WC Langrenn, Ruka (25-27/11)

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: WC Langrenn, Ruka (25-27/11)

Legg inn av sertono »

Ikke så aller verst, men jeg savner Johaug :(

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KongOlav2 skrev: lør nov 26, 2022 11:59 am
TheBaseline skrev: lør nov 26, 2022 11:58 am Hvis du synes dette er greit så har du allerede gitt opp. Absolutt patetisk fra de norske jentene i dag. Virkelig ikke godkjent.
Det eneste patetiske her er dine komplette ignorante kommentarer. Du er forumets svar på charter-Svein.
Det var stygt sagt.

Mot Charter-Svein.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Weng raskest av samtlige siste 5 kilometer. Vil tro hun snart er tilbake på pallen igjen.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Må folk svare TheBaseline? Forumets troll som alltid skal hakke ned på de norske. Om vi så hadde vært 1-2-3 hadde det vært for dårlig.

Artig renn. For å sette det på spissen, det er 1 minutt mellom 1-17. Hadde Johaug gått hadde det vært 1 minutt mellom 1-2.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Bedre enn forventet av de norske.
Tett på de forhåndstippede suverene svenskene. Spesielt artig med umeritterte Kalvå og Theo.
Sist redigert av Neptun den lør nov 26, 2022 12:05 pm, redigert 3 ganger totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Kenrojo skrev: lør nov 26, 2022 12:02 pm Weng raskest av samtlige siste 5 kilometer. Vil tro hun snart er tilbake på pallen igjen.
Weng er vel bedre i fristil enn i klassisk. Gode pallmuligheter og i senere fristilsrenn.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

KongOlav2 skrev: lør nov 26, 2022 11:55 am
Skraevadottir skrev: lør nov 26, 2022 11:20 am Jeg syns egentlig at det opprinnelige systemet er knall, jeg. Det er bra at seier og pallplasseringer gir bra avkastning, for det gir et riktigere inntrykk av hvem som er best.
Med det gamle systemet var jo to 4.plasser = en førsteplass. Nå er to 16.plasser = en førsteplass. Det er jo helt håpløst og hører ingen steder hjemme.
Poenget er vel at verdenscupen ikke skal være avgjort etter Tour de Ski. De beste får bare stille opp hele sesongen og så det blir riktig vinner til slutt.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Weng bør ha gode muligheter til 3.plassen i morgen.

Ser for meg at Frida åpner hardt og at de to svenske aldri blir tatt igjen. Så samler det seg en gruppe med Kalvå, Hennig, Weng og Parmakoski, muligens Brennan og Dahlqvist kan komme opp også, og på slutten av en 20 kilometer tipper jeg Weng har den beste avslutningen av disse.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

george_hincapie skrev: lør nov 26, 2022 12:06 pm Weng bør ha gode muligheter til 3.plassen i morgen.

Ser for meg at Frida åpner hardt og at de to svenske aldri blir tatt igjen. Så samler det seg en gruppe med Kalvå, Hennig, Weng og Parmakoski, muligens Brennan og Dahlqvist kan komme opp også, og på slutten av en 20 kilometer tipper jeg Weng har den beste avslutningen av disse.
Det er ikke uten grunn at Heidi Weng er kjent som Weidi Heng her på forumet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Og her har vi Kalvå som sier det er surt med fjerdeplass. Ja, svenskene fryder seg nå. Og hadde du gått raskere så hadde du ikke havnet utenfor pallen. Så greit er det. Du var ikke god nok.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

george_hincapie skrev: lør nov 26, 2022 12:06 pm Weng bør ha gode muligheter til 3.plassen i morgen.

Ser for meg at Frida åpner hardt og at de to svenske aldri blir tatt igjen. Så samler det seg en gruppe med Kalvå, Hennig, Weng og Parmakoski, muligens Brennan og Dahlqvist kan komme opp også, og på slutten av en 20 kilometer tipper jeg Weng har den beste avslutningen av disse.
Lol! Skal quote deg i morgen når det nok engang blir en pall uten nordmenn :)

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Kenrojo skrev: lør nov 26, 2022 12:02 pm Weng raskest av samtlige siste 5 kilometer. Vil tro hun snart er tilbake på pallen igjen.
I forhold til intervjuet kunne det virke som hun hadde enda mer på lager, og det er ikke langt opp til pallen. Litt bedre tro på seg selv hadde hjulpet.
Ellers er det en fornøyelse med skirenn hvor vinneren ikke er gitt på forhånd.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

TheBaseline skrev: lør nov 26, 2022 12:09 pm
george_hincapie skrev: lør nov 26, 2022 12:06 pm Weng bør ha gode muligheter til 3.plassen i morgen.

Ser for meg at Frida åpner hardt og at de to svenske aldri blir tatt igjen. Så samler det seg en gruppe med Kalvå, Hennig, Weng og Parmakoski, muligens Brennan og Dahlqvist kan komme opp også, og på slutten av en 20 kilometer tipper jeg Weng har den beste avslutningen av disse.
Lol! Skal quote deg i morgen når det nok engang blir en pall uten nordmenn :)
Ja, tenk for en vanvittig flause å tro at en pallplass er mulig.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

KongOlav2 skrev: lør nov 26, 2022 11:55 am
Skraevadottir skrev: lør nov 26, 2022 11:20 am Jeg syns egentlig at det opprinnelige systemet er knall, jeg. Det er bra at seier og pallplasseringer gir bra avkastning, for det gir et riktigere inntrykk av hvem som er best.
Med det gamle systemet var jo to 4.plasser = en førsteplass. Nå er to 16.plasser = en førsteplass. Det er jo helt håpløst og hører ingen steder hjemme.
Ja, det var skikkelig dumt at Tiril Udnes Weng fikk gul trøye etter bare 3. og 9. plass.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Herrerennet blir vel Klæbo mot røkla

Kyllingrekka

Legg inn av Kyllingrekka »

Tiril i gul trøye er et godt bilde på det nye poengsystemets dyrking av det middelmådige.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Det var vel Ebba Andersons første ordentlige seier i WC, attpåtil i et renn med intervallstart.
Stort grattis til henne!
Håper vi får et intervju med Ebba, artig med den barnslige stemmen hennes.
Typisk for andre tider (etter NrK) at det ikke er noen intervjuer med damene på seierspallen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

TheBaseline skrev: lør nov 26, 2022 12:08 pm Og her har vi Kalvå som sier det er surt med fjerdeplass. Ja, svenskene fryder seg nå. Og hadde du gått raskere så hadde du ikke havnet utenfor pallen. Så greit er det. Du var ikke god nok.
Du fryder deg jo også. Trodde ikke du var svensk!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

TheBaseline skrev: lør nov 26, 2022 12:09 pm
george_hincapie skrev: lør nov 26, 2022 12:06 pm Weng bør ha gode muligheter til 3.plassen i morgen.

Ser for meg at Frida åpner hardt og at de to svenske aldri blir tatt igjen. Så samler det seg en gruppe med Kalvå, Hennig, Weng og Parmakoski, muligens Brennan og Dahlqvist kan komme opp også, og på slutten av en 20 kilometer tipper jeg Weng har den beste avslutningen av disse.
Lol! Skal quote deg i morgen når det nok engang blir en pall uten nordmenn :)
Rolig nå ;)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Kverulanten skrev: lør nov 26, 2022 11:26 am
MacanT skrev: lør nov 26, 2022 11:01 am Sabla slitsomt å se langrenn på reklamekanaler som TV3. Her blir det til å bruke opptaksfunksjonen slik at man kan hoppe forbi reklamen.

Satser på at Ebba og Frida fikser dobbelt svenskt idag også :D
Du må nok prioritere å bruke noen kroner på viaplay.
Ikke aktuelt å bruke 349 kr/mån på viaplay, da får jeg heller prøve å finne en eller annen stream.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

KongOlav2 skrev: lør nov 26, 2022 11:59 am
TheBaseline skrev: lør nov 26, 2022 11:58 am Hvis du synes dette er greit så har du allerede gitt opp. Absolutt patetisk fra de norske jentene i dag. Virkelig ikke godkjent.
Det eneste patetiske her er dine komplette ignorante kommentarer. Du er forumets svar på charter-Svein.
Selv jeg som er svensk er jo superpositiv til de norske sammenlignet med dette surmagete mennesket :lol:

mashadar

Legg inn av mashadar »

Kommer 10 km til å bli den nye "normen" for distanserenn på herresiden, eller er det kun i enkelte konkurranser?
Tragisk om FIS/TV-selskapene har funnet ut at selv 15 km er for langt...

I det minste er morgendagens jaktstart på 20 km.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Dette kan vel fort bli et rent norsk mesterskap på toppen i dag.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

mashadar skrev: lør nov 26, 2022 2:01 pm Kommer 10 km til å bli den nye "normen" for distanserenn på herresiden, eller er det kun i enkelte konkurranser?
Tragisk om FIS/TV-selskapene har funnet ut at selv 15 km er for langt...

I det minste er morgendagens jaktstart på 20 km.
Ja. 10 km intervallstart, 20 km fellesstart/jaktstart og femmil i Kollen. For begge kjønn.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Canucks skrev: lør nov 26, 2022 2:03 pm Dette kan vel fort bli et rent norsk mesterskap på toppen i dag.
Vi får vente på Calle og Porris.

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

Calle sprengåpner!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Klæbo med full kontroll

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Calle er faen meg ganske elegant når formen er bra

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Kan svenskene holde ut? eller åpnet for hardt?

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

For hard åpning på Calle og Porris. Klæbo tar dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»