Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Tjaaah »

LeSorcier skrev: tor okt 06, 2022 10:08 pm Det er nesten et år siden vi diskuterte dette, men den viste seg å være populær også i Frankfurt.



(Fra 0:25)
Følger stilen, og svarer sent på fortsettelsen av diskusjonen for nesten et år siden...

Sliter litt med å forstå hvordan det har smittet til Tyskland. Har de møtt RBK eller FFK? Eller er det et svensk lag som har spredd denne idiotien?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tjaaah skrev: fre okt 07, 2022 9:55 pmFølger stilen, og svarer sent på fortsettelsen av diskusjonen for nesten et år siden...

Sliter litt med å forstå hvordan det har smittet til Tyskland. Har de møtt RBK eller FFK? Eller er det et svensk lag som har spredd denne idiotien?
Hva er problemet? Er det hoppinga dere reagerer på?

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Må være 15 år siden jeg først hørte Pippi-sangen fra tyske tribuner. Tror det var Frankfurt ja.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Rexwiller skrev: ons okt 05, 2022 1:39 pm Ved slike anledninger slår det meg hvor god råd, og ikke minst hvor ekstremt fleksible jobber, folk flest tilsynelatende har.
Har du feriedager til gode så er det vel ofte en smal sak å ta et par dager av dem utpå høsten.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nordlys skrev: fre okt 07, 2022 10:25 pm Hva er problemet? Er det hoppinga dere reagerer på?
Meg og trollmannen er for mandige og usikre på oss selv for pippisanger, det skjønner du vel?

Neida, for min del er det både at melodien er litt for tullete, og at jeg virkelig misliker sånn overdreven shalalaing.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tjaaah skrev: fre okt 07, 2022 10:48 pm Neida, for min del er det både at melodien er litt for tullete, og at jeg virkelig misliker sånn overdreven shalalaing.
Hver sin smak. Det er så mye åoåoå, shalalalala, nananana, oleoleole-lyder på fotballtribuner at jeg finner det rart at noen varianter skal være spesielt harry. Ting må være enkelt for at det skal la seg koordinere høvelig greit i store folkemengder føler jeg. Personlig gir jeg totalt f*en på kamp og har det gøy med mindre det er noe umusikalske greier det legges opp til.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nordlys skrev: lør okt 08, 2022 12:05 am Hver sin smak. Det er så mye åoåoå, shalalalala, nananana, oleoleole-lyder på fotballtribuner at jeg finner det rart at noen varianter skal være spesielt harry. Ting må være enkelt for at det skal la seg koordinere høvelig greit i store folkemengder føler jeg. Personlig gir jeg totalt f*en på kamp og har det gøy med mindre det er noe umusikalske greier det legges opp til.
Denne varianten er spesielt lite attraktiv for meg, fordi jeg synes melodien er spesielt lite attraktiv. Sånn ellers er jeg like mye imot all shalala. Jeg er også trommemotstander.

Hvorfor kan ikke alle bare synge heia Brann?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: lør okt 08, 2022 12:05 am
Tjaaah skrev: fre okt 07, 2022 10:48 pm Neida, for min del er det både at melodien er litt for tullete, og at jeg virkelig misliker sånn overdreven shalalaing.
Hver sin smak. Det er så mye åoåoå, shalalalala, nananana, oleoleole-lyder på fotballtribuner at jeg finner det rart at noen varianter skal være spesielt harry. Ting må være enkelt for at det skal la seg koordinere høvelig greit i store folkemengder føler jeg. Personlig gir jeg totalt f*en på kamp og har det gøy med mindre det er noe umusikalske greier det legges opp til.
Er så enig med deg angående shalala åååå...greiene. Det er det verste jeg hører. Om noe er harry, så er det når supportere drar i gang det repeterende greiene der.
Rosenborg er verst i klassen der, men det er dessverre alt for mange klubber som holder på med det dere shalala åååå greiene, konstant.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Nordlys skrev: ons sep 28, 2022 11:11 pm Bilde

Bilde

Hagen (2022) vs. Berg (2021) - prosentvis sammenlignet med resten av de defensive/sentrale midtbanespillerne i ligaen. Data fra Wyscout.

Noen stats kan være matnyttig når man skal diskutere våre to sentrale midtbanespillere. Må personlig si at basert på disse så er det utklassing i favør Berg. Hagens defensive stats er lite flatterende for å si det mildt. Beskytter også ballen svært dårlig (offensive duels). Han må helt åpenbart ta steg på det fysiske for å bli en internasjonal spiller. Holder bra til veldig bra nivå på det han gjør helt frem til han havner i en duell. Begge to er også dårlige driblere. For å takle ulike spillestiler og høyere nivå med mer individuelt ansvar for lagets spill så bør det utvikles.

Her er ei "ordbok" som forklarer de ulike statsene: https://dataglossary.wyscout.com/

Har fått disse fra twitterbrukeren: https://twitter.com/Nor_ball
Interessant, men er ikke dette litt gutterom greier ? Satt opp av en person langt over gjennomsnittet interessert i fotball og med visse datakunnskaper. Det er for det første skjønn eller glidende overganger mellom de ulike kategoriene. For det andre - slik jeg forstår dette - så er enkelte av størrelsene prosenter, andre rene tall. Pasning som leder til skudd bl a.. Berg spilte hele 2021 sesongen. Hagen litt over halve 2022 sesongen. I tillegg tar ikke disse tabellene opp noe av det aller viktigste i fotballen, valg med ballen. En pasning i lengderetning kan være god den, men spilleren så ikke rommet på motsatt side hvor en ving kunne vært spilt alene gjennom med keeper.

Overblikk er mer viktig for midtbanespillere, og særlig sentral midtbane, en kantspillere. For sistnevnte er handlingsrommene færre. At Berg er god og langt bedre og sterkere enn Hagen defensivt ser vel alle. Berg er god til å lese spill, god til å vinne ballen, god løpskapasitet, bra teknikk, pasningsikker. Likevel flopper han i Frankrike og sendes rett hjem til Norge. Hvorfor ? Valg med ballen kanskje ? Klubber i Europa nøyer seg ikke med de tabellene du fremlegger og det å se kamper før de bruker 40 millioner. De analyserer alt. Det er ikke tilfeldig at persepsjonstrening og bruk av kompliserte dataprogram med spesialbriller som i en flysimulator brukes mer og mer i internasjonal fotball.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Han jeg får disse fra jobber i en toppfotballklubb, men mulig de lages på gutterommet hva vet jeg. Det er selvsagt ingen fasit dette her, det er bare tall. Som man kan lese eller ikke lese, tolke eller ikke fortolke. Jeg liker å bruke det til å vurdere om det jeg observerer på kamp stemmer overens med tallene.

Grafene er en sammenligning med de andre midtbanespillerne i ligaen. Så tallene er i hvilken persentil de ulike plasserer seg ift. resten. Tallene er også per 90 spilte minutter. Så det er ikke sånn at de som spiller mest får høyere score enn de som har spilt lite. Flere minutter betyr bare at spilleren har levert på lavt/høyt nivå over lengre tid som igjen gjør det bare mindre/mer imponerende.

Tallene må sees i sammenheng med laget spilleren spiller på, hvor på banen laget har ballen osv. osv. Midtbanespillerne til Glimt får veldig høy treffprosent og andel pasninger på siste tredjedel helt enkelt fordi de ofte beleirer denne delen av banen mot norsk motstand. Det betyr ikke at en Haugesund-spiller er dårligere selv om han ikke kan vise til like mange offensive, viktige pasninger.

Jeg er der at jeg mener statistikk er et bra verktøy for å skille ut spillere med spennende ferdigheter, men man trenger kontekst for å vurdere spillerne i sin helhet.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tjaaah skrev: lør okt 08, 2022 12:10 am Denne varianten er spesielt lite attraktiv for meg, fordi jeg synes melodien er spesielt lite attraktiv. Sånn ellers er jeg like mye imot all shalala. Jeg er også trommemotstander.

Hvorfor kan ikke alle bare synge heia Brann?
Det kan helt klart bli for mye, men litt av det er helt ok mener jeg. Den shalalala-messinga til RBK er grusom. Enig.

Biscan

Legg inn av Biscan »

Crazy Horse skrev: lør okt 08, 2022 12:00 pm Berg spilte hele 2021 sesongen. Hagen litt over halve 2022 sesongen.

Skulle nesten tro det var Pirlo vi satt på benken ut i fra enkelte kommentarer her inne. Utdraget er tatt av 600 minutter på begge. Berg er litt for feig i pasningsspillet sitt og Hagen er bedre rettvendt i overganger, problemet er at det skjer for alt sjeldent for at det har større verdi enn all jobben Berg gjør. Hagen blir involvert så fort han får en pasning, Berg involverer seg selv.

Nå er jo Glimt blitt forferdelig upresis og stillestående offensivt, blir det ikke spilt på første bevegelse stopper folk opp. Legger man til at man har en venstreback som har mistet form og selvtillit og fungerer mer som en hemsko er det her problemene ligger i dag etter min mening.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Biscan skrev: lør okt 08, 2022 2:25 pm
Crazy Horse skrev: lør okt 08, 2022 12:00 pm Berg spilte hele 2021 sesongen. Hagen litt over halve 2022 sesongen.

Skulle nesten tro det var Pirlo vi satt på benken ut i fra enkelte kommentarer her inne. Utdraget er tatt av 600 minutter på begge. Berg er litt for feig i pasningsspillet sitt og Hagen er bedre rettvendt i overganger, problemet er at det skjer for alt sjeldent for at det har større verdi enn all jobben Berg gjør. Hagen blir involvert så fort han får en pasning, Berg involverer seg selv.

Nå er jo Glimt blitt forferdelig upresis og stillestående offensivt, blir det ikke spilt på første bevegelse stopper folk opp. Legger man til at man har en venstreback som har mistet form og selvtillit og fungerer mer som en hemsko er det her problemene ligger i dag etter min mening.
Angående venstreback. Slapp av. Om ikke Bjørkan heller lykkes i Holland, er han snart tilbake i Bodø som Berg. Mot lag på Aspmyra som parkerer bussen ville jeg kanskje benket Berg, eventuelt tatt ham ut i 2. omgang, og brukt Grønbæk - Saltnes/Hagen - Vetlesen. I bortekamper eller kamper mot lag som tør angripe Glimt er Berg selvskreven sentralt. Berg har ingen skuddfot utenfor 16 meteren, vender for ofte hjem og slår sjelden på første bevegelse (vil jeg anta). Mot defensive lag ville jeg heller brukt Hagen/Saltnes sentralt og Grønbæk som v indreløper

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nordlys skrev: lør okt 08, 2022 1:00 pm Det kan helt klart bli for mye, men litt av det er helt ok mener jeg. Den shalalala-messinga til RBK er grusom. Enig.
Kjernen og Kanariene er helt klart verst på dette. Tror knapt de vet at det er fotballkamp, de er på en slags korøvelse med ekstremt kjipe sangvalg.

Så er det selvsagt sant det du sier, at man må ty til litt shala her og der, for enkelhetens skyld. Men det betyr ikke at jeg trenger å like det, så da forholder jeg meg sur og tverr.

boombis

Legg inn av boombis »

Tjaaah skrev: lør okt 08, 2022 12:10 am
Nordlys skrev: lør okt 08, 2022 12:05 am Hver sin smak. Det er så mye åoåoå, shalalalala, nananana, oleoleole-lyder på fotballtribuner at jeg finner det rart at noen varianter skal være spesielt harry. Ting må være enkelt for at det skal la seg koordinere høvelig greit i store folkemengder føler jeg. Personlig gir jeg totalt f*en på kamp og har det gøy med mindre det er noe umusikalske greier det legges opp til.
Denne varianten er spesielt lite attraktiv for meg, fordi jeg synes melodien er spesielt lite attraktiv. Sånn ellers er jeg like mye imot all shalala. Jeg er også trommemotstander.

Hvorfor kan ikke alle bare synge heia Brann?
Hva blir det neste? Krav om nystemten som nasjonalsang?

Vi sang alle Hade Brann i fjor....

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

boombis skrev: lør okt 08, 2022 3:58 pm Hva blir det neste? Krav om nystemten som nasjonalsang?

Vi sang alle Hade Brann i fjor....
Naivt å tro at dere blir kvitt oss, bare fordi vi ble tilbudt lukrativ kontrakt i OBOS.

Du har sikkert hørt mer om Brann i år, enn du hadde om vi var i ES.

Og nystemten får dere ikke. Noe så vakkert må man gjøre seg fortjent til.

boombis

Legg inn av boombis »

Tjaaah skrev: lør okt 08, 2022 4:00 pm
boombis skrev: lør okt 08, 2022 3:58 pm Hva blir det neste? Krav om nystemten som nasjonalsang?

Vi sang alle Hade Brann i fjor....
Naivt å tro at dere blir kvitt oss, bare fordi vi ble tilbudt lukrativ kontrakt i OBOS.

Du har sikkert hørt mer om Brann i år, enn du hadde om vi var i ES.

Og nystemten får dere ikke. Noe så vakkert må man gjøre seg fortjent til.
Altså, den beste opplevelsen jeg hadde i Bergen, var da alle bergensere lå hjemme fyllesjuk, gamle brannbiler ulet på torgalmenningen og det kun var folk fra Sogn og Fjordane på jobb. Dette var en tirsdag, og året gjetter du kanskje selv?

Enkleste salgsmøtet jeg noen sinne har vært på. Jeg kunne sikkert ha solgt de trikk over bryggen den dagen...

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

boombis skrev: lør okt 08, 2022 5:58 pm Dette var en tirsdag, og året gjetter du kanskje selv?
Ja, du møtte i hvert fall ikke på meg, tidlig den tirsdagen...

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


boombis

Legg inn av boombis »

Tjaaah skrev: lør okt 08, 2022 6:02 pm
boombis skrev: lør okt 08, 2022 5:58 pm Dette var en tirsdag, og året gjetter du kanskje selv?
Ja, du møtte i hvert fall ikke på meg, tidlig den tirsdagen...
Sikker på at jeg ikke kan interessere deg i et stykke land? Ligger i Amerika, langt fra sumper og ørkener, og det er ikke noe mygg å snakke om i det hele tatt. Special price for you my friend! :lol:

skille

Sandefjord i morgen. Blir det hval til middag?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

VIF (B)
KBK (H)
RBK (B)
Viking (H)
Godset (B)

Vi må vinne hjemmekampene våre. Slår vi enten VIF eller RBK i tillegg ser det svært lyst ut for medalje. Krysser fingrene for U mellom de to i dag.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Takk! Det hadde passet forbasket dårlig med gullfest i dag. Jeg har jo stående avtale med sjefen om fri dagen etter seriegull, men i morra kommer det noen over fra Storbritannia som jeg må levere en rapport til klokka 09.00.

Så da Sandefjord scoret så så jeg fargerikt for meg hvordan det ville bli å stå opp klokka 07.00 og ta taxi til kontoret. For det er rett og slett ikke et alternativ å feire et gull med måte.

Så dere reddet meg. De rundt meg sukket da Glimt puttet 2-1, 3-1 og 4-1 mens jeg spilte med uten å mene det 😅

dani07

Legg inn av dani07 »

PapaSmurf skrev: søn okt 09, 2022 7:51 pm Takk! Det hadde passet forbasket dårlig med gullfest i dag. Jeg har jo stående avtale med sjefen om fri dagen etter seriegull, men i morra kommer det noen over fra Storbritannia som jeg må levere en rapport til klokka 09.00.

Så da Sandefjord scoret så så jeg fargerikt for meg hvordan det ville bli å stå opp klokka 07.00 og ta taxi til kontoret. For det er rett og slett ikke et alternativ å feire et gull med måte.

Så dere reddet meg. De rundt meg sukket da Glimt puttet 2-1, 3-1 og 4-1 mens jeg spilte med uten å mene det 😅
Ingen årsak for hjelpen. Håper du kan skaffe oss litt hjelp tilbake, så sparer vi feiringen til runde 30? Så får det beste laget vinne osv. :D

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Arsenal på Torsdag i skikkelig høst vær i en gulkledd by! Gleder meg stort til kampen, er en ekstra buzz i byen i flere dager før ecup kampene. Folk prater om klubben, kampen, spillerne og trener med entusiasme i motsetning til i ligaen hvor en veit at man møter kunn lag uten eget spill som bare legger opp taktikken for å ødelegge for oss så er det befriende med ecup hvor en ofte er underdogg og får morsome kamper hvor begge lag prøver å spille attraktiv fotball.

startelver

Legg inn av startelver »

Kjenner at det sitrer i magen nå. Lurer på hvilke spillere Arsenal sender.

Moist

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: søn okt 09, 2022 7:51 pm Takk! Det hadde passet forbasket dårlig med gullfest i dag. Jeg har jo stående avtale med sjefen om fri dagen etter seriegull, men i morra kommer det noen over fra Storbritannia som jeg må levere en rapport til klokka 09.00.

Så da Sandefjord scoret så så jeg fargerikt for meg hvordan det ville bli å stå opp klokka 07.00 og ta taxi til kontoret. For det er rett og slett ikke et alternativ å feire et gull med måte.

Så dere reddet meg. De rundt meg sukket da Glimt puttet 2-1, 3-1 og 4-1 mens jeg spilte med uten å mene det 😅
Glimt må gjerne vinne mot Vålerenga også, kan ikke kaste vekk æresvakta borte mot Lillestrøm.

startelver

Legg inn av startelver »

Må ihvertfall klare å score hjemme mot et av Europas beste forsvar.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Saltnes med skade og ikke på trening. Kan se ut som torsdagen ryker for hans del!

Da er det åpent for Grønbæk fra start for andre kamp på rad.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Moist skrev: tir okt 11, 2022 12:15 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 09, 2022 7:51 pm Takk! Det hadde passet forbasket dårlig med gullfest i dag. Jeg har jo stående avtale med sjefen om fri dagen etter seriegull, men i morra kommer det noen over fra Storbritannia som jeg må levere en rapport til klokka 09.00.

Så da Sandefjord scoret så så jeg fargerikt for meg hvordan det ville bli å stå opp klokka 07.00 og ta taxi til kontoret. For det er rett og slett ikke et alternativ å feire et gull med måte.

Så dere reddet meg. De rundt meg sukket da Glimt puttet 2-1, 3-1 og 4-1 mens jeg spilte med uten å mene det 😅
Glimt må gjerne vinne mot Vålerenga også, kan ikke kaste vekk æresvakta borte mot Lillestrøm.
Enig. Æresvakt fra Lillestrøm er jo nesten skamfullt. Det er som å ha 11 ganger Ivar Hoff som klapper ironisk i takt. Nå gjør Lillestrøm likevel en fin gest med tanke på Eikrem, men likevel...håper vi kan gi dere RBK med å slå Enga.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hvis noen av en helt usannsynlig grunn ikke skulle få benyttet seg av billetten sin mot Arsenal så må dere gjerne tilby den til en random internettperson som meg. Får besøk av familie utenbys fra og garanterte for billett så står uten selv en dag før…

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»