Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av AxelRudi »

Bare å gratulere Glimt med å beholde KK, det er imponerende hva dere får til.

Har hele tiden hatt på følelsen at dette ikke ble RBK; selv om kildene har sagt det.

Vi får bygge opp noe selv, KK fortjener Glimt å beholde.

aderyn

Legg inn av aderyn »

AxelRudi skrev: man des 06, 2021 4:54 pm Bare å gratulere Glimt med å beholde KK, det er imponerende hva dere får til.

Har hele tiden hatt på følelsen at dette ikke ble RBK; selv om kildene har sagt det.

Vi får bygge opp noe selv, KK fortjener Glimt å beholde.
Er vel fortsatt ingen garantier for at han ikke forsvinner selv om har sagt nei til RBK? Vil tro utenlandske klubber nå bare blir en større sannsynlighet. Genk sparka treneren sin i dag, type klubb som det kunne funnet på å hente han tror jeg.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det snakkes mye om Ismaheel på FFK som potensiell forsterkning neste år. Jeg har ikke sett ham mye selv, men av det lille jeg har sett så må jeg si jeg ikke skjønner hypen helt. Litt vel liten og sped uten den store toppfarten..? Fin nærteknikk. Ikke veldig imponert

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Synd Glimt ikke avgjorde hjemme mot Brann. Som fullstendig nøytral tilskuere blant lag i eliteserien står Glimt meg nærmest. Det offensive spilllet, de raske kontringene osv er god norsk fotballunderholdning. Hva Knudsen & co har bygd opp i Bodø uten pengene til lag som RBK og Molde er kort sagt imponerende. Vinner dere serien på søndag i kombinasjon med avansement i Europa i Kiev på torsdag, ryr det inn enda mer penger. Penger tjent på hardt arbeid og ikke etter donasjoner fra "rike onkler". Det ukrainske laget bør være mulig å slå borte på gress, og da er plass nr. 1 foran Roma sikret. Ikke til å tro. Mer bekymet foran kampen mot Mjøndalen med kniven på strupen på Nedre Eiker, men Molde får neppe walk over borte mot Haugesund på naturgress. Jeg er ikke alltid enig med Glimtsupportere om kvaliteten på enkeltspillere, men det kollektive og presspillet tar jeg av meg hatten for. Håper derfor på avensement i Europa og nytt gull i eliteserien. Begge deler både vel unt og fullt fortjent.

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: man des 06, 2021 8:13 pm Det snakkes mye om Ismaheel på FFK som potensiell forsterkning neste år. Jeg har ikke sett ham mye selv, men av det lille jeg har sett så må jeg si jeg ikke skjønner hypen helt. Litt vel liten og sped uten den store toppfarten..? Fin nærteknikk. Ikke veldig imponert
Da har du sett for lite av ham. OBOS-ligaens klart mest spennende spiller. Dog kanskje ikke den mest relasjonelle, så ikke sikker på om han passer inn i Glimt med et aller første.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Polsk dommerkvartett på torsdag.
Krzysztof Jakubik POL er hoveddommer.
I den andre kampen mellom CSKA Sofia vs Roma så er det skotsk dommerkvartett.
Nicholas Walsh SCO er hoveddommer.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tenk om Victor skulle bli den store helten med en overtidsscoring som sikrer uavgjort og gull på søndag. I sin første kamp for sesongen. Tenk om.

dani07

Legg inn av dani07 »

Nordlys skrev: ons des 08, 2021 2:29 pm Tenk om Victor skulle bli den store helten med en overtidsscoring som sikrer uavgjort og gull på søndag. I sin første kamp for sesongen. Tenk om.
Han sitter fast på flyplassen..
https://www.an.no/visum-drama-for-glimt ... -4-1520236

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Uffda. Får håpe det løser seg. Meldt 6-7° i morgen ved kampstart. Det tror jeg faktisk er til fordel for Glimt. En frossen gressbane hadde fort blitt en utfordring

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Vil nervene innta Bodø, vil de få gele knær og harehjerte. Vil ett gull glippe som alle trodde skulle gå nordover. Dette kan bli dramatisk.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Kongemannen skrev: ons des 08, 2021 6:16 pm Vil nervene innta Bodø, vil de få gele knær og harehjerte. Vil ett gull glippe som alle trodde skulle gå nordover. Dette kan bli dramatisk.
Neppe. Dere ryker jo uansett i Haugesund.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Glimt 2, Junkeren og Innstranda havnet i trønderavdelingen i 2022.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Tålmodigheten med Pellegrino er vel oppbrukt snart.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Taururu skrev: tor des 09, 2021 7:32 pm Tålmodigheten med Pellegrino er vel oppbrukt snart.
Spørs vel det med tanke på staheten til Knutsen

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

DuncanE skrev: ons des 08, 2021 7:42 pm
Kongemannen skrev: ons des 08, 2021 6:16 pm Vil nervene innta Bodø, vil de få gele knær og harehjerte. Vil ett gull glippe som alle trodde skulle gå nordover. Dette kan bli dramatisk.
Neppe. Dere ryker jo uansett i Haugesund.
Hur är läget?
Har du ikke lagt om til svensk enda?

startelver

Legg inn av startelver »

Dere må vinne gruppen!!!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

PSV
Leicester
Fenerbache
Sparta Praha

...er de fire første lagene i potten i playoffen. Trekning på mandag.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: tor des 09, 2021 8:51 pm PSV
Leicester
Fenerbache
Sparta Praha

...er de fire første lagene i potten i playoffen. Trekning på mandag.
Celtic det femte

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Taururu skrev: tor des 09, 2021 8:52 pm
Nordlys skrev: tor des 09, 2021 8:51 pm PSV
Leicester
Fenerbache
Sparta Praha

...er de fire første lagene i potten i playoffen. Trekning på mandag.
Celtic det femte
Og i de tre siste gruppene er det før avspark Midtjylland, Marseille og Genk som har 3. plassene. Hadde vært morro med et skandinavisk oppgjør i februar. Om vi vinner vel og merke.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Så det blir en av disse da?

PSV
Leicester
Fenerbache
Sparta Praha
Celtic
Midtjylland
Marseille
Genk

Kan vel gå begge veier mot alle disse, spesielt med tanke på hjemmebanefordelen det må være mulig å oppdrive i Bodø midt på vinteren...? Er vel neppe noen av disse som håper å trekke B/G tipper jeg... Jeg vet ikke hvordan sesongen for disse lagene?

startelver

Legg inn av startelver »

Midtjylland hadde vært en drømmetrekning.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Rapid slo ut Genk. Definitivt den enkleste motstanderen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: fre des 10, 2021 12:22 am Rapid slo ut Genk. Definitivt den enkleste motstanderen.
Bør vel ikke være noe verre for Bodø/Glimt å slå de ut enn det var for Molde i et gruppespill?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

Bodø/Glimt har holdt stilen og prestasjonene i November og i Desember.
Rosenborg kollapset alltid i de to månedene i Europa.

Bodø/Glimt trenger å hvile en måneds tid til oppkjøringen for Play Off.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Big George skrev: fre des 10, 2021 12:43 am Bodø/Glimt har holdt stilen og prestasjonene i November og i Desember.
Rosenborg kollapset alltid i de to månedene i Europa.

Bodø/Glimt trenger å hvile en måneds tid til oppkjøringen for Play Off.
På forhånd beklager jeg litt OT her, men jeg kan ikke la den påstanden om Rosenborg stå ubesvart:

Jeg starter med 95/96-sesongen som var første gruppespillet i CL for Rosenborg:
September/Oktober: 3 poeng på 3 kamper (1 seier, 2 tap)
November/Desmeber: 3 poeng på 3 kamper (1 seier, 2 tap)

Konklusjon: Presterte like bra poengmessig.

96/97:
September/Oktober: 3 poeng på 4 kamper (1 seier, 3 tap)
November/Desember: 6 poeng på 2 kamper (2 seire, 0 tap)

Konklusjon: Presterte bedre poengmessig.

97/98:
September/Oktober: 6 poeng på 3 kamper (2 seire, 1 tap)
November/Desember: 5 poeng på 3 kamper (1 seier, 2 uavgjorte)

Konklusjon: Dårligere poengmessig (dog ubeseiret).

98/99:
September/Oktober: 5 poeng på 3 kamper (1 seier, 2 uavgjorte)
November/Desember: 3 poeng på 3 kamper (1 seier, 2 tap)

Konklusjon: Dårligere poengmessig.

99/00:
September/Oktober: 11 poeng på 5 kamper ( 3 seire, 2 uavgjorte)
November/Desember: 1 poeng på 3 kamper (1 uavgjort, 2 tap)

Konklusjon: Dårligere poengmessig. Må nevnes at det var 2 gruppespill denne sesongen, og at avansementet fra gruppespill 1 ble sikret etter 5 kamper, så man spilte siste kamp i gruppespill 1 og 2 kamper i gruppespill 2 i desember som var av tøffere motstand. Bayern Munchen (hjemme) og Real Madrid (borte) fra gruppespill 2.

00/01:
September/Oktober: 6 poeng på 5 kamper (2 seire, 3 tap)
November/Desember: 1 poeng på 1 kamp (1 uavgjort) i CL, 1 uavgjort og 1 tap i Runde 3 av UEFA-cupen.

Konklusjon: Dårligere i November/Desember.

01/02:
September/Oktober: 4 poeng på 6 kamper (1 seier, 1 uavgjort, 4 tap)
November/Desember: 0 poen på 0 kamper

Konklusjon: Kan vel ikke konkludere her siden det ikke ble spilt kamper i November/Desember, men kan legge til at seieren kom i kamp nr 5.

02/03:
September/Oktober: 3 poeng på 5 kamper ( 3 uavgjorte, 2 tap)
November/Desember: 1 poeng på 1 kamp ( 1 uavgjort)

Konklusjon: Dårligere i totalt antall poeng, men bedre i poeng pr kamp.

04/05:
September/Oktober: 1 poeng på 3 kamper (1 uavgjort, 2 tap)
November/Desember: 1 poeng på 3 kamper (1 uavgjort, 2 tap)

Konklusjon: Like bra.

05/06:
September/Oktober: 3 poeng på 3 kamper (1 seier, 2 tap)
November/Desember: 1 poeng på 3 kamper (1 uavgjort, 2 tap)

Konklusjon: Dårligere poengmessig. Seier Olympiakos borte, så man hadde den antatt enkleste hjemmekampen i november/desember også.

07/08:
September/Oktober: 4 poeng på 3 kamper (1 seier, 1 uavgjort og 1 tap)
November/Desember: 3 poeng på 3 kamper (1 seier, 2 tap)

Konklusjon: Dårligere poengmessig. Såvidt. Samt at Chelsea byttet trener etter uavgjortkampen på Stamford Bridge.

Total Konklusjon:

September/Oktober: 46 poeng på 43 kamper, 1,07 poeng pr kamp i snitt.
November/Desember: 23 poeng på 27 kamper, 0,85 poeng pr kamp i snitt.

En forskjell på 0,2 poeng pr kamp i snitt vil jeg ikke kalle for kollaps. Ta også med i betraktning at man den ene sesongen kvalifiserte seg til gruppespill 2 og spilte to kamper mot Bayern Munchen og Real Madrid, samt dobbeltoppgjør mot Alaves i 3. runde i UEFA-Cupen OG at Rosenborg da var på slutten av en lang sesong, mens motstanderne ofte begynte å ha kommet inn i rytmen på vei mot halvspilt sesong. Jeg mener derfor at det ikke er belegg for å si at Rosenborg kollapset alltid i November/Desember.

Så vil jeg nok en gang beklage for OFF-TOPIC her, men jeg følte for å svare påstanden til BigGeorge. Jeg har ingen intensjoner om å gjøre dette til en Rosenborg-tråd altså.

Ellers vil jeg gratulere Glimt med en bra sesong i Europa og videre avansement. Synd for dere at 1. plassen i gruppa glapp, men dere har all grunn til å være stolte over prestasjonene i høst.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Korgutt skrev: fre des 10, 2021 12:24 am Bør vel ikke være noe verre for Bodø/Glimt å slå de ut enn det var for Molde i et gruppespill?
De er den østerrikske Rosenborg. Ofte i europeiske gruppespill men gjør aldri noe ut av seg. Glimt og Molde lykkes i Europa fordi de har x-faktor, enten det er slepne teknikere, ekstrem hurtighet eller et godt grunnspill. Rosenborg og Rapid er lag det ikke ligger noen frykt i å møte.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Rapid er nok ønskemotstanderen ja. Laget er tydeligvis svakere enn i fjor. Da hadde de 37 poeng etter 17 ligakamper og pustet Salzburg i nakken; i år har de bare 21 poeng etter 17 kamper og kjemper en hard kamp med Ried om å havne på øvre halvdel av tabellen. Et mysterium at de slo Genk.

Taururu

Legg inn av Taururu »

HarryH skrev: fre des 10, 2021 3:25 am Rapid er nok ønskemotstanderen ja. Laget er tydeligvis svakere enn i fjor. Da hadde de 37 poeng etter 17 ligakamper og pustet Salzburg i nakken; i år har de bare 21 poeng etter 17 kamper og kjemper en hard kamp med Ried om å havne på øvre halvdel av tabellen. Et mysterium at de slo Genk.
Absolutt. Favoritter der. Så Genk mot Rapid Wien. Genk var best, men ikke allverden til lag det heller

Så lenge Leicester, PSV og Marseille unngås bør man være fornøyd

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det er egentlig litt morsomt med situasjonen i morra. Det er så vidt et forskjellig utgangspunkt.

Regner med dere i Bodø tenker at vi kan da umulig tape dette, kan vi vel? Og i Molde tenker vi at vi kan da umulig vinne dette, kan vi vel?

Jeg bar aldri hatt en så rar følelse før en slik avgjørende kamp før. Vi kan teoretisk sett ta gull i siste serierunde i en sesong der vi har hanglet oss gjennom 29 kamper. Vanligvis når man er et topplag har man selvtillit og tror man skal vinne alle kamper, i allefall de aller fleste. I år har jeg tenkt at alt kan skje foran hver kamp.

Jeg mener jo at det laget som vinner seriegull fortjener gullet. De har vært det beste laget over 30 runder. Men i år føler jeg et eventuelt gull til et MFK for halv maskin er en absurd tanke. Selv sølv er sprøtt.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

PapaSmurf skrev: søn des 12, 2021 1:49 am Det er egentlig litt morsomt med situasjonen i morra. Det er så vidt et forskjellig utgangspunkt.

Regner med dere i Bodø tenker at vi kan da umulig tape dette, kan vi vel? Og i Molde tenker vi at vi kan da umulig vinne dette, kan vi vel?

Jeg bar aldri hatt en så rar følelse før en slik avgjørende kamp før. Vi kan teoretisk sett ta gull i siste serierunde i en sesong der vi har hanglet oss gjennom 29 kamper. Vanligvis når man er et topplag har man selvtillit og tror man skal vinne alle kamper, i allefall de aller fleste. I år har jeg tenkt at alt kan skje foran hver kamp.

Jeg mener jo at det laget som vinner seriegull fortjener gullet. De har vært det beste laget over 30 runder. Men i år føler jeg et eventuelt gull til et MFK for halv maskin er en absurd tanke. Selv sølv er sprøtt.
Hvis et lag som møter et Mjøndalen som kjemper for å overleve, på bortebane i siste kamp, tenker at "dette kan vi umulig tape", vel - da er utfallet mer eller mindre gitt. For en verre/kjipere motstander kan man ikke få.

Jeg tenkte umiddelbart at tittelen røk for Glimt med de to sene baklengsene mot Brann. Men en sånn anti-jinx fra en moldemann blir forhåpentligvis tunga på vektskåla. Måtte du bli for Molde det Hulsker ble for Norge i kvaliken mot Ungarn. Heia Glimt, Norges Leicester.

Når det er sagt så tror jeg også at Molde vinner mot Haugesund og tar tittelen etter at Mjøndalen kriger inn kampens eneste mål med rompe/skulder/mage/kuk sytten sekunder på overtid av de fem overtidsminuttene på Nedre Eiker.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»