Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
InsVerderben

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av InsVerderben »

Harduetforslag skrev: lør mar 18, 2023 1:17 pm
Glycinello skrev: lør mar 18, 2023 1:05 pm
Mehell skrev: lør mar 18, 2023 11:44 am

Ok, det er på tide å innrømme det.
Jeg er en av disse interessentene. Jeg har spart opp penger i flere måneder nå med å ikke kjøpe lørdagsgodt, og i tillegg så har jeg puttet alle pantepengene på en sparegris.
Håper dette har gitt meg nok penger til å kunne kjøpe klubben.
Spleise? Jeg har to store søppelsekker med flasker som jeg skal pante.
Hva hvis alle supporterne hadde gått sammen om å spleise på klubben? Hvorfor har ingen tenkt på dette
Spleiselag...? :D


DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Mehell skrev: lør mar 18, 2023 1:38 pm
Harduetforslag skrev: lør mar 18, 2023 1:17 pm
Glycinello skrev: lør mar 18, 2023 1:05 pm

Spleise? Jeg har to store søppelsekker med flasker som jeg skal pante.
Hva hvis alle supporterne hadde gått sammen om å spleise på klubben? Hvorfor har ingen tenkt på dette
Selvfølgelig mange som har tenkt på det, men tror kjøpssummen blir alt for høy uansett hvor mange vi hadde vært.
Men jeg hadde brukt feriepengene mine uten å mukke hvis dette hadde vært et reellt alternativ. Kjøpe klubben, sette eierskapet slik at klubben ikke har noen eksterne eiere, og med en klausul om at den ikke skal gå på børs eller selges til noen i dette århundret.
Nå ja, ca 1 mrd supportere verden over. Men mange av disse eier jo ikke nåla i veggen. Men likevel, har tenkt denne tanken mange ganger. Og er overbevist om at vi kunne klart det. Svært mange ville gitt "mye" for å bidra til noe slikt. Men det var det der med organiseringa da ;)

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Mehell skrev: lør mar 18, 2023 1:35 pm
Glycinello skrev: lør mar 18, 2023 1:05 pm
Mehell skrev: lør mar 18, 2023 11:44 am

Ok, det er på tide å innrømme det.
Jeg er en av disse interessentene. Jeg har spart opp penger i flere måneder nå med å ikke kjøpe lørdagsgodt, og i tillegg så har jeg puttet alle pantepengene på en sparegris.
Håper dette har gitt meg nok penger til å kunne kjøpe klubben.
Spleise? Jeg har to store søppelsekker med flasker som jeg skal pante.
Deal. Da har vi kanskje nok til å pusse opp OT og.
Jeg har en frimerkesamling (samtlige frimerker og førstedagsbrev i forbindelse med OL på Lillehammer) jeg kan selge.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Jeg kan godt pante det jeg har og bidra. Alle monner drar! :(

Mehell

Legg inn av Mehell »

Nå ordner alt seg her.Frimerkesamlingen til Hardy-guttene sikrer oss Osimhen, og flaskene til Izzet bør kunne dekke strømutgiftene på treningsanlegget kommende sesong.

Men for å være seriøs. Tenk hvor deilig det hadde vært hvis f.eks Must hadde klart å ordne et spleiselag hvor supporterne selv hadde klart å kjøpe opp klubben, for da å gi klubben full råderett over seg selv utennoen form for ekstern innblanding.
Vet at dette er uhyre urealistisk, men uansett en besnærende tanke som det er vanskelig å gi helt slipp på.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

DuncanE skrev: søn mar 19, 2023 12:11 am
Mehell skrev: lør mar 18, 2023 1:38 pm
Harduetforslag skrev: lør mar 18, 2023 1:17 pm

Hva hvis alle supporterne hadde gått sammen om å spleise på klubben? Hvorfor har ingen tenkt på dette
Selvfølgelig mange som har tenkt på det, men tror kjøpssummen blir alt for høy uansett hvor mange vi hadde vært.
Men jeg hadde brukt feriepengene mine uten å mukke hvis dette hadde vært et reellt alternativ. Kjøpe klubben, sette eierskapet slik at klubben ikke har noen eksterne eiere, og med en klausul om at den ikke skal gå på børs eller selges til noen i dette århundret.
Nå ja, ca 1 mrd supportere verden over. Men mange av disse eier jo ikke nåla i veggen. Men likevel, har tenkt denne tanken mange ganger. Og er overbevist om at vi kunne klart det. Svært mange ville gitt "mye" for å bidra til noe slikt. Men det var det der med organiseringa da ;)
Fus for å være øverste sjef! På livstid.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Mehell skrev: søn mar 19, 2023 12:33 pm Nå ordner alt seg her.Frimerkesamlingen til Hardy-guttene sikrer oss Osimhen, og flaskene til Izzet bør kunne dekke strømutgiftene på treningsanlegget kommende sesong.

Men for å være seriøs. Tenk hvor deilig det hadde vært hvis f.eks Must hadde klart å ordne et spleiselag hvor supporterne selv hadde klart å kjøpe opp klubben, for da å gi klubben full råderett over seg selv utennoen form for ekstern innblanding.
Vet at dette er uhyre urealistisk, men uansett en besnærende tanke som det er vanskelig å gi helt slipp på.
Det er ihvertfall ikke MUST som måtte organisert et slikt opplegg. Hadde blitt fullstendig kaos styrt av folk uten noe som helst peiling på hva dette innebærer. Nok av rike, dyktige forretningsfolk i regionen som kunne forsøkt slike oppkjøp av både United og Liverpool ved å fronte og organisere en type supporter støttet oppkjøp.

Men dette er totalt urealistisk fordi det vil jo være et sant organisatorisk helvete at så mange (nok til å tilfredsstille supporterne) mennesker skal ha noe å si til at trolig ingen ønsker å forsøke en gang.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

https://twitter.com/SkyKaveh/status/163 ... _&ref_url=

Spent på hvem de to andre er.

Qatar, Ineos, Elliott? Samt to andre som vil ha minoritet?

Jack

Legg inn av Jack »

Glycinello skrev: tir mar 21, 2023 12:24 pm https://twitter.com/SkyKaveh/status/163 ... _&ref_url=

Spent på hvem de tre andre er.
Vi vet ihvertfall at et amerikansk hedge fund, Elliott, er blant de interesserte. Samme gjengen som eide Milan. Men det betyr et minoritetskjøp med innskudd av kapital og dermed fortsatt Joel & Avram-show.

Jack

Legg inn av Jack »


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Meldes mye og liten vits i å legge ut linker til alt, men det meldes b.la. at sir Ratcliffe vil kline til og overgå sjeiken, men sitter med en følelse at han dessverre taper budrunden.
Vi får se, det avgjøres snart...!

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... NEOS-Qatar

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

InsVerderben skrev: ons mar 22, 2023 6:53 pm Meldes mye og liten vits i å legge ut linker til alt, men det meldes b.la. at sir Ratcliffe vil kline til og overgå sjeiken, men sitter med en følelse at han dessverre taper budrunden.
Vi får se, det avgjøres snart...!

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... NEOS-Qatar
Skal ikke være så sikker på det. Ratcliffe med investorer i ryggen kan sikkert overgå Qatar. I alle fall mange som spekulerer i det.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Glycinello skrev: ons mar 22, 2023 7:06 pm
InsVerderben skrev: ons mar 22, 2023 6:53 pm Meldes mye og liten vits i å legge ut linker til alt, men det meldes b.la. at sir Ratcliffe vil kline til og overgå sjeiken, men sitter med en følelse at han dessverre taper budrunden.
Vi får se, det avgjøres snart...!

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... NEOS-Qatar
Skal ikke være så sikker på det. Ratcliffe med investorer i ryggen kan sikkert overgå Qatar. I alle fall mange som spekulerer i det.
Drømmer om det...! ;)

startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


Mehell

Legg inn av Mehell »

Hvor har @markantovertak blitt av, forresten? Har ikke sett ham i det hele tatt denne uken.
Har han gitt seg, har han pause, eller er det bare jeg som ikke har fått med meg det han skriver?

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:30 pm
► Show Spoiler
World record bid, ja...Glazers ler hele veien til McDonalds

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Skjønner ikke helt hvorfor man går ut på denne måten. Virker lite profesjonelt. Hva godt skal det føre med seg? Nesten som om man lurer på om man kun har benyttet en forretningsforbindelse i Qatar til å «snakke opp prisen».

startelver

Legg inn av startelver »

Er vel bare pengene som rår her, kan ikke tenke meg Ratcliffe har en sjanse i havet.

Mehell

Legg inn av Mehell »

tbb skrev: ons mar 22, 2023 7:51 pm Skjønner ikke helt hvorfor man går ut på denne måten. Virker lite profesjonelt. Hva godt skal det føre med seg? Nesten som om man lurer på om man kun har benyttet en forretningsforbindelse i Qatar til å «snakke opp prisen».
Regner vel med at en del av det som kommer ut i media er for å gjøre seg så flott som mulig for supporterne. For Qatari og Ineos sin del, altså. Glazers bryr seg vel ikke nevneverdig om det.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ale skrev: ons mar 22, 2023 7:56 pmI'm bending over
Fixed it

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:45 pm World record bid, ja...Glazers ler hele veien til McDonalds
Det har vært planen deres hele veien, og de har tappet klubben for ti-talls milliarder imens med gjelden, og restrukturering etter restrukturering og avbetalinger..

Bunch a dicks

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:54 pm Er vel bare pengene som rår her, kan ikke tenke meg Ratcliffe har en sjanse i havet.
Tja, ut fra det som kommer frem i mediene så virker det som å være ganske 50/50. Det blir nok uansett ikke siste runde i kveld vil jeg tro.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Glycinello skrev: ons mar 22, 2023 8:05 pm
startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:54 pm Er vel bare pengene som rår her, kan ikke tenke meg Ratcliffe har en sjanse i havet.
Tja, ut fra det som kommer frem i mediene så virker det som å være ganske 50/50. Det blir nok uansett ikke siste runde i kveld vil jeg tro.
Raine Group jobbet for salg neste måned, men forhandlingene kunne gå til uti mai ifølge mediene for litt siden.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:45 pm
startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:30 pm
► Show Spoiler
World record bid, ja...Glazers ler hele veien til McDonalds
Nå, ja. Bunnslam, men økonomi har de brukbar koll på.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Sir Jim to the rescue!!!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Så all historie blir vasket bort, alt vi noensinne har oppnådd av sportslige meritter under annet eierskap blir null verdt, om Al Thani får tilslaget? Ok, kanskje du skulle bruke tiden din på noe mer fornuftig enn å spore av her inne 8-)

Mehell

Legg inn av Mehell »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Uansett hva som skjer nå og fremover så er det da ingenting som kan rokke ved Uniteds historie.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Håper det er Sky News som prøver å hype med den overskriften, men er jo illevarslende at den sjeiken i prinsippet bare kan peke på en sum som trekkes ut av statskassa. Han skal jo ikke tjene penger på dette, men bruke klubben som et leketøy og instrument for vasking av regimet han tilhører.

Liker forøvrig fremstillingen av ham som "Independent businessman".

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»