Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av bønna1/2 »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Tull og tøys. Problemet er vel heller at man i fremtiden snakker om fortiden og alle merittene, fremfor nåtid, fremtid og klubben?

For øvrig er jeg redd for at vi i fremtiden har sterkt redusert fokus på hvor pengene kommer fra, uansett klubb eller annen "legitim" sportslig aktivitet.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Canucks skrev: ons mar 22, 2023 10:27 pm
De fleste av oss, uavhengig av klubb lever nok på ganske så lånt tid
-Tipper du har helt rett. PL lever på lånt tid og er nok fullstendig rasert i løpet av få år

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Canucks skrev: ons mar 22, 2023 10:27 pm
Harduetforslag skrev: ons mar 22, 2023 10:16 pm Jeg vet ikke om man skal kalle det trist i all den tid det Ikke er overraskende at en Liverpool-supporter, og noen man har på ignore, benytter muligheten for å harselere. Ikke det at jeg ønsker Liverpool all verdens, men det hadde jo vært lite annet enn trist hvis de hadde blitt kjøpt opp av tilsvarende eiere som City, PSG, Newcastle etc. Hvis det eneste perspektivet man har her er "bragging rights" fordi det vil bety at det kun er Liverpool igjen som den tradisjonelt store klubben i England, så lover det jo dårlig når det kommer til høyst reelle, ikke minst vesentlige, problemer som burde drøftes.

For min del vil, som nevnt tidligere, et slikt eierskap uansett være siste spikeren i kista for interessen min. Penger spart, i det minste.
De fleste av oss, uavhengig av klubb lever nok på ganske så lånt tid. Som Arsenal-supporter så venter jeg på at det samme rælet kommer etter oss om noen år også. Spørsmålet er bare når, for det har nok alt kommet til point of no return, og når det skjer så blir det spikeren i kisten for min del. Håper selvsagt jeg tar feil, og håper også at United-fansen lager mer bråk rundt dette enn det man har sett fra Chelsea,Newcastle og City som tok i mot pakket med åpne armer og har feiret det. Eller enda bedre, at dere får Ratcliffe, og slipper unna denne møkka.
Vi klarte ikke å mobilisere godt nok når klubben ble nedlesset til bristepunktet av gjeld. For min del blir det i overkant naivt å tro at vi skal klare å mobilisere denne gangen. Realiteten er at eierne kommer til å selge til hvem som helst, for deres del så er det irrelevant hvem som tar over klubben så lenge de sikrer seg den mest lukrative avtalen. Logisk nok. Den eneste åpningen her er jo at Qatars involvering er problematisk nok til at de rette instansene sperrer bein for fit&proper testen, men det er nok å håpe på litt i overkant mye. Liverpool supporterne liker jo å tro at de som supportere har forhindret noe som helst, men den triste realiteten er jo bare at klubben ble tatt av markedet fordi de havnet på andre rekke i utstillingsvinduet. Så fort en avtale om salg/ikke salg av United er ferdigforhandlet så vil de revurdere mulighetene for å selge klubben.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

bønna1/2 skrev: ons mar 22, 2023 10:34 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Tull og tøys. Problemet er vel heller at man i fremtiden snakker om fortiden og alle merittene, fremfor nåtid, fremtid og klubben?

For øvrig er jeg redd for at vi i fremtiden har sterkt redusert fokus på hvor pengene kommer fra, uansett klubb eller annen "legitim" sportslig aktivitet.
Fremtiden er ikke lengre unna enn at den kan beskrives som fortiden. Det er jo ikke som om det er mye fokus på det per dags dato. Blir United kjøpt opp av Qatarbhoys så vil nok debatten blusse opp igjen, rett og slett takket være populariteten til United og klikk-generatoren man er, men eierskapet rundt Newcastle omtales vel omtrent ikke lengre. Det er en svært forbigående kritikk.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Usikker på hva som er verst. At vi risikerer å bli kjøpt opp av samme dritten som det lyseblå jævelskapet er eid av, eller at det fortsatt er folk her inne som ikke har satt walton på ignoreringslisten.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

TheOpiate skrev: ons mar 22, 2023 10:35 pm
Canucks skrev: ons mar 22, 2023 10:27 pm
De fleste av oss, uavhengig av klubb lever nok på ganske så lånt tid
-Tipper du har helt rett. PL lever på lånt tid og er nok fullstendig rasert i løpet av få år
Det tviler jeg sterkt på.

Fotballen står sterkere enn kirken i mange land. Og det at man skal boikotte regimer fra Midtøsten pga menneskerettighetsbrudd er en stor debatt i Skandinavia, men en veldig liten sak ute i verden.

Det så man i forbindelse med VM. I Asia, Afrika og Sør-Amerika var boikott overhodet ikke et tema.

Man ser også hvordan engelske fans i Chelsea, den lyseblå delen av Manchester og Newcastle, har omfavnet slike eiere, fordi det gjør klubben konkurransedyktig (tar med Chelsea, selv om det i teorien var en enkeltperson, siden det aldri har liten tvil om at pengene var tjent opp pga tette bånd til ledelsen i et udemokratisk regime).

PLs stilling i Norge og Skandinavia derimot, kan nok forvitre ganske raskt. Selv om jeg mistenker at flere her også, ikke klarer å bryte tvert med en klubb man har fulgt tett i mange år og kanskje tiår. Aner ikke om jeg hadde klart det selv.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Retnuh skrev: ons mar 22, 2023 10:50 pm Usikker på hva som er verst. At vi risikerer å bli kjøpt opp av samme dritten som det lyseblå jævelskapet er eid av, eller at det fortsatt er folk her inne som ikke har satt walton på ignoreringslisten.
Nå var du sedvanlig flink. Som alltid.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Ale skrev: ons mar 22, 2023 8:05 pm
SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:57 pm
Ale skrev: ons mar 22, 2023 7:56 pmI'm bending over
Fixed it
Ten Hag er nødt til å bli backet på transfermarkedet og Old Trafford må gjennom en kjempeoppussing. I tillegg ønsker jeg at ALL gjeld slettes. Qatar kommer til knuse Sir Jim i den avgjørende budrunden, tipper jeg. Så er det lov å håpe på spillere som Oshimen, de Jong og Bellingham i sommer.
Så du aksepterer Qatar som eiere, så lenge dere får de beste spillerne?

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 10:25 pm
tbb skrev: ons mar 22, 2023 10:23 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 10:15 pm

Overbevis deg selv om dette. Jeg forstår godt at dere United-supportere gjør det, ville nok fort blitt å gjøre det samme selv om det var Liverpool. Skjønner godt at en klubb man har hatt det så mye morsomt med, nå bare vaskes bort fra historien er utrolig tungt og svelge.

Det er veldig trist, man kan jo prøve å mimre tilbake til noen gode stunder under Sir Alex for eksempel. Men alt som forbindes med United nå blir med en ekkel bismak. En skikkelig skittent sportsvaske-klubb. Den en gang så ikoniske logoen vil nå kun sende tankene til det morderiske sjeike-styret.
Artig at du velger akkurat den setningen der…
Den siste store tradisjonelle storklubben igjen i England, Liverpool;)
Om 5-10 år (om ikke før) er dere også kjøpt opp av samme møkka. Du får nyte tiden dere har igjen som en "tradisjonell" fotballklubb

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Enzino skrev: ons mar 22, 2023 10:51 pm
TheOpiate skrev: ons mar 22, 2023 10:35 pm
Canucks skrev: ons mar 22, 2023 10:27 pm
De fleste av oss, uavhengig av klubb lever nok på ganske så lånt tid
-Tipper du har helt rett. PL lever på lånt tid og er nok fullstendig rasert i løpet av få år
Det tviler jeg sterkt på.

Fotballen står sterkere enn kirken i mange land. Og det at man skal boikotte regimer fra Midtøsten pga menneskerettighetsbrudd er en stor debatt i Skandinavia, men en veldig liten sak ute i verden.

Det så man i forbindelse med VM. I Asia, Afrika og Sør-Amerika var boikott overhodet ikke et tema.

Man ser også hvordan engelske fans i Chelsea, den lyseblå delen av Manchester og Newcastle, har omfavnet slike eiere, fordi det gjør klubben konkurransedyktig (tar med Chelsea, selv om det i teorien var en enkeltperson, siden det aldri har liten tvil om at pengene var tjent opp pga tette bånd til ledelsen i et udemokratisk regime).

PLs stilling i Norge og Skandinavia derimot, kan nok forvitre ganske raskt. Selv om jeg mistenker at flere her også, ikke klarer å bryte tvert med en klubb man har fulgt tett i mange år og kanskje tiår. Aner ikke om jeg hadde klart det selv.
Det spørs vel hvordan man vurderer begrepet rasert. At populariteten er rasert er nok fullstendig urealistisk, men vi er en liten samisk kuklengde unna at samtlige klubber i toppen av ligaen er eid av katastrofale regimer. I den forbindelse er det nok liten tvil om at Premier League er i ferd med å bli fullstendig rasert.

For den yngre gjengen som vokser opp så er det nok fullstendig irrelevant, og populariteten til ligaen vil nok bare fortsette å vokse. Boehly får nok før eller siden gjennomslag for Exhibition kamper, og så er det nok kort vei til at et par ligakamper spilles i utlandet.

Juiced

Legg inn av Juiced »

Sky Sports melder nå at hverken Ratcliffe eller sjeiken leverte et bud før fristen kl 21. 👀

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Juiced skrev: ons mar 22, 2023 11:04 pm Sky Sports melder nå at hverken Ratcliffe eller sjeiken leverte et bud før fristen kl 21. 👀
De har bedt om utsatt frist og fått aksept.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Enzino skrev: ons mar 22, 2023 10:51 pm
Det tviler jeg sterkt på.

Fotballen står sterkere enn kirken i mange land. Og det at man skal boikotte regimer fra Midtøsten pga menneskerettighetsbrudd er en stor debatt i Skandinavia, men en veldig liten sak ute i verden.

Det så man i forbindelse med VM. I Asia, Afrika og Sør-Amerika var boikott overhodet ikke et tema.

Man ser også hvordan engelske fans i Chelsea, den lyseblå delen av Manchester og Newcastle, har omfavnet slike eiere, fordi det gjør klubben konkurransedyktig (tar med Chelsea, selv om det i teorien var en enkeltperson, siden det aldri har liten tvil om at pengene var tjent opp pga tette bånd til ledelsen i et udemokratisk regime).

PLs stilling i Norge og Skandinavia derimot, kan nok forvitre ganske raskt. Selv om jeg mistenker at flere her også, ikke klarer å bryte tvert med en klubb man har fulgt tett i mange år og kanskje tiår. Aner ikke om jeg hadde klart det selv.
Tviler på hva da? Blir brorparten av klubbene eid av arabiske stater, så er jo PL rasert. Opphører selvfølgelig ikke å eksistere...

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Harduetforslag skrev: ons mar 22, 2023 10:40 pm Vi klarte ikke å mobilisere godt nok når klubben ble nedlesset til bristepunktet av gjeld. For min del blir det i overkant naivt å tro at vi skal klare å mobilisere denne gangen. Realiteten er at eierne kommer til å selge til hvem som helst, for deres del så er det irrelevant hvem som tar over klubben så lenge de sikrer seg den mest lukrative avtalen. Logisk nok. Den eneste åpningen her er jo at Qatars involvering er problematisk nok til at de rette instansene sperrer bein for fit&proper testen, men det er nok å håpe på litt i overkant mye. Liverpool supporterne liker jo å tro at de som supportere har forhindret noe som helst, men den triste realiteten er jo bare at klubben ble tatt av markedet fordi de havnet på andre rekke i utstillingsvinduet. Så fort en avtale om salg/ikke salg av United er ferdigforhandlet så vil de revurdere mulighetene for å selge klubben.
Det er bare tull å tro at supportere hos Liverpool eller Man Utd får stoppet slike oppkjøp.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Knax skrev: ons mar 22, 2023 11:12 pm
Harduetforslag skrev: ons mar 22, 2023 10:40 pm Vi klarte ikke å mobilisere godt nok når klubben ble nedlesset til bristepunktet av gjeld. For min del blir det i overkant naivt å tro at vi skal klare å mobilisere denne gangen. Realiteten er at eierne kommer til å selge til hvem som helst, for deres del så er det irrelevant hvem som tar over klubben så lenge de sikrer seg den mest lukrative avtalen. Logisk nok. Den eneste åpningen her er jo at Qatars involvering er problematisk nok til at de rette instansene sperrer bein for fit&proper testen, men det er nok å håpe på litt i overkant mye. Liverpool supporterne liker jo å tro at de som supportere har forhindret noe som helst, men den triste realiteten er jo bare at klubben ble tatt av markedet fordi de havnet på andre rekke i utstillingsvinduet. Så fort en avtale om salg/ikke salg av United er ferdigforhandlet så vil de revurdere mulighetene for å selge klubben.
Det er bare tull å tro at supportere hos Liverpool eller Man Utd får stoppet slike oppkjøp.
Money talks. BS walks.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Eg er veldig skeptisk til Qatar og eierskap derfra, blir kvalm av tanken for å være ærlig, eneste måten eg skal kunne akseptere den som eiere er vist dei ikkje omgjør klubben til ein rein kjøpeklubb. At klubben fortsetter tradisjonene med unggutter fra akademi, bruker fornuftige summer i overgangsvinduene (vist noe kan kalles fornuftig lenger). I tillegg ikkje blander seg inn i det sportslige, United i seg selv tjener nok penger til å kunne drifte seg selv. Men å tro vi kan få ein passiv eier fra Qatar er vel å tro på julenissen.

Soooo go Jim 💪

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:55 pm
Mehell skrev: ons mar 22, 2023 9:47 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Uansett hva som skjer nå og fremover så er det da ingenting som kan rokke ved Uniteds historie.
Jo. Dere vil aldri igjen kunne sees på som en seriøs klubb. Og alt dere har gjort, Sir Alex og de fantastiske historiene. Vasket bort av det morderiske regimet som nå blir klubbens eiere.

RIP Manchester United.
Gjøk. Konsentrer deg om egen klubb du. Når Saudis og Qatari ligger langflate etter dynga di, kan vi prates igjen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DuncanE skrev: tor mar 23, 2023 12:33 am
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:55 pm
Mehell skrev: ons mar 22, 2023 9:47 pm

Uansett hva som skjer nå og fremover så er det da ingenting som kan rokke ved Uniteds historie.
Jo. Dere vil aldri igjen kunne sees på som en seriøs klubb. Og alt dere har gjort, Sir Alex og de fantastiske historiene. Vasket bort av det morderiske regimet som nå blir klubbens eiere.

RIP Manchester United.
Gjøk. Konsentrer deg om egen klubb du. Når Saudis og Qatari ligger langflate etter dynga di, kan vi prates igjen.
Hvis sir Jim får kjøpt United så kommer nok Qatari hoppende etter Liverpool i stedet. Skjønner jo at United er enda mer fristende for dem enn Liverpool er, men det viktigste for sheikene der er nok tross alt at de kan få kjøpt en klubb i England.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Mehell skrev: tor mar 23, 2023 12:43 am
DuncanE skrev: tor mar 23, 2023 12:33 am
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:55 pm

Jo. Dere vil aldri igjen kunne sees på som en seriøs klubb. Og alt dere har gjort, Sir Alex og de fantastiske historiene. Vasket bort av det morderiske regimet som nå blir klubbens eiere.

RIP Manchester United.
Gjøk. Konsentrer deg om egen klubb du. Når Saudis og Qatari ligger langflate etter dynga di, kan vi prates igjen.
Hvis sir Jim får kjøpt United så kommer nok Qatari hoppende etter Liverpool i stedet. Skjønner jo at United er enda mer fristende for dem enn Liverpool er, men det viktigste for sheikene der er nok tross alt at de kan få kjøpt en klubb i England.
Mye mye mulig.

taknina

Legg inn av taknina »

Mehell skrev: ons mar 22, 2023 10:05 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:55 pm
Mehell skrev: ons mar 22, 2023 9:47 pm

Uansett hva som skjer nå og fremover så er det da ingenting som kan rokke ved Uniteds historie.
Jo. Dere vil aldri igjen kunne sees på som en seriøs klubb. Og alt dere har gjort, Sir Alex og de fantastiske historiene. Vasket bort av det morderiske regimet som nå blir klubbens eiere.

RIP Manchester United.
Tror ikke du helt forstår konseptet med historie, men hold gjerne på denne vrangforestillingen hvis det får deg til å føle deg bedre.

Egentlig så vet jeg at en del Liverpoolsupportere egentlig er misunnelige på United nå, og er redde for hva som kommer til å skje hvis vi får eiere som ikke suger penger ut av klubben, og eiere som ikke vil eie klubben for å berike seg selv men har et ønske om å se klubben komme tilbake på toppen der den hører hjemme.
For mange er nok dette problemet, ikke hvor de nye eierne kommer fra.
Legger nødvendigvis ikke deg i denne bunken, men vet at mange tenker slik.

Når dette er skrevet så håper i hvert fall jeg at Ineos/sir Jim Ratcliffe ender opp som nye eiere. Om du har noen ønsker for oss vet jeg ikke, men du kan jo gjerne dele dine tanker med oss på dette området.
Det største problemet er vel igrunn at folk er mest opptatt av hvordan sin favorittklubb havner på tabellen idag og neste år eller hvilke meritter den har


Det viktige burde være hvilke glede og sorger den har gitt deg gjenom ett langt liv som følgesvenn og hva som gjorde deg forelsket in the first place med alle oppturer og nedturer det gir, Har gitt.

Jack

Legg inn av Jack »

Sikkert sent til festen siden jeg ser så mange Liverpool-nick her i tråden. Kan dog ikke lese innleggene deres.

Drama på tampen i går?


Jack

Legg inn av Jack »

Det spekuleres i en tredje, hittil ukjent, aktør som akter å kjøpe hele klubben og at det er denne aktørens inntreden i prosessen som har ført til at Qatar- og Ratcliffe-budene har fått forlenget frist.

Jeg har per nu ingen særlig troverdig kilde på dette, så vi får vente og se hva som eventuelt skjer mot slutten av denne uka. Kan godt være fullstendig BS.

Jeg ble likevel straks mer optimistisk.

Ducker derimot, melder det stikk motsatte:

Sist redigert av Jack den tor mar 23, 2023 9:02 am, redigert 2 ganger totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg skylder på den britiske regjeringen, det er de som tillater slike oppkjøp. Det burde vært lagt inn restriksjoner og tak så ikke araberne kjøper opp alt som er. Dette har allerede gått for langt og Britisk FA driter i hvem som eier klubbene.

En helt annen filosofi i tysk Bundesliga, der har ikke sjeikene adgang!

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

startelver skrev: tor mar 23, 2023 8:57 am Jeg skylder på den britiske regjeringen, det er de som tillater slike oppkjøp. Det burde vært lagt inn restriksjoner og tak så ikke araberne kjøper opp alt som er. Dette har allerede gått for langt og Britisk FA driter i hvem som eier klubbene.

En helt annen filosofi i tysk Bundesliga, der har ikke sjeikene adgang!
Den norske stat burde kjøpt Man U

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

startelver skrev: tor mar 23, 2023 8:57 am Jeg skylder på den britiske regjeringen, det er de som tillater slike oppkjøp. Det burde vært lagt inn restriksjoner og tak så ikke araberne kjøper opp alt som er. Dette har allerede gått for langt og Britisk FA driter i hvem som eier klubbene.

En helt annen filosofi i tysk Bundesliga, der har ikke sjeikene adgang!
Amen, brother. Det burde være et regelverk som hindret slikt. Det burde også vært et regelverk som hindret måten Glazers kjøpte opp klubben i sin tid (med tanke på gjeld). 50+1 regelen som de har i Tyskland er kanskje ikke perfekt, men sammenlignet med det som skjer i England er det ikke langt unna…

Lezah

Legg inn av Lezah »

Viktigste er at vi kan slå CFCs rekord nå. Kjøpe spellerær!

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

startelver skrev: tor mar 23, 2023 8:57 am Jeg skylder på den britiske regjeringen, det er de som tillater slike oppkjøp. Det burde vært lagt inn restriksjoner og tak så ikke araberne kjøper opp alt som er. Dette har allerede gått for langt og Britisk FA driter i hvem som eier klubbene.
Forsiktig, nå. Snart kommer Mark Antover og karnøfler deg, for det er supporterne som har ansvaret.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: tor mar 23, 2023 11:18 am
startelver skrev: tor mar 23, 2023 8:57 am Jeg skylder på den britiske regjeringen, det er de som tillater slike oppkjøp. Det burde vært lagt inn restriksjoner og tak så ikke araberne kjøper opp alt som er. Dette har allerede gått for langt og Britisk FA driter i hvem som eier klubbene.
Forsiktig, nå. Snart kommer Mark Antover og karnøfler deg, for det er supporterne som har ansvaret.
Supporterne har ansvaret om de lar dette skje naturligvis. På samme måte som at myndighetene har det, både regjeringen og FA. Slik er det.
Om supporterne så viser seg å villig vekk sportsvaske for regimet, så pådrar de seg en enda større del av ansvaret for at det er attraktivt for disse folkene å kjøpe klubber som Man Utd.

At supportere synes det er mest behagelig å skylde på andre er naturlig.

Jeg blir naturligvis voldsomt skuffet over Man Utd-supporterne om de lar det skje at sjeiken får kloa i klubben. Jeg tror bedre om dem.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Eddie skrev: tor mar 23, 2023 12:28 pm
markantovertak skrev: tor mar 23, 2023 11:35 am
Hardy-guttene skrev: tor mar 23, 2023 11:18 am
Forsiktig, nå. Snart kommer Mark Antover og karnøfler deg, for det er supporterne som har ansvaret.
Supporterne har ansvaret om de lar dette skje naturligvis. På samme måte som at myndighetene har det, både regjeringen og FA. Slik er det.
Om supporterne så viser seg å villig vekk sportsvaske for regimet, så pådrar de seg en enda større del av ansvaret for at det er attraktivt for disse folkene å kjøpe klubber som Man Utd.

At supportere synes det er mest behagelig å skylde på andre er naturlig.

Jeg blir naturligvis voldsomt skuffet over Man Utd-supporterne om de lar det skje at sjeiken får kloa i klubben. Jeg tror bedre om dem.
Vet ikke hvordan jeg skal få sove om natten når jeg ligger der og tenker på hvor voldsomt skuffet du er.
Jeg er ikke, så sov godt du.

Ellers så har jeg vel nådd enda et nytt nivå i "in your head" når nå Man Utd-supporterne her inne ønsker seg Qatar som eiere kun fordi de da kan ta meg for å ha overvurdert deres innflytelse over klubben og deres kampvilje for å beholde en skikkelig klubb.

"Haha, hva sa vi? Vi er større rasshøl enn du trodde!"

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: tor mar 23, 2023 12:42 pm
Eddie skrev: tor mar 23, 2023 12:28 pm
markantovertak skrev: tor mar 23, 2023 11:35 am

Supporterne har ansvaret om de lar dette skje naturligvis. På samme måte som at myndighetene har det, både regjeringen og FA. Slik er det.
Om supporterne så viser seg å villig vekk sportsvaske for regimet, så pådrar de seg en enda større del av ansvaret for at det er attraktivt for disse folkene å kjøpe klubber som Man Utd.

At supportere synes det er mest behagelig å skylde på andre er naturlig.

Jeg blir naturligvis voldsomt skuffet over Man Utd-supporterne om de lar det skje at sjeiken får kloa i klubben. Jeg tror bedre om dem.
Vet ikke hvordan jeg skal få sove om natten når jeg ligger der og tenker på hvor voldsomt skuffet du er.
Jeg er ikke, så sov godt du.

Ellers så har jeg vel nådd enda et nytt nivå i "in your head" når nå Man Utd-supporterne her inne ønsker seg Qatar som eiere kun fordi de da kan ta meg for å ha overvurdert deres innflytelse over klubben og deres kampvilje for å beholde en skikkelig klubb.

"Haha, hva sa vi? Vi er større rasshøl enn du trodde!"
Er det noen her inne som ønsker seg Qatar og som har særlig engasjement knyttet til supporternes innflytelse i denne saken?

Jeg har sett flere som har påpekt at supporterne har null innflytelse, men det skjønner alle som har fullført videregående. Jeg har derimot ikke sett noen som ønsker Qatar eller som «hoverer» over at de i tilfelle fikk rett i at supporterne ikke kunne påvirke dette. Dette blir som å få rett i at våren kommer, og gir knappest «bragging rights» selv om det åpenbart var en idiot som ikke evnet å forstå det.

Da er det kanskje mer avslørende at dette er noe du er opptatt av og at du forsøker å konstruere dette. Er det derfor du synes det er så kjipt å innrømme feil? Fordi det da oppleves som om alle sitter og ler av deg?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»