Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
Chromeback

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av Chromeback »

Håper virkelig ikke at dere selger dere til midt-østen, holder med at man allerede har mistet en historisk, stor klubb dit i fjor. Trenger ikke flere United-sjeiker nå.

Men hvis dere skulle gjøre det, gud forby, så er jeg spent på hva FSG gjør hvis de fortsatt skal selge. Ikke for å spore debatten av her, men det har jo fremstått som at de ønsker å selge klubben uten at den mister sjelen sin (satt på spissen), men hvis dere også skulle bli en oljeklubb. Hvem skal Liverpool da selge til for å holde følget på det maratonet som kommer til å komme? Chelsea virker ikke særlig fattige om dagen heller.

Kent

Legg inn av Kent »

Hetfield skrev: tir jan 03, 2023 12:42 am Fryktelig med bismak om så skjer..
Mer enn bare bismak. Det er jo det verste som kan skje.

Synd om dette skulle skje nå som Ten Hag har begynt å få orden på ting.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jack_Daniels skrev: tir jan 03, 2023 12:37 am Avram Glazer avbildet i Doha, Qatar.

Han elsker jo fotball, så han var jo bare der for å se VM.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Chromeback skrev: tir jan 03, 2023 12:48 am Håper virkelig ikke at dere selger dere til midt-østen, holder med at man allerede har mistet en historisk, stor klubb dit i fjor. Trenger ikke flere United-sjeiker nå.

Men hvis dere skulle gjøre det, gud forby, så er jeg spent på hva FSG gjør hvis de fortsatt skal selge. Ikke for å spore debatten av her, men det har jo fremstått som at de ønsker å selge klubben uten at den mister sjelen sin (satt på spissen), men hvis dere også skulle bli en oljeklubb. Hvem skal Liverpool da selge til for å holde følget på det maratonet som kommer til å komme? Chelsea virker ikke særlig fattige om dagen heller.
Vi har ingenting å selge.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

tbb skrev: tir jan 03, 2023 9:44 am
Chromeback skrev: tir jan 03, 2023 12:48 am Håper virkelig ikke at dere selger dere til midt-østen, holder med at man allerede har mistet en historisk, stor klubb dit i fjor. Trenger ikke flere United-sjeiker nå.

Men hvis dere skulle gjøre det, gud forby, så er jeg spent på hva FSG gjør hvis de fortsatt skal selge. Ikke for å spore debatten av her, men det har jo fremstått som at de ønsker å selge klubben uten at den mister sjelen sin (satt på spissen), men hvis dere også skulle bli en oljeklubb. Hvem skal Liverpool da selge til for å holde følget på det maratonet som kommer til å komme? Chelsea virker ikke særlig fattige om dagen heller.
Vi har ingenting å selge.
Må vel isåfall være sjela vår (les: De som blir igjen med en korrupt kongefamilie som eier).

Jack

Legg inn av Jack »


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Ratcliffe sitter på sidelinjen og observerer, ja. De selger vel til høystbydende, så vi ender nok opp som en statseiendom.

Saliph

Legg inn av Saliph »

missChance skrev: fre jan 13, 2023 11:50 am Ratcliffe sitter på sidelinjen og observerer, ja. De selger vel til høystbydende, så vi ender nok opp som en statseiendom.
Jepp, stygt redd for det. Glazers gir selvsagt faen så lenge de får mest mulig penger. Tror det beste vi kan håpe på er at det ikke blir for ille (Saudi o.l.)

arknath

Legg inn av arknath »

Om vi blir sjeik-united så er jeg ikke United-supporter lenger frem til vi er kvitt dem. Ferdig snakket.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jeg tror ikke at du er alene om det standpunktet.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

arknath skrev: fre jan 13, 2023 11:56 am Om vi blir sjeik-united så er jeg ikke United-supporter lenger frem til vi er kvitt dem. Ferdig snakket.
Glazer-overtakelsen viste at de fleste gir totalt F, så det gir nok de nye eiere blaffen i.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Jack_Daniels skrev: fre jan 13, 2023 11:37 am
Noen som har tilgang som kan gi en liten oppsummering om saken?

Kent

Legg inn av Kent »

missChance skrev: fre jan 13, 2023 11:50 am Ratcliffe sitter på sidelinjen og observerer, ja. De selger vel til høystbydende, så vi ender nok opp som en statseiendom.
Selvfølgelig selger de til høystbydende. Alt annet ville vært jævlig merkelig.

Ser ikke fryktelig mye fotball lenger, sporten har blitt både skitten og usmakelig, men det er jo et naturlig samtaleemne både jobb og privat. Samme med FPL.

Må jeg begynne å strikke? Kanskje drikke mer i helgene.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Det er jo nå dere må mobilisere, før det er for sent.
Unner dere ikke å ende opp som Sjeike-eide, opprøret må starte nå.
Verre for meg er det om Liverpool skulle ende opp med slike eiere, men fotballen er ikke tjent med at noen av klubbene går til slike bandittstater.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

seriemester2013 skrev: fre jan 13, 2023 12:34 pm Det er jo nå dere må mobilisere, før det er for sent.
Unner dere ikke å ende opp som Sjeike-eide, opprøret må starte nå.
Verre for meg er det om Liverpool skulle ende opp med slike eiere, men fotballen er ikke tjent med at noen av klubbene går til slike bandittstater.
som Arsenal-supporter signerer jeg under på denne, for min del har jeg betydelig mer respekt for United og Liverpool enn chelsea,newcastle og city som er som paranteser, og skulle United falle til denne ondskapen, så er det nok bare et tidspørsmål før resten, og man har noe som får selv Super League til å virke som en vakker drøm i forhold.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Henger meg på den. Man U må holde seg vekk fra halshuggende sportsvaskere. Det vil ødelegge fotballen.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

oddvar_kjempebra skrev: fre jan 13, 2023 1:43 pm Henger meg på den. Man U må holde seg vekk fra halshuggende sportsvaskere. Det vil ødelegge fotballen.
"Man U" har ikke akkurat noe valg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

missChance skrev: fre jan 13, 2023 1:46 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre jan 13, 2023 1:43 pm Henger meg på den. Man U må holde seg vekk fra halshuggende sportsvaskere. Det vil ødelegge fotballen.
"Man U" har ikke akkurat noe valg.
Nja. Det kan settes et voldsom press på eierne. Ikke minst på de potensielt nye eierne. Hvis kjøpet genererer nok negativt oppmerksomhet så vil de se et annet sted.

F.eks kunne spillere og manager gått ut og sagt tydelig i fra at dette vil de ikke være med på.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

oddvar_kjempebra skrev: fre jan 13, 2023 1:52 pm
missChance skrev: fre jan 13, 2023 1:46 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre jan 13, 2023 1:43 pm Henger meg på den. Man U må holde seg vekk fra halshuggende sportsvaskere. Det vil ødelegge fotballen.
"Man U" har ikke akkurat noe valg.
Nja. Det kan settes et voldsom press på eierne. Ikke minst på de potensielt nye eierne. Hvis kjøpet genererer nok negativt oppmerksomhet så vil de se et annet sted.

F.eks kunne spillere og manager gått ut og sagt tydelig i fra at dette vil de ikke være med på.
Spillere og managere kunne det, men det ville vært overraskende. Klopp valgte feks bort i mot den motsatte linjen. Ønsket nye investeringer velkommen, og understrekte at han er «committed to the club».

I det hele tatt har man ikke sett antydning til en bred og unison mobilisering i noen av klubbene. Litt murring fra dyktige, idealistiske supporterforeninger, men i det store og hele? Fuck all! Og det er nå den burde kommet. Om tre måneder er det for sent.
Sist redigert av tbb den fre jan 13, 2023 2:14 pm, redigert 1 gang totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

tbb skrev: fre jan 13, 2023 2:12 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre jan 13, 2023 1:52 pm
missChance skrev: fre jan 13, 2023 1:46 pm

"Man U" har ikke akkurat noe valg.
Nja. Det kan settes et voldsom press på eierne. Ikke minst på de potensielt nye eierne. Hvis kjøpet genererer nok negativt oppmerksomhet så vil de se et annet sted.

F.eks kunne spillere og manager gått ut og sagt tydelig i fra at dette vil de ikke være med på.
Spillere og managere kunne det, men det ville vært overraskende. Klopp valgte feks bort i mot den motsatte linjen. Ønsket nye investeringer velkommen, og understrekte at han er «committed to the club».
Ja, og det er skuffende. De burde gjøre det.
Men til Klopps forsvar så svarte han bare generelt på sprøsmål om nye eiere. Ikke om noen spesfikke nye eiere. Det han vel mente var at han var "commited" til klubben og ikke til de nåværende eierne (FSG). Men det hadde vært bedre om han sa noe om at det ikke var alle type iere han kunne akspetere.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den fre jan 13, 2023 2:17 pm, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

oddvar_kjempebra skrev: fre jan 13, 2023 2:14 pm
tbb skrev: fre jan 13, 2023 2:12 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre jan 13, 2023 1:52 pm

Nja. Det kan settes et voldsom press på eierne. Ikke minst på de potensielt nye eierne. Hvis kjøpet genererer nok negativt oppmerksomhet så vil de se et annet sted.

F.eks kunne spillere og manager gått ut og sagt tydelig i fra at dette vil de ikke være med på.
Spillere og managere kunne det, men det ville vært overraskende. Klopp valgte feks bort i mot den motsatte linjen. Ønsket nye investeringer velkommen, og understrekte at han er «committed to the club».
Ja, og det er skuffende. De burde gjøre det.
Jeg blir aldri skuffet over noe som er som forventet, men det er en trist utvikling.

Kent

Legg inn av Kent »

Ser ikke for meg noen gjøre noe slikt. Verken i United eller andre klubber.

Dessverre, men utviklingen er nok slik at det er dette som er sportens fremtid.

Jack

Legg inn av Jack »


arknath

Legg inn av arknath »

Håper Ratcliffe vinner gjennom. Ikke bare fordi vi da slipper unna sjeikene men også fordi selskapet hans allerede eier klubben Nice. Det er et stoooort pluss å ha to klubber i forskjellig liga som kan benytte seg av fine låneavtaler osv. Det eneste minuset er at prisen for klubben vår blir drøy og det vil ikke være store rom for å fikse etterslep på infrastruktur. Det minuset må vi kunne klare å leve med IMHO med tanke på sportens/klubbens fremtid. <3

Mehell

Legg inn av Mehell »

arknath skrev: ons jan 18, 2023 1:59 am Håper Ratcliffe vinner gjennom. Ikke bare fordi vi da slipper unna sjeikene men også fordi selskapet hans allerede eier klubben Nice. Det er et stoooort pluss å ha to klubber i forskjellig liga som kan benytte seg av fine låneavtaler osv. Det eneste minuset er at prisen for klubben vår blir drøy og det vil ikke være store rom for å fikse etterslep på infrastruktur. Det minuset må vi kunne klare å leve med IMHO med tanke på sportens/klubbens fremtid. <3
Ja, vi trenger ikke en quick fix. Får vi inn en eier som reellt bryr seg, så skal vi alltids klare å være tålmodige med å få klubben gjenreist.
Sir Jim er nok ikke den som vil spytte mest penger inn i klubben, men slik det ser ut nå så er han bortimot perfekt som redningsmann for oss.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Mehell skrev: ons jan 18, 2023 2:14 am
arknath skrev: ons jan 18, 2023 1:59 am Håper Ratcliffe vinner gjennom. Ikke bare fordi vi da slipper unna sjeikene men også fordi selskapet hans allerede eier klubben Nice. Det er et stoooort pluss å ha to klubber i forskjellig liga som kan benytte seg av fine låneavtaler osv. Det eneste minuset er at prisen for klubben vår blir drøy og det vil ikke være store rom for å fikse etterslep på infrastruktur. Det minuset må vi kunne klare å leve med IMHO med tanke på sportens/klubbens fremtid. <3
Ja, vi trenger ikke en quick fix. Får vi inn en eier som reellt bryr seg, så skal vi alltids klare å være tålmodige med å få klubben gjenreist.
Sir Jim er nok ikke den som vil spytte mest penger inn i klubben, men slik det ser ut nå så er han bortimot perfekt som redningsmann for oss.
Usikker på hva du legger i redningsmann, men jeg tviler på at Ratcliffe er noen helgen - ikke han heller. Jeg antar Ratcliffe har en plan for å tjene penger på United om han skulle bli vår nye eier. Likevel, sannsynligvis bryter han ikke menneskerettigheter på daglig basis og halshugger meningsmotstandere. Det er synd å si det, men det er jo der lista ligger og i så måte er Ratcliffe en slags redningsmann.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

tbb skrev: ons nov 23, 2022 6:26 am For investorer som ønsker å kjøpe en fotballklubb blir dette litt som når man er i ferd med å rote seg inn i et forhold med en skikkelig burugle, men blir oppmerksom på at den deiligste dama på skolen er blitt singel.
Leser i The Athletic i dag at det er liten fremdrift i Liverpool-caset, og at kan se ut som det blir en form for emisjon. Ikke helt overraskende.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Bustyvel skrev: ons jan 18, 2023 10:50 am
Mehell skrev: ons jan 18, 2023 2:14 am
arknath skrev: ons jan 18, 2023 1:59 am Håper Ratcliffe vinner gjennom. Ikke bare fordi vi da slipper unna sjeikene men også fordi selskapet hans allerede eier klubben Nice. Det er et stoooort pluss å ha to klubber i forskjellig liga som kan benytte seg av fine låneavtaler osv. Det eneste minuset er at prisen for klubben vår blir drøy og det vil ikke være store rom for å fikse etterslep på infrastruktur. Det minuset må vi kunne klare å leve med IMHO med tanke på sportens/klubbens fremtid. <3
Ja, vi trenger ikke en quick fix. Får vi inn en eier som reellt bryr seg, så skal vi alltids klare å være tålmodige med å få klubben gjenreist.
Sir Jim er nok ikke den som vil spytte mest penger inn i klubben, men slik det ser ut nå så er han bortimot perfekt som redningsmann for oss.
Usikker på hva du legger i redningsmann, men jeg tviler på at Ratcliffe er noen helgen - ikke han heller. Jeg antar Ratcliffe har en plan for å tjene penger på United om han skulle bli vår nye eier. Likevel, sannsynligvis bryter han ikke menneskerettigheter på daglig basis og halshugger meningsmotstandere. Det er synd å si det, men det er jo der lista ligger og i så måte er Ratcliffe en slags redningsmann.
Er jo helt sinnsykt å tenke på at PL har lagt listen for å være konkurransedyktig, til om man er villig til å inngå eierskap med diktaturer som begår de groveste brudd på menneskerettigheter.
Og når man først har åpnet den døren på vidt gap, så kan jeg heller ikke se hvordan de skal få lukket den igjen. Dog, på det juridiske er jeg på dypt vann. Uansett, virker jo ikke som det er noe annet som betyr noe enn det kommersielle.

Men ja, som nevnt her, å finne noen som bruker flere titalls milliarder på en fotballklubb med kun hensikter om sportslig satsing er utopi. Ratcliffe er nok langt fra en skinnende helgen, men man kan jo håpe at han er en forbedring fra Glazerne. Viktigst er det uansett å få en eier som gjør at fansen kan gå med hodet hevet og at klubben ikke ender som et markedsføringverktøy for sportsvasking av en skitten stat.

Jack

Legg inn av Jack »


Jack

Legg inn av Jack »

FranciscoM skrev: tir feb 07, 2023 11:17 pm
► Show Spoiler
Flytter diskusjonen hit.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»