Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
InsVerderben

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av InsVerderben »

DuncanE skrev: man jun 26, 2023 7:32 pm
InsVerderben skrev: man jun 26, 2023 7:15 pm
Folk_flesk skrev: man jun 26, 2023 5:29 pm

Ideen om at Jassim er uavhengig av det qatarske regimet er et så merkelig konsept av det nok er bedre å begynne å tro på teoriene til David Icke. Ev. "Sjaman" Durek.
Og du trekker inn Durek...!?

Hjelpes, du gidder tydeligvis ikke å svare på en saklig måte eller våge å ta en debatt, kommer med samnenligninger som om mulig er enda mer fjerne enn tidligere og du prøver å framstå som en seriøs debattant?!

Lykke til videre!
Durek, liksom ... ! 🤣🤣
Uansett sitter Flesk her på det beste poenget. Føler jeg omtrent har skrevet den samme posten til deg 10 ganger nå, og gidder ikke dra den lenger etter dette. Men her er det du altså som er ute å sykler. At du velger å ikke forholde deg til at Jassim er en del regimet og at pengene kommer fra statsapparatet, for å lettere kunne akseptere et United under nytt eierskap. Jeg forstår godt hvor du kommer fra, en vesentlig del av livet blir atskillig mindre verdt. Men den fornektelse av fakta du driver med virker fordummende.
Din påstand og intet mere.
Hva er du ute etter? Er du enda en som skal fortelle meg hva som er det rette å mene her?
Føler du deg berettiget til å komme med en "vektig pekefinger" og kalle min oppfatning som en "fornektelse av fakta" og fordummende?!
Du vet ikke noe om "hvor jeg kommer fra[/i]" for du er like forutinntatt og går ut i fra at jeg er 100% for sjeik Jassim!

LES TRÅDEN OG MINE TIDLIGERE INNLEGG....!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

InsVerderben skrev: tor jun 22, 2023 3:00 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 22, 2023 1:24 am Kapittel 15 i "Jeg forsvarer ikke sjeiken, men hvordan kan DU bevise at han ikke er en helt uavhengig og trivelig fyr som kun ønsker klubbens beste?"
Det er din tolkning.

Har prøvd å formidle følgende:
Jeg setter ikke et uforbeholdent = mellom Jassim, Staten Qatar og dets praksis ang. menneskerettigheter, likestilling, etc, som kjent nok står i kontrast til vestens verdisyn.

Jeg forhåndsdømmer ikke Jassim grunnet hans slektskap/navn og lar tvilen komme ham tilgode.
Tvilen innebærer også at det ikke på forhånd er gitt at han vil bruke United til sportsvasking, fronte/praktisere verdisynet til Qatar i dets fulle omfang eller opptre på samme måte som hans familie eller eierne av verken City, Newcastle eller PSG.

Ang. SJR/Ineos så ønsket jeg de inn med 100% eierskap fra dag 1. Det virker å ikke bli noen realitet og SJR/Ineos med Glazers og amerikanske investorer på "slep" (som kun er in it 4 the $) virker det pr nå uklart hvilke konsekvenser det får for klubben.

Dette, inkl alt det ovenstående, er selvfølgelig basert på hva løsningen antydes å bli med event derivative kontrakter, etc der SJR kan få slite med å realisere en full overtagelse i løpet av 2-3 år, for intet er avgjort, detaljene som en følge ikke kjent og vi vet ikke...!
For en fra utsiden så virker det som du har veldig lyst til at det skal være etisk greit av ManU å bli kjøpt opp av disse oljesjeik-pengene.

Det er ikke det og det blir aldri det.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Lite nytt angående salget for tiden. Det tweetes at supportergruppen 1958 planlegger en protest mot Glazers utenfor Megastore i morgen.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

InsVerderben skrev: man jun 26, 2023 8:19 pm
DuncanE skrev: man jun 26, 2023 7:32 pm
InsVerderben skrev: man jun 26, 2023 7:15 pm

Og du trekker inn Durek...!?

Hjelpes, du gidder tydeligvis ikke å svare på en saklig måte eller våge å ta en debatt, kommer med samnenligninger som om mulig er enda mer fjerne enn tidligere og du prøver å framstå som en seriøs debattant?!

Lykke til videre!
Durek, liksom ... ! 🤣🤣
Uansett sitter Flesk her på det beste poenget. Føler jeg omtrent har skrevet den samme posten til deg 10 ganger nå, og gidder ikke dra den lenger etter dette. Men her er det du altså som er ute å sykler. At du velger å ikke forholde deg til at Jassim er en del regimet og at pengene kommer fra statsapparatet, for å lettere kunne akseptere et United under nytt eierskap. Jeg forstår godt hvor du kommer fra, en vesentlig del av livet blir atskillig mindre verdt. Men den fornektelse av fakta du driver med virker fordummende.
Din påstand og intet mere.
Hva er du ute etter? Er du enda en som skal fortelle meg hva som er det rette å mene her?
Føler du deg berettiget til å komme med en "vektig pekefinger" og kalle min oppfatning som en "fornektelse av fakta" og fordummende?!
Du vet ikke noe om "hvor jeg kommer fra[/i]" for du er like forutinntatt og går ut i fra at jeg er 100% for sjeik Jassim!

LES TRÅDEN OG MINE TIDLIGERE INNLEGG....!


Nei, jeg driter faktisk i hvordan ditt forhold blir til klubben etter at Jassim og nasjonalgarden har overtatt klubben. Det har jeg vært tydelig på tidligere. Jeg kommer ikke til å ligge over deg som en hauk etter at dette har inntruffet. MEN alt du skriver tilsier en fornektelse og rasjonalisering av at Jassim faktisk fungerer som en gallionsfigur for regimet. Og hadde du i det minste forsøkt å sette deg inn i hvordan disse folka og dette styresettet fungerer, ville du innsett at din tilnærming er en fullstendig avsporing. Det er det jeg forsøker å fortelle deg. Grunnen til at jeg ikke bruker sterkere beskrivelser, ala det du møter fra de fleste i denne tråden, er fordi jeg faktisk liker deg. Tror det eller ei. Så jeg håper, for din del, at du gjør en egeninnsats, isteden for å rasjonalisere bort et potensielt eierskap av et svinaktig regime.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

kytec skrev: man jun 26, 2023 8:23 pm
InsVerderben skrev: tor jun 22, 2023 3:00 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 22, 2023 1:24 am Kapittel 15 i "Jeg forsvarer ikke sjeiken, men hvordan kan DU bevise at han ikke er en helt uavhengig og trivelig fyr som kun ønsker klubbens beste?"
Det er din tolkning.

Har prøvd å formidle følgende:
Jeg setter ikke et uforbeholdent = mellom Jassim, Staten Qatar og dets praksis ang. menneskerettigheter, likestilling, etc, som kjent nok står i kontrast til vestens verdisyn.

Jeg forhåndsdømmer ikke Jassim grunnet hans slektskap/navn og lar tvilen komme ham tilgode.
Tvilen innebærer også at det ikke på forhånd er gitt at han vil bruke United til sportsvasking, fronte/praktisere verdisynet til Qatar i dets fulle omfang eller opptre på samme måte som hans familie eller eierne av verken City, Newcastle eller PSG.

Ang. SJR/Ineos så ønsket jeg de inn med 100% eierskap fra dag 1. Det virker å ikke bli noen realitet og SJR/Ineos med Glazers og amerikanske investorer på "slep" (som kun er in it 4 the $) virker det pr nå uklart hvilke konsekvenser det får for klubben.

Dette, inkl alt det ovenstående, er selvfølgelig basert på hva løsningen antydes å bli med event derivative kontrakter, etc der SJR kan få slite med å realisere en full overtagelse i løpet av 2-3 år, for intet er avgjort, detaljene som en følge ikke kjent og vi vet ikke...!
For en fra utsiden så virker det som du har veldig lyst til at det skal være etisk greit av ManU å bli kjøpt opp av disse oljesjeik-pengene.

Det er ikke det og det blir aldri det.
Ok, tar den.
Har (forgjeves) forsøkt å sette opp en problemstilling der det dreier seg om hva som er best for klubben (økonomisk/fasiliteter/gjeld og det moralske/etiske perspektivet OM United får eiere fra Qatar eller ikke.

Har forstått at jeg blir oppfattet som en tilhenger av sjeiken, men er det ikke! Samtidig er mitt ståsted helt uviktig for om jeg følger klubben videre eller ikke er irrelevant.
Poenget og erfaringen i dette forumet er at om man setter opp en problemstilling for/imot kandidatene, blit man "høvlet ned" om man ikke utelukker sjeik Jassim totalt....!

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Glycinello skrev: man jun 26, 2023 8:43 pm Lite nytt angående salget for tiden. Det tweetes at supportergruppen 1958 planlegger en protest mot Glazers utenfor Megastore i morgen.
For all del, skal ha kudos for at de står på, men per nå bør det synke inn at det ikke har noen effekt. Tror Glazerne ikke bruker en halv kalori på de demonstrasjonene og at det ikke stresser dem overhodet.
Men, er jo ikke stort annet supporterne kan gjøre.

Selv hadde jeg håpet noen dro over til Tampa med en saks og klippet av rotte pony tailen til Avram. Tror det kunne satt fart på ting...

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

InsVerderben skrev: man jun 26, 2023 8:46 pm
kytec skrev: man jun 26, 2023 8:23 pm
InsVerderben skrev: tor jun 22, 2023 3:00 pm

Det er din tolkning.

Har prøvd å formidle følgende:
Jeg setter ikke et uforbeholdent = mellom Jassim, Staten Qatar og dets praksis ang. menneskerettigheter, likestilling, etc, som kjent nok står i kontrast til vestens verdisyn.

Jeg forhåndsdømmer ikke Jassim grunnet hans slektskap/navn og lar tvilen komme ham tilgode.
Tvilen innebærer også at det ikke på forhånd er gitt at han vil bruke United til sportsvasking, fronte/praktisere verdisynet til Qatar i dets fulle omfang eller opptre på samme måte som hans familie eller eierne av verken City, Newcastle eller PSG.

Ang. SJR/Ineos så ønsket jeg de inn med 100% eierskap fra dag 1. Det virker å ikke bli noen realitet og SJR/Ineos med Glazers og amerikanske investorer på "slep" (som kun er in it 4 the $) virker det pr nå uklart hvilke konsekvenser det får for klubben.

Dette, inkl alt det ovenstående, er selvfølgelig basert på hva løsningen antydes å bli med event derivative kontrakter, etc der SJR kan få slite med å realisere en full overtagelse i løpet av 2-3 år, for intet er avgjort, detaljene som en følge ikke kjent og vi vet ikke...!
For en fra utsiden så virker det som du har veldig lyst til at det skal være etisk greit av ManU å bli kjøpt opp av disse oljesjeik-pengene.

Det er ikke det og det blir aldri det.
Ok, tar den.
Har (forgjeves) forsøkt å sette opp en problemstilling der det dreier seg om hva som er best for klubben (økonomisk/fasiliteter/gjeld og det moralske/etiske perspektivet OM United får eiere fra Qatar eller ikke.

Har forstått at jeg blir oppfattet som en tilhenger av sjeiken, men er det ikke! Samtidig er mitt ståsted helt uviktig for om jeg følger klubben videre eller ikke er irrelevant.
Poenget og erfaringen i dette forumet er at om man setter opp en problemstilling for/imot kandidatene, blit man "høvlet ned" om man ikke utelukker sjeik Jassim totalt....!
De har et lignende problem i Ukrainatråden om man har et uklart forhold til putin.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

InsVerderben skrev: man jun 26, 2023 8:46 pm
kytec skrev: man jun 26, 2023 8:23 pm
InsVerderben skrev: tor jun 22, 2023 3:00 pm

Det er din tolkning.

Har prøvd å formidle følgende:
Jeg setter ikke et uforbeholdent = mellom Jassim, Staten Qatar og dets praksis ang. menneskerettigheter, likestilling, etc, som kjent nok står i kontrast til vestens verdisyn.

Jeg forhåndsdømmer ikke Jassim grunnet hans slektskap/navn og lar tvilen komme ham tilgode.
Tvilen innebærer også at det ikke på forhånd er gitt at han vil bruke United til sportsvasking, fronte/praktisere verdisynet til Qatar i dets fulle omfang eller opptre på samme måte som hans familie eller eierne av verken City, Newcastle eller PSG.

Ang. SJR/Ineos så ønsket jeg de inn med 100% eierskap fra dag 1. Det virker å ikke bli noen realitet og SJR/Ineos med Glazers og amerikanske investorer på "slep" (som kun er in it 4 the $) virker det pr nå uklart hvilke konsekvenser det får for klubben.

Dette, inkl alt det ovenstående, er selvfølgelig basert på hva løsningen antydes å bli med event derivative kontrakter, etc der SJR kan få slite med å realisere en full overtagelse i løpet av 2-3 år, for intet er avgjort, detaljene som en følge ikke kjent og vi vet ikke...!
For en fra utsiden så virker det som du har veldig lyst til at det skal være etisk greit av ManU å bli kjøpt opp av disse oljesjeik-pengene.

Det er ikke det og det blir aldri det.
Ok, tar den.
Har (forgjeves) forsøkt å sette opp en problemstilling der det dreier seg om hva som er best for klubben (økonomisk/fasiliteter/gjeld og det moralske/etiske perspektivet OM United får eiere fra Qatar eller ikke.

Har forstått at jeg blir oppfattet som en tilhenger av sjeiken, men er det ikke! Samtidig er mitt ståsted helt uviktig for om jeg følger klubben videre eller ikke er irrelevant.
Poenget og erfaringen i dette forumet er at om man setter opp en problemstilling for/imot kandidatene, blit man "høvlet ned" om man ikke utelukker sjeik Jassim totalt....!
Problemet ditt, og grunnen til at du møter motbør, er at nettopp dette burde være en rimelig enkel vurdering.

Jaasim/Qatar/"høyprofilerte" signeringer/sportsvasking av et totalitært uspiselige regime vs Britisk multimilliardær som ikke vasker noe totalt uspiselig regime ;)

Jeg tror, som deg, at Jassim & Co vil gi de beste økonomiske forutsetningene. All gjeld slettes umiddelbart. Fasiliteter oppgraderes. Men er det virkelig verdt det, når du kjenner baggasjen? Denne baggasjen er reell. Men ved å "unngå å forholde deg" til denne baggasjen, blir kanskje vurderingen "vanskeligere".

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

DennisB skrev: man jun 26, 2023 7:58 pm At så mange United-supportere sier at de trolig ikke vil følge laget lenger om dette ender med qatarsk eierskap, nei, det tror jeg lite på. Fotball er en kultidrett for de fleste av oss her inne, og man bytter heller ikke klubb. Uansett eier. Klubben man en gang valgte, viker man ikke fra.

Og det sier jeg ingenting på. Selv hadde jeg fint klart å koble ut eierskapet om så var, og bare konsentrert meg om fotballen. Jeg ville ha gledet meg over hver seier fortsatt, og jublet om trofèene banker på døra. Ting jeg ikke kan gjøre noe med, legger jeg bak meg eller til side.

Dessverre har eierskap fra Midt-Østen blitt en del av fotballen, og det tror jeg bare vi får leve med i lang, lang tid framover. De som vil protestere, får selvsagt gjøre det. Og de som vil boikotte, må også gjerne det. Om det føles riktig for dem. Hver av oss har en grunn for våre standpunkt, og det må vi respektere.

Men jeg tror flere og flere lag vil spises opp av sterke økonomiske krefter i framtida, siden fotballen har blitt et massivt vindu mot verden, og et gedigent økonomisk marked. Da kan vi ikke bli overrasket over at de mest pengesterke gjør sine inntog. Selv om de kommer fra land vi ikke liker å forbinde oss med.

For hva skal vi supportere ellers gjøre på kampdager? Hva skal vi da ellers krangle om? Vi som har kranglet så busta fyker hver helg om VAR, offsider, og feil og ikke idømte straffespark.
TV-fotballen har alltid sin sjarm, og vil funke i framtida også, bare med litt større doser popcorn og pizza.

Nei, fotballen på TV forlater jeg ikke før jeg ligger noen fot under jordskorpa og alt har gått i svart. Selv om også mitt Arsenal, Allah forby, skulle havne i samme situasjon.
Godt mulig du har rett, Dennis. Og enhver får selvsagt gjøre sine egne vurderinger om tilknytning, i etterkant. Men man behøver jo ikke rasjonalisere og bortforklare hva et Qatari eierskap vil innebære, i forkant.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

DuncanE skrev: man jun 26, 2023 8:55 pm
InsVerderben skrev: man jun 26, 2023 8:46 pm
kytec skrev: man jun 26, 2023 8:23 pm

For en fra utsiden så virker det som du har veldig lyst til at det skal være etisk greit av ManU å bli kjøpt opp av disse oljesjeik-pengene.

Det er ikke det og det blir aldri det.
Ok, tar den.
Har (forgjeves) forsøkt å sette opp en problemstilling der det dreier seg om hva som er best for klubben (økonomisk/fasiliteter/gjeld og det moralske/etiske perspektivet OM United får eiere fra Qatar eller ikke.

Har forstått at jeg blir oppfattet som en tilhenger av sjeiken, men er det ikke! Samtidig er mitt ståsted helt uviktig for om jeg følger klubben videre eller ikke er irrelevant.
Poenget og erfaringen i dette forumet er at om man setter opp en problemstilling for/imot kandidatene, blit man "høvlet ned" om man ikke utelukker sjeik Jassim totalt....!
Problemet ditt, og grunnen til at du møter motbør, er at nettopp dette burde være en rimelig enkel vurdering.

Jaasim/Qatar/"høyprofilerte" signeringer/sportsvasking av et totalitært uspiselige regime vs Britisk multimilliardær som ikke vasker noe totalt uspiselig regime ;)

Jeg tror, som deg, at Jassim & Co vil gi de beste økonomiske forutsetningene. All gjeld slettes umiddelbart. Fasiliteter oppgraderes. Men er det virkelig verdt det, når du kjenner baggasjen? Denne baggasjen er reell. Men ved å "unngå å forholde deg" til denne baggasjen, blir kanskje vurderingen "vanskeligere".
Kan det sammenlignes med å kose seg på luksushotell samtidig som barna sover alene (i grupper) på en pappkartong-plate på parkeringsplassen like bortenfor?

Jeg har klart det, det er bare å stenge det ute.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

kytec skrev: man jun 26, 2023 9:06 pm
DuncanE skrev: man jun 26, 2023 8:55 pm
InsVerderben skrev: man jun 26, 2023 8:46 pm

Ok, tar den.
Har (forgjeves) forsøkt å sette opp en problemstilling der det dreier seg om hva som er best for klubben (økonomisk/fasiliteter/gjeld og det moralske/etiske perspektivet OM United får eiere fra Qatar eller ikke.

Har forstått at jeg blir oppfattet som en tilhenger av sjeiken, men er det ikke! Samtidig er mitt ståsted helt uviktig for om jeg følger klubben videre eller ikke er irrelevant.
Poenget og erfaringen i dette forumet er at om man setter opp en problemstilling for/imot kandidatene, blit man "høvlet ned" om man ikke utelukker sjeik Jassim totalt....!
Problemet ditt, og grunnen til at du møter motbør, er at nettopp dette burde være en rimelig enkel vurdering.

Jaasim/Qatar/"høyprofilerte" signeringer/sportsvasking av et totalitært uspiselige regime vs Britisk multimilliardær som ikke vasker noe totalt uspiselig regime ;)

Jeg tror, som deg, at Jassim & Co vil gi de beste økonomiske forutsetningene. All gjeld slettes umiddelbart. Fasiliteter oppgraderes. Men er det virkelig verdt det, når du kjenner baggasjen? Denne baggasjen er reell. Men ved å "unngå å forholde deg" til denne baggasjen, blir kanskje vurderingen "vanskeligere".
Kan det sammenlignes med å kose seg på luksushotell samtidig som barna sover alene (i grupper) på en pappkartong-plate på parkeringsplassen like bortenfor?

Jeg har klart det, det er bare å stenge det ute.
😆

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

fugletitteren skrev: man jun 26, 2023 8:50 pm
Glycinello skrev: man jun 26, 2023 8:43 pm Lite nytt angående salget for tiden. Det tweetes at supportergruppen 1958 planlegger en protest mot Glazers utenfor Megastore i morgen.
For all del, skal ha kudos for at de står på, men per nå bør det synke inn at det ikke har noen effekt. Tror Glazerne ikke bruker en halv kalori på de demonstrasjonene og at det ikke stresser dem overhodet.
Men, er jo ikke stort annet supporterne kan gjøre.

Selv hadde jeg håpet noen dro over til Tampa med en saks og klippet av rotte pony tailen til Avram. Tror det kunne satt fart på ting...
Tja.
Tross et noe kanskje "magert" oppmøte, som allikevel ble effektivt nok, uttaler talsmannen i video'n seg klart nok.
De gir seg ikke og annonserer flere protester så lenge Glazers er i klubben men samtidig at de er der, og følger enhver eier/avgjørelse med argusøyne og aksjoner....!

Om intet annet, fikk i allefall Glazers, SJR/Ineos og Sheikh Jassim en påminner og om hva de event. kan forvente seg, for nå hva det er verdt...!


startelver

Legg inn av startelver »

Herlig!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Det er ufattelig at man kan la denne transaksjonen gå gjennom. Hvordan forholder de ulike aktørene seg til en eier som åpenbart er «pro forma»? Hva tenker UEFA om Man Utd vs PSG? Hva med fremtidig sponsorer (Qatar Airways?!)?

Det virker helt innlysende at eierselskapet er en konstruksjon for å omgå regelverket. Hvordan kan man tillate dette?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Bloomberg melder at Qatar er sikre på at de har vunnet budrunden ja..

Da går det den veien, dessverre.

lund

Legg inn av lund »

Hetfield skrev: ons jun 28, 2023 8:28 pm Bloomberg melder at Qatar er sikre på at de har vunnet budrunden ja..

Da går det den veien, dessverre.
Gratulerer med begynnelsen på slutten av Premier League.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hetfield skrev: ons jun 28, 2023 8:28 pm Bloomberg melder at Qatar er sikre på at de har vunnet budrunden ja..

Da går det den veien, dessverre.
Hørt det før, både fra Sheiken og Ratcliffe. I løpet av kvelden kommer det oppdateringer som sier at det er status quo. Kommer aldri til å bli kvitt Glazers :?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Merker en økende grad av indifferens til hele "oppkjøpet"

Alle utfall virker egentlig ganske ræva. Glazerne beholder makten, ræva.
Ineos + Glazers, ræva. Både mtp at Ineos har begredelig med resultater å vise til ved sine eierskap av klubber, i tillegg til at Glazerne blir med videre.
Sheik Jassim, ræva.

Det får bli det utfallet det blir, så får man se an interessen videre. Klubben har blitt så sirumpa.
Vet ikke hva ETH eventuelt vet som ikke offentligheten gjør, men skjønner han særs godt om ryktene om at han er forbannet stemmer.
Skulle tro klubben var drevet som en norsk offentlig etat. Det...går...så....tregt...med...absolutt...alt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »



:lol:
:cry:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

For en latterlig prosess. Denne Raine Group og Glazerne... for en mafioso-sammensvergelse. Dette er altså den moderne fotballen ja.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 10:39 am For en latterlig prosess. Denne Raine Group og Glazerne... for en mafioso-sammensvergelse. Dette er altså den moderne fotballen ja.
Ser ikke helt hva de gjør galt her? Deres mål er å melke så mye ut av prospektive kjøpere og det har de jo lykkes med. Samme er jo ganske vanlig med andre M&A's. Mener du at Glazers burde latt penger være igjen på bordet for å være snille med Man Utd?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Wellé skrev: tor jun 29, 2023 10:48 am
Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 10:39 am For en latterlig prosess. Denne Raine Group og Glazerne... for en mafioso-sammensvergelse. Dette er altså den moderne fotballen ja.
Ser ikke helt hva de gjør galt her? Deres mål er å melke så mye ut av prospektive kjøpere og det har de jo lykkes med. Samme er jo ganske vanlig med andre M&A's. Mener du at Glazers burde latt penger være igjen på bordet for å være snille med Man Utd?
Tror du ikke jeg skjønner hva disse blodiglene driver med? Synes det er helt pyton å følge med på og at fotballen har blitt så kvalmende. Det var poenget mitt.

Men du må gjerne synes det er digg og beundringsverdig. Sikkert tøft å se "ækte forretningsfolk" i aksjon.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 12:54 pm
Wellé skrev: tor jun 29, 2023 10:48 am
Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 10:39 am For en latterlig prosess. Denne Raine Group og Glazerne... for en mafioso-sammensvergelse. Dette er altså den moderne fotballen ja.
Ser ikke helt hva de gjør galt her? Deres mål er å melke så mye ut av prospektive kjøpere og det har de jo lykkes med. Samme er jo ganske vanlig med andre M&A's. Mener du at Glazers burde latt penger være igjen på bordet for å være snille med Man Utd?
Tror du ikke jeg skjønner hva de blodiglene driver med? Synes det er helt pyton å følge med på. Det var poenget mitt.

Men du må gjerne synes det er digg og beundringsverdig. Sikkert tøft å se "ekte forretningsfolk" i aksjon.
Nei, jeg syns ikke det er "digg og beundringsverdig", men jeg syns heller ikke det er noe galt med det og ser definitivt ikke koblingen din mot "moderne fotball". For det første så er dette vanlig ved overtakelse av selskaper og for det andre så er det ingenting moderne med dette. Det har i alle tider vært forhandlinger når noen skal selge noe som ikke har en fast pris. Men du tenker kanskje at Glazer skulle klistret en lapp i vinduet på OT med "For sale: $4.000.000.000"?

Dette er helt standard når noen selger et selskap og man har to budgivere. Jeg ser i hvert fall ikke noe "pyton" med det, men jeg skjønner at som fan av klubben er det frustrerende. Men dette er hva dere må igjennom hvis dere skal bli kvitt Glazer-familien som eiere.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Wellé skrev: tor jun 29, 2023 1:04 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 12:54 pm
Wellé skrev: tor jun 29, 2023 10:48 am
Ser ikke helt hva de gjør galt her? Deres mål er å melke så mye ut av prospektive kjøpere og det har de jo lykkes med. Samme er jo ganske vanlig med andre M&A's. Mener du at Glazers burde latt penger være igjen på bordet for å være snille med Man Utd?
Tror du ikke jeg skjønner hva de blodiglene driver med? Synes det er helt pyton å følge med på. Det var poenget mitt.

Men du må gjerne synes det er digg og beundringsverdig. Sikkert tøft å se "ekte forretningsfolk" i aksjon.
Nei, jeg syns ikke det er "digg og beundringsverdig", men jeg syns heller ikke det er noe galt med det og ser definitivt ikke koblingen din mot "moderne fotball". For det første så er dette vanlig ved overtakelse av selskaper og for det andre så er det ingenting moderne med dette. Det har i alle tider vært forhandlinger når noen skal selge noe som ikke har en fast pris. Men du tenker kanskje at Glazer skulle klistret en lapp i vinduet på OT med "For sale: $4.000.000.000"?

Dette er helt standard når noen selger et selskap og man har to budgivere. Jeg ser i hvert fall ikke noe "pyton" med det, men jeg skjønner at som fan av klubben er det frustrerende. Men dette er hva dere må igjennom hvis dere skal bli kvitt Glazer-familien som eiere.
Har markert den eneste fornuftige setningen du skrev i det innlegget. Resten er totalt uinteressant og iallefall ikke noe jeg gidder å diskutere på et fotballforum.

Forøvrig er ikke bare målet å bli kvitt disse utsugerne, men også å unngå noe enda verre: Bli kjøpt opp av den jævla kongefamilien i Qatar, eller "uavhengig forretningsmann" som en skapning i denne tråden tror det er.
Sist redigert av Folk_flesk den tor jun 29, 2023 1:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 1:05 pm
Wellé skrev: tor jun 29, 2023 1:04 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 12:54 pm

Tror du ikke jeg skjønner hva de blodiglene driver med? Synes det er helt pyton å følge med på. Det var poenget mitt.

Men du må gjerne synes det er digg og beundringsverdig. Sikkert tøft å se "ekte forretningsfolk" i aksjon.
Nei, jeg syns ikke det er "digg og beundringsverdig", men jeg syns heller ikke det er noe galt med det og ser definitivt ikke koblingen din mot "moderne fotball". For det første så er dette vanlig ved overtakelse av selskaper og for det andre så er det ingenting moderne med dette. Det har i alle tider vært forhandlinger når noen skal selge noe som ikke har en fast pris. Men du tenker kanskje at Glazer skulle klistret en lapp i vinduet på OT med "For sale: $4.000.000.000"?

Dette er helt standard når noen selger et selskap og man har to budgivere. Jeg ser i hvert fall ikke noe "pyton" med det, men jeg skjønner at som fan av klubben er det frustrerende. Men dette er hva dere må igjennom hvis dere skal bli kvitt Glazer-familien som eiere.
Har markert den eneste fornuftige setningen du skrev i det innlegget. Resten er totalt uinteressant.
Tar det som en innrømmelse på at du dreit deg ut og at det du skrev i første innlegg bare var tull :)

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Wellé skrev: tor jun 29, 2023 1:07 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 1:05 pm
Wellé skrev: tor jun 29, 2023 1:04 pm
Nei, jeg syns ikke det er "digg og beundringsverdig", men jeg syns heller ikke det er noe galt med det og ser definitivt ikke koblingen din mot "moderne fotball". For det første så er dette vanlig ved overtakelse av selskaper og for det andre så er det ingenting moderne med dette. Det har i alle tider vært forhandlinger når noen skal selge noe som ikke har en fast pris. Men du tenker kanskje at Glazer skulle klistret en lapp i vinduet på OT med "For sale: $4.000.000.000"?

Dette er helt standard når noen selger et selskap og man har to budgivere. Jeg ser i hvert fall ikke noe "pyton" med det, men jeg skjønner at som fan av klubben er det frustrerende. Men dette er hva dere må igjennom hvis dere skal bli kvitt Glazer-familien som eiere.
Har markert den eneste fornuftige setningen du skrev i det innlegget. Resten er totalt uinteressant.
Tar det som en innrømmelse på at du dreit deg ut og at det du skrev i første innlegg bare var tull :)
Nei, jeg skrev nøyaktig hva jeg mente. Trodde bare ikke en eller annen veslevoksen gnom skulle benytte sjansen til å prøve å vise at han skjønner seg på "moderne forretningsliv".
Sist redigert av Folk_flesk den tor jun 29, 2023 1:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 1:10 pm
Wellé skrev: tor jun 29, 2023 1:07 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 1:05 pm

Har markert den eneste fornuftige setningen du skrev i det innlegget. Resten er totalt uinteressant.
Tar det som en innrømmelse på at du dreit deg ut og at det du skrev i første innlegg bare var tull :)
Nei, jeg skrev nøyaktig hva jeg mente. Trodde bare ikke en eller annen veslevoksen gnom skulle benytte sjansen til å prøve å vise at han skjønner seg på "moderne forretningsliv".
Igjen, ingenting moderne med dette. Ser heller ikke "mafioso"-koblingen

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Wellé skrev: tor jun 29, 2023 1:11 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 1:10 pm
Wellé skrev: tor jun 29, 2023 1:07 pm
Tar det som en innrømmelse på at du dreit deg ut og at det du skrev i første innlegg bare var tull :)
Nei, jeg skrev nøyaktig hva jeg mente. Trodde bare ikke en eller annen veslevoksen gnom skulle benytte sjansen til å prøve å vise at han skjønner seg på "moderne forretningsliv".
Igjen, ingenting moderne med dette
Snork.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 1:10 pm
Wellé skrev: tor jun 29, 2023 1:07 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 1:05 pm

Har markert den eneste fornuftige setningen du skrev i det innlegget. Resten er totalt uinteressant.
Tar det som en innrømmelse på at du dreit deg ut og at det du skrev i første innlegg bare var tull :)
Nei, jeg skrev nøyaktig hva jeg mente. Trodde bare ikke en eller annen veslevoksen gnom skulle benytte sjansen til å prøve å vise at han skjønner seg på "moderne forretningsliv".
Registrerer at du fortsetter å komme med nedsettende karakteristikker av debattanter og "gidder ikke diskutere" på usaklig grunnlag, og noe du forøvrig har ytret i flere innlegg!

Når har du tenkt å møte meddebattanter på en seriøs måte, droppe forsøk på utdriting av de, forstå og ta innover deg at denne tråden er en del av et forum der det diskuteres?!
Du vet, "Fridiskusjon.no....!"

Wellé

Legg inn av Wellé »

InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 1:42 pm
Registrerer at du fortsetter å komme med nedsettende karakteristikker av debattanter og "gidder ikke diskutere" på usaklig grunnlag, og noe du forøvrig har ytret i flere innlegg!

Når har du tenkt å møte meddebattanter på en seriøs måte, droppe forsøk på utdriting av de, forstå og ta innover deg at denne tråden er en del av et forum der det diskuteres?!
Du vet, "Fridiskusjon.no....!"
Jeg skjønner fortsatt ikke hva han mener at Glazers gjør feil eller hva de burde gjort annerledes?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»