Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Legg inn av Enzino »

Vi har vært linket til Joao Felix før. Var ikke klar over at forholdet til Simone var så iskaldt. Hvis det stemmer at han er til salgs i januar, så bør vi vel gjøre et forsøk.

Kan ikke han spille falsk 9er? Mener vi har diskutert det før.

Fantastisk relasjonsspiller. Mer usikker på første-forsvarer spillet hans, og hvor god systemspiller han er.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Hva er ståa rundt Turner nå etter et meget godt mesterskap for USA i følge de som ser på. Visstnok en av få som kan gå med hevet hodet etter kampen mot Nederland også.
Personlig så tenker jeg at han har gjort seg fortjent til å være andrevalg i klubben. Ideelt sett skulle han vært bedre med ball i bena, men å finne noen som er på nivå med Ramsdale her, men samtidig være villig til å være andrevalg må være en jævlig dårlig keeper ellers.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: ons des 07, 2022 10:22 am Hva er ståa rundt Turner nå etter et meget godt mesterskap for USA i følge de som ser på. Visstnok en av få som kan gå med hevet hodet etter kampen mot Nederland også.
Personlig så tenker jeg at han har gjort seg fortjent til å være andrevalg i klubben. Ideelt sett skulle han vært bedre med ball i bena, men å finne noen som er på nivå med Ramsdale her, men samtidig være villig til å være andrevalg må være en jævlig dårlig keeper ellers.
Turner har vært veldig solid. Gjorde vel en liten glipp i feltet mot Nederland, og det er alt han har gjort feil på 4 kamper. Har gang på gang vist at han er en ypperlig shot stopper.

Han hadde jo en dribling ut av eget felt med beina også, men den løste han helt optimalt. Så det var mer overraskende enn det så ut som noe særlig risiko.

Jeg har vært veldig i tvil om han er nok som du vet, men innsatsen hans i VM gjør meg mye mindre bekymret for en skade på Rams.

Og nå går uansett spiss opp på toppen av lista over kjøp jeg mener bør prioriteres. Gjerne en angrepsspiller som både kan spille spiss og kant. Så vi har dekning flere steder. Det er lenge til mai, og det er langt fra sikkert at Jesus er den eneste offensive spilleren vår som vil være ute med skade frem til da.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: ons des 07, 2022 10:22 am Ideelt sett skulle han vært bedre med ball i bena, men å finne noen som er på nivå med Ramsdale her, men samtidig være villig til å være andrevalg må være en jævlig dårlig keeper ellers.
Distribusjon synes jeg at han er solid på. Jeg synes han er stødig med å bruke beina, og har grei teknikk. Dette sammen med skuddstopping er etter min mening hans styrker. Svakhetene er luftstyrke/duellstyrke og kontroll over feltet sitt - både når det kommer til kommunikasjon og når det kommer til valg han tar (eller rettere sagt ikke tar.)

Litt nølende/feig til tider. Men muligens topp fem-ti i verden når det kommer til reflekser og skuddstopping.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: ons des 07, 2022 5:35 pm
Wellé skrev: ons des 07, 2022 10:22 am Ideelt sett skulle han vært bedre med ball i bena, men å finne noen som er på nivå med Ramsdale her, men samtidig være villig til å være andrevalg må være en jævlig dårlig keeper ellers.
Distribusjon synes jeg at han er solid på. Jeg synes han er stødig med å bruke beina, og har grei teknikk. Dette sammen med skuddstopping er etter min mening hans styrker. Svakhetene er luftstyrke/duellstyrke og kontroll over feltet sitt - både når det kommer til kommunikasjon og når det kommer til valg han tar (eller rettere sagt ikke tar.)

Litt nølende/feig til tider. Men muligens topp fem-ti i verden når det kommer til reflekser og skuddstopping.
Du har sikkert sett han mer enn meg, men syns han har vært solid i feltet de gangene jeg har sett han. Som skuddstopper ser han veldig god ut. Det han leverte i de første kampene i EL var derimot kritisk når det kom til distribusjon. Han har et meget godt tilslag, men pasningsvalg og opptil flere elendige pasninger ga lite trygghet for forsvaret. Man merket nesten gjennom skjermen at han oste mangel på trygghet når ballen kom til han. Syns riktignok dette har bedret seg underveis, men det var listet som hans store svakhet da han kom fra USA.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Romford Pele mener vi bør gå for Toney. https://mnews8.com/ray-parlour-tells-mi ... 2nduJkWNYw

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg har endelig fått sett litt mer på Mudryk, men nesten utelukkende on the ball. Jeg kan ikke benekte at dette er en spiller jeg er begeistret for. Han er rett og slett fryktelig morsom å se på spille. Det går så fort med han når han er rettvendt, og han har noen elleville retningsforandringer. Jeg er litt usikker på hvor god fit han er med en gang riktignok:

1) Han er tidvis litt slurvete med ballen. Det er litt flere balltap en jeg tror passer inn i vår fotball. Det er ikke helt på nivå med Pepe (og Sanchez selvom nivået hans var fryktelig mye høyere), men det er en del balltap. Det skal riktignok sies at i flere av kampene som jeg har sett sammendrag av involveringene hans så er Shakthar litt presset bakover og har solid defensiv organisering bak han. Planen er nok at han skal ta sjanser for å skape noe gjennom å skape ubalanse med dribling og løp. Samtidig så gjør det meg litt skeptisk til om han vil være en umiddelbar fit for oss som er mye mer balldominante.

2) Det er knapt en eneste defensiv involvering i sammendragene jeg har sett, og fbref sin oversikt har han i 1-persentilen for flere av sine defensive statistikker og knapt over 10% i en eneste en. Igjen, det kan være litt drevet av at Shakthar har ligget dypt i disse kampene for å kontre gjennom han og at han derfor ikke har det som jobb, men det er åpenbart ikke noe han er vant å gjøre utenfor den ukrainske ligaen. Presspillet, posisjonering, osv er ekstremt viktige ferdigheter for en kant i vårt system.

Jeg tviler på at han spasserer rett inn i laget vårt hvis han hentes i januar. Han vil nok i førsteomgang være en impact sub og kanskje en som spiller i FA-cupen og EL. Samtidig så klarer jeg ikke å la være og håpe at vi henter han. Han er rett og slett elektrisk offensivt på sitt beste, og evnen han til å rettvende seg og forsere fremover i banen er en viktig egenskap slik vi spiller. Dette er en spiller jeg fort ser meg er verdt €80+m om to år og da håper jeg det er hos oss han er verdt det. Det er utvilsomt et floppotensialet her, mtp priser det er snakk om og spillestilen hans, men han kan bli så ufattelig god.

Også syns jeg man kan faktorere inn at Arteta har hatt spesielt god track record på å utvikle kantspillere. Sterling, Sane, Jesus, Saka og Martinelli har alle skrytt av hvordan han vært en viktig del av utviklingen deres.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Onv95 skrev: ons des 07, 2022 7:19 pm Romford Pele mener vi bør gå for Toney. https://mnews8.com/ray-parlour-tells-mi ... 2nduJkWNYw
Jeg skal ikke benekte at jeg tror han vil være den beste plug-and-play signeringen vi kan gjøre i januar på spissplass. Selvom de ikke nødvendigvis minner så sykt mye om hverandre når man ser de spille så har de overraskende like tall i flere av de viktige kategoriene. Jesus er den beste "defensive" spissen med flest taklinger, interceptions, ballgjenvinninger, frispark laget, osv. Nr 2 i samtlige av disse statistikkene er Toney. Han er også rimelig kreativ og flink til å involvere kantspillerne, som utvilsomt er viktig i spillet vårt. Jeg er litt usikker på om han vil være like effektiv med å rotere posisjon med spesielt Martinelli underveis i kampene, men det er vanskelig å få alt Jesus gjør, samtidig som at han er uten tvil en mer klinisk spiss.

Dessverre tror jeg selv Toney vil koste mer enn hva vi ønsker å bruke på spiss i januar. Jeg tror vi mer ønsker en ny kantspiller, ref Mudryk-innlegg over, i tillegg til at Toney har jo den bettingsaken hengende over seg. Jeg har ikke fulgt noe særlig mye med, men virker vel rimelig bankers at han blir utestengt for en tid.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tor des 08, 2022 8:51 am
Onv95 skrev: ons des 07, 2022 7:19 pm Romford Pele mener vi bør gå for Toney. https://mnews8.com/ray-parlour-tells-mi ... 2nduJkWNYw
Jeg skal ikke benekte at jeg tror han vil være den beste plug-and-play signeringen vi kan gjøre i januar på spissplass. Selvom de ikke nødvendigvis minner så sykt mye om hverandre når man ser de spille så har de overraskende like tall i flere av de viktige kategoriene. Jesus er den beste "defensive" spissen med flest taklinger, interceptions, ballgjenvinninger, frispark laget, osv. Nr 2 i samtlige av disse statistikkene er Toney. Han er også rimelig kreativ og flink til å involvere kantspillerne, som utvilsomt er viktig i spillet vårt. Jeg er litt usikker på om han vil være like effektiv med å rotere posisjon med spesielt Martinelli underveis i kampene, men det er vanskelig å få alt Jesus gjør, samtidig som at han er uten tvil en mer klinisk spiss.

Dessverre tror jeg selv Toney vil koste mer enn hva vi ønsker å bruke på spiss i januar. Jeg tror vi mer ønsker en ny kantspiller, ref Mudryk-innlegg over, i tillegg til at Toney har jo den bettingsaken hengende over seg. Jeg har ikke fulgt noe særlig mye med, men virker vel rimelig bankers at han blir utestengt for en tid.
Jeg synes betraktningene dine om disse to er interessant lesning.

Hva tror du blir prislappen på disse to? Gikk ikke Shaktar ut med 85 mill GBP eller noe sånn som prislapp?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ser man på straffene fra tidligere for brudd på bettingreglene, ser det vel ut som om Toney må sitte på sidelinen minimum noen måneder.

https://www.theguardian.com/football/20 ... ting-rules

Han hadde svarfrist på anklagene 24. november. Høres ut som high risk for vårsesongen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tor des 08, 2022 11:08 am
Wellé skrev: tor des 08, 2022 8:51 am
Onv95 skrev: ons des 07, 2022 7:19 pm Romford Pele mener vi bør gå for Toney. https://mnews8.com/ray-parlour-tells-mi ... 2nduJkWNYw
Jeg skal ikke benekte at jeg tror han vil være den beste plug-and-play signeringen vi kan gjøre i januar på spissplass. Selvom de ikke nødvendigvis minner så sykt mye om hverandre når man ser de spille så har de overraskende like tall i flere av de viktige kategoriene. Jesus er den beste "defensive" spissen med flest taklinger, interceptions, ballgjenvinninger, frispark laget, osv. Nr 2 i samtlige av disse statistikkene er Toney. Han er også rimelig kreativ og flink til å involvere kantspillerne, som utvilsomt er viktig i spillet vårt. Jeg er litt usikker på om han vil være like effektiv med å rotere posisjon med spesielt Martinelli underveis i kampene, men det er vanskelig å få alt Jesus gjør, samtidig som at han er uten tvil en mer klinisk spiss.

Dessverre tror jeg selv Toney vil koste mer enn hva vi ønsker å bruke på spiss i januar. Jeg tror vi mer ønsker en ny kantspiller, ref Mudryk-innlegg over, i tillegg til at Toney har jo den bettingsaken hengende over seg. Jeg har ikke fulgt noe særlig mye med, men virker vel rimelig bankers at han blir utestengt for en tid.
Jeg synes betraktningene dine om disse to er interessant lesning.

Hva tror du blir prislappen på disse to? Gikk ikke Shaktar ut med 85 mill GBP eller noe sånn som prislapp?
Det har jo kommet en del rykter om at den prislappen på €100m ikke var spesielt reell, og har sett mer rykter rundt €40-50m igjen. Det virker mer fornuftig for en spiller som spiller i Ukraina og få år på toppnivå. Han virker jo også selv å pushe veldig på for en overgang. Syns både han og agenten snakker mye om det til media.

Jeg tror derfor han får for betydelig mindre enn hva jeg tror Brentford vil kreve for Toney. Hvis han går for mindre enn £50m i januar eller i sommer så blir jeg direkte sjokkert. Skal man tro TM så har han to år igjen til sommeren så tipper prisen ligger nærmere £60m, men det er ren spekulasjon fra min side selvfølgelig. Brentford kommer nok til å selge han snart vil jeg tro og det bør ikke mangle på interessenter i PL med en gang man vet omfanget av bettingsaken.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tor des 08, 2022 11:35 am
Enzino skrev: tor des 08, 2022 11:08 am
Wellé skrev: tor des 08, 2022 8:51 am
Jeg skal ikke benekte at jeg tror han vil være den beste plug-and-play signeringen vi kan gjøre i januar på spissplass. Selvom de ikke nødvendigvis minner så sykt mye om hverandre når man ser de spille så har de overraskende like tall i flere av de viktige kategoriene. Jesus er den beste "defensive" spissen med flest taklinger, interceptions, ballgjenvinninger, frispark laget, osv. Nr 2 i samtlige av disse statistikkene er Toney. Han er også rimelig kreativ og flink til å involvere kantspillerne, som utvilsomt er viktig i spillet vårt. Jeg er litt usikker på om han vil være like effektiv med å rotere posisjon med spesielt Martinelli underveis i kampene, men det er vanskelig å få alt Jesus gjør, samtidig som at han er uten tvil en mer klinisk spiss.

Dessverre tror jeg selv Toney vil koste mer enn hva vi ønsker å bruke på spiss i januar. Jeg tror vi mer ønsker en ny kantspiller, ref Mudryk-innlegg over, i tillegg til at Toney har jo den bettingsaken hengende over seg. Jeg har ikke fulgt noe særlig mye med, men virker vel rimelig bankers at han blir utestengt for en tid.
Jeg synes betraktningene dine om disse to er interessant lesning.

Hva tror du blir prislappen på disse to? Gikk ikke Shaktar ut med 85 mill GBP eller noe sånn som prislapp?
Det har jo kommet en del rykter om at den prislappen på €100m ikke var spesielt reell, og har sett mer rykter rundt €40-50m igjen. Det virker mer fornuftig for en spiller som spiller i Ukraina og få år på toppnivå. Han virker jo også selv å pushe veldig på for en overgang. Syns både han og agenten snakker mye om det til media.

Jeg tror derfor han får for betydelig mindre enn hva jeg tror Brentford vil kreve for Toney. Hvis han går for mindre enn £50m i januar eller i sommer så blir jeg direkte sjokkert. Skal man tro TM så har han to år igjen til sommeren så tipper prisen ligger nærmere £60m, men det er ren spekulasjon fra min side selvfølgelig. Brentford kommer nok til å selge han snart vil jeg tro og det bør ikke mangle på interessenter i PL med en gang man vet omfanget av bettingsaken.
50 mill EUR for Mudryk og 60 mill GBP som tilsvarer ca 70 mill EUR for Toney. Det første er nok mye mer et Arteta/Edu kjøp. Det andre er dyrt, særlig for en spiller som antakelig blir utilgjengelig i uker og måneder. Men behovet akkurat nå med Jesus potensielt ute i 3 mnd, er jo helt klart for en PL-proven spiss.

Jeg har også registrert at det sies at Mudryk vil til Arsenal. Det får man vel ta med den nødvendige klypen salt, men det er bedre enn rykter om det motsatte.

Jeg klarer liksom ikke se at Arsenal går for og vinner en kamp om en engelsk toppspiss. Men den som lever får se.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tor des 08, 2022 12:30 pm 50 mill EUR for Mudryk og 60 mill GBP som tilsvarer ca 70 mill EUR for Toney. Det første er nok mye mer et Arteta/Edu kjøp. Det andre er dyrt, særlig for en spiller som antakelig blir utilgjengelig i uker og måneder. Men behovet akkurat nå med Jesus potensielt ute i 3 mnd, er jo helt klart for en PL-proven spiss.

Jeg har også registrert at det sies at Mudryk vil til Arsenal. Det får man vel ta med den nødvendige klypen salt, men det er bedre enn rykter om det motsatte.

Jeg klarer liksom ikke se at Arsenal går for og vinner en kamp om en engelsk toppspiss. Men den som lever får se.
Jeg er veldig fan av Toney, men klarer heller ikke å se at vi skal bruke mer på han enn det vi brukte på Jesus, og jeg tror vi må det for å få tak i han. Hvis ikke spesielt Man Utd og Chelsea ligger langflate etter han i sommer skjønner jeg ingenting, forutsatt at en evt karantene er (snart) ferdig sonet. Burde være bortimot perfekt spiss for begge lag.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ser på Twitter-freden min at Depay blir en del nevnt. Er jo så godt som en first price-versjon av Jesus, men det er ikke en veldig fremtidsrettet signering syns jeg og tipper at vi sitter med han neste sesong og håper at noen ønsker å hente han, men at det er ingen takers pga høy lønn.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: lør des 10, 2022 12:51 pm Ser på Twitter-freden min at Depay blir en del nevnt. Er jo så godt som en first price-versjon av Jesus, men det er ikke en veldig fremtidsrettet signering syns jeg og tipper at vi sitter med han neste sesong og håper at noen ønsker å hente han, men at det er ingen takers pga høy lønn.
Barca kan vel tenkes å ville off loade, men er han egentlig så mye bedre enn Ed at det er verdt det?

Virker som du sier ikke som noe langsiktig løsning nei. Kanskje man kunne fått ham på 6 mnd lån?

Jeg må innrømme at jeg aldri har klart å se det helt store i fyren. Men noen kvaliteter har han selvsagt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ornstein har kommet med en ganske svær update med transferrykter for de engelske klubbene. Det er spesielt fire spillere hvor vi enten er spesifikt nevnt eller som jeg tenker kan være relevant for oss:
Mudryk: Their priority target is Shakhtar Donetsk winger Mykhaylo Mudryk and sources with knowledge of the matter think there is a good chance it will happen, though nothing is agreed at present.

Felix: Aston Villa is an option that Felix’s agent Jorge Mendes is believed to be pushing. He has a strong relationship with the Villa ownership after doing the deal for Unai Emery to be appointed as manager.

Some who work in top-level recruitment, however, think Felix may be better suited to Arsenal, given the stylistic fit and their potential need for attacking reinforcements after Gabriel Jesus underwent knee surgery.


Musah: The opportunity is being explored by a number of Premier League clubs, with Valencia’s financial position meaning he would be available for north of €20million.

Musah, who is under contract until the end of the 2025-26 season, is thought to be keen on experiencing a new challenge after three and a half years in Spain.


Danilo: The 21-year-old has been heavily linked to Arsenal in particular, but is not thought to be a target for them at present.

For min del så kan man gjerne bytte ut Danilo med Musah som target hvis prisen på han er "bare" £20m. Han kommer fra vårt akademi, og det var en Athletic-artikkel tidligere i sommer med kommentarrer fra flere av våre egne trenere som sa at han virkelig var "one that got away". Har fysikken til å kunne spille både 6 og 8, men har slik jeg har forstått det spilt mest B2B for Valencia. Han har evnen til "å droppe skulderen" slik Partey gjør for å komme seg ut av pressede situasjoner. Jeg er riktignok litt usikker på om han er ryddig nok teknisk til å spille i den rollen.

Kan man få Felix på en låneavtale så kan jo det være en ganske ideell signering. Tror han vil passe godt inn i måten vi spiller på, og vi har jo vist at vi ikke nødvendigvis er avhengig av en storscorer på topp.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Vil si at dere bør ofre mye for å få inn en spiss som kan erstatte Jesus.

Dere er i en unik posisjon til å sikre CL (tror fortsatt det er målet, selv om man kan drømme om tittelen fortsatt!). Cunha i Atletico kunne også vært en mulighet? Han kan neppe være fornøyd etter å ha mistet plassen i Brasils VM tropp, og statsmessig (fbref) er han ganske lik Jesus. Kommer hovedsakelig inn fra benken, men her kan vel kanskje @Jolla si noe mer vettugt?

Ingen konkurranse fra oss om Felix, navnet vårt blir bare hivd med for å få den ballen til å rulle. Han vil være ALTFOR dyr for oss, han vil heller ikke være interessert i en klubb som ikke spill i Europa.

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: man des 12, 2022 10:23 am Vil si at dere bør ofre mye for å få inn en spiss som kan erstatte Jesus.

Dere er i en unik posisjon til å sikre CL (tror fortsatt det er målet, selv om man kan drømme om tittelen fortsatt!). Cunha i Atletico kunne også vært en mulighet? Han kan neppe være fornøyd etter å ha mistet plassen i Brasils VM tropp, og statsmessig (fbref) er han ganske lik Jesus. Kommer hovedsakelig inn fra benken, men her kan vel kanskje @Jolla si noe mer vettugt?

Ingen konkurranse fra oss om Felix, navnet vårt blir bare hivd med for å få den ballen til å rulle. Han vil være ALTFOR dyr for oss, han vil heller ikke være interessert i en klubb som ikke spill i Europa.
Jorge Mendes er jo spesifikt nevnt og når han er involvert så ender man jo av og til opp med at spillere ender i klubber man ikke ville forventet. Jeg tror jo at vi stiller sterkere dersom vi er interessert/har råd, men begge deler er jo ganske uvisst. Cunha er jeg litt skeptisk til om man er interessert i etter at han var involvert (visstnok lederen) i spilleropprøret i Hertha Berlin. Jeg kjenner ikke noe særlig ellers til spilleren, men vet jo at klubben er veldig opptatt av personlighet til spillerne de signerer nå, og hvis en spiller har rykte på seg for å være vanskelig så kan jeg så for meg at det er en no go.

Han vil jo også kun midlertidig være førstevalg og det spørs hvordan han takler å benketilværelsen når Jesus er tilbake.

Og jeg tror ikke primærmålet er PL-tittelen jeg heller, men man er nå i en posisjon jeg tviler på at vi er i neste sesong eller de neste årene generelt. 5p ned til Man City etter 14 kamper er en mulighet man nesten må prøve å gripe selvom jeg er skeptisk til å hente spillere man normalt sett ellers ikke ville signert.
Sist redigert av Wellé den man des 12, 2022 10:50 am, redigert 1 gang totalt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: man des 12, 2022 10:28 am Jorge Mendes er jo spesifikt nevnt og når han er involvert så ender man jo av og til opp med at spillere ender i klubber man ikke ville forventet. Jeg tror jo at vi stiller sterkere dersom vi er interessert/har råd, men begge deler er jo ganske uvisst. Cunha er jeg litt skeptisk til om man er interessert i etter at han var involvert (visstnok lederen) i spilleropprøret i Hertha Berlin. Jeg kjenner ikke noe særlig ellers til spilleren, men vet jo at klubben er veldig opptatt av personlighet til spillerne de signerer nå, og hvis en spiller har rykte på seg for å være vanskelig så kan jeg så for meg at det er en no go.

Han vil jo også kun midlertidig være førstevalg og det spørs hvordan han takler å benketilværelsen når Jesus er tilbake.
Aston Villa betaler ikke £100m+ for en spiller, så Felix er helt utelukket.

Håper for deres del at dere går for spillere som ikke forventer å gå til benken når Jesus blir frisk igjen, men heller kunne konkurrere med Jesus om å få starte :D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

MentalM skrev: man des 12, 2022 10:23 am
Ingen konkurranse fra oss om Felix, navnet vårt blir bare hivd med for å få den ballen til å rulle. Han vil være ALTFOR dyr for oss, han vil heller ikke være interessert i en klubb som ikke spill i Europa.
Dere har jo haugevis av peng.

Aston Villa har brukt £285 mill på overgangsvinduet siden opprykket sommeren 2019 (kjøp minus salg). Vi er fattige i forhold.

Jeg synes absolutt at Aston Villa bør legge £100 mill på bordet.

Ser ikke hvorfor Arsenal skal betale såpass mye for en spiller som vil medføre at eksempelvis Ødegaard blir benket når alle er friske.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Jolla skrev: man des 12, 2022 10:49 am Dere har jo haugevis av peng.

Aston Villa har brukt £285 mill på overgangsvinduet siden opprykket sommeren 2019 (kjøp minus salg). Vi er fattige i forhold.

Jeg synes absolutt at Aston Villa bør legge £100 mill på bordet.

Ser ikke hvorfor Arsenal skal betale såpass mye for en spiller som vil medføre at eksempelvis Ødegaard blir benket når alle er friske.
Er derfor vi ikke kan bruke £100m på en spiller vettu :mrgreen: Vi har allerede brukt kjempemye. Hadde det ikke vært FFP hadde det kanskje vært en mulighet :D

Var Cunha informasjonen jeg tagget deg for! Ikke Felix :lol:

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Cunha er bare tilgjengelig hvis kjøpende klubb tar med seg Felipe på lasset, med mindre det er aktuelt så hjelper jeg ikke til!

MentalM

Legg inn av MentalM »



Ornstein hevder Mudryk fortsatt er prioritet 1

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: man des 12, 2022 10:49 am
MentalM skrev: man des 12, 2022 10:23 am
Ingen konkurranse fra oss om Felix, navnet vårt blir bare hivd med for å få den ballen til å rulle. Han vil være ALTFOR dyr for oss, han vil heller ikke være interessert i en klubb som ikke spill i Europa.
Dere har jo haugevis av peng.

Aston Villa har brukt £285 mill på overgangsvinduet siden opprykket sommeren 2019 (kjøp minus salg). Vi er fattige i forhold.

Jeg synes absolutt at Aston Villa bør legge £100 mill på bordet.

Ser ikke hvorfor Arsenal skal betale såpass mye for en spiller som vil medføre at eksempelvis Ødegaard blir benket når alle er friske.
Jeg er langt ifra sikker på at Felix danker ut Ødegaard som førstevalg i den høyre indreløperposisjonen. Ikke at Felix er en dårligere spiller, men jeg har mine tvil på at han vil passe like godt inn i den rollen som det Ødegaard gjør. Jobben Ødegaard gjør defensivt og i presspillet er uvurderlig i måten vi presser lag tilbake i banen, og regelrett dominerer hvor ballen er i 90% av kampene. Vi har ikke de høyeste possession-tallene i ligaen, men med unntak av Man City så er det ingen lag som har så høy field tilt.

Hvis han hentes så er det nok som et alternativ i de tre fremste plassene, evt høyre indreløperrolle og at man pusher Ødegaard litt dypere. Jeg er litt usikker på om han ville vært den beste signeringen langsiktig, men han er en såpass god spiller at jeg tror man ville fått det til å fungere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: man des 12, 2022 11:07 am Hvis han hentes så er det nok som et alternativ i de tre fremste plassene, evt høyre indreløperrolle og at man pusher Ødegaard litt dypere. Jeg er litt usikker på om han ville vært den beste signeringen langsiktig, men han er en såpass god spiller at jeg tror man ville fått det til å fungere.
Skjønner uansett ikke hvorfor dere skulle kjøpt en spiller som vil plassere Martinelli, Saka eller Ødegaard på benken, når dette er tre såpass perfekte spillere som nok bare blir bedre med årene.

Og hvis han kommer inn og IKKE plasserer dem på benken så er dere jo i den samme situasjonen som Atlético, og da er argumentet der at han ikke verdt det.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: man des 12, 2022 11:12 am
Wellé skrev: man des 12, 2022 11:07 am Hvis han hentes så er det nok som et alternativ i de tre fremste plassene, evt høyre indreløperrolle og at man pusher Ødegaard litt dypere. Jeg er litt usikker på om han ville vært den beste signeringen langsiktig, men han er en såpass god spiller at jeg tror man ville fått det til å fungere.
Skjønner uansett ikke hvorfor dere skulle kjøpt en spiller som vil plassere Martinelli, Saka eller Ødegaard på benken, når dette er tre såpass perfekte spillere som nok bare blir bedre med årene.

Og hvis han kommer inn og IKKE plasserer dem på benken så er dere jo i den samme situasjonen som Atlético, og da er argumentet der at han ikke verdt det.
Nei, du sier noe der, men vi trenger samtidig å øke bredden i angrepet. Hvis man ikke tåler en skade på Jesus, Saka eller Martinelli uten at en betydelig svakere spiller kommer inn så har man jo et ganske stort breddeproblem, og hvis vi antar at Arsenal spiller CL neste år så er jo behovet enda større for forsterkninger offensivt.

Jeg har mer troen på at Balogun har en langsiktig fremtid i klubben enn Nketiah, hovedsaklig fordi jeg liker allrouns-spillet hans bedre enn Nketiah. Det skal sies at Nketiah har utviklet seg mye mer her enn mine høyeste forventninger, men til tross for det tror jeg det aldri vil være i nærheten av å være en reell konkurrent til Jesus. Balogun tror jeg kan ha potensialet til det, men mulig han blir lånt ut enda en gang neste sesong for å utvikle seg videre. ESR tror jeg kanskje har fremtiden sin mer sentralt i banen hvis han klarer å få orden på kroppen sin. Han er uansett ikke en spiller man kan stole på at vil være skadefri i store deler av en sesong per nå.

Da står vi igjen med tre soleklare førstevalg i de tre mest offensive posisjonene, og ikke noe særlig betryggende backup. Mudryk virker å være en vi følger tett, men han har nesten utelukkende spilt på venstresiden, mens Felix er en mye mer anvendelig spiller. Jeg tror man kan få plass til begge to uten at vi vil være i samme posisjon som dere som har 4 eller 5 spisser eller noe. Jeg tror at Felix vil få veldig mye spilletid hos Arsenal selvom han ikke vil være et utpreget førstevalg i noen av posisjonene, og da går det mer på pris. Er det snakk om €70+m så er det ikke verdt det, men hvis man klarer å pushe det nærmere €50m så bør man være med.

Ref denne diskusjonen:


Jeg skal innrømme at jeg har litt vanskeligheter med å se for meg at han kommer til oss, men det er en del røyk her nå. Marca er vel generelt ikke spesielt troverdige og Ornstein var ikke veldig konkret da han nevnte oss i sin oversikt, men ting tyder på at vi kanskje har meldt vår interesse og så venter på hva det eventuelt vil koste å hente han. Litt sånn som man visstnok gjorde med Raphinha. Da han ikke var interessert i å joine oss så lenge Barcelona var aktuelle og prisen passerte hva vi var villige til å betale så trakk man interessen

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det vil være en fallitterklæring av Atlético hvis de selger ham for under €100 mill.

MentalM

Legg inn av MentalM »



Noen driver i hvert fall på med Cunha + Felipe

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Litt usikker på hva som er størst risiko for oss, at vi ikke har god dekning for Partey hvis han blir borte, eller om vi har god dekning for Jesus som vi vet blir borte.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: man des 12, 2022 1:10 pm Det vil være en fallitterklæring av Atlético hvis de selger ham for under €100 mill.
Hvis det er prisen så bør det være helt uaktuelt for Arsenal å være involvert, men jeg kan ikke skjønne at AM skal få noe i nærheten av det. Han er ikke et utpreget førstevalg samt at han vil vekk.
Jeg kan ikke se at det er en eneste klubb som er villig til å betale det, kanskje med unntak av PSG eller Newcastle. Nå skal man ta verdivurderingen til TM med en klype salt, men ser at de har den på €50m som jeg syns virker fornuftig for Arsenal å slå til på. Over det er for mye ref hva vi har diskutert over her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»