Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Nordlys

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Nordlys »

Vet ikke hvorfor, men det er et lån som formaliserer seg i et kjøp om «visse betingelser» (spilte kamper ol.) blir oppfylt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Rent hypotetisk; hva ville folk sagt til Anders Konradsen tilbake i Glimt-trøya igjen?

Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Nordlys skrev: tir aug 10, 2021 9:39 pm Rent hypotetisk; hva ville folk sagt til Anders Konradsen tilbake i Glimt-trøya igjen?
Meh. Hvem skal han erstatte? Som venstre indreløper er Saltnes bankers, mens på høyre har man både Fet og Vetlesen som er begge er solide (der Vetlesen burde prioriteres pga hans kreativitet). Pdd er både Hagen og Berg bedre enn Konradsen sentralt.

Det eneste en ev. signering av Konradsen vil føre til er strammere lønnsbudsjett. Her burde man heller se mot å forsterke på vingene.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ikke veldig hypp jeg heller. Måtte evt. være om noen forsvant ut. Litt usikker på hvem som er best av ham og Saltnes, men begge to på samme lag tror jeg ikke blir det beste. Hadde stilt meg mer positiv til Stefan Johansen, men han virker å ønske å melke karrieren for det den er verdt. Føler han måtte ha kommet hjem nå om han skulle ha vært verdt det.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Går mot utlån tilbake til Degerfors for høyreback Lindahl.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Glimt forlenger lånet av Pernambuco ut året. Begrunnes med at de har sett for lite av ham til å avgjøre om de skal utløse opsjonen eller ikke. Tror det er lurt. Da han kom var jeg helt sikker på at han kom til å slå skikkelig til, men etter å ha sett ham i noen få kamper er jeg litt mindre sikker. Samtidig er det utvilsomt et stort potensiale der så greit å gi det en halv sesong til!

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Nordlys skrev: tir aug 10, 2021 10:29 pm Ikke veldig hypp jeg heller. Måtte evt. være om noen forsvant ut. Litt usikker på hvem som er best av ham og Saltnes, men begge to på samme lag tror jeg ikke blir det beste. Hadde stilt meg mer positiv til Stefan Johansen, men han virker å ønske å melke karrieren for det den er verdt. Føler han måtte ha kommet hjem nå om han skulle ha vært verdt det.
Usikker? Saltnes er per dags dato Eliteseriens beste spiller.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

"Usikker? Saltnes er per dags dato Eliteseriens beste spiller."
Ihvertfall var han det forrige sesong. Ingen tvil om det.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Big George skrev: ons aug 11, 2021 11:06 pm "Usikker? Saltnes er per dags dato Eliteseriens beste spiller."
Ihvertfall var han det forrige sesong. Ingen tvil om det.
Jeg ser ingen utespillere i nærheten etter at Aursnes dro. Eikrem sitt toppnivå er høyest i ligaen, men en ser det ved færre og færre anledninger. Saltnes er nesten helt komplett som spiller på Eliteserie-nivå. At han må slite med Botheim, Nordås, Vetlesen og Tounekti sin posisjoneringsevne i angrep er ikke hans skyld. Berg og Fet plasserer seg jo bedre enn denne gjengen de siste kampene.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Saltnes komplett? Da ser du noe jeg ikke ser… Ikke i nærheten av å være Eliteseriens beste imo. Han er god, men synes han ofte sliter med avleveringene sine, ikke så god i trange rom og slår aldri langpasninger. Spiller på det enkle og gjør det veldig godt, men det kvalifiserer ikke til å kalles ES beste.

Temmelig spent på kamp i kveld…

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Stor sløsing med sjanser. Berg blåser en straffe høyt over. Endel dårlige valg forran mål.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Deilig med seier! :D :lol:

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ja, herlig! Nå er det bare Zalgiris som står i mellom Glimt og gruppespill i Europa. Tenk på det!!

Mvuka virker uhyre spennende!

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: tor aug 12, 2021 10:03 pm Ja, herlig! Nå er det bare Zalgiris som står i mellom Glimt og gruppespill i Europa. Tenk på det!!

Mvuka virker uhyre spennende!
Bør kunne slås 4 av 5 ganger, men tror nok det er et par hakk fra dette Phristinalaget.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Lykke til i playoff. Bortekamp neste uke med retur i Bodø om 2 uker.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Taururu skrev: tor aug 12, 2021 10:05 pm
Nordlys skrev: tor aug 12, 2021 10:03 pm Ja, herlig! Nå er det bare Zalgiris som står i mellom Glimt og gruppespill i Europa. Tenk på det!!

Mvuka virker uhyre spennende!
Bør kunne slås 4 av 5 ganger, men tror nok det er et par hakk fra dette Phristinalaget.
I fjor spilte Glimt en elendig kamp (etter fjorårsstandard) og vant 2-0 mot samme lag. Vi får se… Blir nok spennende, men denne skal vinnes. Glimt får aldri en slik sjanse på Europa-gruppespill igjen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Var det ikke et baltisk lag med et eller annet Zalgiris dere høvlet over på Aspmyra ifjor i den første runden? Kaunas?
Edit.
Bodø/Glimt vs Kauno Zalgiris 6-1

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Vi slo både Kaunas og Zalgiris Vilnius i fjor. Så ja, vi slo akkurat dette laget i fjor.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Nordlys skrev: tor aug 12, 2021 10:58 pm
Glimt får aldri en slik sjanse på Europa-gruppespill igjen.
Gud hjelpe for en pessimistisk påstand. En sjanse av denne typen, mer eller mindre, bør Glimt kunne få hvert år fremover.

startelver

Legg inn av startelver »

Glimt redder Norges farger denne gangen, eneste vi kan håpe på.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hudsucker skrev: fre aug 13, 2021 12:51 am
Nordlys skrev: tor aug 12, 2021 10:58 pm
Glimt får aldri en slik sjanse på Europa-gruppespill igjen.
Gud hjelpe for en pessimistisk påstand. En sjanse av denne typen, mer eller mindre, bør Glimt kunne få hvert år fremover.
Hvis de vinner ligaen? Glimt er i Champions Path og får lettere trekninger enn om de gikk League Path. Å få Zalgiris i playoff ville vært helt utenkelig da. Så jo, dette er fort den letteste playoffmotstanderen Glimt noen gang trekker i Europa såfremt de ikke vinner ligaen igjen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Noe annet - synes Mvuka viser så mye bra at jeg gjerne ser ham fra start mot LSK. Synes Solbakken var best i går da han spilte på høyrekanten og kunne dra seg inn på sin venstre fot. Så drømmeoppsettet i helga ville vært Mvuka til venstre og Solbakken til høyre. Kanskje også hvile Botheim og la en sulten Nordås få sjansen mot gamle lagkamerater.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: tor aug 12, 2021 10:58 pm
Taururu skrev: tor aug 12, 2021 10:05 pm
Nordlys skrev: tor aug 12, 2021 10:03 pm Ja, herlig! Nå er det bare Zalgiris som står i mellom Glimt og gruppespill i Europa. Tenk på det!!

Mvuka virker uhyre spennende!
Bør kunne slås 4 av 5 ganger, men tror nok det er et par hakk fra dette Phristinalaget.
I fjor spilte Glimt en elendig kamp (etter fjorårsstandard) og vant 2-0 mot samme lag. Vi får se… Blir nok spennende, men denne skal vinnes. Glimt får aldri en slik sjanse på Europa-gruppespill igjen.
Ja, jeg så begge de kampene. Villniuslaget var klart bedre enn Kaunaslaget, men uansett et lag som skal slås. Synes uansett de er langt bedre enn Phristina, og jar noen brukbare enkeltspillere.

Vil tenke meg nivået på Z Villinius som bra Obosnivå.

Regista

Legg inn av Regista »

Zalgiris-laget virker bedre enn i fjor. I går var de overlegne mot Mura, men tapte. Dårligste laget gikk videre der synes jeg.

Har jo et litt mer juicy lag enn i fjor. Hentet en rekke spillere tidligere i år. Nigerianske Onazi var et monstertalent for noen år tilbake. Over 70 kamper for Lazio. Store forventninger inn mot VM 2014, men ble ikke all verden, og siden den gang har det vel omtrent bare gått nedover.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Regista skrev: fre aug 13, 2021 9:37 am Zalgiris-laget virker bedre enn i fjor. I går var de overlegne mot Mura, men tapte. Dårligste laget gikk videre der synes jeg.

Har jo et litt mer juicy lag enn i fjor. Hentet en rekke spillere tidligere i år. Nigerianske Onazi var et monstertalent for noen år tilbake. Over 70 kamper for Lazio. Store forventninger inn mot VM 2014, men ble ikke all verden, og siden den gang har det vel omtrent bare gått nedover.
Jøss, så du kampen. Jeg sjekket stats og der virket det ganske jevnt

Regista

Legg inn av Regista »

Taururu skrev: fre aug 13, 2021 9:56 am
Regista skrev: fre aug 13, 2021 9:37 am Zalgiris-laget virker bedre enn i fjor. I går var de overlegne mot Mura, men tapte. Dårligste laget gikk videre der synes jeg.

Har jo et litt mer juicy lag enn i fjor. Hentet en rekke spillere tidligere i år. Nigerianske Onazi var et monstertalent for noen år tilbake. Over 70 kamper for Lazio. Store forventninger inn mot VM 2014, men ble ikke all verden, og siden den gang har det vel omtrent bare gått nedover.
Jøss, så du kampen. Jeg sjekket stats og der virket det ganske jevnt
Burde vel svare nei her... bare for å unngå full autist-stempelet :)

Taururu

Legg inn av Taururu »

Regista skrev: fre aug 13, 2021 11:01 pm
Taururu skrev: fre aug 13, 2021 9:56 am
Regista skrev: fre aug 13, 2021 9:37 am Zalgiris-laget virker bedre enn i fjor. I går var de overlegne mot Mura, men tapte. Dårligste laget gikk videre der synes jeg.

Har jo et litt mer juicy lag enn i fjor. Hentet en rekke spillere tidligere i år. Nigerianske Onazi var et monstertalent for noen år tilbake. Over 70 kamper for Lazio. Store forventninger inn mot VM 2014, men ble ikke all verden, og siden den gang har det vel omtrent bare gått nedover.
Jøss, så du kampen. Jeg sjekket stats og der virket det ganske jevnt
Burde vel svare nei her... bare for å unngå full autist-stempelet :)
Haha :lol:
Du kan trøste deg med jeg fort kunne sett denne kampen. Om det er Barca mot Psg i semien i Cl, så kunne jeg valgt Kåffa mot Strømmen i Obos. Vi er vel i samme båt :D

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

I år fikk jeg ikke med meg at det skulle være CL-finale. Ikke i nærheten av å engasjere meg i den plastikken. Da velger jeg heller Norsk Tipping-ligaen alle dager i uka!

Her liker vi autister! :P Alltid interessant å høre betraktningene dine Regista. Du har altså en drøy oversikt!

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: fre aug 13, 2021 11:14 pm I år fikk jeg ikke med meg at det skulle være CL-finale. Ikke i nærheten av å engasjere meg i den plastikken. Da velger jeg heller Norsk Tipping-ligaen alle dager i uka!

Her liker vi autister! :P Alltid interessant å høre betraktningene dine Regista. Du har altså en drøy oversikt!
Helt enig:). For meg er norsk fotball fra landslag til breddefotball 1. Prioritet

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Nei, kanskje man skulle berget Taylor fra det synkende skipet i Bergen? Anvendelig spiller med holdningene på plass.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»