Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Svar
Orakelet

Re: Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Legg inn av Orakelet »

Enzino skrev: søn jan 29, 2023 9:21 pm De kan vel seriøst ikke kjøpe både Enzo for opp mot EUR 120 mill og Caicedo for opp mot EUR 80 mill oppå alt de har gjort dette vinduet?
Nei, slik jeg leser situasjonen mener klubben at Enzo er et bedre kjøp enn Caicedo og derfor går den veien. Det er ingen tvil om at Enzo var klubbens førstevalg, men når han ble dyrere enn antatt forhørte de seg med Caicedo. Når også Caicedo blir dyrere enn antatt går de tilbake til Enzo fordi de mener han er verdt pristillegget sammenlignet med Caicedo.

Så grattis med Caicedo!

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Tar ikke Chelsea en kalori å kjøpe disse to for 1 milliard pr, og det vet vi alle.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: søn jan 29, 2023 9:26 pm
Enzino skrev: søn jan 29, 2023 9:21 pm Ser ut som om Chelsea går for Enzo Fernandez og at prisen blir høy. Fabrizio Romano som melder det.

De kan vel seriøst ikke kjøpe både Enzo for opp mot EUR 120 mill og Caicedo for opp mot EUR 80 mill oppå alt de har gjort dette vinduet?
Med å skrive det av over10 års kontrakter er det innafor FFP.
Det er ikke sånn at 7-8 års kontrakter gjør at FPP ikke gjelder. Men man øker tiden man avskriver kontaktene på. Dvs at man får 60-80% større beløp å spille med. Den grensen er nødt til å nærme seg for Chelsea. Gitt at FFP fungerer i praksis. Men det er vel mer det siste det står på.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: søn jan 29, 2023 10:05 pm Tar ikke Chelsea en kalori å kjøpe disse to for 1 milliard pr, og det vet vi alle.
Skal vi ta et veddemål på det? Jeg vedder på at Chelsea ikke kjøper de to for 2 mrd kr, og du vedder i mot?

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Enzino skrev: søn jan 29, 2023 10:39 pm
Vike4 skrev: søn jan 29, 2023 10:05 pm Tar ikke Chelsea en kalori å kjøpe disse to for 1 milliard pr, og det vet vi alle.
Skal vi ta et veddemål på det? Jeg vedder på at Chelsea ikke kjøper de to for 2 mrd kr, og du vedder i mot?
Er innsatsen på dette veddemålet også 2 mrd kr? 8-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: søn jan 29, 2023 10:41 pm
Enzino skrev: søn jan 29, 2023 10:39 pm
Vike4 skrev: søn jan 29, 2023 10:05 pm Tar ikke Chelsea en kalori å kjøpe disse to for 1 milliard pr, og det vet vi alle.
Skal vi ta et veddemål på det? Jeg vedder på at Chelsea ikke kjøper de to for 2 mrd kr, og du vedder i mot?
Er innsatsen på dette veddemålet også 2 mrd kr? 8-)
Nei. Men jeg er sikker nok på det, til at det godt kan være 2 mill kr.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Spent på hva plan B er nå hvis dette stemmer:

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Wellé skrev: søn jan 29, 2023 10:54 pm Spent på hva plan B er nå hvis dette stemmer:
Dette: https://norgesplaster.no/produktene/plaster-og-strips/

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


Vike4

Legg inn av Vike4 »

Mudryk all over again. Shakhtar skulle ha 100 mill € og nektet å forhandle om noe mindre, men vi la inn bud på bud som var en god del lavere. Brighton har helt garantert rn pris i tankene, og vi legger inn bud på bud som er vesentlig lavere. Virker som planen er å få folk til å tro vi har ambisjoner, men at målet aldri er å hente disse spillerne.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Hent Sander Berge og eller Tielemans.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Brighton er neppe keen på å selge han så sent i vinduet, mens de fortsatt er i FA-cupen, og topp 6. De vet at man kan få nære tre-sifret for han i sommer også.

Selv Chelsea slet lenge med å forhandle med de om Cucurella, og Caicedo er betydelig bedre og viktigere enn han var..
Sist redigert av Hetfield den man jan 30, 2023 9:43 am, redigert 1 gang totalt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Ale skrev: man jan 30, 2023 9:40 am Er Brighton i Europa League?
Topp 6=EL-kval
Sist redigert av Hetfield den man jan 30, 2023 9:46 am, redigert 1 gang totalt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Ale skrev: man jan 30, 2023 9:45 am Vil være galskap fra Brightons side å ikke selge for 80 millioner pund. Men be om alt up-front, ingen add-ons.
Hvorfor er det galskap?

De pusher Europa, de har allerede solgt for €140m denne sesongen, ikke kjøpt for mer enn €50m.

Caicedo kan godt selges i sommer istedet, for samme prisen. De har kjørt denne linjen før med Dale Stephens da de rykket opp, nektet å selge i januar.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Hetfield skrev: man jan 30, 2023 9:37 am Brighton er neppe keen på å selge han så sent i vinduet, mens de fortsatt er i FA-cupen, og topp 6. De vet at man kan få nære tre-sifret for han i sommer også.

Selv Chelsea slet lenge med å forhandle med de om Cucurella, og Caicedo er betydelig bedre og viktigere enn han var..
Jeg er usikker på om de kan få fullt så mye for han da. Det er nok fire andre midtbanespillere i Fernandez, Zubimendi, Bellingham og Rice som flytter på seg som kan gjøre at han ikke er like aktuell for flere av de andre toppklubbene, samt at Arsenal ikke nødvendigvis har det samme ekstreme behovet som man har akkurat nå.

Det sagt så er jeg enig. Det vil være lettere for dem å holde på de andre spillerne sine hvis de klarer å kvalle til EL enten gjennom ligaen eller FA-cupen. For det kommer til å være klubber som er ute etter spillerne deres, og da spesielt Mitoma. Hvis man kan skilte med EL så er det nok lettere å overtale han til å bli.

For min del så håper jeg egentlig at klubben skifter fokus nå. Khephren Thuram er ikke en like sure thing, men har imponert i Ligue 1 i år ifølge mine twitter-folk og er ca samme alder. Burde være mulig å få til en avtale der, spesielt siden de har Pepe på lån.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

MentalM skrev: man jan 30, 2023 10:02 am
Ale skrev: man jan 30, 2023 9:45 am Vil være galskap fra Brightons side å ikke selge for 80 millioner pund. Men be om alt up-front, ingen add-ons.
Hvorfor er det galskap?

De pusher Europa, de har allerede solgt for €140m denne sesongen, ikke kjøpt for mer enn €50m.

Caicedo kan godt selges i sommer istedet, for samme prisen. De har kjørt denne linjen før med Dale Stephens da de rykket opp, nektet å selge i januar.
Spilleren er vel allerede i "streik". For en oppførsel.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

MentalM skrev: man jan 30, 2023 10:02 am Hvorfor er det galskap?

De pusher Europa, de har allerede solgt for €140m denne sesongen, ikke kjøpt for mer enn €50m.

Caicedo kan godt selges i sommer istedet, for samme prisen. De har kjørt denne linjen før med Dale Stephens da de rykket opp, nektet å selge i januar.
Nettopp.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wengerist skrev: man jan 30, 2023 10:14 am
MentalM skrev: man jan 30, 2023 10:02 am
Ale skrev: man jan 30, 2023 9:45 am Vil være galskap fra Brightons side å ikke selge for 80 millioner pund. Men be om alt up-front, ingen add-ons.
Hvorfor er det galskap?

De pusher Europa, de har allerede solgt for €140m denne sesongen, ikke kjøpt for mer enn €50m.

Caicedo kan godt selges i sommer istedet, for samme prisen. De har kjørt denne linjen før med Dale Stephens da de rykket opp, nektet å selge i januar.
Spilleren er vel allerede i "streik". For en oppførsel.
Det var Dale Stephens en gang i tiden og. Det gikk over og han bidro til opprykk.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg kan forøvrig forstå Caicedo, og Mudryk før han, veldig godt. For det første så er det snakk om å sikre egen og familiens fremtid for alltid. Mudryk var visstnok på £4k i uken, mens Caicedo så har jeg sett alt fra £3k til £16k, men uansett så er det betydelig mindre enn det han vil få i Arsenal. Fotballspillere har en såpass kort inntjeningsperiode så jeg har forståelse for at man ønsker å maksimere den, i tillegg så har han jo Enock Mwepu friskt i minne. Du vet aldri om karrieren din blir kuttet fordi du har lignende problemer eller om du blir grisetaklet av McTominay, og da er ikke muligheten der om 6mnd slik alle sier at den er.

I tillegg så er han jo med Arsenal i den situasjonen at han gå til et lag som vinner PL-tittelen allerede første sesong. Uavhengig av hvem han evt skal dra til neste sommer så er det langt ifra sikkert at han vil være i en like god mulighet i hele karrieren. Han kan ende opp i Chelsea/Arsenal uten at de er i nærheten av å kjempe om en tittel fordi Man City, Newcastle eller noen andre dominerer ligaen de neste 10 årene.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wengerist skrev: man jan 30, 2023 10:14 am
MentalM skrev: man jan 30, 2023 10:02 am
Ale skrev: man jan 30, 2023 9:45 am Vil være galskap fra Brightons side å ikke selge for 80 millioner pund. Men be om alt up-front, ingen add-ons.
Hvorfor er det galskap?

De pusher Europa, de har allerede solgt for €140m denne sesongen, ikke kjøpt for mer enn €50m.

Caicedo kan godt selges i sommer istedet, for samme prisen. De har kjørt denne linjen før med Dale Stephens da de rykket opp, nektet å selge i januar.
Spilleren er vel allerede i "streik". For en oppførsel.
Det der er helt feil.

Det er klubben som har sagt til spilleren at han bare får holde seg unna til fremtiden er avklart. Det er ekstremt forskjellig fra streik.

Manageren har også sagt i interjvu at Caicedo er en "nice guy", men at han antakelig har blitt presset av folk rundt seg til instagram-innlegget.

Det instagram-innlegget var selvsagt veldig klønete.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jan 30, 2023 11:02 am Det der er helt feil.

Det er klubben som har sagt til spilleren at han bare får holde seg unna til fremtiden er avklart. Det er ekstremt forskjellig fra streik.

Manageren har også sagt i interjvu at Caicedo er en "nice guy", men at han antakelig har blitt presset av folk rundt seg til instagram-innlegget.

Det instagram-innlegget var selvsagt veldig klønete.
Det instagram-innlegget var nok ikke skrevet av Caicedo for å si det slik.

Og det begynner å bli en ganske vanlig strategi å bruke SoMe for å presse igjennom en overgang eller få en ny kontrakt. Man har sett en drastisk økning av dette i NFL de senere årene også.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Veldig spennende om klubben har en plan B på blokken. Vi har jo lykkes unormalt godt på det de siste årene:
Aouar -> Partey
Martinez -> Zinchenko
Vlahovic -> Jesus
Raya -> Ramsdale
Kounde -> White

Vi er jo i en posisjon hvor jeg nesten føler vi må gjøre noe annet hvis ikke det er mulig å bli enig med Brighton så håper man har en tilsvarende spiller linet opp i bakhånd. Har jo ikke hørt så mye annet enn at Rice, Onana og Zubimendi ikke er mulig dette vinduet. En Thuram eller Koné (Gladbach) er jo spillere som ser unektelig spennende ut og man burde kunne få for halvparten av hva Brighton krever. Ikke like bankers som Caicedo, men nå er det jo i utgangspunktet først og fremst i EL eller ved Partey-skade at en ny spiller trengs.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Marquingos til Norwich på lån. Høres fornuftig ut. https://arseblog.news/2023/01/report-ma ... m=facebook

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jeg har ikke sett nok av Brighton til å si særlig om hvor god Caicedo er.

Men skal vi virkelig overgå klubbrekorden for ham?

Er vi ikke da med på å "ødelegge markedet" på samme måte som vi beskylder Chelsea, United og co for å gjøre?

Og hva gjør det med våre tanker om Rice? Ja, han har et år igjen av kontrakten til sommeren, men tipper vi må ut med like mye for ham, minst.

Hvis det er Caicedo nå, eller Rice til sommeren ville jeg nok ventet. Må være mulig å raide en spansk eller Italiensk klubb med pengeproblemer for en dugendes back up, som er bedre enn Lokonga?

Eller sleng de samme pengene, pluss litt til, mot Rice nå. West Ham rykker ikke ned, og har ikke sjanse på EL, i motsetning til Brighton.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Bone8 skrev: man jan 30, 2023 1:03 pm Eller sleng de samme pengene, pluss litt til, mot Rice nå. West Ham rykker ikke ned, og har ikke sjanse på EL, i motsetning til Brighton.
WH er ett poeng fra nedrykk per dags dato, og selger neppe sin viktigste spiller nå i januarvinduet. Det er langt mer å tjene på å unngå nedrykk enn å komme seg til EL. Derfor har WH mer bruk for Rice i kampen mot nedrykk enn enn Caicedo i kampen om EL-plass.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Bone8

Legg inn av Bone8 »

KongOlav2 skrev: man jan 30, 2023 1:08 pm
Bone8 skrev: man jan 30, 2023 1:03 pm Eller sleng de samme pengene, pluss litt til, mot Rice nå. West Ham rykker ikke ned, og har ikke sjanse på EL, i motsetning til Brighton.
WH er ett poeng fra nedrykk per dags dato, og selger neppe sin viktigste spiller nå i januarvinduet. Det er langt mer å tjene på å unngå nedrykk enn å komme seg til EL. Derfor har WH mer bruk for Rice i kampen mot nedrykk enn enn Caicedo i kampen om EL-plass.
Men med troppen de har er det veldig lite sannsynlig at det er snakk om nedrykk, med eller uten Rice. Men spørs om West Ham ser det slik. Tar den.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

LeCoq skrev: man jan 30, 2023 1:41 pm
Nå må søren meg FFP steppe inn

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lolzalot skrev: man jan 30, 2023 2:04 pm
LeCoq skrev: man jan 30, 2023 1:41 pm
Nå må søren meg FFP steppe inn
8 års kontrakt, og fordele alt over 8 år, dette er veien nå.

FFP burde ha steppet inn før Roman strengt tatt, og da hadde Chelsea trolig rotet rundt i Championship, eller noe i den duren.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Galskap. Men jeg har tatt feil at Arteta-regimet så mange ganger, at da er dette sikkert en bargain.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»