Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
MatsEn89

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av MatsEn89 »

De pengene er gone. Tar minst 10 år før det blir normal handel mellom Europa og Russland.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JonSnow skrev: tor mai 19, 2022 11:11 am Cup kamp i mot rana i dag klokken 18:00

Laget som sendes nedover med buss er pga. skader og sykdom:

Joshua Smits, Marcus Andersen, Japhet Sery Larsen, Marius Høibråten, Alfons Sampsted, Isak Helstad Amundsen, Eskil Imøy, Ulrik Saltnes, Gaute Vetti, Hugo Vetlesen, Gilbert Koomson, Sondre Sørli, Joel Mvuka, Victor Okoh Boniface, Lasse Nordås, Fredrik Sjøvold og Ask Tjærandsen Skau.

En mix av A og B-laget.

Spent på hvem som får starte og hvilke av de som ikke spiller hver kamp tar sjangsen de får i dag.
Tippet et lag på 11 + 4 reserver i går og ser at jeg traff med nesten alle. Eneste som manglet var en av mine reserver, Elias Hagen. Har han også skadetrøbbel nå?
Slik satte jeg opp 11eren:
Smits
Sampsted - Amundsen - Larsen - Sørli
Vetlesen - Vetti - Saltnes
Komsoon - Nordås - Mvuka

De siste fra A troppen jeg satte på benken var Høibråten, Sjøvold og Boniface, men kan jo like godt hende disse starter.
Kan nok hende at flere av de beste spares fra start og eventuelt settes innpå uti andre omgang. Med 0-7 ferskt i minne mot RBK 2, så bør det ikke sette opp for B-preget lag.
Ser Sondre Sørli er satt opp sammen med midtbanespillerne, så han blir nok satt opp der, men skulle ønske man prøvde han som back i kveld. Blir vel dansken på venstre back, med Isak og Marius på stopperplass?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

PapaSmurf skrev: tor mai 19, 2022 11:27 am
Nordlys skrev: ons mai 18, 2022 3:32 pm Mat for juristene dette. Kanskje FIFA må inn med en kompensasjon? Det er jo fryktelig urettferdig for Krasnodar om de må betale store summer for Botheim nå så kan jo skjønne om den avtalen ikke blir overholdt fra deres side.
Kan de i det hele tatt greie å betale med alle sanksjonene?
Eieren av Krasnodar er en av de desidert rikeste i Russland så penger er ikke noe problem. Mannen har business i mange land og bruker mange banker, så finnes ikke redd for at man ikke får de ca. 6 mil euro man skal ha, men resten går jo soleklart dunken, og er grunn til at jeg personlig ikke er spesielt glad i kontrakter der man får penger hvis at, om at det og det skjer. Få alt med en gang og en vidresalgs klausul og ferdig med det. Så slipper en å miste mye. Italienske klubber er eksperter på en haug av klausuler som gjør at de ofte slipper billig unna og oftr selger eller leier ut spillere for å slippe å betale om spillerne ikke er 100% fast innvetar. Fryktelig mye snusk med sånne kontrakter desverre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg håper Glimt fortsetter med Boniface som andrevalg bak Mullet-man.

Det er bra for oss andre.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JonSnow skrev: tor mai 19, 2022 12:58 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 19, 2022 11:27 am
Nordlys skrev: ons mai 18, 2022 3:32 pm Mat for juristene dette. Kanskje FIFA må inn med en kompensasjon? Det er jo fryktelig urettferdig for Krasnodar om de må betale store summer for Botheim nå så kan jo skjønne om den avtalen ikke blir overholdt fra deres side.
Kan de i det hele tatt greie å betale med alle sanksjonene?
Italienske klubber er eksperter på en haug av klausuler som gjør at de ofte slipper billig unna og oftr selger eller leier ut spillere for å slippe å betale om spillerne ikke er 100% fast innvetar. Fryktelig mye snusk med sånne kontrakter desverre.
Var jo derfor Junkers italiadrøm gikk i vasken, var ikke mye som ville gå til Glimt med det første i det kontraktsforslaget.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Jepp, og et par av de tyrkiske klubbene skulle ha så mange klusuler med at det ikke var aktuellt

boombis

Legg inn av boombis »

De vi starter med i dag, er en gjeng jeg kunne ha tenkt meg å sett fra start i neste kamp i serien også.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Sørli også? Ikke sett ham mye, men han har tilgode å imponere meg.

startelver

Legg inn av startelver »

Dere må passe dere for Rana, stoler ikke helt på B-laget til Glimt.

boombis

Legg inn av boombis »

FranciscoM skrev: tor mai 19, 2022 5:35 pm Sørli også? Ikke sett ham mye, men han har tilgode å imponere meg.
Hvis han finner tilbake til der han var før skaden, så ja.

Hadde vel 8 målpoeng på 11 kamper.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

boombis skrev: tor mai 19, 2022 6:25 pm
FranciscoM skrev: tor mai 19, 2022 5:35 pm Sørli også? Ikke sett ham mye, men han har tilgode å imponere meg.
Hvis han finner tilbake til der han var før skaden, så ja.

Hadde vel 8 målpoeng på 11 kamper.
Ser sånn smått på kampen deres i dag og klarer ikke å forstå at denne mannen kan ha levert så bra i fjor.

Mvuka og Boniface imponerer meg nok en gang. Hvorfor starter egentlig Espejord over nigerianeren?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

FranciscoM skrev: tor mai 19, 2022 7:39 pm
boombis skrev: tor mai 19, 2022 6:25 pm
FranciscoM skrev: tor mai 19, 2022 5:35 pm Sørli også? Ikke sett ham mye, men han har tilgode å imponere meg.
Hvis han finner tilbake til der han var før skaden, så ja.

Hadde vel 8 målpoeng på 11 kamper.
Ser sånn smått på kampen deres i dag og klarer ikke å forstå at denne mannen kan ha levert så bra i fjor.

Mvuka og Boniface imponerer meg nok en gang. Hvorfor starter egentlig Espejord over nigerianeren? Nordås hadde jo fortjent en halvtime mot lager han scoret hattrick i fjor, men blir eneste uten spilletid i dag.
Ny supergoal av Boniface, men han må spille hele kampen, så blir nok Espejord som starter til helgen...
Nordås hadde fortjent en halvtime mot laget han scoret hattrick i fjor, men blir enste uten spilletid.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

rdzzl skrev: lør mai 14, 2022 11:42 am Hadde elsket å få en vefsning inn i laget! Blir spennende å følge han hos Junkeren ut sesongen
Ryktene sier at Glimt ble veldig imponert av ham under treningskampen. De vil ha ham på trening, helst hver dag.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

PapaSmurf skrev: tor mai 19, 2022 1:33 pm Jeg håper Glimt fortsetter med Boniface som andrevalg bak Mullet-man.

Det er bra for oss andre.
Det er en challenge. Det blir for enkelt å vinne serien om Boniface spiller spiss 8-)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: tor mai 19, 2022 8:29 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 19, 2022 1:33 pm Jeg håper Glimt fortsetter med Boniface som andrevalg bak Mullet-man.

Det er bra for oss andre.
Det er en challenge. Det blir for enkelt å vinne serien om Boniface spiller spiss 8-)
Ja, jeg kjenner til den der. Vi hadde hatt minst ett seriegull til i beltet om Solskjær ikke rota med formasjonene i 2016 og 2017. Men det blir vel for enkelt da å være best og samtidig gjøre så godt man kan.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

FranciscoM skrev: tor mai 19, 2022 7:39 pm
boombis skrev: tor mai 19, 2022 6:25 pm
FranciscoM skrev: tor mai 19, 2022 5:35 pm Sørli også? Ikke sett ham mye, men han har tilgode å imponere meg.
Hvis han finner tilbake til der han var før skaden, så ja.

Hadde vel 8 målpoeng på 11 kamper.
Ser sånn smått på kampen deres i dag og klarer ikke å forstå at denne mannen kan ha levert så bra i fjor.
Sørli er en for dårlig kantspiller i 4-3-3 imo. Han har ikke rykk og 1v1-ferdigheter til å skape nok trusler fra siden. Blir veldig forutsigbar med at han hele tiden drar seg inn på venstre for å slå innlegg. SOm indreløper derimot har jeg kjempetro på ham. Han er veldig dyktig i mellomrommet, har god nærteknikk og en god skudd- og pasningsfot. Helt glimrende potet som både kan være reserve på venstreback og høyrekant samt utvikle seg til å bli en startspiller som indreløper.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

PapaSmurf skrev: tor mai 19, 2022 8:32 pm Ja, jeg kjenner til den der. Vi hadde hatt minst ett seriegull til i beltet om Solskjær ikke rota med formasjonene i 2016 og 2017. Men det blir vel for enkelt da å være best og samtidig gjøre så godt man kan.
Kjedsomhet føler til mye jævelskap. Det kan jeg skrive under på. Og er man best kan vel det også bli litt kjedelig. Da kan det bli fristende å finne opp kruttet på nytt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Gode takter av Mvuka. Man har jo sett at gutten har god teknikk, men han har virka fryktelig veik i duellene og slitt med å time avleveringene. Enten alt for tidlig, altfor harde eller så har han gått seg fast. Dette var mange hakk opp. Gi ham spilletid, så kommer nok selvtilliten også.

At Boniface ikke starter så mange kamper skyldes vel kanskje kampform? Knutsen ymta vel frampå tidligere i år om at han hadde lagt på seg litt vel mye i vinterferien, og rett og slett ikke orka å spille med intensitet i en hel kamp. Han er jo et fysisk monster, men spørs om kondisjonen er helt på topp.

Positivt at Sjøvold også fikk en omgang i går. Dersom Vetlesen, Solbakken og kanskje Sampsted er heite salgsobjekter i sommer så må unggutta få spilletid og komme igang. Johnsplass var ikke på benken i går?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg er spent på hvor mange kilo med muskler og centimeter han har i seg ennå. Legger han på seg 10 kilo muskelmasse så han blir mer robust i duellene og kanskje får enda et lite ekstra gir så har han kjempepotensiale.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hadde vært noe om Mvuka virkelig fikk ting til å løsne og Tounekti kommer tilbake med en innstilling om å ta opp kampen om vingplassene.

Pellegrino er dessverre en skygge av den spilleren som herja for KBK. Glimter til med lekre detaljer av og til, men bidrar jevnt over forferdlig lite, både fremover og bakover.
Solbakken fordufter nok i sommer, og både Sørli og Koomson virker ikke å klare å bekle rollen helt. Førstnevnte sender alt for mye baller i hytt og pine, og sistnevnte går det alt for treigt med.

Dersom Vetlesen også blir solgt, så vil jeg vil gjerne se mer av Sjøvold på midtbanen. Spennende spiller med potensial.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg vil se Sørli på indreløperen. Han er klart best når han kombinerer sentralt i banen og kan slå stikkere og skyte. Synes han er ganske lik Evjen på den måten. Mangler tempo til å bli en skikkelig god kantspiller, men har teknikk og pasningsfot som gjør ham veldig god på midtbanen. Han må bare få tilpasset seg til at mer foregår bak ham og det krever at man spiller i posisjonen litt over tid. Ideelt kunne man lånt ham ut et halvår så han fikk rikelig med spilletid, men når vi sliter sånn på kantene som vi gjør så blir det vanskelig.

For meg kan Pellegrino godt få lov til å finne seg ny klubb i sommer så Glimt kan frigjøre lønnsmidler til å hente et førstevalg på kanten. Går ikke an å være så dårlig og samtidig lønnsledende over tid.

Wikheim har ikke fått spille så mye i Djurgården. Fansen er ikke fornøyd. Han har en stor stjerne i Danmark og er 29 år. Kan vi snu formpila? Kunne vært et alternativ å bytte en drammenser med en annen.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Synes Pellegrino har vist at Glimt IKKE bør gå samme vei som veldig mange norske klubber har gjort med å hente inn eldre stjerner/utenlandsproffer på nedadgående form.
De skal som regel ha høy lønn, men sliter ofte med en kropp som faktisk fort sliter med tempoet i ES.
Ser en del kamper fra Allsvenskan, og det er tidvis gå-fotball ift ES generelt.

Tror f.eks. en spiller som Oliver Edvartsen i Stabæk kunne fått et oppsving av litt Knutsen-magi.
Han virker lei og frustrert i Stabæk, der det offensive spillet overhodet ikke henger sammen.
Han har farta og punch i duellspillet, men blir sjeldent spilt god av midtbanen.

lund

Legg inn av lund »

Mvuka er nok det nest største talentet fra Bergen de siste ca. 10 årene (etter Wassberg). Man må huske at han fortsatt er veldig ung og også hadde denne hjerteepisoden som påvirker. Det fysiske kommer nok på plass etter hvert.

boombis

Legg inn av boombis »

Jeg tar heller Sørli enn Pelle på kanten i neste kamp.

Men ut fra det vi så i cupkampen, tenker jeg at dette er et brukbart lag:
Nikita
Sampsted-Larsen-Høybråten-Brice (alternativ linje er Sampsted-Moe-Larsen-Høybråten)
Hugo-Vetti-Saltnes
Sørli-Boniface-Joel (alternativt tror jeg Sørli og Joel kan bytte plass).

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Sørli må spille på høyre og Mvuka passer best på venstre. Spiller Sørli på venstre får han ikke brukt foten sin og han har heller ikke tempo til å rykke forbi. Det blir fullstendig vondfot. Ellers enig. Det ser ut som et bra lag. Kan nok hende vi trenger mer offensive stopperraid og da må kanskje Moe vike? Vetti var strålende mot Rana.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

lund skrev: fre mai 20, 2022 9:39 am Mvuka er nok det nest største talentet fra Bergen de siste ca. 10 årene (etter Wassberg). Man må huske at han fortsatt er veldig ung og også hadde denne hjerteepisoden som påvirker. Det fysiske kommer nok på plass etter hvert.
Han blir 20 år i november så rent fysisk så nærmer han seg nok sitt potensiale. Det er på tide at han begynner å vise hva han virkelig kan, men ingen har det travelt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kalle73 skrev: fre mai 20, 2022 8:54 am Hadde vært noe om Mvuka virkelig fikk ting til å løsne og Tounekti kommer tilbake med en innstilling om å ta opp kampen om vingplassene.
Om disse to slår ut i full blomst samtidig har vi en ny JPH/Zincker-duo i hendene.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: fre mai 20, 2022 10:02 am Sørli må spille på høyre og Mvuka passer best på venstre. Spiller Sørli på venstre får han ikke brukt foten sin og han har heller ikke tempo til å rykke forbi. Det blir fullstendig vondfot. Ellers enig. Det ser ut som et bra lag. Kan nok hende vi trenger mer offensive stopperraid og da må kanskje Moe vike? Vetti var strålende mot Rana.
En ting som jeg synes var positivt med Fet tilbake mot LSK var at han var desisdert mest aktiv i presspillet av de 3 på midten.
Og det er en av tingene ved siden av de utallige feilpasningene jeg synes Glimt har missa på i møkkakampene mot Molde, RBK og Viking.
Det er alt for dårlig press på ballfører hos motstanderen på vår egen banehalvdel.
Spesielt mot Viking og i cupfinalen fikk de tid på seg til å både få overblikk og prikke inn pasninger.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: fre mai 20, 2022 10:03 am
lund skrev: fre mai 20, 2022 9:39 am Mvuka er nok det nest største talentet fra Bergen de siste ca. 10 årene (etter Wassberg). Man må huske at han fortsatt er veldig ung og også hadde denne hjerteepisoden som påvirker. Det fysiske kommer nok på plass etter hvert.
Han blir 20 år i november så rent fysisk så nærmer han seg nok sitt potensiale. Det er på tide at han begynner å vise hva han virkelig kan, men ingen har det travelt.
Det handler også om smartness i måten man bruker fysikken på.
Boniface har tidvis en overkill i måten han går inn i duellene på.
Det hjelper ikke om han treffer ballen reint når han ser ut som en bulldoser, og motstanderne spiller på det.

Forøvrig syns jeg dommerstanden snart må våkne når det gjelder Brekalo/Stensness på Viking, for det de driver med av skuespillekunst begynner å bli flaut å se på.
Med VAR tror jeg det hadde vanka gult kort for skuespill i nesten hver kamp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»