Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Crazy Horse

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Crazy Horse »

Nordlys skrev: lør okt 01, 2022 8:24 pm Grønbæk er meget god allerede og gjør det kjempebra hele kampen. Og deretter kunne sette inn Vetlesen er jo en ren cheatcode. Fotballromantikeren i meg vil se begge på midten samtidig.
Mot lag som ikke legger seg bakpå - som Arsenal vil jeg anta - ville jeg kjørt fra venstre til høyre på midtbanen: Saltnes - Berg - Grønbæk, med Vetlesen som offensiv superinnbytter.

Mot lag som parkerer bussen foran egen 16-meter, som i ES på Aspmyra, ville jeg kjørt : Grønbæk - Saltnes (Hagen) - Vetlesen. Berg har få offensive eller kreative sider. I går spilte han Pellegrino fri en gang. Ellers gjennom ledd en par-tre ganger. Resten på vers. Taktiske (feil)valg er det ikke mulig å vurdere fra TV stolen. I tillegg kan ikke Berg skyte utenfor 16 meteren. Det kan Saltnes og dels Hagen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg er litt usikker på kantkonstellasjonen mot Arsenal. Hadde vi hatt en skikkelig goalgetter som midtspiss a la Junker så tror jeg at jeg ville brukt Ola på venstre og Mvuka på høyre for å få mye fart og dribleferdighet på sidene. Litt mer usikker nå. Pelle kan score ut av ingenting, men han hjelper ikke så mye til i angrepsspillet ellers. Det blir generelt lite innleggssituasjoner på venstresida med Brice og Pelle samtidig. Har vi råd til å ikke ha det i en kamp som mot Arsenal?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Blir nokk samme laget som i går fra start av med unntak av Vetlesen inn og Grønbæk ut! Så framst det ikke blir noen skader eller annet uforutsett som skjer før kampen

Biscan

Legg inn av Biscan »

Crazy Horse skrev: søn okt 02, 2022 12:30 pm Mot lag som parkerer bussen foran egen 16-meter, som i ES på Aspmyra, ville jeg kjørt : Grønbæk - Saltnes (Hagen) - Vetlesen. Berg har få offensive eller kreative sider. I går spilte han Pellegrino fri en gang. Ellers gjennom ledd en par-tre ganger. Resten på vers. Taktiske (feil)valg er det ikke mulig å vurdere fra TV stolen. I tillegg kan ikke Berg skyte utenfor 16 meteren. Det kan Saltnes og dels Hagen.
Først og fremst må man bli mer presis i angrepsspillet slik at man ikke får grove brudd og blir springende tilbake hele kampen som mot Tromsø. Mot Lillestrøm så man igjen det presset man hadde tidligere. Hele greia med Berg er jo at han(i normal form) stabiliserer når backene og indreløperne går opp og man er i utgangspunktet i ubalanse men leser spillet i en så tidlig fase at det blir avviklet før det blir en reel fare. Det er slik andre lag som spillet slik bruker den rollen(type Fernandinho på Man City og Fabinho på Liverpool)

Saltnes fungerer muligens der men er ikke like god til å lese spillet eller har samme motoren. Hagen tror jeg dessverre aldri kommet til å ha beina til å bekle en slik rolle, da må man endre oppsettet.

Tror ikke Patrick har akklimatisert seg helt enda samt at laget generelt har vært alt for upresis og ute av form men kampen mot Lillestrøm er et steg i riktig retning. Berg bør spille alt etter min mening.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: søn okt 02, 2022 1:36 pm Jeg er litt usikker på kantkonstellasjonen mot Arsenal. Hadde vi hatt en skikkelig goalgetter som midtspiss a la Junker så tror jeg at jeg ville brukt Ola på venstre og Mvuka på høyre for å få mye fart og dribleferdighet på sidene. Litt mer usikker nå. Pelle kan score ut av ingenting, men han hjelper ikke så mye til i angrepsspillet ellers. Det blir generelt lite innleggssituasjoner på venstresida med Brice og Pelle samtidig. Har vi råd til å ikke ha det i en kamp som mot Arsenal?
Hva er status på Solbakken nå? Ikke i kamptropp i går, sliter han med en skade, og når vil han være tilbake?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tror det var en lett skade utifra rapportene. Han er nok med i troppen mot Arsenal

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Junkeren er klare for 2. divisjon neste år. Bra for lokalfotballen og Glimts neste talenter!

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

KBK!!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Mye stang inn nå, herlig

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Nordlys skrev: søn okt 02, 2022 8:49 pm Junkeren er klare for 2. divisjon neste år. Bra for lokalfotballen og Glimts neste talenter!

Fantastiske nyheter for byen!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Kalle73 Er ikke du på en del Stabæk-kamper? Tror du Geelmuyden kan være en bra erstatter for Hugo når han går i vinter?

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: man okt 03, 2022 10:30 pm @Kalle73 Er ikke du på en del Stabæk-kamper? Tror du Geelmuyden kan være en bra erstatter for Hugo når han går i vinter?

Du spurte ikke meg, men Geelmuyden er en meget bra spiller. Potensielt høyere toppnivå enn Vetlesen. Spørsmålet er hvor han blir best. Han er egentlig en angrepsspiller, men han måtte nok spilt indreløper i Glimt, ja. Ikke like mye toveisspiller som Vetlesen enda, men han har x-faktor offensivt. Og en meget bra avslutter. Han er uansett er spiller som burde vært interessant for alle toppklubber i Norge, pluss en del utenlandske.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Geelmuyden var en mester på å score i trange situasjoner foran mål. Utenfor 16 meteren var han ikke god. Det var han som G 16 spiller og årene etterpå.
Dersom han nå er mer indreløper er det en helt annen spillertype.
Jeg venter i spenning som mange andre.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Noe nytt om byggingen av den nye arenaen ?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Vi får nok svar på fremtiden for prosjektet ila. et par måneder. Kom en kritisk sak fra AN for et par dager siden som satte spørsmålstegn ved realismen i prosjektet og pekte på manglende entusiasme og backing i næringslivet. Står og faller på om Glimt greier å komme opp med en solid nok finansieringsplan.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Wow. Jeg tok meg en tur på LSK sitt supporterforum for å se hva de syns om kampen. Der er det mye rart som sies. Det som er ekte LSK er visstnok å skulle knekke bena til Pellegrino neste år fordi han reagerer på skjellsord fra tribuna.
LSK glemmer også at de scora et nydelig offside-mål på Aspmyra tidligere i år. For en gjeng.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Big George skrev: tir okt 04, 2022 2:47 am Noe nytt om byggingen av den nye arenaen ?
Godt du er tilbake, du har vært savnet.

Queenie

Legg inn av Queenie »

rdzzl skrev: tir okt 04, 2022 9:57 am Wow. Jeg tok meg en tur på LSK sitt supporterforum for å se hva de syns om kampen. Der er det mye rart som sies. Det som er ekte LSK er visstnok å skulle knekke bena til Pellegrino neste år fordi han reagerer på skjellsord fra tribuna.
LSK glemmer også at de scora et nydelig offside-mål på Aspmyra tidligere i år. For en gjeng.
Hederskarer det der.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ser at Axel Lindahl er i ferd med å gjennomføre en svært solid sesong for Kalmar som høyreback. Skjønte aldri hvorfor han ble satsa på på kanten. For meg var det åpenbart at potensialet var størst dypere i banen og det var jo også der han spilte for Degerfors.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvem skal til London her ?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ikke jeg 🙃

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Blir ikke London på meg heller.

startelver

Legg inn av startelver »

Er jo nødt til å ha en utsendt fra FD

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Vi har da to stykker minst. @LittleSteven og @Forestspirit tror jeg skal over. Sikkert flere også.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Her er noe å spille på pubene i London. Ny Glimt-medley!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Ved slike anledninger slår det meg hvor god råd, og ikke minst hvor ekstremt fleksible jobber, folk flest tilsynelatende har.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Rexwiller skrev: ons okt 05, 2022 1:39 pm Ved slike anledninger slår det meg hvor god råd, og ikke minst hvor ekstremt fleksible jobber, folk flest tilsynelatende har.
Tja, det kan du si. På den annen side. Hvor mange ganger tror du Glimt skal spille på Emirates?
Høstferie er det jo nesten også.
Skal på reise til helgen og kom nylig hjem fra jobbreise så det ble overkill å stikke til London, men det hadde vært sykt artig.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Jaauda skrev: ons okt 05, 2022 2:00 pm
Rexwiller skrev: ons okt 05, 2022 1:39 pm Ved slike anledninger slår det meg hvor god råd, og ikke minst hvor ekstremt fleksible jobber, folk flest tilsynelatende har.
Tja, det kan du si. På den annen side. Hvor mange ganger tror du Glimt skal spille på Emirates?
Høstferie er det jo nesten også.
Skal på reise til helgen og kom nylig hjem fra jobbreise så det ble overkill å stikke til London, men det hadde vært sykt artig.
Hadde selvsagt vært artig, men midt i ei vanlig oktoberuke har man jo forpliktelser. Så jo noe av det samme mot Roma. Kanskje en del folk melder seg "syk" fra jobb, hva vet jeg.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: tir okt 04, 2022 10:40 am Ser at Axel Lindahl er i ferd med å gjennomføre en svært solid sesong for Kalmar som høyreback. Skjønte aldri hvorfor han ble satsa på på kanten. For meg var det åpenbart at potensialet var størst dypere i banen og det var jo også der han spilte for Degerfors.
Var jo høyreback han var tiltenkt første gangen, men da sa svenskene nei og Glimt måtte nøye seg med andrevalget Sampsted, som hadde vært på prøvespill før Glimt fikk nei på Lindahl.
Blir ikke forbasket om han hentes tilbake, men skulle gjerne sett Wembangomo får en sjanse som høyreback.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»