Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Svar
Bone8

Re: Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 10:51 am
Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 10:44 am Vi virker rett og slett litt inkompetente på store overganger.

I et marked der pengene sitter løst bruker vi mye tid på forhandlinger.

Vi hadde nok hatt Mudryk nå, om vi ikke brukte usedvanlig lang tid på forhandlinger.

Som sagt, noen ganger er det greit at vi ikke fikk førstevalgene (Martinez/Zinchenko, Kounde/White, etc) men en eller annen gang må vi forstå at det ikke er markedet men vi som er problemet.
Hva er definisjonen på store overganger?

Jesus til £45m og £250k i uken er hva jeg ville klassifisert som en stor overgang.

Martinez gikk £20m over hva vi bød og etter alle solemerker så trakk vi oss med en gang Man Utd begynte å nærme seg Ajax sin initielle verdivurdering. Samme gjelder Raphinha, da Chelsea kom på banen. Martinez har vært god, men jeg kan ikke se for meg at han ville vært i nærheten av hva Zinchenko er for oss nå. Jeg kan ikke huske å ha sett en spiller løse en backrolle slik Zinny spiller, og det gjelder hva han og Cancelo gjorde i City.

De to overgangene jeg har mest problemer med at man brukte tid på er Caicedo og Vlahovic. I begge tilfeller så burde vi skjønt mye tidligere at det ikke var mulig.

Normalt sett så har jeg ikke et problem med at vi bruker litt ekstra tid så lenge vi kan få spilleren til en god pris. Bare å se på Ødegaard. Den endelige prisen endte rundt €30m lavere enn hva ryktene var i starten av sommeren. Jeg syns også vi strakk oss i overkant langt for Mudryk. At det er andre klubber som kan kjøpe spillere for langt over markedspris og hva vi vurderer verdien på er det lite vi kan gjøre med.
Jesus ble vel bare et alternativ siden vi ikke fikk Vlahovic (som jeg er enig i at var en dead cause). Og her hadde vi fordelen av Arteta-linken.

Jeg mener det er mange spillere vi etter alle solemerker ønsket, men ikke har klart å lande. Noen ganger har vi vært heldige med det, som Raya/Ramsdale, Martinez/Zinchenko, Vlahovic/Jesus, men det er ikke fordi de er våre egentlige valg.

Flere klubber har også latt seg irritere over måten vi forhandler (Brighton, Shaktar, Sheffield United, husker ikke med Leeds).

Kanskje vi er heldige at de ikke klarer få inn førstevalgene sine.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Lezah skrev: tir jan 31, 2023 10:56 am
Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 10:44 am Vi hadde nok hatt Mudryk nå, om vi ikke brukte usedvanlig lang tid på forhandlinger.
Her er noe jeg lurer på:

Si at dere kjøpte ham, til cirka samme pris som CFC. Penger betyr jo mer for dere enn CFC, så ville trodd han hadde vært tiltenkt en rolle som førstevalg. Det vil j oselvsagt være nok kamper til at man kan rullere og herje mye, men i en situasjon hvor alle er skadefrie, hvem hadde vært front-trioen? Jesus som spiss, Saka er untouchable, så hadde det vært Martinelli som måtte vike litt plass?
Ja, jeg tipper det primært ville vært en duell mellom dem. Kanskje man også ser for seg Martinelli som mer sentral etterhvert.

Vi har samme situasjon, om mye billigere, på høyrebacken, med to spillere som er mer enn gode nok.

City har det i alle ledd.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jeg er skuffet over at det ikke ble Rice eller Caicedo, men hadde vært regelrett forbannet hvis vi gikk inn i de siste 19 kampene uten en midtbanespiller inn.

Jorginho er underwhelming, men han har i det minste vist at han er en spiller som har et enormt høyestenivå.

1,5 årskontrakt er akseptabelt. Samme er overgangssummen.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Utrolig skuffende rett og slett, Chelsea-spillere over 30 år, been there done that. Dette er failures of the past rett og slett.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 11:07 am
Ja, jeg tipper det primært ville vært en duell mellom dem. Kanskje man også ser for seg Martinelli som mer sentral etterhvert.

Vi har samme situasjon, om mye billigere, på høyrebacken, med to spillere som er mer enn gode nok.
Ingenting i veien med dobbel dekning, det er et must for de fleste topplag. Er personlig veldig svak for Martinelli så en såpass tung investering som ukraineren hadde vært litt interessant å se hvordan ble brukt opp mot resten av dagens angrep.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Lezah skrev: tir jan 31, 2023 11:16 am
Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 11:07 am
Ja, jeg tipper det primært ville vært en duell mellom dem. Kanskje man også ser for seg Martinelli som mer sentral etterhvert.

Vi har samme situasjon, om mye billigere, på høyrebacken, med to spillere som er mer enn gode nok.
Ingenting i veien med dobbel dekning, det er et must for de fleste topplag. Er personlig veldig svak for Martinelli så en såpass tung investering som ukraineren hadde vært litt interessant å se hvordan ble brukt opp mot resten av dagens angrep.
Er selv veldig begeistret for Martinelli, men man har sett hvordan mangelen på rulleringsalternativ har gått ut over energinivået til både ham og Saka. Har vært kamper der begge har virka veldig tunge.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Canucks skrev: tir jan 31, 2023 11:14 am Utrolig skuffende rett og slett, Chelsea-spillere over 30 år, been there done that. Dette er failures of the past rett og slett.
Enig. Men hadde du heller sett at vi ikke hentet noen?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lezah skrev: tir jan 31, 2023 11:16 am
Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 11:07 am
Ja, jeg tipper det primært ville vært en duell mellom dem. Kanskje man også ser for seg Martinelli som mer sentral etterhvert.

Vi har samme situasjon, om mye billigere, på høyrebacken, med to spillere som er mer enn gode nok.
Ingenting i veien med dobbel dekning, det er et must for de fleste topplag. Er personlig veldig svak for Martinelli så en såpass tung investering som ukraineren hadde vært litt interessant å se hvordan ble brukt opp mot resten av dagens angrep.
Ville blitt brukt slik Troassard blir brukt. Martinelli har vært opp og ned i formen, så har godt av litt avløsning i perioder. På sitt beste er han tilnærmet ustoppelig.

Tror overhodet ikke at en høy prislapp ville ført til at Arteta følte seg presset til å gjøre noe annet enn det som er sportslig riktig. Der virker han ganske religiøs i tilnærmingen.

Og så har man hele diskusjonen om Martinelli skal ende opp som midtspiss til slutt eller ikke. Der finnes det mange meninger og gode argumenter begge veier.

Vi er i en posisjon hvor vi har en steingod første 11er, men i en del posisjoner er det veldig langt ned i kvalitet til alternativene. Det vi driver med nå, er å skaffe konkurransedyktige alternativer.

Så har førstevalgene tydeligvis blitt for dyre/for vanskelige å lande i januar. Dermed har man gått for litt andre løsninger. Trossard-løsningen synes jeg er veldig god. Jorginho er jeg mye mer skeptisk til (gitt at vi ender opp med ham), fordi han ikke er noen ballvinner og jeg stiller spm ved hvor god han er til å dekke rom. Men uansett hvor svakt han måtte gjøre det, så er han bedre enn Lokonga. Likevel det stinker nødløsning, og at vi skal hente en spiller av bedre kaliber i den posisjonen til sommeren, type Rice, Onana, Caicedo eller Zubimendi. Jeg synes det er merkelig å investere så mye og spille seg til en slik posisjon i ligaen etter 19 kamper, for så å trekke seg på hoppkanten i januar.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 11:21 am
Canucks skrev: tir jan 31, 2023 11:14 am Utrolig skuffende rett og slett, Chelsea-spillere over 30 år, been there done that. Dette er failures of the past rett og slett.
Enig. Men hadde du heller sett at vi ikke hentet noen?
Vanskelig og si hva vi skulle hentet, burde ikke ha brukt all den tiden på Mudryk i alle fall, og hoppet av det toget alt etter første bud, og da hatt bedre tid på andre spillere.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 11:28 am Ville blitt brukt slik Troassard blir brukt. Martinelli har vært opp og ned i formen, så har godt av litt avløsning i perioder. På sitt beste er han tilnærmet ustoppelig.

Tror overhodet ikke at en høy prislapp ville ført til at Arteta følte seg presset til å gjøre noe annet enn det som er sportslig riktig. Der virker han ganske religiøs i tilnærmingen.

Og så har man hele diskusjonen om Martinelli skal ende opp som midtspiss til slutt eller ikke. Der finnes det mange meninger og gode argumenter begge veier.

Vi er i en posisjon hvor vi har en steingod første 11er, men i en del posisjoner er det veldig langt ned i kvalitet til alternativene. Det vi driver med nå, er å skaffe konkurransedyktige alternativer.

Så har førstevalgene tydeligvis blitt for dyre/for vanskelige å lande i januar. Dermed har man gått for litt andre løsninger. Trossard-løsningen synes jeg er veldig god. Jorginho er jeg mye mer skeptisk til (gitt at vi ender opp med ham), fordi han ikke er noen ballvinner og jeg stiller spm ved hvor god han er til å dekke rom. Men uansett hvor svakt han måtte gjøre det, så er han bedre enn Lokonga. Likevel det stinker nødløsning, og at vi skal hente en spiller av bedre kaliber i den posisjonen til sommeren, type Rice, Onana, Caicedo eller Zubimendi. Jeg synes det er merkelig å investere så mye og spille seg til en slik posisjon i ligaen etter 19 kamper, for så å trekke seg på hoppkanten i januar.
Hvis man ekskluderer Chelsea, er det noen andre klubber som har gjort noen spesielt spenstige avtaler i dette vinduet? Man kan argumentere for at Leeds har forsterket seg med det forholdsvis dyre kjøpet av en spiss fra Tyskland og McKnennie (en spiller jeg har mindre lyst på enn Jorginho).

Jeg tror sjeldent man har sett et marked med så spinnville priser som det har vært nå. Alle potensielle midtbanespillere under 25 koster opp mot £100m, en 22 år gammel ukrainsk angriper med under 50 kamper kostet £88m. I tillegg så virker det som at hverken Rice eller Zubimendi hadde lyst til å flytte på seg.

Jeg har jo nevnt andre spillere som Thuram i Nice, Koné i Gladbach, Fofana og Camara i Monaco og Onana fra Everton, men det kan fullt mulig være at klubben har forhørt seg, men blitt quotet samme pris som Caicedo. Eventuelt så vurderer klubben de som betydelig svakere enn de jeg leser fra.

Til sammenligning så ville jeg vært mye mer misfornøyd som City-fan. De har faktisk svekket seg mtp på både bredde og kvalitet i dette vinduet etter at de lot Cancelo gå.

Syns det er litt kjipt at man ikke fikk på plass Fresnada. Virker som at man ikke får på plass en avtale for Cedric til Fulham ettersom de ikke har råd til lønnen hans. Den signeringen fortsetter å bite oss i ræva...

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Lokonga til Palace, da er vi vel litt på stedet hvil når det kommer til bredde.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Hvorfor i all verden skulle Jorginho gå med på en 1,5 mnd kontrakt?

Er han Wengers sønn eller noe?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wengerist skrev: tir jan 31, 2023 11:46 am Hvorfor i all verden skulle Jorginho gå med på en 1,5 mnd kontrakt?

Er han Wengers sønn eller noe?
Gi det et siste forsøk på å vinne PL? Har jo faktisk ikke vunnet det hos Chelsea og kan ikke se at han vil ha en særlig bedre mulighet enn hos Arsenal denne sesongen.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 11:48 am
Wengerist skrev: tir jan 31, 2023 11:46 am Hvorfor i all verden skulle Jorginho gå med på en 1,5 mnd kontrakt?

Er han Wengers sønn eller noe?
Gi det et siste forsøk på å vinne PL? Har jo faktisk ikke vunnet det hos Chelsea og kan ikke se at han vil ha en særlig bedre mulighet enn hos Arsenal denne sesongen.
Jeg var litt vel tidsoptimist. 1,5 år, ikke 1,5mnd, hehe - men poenget står.
Og som Arseblog skriver i dag; hvem vet om Chelsea gjør som den gangen med Demba Ba og bare avlyser overgangen kl 23 i kveld for å holde helvete med oss.

Nei, huff, denne eventuelle overgangen er bare nitrist.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Har ikke noe å innvende mot å hente Jorginho jeg, i et vanskelig vindu, og når andre overganger snubler.
Welle er faktisk godt inne på det, Jorginho er en ballskyver, med et godt blikk for posisjon. Det er det viktigste, dersom Partey blir skadet. Han får la Zinchenko, Martin etc. ta det mest kreative i det leddet, jeg er faktisk ganske sikker på at laget som helhet ikke blir nevneverdig svekket av å få inn Jorg for Partey. Det fordi systemet til Arteta fortsatt står som en grunnmur, èn spiller skal ikke få ødelegge det. Og Jorginho er ikke typen som faller sammen defensivt, slik jeg har sett han. Sambi derimot, stoler jeg virkelig ikke på.

Så jeg tar det helt med ro. Dette årnær sæ.
Sist redigert av DennisB den tir jan 31, 2023 12:00 pm, redigert 1 gang totalt.

frogstuff

Legg inn av frogstuff »

Jorginho overgangen gir mening på kort sikt. Men jeg er litt skuffet over at vi henter en avdanket Chelsea spiller. Dette bryter jo med filosofien vår hvor vi bygger med unge lovende spillere som passer inn i gruppen.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

18 måneders kontrakt på Jorginho, opsjon på et til.

Dere har visstnok også forhørt dere om Ibrahim Bamba fra Vitoria Guimaraes, men han var heller ikke til salgs så sent i vinduet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

frogstuff skrev: tir jan 31, 2023 11:59 am Jorginho overgangen gir mening på kort sikt. Men jeg er litt skuffet over at vi henter en avdanket Chelsea spiller. Dette bryter jo med filosofien vår hvor vi bygger med unge lovende spillere som passer inn i gruppen.
Og det er nok hele poenget. Det er i år vi har en gyllen sjanse på tittelen, de neste sesongene kan det fort se vanskeligere ut. Det vet vi ikke. Da må vi nødvendigvis gi slipp på noen prinsipper, og gå for noe kortsiktig også. Det er ikke slik at vi ikke tenker langsiktig samtidig.

Etter denne sesongen, så kan man heller vurdere verdien av Jorginho. Enten beholde og la han få noe spilletid, selge, eller la han råtne på rot. Noen kroner vil det naturligvis koste å satse resten av denne sesongen på en slik kriseløsning.
For det er nettopp hva det er, en kriseløsning, som jeg faktisk støtter, så sårbare som vi er på midten.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Meget bra business av Arsenal. Så kan drittungene her inne sutre så mye dere vil. Det finnes en blå klubb vest i London dere kan heie på. De spytter store summer på stjernespillere. Midt i blinken for dere.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vike4 skrev: tir jan 31, 2023 11:45 am Lokonga til Palace, da er vi vel litt på stedet hvil når det kommer til bredde.
Ja, men vi har styrket oss i kvalitet på andrevalget bak Partey, det er det aller viktigste. Og det ønsker jeg hjertelig velkommen. Den posisjonen var det største gapet i første- og andrevalg vi har i laget.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 11:36 am
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 11:28 am Ville blitt brukt slik Troassard blir brukt. Martinelli har vært opp og ned i formen, så har godt av litt avløsning i perioder. På sitt beste er han tilnærmet ustoppelig.

Tror overhodet ikke at en høy prislapp ville ført til at Arteta følte seg presset til å gjøre noe annet enn det som er sportslig riktig. Der virker han ganske religiøs i tilnærmingen.

Og så har man hele diskusjonen om Martinelli skal ende opp som midtspiss til slutt eller ikke. Der finnes det mange meninger og gode argumenter begge veier.

Vi er i en posisjon hvor vi har en steingod første 11er, men i en del posisjoner er det veldig langt ned i kvalitet til alternativene. Det vi driver med nå, er å skaffe konkurransedyktige alternativer.

Så har førstevalgene tydeligvis blitt for dyre/for vanskelige å lande i januar. Dermed har man gått for litt andre løsninger. Trossard-løsningen synes jeg er veldig god. Jorginho er jeg mye mer skeptisk til (gitt at vi ender opp med ham), fordi han ikke er noen ballvinner og jeg stiller spm ved hvor god han er til å dekke rom. Men uansett hvor svakt han måtte gjøre det, så er han bedre enn Lokonga. Likevel det stinker nødløsning, og at vi skal hente en spiller av bedre kaliber i den posisjonen til sommeren, type Rice, Onana, Caicedo eller Zubimendi. Jeg synes det er merkelig å investere så mye og spille seg til en slik posisjon i ligaen etter 19 kamper, for så å trekke seg på hoppkanten i januar.
Hvis man ekskluderer Chelsea, er det noen andre klubber som har gjort noen spesielt spenstige avtaler i dette vinduet? Man kan argumentere for at Leeds har forsterket seg med det forholdsvis dyre kjøpet av en spiss fra Tyskland og McKnennie (en spiller jeg har mindre lyst på enn Jorginho).

Jeg tror sjeldent man har sett et marked med så spinnville priser som det har vært nå. Alle potensielle midtbanespillere under 25 koster opp mot £100m, en 22 år gammel ukrainsk angriper med under 50 kamper kostet £88m. I tillegg så virker det som at hverken Rice eller Zubimendi hadde lyst til å flytte på seg.

Jeg har jo nevnt andre spillere som Thuram i Nice, Koné i Gladbach, Fofana og Camara i Monaco og Onana fra Everton, men det kan fullt mulig være at klubben har forhørt seg, men blitt quotet samme pris som Caicedo. Eventuelt så vurderer klubben de som betydelig svakere enn de jeg leser fra.

Til sammenligning så ville jeg vært mye mer misfornøyd som City-fan. De har faktisk svekket seg mtp på både bredde og kvalitet i dette vinduet etter at de lot Cancelo gå.

Syns det er litt kjipt at man ikke fikk på plass Fresnada. Virker som at man ikke får på plass en avtale for Cedric til Fulham ettersom de ikke har råd til lønnen hans. Den signeringen fortsetter å bite oss i ræva...
Liverpool har jo hentet Gakpo, mens United har hentet Weghorst og Butland. Newcastle har hentet Gordon, mens Spurs har hentet Danjuma og Porro?

Så vi kommer godt ut av vinduet med forsterket bredde på vingene, stopperplass og sentralt på midten.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

GoldenTeacher skrev: tir jan 31, 2023 12:16 pm Meget bra business av Arsenal. Så kan drittungene her inne sutre så mye dere vil. Det finnes en blå klubb vest i London dere kan heie på. De spytter store summer på stjernespillere. Midt i blinken for dere.
Må være lov å være uenige uten å bli ufine?

Wellé

Legg inn av Wellé »

GoldenTeacher skrev: tir jan 31, 2023 12:16 pm Meget bra business av Arsenal. Så kan drittungene her inne sutre så mye dere vil. Det finnes en blå klubb vest i London dere kan heie på. De spytter store summer på stjernespillere. Midt i blinken for dere.
Nåja, du må jo la oss ha en liten meltdown i omstillingen fra det som er en av de mest spennende midtbanespillerne i PL til en 31-åring fra Chelsea.

Nå har jeg slått meg til ro med at det er en helt ok signering, og spesielt kontraktslengde var bedre enn fryktet. Overgangssummen på £10+2m var litt over hva jeg ville håpet på, men samtidig så er det litt fremprovosert av posisjonen vi er i. Spennende å se hva lønnen hans blir. Antar at vi har måttet legge litt ekstra i potten for å få kun 18+12mnd fremfor straight up 30mnd.

Mtp at det ser ut som man vil slippe Lokonga på lån så begynner jeg å tenke at Elneny sin skadesituasjon ikke er så akutt som jeg i utgangspunktet trodde. Ettersom vi virket så desperate først på tampen av vinduet så trodde jeg at det måtte ha sammenheng med enten en Partey eller Elneny-skade. Mulig at det heller skyldes at Lokonga har slått seg helt vrang og at man ikke så noe annet alternativ enn et lån.

Snellman

Legg inn av Snellman »

DennisB skrev: tir jan 31, 2023 12:21 pm Ja, men vi har styrket oss i kvalitet på andrevalget bak Partey, det er det aller viktigste. Og det ønsker jeg hjertelig velkommen. Den posisjonen var det største gapet i første- og andrevalg vi har i laget.
Enig, og selv om det "bare" er en nødløsning, støtter jeg kjøpet 100%. Man vet jo ikke hva planen til Arteta er enda, og for å konkurrere om titler må man tilpasse seg og få maks ut av alle spillertyper, ikke bare unge lovende.

Det at noen går helt ned i kjelleren før signeringen overhodet er offentliggjort. Vel, hva skal man si til slikt..?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 12:34 pm Liverpool har jo hentet Gakpo, mens United har hentet Weghorst og Butland. Newcastle har hentet Gordon, mens Spurs har hentet Danjuma og Porro?

Så vi kommer godt ut av vinduet med forsterket bredde på vingene, stopperplass og sentralt på midten.
Glemte Gakpo litt siden han kom så tidlig, men nå tror jo ikke jeg at han er en oppgradering på det de har. De har selvfølgelig bruk for han nå siden de sliter så mye med skader, men langsiktig så tror jeg det vil vise seg som en svak signering. Anser samtlige av de andre 5 alternativene deres der fremme (Salah, Diaz, Jota, Nunez og Firmino) som bedre enn Gakpo.

Danjuma og Porro kan jeg ikke så mye om, men sett flere som har sagt at Danjuma har hatt en forferdelig sesong i Villareal etter å ha vært god i fjor. Porro derimot har jeg lest mye positivt om. Vi er uansett ferdig med de for denne sesongen og de er så langt bak oss at jeg ikke kan se for meg at det vil ha noen påvirkning på vår sesong.

Gordon rater jeg ikke i det hele tatt. Bra motor og fysikk, men ser ingenting annet som gjør det verdt å betale £40m for han. Også snakk om at de er ute etter Jack Harrison i Leeds. Samme type spiller og Leeds har mer spennende spillere i Siniestra og Gnonto i samme posisjon.

Man Utd sine signeringer er mindre spennende enn Jorginho.

Og som du sier, vi har fått inn Trossard og Kiwior også. Ingen av de er en upgrade på de vi har i stallen (med mindre Martinelli faller helt sammen), men de forsterker bredden og gir oss mulighet til å rotere i EL og i ligaen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Snellman skrev: tir jan 31, 2023 12:38 pm
DennisB skrev: tir jan 31, 2023 12:21 pm Ja, men vi har styrket oss i kvalitet på andrevalget bak Partey, det er det aller viktigste. Og det ønsker jeg hjertelig velkommen. Den posisjonen var det største gapet i første- og andrevalg vi har i laget.
Enig, og selv om det "bare" er en nødløsning, støtter jeg kjøpet 100%. Man vet jo ikke hva planen til Arteta er enda, og for å konkurrere om titler må man tilpasse seg og få maks ut av alle spillertyper, ikke bare unge lovende.

Det at noen går helt ned i kjelleren før signeringen overhodet er offentliggjort. Vel, hva skal man si til slikt..?
Hehe, ja hva skal man si. Men jeg har forståelse for at det er et godt stykke fra å få inn førstevalgene våre i dette vinduet, til Jorginho, men det ble litt vel mye kanskje ja :D

Økonomisk burde vi nå stå godt rustet kommende sommer, til å bruke noen flere rupiah da isteden.
Personlig skal jeg aldri mer tvile på Artetas plan, brent barn skyr ilden, som det heter :lol:

Snellman

Legg inn av Snellman »

Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 12:35 pm Må være lov å være uenige uten å bli ufine?
Joda, signeringen gir muligens litt Källström-vibber akkurat nå, men vent nå i det minste til Jørgen har fått spille noen kamper før han latterliggjøres helt!

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

12 millioner for en som visstnok skulle være verdens beste fotballspiller for ett par år siden :lol:

Wellé

Legg inn av Wellé »

Meg i et nøtteskall:

Utviklingen min fra i dag tidlig til nå er mildt sagt ekstrem, syns i hvert fall jeg.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Og dette er jo egentlig det aller viktigste oppe i det hele:

Så lenge man har ressursene til å gjøre et (eller to) stort kjøp på midten så er ikke denne overgangen noen krise. Det er ikke mange man kan være så sikre på at vil levere på et ok+ nivå for oss hvis han må spille i PL, og så lenge det ikke blokkerer fornyingen av midtbanen til sommeren så er det ikke krise.

Mtp at Kiwior og Trossard allerede er hentet så er det kun midtbanen hvor man virkelig trenger å investere til sommeren, pluss kanskje en mer utpreget backup til Saka. Alternativt så kan Jesus få flere minutter på høyrekant og at Balogun går inn som 6.-mann. Ideelt sett vil jeg gjerne ha en venstrebent spiller til for den posisjonen og usikker på om Vieira er en god fit der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»