NM Herrer 2023

Svar
Sodajr

Re: NM Herrer 2023

Legg inn av Sodajr »

GatlingGun skrev: ons jun 28, 2023 9:52 pm Borte i cupen nok en gang ja. Når spilte Brann sist en cupkamp på Brann Stadion?
Blir hjemmekamp i semien

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

lund skrev: ons jun 28, 2023 9:53 pm
GatlingGun skrev: ons jun 28, 2023 9:52 pm Borte i cupen nok en gang ja. Når spilte Brann sist en cupkamp på Brann Stadion?
Fredrikstad i fjor. Ble kun 6-0
Var du tilstede siden du svarte så rapt?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Eldon skrev: ons jun 28, 2023 9:50 pm Molde - Særp
Enga - Brann
Kamma - Glimt
Kjelsås - Raufoss
Hadde vært best med:

Kjelsås- VIF
Raufoss- HamKam
Sarpsborg- Glimt
Brann- Molde

Så kunne f.eks VIF- Brann eller Glimt- Brann vært finalen da det nok uansett blir to Eliteserielag til slutt.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kjelsås eller Raufoss skal spille semifinale i NM OG er sikret hjemmekamp der. Er så sjukt, det.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Albino skrev: ons jun 28, 2023 9:44 pm Nei til NFF-foreplay!
De må kose litt med ballene først...

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: ons jun 28, 2023 9:55 pm Kjelsås eller Raufoss skal spille semifinale i NM OG er sikret hjemmekamp der. Er så sjukt, det.
Hva er bortetilskuerkapasiteten på disse arenaene? Er det AJ Arena i reprise?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Lilleborg skrev: ons jun 28, 2023 9:55 pm Kjelsås eller Raufoss skal spille semifinale i NM OG er sikret hjemmekamp der. Er så sjukt, det.
Ser ikke trekningen. Og vet ikke hvem som ble trukket opp først. Men når man er kommet til kvartfinale og semifinale burde første lag uansett fått hjemmebane.

lund

Legg inn av lund »

GatlingGun skrev: ons jun 28, 2023 9:54 pm
lund skrev: ons jun 28, 2023 9:53 pm
GatlingGun skrev: ons jun 28, 2023 9:52 pm Borte i cupen nok en gang ja. Når spilte Brann sist en cupkamp på Brann Stadion?
Fredrikstad i fjor. Ble kun 6-0
Var du tilstede siden du svarte så rapt?
Dessverre ikke. Akkurat den kampen sitter godt klistret. Var ikke så lenge etter 7-0 mot Mjøndalen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: ons jun 28, 2023 9:59 pm Hva er bortetilskuerkapasiteten på disse arenaene? Er det AJ Arena i reprise?
På Grefsen Stadion er det vel plass til snaut 100 bortesupportere.

Albino

Legg inn av Albino »

Kalle73 skrev: ons jun 28, 2023 9:58 pm
Albino skrev: ons jun 28, 2023 9:44 pm Nei til NFF-foreplay!
De må kose litt med ballene først...
Varme og kalde baller?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: ons jun 28, 2023 10:00 pm
Korgutt skrev: ons jun 28, 2023 9:59 pm Hva er bortetilskuerkapasiteten på disse arenaene? Er det AJ Arena i reprise?
På Grefsen Stadion er det vel plass til snaut 100 bortesupportere.
80 på AJ. Ikke store forskjell altså.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Betyr dette at vinneren av VIF - Brann får hjemmekamp i semifinalen?
Screenshot_20230628_220911_Chrome.jpg

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

dani07 skrev: ons jun 28, 2023 9:33 pm Vi er bra heldige som får lov å ha cupen som en VAR fri sone, slik at @GoingKronos og gjengen får ha sin sjarmfotball i fred.
Det morsomme er jo at selv med VAR ville det ikke blitt noe annerledes, da dommer selvfølgelig bare skal blåse om han er sikker, og da er det jo ikke noe å vurdere i etterkant.
Det tragiske med den offsideepisoden på Aspmyra er at TIL spilleren var over en meter onside. Det er to spillere inne i midtsirkelen. Ingen klynge. TIL spilleren står over 1 meter onside, eller på egen banehalvdel, når pasningen slås. Tror ikke jeg har sett en klarere feil på dette nivået på lenge. Enten kan ikke linjemannen reglene eller så må han ha mistet linsene. Vedkommende burde ikke engang få dømme barnefotball. Direkte pinlig.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Crazy Horse skrev: ons jun 28, 2023 10:15 pm
dani07 skrev: ons jun 28, 2023 9:33 pm Vi er bra heldige som får lov å ha cupen som en VAR fri sone, slik at @GoingKronos og gjengen får ha sin sjarmfotball i fred.
Det morsomme er jo at selv med VAR ville det ikke blitt noe annerledes, da dommer selvfølgelig bare skal blåse om han er sikker, og da er det jo ikke noe å vurdere i etterkant.
Det tragiske med den offsideepisoden på Aspmyra er at TIL spilleren var over en meter onside. Det er to spillere inne i midtsirkelen. Ingen klynge. TIL spilleren står over 1 meter onside, eller på egen banehalvdel, når pasningen slås. Tror ikke jeg har sett en klarere feil på dette nivået på lenge. Enten kan ikke linjemannen reglene eller så må han ha mistet linsene. Vedkommende burde ikke engang få dømme barnefotball. Direkte pinlig.
Provoserende svak dommeravgjørelse. Omtrent på nivå med den gangen Brynhildsen sitt mål ble feilaktig annullert i Drammen.
Sist redigert av HarryH den ons jun 28, 2023 11:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

HarryH skrev: ons jun 28, 2023 10:53 pm
Crazy Horse skrev: ons jun 28, 2023 10:15 pm
dani07 skrev: ons jun 28, 2023 9:33 pm Vi er bra heldige som får lov å ha cupen som en VAR fri sone, slik at @GoingKronos og gjengen får ha sin sjarmfotball i fred.
Det morsomme er jo at selv med VAR ville det ikke blitt noe annerledes, da dommer selvfølgelig bare skal blåse om han er sikker, og da er det jo ikke noe å vurdere i etterkant.
Det tragiske med den offsideepisoden på Aspmyra er at TIL spilleren var over en meter onside. Det er to spillere inne i midtsirkelen. Ingen klynge. TIL spilleren står over 1 meter onside, eller på egen banehalvdel, når pasningen slås. Tror ikke jeg har sett en klarere feil på dette nivået på lenge. Enten kan ikke linjemannen reglene eller så må han ha mistet linsene. Vedkommende burde ikke engang få dømme barnefotball. Direkte pinlig.
Provoserende svak dommeravgjørelse. Omtrent med nivå med den gangen Brynhildsen sitt mål ble feilaktig annullert i Drammen.
Glimt scoret vel to mål mot 10 mann, en ufattelig dommertabbe (??) og på tvers, støtte, på tvers, støtte. Kjedelig å se på. Hvor er kontringene og spillet i lengderetning og bruk av bakrom (selv om det knapt finnes) ? For Glimt og norsk fotball sin del håper jeg gode gamle Saltnes finner formen før Europa kvalik. Dansken på indreløper plass var helt uvenn med ballen idag. Tunell forsøk ved annenhver berøring holder ikke. Man blir gjennomskuet

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: ons jun 28, 2023 10:53 pm
Crazy Horse skrev: ons jun 28, 2023 10:15 pm
dani07 skrev: ons jun 28, 2023 9:33 pm Vi er bra heldige som får lov å ha cupen som en VAR fri sone, slik at @GoingKronos og gjengen får ha sin sjarmfotball i fred.
Det morsomme er jo at selv med VAR ville det ikke blitt noe annerledes, da dommer selvfølgelig bare skal blåse om han er sikker, og da er det jo ikke noe å vurdere i etterkant.
Det tragiske med den offsideepisoden på Aspmyra er at TIL spilleren var over en meter onside. Det er to spillere inne i midtsirkelen. Ingen klynge. TIL spilleren står over 1 meter onside, eller på egen banehalvdel, når pasningen slås. Tror ikke jeg har sett en klarere feil på dette nivået på lenge. Enten kan ikke linjemannen reglene eller så må han ha mistet linsene. Vedkommende burde ikke engang få dømme barnefotball. Direkte pinlig.
Provoserende svak dommeravgjørelse. Omtrent med nivå med den gangen Brynhildsen sitt mål ble feilaktig annullert i Drammen.
Ja, det var faktisk enda mer onside den gangen, men det som gjør akkurat denne feilen så graverende er at han helt tydelig starter på egen banehalvdel.

Den største dommertabben i Norge på flere år dette.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Sogndal roter bort en 3-1 ledelse. Sogndal er ikke bra for tiden....

HarryH

Legg inn av HarryH »

Guttorm123 skrev: ons jun 28, 2023 11:00 pm Sogndal roter bort en 3-1 ledelse. Sogndal er ikke bra for tiden....
Flo har trolig mistet garderoben.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Guttorm123 skrev: ons jun 28, 2023 11:00 pm Sogndal roter bort en 3-1 ledelse. Sogndal er ikke bra for tiden....
Enda godt dere skal få dere litt selvtillit på lørdag!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Lilleborg skrev: ons jun 28, 2023 11:11 pm

Enda godt dere skal få dere litt selvtillit på lørdag!
Tvilsomt... Blir nok U der.

Champis

Legg inn av Champis »

lund skrev: ons jun 28, 2023 8:33 pm Deilig spørsmål fra NRKs reporter:

"Korleis er det å scora avgjerande sjølvmål?"

Det kan ikke bli annet enn katastrofe når NRK, som er helt skandale på fotball, skal sende mange forskjellige reportere rundt omkring på åtte forskjellige arenaer. Som hun som intervjuet P.E. Flo i dag. Intervjuet er omtrent ferdig, før hun på tampen sier: «Hva skjer nå da?» Heldigvis for henne er Flo både veloppdratt og profesjonell, så han svarte høflig uten å himle med øynene.

Champis

Legg inn av Champis »

Crazy Horse skrev: ons jun 28, 2023 9:11 pm
Champis skrev: ons jun 28, 2023 9:02 pm
Bror1 skrev: ons jun 28, 2023 8:57 pm Tromsø snytt for avansement.

Det er dette man får uten VAR, bare som en heads up til alle de som er motsatt av VAR. Slike feil hadde man i annenhver kamp tidligere sesonger.
Her kommer eksperten som lever av fotball gitt. TIL spilleren er 1 1/2 meter onside. Linjemannen ser midtstreken klart. Ingen klynge. Tre spillere. Denne linjemannen burde ikke engang få dømme barnefotball. Dette på tverslaget har slik flaks at det ikke er mulig. Det verste er imidlertid linjemannskandalen. Nå lever jeg ikke av fotball som deg, men jeg tror ikke jeg har sett mye verre på øverste nivå i Norge.

Jeg vet ikke helt hva dette har med min jobb å gjøre, men....

Selvsagt bør linjemannen vinke, men dette er faktisk feil man får uten VAR.

Champis

Legg inn av Champis »

dani07 skrev: ons jun 28, 2023 9:33 pm Vi er bra heldige som får lov å ha cupen som en VAR fri sone, slik at @GoingKronos og gjengen får ha sin sjarmfotball i fred.
Det morsomme er jo at selv med VAR ville det ikke blitt noe annerledes, da dommer selvfølgelig bare skal blåse om han er sikker, og da er det jo ikke noe å vurdere i etterkant.

Nettopp. i følge @GoingKronos er det jo bare for dommeren og vinke på slike, selv med VAR. Vedkommende er vel også Tromsø-supporter, så vidt jeg vet - men regner med at han/hun sånn sett syntes det var helt ok at Glimt gikk videre i dag.

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: ons jun 28, 2023 10:59 pm
HarryH skrev: ons jun 28, 2023 10:53 pm
Crazy Horse skrev: ons jun 28, 2023 10:15 pm

Det tragiske med den offsideepisoden på Aspmyra er at TIL spilleren var over en meter onside. Det er to spillere inne i midtsirkelen. Ingen klynge. TIL spilleren står over 1 meter onside, eller på egen banehalvdel, når pasningen slås. Tror ikke jeg har sett en klarere feil på dette nivået på lenge. Enten kan ikke linjemannen reglene eller så må han ha mistet linsene. Vedkommende burde ikke engang få dømme barnefotball. Direkte pinlig.
Provoserende svak dommeravgjørelse. Omtrent med nivå med den gangen Brynhildsen sitt mål ble feilaktig annullert i Drammen.
Ja, det var faktisk enda mer onside den gangen, men det som gjør akkurat denne feilen så graverende er at han helt tydelig starter på egen banehalvdel.

Den største dommertabben i Norge på flere år dette.

Hehe, så absolutt ikke :) Tipper det har vært minst 50 tabber som er større de siste 10 årene.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Normalt sett har kvartfinalene pleid å gå 2 kamper hver dag. Men nå ser jeg at Molde vs Vålerenga i serien spilles den påfølgende lørdagen. Det samme gjør Kjelsås sin kamp mot Lyn. Kanskje alle kampene går onsdag 12.juli?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Champis skrev: tor jun 29, 2023 12:59 am
dani07 skrev: ons jun 28, 2023 9:33 pm Vi er bra heldige som får lov å ha cupen som en VAR fri sone, slik at @GoingKronos og gjengen får ha sin sjarmfotball i fred.
Det morsomme er jo at selv med VAR ville det ikke blitt noe annerledes, da dommer selvfølgelig bare skal blåse om han er sikker, og da er det jo ikke noe å vurdere i etterkant.

Nettopp. i følge @GoingKronos er det jo bare for dommeren og vinke på slike, selv med VAR. Vedkommende er vel også Tromsø-supporter, så vidt jeg vet - men regner med at han/hun sånn sett syntes det var helt ok at Glimt gikk videre i dag.
Du er rene lystløgneren. Jeg har sagt at i situasjoner der dommer er sikker så kan han blåse, det er også instruksene. Vi ser i mange kamper med VAR at assistenten vinker med flagget i det han bedømmer som klar offside. Om denne blinde assistent-dommeren hadde vinket her vil jeg ikke tro, men hvem vet hvor langt udugeligheten strekker seg.

TIL har fått mange VAR avgjørelser med seg, og et par av dem meget tvilsomme (nå sist mot Stabæk) - og jeg prøver å skille på følelser og fornuft, så om TIL i en kamp har VAR med og i en annen i mot endrer ikke på mitt syn på ordningen.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Champis skrev: tor jun 29, 2023 1:03 am
PapaSmurf skrev: ons jun 28, 2023 10:59 pm
HarryH skrev: ons jun 28, 2023 10:53 pm

Provoserende svak dommeravgjørelse. Omtrent med nivå med den gangen Brynhildsen sitt mål ble feilaktig annullert i Drammen.
Ja, det var faktisk enda mer onside den gangen, men det som gjør akkurat denne feilen så graverende er at han helt tydelig starter på egen banehalvdel.

Den største dommertabben i Norge på flere år dette.

Hehe, så absolutt ikke :) Tipper det har vært minst 50 tabber som er større de siste 10 årene.
Man kan kanskje si at det har vært en av tabbene med størst påvirkning på kampen i år, men at det er største dommertabben på årevis er komplett tøv.

dani07

Legg inn av dani07 »

GoingKronos skrev: tor jun 29, 2023 8:53 am
Champis skrev: tor jun 29, 2023 12:59 am
dani07 skrev: ons jun 28, 2023 9:33 pm Vi er bra heldige som får lov å ha cupen som en VAR fri sone, slik at @GoingKronos og gjengen får ha sin sjarmfotball i fred.
Det morsomme er jo at selv med VAR ville det ikke blitt noe annerledes, da dommer selvfølgelig bare skal blåse om han er sikker, og da er det jo ikke noe å vurdere i etterkant.

Nettopp. i følge @GoingKronos er det jo bare for dommeren og vinke på slike, selv med VAR. Vedkommende er vel også Tromsø-supporter, så vidt jeg vet - men regner med at han/hun sånn sett syntes det var helt ok at Glimt gikk videre i dag.
Du er rene lystløgneren. Jeg har sagt at i situasjoner der dommer er sikker så kan han blåse, det er også instruksene. Vi ser i mange kamper med VAR at assistenten vinker med flagget i det han bedømmer som klar offside. Om denne blinde assistent-dommeren hadde vinket her vil jeg ikke tro, men hvem vet hvor langt udugeligheten strekker seg.

TIL har fått mange VAR avgjørelser med seg, og et par av dem meget tvilsomme (nå sist mot Stabæk) - og jeg prøver å skille på følelser og fornuft, så om TIL i en kamp har VAR med og i en annen i mot endrer ikke på mitt syn på ordningen.
Det er ikke instruksene at dommer skal eller kan blåse om han er sikker. Instruksen er at man har kun lov å avvente med flagg eller fløyte hvis det foreligger en klar angrepssituasjon.
At du atter en gang prøver å omskrive instruksen til noe du ønsker den skal være hjelper hverken diskusjonen eller poenget ditt.

Det er ganske simpelt, selv om du prøver å gjøre det vanskelig.
Når det er en angrepssituasjon, så skal ikke dommeren blåse. Det gjelder i kampen mellom Godset og Glimt, og det ville gjeldt i kampen mellom Glimt og TIL.

Hele poenget med at det finnes en setning som heter "klar og åpenbar feil" er for å kunne ettergå disse feilene, slik at utfallet blir rett. Da hjelper det ikke å være sikker og velge å blåse, i stedet for å følge VAR protokoll. Om man følger din håpløse påstand om at det bare er å blåse når man er sikker, så sier man jo at det aldri forekommer dommerfeil, for dommerne er jo sikker hver gang de blåser? Eller tror du de blåser for at det er gøy?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

dani07 skrev: tor jun 29, 2023 3:06 pm

Det er ikke instruksene at dommer skal eller kan blåse om han er sikker. Instruksen er at man har kun lov å avvente med flagg eller fløyte hvis det foreligger en klar angrepssituasjon.
Så da er vi enig i at dommeren ikke må vente? Det er en mulighet han har, og om f.eks angrepsspilleren er mange meter i offside så er det ingen grunn til å la spillet gå videre. Og det skjer hele tiden, og internasjonalt er det jo blitt skjerpet inn siden det i starten var parodisk der alle på banen og tribunen var klar over at det var offside, men spillet fortsatte.

Og så vil kanskje 1 av 1000 situasjoner være at dommeren/assistenten får hjerneslepp - men det er en liten pris å betale for å få flyt i spillet og mer effektiv spilletid. Fotball vil aldri bli 100% rettferdig, verken med eller uten VAR - men uten VAR slipper vi disse systematiske urettferdighetene som i at noen lag spiller med 5 kameraer kamp etter kamp og andre nesten aldri gjør det.

Men vi kan ta VAR-diskusjonen der den hører hjemme, og det er ikke i denne tråden selv om du og din medløper forsøkte dere på trolling.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Norges Fotballforbund har i samråd med TV-selskapene berammet kvartfinalene i NM for herrer:

Onsdag 12 juli:
Molde – Sarpsborg 08 kl. 18:00 (TV 2 Sport 1 og TV 2 Play)
Vålerenga - Brann kl. 20:00 (NRK 1)

Torsdag 13 juli:
Kjelsås – Raufoss kl. 18:00 (TV 2 Premium 1 og TV 2 Play)
HamKam – Bodø/Glimt kl. 18:00 (TV 2 Sport 1 og TV 2 Play)

Som en konsekvens av kvartfinalene i NM, utsettes seriekampen i PostNord-ligaen mellom Kjelsås og Lyn 1896 lørdag 15 juli. NFF vil i dialog med klubbene beramme kampen til ny dato i løpet av kommende uke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»