POSTNORD avd 1 2023

Svar
MrPets

Re: POSTNORD avd 1 2023

Legg inn av MrPets »

Noe forsinket fly, da rakk jeg en til

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Ser ut som Fram blir slaktet i dag, farlig hver gang Lyn har ballen.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

MrPets skrev: man apr 10, 2023 5:43 pm
Bakkus skrev: man apr 10, 2023 5:14 pm Hadde aldri trodd det skulle bli seier i dag mot opprykksfavoritt Arendal med alle de spillerne vi har mistet i vinter. Jævlig deilig!
Gratulerer med flott start! Gleder meg til oppgjøret neste helg, endelig mot noen andre enn Kjelsås 2.
Takk, skal på den kampen. Håper ikke det blir utsolgt når det er på Kringsjå og ikke Bislett. Kan vel alltids se de kampene fra utenfor stadion i det tilfellet, hehe.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Game over i Framparken, nå handler det bare å redde litt ære.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Blir nok stygt for Frammane i dag. Lyn er veldig gode

MrPets

Legg inn av MrPets »

Bakkus skrev: man apr 10, 2023 6:19 pm
MrPets skrev: man apr 10, 2023 5:43 pm
Bakkus skrev: man apr 10, 2023 5:14 pm Hadde aldri trodd det skulle bli seier i dag mot opprykksfavoritt Arendal med alle de spillerne vi har mistet i vinter. Jævlig deilig!
Gratulerer med flott start! Gleder meg til oppgjøret neste helg, endelig mot noen andre enn Kjelsås 2.
Takk, skal på den kampen. Håper ikke det blir utsolgt når det er på Kringsjå og ikke Bislett. Kan vel alltids se de kampene fra utenfor stadion i det tilfellet, hehe.
Den går neppe på Kringsjå, jeg er 95 % sikker på at det er Nordre Åsen. Synd, men sånn var det også i fjor.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

MrPets skrev: man apr 10, 2023 7:13 pm
Bakkus skrev: man apr 10, 2023 6:19 pm
MrPets skrev: man apr 10, 2023 5:43 pm

Gratulerer med flott start! Gleder meg til oppgjøret neste helg, endelig mot noen andre enn Kjelsås 2.
Takk, skal på den kampen. Håper ikke det blir utsolgt når det er på Kringsjå og ikke Bislett. Kan vel alltids se de kampene fra utenfor stadion i det tilfellet, hehe.
Den går neppe på Kringsjå, jeg er 95 % sikker på at det er Nordre Åsen. Synd, men sånn var det også i fjor.
Hvorfor kan den ikke spilles på Bislett? Synes ikke matta så verst ut da jeg gikk forbi der i dag

chatin

Legg inn av chatin »

Kruttsterk seier for Kjelsås over Arendal. Mistet flere av sine viktigste spillere og går ut å overbeviser mot opprykksfavoritten. At Lyn vinner 4-0 uten verken Tavakoli, Ibba eller Hellum fra start sier litt om soliditeten i den stallen de har nå. Ellers overrasket over at Notodden vinner hele 4-0 mot Ørn Horten, Melvin Frithzell fortsetter å banke inn mål, en spiller som fort kan få tilbud fra bedre klubber i løpet av sesongen.

Arturus

Legg inn av Arturus »

Hei, jeg har nylig vært ansvarlig for den norske delen på Transfermarkt.com og har sørget for at vi følger Post-Nord Ligaen så detaljert som mulig, dvs. fra nå av våger vi oss inn i mer detaljerte kamprapporter, taktikk, assists. etc.

Men det er ikke så lett, for det er ingen plattform (som vi vet om) som rapporterer i detalj om Post-Nord Ligaen. Så norske sider (og også fotball.no) rapporterer selvfølgelig om det, men ikke i detalj, bare hvem som er på banen og ikke i hvilken formasjon eller hvem som ga assist etc. Så vi prøver å undersøke det selv, eller så har vi kontakter som vil støtte oss og noen av klubbenes hjemmesider rapporterer mer detaljert om kampene, dessverre ikke alle. Det fungerer ganske bra, der er sikkert fortsatt hull, men totalt sett er vi på rett vei.

Kamprapportene Avdeling 1:
https://www.transfermarkt.com/spielberi ... ht/3977139

Hvis noen har spesifikk kunnskap eller merker feil i kamprapportene våre, bare tips meg, enten her på PM eller på mail:

Norway.Transfermarkt@gmx.net

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Arturus skrev: tor apr 13, 2023 5:37 pm Hei, jeg har nylig vært ansvarlig for den norske delen på Transfermarkt.com og har sørget for at vi følger Post-Nord Ligaen så detaljert som mulig, dvs. fra nå av våger vi oss inn i mer detaljerte kamprapporter, taktikk, assists. etc.

Men det er ikke så lett, for det er ingen plattform (som vi vet om) som rapporterer i detalj om Post-Nord Ligaen. Så norske sider (og også fotball.no) rapporterer selvfølgelig om det, men ikke i detalj, bare hvem som er på banen og ikke i hvilken formasjon eller hvem som ga assist etc. Så vi prøver å undersøke det selv, eller så har vi kontakter som vil støtte oss og noen av klubbenes hjemmesider rapporterer mer detaljert om kampene, dessverre ikke alle. Det fungerer ganske bra, der er sikkert fortsatt hull, men totalt sett er vi på rett vei.

Kamprapportene Avdeling 1:
https://www.transfermarkt.com/spielberi ... ht/3977139

Hvis noen har spesifikk kunnskap eller merker feil i kamprapportene våre, bare tips meg, enten her på PM eller på mail:

Norway.Transfermarkt@gmx.net
I Træff - Brattvåg må Flønes og Eltervåg bytte plass :)

chatin

Legg inn av chatin »

Arendal har brukt uken etter den dårlige seriestarten på å forsterke. Har signert tidligere Odd-spiller Kevin Egell-Johnsen, samt den færøyske spissen John Frederiksen som sist spilte i Raith Rovers på nivå to i Skottland.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lyn leder 1-0 etter 60, men Kjelsås har kjørt hele andreomgang

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

MrPets skrev: lør apr 15, 2023 7:16 pm Lyn leder 1-0 etter 60, men Kjelsås har kjørt hele andreomgang
Det jeg fikk se når jeg skulle se målet er: Feilkode: SOURCE_NOT_FOUND
Det var bilde men når jeg skulle se målet så ble det feilkode gitt.
Heia https://www.direktesport.no/

MrPets

Legg inn av MrPets »

Dampen gikk litt ut av Kjelsås etter timen var spilt, men de hadde definitivt fortjent poeng her. I stedet kontrer Lyn inn ennå et mål - serietopp!

dzk

Legg inn av dzk »

Vålerenga2 dro til Egersund med kun 1 av de 11 som starta i 1-0 seieren over Fløy. Med blant annet keepertrenern på benken. Endte 5-0 til Egersund.

Skjønner godt at folk klager over andrelag når slikt forekommer. Man vet jo at f.eks Lyn i sin hjemmekamp kommer til å møte et mye sterkere lag enn det Egersund gjorde, kun fordi det er kort tbanetur fremfor en lang busstur.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

dzk skrev: man apr 17, 2023 8:24 pm Vålerenga2 dro til Egersund med kun 1 av de 11 som starta i 1-0 seieren over Fløy. Med blant annet keepertrenern på benken. Endte 5-0 til Egersund.

Skjønner godt at folk klager over andrelag når slikt forekommer. Man vet jo at f.eks Lyn i sin hjemmekamp kommer til å møte et mye sterkere lag enn det Egersund gjorde, kun fordi det er kort tbanetur fremfor en lang busstur.
Patetisk. Rett og slett patetisk og direkte imot alt Fair Play står for, det Vålerenga driver med i forhold til andrelaget sitt.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: man apr 17, 2023 9:25 pm
dzk skrev: man apr 17, 2023 8:24 pm Vålerenga2 dro til Egersund med kun 1 av de 11 som starta i 1-0 seieren over Fløy. Med blant annet keepertrenern på benken. Endte 5-0 til Egersund.

Skjønner godt at folk klager over andrelag når slikt forekommer. Man vet jo at f.eks Lyn i sin hjemmekamp kommer til å møte et mye sterkere lag enn det Egersund gjorde, kun fordi det er kort tbanetur fremfor en lang busstur.
Patetisk. Rett og slett patetisk og direkte imot alt Fair Play står for, det Vålerenga driver med i forhold til andrelaget sitt.
Ta systemet og ikke de som utnytter det. Absolutt enig i at andrelagene ødelegger mye for mange, og frykter at 2. og 3. divisjon skal bli fylt opp med 2. lag og på sikt nærmest ta livet av breddefotballen. Men så lenge systemet er som det er vil alle klubber utnytte det, dessverre. Man kan ikke forvente at klubber tenker fair play foran sportslige prioriteringer. Det er de som er ansvarlig for at systemet og regelverket er som det er som må tas.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lyn taper fortjent 2-1 på bortebane mot avdelingsfavoritt Egersund. Neste kamp er mot Grorud lørdag 15:00, endelig på Bislett!

Bortelaget har hatt en noe trå start på sesongen, men det er kanskje ikke uventet når man skifter ut tilnærmet hele førsteelleveren. Lyn må bevise at laget takler motgang etter trener Jan Halvor Halvorsens første serietap.


AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Lyn - Grorud
45 minutter 0-0

Jev match på ei vårtung og ujevn matte på Bislett.
En kamp som kan gå begge veier.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Lyn - Grorud

50 minutter 0-1 Didrik Sereba

Grorud i førersetet på Bislett - det er jevnt tror nok det kommer flere mål.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Lyn har tatt helt over og trykker Grorud inn i egen box.
Ikke de helt store sjansene , Mats Andersen er konge i midtforsvaret til Grorud.
Klarerer alt.

Fortsatt 0:1

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Lyn - Grorud 0:1 (0:0)

0-1 Didrik Sereba
MoM: Tidligere Enga gutt og forsvarssjef Mats Andersen
Sterk seier av Grorud , ikke ufortjent men de ble veldig lave i 2 omgang.

MrPets

Legg inn av MrPets »

AcsOnFire skrev: lør apr 29, 2023 4:56 pm Lyn - Grorud 0:1 (0:0)

0-1 Didrik Sereba
MoM: Tidligere Enga gutt og forsvarssjef Mats Andersen
Sterk seier av Grorud , ikke ufortjent men de ble veldig lave i 2 omgang.
Enig med siste setning. Hadde Lyn noen sjanser før den siste halvtimen? Stusselig er ordet, og andredivisjon har truffet som en slegge den siste uken. Ja, det er en vanskelig start med tre av de beste lagene på fire kamper, men vi ble kjørt mot Kjelsås og Egersund og er tafatte i dag. Ekstra kjipt når det er 1500 på tribunen…

To bortekamper på rad nå. Vard skal være overkommelig, Arendal blir tøft.

chatin

Legg inn av chatin »

Så glimt av ¨gresset¨ på Bislett, så helt forferdelig ut. Var det i det hele tatt mulig å spille noe særlig fotball der eller ble det bare kriging?

MrPets

Legg inn av MrPets »

Noen god gressmatte er det ikke, men det er likt for begge lag. Grorud har mye gode ballspillere som sikkert skinner mer på kunstgress.

Vet ikke om intervjuet fra Facebook kommer med, men jeg syns Jan Halvor gir de siste kampene vel mye skryt her.


MrPets

Legg inn av MrPets »

Høydepunkter fra kampen i går, Lyn hadde noen flere sjanser enn jeg antok over. Banen ser verre ut enn her jeg oppfattet fra tribuneplass.


mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Arendal slår VIF G17 11-0 (6-0 til pause) i PostNord avd. 1.

Andrelagsproblematikken står seg, selv om jeg mener det ikke er riktig å ha egen serie for andrelagene. Kunne man løst utfordringene knyttet til dette med at man maks kan melde inn 20-25 spillere til 2. lag?
Som må meldes inn og følge overgangsvinduene på lik linje som andre proffklubber.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Egen førstelagstropp og egen andrelagstropp. Max en eller to spillere fra hver tropp som kan bytte fra kamp til kamp.

Eller det aller beste selvfølgelig: egen reservelagsliga. Kan de holde på med Anti-Fair Play der isteden.

chatin

Legg inn av chatin »

mogandisu skrev: tir mai 02, 2023 6:53 pm Andrelagsproblematikken står seg, selv om jeg mener det ikke er riktig å ha egen serie for andrelagene. Kunne man løst utfordringene knyttet til dette med at man maks kan melde inn 20-25 spillere til 2. lag?
Som må meldes inn og følge overgangsvinduene på lik linje som andre proffklubber.
Tiden er overmoden for å ta en seriøs vurdering på hvordan det fungerer i dag i alle fall. Jeg vil gjerne ha 2. lagene bort fra seriesystemet, hvis ikke så må regelverket strammes kraftig inn. Det er noen år siden man fikk på plass ¨Nasjonal utlånsordning¨, som tillater klubber å låne ut spillere fra 18 til 22 år med proffkontrakt på kort- eller langtidslån, også utenfor overgangsvinduet. Denne ordningen er f.eks. et godt argument for å ta 2. lagene ut av seriesystemet, og heller danne gode relasjoner med klubber i nærområdene.

Longva

Legg inn av Longva »

Måtte sjekke opp "mann"skapet VIF2 stilte med i kampen. I startoppstillingen har du 5x 17-åringer, 3x 16-åringer, 3x 15-åringer og 1x 18-åring. Snittalder på 16,5 år der altså

(Skal riktignok sies at begge 15-åringene fyller 16 år ila mai)

Flaut opplegg. Har hatet 2-lagene for dette siden jeg begynte å følge med i 2.div for 20 år siden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»