Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
Mc_Lovin

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av Mc_Lovin »

pigg skrev: søn jun 11, 2023 10:15 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 7:38 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 7:25 pm Nå er det vel lite som tyder på at majoriteten av fans i England vil være fornøyd med en slik utvikling. Globalt er en annen sak
Er folkene på RedCafe noen pekepinn? Der er stemningen klart i favør Qatar, men det kan jo være at den fornuftige fansen ikke gidder diskutere der.
Det er nok mest her i selvgode og snobbete Vesten at man vil ha Radcliffe. Spør du fans fra Midtøsten, Afrika osv. er det all-in for Jassim.
Hva er poenget? At folk med andre bakgrunner, kulturer og verdier, dvs. folk fra områder, har også andre preferanser og generelt syn på menneskerettigheter o.l.?

pigg

Legg inn av pigg »

Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:21 pm
pigg skrev: søn jun 11, 2023 10:15 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 7:38 pm

Er folkene på RedCafe noen pekepinn? Der er stemningen klart i favør Qatar, men det kan jo være at den fornuftige fansen ikke gidder diskutere der.
Det er nok mest her i selvgode og snobbete Vesten at man vil ha Radcliffe. Spør du fans fra Midtøsten, Afrika osv. er det all-in for Jassim.
Hva er poenget? At folk med andre bakgrunner, kulturer og verdier, dvs. folk fra områder, har også andre preferanser og generelt syn på menneskerettigheter o.l.?
Det er poenget mitt, ja.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Winston skrev: søn jun 11, 2023 7:38 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 7:25 pm Nå er det vel lite som tyder på at majoriteten av fans i England vil være fornøyd med en slik utvikling. Globalt er en annen sak
Er folkene på RedCafe noen pekepinn? Der er stemningen klart i favør Qatar, men det kan jo være at den fornuftige fansen ikke gidder diskutere der.
Hvorfor skulle folkene på RC være en pekepinn?

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

tbb skrev: søn jun 11, 2023 7:26 pm
Glycinello skrev: søn jun 11, 2023 7:19 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 7:07 pm Meldes fra flere kilder at en avgjørelse skal komme til uka.

Sitter med en uggen følelse av at det blir Qatar. Dessverre ser det ikke ut til at det er så mange andre enn oss i Norden som har problemer med dette. Majoriteten av fans både i England og globalt vil nok være strålende fornøyd.
Hvorfor tror du det? Slik jeg oppfatter situasjonen så har Ratliffe/INEOS dette mer eller mindre i boks. Tror at muligheten for Glazers til å beholde minoritetsstake i klubben var spikeren i kista for Qatarsk eierskap. Chill ;)
Det ville vært en stor overraskelse om dette vippet i favør Qatar på dette tidspunktet. Da snakker man, som PL/Man Utd-supporter, Brexit og Trump type overraskelse. Og nettopp det viser kanskje at alt kan skje. Men akkurat nå, basert på den informasjonen vi har fått, er det vanskelig å se for seg hvordan det skal gå til.
Er ikke heeelt utenkelig at alle rapporter om SJR er Glazers-propaganda ment for at Qatar skal øke budet sitt etter runde 3 (noe de har gjort to ganger) vel?

Jeg frykter at Glazers har spilt dette veldig bra med å legge press på Qatar. Selv om det er litt vanskelig å helt finne ut av strukturen og Enterprise value som vises til i SJR sine bud. Siste til Qatar har vel en EV på 5.2 milliarder pund.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

pigg skrev: søn jun 11, 2023 10:23 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:21 pm
pigg skrev: søn jun 11, 2023 10:15 pm

Det er nok mest her i selvgode og snobbete Vesten at man vil ha Radcliffe. Spør du fans fra Midtøsten, Afrika osv. er det all-in for Jassim.
Hva er poenget? At folk med andre bakgrunner, kulturer og verdier, dvs. folk fra områder, har også andre preferanser og generelt syn på menneskerettigheter o.l.?
Det er poenget mitt, ja.
Ok, ganske meningsløst. Personlig foretrekker jeg vestlige verdier over konebanking, henrettelser uten rettssak osv. Hva folk i midtøsten som støtter et slikt regime ønsker kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

pigg

Legg inn av pigg »

Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:35 pm
pigg skrev: søn jun 11, 2023 10:23 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:21 pm

Hva er poenget? At folk med andre bakgrunner, kulturer og verdier, dvs. folk fra områder, har også andre preferanser og generelt syn på menneskerettigheter o.l.?
Det er poenget mitt, ja.
Ok, ganske meningsløst. Personlig foretrekker jeg vestlige verdier over konebanking, henrettelser uten rettssak osv. Hva folk i midtøsten som støtter et slikt regime ønsker kunne jeg ikke brydd meg mindre om.
Disse folka heier like mye på United som f.eks nordmenn.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

pigg skrev: søn jun 11, 2023 10:52 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:35 pm
pigg skrev: søn jun 11, 2023 10:23 pm

Det er poenget mitt, ja.
Ok, ganske meningsløst. Personlig foretrekker jeg vestlige verdier over konebanking, henrettelser uten rettssak osv. Hva folk i midtøsten som støtter et slikt regime ønsker kunne jeg ikke brydd meg mindre om.
Disse folka heier like mye på United som f.eks nordmenn.
Og det unnskylder at mange av de har et uakseptabelt menneskesyn?

Du prøver å score noen billige poeng rundt anglofile nordmenn (og ev. imperialistisk tankegang og etnosentrisme), men du gjør det ikke særlig bra. Er ingen diskusjon om «hvem som har mest rett til å heie på United og følgelig mest rett rundt hvem som burde være neste eier». Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.

Winston

Legg inn av Winston »

Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 10:29 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 7:38 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 7:25 pm Nå er det vel lite som tyder på at majoriteten av fans i England vil være fornøyd med en slik utvikling. Globalt er en annen sak
Er folkene på RedCafe noen pekepinn? Der er stemningen klart i favør Qatar, men det kan jo være at den fornuftige fansen ikke gidder diskutere der.
Hvorfor skulle folkene på RC være en pekepinn?
Det er et ganske aktivt forum, og det ville ikke vært ulogisk å trekke konklusjonen at de representerer et gjennomsnitt av engelske United-fans.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:04 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 10:29 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 7:38 pm

Er folkene på RedCafe noen pekepinn? Der er stemningen klart i favør Qatar, men det kan jo være at den fornuftige fansen ikke gidder diskutere der.
Hvorfor skulle folkene på RC være en pekepinn?
Det er et ganske aktivt forum, og det ville ikke vært ulogisk å trekke konklusjonen at de representerer et gjennomsnitt av engelske United-fans.
Hvem tror du det er flest av på Redcafe, Engelske United fans eller utenlandske United fans?

Winston

Legg inn av Winston »

Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 11:13 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:04 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 10:29 pm

Hvorfor skulle folkene på RC være en pekepinn?
Det er et ganske aktivt forum, og det ville ikke vært ulogisk å trekke konklusjonen at de representerer et gjennomsnitt av engelske United-fans.
Hvem tror du det er flest av på Redcafe, Engelske United fans eller utenlandske United fans?
Hvis ikke folk lyver på lokasjon så er det klart flest engelske. Men i stedet for å starte en 1000 spørsmål runde kan du jo heller svare på spørsmålet jeg stiller.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:27 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 11:13 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:04 pm

Det er et ganske aktivt forum, og det ville ikke vært ulogisk å trekke konklusjonen at de representerer et gjennomsnitt av engelske United-fans.
Hvem tror du det er flest av på Redcafe, Engelske United fans eller utenlandske United fans?
Hvis ikke folk lyver på lokasjon så er det klart flest engelske. Men i stedet for å starte en 1000 spørsmål runde kan du jo heller svare på spørsmålet jeg stiller.
Spennende, helt klart flest engelske altså. Har du noe statistikk på dette?

Winston

Legg inn av Winston »

Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 11:34 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:27 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 11:13 pm

Hvem tror du det er flest av på Redcafe, Engelske United fans eller utenlandske United fans?
Hvis ikke folk lyver på lokasjon så er det klart flest engelske. Men i stedet for å starte en 1000 spørsmål runde kan du jo heller svare på spørsmålet jeg stiller.
Spennende, helt klart flest engelske altså. Har du noe statistikk på dette?
Så vi er på 1000 spørsmål. Det gidder jeg ikke. Hva med å dele kunnskap om forumet dersom du har noen? Det var jo egentlig alt jeg ba om i utgangspunktet.

pigg

Legg inn av pigg »

Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:46 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 11:34 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:27 pm

Hvis ikke folk lyver på lokasjon så er det klart flest engelske. Men i stedet for å starte en 1000 spørsmål runde kan du jo heller svare på spørsmålet jeg stiller.
Spennende, helt klart flest engelske altså. Har du noe statistikk på dette?
Så vi er på 1000 spørsmål. Det gidder jeg ikke. Hva med å dele kunnskap om forumet dersom du har noen? Det var jo egentlig alt jeg ba om i utgangspunktet.
Jeg synes bare det var litt finurlig at du var så tydelig på at det klart er flest engelske supportere på Redcafe, da hadde det jo vært spennende med en gjennomgang av fordelingen.

Personlig synes jeg forumet er søppel tvers gjennom.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

pigg skrev: søn jun 11, 2023 11:59 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.
For en ignorant, naiv og infantil tilnærming. Kanskje du skulle lese deg opp på Jassims tilknytning til Qatars statlige anliggender og hvorfor det oppleves problematisk at Qatar bruker denne investeringen til å sportsvaske sine seriøse, systematisk, menneskerettighetsbrudd.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

pigg skrev: søn jun 11, 2023 11:59 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.
Åpenbart at du kun er ute etter å provosere. Lykke til videre med det.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Mc_Lovin skrev: man jun 12, 2023 8:55 pm
pigg skrev: søn jun 11, 2023 11:59 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.
Åpenbart at du kun er ute etter å provosere. Lykke til videre med det.
Ingenting av det denne karen tidligere har prestert skulle tilsi at han er ute etter å provosere. Han forstår rett og slett ikke bedre.

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

Liker ikke røyken nå. Og aktiviteten på børsen. Føkk Qatar, håper det bare er røyk..

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Different breaking reports that Sheikh Jassim has successfully bought Manchester United, with an official announcement expected "soon".

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Nok en terrorklubb altså.

Bare å boikotte hele PL.

Jack

Legg inn av Jack »

RIP </3

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Guarnere skrev: tir jun 13, 2023 12:06 am Nok en terrorklubb altså.

Bare å boikotte hele PL.
Faen til dritt.
Jeg sluttet selv å abonnere på PL da Super League ble annonsert, da gjorde fansen opprør.
Nå er ikke deres klubb min klubb uansett, men håper på noen ville protester og nærmest opptøyer rundt dette nå.
Ikke uten grunn dette ble klart etter serien var ferdigstilt

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

mrmanutd skrev: man jun 12, 2023 11:33 pm Liker ikke røyken nå. Og aktiviteten på børsen. Føkk Qatar, håper det bare er røyk..
Her har det skjedd noe den siste timen ja..

Ikke bra!

Edit: Og dette skjedde bare noen timer etter at det ble annonsert at Mbappe ikke forlenger.

Jassim skal ha inn sin posterboy for prosjektet? Evt. Neymar..

taknina

Legg inn av taknina »

Ingenting er klart før det står på toppen av førstesiden i VG.

Forøvrig så har nok VAR tatt vekk mye mer av interessen for fotball generellt enn noen eiere klarer om en ser utefor sin egen andedam that is.

Kent

Legg inn av Kent »

Jaja, vi fikk 25 fartsfylte år med både opp og nedturer.

Trist det skulle ende slik, men sporten har blitt så utrolig usjarmerende at det sikkert er like greit å bruke tiden på noe mer fornuftig.

Håper man kan vende tilbake en dag når menneskefiendtlige eierne fordufter.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

mrmanutd skrev: man jun 12, 2023 11:33 pm Liker ikke røyken nå. Og aktiviteten på børsen. Føkk Qatar, håper det bare er røyk..
Heldigvis ingenting konkret enda, men det blir interessant å se hvordan Britisk media velger å vinkle det i dag, forhåpentligvis så avviser de det fullstendig.

Snodig tidspunkt. I går ettermiddag, når bildene fra paraden til Mansour City begynte å ramle inn på nett, så kjente jeg på lite annet enn fullstendig likegyldighet. Tolket det mest som en indikasjon på at jeg egentlig er ferdig med fotball.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Kan like gjerne flytte hele PL til Dubai når man først er i gang.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Fantastiske nyheter med Qatar! Nå blir det en ny storhetstid! Deilig.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

pigg skrev: søn jun 11, 2023 11:59 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.
Så du hadde ikke hatt noe problemer med at Kim Joung-un hadde kjøpt opp Man U?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

WaltonBR skrev: tir jun 13, 2023 12:00 am Different breaking reports that Sheikh Jassim has successfully bought Manchester United, with an official announcement expected "soon".
En skal vel ikke tro på alt man leser, selv om norske medier gjengir det:

Samtidig kom det seint mandag kveld fra den qatarske avisa Al-Watan, som er delvis eid av Jassims far og tidligere utenriksminister i Qatar, Hamad bin Jassim Al Thani.

Avisa skriver på sin Twitter-konto mandag kveld: «Medierapporter: Sjeik Jassim har lykkes med å kjøpe Manchester United, og avtalen vil offentliggjøres snart», hevder avisa på sin Twitter-konto.

https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... ost=136978

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»