POSTNORD avd 1 2023

Svar
KaldeFakta

POSTNORD avd 1 2023

Legg inn av KaldeFakta »

Aalesund 2,
Arendal
Brattvåg
Egersund
Fløy
Fram
Grorud
Kjelsås
Lyn
Notodden
Træff
Vard-Haugesund
Vålerenga 2
Ørn-Horten

Citano

Legg inn av Citano »

Litt bedre blanding av lag kontra de siste sesongene der de har bare flytta enkelte lag (sikkert pga. pandemien).

Ned fra 1.div: Grorud
Avd 1 2022: Arendal, Egersund, Fløy, Notodden, Vard Haugesund og Ørn-Horten
Avd 2 2022: Brattvåg, Kjelsås, Træff og Vålerenga 2
Opp fra 3.div: Aalesund 2, Fram Larvik og Lyn

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

En del interessante lag her. Blir tøft å rykke opp.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Terminlisten gir et par høyst aktuelle bortekamper på sommerstid for å heie Lyn frem til en plass midt på tabellen, spesielt Arendal 13/05 og Fløy 03/06.

Litt leit å få Fram i første kamp - et besøk jeg så frem til, men det blir vel fort jævlig surt på tribunen i midten av april.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Lyn har signert Andreas Hellum fra Arendal, tidligere lagkamerat av William Sell. Tror det er en veldig god signering på PostNord nivå.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

mogandisu skrev: man jan 09, 2023 6:20 pm Lyn har signert Andreas Hellum fra Arendal, tidligere lagkamerat av William Sell. Tror det er en veldig god signering på PostNord nivå.
Nesten irriterende fornuftig signering men han har ikke gått for kaldt vann og luft i Arendal så Lyn satser og brenner penger kraftig virker det som for en utenforstående. Holder ikke denne satsingen oppe lenge uten sportslig suksess iløpet av relativt kort tid.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Arendal, Grorud og hardt satsende Lyn er vel favorittene i denne avdelingen?

Odds hos en utvalg bookmaker akkurat nå på disse lagene er henholdsvis 2.50 - 3.25 - 6.00

Selv har jeg mest troa på Lyn.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

3 spillere på Kjelsås som jeg så i fjor som blir spennende å følge i år også:
- Rasmus Vinge
- Jacob Blixt Flaten
- Victor Halvorsen

Tror ikke disse 3 spiller hele sesongen for Kjelsås eller i verste fall blir solgt etter sesongen.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lyn slo Asker 7-1 i dag. Alltid et godt resultat, men Asker var fryktelig svake.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Grorud røk på 5-0 tap mot Mjøndalen i dag.

MrPets

Legg inn av MrPets »

mogandisu skrev: lør feb 04, 2023 4:35 pm Grorud røk på 5-0 tap mot Mjøndalen i dag.
Det var mye. Noen som har oversikt over Grorud i år? At Jonas Rygg «plutselig» ble hovedtrener overrasket meg, han har jo også vært innom Lyn.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Træff med 2-1 tap for Molde og 4-3 tap for KBK I årets to første kamper.

chatin

Legg inn av chatin »

MrPets skrev: lør feb 04, 2023 7:21 pm Noen som har oversikt over Grorud i år? At Jonas Rygg «plutselig» ble hovedtrener overrasket meg, han har jo også vært innom Lyn.
De har i alle fall gjort et tydelig valg på at de skal fortsette å satse på unge spillere. Mange med rutine som ikke fikk forlenget, og signerer mye unge spillere fra juniorlagene til større klubber. Virker som et valg om langsiktighet kontra direkte opprykk på første forsøk.

Preben Mankowitz, Vetle Skåttun, Glenn Harviken, Fabian Østigård Ness, Thomas Elsebutangen, Sindre Osestad, Torje Naustdal, Omar Bully, Peter Godly Michael, Geirald Meyer, Josias Furaha og Shola Akinyemi er alle forsvunnet.

Sebastian Sørlie Henriksen (Viking), Edmund Owusu (Lillestrøm), Rino Falk Larsen (Follo), Theodor Agelin (Bærum), Simen Heggdal Beck (Træff, ex Molde jr.), Elias Nahiry (Start), og Mats Pettersen Andersen (Skeid) er kommet inn. I tillegg har de fått i gang Magnus Lundal som spilte mer eller mindre fast for Stabæk i Eliteserien i første halvdel av 2020-sesongen, men som tok en pause fra fotball grunnet skadetrøbbel.

Av de som faktisk har spilt litt i OBOS som er igjen er Didrik Sereba, Nikolai Hristov, keeper Simen Lillevik Kjellevold, Fredrik Pedersen, Hassan Yusuf, Saadiq Elmi og Peder Meen Johansen.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lyn fortsetter god form i treningskampene og knuser
Kjelsås 4-0, som visstnok stilte med sitt beste lag. De kapret altså fjerdeplassen i fjor…

chatin

Legg inn av chatin »

MrPets skrev: ons feb 15, 2023 9:50 pm Lyn fortsetter god form i treningskampene og knuser
Kjelsås 4-0, som visstnok stilte med sitt beste lag. De kapret altså fjerdeplassen i fjor…
Virker som Lyn absolutt er en het kandidat til opprykk allerede i år. Tror ikke Lyn står så veldig mye tilbake for Grorud. Arendal har de egenhendig svekket, og Egersund snubler på målstreken hvert år. Ingen klar favoritt i avdelingen p.t., men Lyn leverer imponerende resultater i treningskampene.

chatin

Legg inn av chatin »

Lyn med seier 5-2 mot Bærum i generalprøven. 7-1 mot Asker, 4-0 mot Kjelsås, 1-0 mot Strømmen, 4-2 mot Skeid, samt 3-4 tap mot KFUM Oslo er resultatene i treningskampene. Ingenting som tyder på at Lyn ikke skal være med helt i toppen av avdelinga. Fikk signert Erlend Sivertsen på tampen av overgangsvinduet som har masse erfaring fra OBOS og Eliteserien i KBK og TIL.

Arendal slo Egersund 3-0 i deres generalprøve før seriestart.

Grorud tapte 0-3 mot Moss, og går inn til seriestart med tre kamper på rad uten scoring med 0-1 mot Alta, 0-1 mot Ull/Kisa som de siste treningskampene før seriestart.

MrPets

Legg inn av MrPets »

chatin skrev: søn apr 02, 2023 8:01 pm Lyn med seier 5-2 mot Bærum i generalprøven. 7-1 mot Asker, 4-0 mot Kjelsås, 1-0 mot Strømmen, 4-2 mot Skeid, samt 3-4 tap mot KFUM Oslo er resultatene i treningskampene. Ingenting som tyder på at Lyn ikke skal være med helt i toppen av avdelinga.
Lyn tapte også mot Ørn, og fikk kjørt seg skikkelig mot KFUM. Jeg gleder meg voldsomt til årets sesong, men opprykk tror jeg ikke det blir.

chatin

Legg inn av chatin »

MrPets skrev: ons apr 05, 2023 11:32 am Lyn tapte også mot Ørn, og fikk kjørt seg skikkelig mot KFUM. Jeg gleder meg voldsomt til årets sesong, men opprykk tror jeg ikke det blir.
Mulig det blir i overkant med to opprykk på rad, men av nysgjerrighet hvem setter du foran Lyn da? Arendal ser nok muligens sterkest ut, men holder ikke Lyn langt bak i alle fall. Egersund ser ikke like sterk ut som enkelte tidligere sesonger. Grorud begynner å bygge litt på nytt igjen og er vanskelig å bedømme på forhånd, men blir nok litt i en utfordrerposisjon til toppen. Kjelsås har mistet sentrale spillere som Midtskogen, Paintsil og Brotangen.

I mine øyne stikker Arendal, Lyn og Grorud seg litt ut som opprykkskandidater.

MrPets

Legg inn av MrPets »

chatin skrev: ons apr 05, 2023 3:01 pm
MrPets skrev: ons apr 05, 2023 11:32 am Lyn tapte også mot Ørn, og fikk kjørt seg skikkelig mot KFUM. Jeg gleder meg voldsomt til årets sesong, men opprykk tror jeg ikke det blir.
I mine øyne stikker Arendal, Lyn og Grorud seg litt ut som opprykkskandidater.
Du har nok bedre oversikt enn meg, chatin. Arendal er favoritter i Dagsavisen, og med det også hos meg… Lyn er bra, ingen tvil om det - tror vi kjemper i toppen og håper selvsagt på opprykk.

chatin

Legg inn av chatin »

MrPets skrev: ons apr 05, 2023 5:50 pm
chatin skrev: ons apr 05, 2023 3:01 pm
MrPets skrev: ons apr 05, 2023 11:32 am Lyn tapte også mot Ørn, og fikk kjørt seg skikkelig mot KFUM. Jeg gleder meg voldsomt til årets sesong, men opprykk tror jeg ikke det blir.
I mine øyne stikker Arendal, Lyn og Grorud seg litt ut som opprykkskandidater.
Du har nok bedre oversikt enn meg, chatin. Arendal er favoritter i Dagsavisen, og med det også hos meg… Lyn er bra, ingen tvil om det - tror vi kjemper i toppen og håper selvsagt på opprykk.
Tror de aller fleste av oss rivalene øst for akerselva også ønsker Lyn opp igjen. Jo raskere jo bedre!

MrPets

Legg inn av MrPets »

chatin skrev: ons apr 05, 2023 5:59 pm
MrPets skrev: ons apr 05, 2023 5:50 pm
chatin skrev: ons apr 05, 2023 3:01 pm

I mine øyne stikker Arendal, Lyn og Grorud seg litt ut som opprykkskandidater.
Du har nok bedre oversikt enn meg, chatin. Arendal er favoritter i Dagsavisen, og med det også hos meg… Lyn er bra, ingen tvil om det - tror vi kjemper i toppen og håper selvsagt på opprykk.
Tror de aller fleste av oss rivalene øst for akerselva også ønsker Lyn opp igjen. Jo raskere jo bedre!
Det blir nok lenge i OBOS før den tid - dere får ta noen enkle cupseiere hvert tredje år i mellomtiden.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Blir nok Træff i år, nok en gang meldt nederst på tabellen for tredje år på rad. Opprykk og helt i toppen lenge i fjor er fasiten :D

chatin

Legg inn av chatin »

Seriestart! Tror det blir jevnt i toppen, Arendal er favoritter, men et Lyn med flyt og backing tror jeg kan fortsette på fjorårets opptur og gi Arendal hard kamp. Grorud en joker i kampen om opprykk.

I bunnen virker Notodden ganske ferdig. Træff tror jeg har mistet litt for mange sentrale figurer i spillere og hovedtrener. Ellers vil nok Fram og AaFK 2 være der. Men tror det i denne avdelingen også kan komme en uforventet klubb å blande seg inn i bunnstrid.

Tippetips:
Topp 4
1. Arendal
2. Lyn
3. Grorud
4. Egersund

Bunn 4
11. Fram Larvik
12. Aalesund 2
13. Træff
14. Notodden

MrPets

Legg inn av MrPets »

chatin skrev: søn apr 09, 2023 7:21 pm Seriestart! Tror det blir jevnt i toppen, Arendal er favoritter, men et Lyn med flyt og backing tror jeg kan fortsette på fjorårets opptur og gi Arendal hard kamp. Grorud en joker i kampen om opprykk.

I bunnen virker Notodden ganske ferdig. Træff tror jeg har mistet litt for mange sentrale figurer i spillere og hovedtrener. Ellers vil nok Fram og AaFK 2 være der. Men tror det i denne avdelingen også kan komme en uforventet klubb å blande seg inn i bunnstrid.

Tippetips:
Topp 4
1. Arendal
2. Lyn
3. Grorud
4. Egersund

Bunn 4
11. Fram Larvik
12. Aalesund 2
13. Træff
14. Notodden
Herlig innlegg, chatin! Jeg er dessverre strandet på Vestlandet og får således ikke dratt til Larvik i morgen. Det er meldt noen hundretalls Lyn-supportere, Fram har vel potensialet for å matche dette? Håper på en flott kamp som ender med tre poeng tilbake til tigerstaden.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Spent på årets først kamp i Framparken.

Kunne vel nesten ikke få en verre motstander første kamp enn Lyn.
(U)hyggelige gjensyn med Ole Breistøl og Herman Solberg Nilsen, begge med en fortid i Fram.
To veldig gode spillere for oss den gang.
Ellers har også Anders Bjørntvedt Olsen et opphold hos oss, men den gang var han veldig ung og spilte ikke så mye.

Andreas Hellum har en del familie fra Larvik, misunner dere i Lyn for at dere har han.
Har fulgt han noen år og det er spiss jeg mener burde spilte minst et nivå høyere opp.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

MrPets skrev: søn apr 09, 2023 8:40 pm
chatin skrev: søn apr 09, 2023 7:21 pm Seriestart! Tror det blir jevnt i toppen, Arendal er favoritter, men et Lyn med flyt og backing tror jeg kan fortsette på fjorårets opptur og gi Arendal hard kamp. Grorud en joker i kampen om opprykk.

I bunnen virker Notodden ganske ferdig. Træff tror jeg har mistet litt for mange sentrale figurer i spillere og hovedtrener. Ellers vil nok Fram og AaFK 2 være der. Men tror det i denne avdelingen også kan komme en uforventet klubb å blande seg inn i bunnstrid.

Tippetips:
Topp 4
1. Arendal
2. Lyn
3. Grorud
4. Egersund

Bunn 4
11. Fram Larvik
12. Aalesund 2
13. Træff
14. Notodden
Herlig innlegg, chatin! Jeg er dessverre strandet på Vestlandet og får således ikke dratt til Larvik i morgen. Det er meldt noen hundretalls Lyn-supportere, Fram har vel potensialet for å matche dette? Håper på en flott kamp som ender med tre poeng tilbake til tigerstaden.
Snittet vel på ca 500 i fjor, ligget normalt på ca 650-800 i 2 div.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Hadde aldri trodd det skulle bli seier i dag mot opprykksfavoritt Arendal med alle de spillerne vi har mistet i vinter. Jævlig deilig!

MrPets

Legg inn av MrPets »

Bakkus skrev: man apr 10, 2023 5:14 pm Hadde aldri trodd det skulle bli seier i dag mot opprykksfavoritt Arendal med alle de spillerne vi har mistet i vinter. Jævlig deilig!
Gratulerer med flott start! Gleder meg til oppgjøret neste helg, endelig mot noen andre enn Kjelsås 2.

MrPets

Legg inn av MrPets »

BigTonyAdams skrev: man apr 10, 2023 5:01 pm Andreas Hellum har en del familie fra Larvik, misunner dere i Lyn for at dere har han.
Har fulgt han noen år og det er spiss jeg mener burde spilte minst et nivå høyere opp.
Han har vel fått prøve seg i Strømmen og Mjøndalen uten dundrende suksess. Spent på hvordan han leverer etter sommeren, Tavakolis tilstand er høyst usikker - sannsynligvis i lang tid.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Rakk akkurat å se lynskåringen før flyet letter mot Oslo, håper på flere før ankomst!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»