle hvor bra dette VMet har vært. Jeg går ikke inn til anonyme alkoholikere, spretter en øl og påpeker hvor godt det er. Poenget her er at denne tråden skulle hjelpe meg og andre med å IKKE sprekke.

trønderen

Legg inn av trønderen »

John Garfield skrev: fre des 09, 2022 10:27 pm Noen som har sprukket?
Jeg har holdt ut!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

trønderen skrev: lør des 10, 2022 12:43 am
John Garfield skrev: fre des 09, 2022 10:27 pm Noen som har sprukket?
Jeg har holdt ut!
Føler du at det har hjulpet?

lund

Legg inn av lund »

KingKongHalvor skrev: lør des 10, 2022 12:48 am
trønderen skrev: lør des 10, 2022 12:43 am
John Garfield skrev: fre des 09, 2022 10:27 pm Noen som har sprukket?
Jeg har holdt ut!
Føler du at det har hjulpet?
I Norge har det jo åpenbart hatt en effekt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

lund skrev: lør des 10, 2022 12:49 am
KingKongHalvor skrev: lør des 10, 2022 12:48 am
trønderen skrev: lør des 10, 2022 12:43 am
Jeg har holdt ut!
Føler du at det har hjulpet?
I Norge har det jo åpenbart hatt en effekt.
Har det? Fortell!

lund

Legg inn av lund »

KingKongHalvor skrev: lør des 10, 2022 12:50 am
lund skrev: lør des 10, 2022 12:49 am
KingKongHalvor skrev: lør des 10, 2022 12:48 am

Føler du at det har hjulpet?
I Norge har det jo åpenbart hatt en effekt.
Har det? Fortell!
TV-tallene har da vitterlig gått ganske mye ned sammenlignet med tidligere.

trønderen

Legg inn av trønderen »

KingKongHalvor skrev: lør des 10, 2022 12:48 am
trønderen skrev: lør des 10, 2022 12:43 am
John Garfield skrev: fre des 09, 2022 10:27 pm Noen som har sprukket?
Jeg har holdt ut!
Føler du at det har hjulpet?
Det har hjulpet på to måter: Min egen samvittighet (minst viktig) og lavere seertall (mest viktig).

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

lund skrev: lør des 10, 2022 12:51 am
KingKongHalvor skrev: lør des 10, 2022 12:50 am
lund skrev: lør des 10, 2022 12:49 am

I Norge har det jo åpenbart hatt en effekt.
Har det? Fortell!
TV-tallene har da vitterlig gått ganske mye ned sammenlignet med tidligere.
Ok, og det skyldes boikotten, ikke den generelle nedgangen all tv-titting har? Det er bare tv-sendinger vi snakker om, eller streaming også?

lund

Legg inn av lund »

KingKongHalvor skrev: lør des 10, 2022 12:59 am
lund skrev: lør des 10, 2022 12:51 am
KingKongHalvor skrev: lør des 10, 2022 12:50 am

Har det? Fortell!
TV-tallene har da vitterlig gått ganske mye ned sammenlignet med tidligere.
Ok, og det skyldes boikotten, ikke den generelle nedgangen all tv-titting har? Det er bare tv-sendinger vi snakker om, eller streaming også?
Det er stort sett i den nord/nordvestlige delen av Europa det har vært en større nedgang, så nei det er nok ikke grunnen nei.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»