Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
Lezah

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av Lezah »

Hvilken herjing man får bivåne. YNWA!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

tbb skrev: ons nov 23, 2022 9:14 am
oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 8:46 am
tbb skrev: ons nov 23, 2022 8:42 am

Det kan du ha rett i. Det er nok enklere for dem å identifisere seg med Liverpool.
Ja, de skjønner jo at de er nødt til kjøpe noe som er populært hvis de skal bruke det i sin sportsvasking.
Og ikke minst noen som er lydhøre og føyer seg.
Så ikke LFC da med andre ord. Litt mer usikker på Glazers.

taknina

Legg inn av taknina »

Hva folk har fra at ikke alle eiere i ett businessforetak har økonomiske motivasjoner er vel nærmest en hinsides påstand. Noen har muligens lenger tidshorrisont enn andre dog. Og kjører forkjellige typer reklamekampanjer.

Det som er saken er at når det regner på sjeiken så drypper det på businesspartnerne.

Hvis mann er nær knyttet til noen med suksess så vil en selv få en liten del av denne og ofte ikke så rent lite heller.

I disse tilfellene ofte selv opptre som levende reklameplakater goodwillambasadører.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Helt elleville summer som blir spekulert i.

Mellom 6-8 milliarder pund, Liverpool snakkes om 3,5-4

Blir overrasket om man klarer å selge for den summen mtp dagens økonomiske situasjon.

Moist

Legg inn av Moist »

MentalM skrev: ons nov 23, 2022 9:42 am Helt elleville summer som blir spekulert i.

Mellom 6-8 milliarder pund, Liverpool snakkes om 3,5-4

Blir overrasket om man klarer å selge for den summen mtp dagens økonomiske situasjon.
Solgte ikke Chelsea for 3,5? Blir litt overrasket om Liverpool ikke får mer enn det

MentalM

Legg inn av MentalM »

Moist skrev: ons nov 23, 2022 9:43 am
MentalM skrev: ons nov 23, 2022 9:42 am Helt elleville summer som blir spekulert i.

Mellom 6-8 milliarder pund, Liverpool snakkes om 3,5-4

Blir overrasket om man klarer å selge for den summen mtp dagens økonomiske situasjon.
Solgte ikke Chelsea for 3,5? Blir litt overrasket om Liverpool ikke får mer enn det
Kommenterte på United prisen, ikke Liverpool.

Jack

Legg inn av Jack »

Romano melder via YouTube at salgsprosessen er i gang.


Dundersalt

Legg inn av Dundersalt »

https://www.arabianbusiness.com/lifesty ... 10-6bn-bid

Dubai er kanskje ikke så usannsynlig?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Dundersalt skrev: ons nov 23, 2022 12:20 pm https://www.arabianbusiness.com/lifesty ... 10-6bn-bid

Dubai er kanskje ikke så usannsynlig?
Æsj... United klarer fint å tjene massivt med penger selv allerede, å få kunstig tilført enda et par milliarder på toppen av det man har i overgangsbudsjett hvert år blir bare sjelløst.

Om det blir et Midøsten topp 4 (Hvis Pool i tilegg skulle bli Sjeik-styrt) er det bare å si takk og farvel for min del.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 9:16 am Det er litt søtt at Glazers tror at Man U kan selges for dobbelt så mye som LFC.
Det som faktisk er søtt, er at selv i denne tråden så klarer du å fremstå noe bitter.
Moro!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Noen som husker/har oversikt over hva som var de (realistiske) alternativene da Chelsea ble solgt? Ikke usannsynlig at det kom opp noe i den prosessen som gjør at både Liverpool og Man Utd tydeligvis er på markedet. Særlig siden Raine er engasjert.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Hvis det allerede er interessenter for United, skjønner jeg ikke helt hvorfor Liverpool ikke er solgt allerede siden de er mye "billigere". Regnes de som priset for høyt?
En skulle tro United også er det, men ...

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

missChance skrev: ons nov 23, 2022 12:50 pm

Hvis det allerede er interessenter for United, skjønner jeg ikke helt hvorfor Liverpool ikke er solgt allerede siden de er mye "billigere". Regnes de som priset for høyt?
En skulle tro United også er det, men ...
For det første har jeg lav tillit til fotballjournalister ved slike anledninger. Og Delaney er generelt ikke særlig troverdig, er han?

Jeg kjøper ikke helt at man går public fordi man er redd for at potensielle kjøpere skal forsvinne til Liverpool. Det vil overraske meg om det dukker opp flere potensielle kjøpere fordi man gikk offentlig. Potensielle kjøpere skulle man tro Raine hadde god kontroll på etter prosessen med Chelsea. Kanskje det var slik denne prosessen startet?

Raine forhørte seg om noen kunne være interessert i Chelsea, og fikk tilbakemelding om at man siktet høyere enn som så. Da prosessen med Chelsea ble lukket løp man videre med disse «lead’ene» til de mest attraktive.

Og da er kanskje heller ikke pris en viktig faktor? Det er ikke nødvendigvis slik at de som kjøper Man Utd/Liverpool går for det ene alternativet over det andre fordi det er billigere. Man ønsker «market leader». Den klubben med potensial til å utfordre Real Madrid.

Dersom «om man har råd» er en case kan man ikke kjøpe en slik klubb uansett. Skulle man tro.

Dundersalt

Legg inn av Dundersalt »

Det er vel ting som tyder på at både FSG og Glazers vurderer det til at investeringen deres er kommet så langt som de kan ta den, og det er på tide å cashe inn.

Om det er på grunn av konkurranse fra statseide aktører, den generelle økonomiske situasjonen i verden eller andre ting kan nok diskuteres.

Men hvis FSG og Glazers begge kommer til den konklusjonen, er det nok grunn til å tro at andre investering-aktører heller ikke ser det som så veldig interessant. Da står man igjen med en av to

1) Superrik og fotballinteressert / supporter som ønsker å ta over. Eventuelt en supporterledet gruppe

2) Aktører som ikke er opptatt av økonomisk avkastning på kjøpet. (Typisk oljestater)

Spørsmålet for oss som er Arsenal-fans er når Kroenke kommer frem til samme konklusjon

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

tbb skrev: ons nov 23, 2022 1:11 pm
missChance skrev: ons nov 23, 2022 12:50 pm

Hvis det allerede er interessenter for United, skjønner jeg ikke helt hvorfor Liverpool ikke er solgt allerede siden de er mye "billigere". Regnes de som priset for høyt?
En skulle tro United også er det, men ...
For det første har jeg lav tillit til fotballjournalister ved slike anledninger. Og Delaney er generelt ikke særlig troverdig, er han?

Jeg kjøper ikke helt at man går public fordi man er redd for at potensielle kjøpere skal forsvinne til Liverpool. Det vil overraske meg om det dukker opp flere potensielle kjøpere fordi man gikk offentlig. Potensielle kjøpere skulle man tro Raine hadde god kontroll på etter prosessen med Chelsea. Kanskje det var slik denne prosessen startet?

Raine forhørte seg om noen kunne være interessert i Chelsea, og fikk tilbakemelding om at man siktet høyere enn som så. Da prosessen med Chelsea ble lukket løp man videre med disse «lead’ene» til de mest attraktive.

Og da er kanskje heller ikke pris en viktig faktor? Det er ikke nødvendigvis slik at de som kjøper Man Utd/Liverpool går for det ene alternativet over det andre fordi det er billigere. Man ønsker «market leader». Den klubben med potensial til å utfordre Real Madrid.

Dersom «om man har råd» er en case kan man ikke kjøpe en slik klubb uansett. Skulle man tro.
Ja, jeg mente ikke helt spørsmålet som en kommentar til Delaney, men generelt - når nå Liverpool har ligget ute en stund. Selv om Liverpool ikke er i United-klasse slik sett, ville jeg ha trodd at de ville bli vurdert som investering når de lå alene ute til salgs hvis man først ville kjøpe en fotballklubb, mener jeg. Med mindre de er priset altfor høyt.
Eller har bunnen kanskje falt ut av markedet.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Dundersalt skrev: ons nov 23, 2022 1:12 pm Det er vel ting som tyder på at både FSG og Glazers vurderer det til at investeringen deres er kommet så langt som de kan ta den, og det er på tide å cashe inn.

Om det er på grunn av konkurranse fra statseide aktører, den generelle økonomiske situasjonen i verden eller andre ting kan nok diskuteres.

Men hvis FSG og Glazers begge kommer til den konklusjonen, er det nok grunn til å tro at andre investering-aktører heller ikke ser det som så veldig interessant. Da står man igjen med en av to

1) Superrik og fotballinteressert / supporter som ønsker å ta over. Eventuelt en supporterledet gruppe

2) Aktører som ikke er opptatt av økonomisk avkastning på kjøpet. (Typisk oljestater)

Spørsmålet for oss som er Arsenal-fans er når Kroenke kommer frem til samme konklusjon
I hvert fall i Uniteds tilfelle har det toget gått for lenge siden. Det er så enorme summer at det ikke er mulig.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

fugletitteren skrev: ons nov 23, 2022 12:38 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 9:16 am Det er litt søtt at Glazers tror at Man U kan selges for dobbelt så mye som LFC.
Det som faktisk er søtt, er at selv i denne tråden så klarer du å fremstå noe bitter.
Moro!
Fint at jeg kan glede en som ikke har hatt mye å glede seg over de siste ti årene.

Det eneste som vil gjøre meg bitter er hvis Man U blir solgt til en sjeik. Eller LFC for den del. Det vil ødelegge PL for godt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 1:39 pm
fugletitteren skrev: ons nov 23, 2022 12:38 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 9:16 am Det er litt søtt at Glazers tror at Man U kan selges for dobbelt så mye som LFC.
Det som faktisk er søtt, er at selv i denne tråden så klarer du å fremstå noe bitter.
Moro!
Fint at jeg kan glede en som ikke har hatt mye å glede seg over de siste ti årene.

Det eneste som vil gjøre meg bitter er hvis Man U blir solgt til en sjeik. Eller LFC for den del. Det vil ødelegge PL for godt.
Heldigvis er det ikke fotball som definerer glede, det er litt krydder på toppen.
Men skjønner du er bitter hvis det er slik for deg, er jo ikke topp levering fra pool om dagen.

For øvrig enig i at siste rest av interesse for PL ryker hvis det blir araberklubber ut av Man Utd eller Liverpool.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

fugletitteren skrev: ons nov 23, 2022 2:15 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 1:39 pm
fugletitteren skrev: ons nov 23, 2022 12:38 pm

Det som faktisk er søtt, er at selv i denne tråden så klarer du å fremstå noe bitter.
Moro!
Fint at jeg kan glede en som ikke har hatt mye å glede seg over de siste ti årene.

Det eneste som vil gjøre meg bitter er hvis Man U blir solgt til en sjeik. Eller LFC for den del. Det vil ødelegge PL for godt.
Heldigvis er det ikke fotball som definerer glede, det er litt krydder på toppen.
Men skjønner du er bitter hvis det er slik for deg, er jo ikke topp levering fra pool om dagen.

For øvrig enig i at siste rest av interesse for PL ryker hvis det blir araberklubber ut av Man Utd eller Liverpool.
Nå har ikke jeg sagt noe om at det er fotball som definerer glede for meg Det var jo du som tydeligvis trengte noe glede i livet ditt siden det du oppfattet som en bitter LFC-supporter gav deg glede. Da må du jo ha hatt lite av det (glede) i det siste når du blir så desperat.

Sier jo ingenting om meg, men en hel del om deg. Ikke bare er du manisk opptatt av å definerer en som spøker litt med Man U som bitter. Det er tydeligvis også bitre mennesker som gir deg glede. Er dette typisk for Man U-supportere? Saliph virker nemlig ikke sånn. Han kan spøke med både Man U og LFC. Tar seg ikke selv så høytidelig. Men han er kanskje unntaket som bekrefter regelen?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 2:58 pm
fugletitteren skrev: ons nov 23, 2022 2:15 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 1:39 pm

Fint at jeg kan glede en som ikke har hatt mye å glede seg over de siste ti årene.

Det eneste som vil gjøre meg bitter er hvis Man U blir solgt til en sjeik. Eller LFC for den del. Det vil ødelegge PL for godt.
Heldigvis er det ikke fotball som definerer glede, det er litt krydder på toppen.
Men skjønner du er bitter hvis det er slik for deg, er jo ikke topp levering fra pool om dagen.

For øvrig enig i at siste rest av interesse for PL ryker hvis det blir araberklubber ut av Man Utd eller Liverpool.
Nå har ikke jeg sagt noe om at det er fotball som definerer glede for meg Det var jo du som tydeligvis trengte noe glede i livet ditt siden det du oppfattet som en bitter LFC-supporter gav deg glede. Da må du jo ha hatt lite av det (glede) i det siste når du blir så desperat.

Sier jo ingenting om meg, men en hel del om deg. Ikke bare er du manisk opptatt av å definerer en som spøker litt med Man U som bitter. Det er tydeligvis også bitre mennesker som gir deg glede. Er dette typisk for Man U-supportere? Saliph virker nemlig ikke sånn. Han kan spøke med både Man U og LFC. Tar seg ikke selv så høytidelig. Men han er kanskje unntaket som bekrefter regelen?
Cheer up! Det går så bra.

Visste ikke at jeg hadde med et vepsebol å gjøre.

For øvrig er innlegget ditt bare et eneste rør.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vet ikke om det er nevnt før i thread, men i dag gikk det ut melding på CMC (som jeg antar kommer fra en børsmelding på Nasdaq) om at Glazers vurderer salg, og aksjen går til 1 year high.

Da er det vel ikke noe tvil om at dette er reelt (i den grad det var noe tvil før det).

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg tror ikke jeg klarer å slutte å følge United uansett hvem som kommer inn. Jeg kommer selvsagt til å være dypt uenig hvis det kommer inn en dårlig eier, men som sagt så tror jeg det blir vanskelig å legge fra meg den største hobbyen jeg har.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

«Those with digital expertise, such as Facebook and Amazon, are seen as credible suitors.»

https://www.dailymail.co.uk/sport/sport ... rpool.html

Kan styre meg, men akkurat Bezos ville vært litt fett?! Hvertfall en fryktelig imponerende type. Totalt urealistisk, men hvertfall et alternativ som fremstår som noe annet enn nitrist.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Dundersalt skrev: ons nov 23, 2022 1:12 pm Det er vel ting som tyder på at både FSG og Glazers vurderer det til at investeringen deres er kommet så langt som de kan ta den, og det er på tide å cashe inn.

Om det er på grunn av konkurranse fra statseide aktører, den generelle økonomiske situasjonen i verden eller andre ting kan nok diskuteres.

Men hvis FSG og Glazers begge kommer til den konklusjonen, er det nok grunn til å tro at andre investering-aktører heller ikke ser det som så veldig interessant. Da står man igjen med en av to

1) Superrik og fotballinteressert / supporter som ønsker å ta over. Eventuelt en supporterledet gruppe

2) Aktører som ikke er opptatt av økonomisk avkastning på kjøpet. (Typisk oljestater)

Spørsmålet for oss som er Arsenal-fans er når Kroenke kommer frem til samme konklusjon
Fort vekk, og jeg tenker da først&fremst på investeringene i OT (rive/bygge nytt/eie/selge tomta&lease?) som må til de nærmeste årene, og Glazers virker å være eiere som foretrekker en letthåndterlig enteprise (skattemessig, etc), der de slipper tunge, kapitalbundne investeringer som i b.la. stadion.

Vil tro at det fortsatt er gode penger å tjene på en stor PL- klubb, men en "franchise-lignende" drift som Glazers synes å foretrekke vil neppe styrke deres allerede frynsete stilling som eiere av klubben, blant fansen eller byen Manchester.
De har fått på kjeften allerede, vet hvor skapet står og er vel kanskje gått litt lei?

De har øket klubbens gjeld betraktelig de siste årene, profittert på det og som andre har nevnt blir det i denne omgang kanskje bare et slags "del-salg", der en gruppe investorer kommer inn og Glazers blir sittende igjen med en aksjeandel som gir utbytte og "fritar" de ellers for videre drift, eksponering&hassel!

Eiere av den typen vi frykter mest er ikke redde for å bygge anlegg som "eies" av klubben eller å designe bortedrakter som til forveksling ligner på landslagsdraktene fra deres hjemland, og hva lever vi fansen og M.U.F.C med? Pest eller kolera..?!

Jack

Legg inn av Jack »


oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

fugletitteren skrev: ons nov 23, 2022 3:42 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 2:58 pm
fugletitteren skrev: ons nov 23, 2022 2:15 pm

Heldigvis er det ikke fotball som definerer glede, det er litt krydder på toppen.
Men skjønner du er bitter hvis det er slik for deg, er jo ikke topp levering fra pool om dagen.

For øvrig enig i at siste rest av interesse for PL ryker hvis det blir araberklubber ut av Man Utd eller Liverpool.
Nå har ikke jeg sagt noe om at det er fotball som definerer glede for meg Det var jo du som tydeligvis trengte noe glede i livet ditt siden det du oppfattet som en bitter LFC-supporter gav deg glede. Da må du jo ha hatt lite av det (glede) i det siste når du blir så desperat.

Sier jo ingenting om meg, men en hel del om deg. Ikke bare er du manisk opptatt av å definerer en som spøker litt med Man U som bitter. Det er tydeligvis også bitre mennesker som gir deg glede. Er dette typisk for Man U-supportere? Saliph virker nemlig ikke sånn. Han kan spøke med både Man U og LFC. Tar seg ikke selv så høytidelig. Men han er kanskje unntaket som bekrefter regelen?
Cheer up! Det går så bra.

Visste ikke at jeg hadde med et vepsebol å gjøre.

For øvrig er innlegget ditt bare et eneste rør.
Gikk litt over hodet ditt ja.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Jack_Daniels skrev: ons nov 23, 2022 7:32 pm
Er nok ikke det verste som kan skje United hvis han tar over.

Kent

Legg inn av Kent »

Det er vel det beste vi kan håpe på?

arknath

Legg inn av arknath »

Ikke noen ulempe at han eier to mindre klubber. Blir i så fall greie plasser å sende talenter til å utvikle seg osv. Jeg er i utgangspunktet positiv til Ratcliffe men tror prisen blir for høy til at han gidder.

Jack

Legg inn av Jack »

:lol:



For øvrig første gang jeg har hørt stemmen hans.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»