Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Svar
MentalM

Re: Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Legg inn av MentalM »

Jolla skrev: man des 12, 2022 10:49 am Dere har jo haugevis av peng.

Aston Villa har brukt £285 mill på overgangsvinduet siden opprykket sommeren 2019 (kjøp minus salg). Vi er fattige i forhold.

Jeg synes absolutt at Aston Villa bør legge £100 mill på bordet.

Ser ikke hvorfor Arsenal skal betale såpass mye for en spiller som vil medføre at eksempelvis Ødegaard blir benket når alle er friske.
Er derfor vi ikke kan bruke £100m på en spiller vettu :mrgreen: Vi har allerede brukt kjempemye. Hadde det ikke vært FFP hadde det kanskje vært en mulighet :D

Var Cunha informasjonen jeg tagget deg for! Ikke Felix :lol:

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Cunha er bare tilgjengelig hvis kjøpende klubb tar med seg Felipe på lasset, med mindre det er aktuelt så hjelper jeg ikke til!

MentalM

Legg inn av MentalM »



Ornstein hevder Mudryk fortsatt er prioritet 1

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: man des 12, 2022 10:49 am
MentalM skrev: man des 12, 2022 10:23 am
Ingen konkurranse fra oss om Felix, navnet vårt blir bare hivd med for å få den ballen til å rulle. Han vil være ALTFOR dyr for oss, han vil heller ikke være interessert i en klubb som ikke spill i Europa.
Dere har jo haugevis av peng.

Aston Villa har brukt £285 mill på overgangsvinduet siden opprykket sommeren 2019 (kjøp minus salg). Vi er fattige i forhold.

Jeg synes absolutt at Aston Villa bør legge £100 mill på bordet.

Ser ikke hvorfor Arsenal skal betale såpass mye for en spiller som vil medføre at eksempelvis Ødegaard blir benket når alle er friske.
Jeg er langt ifra sikker på at Felix danker ut Ødegaard som førstevalg i den høyre indreløperposisjonen. Ikke at Felix er en dårligere spiller, men jeg har mine tvil på at han vil passe like godt inn i den rollen som det Ødegaard gjør. Jobben Ødegaard gjør defensivt og i presspillet er uvurderlig i måten vi presser lag tilbake i banen, og regelrett dominerer hvor ballen er i 90% av kampene. Vi har ikke de høyeste possession-tallene i ligaen, men med unntak av Man City så er det ingen lag som har så høy field tilt.

Hvis han hentes så er det nok som et alternativ i de tre fremste plassene, evt høyre indreløperrolle og at man pusher Ødegaard litt dypere. Jeg er litt usikker på om han ville vært den beste signeringen langsiktig, men han er en såpass god spiller at jeg tror man ville fått det til å fungere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: man des 12, 2022 11:07 am Hvis han hentes så er det nok som et alternativ i de tre fremste plassene, evt høyre indreløperrolle og at man pusher Ødegaard litt dypere. Jeg er litt usikker på om han ville vært den beste signeringen langsiktig, men han er en såpass god spiller at jeg tror man ville fått det til å fungere.
Skjønner uansett ikke hvorfor dere skulle kjøpt en spiller som vil plassere Martinelli, Saka eller Ødegaard på benken, når dette er tre såpass perfekte spillere som nok bare blir bedre med årene.

Og hvis han kommer inn og IKKE plasserer dem på benken så er dere jo i den samme situasjonen som Atlético, og da er argumentet der at han ikke verdt det.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: man des 12, 2022 11:12 am
Wellé skrev: man des 12, 2022 11:07 am Hvis han hentes så er det nok som et alternativ i de tre fremste plassene, evt høyre indreløperrolle og at man pusher Ødegaard litt dypere. Jeg er litt usikker på om han ville vært den beste signeringen langsiktig, men han er en såpass god spiller at jeg tror man ville fått det til å fungere.
Skjønner uansett ikke hvorfor dere skulle kjøpt en spiller som vil plassere Martinelli, Saka eller Ødegaard på benken, når dette er tre såpass perfekte spillere som nok bare blir bedre med årene.

Og hvis han kommer inn og IKKE plasserer dem på benken så er dere jo i den samme situasjonen som Atlético, og da er argumentet der at han ikke verdt det.
Nei, du sier noe der, men vi trenger samtidig å øke bredden i angrepet. Hvis man ikke tåler en skade på Jesus, Saka eller Martinelli uten at en betydelig svakere spiller kommer inn så har man jo et ganske stort breddeproblem, og hvis vi antar at Arsenal spiller CL neste år så er jo behovet enda større for forsterkninger offensivt.

Jeg har mer troen på at Balogun har en langsiktig fremtid i klubben enn Nketiah, hovedsaklig fordi jeg liker allrouns-spillet hans bedre enn Nketiah. Det skal sies at Nketiah har utviklet seg mye mer her enn mine høyeste forventninger, men til tross for det tror jeg det aldri vil være i nærheten av å være en reell konkurrent til Jesus. Balogun tror jeg kan ha potensialet til det, men mulig han blir lånt ut enda en gang neste sesong for å utvikle seg videre. ESR tror jeg kanskje har fremtiden sin mer sentralt i banen hvis han klarer å få orden på kroppen sin. Han er uansett ikke en spiller man kan stole på at vil være skadefri i store deler av en sesong per nå.

Da står vi igjen med tre soleklare førstevalg i de tre mest offensive posisjonene, og ikke noe særlig betryggende backup. Mudryk virker å være en vi følger tett, men han har nesten utelukkende spilt på venstresiden, mens Felix er en mye mer anvendelig spiller. Jeg tror man kan få plass til begge to uten at vi vil være i samme posisjon som dere som har 4 eller 5 spisser eller noe. Jeg tror at Felix vil få veldig mye spilletid hos Arsenal selvom han ikke vil være et utpreget førstevalg i noen av posisjonene, og da går det mer på pris. Er det snakk om €70+m så er det ikke verdt det, men hvis man klarer å pushe det nærmere €50m så bør man være med.

Ref denne diskusjonen:


Jeg skal innrømme at jeg har litt vanskeligheter med å se for meg at han kommer til oss, men det er en del røyk her nå. Marca er vel generelt ikke spesielt troverdige og Ornstein var ikke veldig konkret da han nevnte oss i sin oversikt, men ting tyder på at vi kanskje har meldt vår interesse og så venter på hva det eventuelt vil koste å hente han. Litt sånn som man visstnok gjorde med Raphinha. Da han ikke var interessert i å joine oss så lenge Barcelona var aktuelle og prisen passerte hva vi var villige til å betale så trakk man interessen

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det vil være en fallitterklæring av Atlético hvis de selger ham for under €100 mill.

MentalM

Legg inn av MentalM »



Noen driver i hvert fall på med Cunha + Felipe

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Litt usikker på hva som er størst risiko for oss, at vi ikke har god dekning for Partey hvis han blir borte, eller om vi har god dekning for Jesus som vi vet blir borte.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: man des 12, 2022 1:10 pm Det vil være en fallitterklæring av Atlético hvis de selger ham for under €100 mill.
Hvis det er prisen så bør det være helt uaktuelt for Arsenal å være involvert, men jeg kan ikke skjønne at AM skal få noe i nærheten av det. Han er ikke et utpreget førstevalg samt at han vil vekk.
Jeg kan ikke se at det er en eneste klubb som er villig til å betale det, kanskje med unntak av PSG eller Newcastle. Nå skal man ta verdivurderingen til TM med en klype salt, men ser at de har den på €50m som jeg syns virker fornuftig for Arsenal å slå til på. Over det er for mye ref hva vi har diskutert over her.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Onv95 skrev: man des 12, 2022 2:23 pm Litt usikker på hva som er størst risiko for oss, at vi ikke har god dekning for Partey hvis han blir borte, eller om vi har god dekning for Jesus som vi vet blir borte.
Nei, det er ikke lett. Nå er det jo en del ting som tyder på at en offensiv spiller uansett var øverste prioritet basert på i sommer hvor man var helt åpenbart gikk etter Raphinha, og etterhvert Neto og Mudryk. Nå som Elneny er tilbake så kan jeg se for meg at det er pushet tilbake til å være andreprioritet igjen, og kanskje også tredjeprioritet ettersom man kanskje trenger en mer ren 9-er enn det man i utgangspunktet hadde tenkt å hente (Mudryk).

Wellé

Legg inn av Wellé »

Fabrizio Romano on Mudryk to Arsenal: I think for sure they'll get the move for him in 2023.

Spesifiserer jo ikke her om det blir til sommeren eller nå i januar, men er jo en ganske sterk ordlyd for å være Romano som generelt ikke pleier å være så bombastisk. Virker i hvert fall som han er mann vi SKAL ha før eller senere. Må ta meg tid til å se den scoutingvideoen AVP lagde av han.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg trodde jeg hadde skrevet om det tidligere, men mulig det kom i den andre tråden. Jeg ser det er en del som melder at vi har inngått en avtale med Ndicka som spiller i Frankfurt. Kontrakten hans går ut i sommer og vi har visstnok en avtale klar for at han skal komme "gratis" til oss neste sommer. Mirror er en av kildene så usikker på sannhetsgestalten i dette.
https://www.mirror.co.uk/sport/football ... t-28695988

Kjapp info om han er at han er 23 år, 1,92m høy og venstrebent. På papiret så høres jo det ut som Artetas våte drøm hvis han skulle designet en midtstopper som konkurrent til Gabriel.

Jeg har sett litt på han på YT. Nå syns jeg midtstoppere på generell basis kan være vanskelig å vurdere, spesielt på YT og gjennom data. Der trenger man enten å se kamper eller bruke verktøy som WyScout. YT løfter jo stort sett frem dueller, taklinger og pasninger for forsvarsspillere og det er jo bare halve pakken når det kommer til stoppere. Det er hva de gjør uten ball som nesten er mest viktig. Meeen basert på det man kan se på YT så fremstår han rimelig kaotisk. Det er full pupp, grønske på knærne og taklinger over en lav sko. Jeg tviler på at han er en spiller som henviser Gabriel direkte til benken, men vil heller komme inn som en understudy som kan danke han ut over tid som førstevalget. For de som drømmer om Gvardiol så er nok ikke dette en signering på det nivået, men han vil jo være en billig måte å erstatte både Holding og Mari som jeg begge tror drar til sommeren.

Hvis noen ser mye BL så hadde det vært konge om de ga en langt bedre vurdering av han enn det jeg klarer basert på YT.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: man des 12, 2022 11:12 am
Wellé skrev: man des 12, 2022 11:07 am Hvis han hentes så er det nok som et alternativ i de tre fremste plassene, evt høyre indreløperrolle og at man pusher Ødegaard litt dypere. Jeg er litt usikker på om han ville vært den beste signeringen langsiktig, men han er en såpass god spiller at jeg tror man ville fått det til å fungere.
Skjønner uansett ikke hvorfor dere skulle kjøpt en spiller som vil plassere Martinelli, Saka eller Ødegaard på benken, når dette er tre såpass perfekte spillere som nok bare blir bedre med årene.

Og hvis han kommer inn og IKKE plasserer dem på benken så er dere jo i den samme situasjonen som Atlético, og da er argumentet der at han ikke verdt det.
En spiller som kan spille i 3 eller 4 posisjoner vil alltid få nok spilletid. Vi må rett og slett ha bedre cover enn det vi har i dag. De gangene alle er tilgjengelige og i form (som antakelig ikke vil skje så veldig ofte) får en av dem tåle å være innbytter.

“Could kill his career” må vi være ferdige med. Konkurranse om plassene er bare sunt imo.

Wellé

Legg inn av Wellé »

For de som drømmer om Gvardiol:


Hvis det stemmer så bare understreker det så sykt hvor umulig Man City blir å hamle opp med i fremtiden. Det der er 2/3 av hva vi brukte en sommer med kraftig backing, mens de bruker det på en spiller…

Wellé

Legg inn av Wellé »

Til info, hvis vi signerer Joao så kommer jeg til å synge juleklassikeren "Felix Navidad" i hele januar.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Der var City ja, haha. For en tøyseklubb. De har vel kjøpt stoppere for 1 mrd omtrent hvert år i 6-7 år på rad nå?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Med Nelson ut med hamstringskade i går og ESR ikke klar ennå så øker nok muligheten for at vi prioriterer en kantspiller nå i januar. Mudryk er vel den som nevnes oftest, men orisen varierer jo kraftig mellom Eur 40-100m.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Wellé skrev: tir des 13, 2022 2:31 pm Til info, hvis vi signerer Joao så kommer jeg til å synge juleklassikeren "Felix Navidad" i hele januar.
Heter Feliz Natal på portugisisk...

Wellé

Legg inn av Wellé »

Kan virkelig ikke si at jeg ser Vlahovic bli signert, men det begynner å bli nevnt ganske ofte nå. Tror først og fremst det er Juve som pusher det, men skal ikke se bort ifra at vi hopper på hvis prisen faller betraktelig.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ettersom ingen har nevnt det så får jeg rulle opp ermene og ta ansvar. Vi har gitt et formelt bud på Mudryk. Det ryktes til å være rundt £55m inc add-ons. Dette budet har Shakthar avslått, men ifølge Sam Dean i Telegraph så har vi fortsatt stor tro på at vi kommer til å lande han. Personlig syns jeg denne prisen allerede er for høy for Mudryk, som strengt talt har til gode å vise noe i de største ligaene. Det er også visse klare svakheter i spillet hans, spesielt at han har en litt hard touch.

Kan jo også legge til at spilleren delte på instastoryen sin at han så på kampen vår, så man kan jo trygt si at han er interessert i å dra til oss. Jeg ser på det positivt at han er så klar på at han ønsker å dra til oss uten at han enda har startet streitinger eller lignende.


Wellé

Legg inn av Wellé »

I andre nyheter så er det snakk om at de tre mulige destinasjonene for Felix er oss, Chelsea og Man Utd, men at slik ståa er nå så har ikke Man Utd råd til selv en låneovergang for Man Utd.

Jeg tror det både sier noe om den økonomiske situasjonen i Man Utd, og at AM prøver å pushe sitronen for alt den er verdt. Elsker spilleren, tror han ville et meget godt tilskudd, men ikke til enhver pris.

Skulle gjerne sett at vi var linket til en venstrebent kantspiller/angriper. Syns vi er short i den posisjonen med mindre Arteta tenker han kan ta en Sane med Mudryk.


Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wellé skrev: tir des 27, 2022 5:54 pm Ettersom ingen har nevnt det så får jeg rulle opp ermene og ta ansvar. Vi har gitt et formelt bud på Mudryk. Det ryktes til å være rundt £55m inc add-ons. Dette budet har Shakthar avslått, men ifølge Sam Dean i Telegraph så har vi fortsatt stor tro på at vi kommer til å lande han. Personlig syns jeg denne prisen allerede er for høy for Mudryk, som strengt talt har til gode å vise noe i de største ligaene. Det er også visse klare svakheter i spillet hans, spesielt at han har en litt hard touch.

Kan jo også legge til at spilleren delte på instastoryen sin at han så på kampen vår, så man kan jo trygt si at han er interessert i å dra til oss. Jeg ser på det positivt at han er så klar på at han ønsker å dra til oss uten at han enda har startet streitinger eller lignende.

Tror Mudryk blir vanskelig å hente siden Shaktar virker fast bestemt på å få det de krever for han og sportsdirektøren til Shaktar har også uttalt at siden både Grealish og Antony gikk for de summene de gikk for, så skal de ha rundt det samme for Mudryk.

Det er noen som har rapportert at de er villige til å forhandle hvis vi strekker oss opp mot 70-80m£, men det mener jeg er altfor mye for en spiller som bare har vist seg frem i noen enkelkamper i CL. Men med tanke på hva Edu og Arteta har vist de to siste sommervinduene, så har jeg full tillit til de hvis de velger å sprenge banken for han, men jeg er skeptisk.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: tir des 27, 2022 5:58 pm I andre nyheter så er det snakk om at de tre mulige destinasjonene for Felix er oss, Chelsea og Man Utd,
Kan gjerne holde seg i Atlético også.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: tir des 27, 2022 6:19 pm
Wellé skrev: tir des 27, 2022 5:58 pm I andre nyheter så er det snakk om at de tre mulige destinasjonene for Felix er oss, Chelsea og Man Utd,
Kan gjerne holde seg i Atlético også.
Ja, det er jo selvfølgelig en mulighet, men hvis han skulle dra så var det de som ble nevnt (i akkurat den tweeten). Har tidligere også sett PSG, som nok er best for dere.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Felix på lån ut sesongen med opsjon til å kjøpe er en optimal deal for Arsenal i mine øyne.

Uansett får vi da flere valgmuligheter med Jesus ute. Klikker han på plass (som jeg tror det er god sannsynlighet for at han gjør), er han et skikkelig asset for flere sesonger. Skulle han formodning ikke funke så bra, slipper vi å kjøpe (i hvertfall hvis det faktisk er en reell opsjon).

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir des 27, 2022 5:54 pm Ettersom ingen har nevnt det så får jeg rulle opp ermene og ta ansvar. Vi har gitt et formelt bud på Mudryk. Det ryktes til å være rundt £55m inc add-ons. Dette budet har Shakthar avslått, men ifølge Sam Dean i Telegraph så har vi fortsatt stor tro på at vi kommer til å lande han. Personlig syns jeg denne prisen allerede er for høy for Mudryk, som strengt talt har til gode å vise noe i de største ligaene. Det er også visse klare svakheter i spillet hans, spesielt at han har en litt hard touch.

Kan jo også legge til at spilleren delte på instastoryen sin at han så på kampen vår, så man kan jo trygt si at han er interessert i å dra til oss. Jeg ser på det positivt at han er så klar på at han ønsker å dra til oss uten at han enda har startet streitinger eller lignende.

Jeg kan jo gjenta det jeg har sagt før. Brilliant talent, men vi kan ikke betale prisen for ferdig stjerne i toppliga. For høy risiko imo. Vil gjerne ha ham til klubben, men prisen må gi mening.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Skal man tro bookiene er Chelsea favoritt til å lande Felix. Men oddsen tyder på at vi også er in the mix.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: tir des 27, 2022 6:56 pm Skal man tro bookiene er Chelsea favoritt til å lande Felix. Men oddsen tyder på at vi også er in the mix.
For Mudryk så får du kun 1,25 i retur hvis du tror han er i Arsenal i februar.
3,5 i odds på at han er i Shakhtar etter januar.


1,4 i odds på at Félix blir der han hører hjemme.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: tir des 27, 2022 7:02 pm
Enzino skrev: tir des 27, 2022 6:56 pm Skal man tro bookiene er Chelsea favoritt til å lande Felix. Men oddsen tyder på at vi også er in the mix.
For Mudryk så får du kun 1,25 i retur hvis du tror han er i Arsenal i februar.
3,5 i odds på at han er i Shakhtar etter januar.


1,4 i odds på at Félix blir der han hører hjemme.
Normalt sett pleier oddschecker å ha med at en spiller blir i samme klubb. Men da jeg sjekket var det ingen der som listet det som en mulighet. Litt rart. Men gir mer mening at det er lavest odds på at han blir. Tipper Atletico skal ha grovt betalt midt i sesong, selv om han ikke er Simones favoritt om dagen.

Jeg ville heller hatt Felix enn Mudryk til samme pris. Men klart sistnevnte kan bli spinnvill hvis han slår ut i full blomst. Og Felix blir nok dyrere, og dermed antakelig for dyr for Arsenal. Selv om vi nå tydeligvis endelig er kompetitive i markedet med alle som ikke har blanco sjekker.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»