Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Svar
Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Legg inn av Onv95 »

Er kanske forumets mest unødvendige tråd, men enhver supportergruppe med respekt for seg selv må ha en overgangstråd.

Skulle gjerne fått inn en solid backup for Partey, som fort kan bli borte med skader eller kastes i fangehullet. Ikke en lett rolle å finne kvalitet, og i alle fall en som er god og aksepterer å være rotasjonsspiller.

Tielemans er jo en mulig signering, kanskje mer som backup for Xhaka?

Med ESR inn og lovende takter fra Nelson er vil vel greit besatt offensivt.

I forsvaret er vi ok mener jeg, men et spørsmåltegn med Turner. Vi får se hvordan han klarer seg i VM. Eller dere får se, da jeg boykotter.

Kjør debatt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Mine ønsker i prioritert rekkefølge:

1. Midtbanespiller som er god nok 6er og minst en decent 8er
2. Ny reservekeeper med relevant erfaring
3. Ving, helst en som kan spille like bra på begge sider, men det siste er vel ganske urealistisk

Vedr 2: Joda Turner ser ok ut som shot stopper, men ville være helt forjævlig hvis vi klarer å være med i tittelkampen og så ryker det pga skade på Rams. Vi har steintøff April. I den perioden må ha en god nok keeper.

Adresserer vi 1 og 2 blir jeg superhappy. Som du skriver har vi ok options offensivt med ESR og Nelson. Vi kommer aldri til å klare å få en bred nok stall i januar, så litt heldige/dyktige må vi uansett være på skadefronten. Men vi er mest sårbare på 1 og 2.

Tielemans er vel mer 8er enn 6er, selv om han ikke er helt blank i det defensive. Xhaka/Tielemans er bedre enn Xhaka/Sambi imo. Men han er ingen ideell spiller inn synes jeg.

På slutten av vinduet sist var det snakk om Douglas Luiz eller Danilo. Førstnevnte blir nok grisedyr midt i sesong, og synes ikke akkurat statistikkene hans ser veldig imponerende ut. Har ikke sett noen av dem nok, så hører gjerne meningen til noen som har sett dem mere enn meg.

Eller andre kandidater til 6er posisjonen/rollen.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Alexis Macallister, Franck Kessie og Tielemans ser alle gode ut.

Ser sjeldent på LaLiga, men klarte å se Rayo Vallaceno - Real Madrid for noen uker siden. Comesana på Vallaceno så ganske ok ut. Kunne kanskje vært noe?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: tir nov 22, 2022 8:52 am Alexis Macallister, Franck Kessie og Tielemans ser alle gode ut.

Ser sjeldent på LaLiga, men klarte å se Rayo Vallaceno - Real Madrid for noen uker siden. Comesana på Vallaceno så ganske ok ut. Kunne kanskje vært noe?
Tielemans er jo i utg.pkt en god midtbanespiller. Men er nok litt mer offensiv enn vårt behov akkurat nå, og det var vel derfor det var så avslappet fra Arsenals side. Forsterker oss definitivt i dybden på indreløper (eller 8er om du vil), men vil måtte være backup for Xhaka/Ødegaard.

Jeg tror han er bedre enn Vieira. Og jeg tror også at Xhaka/Tielemans vil fungere bedre enn Xhaka/Lokonga i Parteys eventuelle fravær. Men jeg skulle veldig gjerne hatt inn en midtbanespiller som ikke gjorde at Xhaka må trekkes dypere hvis TP er ute. For Xhaka har virkelig blomstret i rollen høyere i banen denne sesongen.

Jeg har ikke lenger nok til å vie til fotballen at jeg ser kamper utenfor PL så veldig ofte. Så har rett og slett ikke oversikt over spillerne rundt om i Europa utenom det jeg kommer over i en CL eller EL kamp her og der. Men det vil være typisk overgangsteamet til Arsenal å finne en sånn spiller. Jeg hadde f.eks. aldri sett (og jeg tror ærlig talt ikke en gang hørt om) Tomiyasu før vi kjøpte ham. Det er en sånn type overgang jeg forventer meg.

Jeg antar du som Villa-fan ser på salg av Douglas Luiz som ganske uaktuelt i januar? Hva tror du overgangssummen måtte opp i, før det i det hele tatt ble aktuelt?

Når det gjelder reservekeeper, så kan vi kanskje få tilbake Martinez? :lol: :lol: :lol:

Neida, her tenker jeg vi må finne en keeper som er veldig rutinert og kanskje litt over toppen av karrieren, men fortsatt holder et veldig godt nivå. Da aksepterer de ofte andrekeeper-rollen i større klubber og har erfaring i bøtter og spann å spille på og med, hvis de skulle måtte hoppe inn på kort varsel.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Enzino skrev: tir nov 22, 2022 9:22 am Tielemans er jo i utg.pkt en god midtbanespiller. Men er nok litt mer offensiv enn vårt behov akkurat nå, og det var vel derfor det var så avslappet fra Arsenals side. Forsterker oss definitivt i dybden på indreløper (eller 8er om du vil), men vil måtte være backup for Xhaka/Ødegaard.

Jeg tror han er bedre enn Vieira. Og jeg tror også at Xhaka/Tielemans vil fungere bedre enn Xhaka/Lokonga i Parteys eventuelle fravær. Men jeg skulle veldig gjerne hatt inn en midtbanespiller som ikke gjorde at Xhaka må trekkes dypere hvis TP er ute. For Xhaka har virkelig blomstret i rollen høyere i banen denne sesongen.

Jeg har ikke lenger nok til å vie til fotballen at jeg ser kamper utenfor PL så veldig ofte. Så har rett og slett ikke oversikt over spillerne rundt om i Europa utenom det jeg kommer over i en CL eller EL kamp her og der. Men det vil være typisk overgangsteamet til Arsenal å finne en sånn spiller. Jeg hadde f.eks. aldri sett (og jeg tror ærlig talt ikke en gang hørt om) Tomiyasu før vi kjøpte ham. Det er en sånn type overgang jeg forventer meg.

Jeg antar du som Villa-fan ser på salg av Douglas Luiz som ganske uaktuelt i januar? Hva tror du overgangssummen måtte opp i, før det i det hele tatt ble aktuelt?

Når det gjelder reservekeeper, så kan vi kanskje få tilbake Martinez? :lol: :lol: :lol:

Neida, her tenker jeg vi må finne en keeper som er veldig rutinert og kanskje litt over toppen av karrieren, men fortsatt holder et veldig godt nivå. Da aksepterer de ofte andrekeeper-rollen i større klubber og har erfaring i bøtter og spann å spille på og med, hvis de skulle måtte hoppe inn på kort varsel.
Det er nok uaktuelt ja, må nok opp i 50m+ og dere må kjøpe Lehmann fra kvinnelaget vårt samtidig for å få han til å flytte på seg :lol: Godt mulig det er en utkjøpsklausul, men tviler.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: tir nov 22, 2022 9:41 am og dere må kjøpe Lehmann fra kvinnelaget vårt samtidig for å få han til å flytte på seg :lol:
:lol: :lol: :lol:

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jeg kunne tenke meg en offensiv "plan-B"- spiller.

En sterk spiss. Ikke til å pole ballen mot, men det er en dimensjon vi mangler. Vi begynner å få mange gode innleggsføtter.

Når Jesus stanger, så har jeg problemer med å se at Nketiah bidrar med noe vesentlig annerledes.

Jeg er helt for at vi skal rendyrke en stil, men flott også å kunne variere.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Enzino skrev: man nov 21, 2022 11:47 pm 2. Ny reservekeeper med relevant erfaring
Dette er mine krav:

Bilde

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: tir nov 22, 2022 6:00 pm
Enzino skrev: man nov 21, 2022 11:47 pm 2. Ny reservekeeper med relevant erfaring
Dette er mine krav:

Bilde
Haha...

Poenget mitt var at dagens reserve-keeper ikke har 1 min erfaring fra noen av de store ligaene. Det synes jeg er syltynt hvis man skal stå for et lag helt i toppen av PL.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: tir nov 22, 2022 1:49 pm Jeg kunne tenke meg en offensiv "plan-B"- spiller.

En sterk spiss. Ikke til å pole ballen mot, men det er en dimensjon vi mangler. Vi begynner å få mange gode innleggsføtter.

Når Jesus stanger, så har jeg problemer med å se at Nketiah bidrar med noe vesentlig annerledes.

Jeg er helt for at vi skal rendyrke en stil, men flott også å kunne variere.
Er ikke uenig.

Men tror ikke det ligger i DNA'et til Arteta. Når har du noen gang sett et lag coachet av Pep, Xavi eller andre som er vokst opp i Barcelona-skolen, som har slått langt på targetspiss?

Moist

Legg inn av Moist »

Enzino skrev: tir nov 22, 2022 9:22 am
MentalM skrev: tir nov 22, 2022 8:52 am Alexis Macallister, Franck Kessie og Tielemans ser alle gode ut.

Ser sjeldent på LaLiga, men klarte å se Rayo Vallaceno - Real Madrid for noen uker siden. Comesana på Vallaceno så ganske ok ut. Kunne kanskje vært noe?
Neida, her tenker jeg vi må finne en keeper som er veldig rutinert og kanskje litt over toppen av karrieren, men fortsatt holder et veldig godt nivå. Da aksepterer de ofte andrekeeper-rollen i større klubber og har erfaring i bøtter og spann å spille på og med, hvis de skulle måtte hoppe inn på kort varsel.
Hente Ben Foster tilbake fra Youtube hadde vært utrolig gøy

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Mye humor i thread nå. :lol:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Enzino skrev: tir nov 22, 2022 6:33 pm
Bone8 skrev: tir nov 22, 2022 1:49 pm Jeg kunne tenke meg en offensiv "plan-B"- spiller.

En sterk spiss. Ikke til å pole ballen mot, men det er en dimensjon vi mangler. Vi begynner å få mange gode innleggsføtter.

Når Jesus stanger, så har jeg problemer med å se at Nketiah bidrar med noe vesentlig annerledes.

Jeg er helt for at vi skal rendyrke en stil, men flott også å kunne variere.
Er ikke uenig.

Men tror ikke det ligger i DNA'et til Arteta. Når har du noen gang sett et lag coachet av Pep, Xavi eller andre som er vokst opp i Barcelona-skolen, som har slått langt på targetspiss?
Er det ikke det Xavi driver med nå om dagen a?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Chromeback skrev: tir nov 22, 2022 7:07 pm
Enzino skrev: tir nov 22, 2022 6:33 pm
Bone8 skrev: tir nov 22, 2022 1:49 pm Jeg kunne tenke meg en offensiv "plan-B"- spiller.

En sterk spiss. Ikke til å pole ballen mot, men det er en dimensjon vi mangler. Vi begynner å få mange gode innleggsføtter.

Når Jesus stanger, så har jeg problemer med å se at Nketiah bidrar med noe vesentlig annerledes.

Jeg er helt for at vi skal rendyrke en stil, men flott også å kunne variere.
Er ikke uenig.

Men tror ikke det ligger i DNA'et til Arteta. Når har du noen gang sett et lag coachet av Pep, Xavi eller andre som er vokst opp i Barcelona-skolen, som har slått langt på targetspiss?
Er det ikke det Xavi driver med nå om dagen a?
Jeg har sett Barca mer i år enn på lenge, og kan ikke si meg enig i akkurat det gitt.

Flere høye innlegg fra kant er det nok. Men ingen Drillopasninger nå heller.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Enzino skrev: tir nov 22, 2022 6:33 pm
Bone8 skrev: tir nov 22, 2022 1:49 pm Jeg kunne tenke meg en offensiv "plan-B"- spiller.

En sterk spiss. Ikke til å pole ballen mot, men det er en dimensjon vi mangler. Vi begynner å få mange gode innleggsføtter.

Når Jesus stanger, så har jeg problemer med å se at Nketiah bidrar med noe vesentlig annerledes.

Jeg er helt for at vi skal rendyrke en stil, men flott også å kunne variere.
Er ikke uenig.

Men tror ikke det ligger i DNA'et til Arteta. Når har du noen gang sett et lag coachet av Pep, Xavi eller andre som er vokst opp i Barcelona-skolen, som har slått langt på targetspiss?
Tenker ikke nødvendigvis å slå langt, men tenker å slå inn fra kant på en som kan vinne duellene i boks.

I kampene der det er aktuelt er jo mot lag som ligger lavt.

Vi har White, Zinchenko, Xhaka, Ødegaard og Saka, som alle har gode innleggsføtter.

Men som deg, så tror jeg ikke det er aktuelt.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Bone8 skrev: ons nov 23, 2022 8:14 am
Enzino skrev: tir nov 22, 2022 6:33 pm
Bone8 skrev: tir nov 22, 2022 1:49 pm Jeg kunne tenke meg en offensiv "plan-B"- spiller.

En sterk spiss. Ikke til å pole ballen mot, men det er en dimensjon vi mangler. Vi begynner å få mange gode innleggsføtter.

Når Jesus stanger, så har jeg problemer med å se at Nketiah bidrar med noe vesentlig annerledes.

Jeg er helt for at vi skal rendyrke en stil, men flott også å kunne variere.
Er ikke uenig.

Men tror ikke det ligger i DNA'et til Arteta. Når har du noen gang sett et lag coachet av Pep, Xavi eller andre som er vokst opp i Barcelona-skolen, som har slått langt på targetspiss?
Tenker ikke nødvendigvis å slå langt, men tenker å slå inn fra kant på en som kan vinne duellene i boks.

I kampene der det er aktuelt er jo mot lag som ligger lavt.

Vi har White, Zinchenko, Xhaka, Ødegaard og Saka, som alle har gode innleggsføtter.

Men som deg, så tror jeg ikke det er aktuelt.
En Giroud å bytte inn hadde vært noe. Synes det var synd han dro. Ikke god nok som førstevalg, men en god spiller mot nedre halvdellag, innledende i CL og som super sub. Jeg er kanskje litt påvirka av kampen i går. Syns å huske det var lite drama rundt overgangen bort. Det var vel fordi han ble 3. valg med Laca og Auba inn?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: ons nov 23, 2022 8:14 am
Enzino skrev: tir nov 22, 2022 6:33 pm
Bone8 skrev: tir nov 22, 2022 1:49 pm Jeg kunne tenke meg en offensiv "plan-B"- spiller.

En sterk spiss. Ikke til å pole ballen mot, men det er en dimensjon vi mangler. Vi begynner å få mange gode innleggsføtter.

Når Jesus stanger, så har jeg problemer med å se at Nketiah bidrar med noe vesentlig annerledes.

Jeg er helt for at vi skal rendyrke en stil, men flott også å kunne variere.
Er ikke uenig.

Men tror ikke det ligger i DNA'et til Arteta. Når har du noen gang sett et lag coachet av Pep, Xavi eller andre som er vokst opp i Barcelona-skolen, som har slått langt på targetspiss?
Tenker ikke nødvendigvis å slå langt, men tenker å slå inn fra kant på en som kan vinne duellene i boks.

I kampene der det er aktuelt er jo mot lag som ligger lavt.

Vi har White, Zinchenko, Xhaka, Ødegaard og Saka, som alle har gode innleggsføtter.

Men som deg, så tror jeg ikke det er aktuelt.
Ser jeg leste innlegget ditt feil. Oppfattet det som en target spiss å slå langt på, så må ha oversett ordet "ikke" i setningen om å poole baller opp på spissen. My bad.

Da ble svaret mitt til @Chromeback feil også. Trodde han snakket om at Barca slo langt på target.

Jeg har tydeligvis blitt i overkant upresis her inne den siste tiden. Skal lese innlegg skikkelig før jeg svarer i fremtiden. Blir litt meningsløse diskusjoner når jeg svarer på noe annet enn det som er skrevet. :oops: :lol:

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Giroud på ett års kontrakt ja. Ikke meg i mot

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Morsomt hvordan Giroud ble mye bedre etter han ble solgt, i hvert fall i øynene til fansen.

Har folket glemt hvor SYKT mange store sjanser han brente i avgjørende situasjoner og kamper? Fin fyr, god spiss, men manglet virkelig x-faktoren i de avgjørende øyeblikkene.

Husker veldig godt da han utliknet med det syke skorpion-målet sitt. Var vel til 3-3 hvis jeg ikke husker feil. Helt på slutten i en kamp vi trengte å vinne. Så brukte han opp 20-30 sekunder til feiringen. For meg var det virkelig Giroud i et nøtteskall. God spiss som kunne gjøre fantastiske ting, men han var ingen vinnerskalle.

Det er jo også en grunn til at han ikke er veldig populær i deler av de franske fansene, på tross av tangering av målrekorden til Henry.

Men uansett er vi vel ferdig med å bygge lag rundt pensjonerte Chelsea-spillere? Mye bedre å klare å finne en spiss med tilsvarende kvaliteter i riktig alder og på vei opp. Vi trenger et alternativ til Jesus på topp. Gjerne et annerledes alternativ.

Ed er en god spiller med målinnstinkt. Men han ser ikke ut til å ta de nødvendige stegene til å kunne utfordre Jesus.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Enzino skrev: ons nov 23, 2022 11:56 am
Men uansett er vi vel ferdig med å bygge lag rundt pensjonerte Chelsea-spillere? Mye bedre å klare å finne en spiss med tilsvarende kvaliteter i riktig alder og på vei opp. Vi trenger et alternativ til Jesus på topp. Gjerne et annerledes alternativ.
Marcus Thuram er på utgående kontrakt og vil være gratis neste sommer. Absolutt en god spiller.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

KongOlav2 skrev: ons nov 23, 2022 11:58 am
Enzino skrev: ons nov 23, 2022 11:56 am
Men uansett er vi vel ferdig med å bygge lag rundt pensjonerte Chelsea-spillere? Mye bedre å klare å finne en spiss med tilsvarende kvaliteter i riktig alder og på vei opp. Vi trenger et alternativ til Jesus på topp. Gjerne et annerledes alternativ.
Marcus Thuram er på utgående kontrakt og vil være gratis neste sommer. Absolutt en god spiller.
Tror faktisk aldri jeg har sett ham spille. Men typisk en spiller i den alderen eller enda litt yngre, og kjempepluss at han også kan være cover på venstre ving.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Enzino skrev: ons nov 23, 2022 11:29 am
Ser jeg leste innlegget ditt feil. Oppfattet det som en target spiss å slå langt på, så må ha oversett ordet "ikke" i setningen om å poole baller opp på spissen. My bad.

Da ble svaret mitt til @Chromeback feil også. Trodde han snakket om at Barca slo langt på target.

Jeg har tydeligvis blitt i overkant upresis her inne den siste tiden. Skal lese innlegg skikkelig før jeg svarer i fremtiden. Blir litt meningsløse diskusjoner når jeg svarer på noe annet enn det som er skrevet. :oops: :lol:
Haha, du var ikke så upresis mot meg altså, var litt sleivspark mot Barca under Xavi med tanke på tiki-takaen i det innlegget, så helt greit at du skrev det du skrev :lol:

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Enzino skrev: ons nov 23, 2022 11:56 am Morsomt hvordan Giroud ble mye bedre etter han ble solgt, i hvert fall i øynene til fansen.

Har folket glemt hvor SYKT mange store sjanser han brente i avgjørende situasjoner og kamper? Fin fyr, god spiss, men manglet virkelig x-faktoren i de avgjørende øyeblikkene.

Husker veldig godt da han utliknet med det syke skorpion-målet sitt. Var vel til 3-3 hvis jeg ikke husker feil. Helt på slutten i en kamp vi trengte å vinne. Så brukte han opp 20-30 sekunder til feiringen. For meg var det virkelig Giroud i et nøtteskall. God spiss som kunne gjøre fantastiske ting, men han var ingen vinnerskalle.

Det er jo også en grunn til at han ikke er veldig populær i deler av de franske fansene, på tross av tangering av målrekorden til Henry.

Men uansett er vi vel ferdig med å bygge lag rundt pensjonerte Chelsea-spillere? Mye bedre å klare å finne en spiss med tilsvarende kvaliteter i riktig alder og på vei opp. Vi trenger et alternativ til Jesus på topp. Gjerne et annerledes alternativ.

Ed er en god spiller med målinnstinkt. Men han ser ikke ut til å ta de nødvendige stegene til å kunne utfordre Jesus.
Jeg vil vel tro at alle er enige om at man måtte oppgradere, men av det jeg kan huske så handlet det om at han ikke hadde nok å bidra med i toppkampene. Mot nedre halvdel må han vel ha hatt gode statistikker, og var en spiss som fungerte veldig god mot lag som lå dypt. Han er en spiss som må spilles god og som ikke får gjort så mye alene. Og det er naturlig nok ikke veldig populært hos fotballfans. Vet ikke om det finnes noen xG tall fra den tiden som kan fortelle noe om hvor produktiv han var.

Vet ikke om du tenker på en annen situasjon, men det syke skorpionmålet var vel det mot Palace? Det var 1-0 scoring etter 17 min ser jeg.

Giroudtoget har gått nå, men jeg er positiv til å ha en erfaren nr 2 spiss. Man ser jo problemet med Nketiah nå. Han spiller ikke nok til å kunne ta steget, og om han tar steget så vil han ikke være fornøyd med å være 2. valg. Det blir en tap-tap situasjon. Akkurat på spissplassen så er det mulig å ha en rutinert goalgetter i bakhånd uten at det bryter for mye med det prosjektet man bygger opp.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Passord123 skrev: tor nov 24, 2022 12:44 pm
Vet ikke om du tenker på en annen situasjon, men det syke skorpionmålet var vel det mot Palace? Det var 1-0 scoring etter 17 min ser jeg.

Giroudtoget har gått nå, men jeg er positiv til å ha en erfaren nr 2 spiss. Man ser jo problemet med Nketiah nå. Han spiller ikke nok til å kunne ta steget, og om han tar steget så vil han ikke være fornøyd med å være 2. valg. Det blir en tap-tap situasjon. Akkurat på spissplassen så er det mulig å ha en rutinert goalgetter i bakhånd uten at det bryter for mye med det prosjektet man bygger opp.
Da blandet jeg sammen to kamper i farten. Målet jeg tenkte på var mot Bmouth 2 dager senere i denne kampen:
https://www.bbc.com/sport/football/38440999

Han feiret dette målet med scorpion-bevegelser.

Poenget var uansett det samme. Han brukte verdifulle sekunder (litt mindre enn jeg trodde, det var nok bare 15-20 sek, ikke 30) av de nesten 5 min som var igjen av overtiden på å juble med fansen for utligningen når vi trengte å vinne. Det hadde aldri f.eks. Henry eller Pires gjort:



Etter ca. 12:00.

Det spørs på ambisjonene. Hvis ambisjonene er topp 4, så holder det. Er ambisjonene ligagull, så synes jeg ikke det er nok. Men med tanke på hvor lenge vi har vært på ørkenvandring, så skal man kanskje ikke bli grådig selv om det er vanskelig når man ser konturene av et titteljagende lag for første gang på alt for lenge.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Mudryk og Tielemans er vel fremdeles de som sterkest ryktes til oss. Hadde vel vært et ok januarvindu med begge de inn?

Wellé

Legg inn av Wellé »


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: søn nov 27, 2022 12:18 am Mudryk og Tielemans er vel fremdeles de som sterkest ryktes til oss. Hadde vel vært et ok januarvindu med begge de inn?
Mudryk blir vel antakelig for dyr, med det prislappen Shaktar har satt på ham?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: søn nov 27, 2022 4:15 pm
Jeg har ikke sett ham spille, må jeg innrømme. Og statsen hans er vel god, men ikke sånn ekstremt fantastisk.

Palmeiras var veldig gode denne sesongen da.

En profil og alder som gir veldig sense i hvert fall, og en spiller som antakelig kan utvikles til noe over tid.

Om han er en bedre cover for TP fra dag en, sammenlignet med Sambi og Elneny, synes jeg det er vanskelig å mene noe om.

Hva tror du? Har du sett ham eller noe statistikk snacks på ham?

Edit: Liker det jeg kan lese om han. Spesielt god på defensiv posisjonering. Har spilt både box to box og DCM. Han ranker i øverste tredjedel blant midtbanespillerne i brasiliansk serie.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: søn nov 27, 2022 4:34 pm
Wellé skrev: søn nov 27, 2022 4:15 pm
► Show Spoiler
Jeg har ikke sett ham spille, må jeg innrømme. Og statsen hans er vel god, men ikke sånn ekstremt fantastisk.

Palmeiras var veldig gode denne sesongen da.

En profil og alder som gir veldig sense i hvert fall, og en spiller som antakelig kan utvikles til noe over tid.

Om han er en bedre cover for TP fra dag en, sammenlignet med Sambi og Elneny, synes jeg det er vanskelig å mene noe om.

Hva tror du? Har du sett ham eller noe statistikk snacks på ham?

Edit: Liker det jeg kan lese om han. Spesielt god på defensiv posisjonering. Har spilt både box to box og DCM. Han ranker i øverste tredjedel blant midtbanespillerne i brasiliansk serie.
Jeg har ikke fått sett noe på han selv. På grunn av en svær cyste som jeg har fått på halsen så har jeg hatt flere infeksjoner de siste tre ukene, som har gjort at jeg rett og slett ikke har hatt overskudd til å gjøre noe som helst "scouting" så langt. Nå virker det heldigvis som jeg er forbi det verste frem til jeg må operere så forhåpentligvis får jeg gjort et lite dypdykk på spesielt han og Mudryk som virker å være de to spillerne som vi er linket mest til i løpet av denne uken.

Midtbanespillere i den rollen er ofte litt vriene å vurdere utelukkende basert på data (noe man selvfølgelig sjeldent skal gjøre) ettersom de sjeldent popper spesielt mye. F.eks Partey er heller ikke en spiller som skriker verdensklasse når du ser på dataen hans, men han er etter min mening den beste defensive midtbanespilleren i PL denne sesongen, og han jeg har som nr 2, Caicedo, gjør heller ikke det. Rodri er kanskje den faktiske nr 2, men jeg tåler ikke trynet hans så han får kun en honorable mention.

Tilbake til Danilo så har jeg som sagt ikke så mye av han. Sett noen highlights-videoer selvfølgelig, men det er vanskelig å bruke de til så mye. Det sagt jeg liker fysikken hans. Jeg ble overrasket da jeg så at han var bare 1,77m ettersom han ser større ut på banen. Han har også snert i pasningene sine, noe jeg virkelig savner hos Lokonga når han spiller i stedenfor Partey. Altfor mange av Lokonga sine pasninger nærmest stopper under foten til mottakeren, mens Partey nærmest skyter pasningene sine avgårde, noe som for det første gir han muligheten til å slå pasninger gjennom ledd som Lokonga ikke kan med sin pace, men som også gjør det vanskelig for motstandere å sideforskyve fort nok når vi er i etablert angrep. Sånn sett så passer Danilo bedre inn.

Basert på YT-videoene så har han også de viktige pasningene i lengderetningen som Partey har og han har teknikken til å spille seg ut av press. Det som derimot er mye vanskeligere å se på denne typen videoer er posisjoneringen. Vi spiller jo som ofte nevnt, "positional play" så hvor spillerne er på banen er ekstremt viktig og det er spesielt her Lokonga svikter i Arsenal. Han følger ballen i altfor stor grad sammenlignet med Partey og det var blant annet derfor vi ble kontret i senk av Man Utd. Jeg blir overrasket om Danilo har den samme posisjonelle forståelsen og disiplinen som Partey, men hvis vi jakter han så aktivt som vi gjør så vil jeg tro at han i det minste har vist prov på det og at Arteta tror man kan coache opp resten.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man nov 28, 2022 9:23 am
Jeg blir overrasket om Danilo har den samme posisjonelle forståelsen og disiplinen som Partey, men hvis vi jakter han så aktivt som vi gjør så vil jeg tro at han i det minste har vist prov på det og at Arteta tror man kan coache opp resten.
Jeg blir også det for det finnes ikke veldig mange spillere i verden som har. Men den defensive posisjonelle forståelsen hans blir nevnt flere steder som ekstraordinær. Så kanskje han er mye kortere unna enn alternativene, og at han faktisk kan utvikles til TP-kvalitet på det.

Aldersmessig og at han ennå ikke har kommet seg inn i en europeisk klubb, vil jeg tro at timingen kan være perfekt. Og sånn sett et mer typisk Edu-kjøp enn å skulle kjøpe Douglas Costa veldig dyrt fra Villa.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»