Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Svar
Wengerist

Re: Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Legg inn av Wengerist »

MentalM skrev: tir jan 31, 2023 7:32 am
Wengerist skrev: man jan 30, 2023 11:14 pm
Onv95 skrev: man jan 30, 2023 10:48 pm Jorginho er mange hakk over Lokonga, så hvis dette blir noe av så er det selvsagt en styrkning av troppen. Det vil heller ikke hindre oss å gå etter Rice til sommeren ( før Chelsea overbyr oss og henter han på deadline day)
Vi styrker jo russerne ved å hente jorginho. Nåde sportslig og økonomisk. Nei nei og atter nei til en sånn elendig handel. Edu feiler igjen.
Russerne?
Chelsea ja, du vet at klubben er bygget på russiske oligarkpenger? Endrer ikke noe at en ny sugardaddy er kommet inn.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Forøvrig et hysterisk svar på tweeten jeg la inn over her, og beskriver nøyaktig hvordan min mentale sinnstemning er nå:

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wengerist skrev: tir jan 31, 2023 8:39 am
Chelsea ja, du vet at klubben er bygget på russiske oligarkpenger? Endrer ikke noe at en ny sugardaddy er kommet inn.
Ute av syne, ute av sinn :mrgreen:

Caicedo or bust! Om Arsenal skal hente Jorginho blir det ekkelt, for han er ikke mulig å like som spiller. Og Arsenal har ingen spillere man direkte misliker (med unntak av min personlige vurdering av Ramsdale sitt egentlige nivå... 8-) )

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Heller overpayment for Caicedo, enn Jorginho for min del, ønsker ikke Jorginho overhodet, så hard no.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Forder jo at det kommer inn minimum én midtbanespiller.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Kommer til å begynne å grine om det ikke kommer en midtbanespiller. Bare sier det.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 9:29 am Kommer til å begynne å grine om det ikke kommer en midtbanespiller. Bare sier det.
Hva om den midtbanespilleren er Jorginho. På kort sikt så gir jo det veldig mye mening, men hvis man skal ut med £15-20m og gi en 2,5årskontrakt på £150k+ i uken så er jeg neimen ikke sikker. Jeg vil virkelig at vi skal gå for tittelen dette vinduet, men ikke på bekostning av fremtidig satsning og den dealen føles ut som noe vi må sitte med til den går ut.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 9:31 am
Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 9:29 am Kommer til å begynne å grine om det ikke kommer en midtbanespiller. Bare sier det.
Hva om den midtbanespilleren er Jorginho. På kort sikt så gir jo det veldig mye mening, men hvis man skal ut med £15-20m og gi en 2,5årskontrakt på £150k+ i uken så er jeg neimen ikke sikker. Jeg vil virkelig at vi skal gå for tittelen dette vinduet, men ikke på bekostning av fremtidig satsning og den dealen føles ut som noe vi må sitte med til den går ut.
Jorg for den prisen? TOTALT UAKTUELT. Det er bare å glemme.

Jorg for 5 mp f.eks.? Da kan det være aktuelt.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Canucks skrev: tir jan 31, 2023 9:20 am Heller overpayment for Caicedo, enn Jorginho for min del, ønsker ikke Jorginho overhodet, så hard no.
Har gått hardt ut før mot Jorginho i venneflokken, sagt at han fikk tredjeplass i Gullballen, viser at det er mange inkompetente folk innen fotballen.
Kalt han en enkel balldytter fra en svunnen tid osv.
Så regner med det hagler inn litt meldinger om dette blir virkelig.

Jeg også der at å hente han virker som et ekstremt dumt trekk, skjønner vi er desperate nå og mye hviler på en midtbanespiller om serien skal kunne bli en suksess, men etterfølgende fra en sånn signering kan bli tunge etterpå, det har vi altfor mange eksempler på.

Heller låne en ny Kim Källstrøm.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Tenk om Jorginho kommer og skårer seiersmålet på Stamford Bridge i vår!

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 9:31 am
Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 9:29 am Kommer til å begynne å grine om det ikke kommer en midtbanespiller. Bare sier det.
Hva om den midtbanespilleren er Jorginho. På kort sikt så gir jo det veldig mye mening, men hvis man skal ut med £15-20m og gi en 2,5årskontrakt på £150k+ i uken så er jeg neimen ikke sikker. Jeg vil virkelig at vi skal gå for tittelen dette vinduet, men ikke på bekostning av fremtidig satsning og den dealen føles ut som noe vi må sitte med til den går ut.
Enig med deg, men jævlig kjipt om gullet ryker på at vi ikke henter noen.

Må ha litt sympati for Edu og co også da:
- Rice virker gira, men vil i følge flere kilder ikke dra i januar med West Ham i situasjonen de er i nå. Det vil nok ikke West Ham heller.
- Caicedo vil til klubben, men forståelig nok ønsker ikke Brighton å selge, og har håndtert situasjonen eksemplarisk. På samme måte som jeg hadde villet at vi gjorde med Cesc, f.eks.
- Zubimendi vil bli og hjelpe Sociedad til en god plassering i ligaen.

Dette er de tre som mest sannsynlig passer profilen til det vi vil ha, og er gode nok til å puste starterne i nakken.

De andre vi linkes til er enten gamle, så blir dyre investeringer, eller ikke beviselig er bedre enn Lokonga. Vi må huske at Lokonga var et enormt talent når vi hentet ham.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Edu har virkelig rotet dette vinduet og prøvd å leke storkar i transfermarkedet. Forsåvidt greit å prøve seg med med bud for Mudryk og Caicedo, men her burde Edu selvsagt kjørt raskere prosesser og så gått videre.

Igjen, så kunne alle se at backup for Partey var den aller viktiste plassen å forsterke oss i dette vinduet, og skulle ha vært prio 1 i hele høst, sånn at man kunne ferdigstilt signeringer tidlig i vinduet. Her har klubben og i særdeleshet Edu feilet stort.

Jeg er så desperat for en oppgradering av Sambi at jeg gjerne henter inn Jorginho for overpris, da han ikke gir en sånn enormt fall fra Partey som Sambi vil være. Jeg tror at Partey blir ute et par måneder nå, og har derfor akseptert at vi ikke kan kjempe om tittelen, men med Sambi som starter fremover så er jeg redd for at Topp 4 også ryker. Så i nøden spiser fanden fluer, og jeg sier - Velkommen Jorginho. Du kommer til å bli dyr og du vil kreve en 2,5 års avtale med høy lønn, men det får så være.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Onv95 skrev: tir jan 31, 2023 9:56 am Edu har virkelig rotet dette vinduet og prøvd å leke storkar i transfermarkedet. Forsåvidt greit å prøve seg med med bud for Mudryk og Caicedo, men her burde Edu selvsagt kjørt raskere prosesser og så gått videre.

Igjen, så kunne alle se at backup for Partey var den aller viktiste plassen å forsterke oss i dette vinduet, og skulle ha vært prio 1 i hele høst, sånn at man kunne ferdigstilt signeringer tidlig i vinduet. Her har klubben og i særdeleshet Edu feilet stort.

Jeg er så desperat for en oppgradering av Sambi at jeg gjerne henter inn Jorginho for overpris, da han ikke gir en sånn enormt fall fra Partey som Sambi vil være. Jeg tror at Partey blir ute et par måneder nå, og har derfor akseptert at vi ikke kan kjempe om tittelen, men med Sambi som starter fremover så er jeg redd for at Topp 4 også ryker. Så i nøden spiser fanden fluer, og jeg sier - Velkommen Jorginho. Du kommer til å bli dyr og du vil kreve en 2,5 års avtale med høy lønn, men det får så være.
Que? Alt som har kommet ut rundt dette er at det ikke var noe alvorlig eller er det noe jeg har gått glipp av?

Slik jeg forstår så kommer desperasjonen over at Elneny sliter med en pågående kneskade som han ikke blir kvitt og at man derfor føler at man trenger et bedre alternativ til rollen som backup enn Lokonga.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Det er virkelig ikke dette jeg håper på!

Bør ikke være et pund over £5m og helst på en kort kontrakt.


Skulle virkelig ønske at Edu og Arteta hadde lært av sine forgjengeres, og egne, feil når det kom til å kjøpe Chelsea-spillere over 30 år.
Sist redigert av Wellé den tir jan 31, 2023 10:13 am, redigert 2 ganger totalt.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Fuck off.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 10:00 am
Onv95 skrev: tir jan 31, 2023 9:56 am Edu har virkelig rotet dette vinduet og prøvd å leke storkar i transfermarkedet. Forsåvidt greit å prøve seg med med bud for Mudryk og Caicedo, men her burde Edu selvsagt kjørt raskere prosesser og så gått videre.

Igjen, så kunne alle se at backup for Partey var den aller viktiste plassen å forsterke oss i dette vinduet, og skulle ha vært prio 1 i hele høst, sånn at man kunne ferdigstilt signeringer tidlig i vinduet. Her har klubben og i særdeleshet Edu feilet stort.

Jeg er så desperat for en oppgradering av Sambi at jeg gjerne henter inn Jorginho for overpris, da han ikke gir en sånn enormt fall fra Partey som Sambi vil være. Jeg tror at Partey blir ute et par måneder nå, og har derfor akseptert at vi ikke kan kjempe om tittelen, men med Sambi som starter fremover så er jeg redd for at Topp 4 også ryker. Så i nøden spiser fanden fluer, og jeg sier - Velkommen Jorginho. Du kommer til å bli dyr og du vil kreve en 2,5 års avtale med høy lønn, men det får så være.
Que? Alt som har kommet ut rundt dette er at det ikke var noe alvorlig eller er det noe jeg har gått glipp av?

Slik jeg forstår så kommer desperasjonen over at Elneny sliter med en pågående kneskade som han ikke blir kvitt og at man derfor føler at man trenger et bedre alternativ til rollen som backup enn Lokonga.
Haha, har onv95 noen gang skrevet noe som ikke er sinnsykt overdrevet eller preget av psykotisk krisemaksimering? Partey er vel klar til helgen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bare så det er sagt, jeg tror ikke at dette er en Edu-signering, men heller en Arteta-signering. Mye mer typisk at en manager ønsker en spiller som er erfaren enn en sportsdirektør, og Arteta har vel tidligere også blitt beskrevet som en stor fan Jorg.

Allikevel, det her er en skuffelse. Syns det er mange spennende midtbanespillere der ute som jeg tror kunne gjort en vel så god jobb denne sesongen og med videre utviklingspotensial og videresalgsverdi.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Dette er en skuffelse av uante proporsjoner. Kommer til å grine blod om dette er 15-20 mp og lang kontrakt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Maks skuffet med Jorginho inn, Chelsea-spillere over 30 år er dømt til og gå galt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 10:17 am Dette er en skuffelse av uante proporsjoner. Kommer til å grine blod om dette er 15-20 mp og lang kontrakt.
Kan ikke skjønne annet enn at Chelsea kommer til å skvise ut maks for han i den situasjonen vi er i.

Det som er det mest kritikkverdige er at det ikke virker som at man hadde en midtbaneplan klar. For jeg tror faktisk ikke at vi ikke hadde vært på utkikk etter en midtbanespiller med mindre Elneny hadde denne skaden, og ironisk nok så tror jeg skuffelsen heller ikke hadde vært spesielt akutt da hvis vi ikke hadde signert noen. Selvom man ikke hadde tenkt til å handle noen i utgangspunktet så føler jeg at man burde hatt en plan for spesielt denne posisjonen in case of emergency.

Det sagt, uavhengig av hvor mye Jorg og Chelsea klarer å skvise oss for så tror jeg han spillemessig kommer til å være en "suksess". Selvom han er ekstremt treig så tror jeg han passer veldig godt inn i rollen som Partey spiller. Den viktigste jobben Partey gjør uten ball er å stå riktig sted og det tror jeg han er langt bedre egnet til å gjøre enn både Elneny og Lokonga, samt at han er mye bedre enn de to overnevnte med ball. Han vil selvfølgelig være en svekkelse sammenlignet med spesielt Partey, og også til en viss grad Caicedo (men ikke så mye denne sesongen), men det er nesten samtlige midtbanespillere slik Partey spiller.

Og så er det også verdt å nevne at han forhåpentligvis ikke skal spille så mye. Det er kun snakk om EL-kampene eller hvis Partey blir skadet (bank i bordet). Kan også starte han i "enkle" hjemmekamper for å hvile Partey til de viktige kampene.

Klart å delvis snakke meg til ok for denne signeringen, men gjorde det samme for Luiz (gjorde heldigvis ikke det for Willian). Det er virkelig ikke spilleren jeg ønsket, og på mange måter så blir dette en dyrere 6-mndsløsning enn hva Felix ville vært, men føler nesten at vi bare må stole på klubben her. Blir det ligagull og han spiller en rolle i det så kan det ikke betegnes som noe annet enn en suksess.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 10:32 am
Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 10:17 am Dette er en skuffelse av uante proporsjoner. Kommer til å grine blod om dette er 15-20 mp og lang kontrakt.
Kan ikke skjønne annet enn at Chelsea kommer til å skvise ut maks for han i den situasjonen vi er i.

Det som er det mest kritikkverdige er at det ikke virker som at man hadde en midtbaneplan klar. For jeg tror faktisk ikke at vi ikke hadde vært på utkikk etter en midtbanespiller med mindre Elneny hadde denne skaden, og ironisk nok så tror jeg skuffelsen heller ikke hadde vært spesielt akutt da hvis vi ikke hadde signert noen. Selvom man ikke hadde tenkt til å handle noen i utgangspunktet så føler jeg at man burde hatt en plan for spesielt denne posisjonen in case of emergency.

Det sagt, uavhengig av hvor mye Jorg og Chelsea klarer å skvise oss for så tror jeg han spillemessig kommer til å være en "suksess". Selvom han er ekstremt treig så tror jeg han passer veldig godt inn i rollen som Partey spiller. Den viktigste jobben Partey gjør uten ball er å stå riktig sted og det tror jeg han er langt bedre egnet til å gjøre enn både Elneny og Lokonga, samt at han er mye bedre enn de to overnevnte med ball. Han vil selvfølgelig være en svekkelse sammenlignet med spesielt Partey, og også til en viss grad Caicedo (men ikke så mye denne sesongen), men det er nesten samtlige midtbanespillere slik Partey spiller.

Og så er det også verdt å nevne at han forhåpentligvis ikke skal spille så mye. Det er kun snakk om EL-kampene eller hvis Partey blir skadet (bank i bordet). Kan også starte han i "enkle" hjemmekamper for å hvile Partey til de viktige kampene.

Klart å delvis snakke meg til ok for denne signeringen, men gjorde det samme for Luiz (gjorde heldigvis ikke det for Willian). Det er virkelig ikke spilleren jeg ønsket, og på mange måter så blir dette en dyrere 6-mndsløsning enn hva Felix ville vært, men føler nesten at vi bare må stole på klubben her. Blir det ligagull og han spiller en rolle i det så kan det ikke betegnes som noe annet enn en suksess.
Det sentrale her er jo kontraktslengde og overgangssum. Kan gå fra en OK overgang til en katastrofal overgang, avhengig av disse summene.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 10:11 am Det er virkelig ikke dette jeg håper på!

Bør ikke være et pund over £5m og helst på en kort kontrakt.


Skulle virkelig ønske at Edu og Arteta hadde lært av sine forgjengeres, og egne, feil når det kom til å kjøpe Chelsea-spillere over 30 år.
I prinsippet enig med deg.

Men vi er i en ekstremt uventet situasjon. Også for Edu, Arteta og co.

INGEN tippet oss i topp 2 før sesongen. Vi har derfor bygget stein for stein med unge, lovende spillere som skal vokse sammen. Man lot vær å hente dekning, hvis man ikke fikk førstevalg. Her er det langsiktig tenkning.Troppen bar også preg av det.
- Bare tre rene stoppere.
- Alternativene på ving var for få, siden ESR er skadet ofte.
- To spisser.

Når man plutselig har store muligheter for å vinne ligaen, forstår jeg at man setter prinsippene litt til siden, og ta en sjanse.

Vi må spørre oss, vil de som kommer inn gi oss en bedre sjanse for å vinne ligaen, hvis noen i startelveren blir skadet? Med Trossard er jeg helt sikker på det. Med Kiwior aner jeg ikke. Med Jorginho mener jeg han er en vesentlig bedre spiller enn Lokonga.

Det man derimot kan si, er at vi får faen meg aldri førstevalgene våre.

Det er nesten som det er flaks at vi nå har en så bra tropp, for i mange tilfeller har førstevalgene gjort det dårligere enn de vi fikk. Og en gang må den flaksen snu.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 10:16 am Bare så det er sagt, jeg tror ikke at dette er en Edu-signering, men heller en Arteta-signering. Mye mer typisk at en manager ønsker en spiller som er erfaren enn en sportsdirektør, og Arteta har vel tidligere også blitt beskrevet som en stor fan Jorg.

Allikevel, det her er en skuffelse. Syns det er mange spennende midtbanespillere der ute som jeg tror kunne gjort en vel så god jobb denne sesongen og med videre utviklingspotensial og videresalgsverdi.
Du har jo utrolig mye bedre oversikt enn meg på markedet, så jeg tror deg.

For meg så ser jeg etter trygghet når vi skal ha en back up i dette vinduet. Henter vi en ung spiller fra en annen liga, kan det fort bli en Lokonga-situasjon.

Er det noen talentfulle spillere i riktig alder som du hadde følt deg trygg på å la starte i en kamp mot en av topplagene? Jeg vet du har nevnt navn før, men kommer ikke på dem i farten.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Ornstein sier rundt £30m, inkludert bonuser. Treårskontrakt.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

LeCoq skrev: tir jan 31, 2023 10:40 am Ornstein sier rundt £30m, inkludert bonuser. Treårskontrakt.
HVA? TRETTI MILLIONER?

Det går ikke. Jeg må ha meg noe beroligende nå.

Wellé

Legg inn av Wellé »

LeCoq skrev: tir jan 31, 2023 10:40 am Ornstein sier rundt £30m, inkludert bonuser. Treårskontrakt.
Hvor sier han det? Kan hverken se det inne på The Athletic, twitter-kontoen hans og de har ikke livesending nå såvidt jeg vet. Har en anelse om at du har gått på en lurekonto

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Vi virker rett og slett litt inkompetente på store overganger.

I et marked der pengene sitter løst bruker vi mye tid på forhandlinger.

Vi hadde nok hatt Mudryk nå, om vi ikke brukte usedvanlig lang tid på forhandlinger.

Som sagt, noen ganger er det greit at vi ikke fikk førstevalgene (Martinez/Zinchenko, Kounde/White, etc) men en eller annen gang må vi forstå at det ikke er markedet men vi som er problemet.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Jeg tuller bare.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

LeCoq skrev: tir jan 31, 2023 10:45 am Jeg tuller bare.
Der fikk du nesten et liv på samvittigheten.

Wellé

Legg inn av Wellé »

LeCoq skrev: tir jan 31, 2023 10:45 am Jeg tuller bare.
:lol: :lol:
Stakkars Odysseen. Tror du ga han hjerteinfarkt der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»