Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
boombis

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av boombis »

En ting som ble påpekt av en av de jeg så kampen med, var jo hvor sjeldent vi bruker overlappen på kanten. Det var gang på gang hvor Alfons kom opp og gikk på løp, men Mvuka tok med seg ballen innover hver gang. Hvis man aldri bruker overlappen, så blir det lett for forsvarende lag å ja, nettopp, forsvare seg.

Den ene gangen vi brukte den, ble det jo faktisk en god sjanse.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Overlapp eller ei. Det blir vanskelig å skape noe på sidene når Tromsø konsekvent er i overtall 4 mot 3 der.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Champis skrev: man sep 12, 2022 1:04 am Fair enough. Hvis du mener at det er bred konsensus at Glimt 2020 hadde vunnet greit på bortebane mot PSV, så er det nok ikke vits å diskutere dette noe mer, nei.
Det nytter jo ikke diskutere når du kjører ren plukk og miks. Da ender du opp med å argumentere mot en stråmann.

Champis

Legg inn av Champis »

Forestspirit skrev: man sep 12, 2022 7:37 am
Champis skrev: man sep 12, 2022 1:04 am
Nordlys skrev: søn sep 11, 2022 8:54 am
ALtså, frontrekka i 20' hadde 20+ målpoeng hver. Trioen Mvuka, Espejord, Grønbæk har alle under 10. De hadde en annen kvalitet og gjennombruddskraft i hele trioen.

Jeg kan diskutere dette lenge med deg, men jeg synes ikke det er så veldig konstruktivt. Ikke for å være ugrei, men du har en tendens til å veldig ofte (også når det er bred konsensus) være uenig i hva som skrives på en måte som blir slitsom. Du fremstår ganske bedrevitende da.

Fair enough. Hvis du mener at det er bred konsensus at Glimt 2020 hadde vunnet greit på bortebane mot PSV, så er det nok ikke vits å diskutere dette noe mer, nei.
Greit og greit. Sett i ettertid hadde nok Glimt 2020 vært klare favoritter borte mot PSV i hvert fall, selv om det var vanskelig å se når den vidunderlige galskapen pågikk. Det er nok en stund til vi ser et slik lag igjen i Skandinavia..

Selvsagt ikke. T.o.m. topplagene i Europa får knapt lavest odds borte mot PSV. Nå sist var oddsen 1,30 på PSV. i 2020 tipper jeg en reell odds burde ligget på rundt 1,70 på PSV og mellom 4,00 og 5,00 på Glimt. PSV borte var nok ikke så mye enklere enn Milan borte på den tiden.

Champis

Legg inn av Champis »

Skraevadottir skrev: man sep 12, 2022 8:54 am
Jobs99 skrev: man sep 12, 2022 8:45 am Dere må innse at spiller for spiller er Glimt ikke så gode, men systemet til KK er fantastisk, inntil andre lag skjønner hvordan det skal stoppes. Dessuten, de 11 som åpenbart skal starte hver kamp må da bli slitne, og på benken er det tomt for kvalitet
Nja, jeg syns da at troppen per nå består av veldig sterke spillere i forhold til hva tilfellet var før årets sesong. Når du har spillere som Salvesen, Zugelj, Hagen, Vetti og Amundsen på benken, så er ikke det "tomt for kvalitet", snarere veldig bra kvalitet for en klubb i Eliteserien. Så akkurat nå vil jeg si at Glimt har den kanskje beste bredden i stallen i ES, selv om det er jevnt med Molde og Rosenborg der. Ellers er det jo helt klart systemet som bringer Glimt fra gode til superlag, men det er fortsatt en meget god og bred spillerstall per nå.

Enig i at Glimt nå har en BRED stall. Men kvaliteten på start 11'eren er et stykke unna f.eks. Molde.

Champis

Legg inn av Champis »

rdzzl skrev: man sep 12, 2022 9:22 am Ikke overraskende i det hele tatt. Så den komme for flere uker siden.
Manglende rotering over lang tid gjør at vi, som så mange ganger før det siste året, stiller til kamp med stive og slitne ben. Når halve spillet vårt dreier seg om å presse, er energi viktigere enn kvalitet. Det er dette jeg ikke skjønner når det kommer til manglende rotering. Det er så basic. Når du roterer:

1. Hviler du de antatt beste spillerne
2. Gir de nest beste sjansen, og de kan overraske/spille seg inn/gi bedre konkurranse
2b. De nest beste er i bedre form dersom noen av de beste blir skadet, og kan på en bedre måte fylle tomrommet
3. Du taper ikke kamper på manglende energinivå.

Er så dritt lei av dette. I fjor før Legia, også, så skvisa vi sitronen så tom for saft at nesten samtlige nøkkelspillere ble skadd før oppgjøret. Også ble vi slått ut av et lag som var ganske mye dårligere enn mange andre lag vi vant mot.

Det virker heller ikke å ha så mye å si om vi ligger under, det er uavgjort, eller vi har en liten eller stor ledelse. Byttene kan komme i det 89. minutt for spillere som Pellegrino. Sjokk at han løper på seg strekk mot Molde etter ekstraomganger i Zagreb og ~90 i samtlige kamper de siste månedene.

Det er vel liten tvil om at Knutsen har vært norges beste trener på treningsfeltet, når det gjelder kulturbygging, og når det har dreid seg om å implementere "en fin spillestil". Vi ser jo et motsvar i serien hvor nesten samtlige andre lag har begynt å spille med 3/5 i forsvar for å svare på Glimts suksess. Det sier mye når du har andre topplag som legger seg som Atletico Madrid mot deg.

Men fytti rakkern så dårlig han er på squad management, rotering, påvirke kamper med bytter. Her MÅ han ta steg om vi som klubb skal ta steg.

Så er det tematikken som samtlige gruppechatter har boblet over med de siste ukene: Klippekort. Uansett faen situasjon, skal Moe, Lode, Saltnes, og co, inn i laget. I form? Who cares. Småskadet? Who cares. Erstatteren har vært månedens spiller? Who cares. Rett ut.
Dette må han gi faen i. Du tar da ikke ut Amundsen av dette laget. Det er peak idioti.

Til punktet om XG over, Tromsø har 0,55 og vi 1,11. Langt fra godt nok i seg selv. Men dette er andre Eliteseriekamp på rad hvor vi slipper inn enormt med mål på veldig lav XG. Molde hadde 1,13 XG og 6 skudd på mål. Scorte på sine tre første skudd. Det er "statistiske outliers", men det sier jo noe om hvor lett vi slipper til skudd fra alle mulige slags vinkler. Det siste målet driter jeg i, da det kommer etter at vi setter fram hele laget for å prøve å hente inn kampen. Det er greit. De tre første er gode prestasjoner men også et snev av flaks av dem, og udyktighet hos oss. Det må vi begynne å luke vekk, ellers blir det en jævla lang høst. Mot TIL er det manglende press, Høibråten blir lurt med et løp bak ryggen sin, og avslutningen er god. Frisparket skulle aldri vært gitt, men for en prestasjon. Det tredje er jo rene julegaven fra oss.

Før Zurich må vi hjem og se oss i speilet. Jeg har null tro på at dette kommer til å forandre seg. Vi skal "stå i det", noe som er Glimt-prat for å holde på elleveren så lenge vi kan og inshallah så løsner det for to-tre stykk som kan skinne i kollektivet. Det funket i siste halvdel av sesongen i fjor, men det ser ikke ut som vi har nok bredde på back, eller kvalitet på spissplass, til at det skal kunne gå i år. Spesielt med Moe, Solbakken, Pellegrino, Saltnes (spiller jo tydeligvis småskadet for femte mnd på rad) ute av form eller ikke friske.

Én viktig ting til, som er lett å undervurdere:

4. Man holder hele troppen sultne og motiverte, og det gir en mental dynamikk og rullere på flere spillere. Dette er stort sett veldig positiv for både de som er i en antatt første-11'er og for de som er nummer 12 - 18.

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: man sep 12, 2022 11:44 am
Champis skrev: man sep 12, 2022 1:04 am Fair enough. Hvis du mener at det er bred konsensus at Glimt 2020 hadde vunnet greit på bortebane mot PSV, så er det nok ikke vits å diskutere dette noe mer, nei.
Det nytter jo ikke diskutere når du kjører ren plukk og miks. Da ender du opp med å argumentere mot en stråmann.

Jeg antok at du mente det var bred konsensus om dette, siden du dro inn det argumentet i denne diskusjonen. Hvis du mener at det ikke var det, så synes jeg det er uryddig å bruke det argumentet i samme innlegg.

lund

Legg inn av lund »

Bodø/Glimt har Haikin som er klart bedre enn Karlstrøm og Pellegrino som er et hakk bedre enn det man har på Molde der fremme (enn så lenge). Utenom det er det vel ikke helt feil å si at Molde er et lite hakk bedre på de fleste andre posisjoner i førsteelleveren. Ser man på bredden på benken, så er det nok ganske jevnt (kanskje til og med litt større bredde hos Glimt der).

dani07

Legg inn av dani07 »

Champis skrev: man sep 12, 2022 12:44 pm
Nordlys skrev: man sep 12, 2022 11:44 am
Champis skrev: man sep 12, 2022 1:04 am Fair enough. Hvis du mener at det er bred konsensus at Glimt 2020 hadde vunnet greit på bortebane mot PSV, så er det nok ikke vits å diskutere dette noe mer, nei.
Det nytter jo ikke diskutere når du kjører ren plukk og miks. Da ender du opp med å argumentere mot en stråmann.

Jeg antok at du mente det var bred konsensus om dette, siden du dro inn det argumentet i denne diskusjonen. Hvis du mener at det ikke var det, så synes jeg det er uryddig å bruke det argumentet i samme innlegg.
Her er jo hele poenget med hvorfor det ikke er noen vits å diskutere med deg. Det er 100% åpenbart for alle som kan lese og prosessere tekst at Nordlys ikke mente at det var bred konsensus om at Glimt2020 skulle slå PSV borte. Han mener på et generelt grunnlag at du setter deg i en båt som er det motsatte av den generelle konsensusen i en tråd. Om du ønsker eksempler så kan man helt sikkert finne det frem til deg.

Du har en egen evne til å se en diskusjon, og så ta 2 setninger i den diskusjonen og vri den til noe helt annet, samtidig som det ikke gir tråden eller diskusjonen noe innhold.

Nå sist "du velger altså 3-4 situasjoner ut av 1000 i fra kampen" var det du hentet ut av mitt innlegg om kampen mot PSV.
Akkurat som at det er noen overraskelse at man diskutere nøkkelsituasjoner kontra alle situasjoner? Det er jo ikke slik at f.eks Edvartsen sine dommervurderinger tar for seg samtlige 70-80 fløyteblås i løpet av en kamp, men heller de 3-4 som er avgjørende/store feil.

I mitt hode, så er slike innlegg knapt 3 hakk over det troll kommer med, og det gir lite mening å bruke tid og krefter på å diskutere noe med slikt.

dani07

Legg inn av dani07 »

lund skrev: man sep 12, 2022 12:47 pm Bodø/Glimt har Haikin som er klart bedre enn Karlstrøm og Pellegrino som er et hakk bedre enn det man har på Molde der fremme (enn så lenge). Utenom det er det vel ikke helt feil å si at Molde er et lite hakk bedre på de fleste andre posisjoner i førsteelleveren. Ser man på bredden på benken, så er det nok ganske jevnt (kanskje til og med litt større bredde hos Glimt der).
Vil si at alle Glimt sine 4 stoppere er bedre enn Molde sine, men utover det så er jeg enig i din vurdering, for det meste. Jevnt mellom enkelte, men ingen plasser Glimt er spesielt mye bedre for å si det sånn.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Arsenal - PSV er utsatt. Er vel ikke så gunstig hvis PSV blir tilkjent seieren her? Tottenham måtte utsette en kamp pga corona i UECL i fjor, og der endte de opp med å gi motstanderen 3-0 på walkover.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Som den store motstanderen xG som jeg har vært har jeg lest meg opp på teamet.

Jeg har nå fått en større forståelse for hva man bruker det til. Alt for mange bruker det feil, altså som en pekepinn på hvordan enkeltkamper har vært styrkemessig. xG forteller egentlig ganske lite om nettopp det.

xG er et verktøy som vil gi mer nytte gitt at man ser på tallmaterialet over tid.

Noen lag peprer skudd mot mål og vil akkumulere en økt xG på grunn av mange lave scores som slås sammen. Mens andre spiller mer tålmodig og avslutter i mindre grad, men kan ha en høyere hitrate på sine skudd selv om det akkumuleres en lavere xG.

Dermed er det nyttigere for et analyseteam å sammenligne tallene for egen klubb over tid fremfor å sammenligne med andre klubber siden det ikke nødvendigvis gir noe nyttig sammenligningsgrunnlag.

De beste lagene vil stort sett ligge i toppen på en xG-tabell, men det er ikke nødvendigvis slik at et lag som topper den tabellen og ikke leder serien har hatt uflaks. For det er en del faktorer xG ikke tar hensyn til som f.eks spillernes dyktighet og spillestil.

startelver

Legg inn av startelver »

Erfaring er viktig, tror fortsatt Glimt vil slå bra fra seg i Europa.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Den eneste måten at kampen mellom Arsenal og PSV kan bli spilt på er at Arsenal må utsette en seriekamp for å få plass til denne kampen og den må bli spilt før trekningen til knockoutrunden skjer. Kampen som sånn sett peker seg ut er kampen mot Manchester City som spilles onsdag 18.oktober. Samme uke spiller PSV cup hjemme i Nederland. Skal ikke forundre meg det minste om at nederlenderne vil bli meget vanskelige å ha med å gjøre og vil prøve å gå for 0-3 og 3 poeng.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Charles får ta en telefon til Willem-Alexander av Nederland

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: man sep 12, 2022 4:45 pm Den eneste måten at kampen mellom Arsenal og PSV kan bli spilt på er at Arsenal må utsette en seriekamp for å få plass til denne kampen og den må bli spilt før trekningen til knockoutrunden skjer. Kampen som sånn sett peker seg ut er kampen mot Manchester City som spilles onsdag 18.oktober. Samme uke spiller PSV cup hjemme i Nederland. Skal ikke forundre meg det minste om at nederlenderne vil bli meget vanskelige å ha med å gjøre og vil prøve å gå for 0-3 og 3 poeng.
Gamla burde holdt ut et par-tre måneder til og heller dødd under VM :?

boombis

Legg inn av boombis »

Det er jo synd at vi ikke møter Arsenal nå. Tenk hvor mange walk-overvitser som dere kunne ha laget! :lol:

Champis

Legg inn av Champis »

dani07 skrev: man sep 12, 2022 2:08 pm
Champis skrev: man sep 12, 2022 12:44 pm
Nordlys skrev: man sep 12, 2022 11:44 am
Det nytter jo ikke diskutere når du kjører ren plukk og miks. Da ender du opp med å argumentere mot en stråmann.

Jeg antok at du mente det var bred konsensus om dette, siden du dro inn det argumentet i denne diskusjonen. Hvis du mener at det ikke var det, så synes jeg det er uryddig å bruke det argumentet i samme innlegg.
Her er jo hele poenget med hvorfor det ikke er noen vits å diskutere med deg. Det er 100% åpenbart for alle som kan lese og prosessere tekst at Nordlys ikke mente at det var bred konsensus om at Glimt2020 skulle slå PSV borte. Han mener på et generelt grunnlag at du setter deg i en båt som er det motsatte av den generelle konsensusen i en tråd. Om du ønsker eksempler så kan man helt sikkert finne det frem til deg.

Du har en egen evne til å se en diskusjon, og så ta 2 setninger i den diskusjonen og vri den til noe helt annet, samtidig som det ikke gir tråden eller diskusjonen noe innhold.

Nå sist "du velger altså 3-4 situasjoner ut av 1000 i fra kampen" var det du hentet ut av mitt innlegg om kampen mot PSV.
Akkurat som at det er noen overraskelse at man diskutere nøkkelsituasjoner kontra alle situasjoner? Det er jo ikke slik at f.eks Edvartsen sine dommervurderinger tar for seg samtlige 70-80 fløyteblås i løpet av en kamp, men heller de 3-4 som er avgjørende/store feil.

I mitt hode, så er slike innlegg knapt 3 hakk over det troll kommer med, og det gir lite mening å bruke tid og krefter på å diskutere noe med slikt.

Du får gjerne sammenligne meg med troll, det lever jeg med. Som sagt, det jeg reagerte på var at du kun fant noen veldig få lyspunkter fra en av de beste kampene Glimt har spilt i Europa, samtidig som du fant ekstremt mange negative ting. Jeg tror det er lett å undervurdere nivået i slike kamper. Jeg synes Glimt gjorde en strålende prestasjon i den kampen. Hvis du mener at kampen mot PSV var såpass, svak, så lurer jeg på hva du synes om kampen mot Tromsø.

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: man sep 12, 2022 3:37 pm Som den store motstanderen xG som jeg har vært har jeg lest meg opp på teamet.

Jeg har nå fått en større forståelse for hva man bruker det til. Alt for mange bruker det feil, altså som en pekepinn på hvordan enkeltkamper har vært styrkemessig. xG forteller egentlig ganske lite om nettopp det.

xG er et verktøy som vil gi mer nytte gitt at man ser på tallmaterialet over tid.

Noen lag peprer skudd mot mål og vil akkumulere en økt xG på grunn av mange lave scores som slås sammen. Mens andre spiller mer tålmodig og avslutter i mindre grad, men kan ha en høyere hitrate på sine skudd selv om det akkumuleres en lavere xG.

Dermed er det nyttigere for et analyseteam å sammenligne tallene for egen klubb over tid fremfor å sammenligne med andre klubber siden det ikke nødvendigvis gir noe nyttig sammenligningsgrunnlag.

De beste lagene vil stort sett ligge i toppen på en xG-tabell, men det er ikke nødvendigvis slik at et lag som topper den tabellen og ikke leder serien har hatt uflaks. For det er en del faktorer xG ikke tar hensyn til som f.eks spillernes dyktighet og spillestil.

Enig i at det er lite sammenheng mellom resultater og flaks/uflaks. Man får i utgangspunktet som fortjent.

Jeg skjønner det du sier om mange skudd kontra få skudd, men jeg ser ikke at det vil utgjøre noe særlig. De lagene som velger å avslutte mye, vil jo i så ha veldig mange avslutninger som ikke gir mer enn 0,01-0,03 i xG, så det vil ikke utgjøre allverdens i lengden. De lagene som er mer tålmodig vil jo ta igjen dette når de først velger å ta skuddene sine, mtp. at de ofte får betydelig høyere xG på sine skudd.

For meg er xG et parameter på hva som faktisk er skapt av sjanser. Men det sier ikke noe om banespill og hvilket lag som har "trykket" i kampen. Et lag som styrer mye på motstanders halvdel og f.eks. kommer til masse innlegg, kan jo ha en dag hvor de ikke evner å komme til særlige sjanser, men i lengden vil de nok skape mer enn motstanderlaget. Så det sier noe om hva som faktisk er skapt av sjanser (som spillet tross alt dreier seg om), men det sier ikke noe om kvaliteten til lagene i veldig mange ulike faser av spillet. Og i én enkelt kamp kan det være litt tilfeldig hva man får ut av spillet sitt og hva man slipper til ut fra motstanders spill.

dani07

Legg inn av dani07 »

Champis skrev: tir sep 13, 2022 12:51 am
dani07 skrev: man sep 12, 2022 2:08 pm
Champis skrev: man sep 12, 2022 12:44 pm


Jeg antok at du mente det var bred konsensus om dette, siden du dro inn det argumentet i denne diskusjonen. Hvis du mener at det ikke var det, så synes jeg det er uryddig å bruke det argumentet i samme innlegg.
Her er jo hele poenget med hvorfor det ikke er noen vits å diskutere med deg. Det er 100% åpenbart for alle som kan lese og prosessere tekst at Nordlys ikke mente at det var bred konsensus om at Glimt2020 skulle slå PSV borte. Han mener på et generelt grunnlag at du setter deg i en båt som er det motsatte av den generelle konsensusen i en tråd. Om du ønsker eksempler så kan man helt sikkert finne det frem til deg.

Du har en egen evne til å se en diskusjon, og så ta 2 setninger i den diskusjonen og vri den til noe helt annet, samtidig som det ikke gir tråden eller diskusjonen noe innhold.

Nå sist "du velger altså 3-4 situasjoner ut av 1000 i fra kampen" var det du hentet ut av mitt innlegg om kampen mot PSV.
Akkurat som at det er noen overraskelse at man diskutere nøkkelsituasjoner kontra alle situasjoner? Det er jo ikke slik at f.eks Edvartsen sine dommervurderinger tar for seg samtlige 70-80 fløyteblås i løpet av en kamp, men heller de 3-4 som er avgjørende/store feil.

I mitt hode, så er slike innlegg knapt 3 hakk over det troll kommer med, og det gir lite mening å bruke tid og krefter på å diskutere noe med slikt.

Du får gjerne sammenligne meg med troll, det lever jeg med. Som sagt, det jeg reagerte på var at du kun fant noen veldig få lyspunkter fra en av de beste kampene Glimt har spilt i Europa, samtidig som du fant ekstremt mange negative ting. Jeg tror det er lett å undervurdere nivået i slike kamper. Jeg synes Glimt gjorde en strålende prestasjon i den kampen. Hvis du mener at kampen mot PSV var såpass, svak, så lurer jeg på hva du synes om kampen mot Tromsø.
Er bare å lese tråden her om du lurer på hva jeg synes om TIL kampen. Er vel 10-15 innlegg lengre opp.

boombis

Legg inn av boombis »

Ny kamp om to dager. Tett program, før det blir en liten landslagspause.

Laget vi skal møte aner jeg ingen verdens ting om, annet enn at de på forhånd er meldt til å være, sammen med Glimt, de svake lagene i gruppa.

I og med at når jeg lager kamptråd, så taper vi, så må nok Nordlys i ilden denne gangen og.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

boombis skrev: tir sep 13, 2022 11:53 am Ny kamp om to dager. Tett program, før det blir en liten landslagspause.

Laget vi skal møte aner jeg ingen verdens ting om, annet enn at de på forhånd er meldt til å være, sammen med Glimt, de svake lagene i gruppa.

I og med at når jeg lager kamptråd, så taper vi, så må nok Nordlys i ilden denne gangen og.
Legger ned veto på at du lager flere kamptråder for oss!! 😜

Biscan

Legg inn av Biscan »

https://www.an.no/na-kommenterer-kjetil ... -4-1654286

"Jeg har vært tydelig på at nå står jeg med hodet oppe i en trykkoker, og ting som er utenfor Bodø/Glimt er jeg helt totalt uinteressert i."

"– Vi må faktisk se det vi ser på trening, i forhold til hele tiden se hvem som er på vei opp og hvem som er på vei ned. Jeg skal ikke nevne navn, men jeg føler ikke vi ikke traff helt mot Tromsø. Det er jeg som ikke traff, for det er jeg som har siste ordet og den siste stemmen. Så jeg traff ikke denne gangen, sier Knutsen ærlig."

"Vi skal ha for at vi responderte litt, men det var en kamp der vi egentlig ikke fortjente en dritt. Så vi fikk som fortjent, sier Kjetil Knutsen."

Herlig! Selvkritisk men fokusert.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

boombis skrev: tir sep 13, 2022 11:53 am Ny kamp om to dager. Tett program, før det blir en liten landslagspause.

Laget vi skal møte aner jeg ingen verdens ting om, annet enn at de på forhånd er meldt til å være, sammen med Glimt, de svake lagene i gruppa.

I og med at når jeg lager kamptråd, så taper vi, så må nok Nordlys i ilden denne gangen og.
Regjerende mester i Sveits som har fått en fryktelig start på sesongen med 2 poeng på 8 kamper, tross for at de har beholdt 10 av de 11 som spilte mest i fjor og fått noen nye, som Olæ Sælnæs. Tapte knepent mot Arsenal, så kanskje ikke noe walk in the park, men må jo vinne om man skal holde liv i drømmen om avansement i EL.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

netrebske skrev: tir sep 13, 2022 7:21 pm
boombis skrev: tir sep 13, 2022 11:53 am Ny kamp om to dager. Tett program, før det blir en liten landslagspause.

Laget vi skal møte aner jeg ingen verdens ting om, annet enn at de på forhånd er meldt til å være, sammen med Glimt, de svake lagene i gruppa.

I og med at når jeg lager kamptråd, så taper vi, så må nok Nordlys i ilden denne gangen og.
Regjerende mester i Sveits som har fått en fryktelig start på sesongen med 2 poeng på 8 kamper, tross for at de har beholdt 10 av de 11 som spilte mest i fjor og fått noen nye, som Olæ Sælnæs. Tapte knepent mot Arsenal, så kanskje ikke noe walk in the park, men må jo vinne om man skal holde liv i drømmen om avansement i EL.
De har byttet trener da. Tror det har mye med saken å gjøre.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

FranciscoM skrev: tir sep 13, 2022 7:22 pm
netrebske skrev: tir sep 13, 2022 7:21 pm
boombis skrev: tir sep 13, 2022 11:53 am Ny kamp om to dager. Tett program, før det blir en liten landslagspause.

Laget vi skal møte aner jeg ingen verdens ting om, annet enn at de på forhånd er meldt til å være, sammen med Glimt, de svake lagene i gruppa.

I og med at når jeg lager kamptråd, så taper vi, så må nok Nordlys i ilden denne gangen og.
Regjerende mester i Sveits som har fått en fryktelig start på sesongen med 2 poeng på 8 kamper, tross for at de har beholdt 10 av de 11 som spilte mest i fjor og fått noen nye, som Olæ Sælnæs. Tapte knepent mot Arsenal, så kanskje ikke noe walk in the park, men må jo vinne om man skal holde liv i drømmen om avansement i EL.
De har byttet trener da. Tror det har mye med saken å gjøre.
Kanskje, men Franco Foda hadde jo suksess med det østerriske landslaget og har lang erfaring med over 10 sesonger som trener for Srurm Graz.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

netrebske skrev: tir sep 13, 2022 7:30 pm
FranciscoM skrev: tir sep 13, 2022 7:22 pm
netrebske skrev: tir sep 13, 2022 7:21 pm

Regjerende mester i Sveits som har fått en fryktelig start på sesongen med 2 poeng på 8 kamper, tross for at de har beholdt 10 av de 11 som spilte mest i fjor og fått noen nye, som Olæ Sælnæs. Tapte knepent mot Arsenal, så kanskje ikke noe walk in the park, men må jo vinne om man skal holde liv i drømmen om avansement i EL.
De har byttet trener da. Tror det har mye med saken å gjøre.
Kanskje, men Franco Foda hadde jo suksess med det østerriske landslaget og har lang erfaring med over 10 sesonger som trener for Srurm Graz.
Virker som at Zürich-fansen på nettet er relativt klar på at østerrikeren har mesteparten av skylden. Gjorde det vel heller ikke så skarpt mot slutten av sin karriere som landslagstrener om jeg ikke husker feil.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

FranciscoM skrev: tir sep 13, 2022 7:49 pm
netrebske skrev: tir sep 13, 2022 7:30 pm
FranciscoM skrev: tir sep 13, 2022 7:22 pm

De har byttet trener da. Tror det har mye med saken å gjøre.
Kanskje, men Franco Foda hadde jo suksess med det østerriske landslaget og har lang erfaring med over 10 sesonger som trener for Srurm Graz.
Virker som at Zürich-fansen på nettet er relativt klar på at østerrikeren har mesteparten av skylden. Gjorde det vel heller ikke så skarpt mot slutten av sin karriere som landslagstrener om jeg ikke husker feil.
Ja han tydeligvis ikke hatt noen god hånd over laget hitti, men landslaget leverte jo bra i juni med storseier over Kroatia og uavgjort mot Frankrike som de har bak seg i NL. I mars tapte knepent for Wales i VM playoff. Ja jeg er smertelig klar over hvorfor dem er i league A og fikk spille VM-playoff...

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Fallet startet på slutten av sist sesong, 1 u og 2 tap for dem og har fortsatt denne sesongen, men i Europa har de vært ganske gode så blir nokk en jevn kamp

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Ståda på Pellegrino og Solbakken? Sistnevnte lenge sia eg har sett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»