Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 2:45 pm
markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 2:36 pm
DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 2:28 pm


Ehh, blant annet dette:



Men du må gjerne utdype.
Det kan umulig være nødvendig med mindre du tror de har gitt bort investeringen sin? Tror du det så kan jeg si så mye som at FSG fremdeles eier Liverpool.
Beklager, jeg er sikkert veldig dum, men jeg skjønner virkelig ikke det spøtt av det du skriver. Først forteller du at FSG nå velger å ikke selge pga kommunikasjon og påvirkning fra SOS. Jeg, og flere med meg, mener det er atskillig mer sannsynlig at FSG ikke fikk prisen de så for seg. Nå er det slik at du likevel ikke mener at FSG unnlot å selge, og innkassere milliarder, pga SOS?
Markant skjønner ikke at man ved å fjerne noen av kjøperne med potensielt høyest betalingsvillighet også reduserer verdien på salgsobjektet. Og at man dermed potensielt «gir fra seg» et stort beløp. Det er også et par andre ting han helt opplagt ikke forstår, men det er god underholdning i det minste.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 2:45 pm
markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 2:36 pm
DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 2:28 pm


Ehh, blant annet dette:



Men du må gjerne utdype.
Det kan umulig være nødvendig med mindre du tror de har gitt bort investeringen sin? Tror du det så kan jeg si så mye som at FSG fremdeles eier Liverpool.
Beklager, jeg er sikkert veldig dum, men jeg skjønner virkelig ikke det spøtt av det du skriver. Først forteller du at FSG nå velger å ikke selge pga kommunikasjon og påvirkning fra SOS. Jeg, og flere med meg, mener det er atskillig mer sannsynlig at FSG ikke fikk prisen de så for seg. Nå er det slik at du likevel ikke mener at FSG unnlot å selge, og innkassere milliarder, pga SOS?
Jeg sier bare at investeringen er der enda den. FSG sier jo sjøl at de ikke kommer til å være i Liverpool for alltid. Så en gang blir klubben helt sikkert solgt. Men nå selger ikke FSG

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Så når det er fastslått at FSG ikke selger nå, kan vi kanskje fokusere på Glazers eventuelle salg av United?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 2:53 pm
DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 2:45 pm
markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 2:36 pm

Det kan umulig være nødvendig med mindre du tror de har gitt bort investeringen sin? Tror du det så kan jeg si så mye som at FSG fremdeles eier Liverpool.
Beklager, jeg er sikkert veldig dum, men jeg skjønner virkelig ikke det spøtt av det du skriver. Først forteller du at FSG nå velger å ikke selge pga kommunikasjon og påvirkning fra SOS. Jeg, og flere med meg, mener det er atskillig mer sannsynlig at FSG ikke fikk prisen de så for seg. Nå er det slik at du likevel ikke mener at FSG unnlot å selge, og innkassere milliarder, pga SOS?
Jeg sier bare at investeringen er der enda den. FSG sier jo sjøl at de ikke kommer til å være i Liverpool for alltid. Så en gang blir klubben helt sikkert solgt. Men nå selger ikke FSG
Du impliserer at de ikke ville ha tapt noe på en slik strategi. Det er i bestefall tvilsomt, og nesten like naivt som å tro at grunnen til at ikke selger er pga dialog med SOS.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Stjerten skrev: ons feb 22, 2023 2:41 pm
Mehell skrev: tir feb 21, 2023 8:31 pm
silkyglenjohnson skrev: tir feb 21, 2023 8:25 pm

Jøsses. Jeg trodde det var åpenbart at innlegget var en spøk gitt innlegget rett ovenfor mitt. Jeg skal ikke nevne noe om manglende motstand eller tjukke supportere her inne igjen.
Nå kan wokerne komme og ta deg. Det er visst ikke lov å bruke ordet tjukk lenger. Var vel enorm som var det nye in-ordet hvis jeg ikke husker feil.
Enorm er riktig ja, samt i stedet for stygg, så er det ekkel(!) som gjelder. Personlig ville jeg heller vært stygg, enn ekkel.
Så skal Ompa-Lompaene være kjønnsnøytrale.
Glazerne er ekle, om dem selger til Quatar. Men mulig det hele er et stunt for å drive opp aksjekursen?
Grei antagelse og som tbb skrev: "fotballklubb kan de ikke men finans virker de rimelig stødige i..!"

Inkluderer da verdien i å pumpe opp aksjekursen, event. få øket indirekte inntekter, verdiøkning og større atraktivitet overfor sponsorer, etc for PENGER er det Glazers bryr seg om..!
Sist redigert av InsVerderben den ons feb 22, 2023 3:01 pm, redigert 1 gang totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 2:53 pm
DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 2:45 pm
markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 2:36 pm

Det kan umulig være nødvendig med mindre du tror de har gitt bort investeringen sin? Tror du det så kan jeg si så mye som at FSG fremdeles eier Liverpool.
Beklager, jeg er sikkert veldig dum, men jeg skjønner virkelig ikke det spøtt av det du skriver. Først forteller du at FSG nå velger å ikke selge pga kommunikasjon og påvirkning fra SOS. Jeg, og flere med meg, mener det er atskillig mer sannsynlig at FSG ikke fikk prisen de så for seg. Nå er det slik at du likevel ikke mener at FSG unnlot å selge, og innkassere milliarder, pga SOS?
Jeg sier bare at investeringen er der enda den. FSG sier jo sjøl at de ikke kommer til å være i Liverpool for alltid. Så en gang blir klubben helt sikkert solgt. Men nå selger ikke FSG
Greit. Fordi de ikke fikk den prisen de så for seg på forhånd, neppe pga av overtalelseskunstene til SOS ;) Vi får se hvilke potensielle kjøpere som kryper fram etter at United er solgt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 3:00 pm
markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 2:53 pm
DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 2:45 pm

Beklager, jeg er sikkert veldig dum, men jeg skjønner virkelig ikke det spøtt av det du skriver. Først forteller du at FSG nå velger å ikke selge pga kommunikasjon og påvirkning fra SOS. Jeg, og flere med meg, mener det er atskillig mer sannsynlig at FSG ikke fikk prisen de så for seg. Nå er det slik at du likevel ikke mener at FSG unnlot å selge, og innkassere milliarder, pga SOS?
Jeg sier bare at investeringen er der enda den. FSG sier jo sjøl at de ikke kommer til å være i Liverpool for alltid. Så en gang blir klubben helt sikkert solgt. Men nå selger ikke FSG
Greit. Fordi de ikke fikk den prisen de så for seg på forhånd, neppe pga av overtalelseskunstene til SOS ;) Vi får se hvilke potensielle kjøpere som kryper fram etter at United er solgt.
Du må jo få ha din oppfatning av dette. Det er helt greit. FSG gjorde noen sonderinger her og responsen fra SOS var tydelig. FSG har vist gang på gang at de lytter til supporterne når de dummer seg ut. Billettpriser, permitteringer, Super League. Umiddelbar respons.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 3:00 pm
markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 2:53 pm
DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 2:45 pm

Beklager, jeg er sikkert veldig dum, men jeg skjønner virkelig ikke det spøtt av det du skriver. Først forteller du at FSG nå velger å ikke selge pga kommunikasjon og påvirkning fra SOS. Jeg, og flere med meg, mener det er atskillig mer sannsynlig at FSG ikke fikk prisen de så for seg. Nå er det slik at du likevel ikke mener at FSG unnlot å selge, og innkassere milliarder, pga SOS?
Jeg sier bare at investeringen er der enda den. FSG sier jo sjøl at de ikke kommer til å være i Liverpool for alltid. Så en gang blir klubben helt sikkert solgt. Men nå selger ikke FSG
Greit. Fordi de ikke fikk den prisen de så for seg på forhånd, neppe pga av overtalelseskunstene til SOS ;) Vi får se hvilke potensielle kjøpere som kryper fram etter at United er solgt.
Det var det, da..!
Forstår ikke hele "bildet" her, men er mistroisk og har ingen tro på annet enn at nåværende eiere vil kjøre samme stil som før, og først&fremst søker etter måter å få finasiert fortsatte egne uttak eller dernest å oppnå en stor gevinst ved salg.

De vil ikke reinvestere i United på en måte som binder dem/deres kapital, redusere klubbens gjeld eller å utbedre anleggsmassen/fasilitetene av egen lomme uansett for det vil "binde" de i lang tid og det tror jeg de vil unngå. De ønsker nok en "easy way out" om nødvendig!

Tror Glazers blir om de får funding, og kan fortsette å tappe "entreprisen" for penger og det har vært god butikk i mange år!
Det blir selvfølgelig et regnestykke og får de et bud som ønsket/antydet (ca £6 mrd) så selger de muligens...?!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 3:18 pm
DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 3:00 pm
markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 2:53 pm

Jeg sier bare at investeringen er der enda den. FSG sier jo sjøl at de ikke kommer til å være i Liverpool for alltid. Så en gang blir klubben helt sikkert solgt. Men nå selger ikke FSG
Greit. Fordi de ikke fikk den prisen de så for seg på forhånd, neppe pga av overtalelseskunstene til SOS ;) Vi får se hvilke potensielle kjøpere som kryper fram etter at United er solgt.
Du må jo få ha din oppfatning av dette. Det er helt greit. FSG gjorde noen sonderinger her og responsen fra SOS var tydelig. FSG har vist gang på gang at de lytter til supporterne når de dummer seg ut. Billettpriser, permitteringer, Super League. Umiddelbar respons.
:lol:

Skulle likt å vært flue på veggen når Henry informerte resten av investorene om at man ikke selger til høystbydene likevel fordi han har pratet med «gutta i SOS». Ville sannsynligvis vært høyst problematisk juridisk. For ikke å snakke om hva det ville gjort med egne muligheter til å hente kapital i fremtiden (slik de feks gjorde med RedBird).

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Mulig man ikke kan påvirke eierskap men har United (eller noen andre klubber i PL) sine supportergrupper noe liknende som "gutta i SOS" har her?
Fra hjemmesiden;
It will have a veto on existential matters of importance to supporters such as joining a breakaway league or moving away from Anfield. Crucially, the power of veto is now written in the club’s Articles of Association meaning even if there is a change of ownership something like moving away from Anfield could not happens without fans’ consent. This in effect provides a legacy of engagement for future generations.
Litt mere her;
https://theathletic.com/3495557/2022/08 ... ers-board/

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

TerryMcDermott skrev: ons feb 22, 2023 4:20 pm --- Mulig man ikke kan påvirke eierskap men har United (eller noen andre klubber i PL) sine supportergrupper noe liknende som "gutta i SOS" har her?
Fra hjemmesiden;
It will have a veto on existential matters of importance to supporters such as joining a breakaway league or moving away from Anfield. Crucially, the power of veto is now written in the club’s Articles of Association meaning even if there is a change of ownership something like moving away from Anfield could not happens without fans’ consent. This in effect provides a legacy of engagement for future generations.
Litt mere her;
https://theathletic.com/3495557/2022/08 ... ers-board/
Nope (United).

Mehell

Legg inn av Mehell »

missChance skrev: ons feb 22, 2023 4:22 pm
TerryMcDermott skrev: ons feb 22, 2023 4:20 pm --- Mulig man ikke kan påvirke eierskap men har United (eller noen andre klubber i PL) sine supportergrupper noe liknende som "gutta i SOS" har her?
Fra hjemmesiden;
It will have a veto on existential matters of importance to supporters such as joining a breakaway league or moving away from Anfield. Crucially, the power of veto is now written in the club’s Articles of Association meaning even if there is a change of ownership something like moving away from Anfield could not happens without fans’ consent. This in effect provides a legacy of engagement for future generations.
Litt mere her;
https://theathletic.com/3495557/2022/08 ... ers-board/
Nope (United).
United har selvfølgelig ikke noe slik. Glazers hadde aldri godtatt å gi supportere noe bestemmelsesrett over klubben.
Samtidig er vel den avtalen som @TerryMcDermott linker til noe som en veldig god advokat sikkert kan plukke fra hverandre og få ugyldiggjort hvis det blir behov for det.

peraleks

Legg inn av peraleks »

tbb skrev: ons feb 22, 2023 3:46 pm
markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 3:18 pm
DuncanE skrev: ons feb 22, 2023 3:00 pm

Greit. Fordi de ikke fikk den prisen de så for seg på forhånd, neppe pga av overtalelseskunstene til SOS ;) Vi får se hvilke potensielle kjøpere som kryper fram etter at United er solgt.
Du må jo få ha din oppfatning av dette. Det er helt greit. FSG gjorde noen sonderinger her og responsen fra SOS var tydelig. FSG har vist gang på gang at de lytter til supporterne når de dummer seg ut. Billettpriser, permitteringer, Super League. Umiddelbar respons.
:lol:

Skulle likt å vært flue på veggen når Henry informerte resten av investorene om at man ikke selger til høystbydene likevel fordi han har pratet med «gutta i SOS». Ville sannsynligvis vært høyst problematisk juridisk. For ikke å snakke om hva det ville gjort med egne muligheter til å hente kapital i fremtiden (slik de feks gjorde med RedBird).
Ikke minst er det eksepsjonelt naivt.
Det er ingen tvil om at Liverpool vil bli solgt så lenge det rette budet kommer inn, uavhengig av hva SOS eller noen andre skulle mene om det.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Det som er ganske essensielt å ta med, og som tydeligvis ytterst få Man Utd-gutter er klar over er at FSG aldri har ytret et ønske om å selge seg ut av Liverpool. Når nyheten rundt et potensielt salg kom, som ga de følgende pressemelding:

“There have been a number of recent changes of ownership and rumours of changes in ownership at EPL clubs and inevitably we are asked regularly about Fenway Sports Group’s ownership in Liverpool.

“FSG has frequently received expressions of interest from third parties seeking to become shareholders in Liverpool. FSG has said before that under the right terms and conditions we would consider new shareholders if it was in the best interests of Liverpool as a club.

“FSG remains fully committed to the success of Liverpool, both on and off the pitch.”


Den gang skrev jeg at du i fra dette så er det ting som tyder på at det på ingen måte snakk om å selge klubben, men å se på muligheten for å slippe inn flere investorer. Nå gikk også Henry ut nylig og bekreftet at det var intensjonen. Senest i går ble det publisert en artikkel i en av deres tråder hvor det ble skrevet at Qatar først og fremst hadde interesse i Liverpool, men rettet fokuset over på Man Utd da det ble gjort klart fra FSG at en full overtakelse ikke var aktuelt

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 5:25 pm Det som er ganske essensielt å ta med, og som tydeligvis ytterst få Man Utd-gutter er klar over er at FSG aldri har ytret et ønske om å selge seg ut av Liverpool. Når nyheten rundt et potensielt salg kom, som ga de følgende pressemelding:

“There have been a number of recent changes of ownership and rumours of changes in ownership at EPL clubs and inevitably we are asked regularly about Fenway Sports Group’s ownership in Liverpool.

“FSG has frequently received expressions of interest from third parties seeking to become shareholders in Liverpool. FSG has said before that under the right terms and conditions we would consider new shareholders if it was in the best interests of Liverpool as a club.

“FSG remains fully committed to the success of Liverpool, both on and off the pitch.”


Den gang skrev jeg at du i fra dette så er det ting som tyder på at det på ingen måte snakk om å selge klubben, men å se på muligheten for å slippe inn flere investorer. Nå gikk også Henry ut nylig og bekreftet at det var intensjonen. Senest i går ble det publisert en artikkel i en av deres tråder hvor det ble skrevet at Qatar først og fremst hadde interesse i Liverpool, men rettet fokuset over på Man Utd da det ble gjort klart fra FSG at en full overtakelse ikke var aktuelt
Samtidig fremstår det rart at man har iverksatt denne prosessen, og latt disse «ryktene» om salg gå i flere måneder, før man først avkreftet i går dersom det aldri var aktuelt?

Jeg vil jo tro at FSG, som er såpass opptatt av deres relasjon til supporterne, ønsker å fremstå som «fully committed» helt til de ikke er det lenger?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 5:25 pm Det som er ganske essensielt å ta med, og som tydeligvis ytterst få Man Utd-gutter er klar over er at FSG aldri har ytret et ønske om å selge seg ut av Liverpool. Når nyheten rundt et potensielt salg kom, som ga de følgende pressemelding:

“There have been a number of recent changes of ownership and rumours of changes in ownership at EPL clubs and inevitably we are asked regularly about Fenway Sports Group’s ownership in Liverpool.

“FSG has frequently received expressions of interest from third parties seeking to become shareholders in Liverpool. FSG has said before that under the right terms and conditions we would consider new shareholders if it was in the best interests of Liverpool as a club.

“FSG remains fully committed to the success of Liverpool, both on and off the pitch.”


Den gang skrev jeg at du i fra dette så er det ting som tyder på at det på ingen måte snakk om å selge klubben, men å se på muligheten for å slippe inn flere investorer. Nå gikk også Henry ut nylig og bekreftet at det var intensjonen. Senest i går ble det publisert en artikkel i en av deres tråder hvor det ble skrevet at Qatar først og fremst hadde interesse i Liverpool, men rettet fokuset over på Man Utd da det ble gjort klart fra FSG at en full overtakelse ikke var aktuelt
Ut ifra tilgjengelig informasjon framstår det slik.
FSG ønsker fortsatt å være majoritetseiere uansett, og det er ryddig, klar tale og ambisiøst.

https://www.nettavisen.no/sport/liverpo ... -95-928583

Kent

Legg inn av Kent »

Kan ikke salget av Liverpool diskuteres i egen tråd?

Ikke nevneverdig interessant for flesteparten av oss som er innom her.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Kent skrev: ons feb 22, 2023 7:45 pm Kan ikke salget av Liverpool diskuteres i egen tråd?

Ikke nevneverdig interessant for flesteparten av oss som er innom her.
Enig. Jeg prøvde med en høflig anmodning uten at det hjalp. Så nå får jeg si ifra offisielt.

Ta diskusjonen om et eventuelt salg av Liverpool - eller hvorfor det ikke vil skje - i en egen tråd, ikke la det overta tråden om et salg av United. /mod

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Fins det en deadline?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jonasar skrev: ons feb 22, 2023 8:01 pm Fins det en deadline?
Var en såkalt "soft deadline" sist fredag, for mottak av bud. Har ikke lest at det eksisterer noen "hard" deadline, nei ;)

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Det er mulig en diskusjon om dette forsvant i alt Liverpool-pratet, men blir de værende? Det er flere som lurer på om de ikke er mer ute etter innsprøyting av kapital enn å selge.


Glycinello

Legg inn av Glycinello »

missChance skrev: tor feb 23, 2023 12:25 pm Det er mulig en diskusjon om dette forsvant i alt Liverpool-pratet, men blir de værende? Det er flere som lurer på om de ikke er mer ute etter innsprøyting av kapital enn å selge.

Det ble spekulert i det ganske tidlig i salgsprosessen om jeg ikke husker helt feil. Slike ting legger ikke akkurat en demper på ryktene. De skal vist også være klare på å spille hard-ball i forhold til den prisen de ønsker (som i manges øyne er for høy i utgangspunktet). Blir nok noen twist og svette håndflater til før saken er avgjort tenker jeg.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Glycinello skrev: tor feb 23, 2023 10:17 pm
missChance skrev: tor feb 23, 2023 12:25 pm Det er mulig en diskusjon om dette forsvant i alt Liverpool-pratet, men blir de værende? Det er flere som lurer på om de ikke er mer ute etter innsprøyting av kapital enn å selge.

Det ble spekulert i det ganske tidlig i salgsprosessen om jeg ikke husker helt feil. Slike ting legger ikke akkurat en demper på ryktene. De skal vist også være klare på å spille hard-ball i forhold til den prisen de ønsker (som i manges øyne er for høy i utgangspunktet). Blir nok noen twist og svette håndflater til før saken er avgjort tenker jeg.
De er sleske og sleipe nok til å ha en slik plan.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

missChance skrev: tor feb 23, 2023 10:23 pm
Glycinello skrev: tor feb 23, 2023 10:17 pm
missChance skrev: tor feb 23, 2023 12:25 pm Det er mulig en diskusjon om dette forsvant i alt Liverpool-pratet, men blir de værende? Det er flere som lurer på om de ikke er mer ute etter innsprøyting av kapital enn å selge.

Det ble spekulert i det ganske tidlig i salgsprosessen om jeg ikke husker helt feil. Slike ting legger ikke akkurat en demper på ryktene. De skal vist også være klare på å spille hard-ball i forhold til den prisen de ønsker (som i manges øyne er for høy i utgangspunktet). Blir nok noen twist og svette håndflater til før saken er avgjort tenker jeg.
De er sleske og sleipe nok til å ha en slik plan.
Det ble vel nevnt som et alternativ allerede i den første pressemeldinga i november. Jeg leste det iallfall slik.
https://www.bbc.com/sport/football/63723992

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

DuncanE skrev: fre feb 24, 2023 3:40 pm
missChance skrev: tor feb 23, 2023 10:23 pm
Glycinello skrev: tor feb 23, 2023 10:17 pm

Det ble spekulert i det ganske tidlig i salgsprosessen om jeg ikke husker helt feil. Slike ting legger ikke akkurat en demper på ryktene. De skal vist også være klare på å spille hard-ball i forhold til den prisen de ønsker (som i manges øyne er for høy i utgangspunktet). Blir nok noen twist og svette håndflater til før saken er avgjort tenker jeg.
De er sleske og sleipe nok til å ha en slik plan.
Det ble vel nevnt som et alternativ allerede i den første pressemeldinga i november. Jeg leste det iallfall slik.
https://www.bbc.com/sport/football/63723992
Ja, jeg tenkte mer på om det har vært planen hele tiden. Piske opp interesse, få inn bud som viser høy verdi og ev. budkamp, for så å høste fruktene og likevel sitte igjen med klubben.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

missChance skrev: fre feb 24, 2023 3:45 pm
DuncanE skrev: fre feb 24, 2023 3:40 pm
missChance skrev: tor feb 23, 2023 10:23 pm

De er sleske og sleipe nok til å ha en slik plan.
Det ble vel nevnt som et alternativ allerede i den første pressemeldinga i november. Jeg leste det iallfall slik.
https://www.bbc.com/sport/football/63723992
Ja, jeg tenkte mer på om det har vært planen hele tiden. Piske opp interesse, få inn bud som viser høy verdi og ev. budkamp, for så å høste fruktene og likevel sitte igjen med klubben.
Mye mulig ;)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

missChance skrev: fre feb 24, 2023 3:45 pm
DuncanE skrev: fre feb 24, 2023 3:40 pm
missChance skrev: tor feb 23, 2023 10:23 pm

De er sleske og sleipe nok til å ha en slik plan.
Det ble vel nevnt som et alternativ allerede i den første pressemeldinga i november. Jeg leste det iallfall slik.
https://www.bbc.com/sport/football/63723992
Ja, jeg tenkte mer på om det har vært planen hele tiden. Piske opp interesse, få inn bud som viser høy verdi og ev. budkamp, for så å høste fruktene og likevel sitte igjen med klubben.
Noe som gir bedre betingelser om man ønsker å hente penger (feks fra Elliot).

Hadde vært fint å få bort Glazer, men dette er strengt tatt ikke det verste alternativet.

Mehell

Legg inn av Mehell »

tbb skrev: fre feb 24, 2023 4:06 pm

Hadde vært fint å få bort Glazer, men dette er strengt tatt ikke det verste alternativet.
Hvis du får spørsmål om du ønsker å bli torturert ved hjelp av vann eller strøm så ender du uansett opp med å bli torturert :cry:

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

“I wouldn’t necessarily see this as a ‘Qatari’ bid,” said Gerd Nonneman, a professor of international relations at Georgetown University in Doha. “I think much of the son’s fortune is based on his father’s wealth.”

The principal adviser to HBJ at Al Mirqab is Shahzad Shahbaz, a former Bank of America executive. “Al Mirqab is like a mini-QIA, investing in deals across banking, hospitality, real estate and food and beverage,” said a banker familiar with the matter. Bank of America is advising Sheikh Jassim on the Manchester United bid.


https://www.ft.com/content/c92a7489-42f ... e342d7dd43

Troverdig? No idea. Ikke akkurat The Sun. Litt interessant de bruker BoA.

Uansett kan en diskutere hvor mye det betyr. Kan de gjøre en slik investering uten velsignelse fra myndighetene?

Jack

Legg inn av Jack »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»