Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av netrebske »

Cedianar skrev: fre mar 24, 2023 8:45 am
Tinkler skrev: fre mar 24, 2023 8:27 am Er det ikke bare flopper som kommer fra Glimt
100-150 mill for en spiss som Victor er for lite i dagens marked. Her bør USG sette prislappen på minst 200 millioner.
God i Europa, men 7 mål på 25 seriekamper er ikke all verden for et topplag. Gift Orban står med 7 mål på 6 seriekamper etter overgangen til Gent. Hvor mange hundre millioner er i så fall han verdt?

Champis

Legg inn av Champis »

netrebske skrev: fre mar 24, 2023 9:44 am
Cedianar skrev: fre mar 24, 2023 8:45 am
Tinkler skrev: fre mar 24, 2023 8:27 am Er det ikke bare flopper som kommer fra Glimt
100-150 mill for en spiss som Victor er for lite i dagens marked. Her bør USG sette prislappen på minst 200 millioner.
God i Europa, men 7 mål på 25 seriekamper er ikke all verden for et topplag. Gift Orban står med 7 mål på 6 seriekamper etter overgangen til Gent. Hvor mange hundre millioner er i så fall han verdt?

Så kan man ikke bare se på antall mål heller. Boniface spiller vel også en del på kanten i 4-3-3.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Champis skrev: fre mar 24, 2023 11:31 am
netrebske skrev: fre mar 24, 2023 9:44 am
Cedianar skrev: fre mar 24, 2023 8:45 am

100-150 mill for en spiss som Victor er for lite i dagens marked. Her bør USG sette prislappen på minst 200 millioner.
God i Europa, men 7 mål på 25 seriekamper er ikke all verden for et topplag. Gift Orban står med 7 mål på 6 seriekamper etter overgangen til Gent. Hvor mange hundre millioner er i så fall han verdt?

Så kan man ikke bare se på antall mål heller. Boniface spiller vel også en del på kanten i 4-3-3.
Ja ser er klart, men har du sett han nok i Belgia til å vurdere han som en 200 millionersman?

Champis

Legg inn av Champis »

netrebske skrev: fre mar 24, 2023 11:45 am
Champis skrev: fre mar 24, 2023 11:31 am
netrebske skrev: fre mar 24, 2023 9:44 am

God i Europa, men 7 mål på 25 seriekamper er ikke all verden for et topplag. Gift Orban står med 7 mål på 6 seriekamper etter overgangen til Gent. Hvor mange hundre millioner er i så fall han verdt?

Så kan man ikke bare se på antall mål heller. Boniface spiller vel også en del på kanten i 4-3-3.
Ja ser er klart, men har du sett han nok i Belgia til å vurdere han som en 200 millionersman?

Jeg har ikke vurdert han som en 200 millioners-mann, bare så det er sagt. Jeg bare påpeker at man ikke kun kan se på en målstatistikk og konkludere hvor mye verdt en spiller er. Boniface har vel vært ganske bra der, så vidt jeg forstår, og de klubbene får generelt mer for spillerne enn norske klubber. Så kan skjønne argumentet med at 100-150 millioner hvert fall ikke høres ut som for mye.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Har vært bud på langt over 100 mil for Boniface i Januar vinduet allerede. Så 150-200 i sommer er rimelig å anta!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Champis skrev: fre mar 24, 2023 11:48 am
netrebske skrev: fre mar 24, 2023 11:45 am
Champis skrev: fre mar 24, 2023 11:31 am


Så kan man ikke bare se på antall mål heller. Boniface spiller vel også en del på kanten i 4-3-3.
Ja ser er klart, men har du sett han nok i Belgia til å vurdere han som en 200 millionersman?

Jeg har ikke vurdert han som en 200 millioners-mann, bare så det er sagt. Jeg bare påpeker at man ikke kun kan se på en målstatistikk og konkludere hvor mye verdt en spiller er

Det har da jeg aldri hevdet. Enda verre er det med de som vurderer spillerne etter antall assister, som de som slaktet Ødegaard for at han hadde så få assist på landslaget ifjor , når han i virkeligheten skapte tosifret med store målsjanser som medspillerne blåte i alle retninger.

Forøvrig missliker jeg den belærende tonen din, det du på syltynt grunnlag pålegger meninger enn ikke har.
Jeg liker å bruke en lettbeint tone i slike onelinere som ikke er en del av en større debatt, men du tar tydeligvis alt i dypeste alvor.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Ei uke på oss å kvitte oss med 4-5 spillere, på lån og/eller salg.
Tror det blir veldig viktig for å holde dynamikken i gruppa god utover høstsesongen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Forsvar: Kvile og Kubr (utlån)
Midtbane: Tjærandsen-Skau (hvis Vetti er skadefri), Sjøvold, Kjær (utlån)

Sjøvold er egentlig mer enn klar til å spille for oss, men vi MÅ ikke bruke han og han er den spilleren det er mest naturlig å låne ut. Fet, Saltnes og Konradsen er bra dekning bak Grønbæk og Vetlesen. Sjøvold kan nok også lånes ut på korttidslån med mulighet for å hente tilbake når som helst.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Kanttalentet vi har savnet ser ut til å landes as we speak. Nosakhare Dahl er ett år yngre enn Mvuka og hadde 6+6 for KFUM i OBOS i fjor.

Ble av TV2 rangert som det største talentet i OBOS-ligaen på plassen foran Syver Skeide:

https://www.tv2.no/sport/fotball/dette- ... /15559662/

Fant en liten snutt:


mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

KFUM har allerede annonsert signeringen av erstatteren så da blir nok Nosa annonsert ganske snart.

Spennende signering! Veldig rask og direkte i spillestilen.

Litt mindre teknisk register å spille på enn f.eks Mvuka, men sammenlignbar på noen områder.

smash

Legg inn av smash »

Spennende. I og med at KFUM har erstatter på plass og Mvuka blir borte i juni, er det vel like greit å få overgangen på plass i vinter.

Imponerende om Glimt ender opp med å sikre seg både Dahl og Skeide. Ikke et sekund i tvil om at det er riktig modell for norske toppklubber.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

mogandisu skrev: fre mar 24, 2023 1:28 pm KFUM har allerede annonsert signeringen av erstatteren så da blir nok Nosa annonsert ganske snart.

Spennende signering! Veldig rask og direkte i spillestilen.

Litt mindre teknisk register å spille på enn f.eks Mvuka, men sammenlignbar på noen områder.
Venstre eller høyreving? Av de klippene jeg så ser han ut til å spille på høyresiden, mens vi egentlig trenger bedre dekning på venstre.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Nosa har spilt på begge sidene, men jeg tror han veldig fint kan spesialiseres som venstrekant.

Tror KFUM hadde tiltenkt å starte han mest mulig på venstre som innoverkant, da de har venstrebente Yassir Sa'ad på høyresiden.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Spennende. Ser rask og direkte ut, men gjør noen rare ting også i den videoen som er postet. Uansett, deilig å ha sikret seg to store talenter i Obos med Dahl og Skeide. Liker strategien.

Champis

Legg inn av Champis »

netrebske skrev: fre mar 24, 2023 12:03 pm
Champis skrev: fre mar 24, 2023 11:48 am
netrebske skrev: fre mar 24, 2023 11:45 am

Ja ser er klart, men har du sett han nok i Belgia til å vurdere han som en 200 millionersman?

Jeg har ikke vurdert han som en 200 millioners-mann, bare så det er sagt. Jeg bare påpeker at man ikke kun kan se på en målstatistikk og konkludere hvor mye verdt en spiller er

Det har da jeg aldri hevdet. Enda verre er det med de som vurderer spillerne etter antall assister, som de som slaktet Ødegaard for at han hadde så få assist på landslaget ifjor , når han i virkeligheten skapte tosifret med store målsjanser som medspillerne blåte i alle retninger.

Forøvrig missliker jeg den belærende tonen din, det du på syltynt grunnlag pålegger meninger enn ikke har.
Jeg liker å bruke en lettbeint tone i slike onelinere som ikke er en del av en større debatt, men du tar tydeligvis alt i dypeste alvor.

Beklager hvis det oppfattes sånn, men hva er det egentlig i de tre setningene jeg har skrevet som virker så belærende?

Du skrev: "God i Europa, men 7 mål på 25 seriekamper er ikke all verden for et topplag."

Da er det ikke så merkelig at man hvert fall får en feeling av at du vektlegger målene en del. Og når han da også har spilt en del kant, så kan det vel ikke være så galt i å skrive: "Så kan man ikke bare se på antall mål heller. Boniface spiller vel også en del på kanten i 4-3-3."

Så spør du om jeg har sett han nok til å vurdere han som en 200 millioners-mann, og da får man jo feelingen av at du tenker at det er jeg som har uttalt det. Kan ikke skjønne at det da er så galt eller belærende å skrive: "Jeg har ikke vurdert han som en 200 millioners-mann, bare så det er sagt. Jeg bare påpeker at man ikke kun kan se på en målstatistikk og konkludere hvor mye verdt en spiller er".

Champis

Legg inn av Champis »

mogandisu skrev: fre mar 24, 2023 1:28 pm KFUM har allerede annonsert signeringen av erstatteren så da blir nok Nosa annonsert ganske snart.

Spennende signering! Veldig rask og direkte i spillestilen.

Litt mindre teknisk register å spille på enn f.eks Mvuka, men sammenlignbar på noen områder.

Og det er nettopp det jeg er mest usikker på med Nosa. Er han god nok på små flater for Glimt? Både teknisk, men ikke minst mtp. forståelse, valg og det å sette opp kombinasjoner og relasjoner med andre når man spiller motstander lav? Han er kvikk, bra fart, og vil helt klart være en trussel i flere deler av spillet. Men ikke like gå 1v1. Han er selvsagt ung og langt fra ferdig utviklet, og KK har vist flere ganger at han kan få spillere - spesielt kantene, til å forstå mer fotball og bli bedre i sin rolle. Enorm utvikling der på både Hauge, Solbakken, Mvuka, Layouni og delvis Zinckernagel. Men litt spent, det må jeg si.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Champis skrev: fre mar 24, 2023 3:30 pm
mogandisu skrev: fre mar 24, 2023 1:28 pm KFUM har allerede annonsert signeringen av erstatteren så da blir nok Nosa annonsert ganske snart.

Spennende signering! Veldig rask og direkte i spillestilen.

Litt mindre teknisk register å spille på enn f.eks Mvuka, men sammenlignbar på noen områder.

Og det er nettopp det jeg er mest usikker på med Nosa. Er han god nok på små flater for Glimt? Både teknisk, men ikke minst mtp. forståelse, valg og det å sette opp kombinasjoner og relasjoner med andre når man spiller motstander lav? Han er kvikk, bra fart, og vil helt klart være en trussel i flere deler av spillet. Men ikke like gå 1v1. Han er selvsagt ung og langt fra ferdig utviklet, og KK har vist flere ganger at han kan få spillere - spesielt kantene, til å forstå mer fotball og bli bedre i sin rolle. Enorm utvikling der på både Hauge, Solbakken, Mvuka, Layouni og delvis Zinckernagel. Men litt spent, det må jeg si.
Hadde han vært så ung og så utvikla som spiller, så hadde han ikke havna i Glimt, for å si det sånn...

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Nosa vil ikke være en direkte Mvuka erstatter. Mvuka har et helt sykt steg, veldig bevegelig og god 1v1. Samtidig er han god til å improvisere teknisk med ball.

Nosa er kanskje enda mer direkte i spillestilen enn Mvuka, mer bakromsspiller, veldig rask. Vil også si at "standardavviket" på avslutningene til Nosa kommer til å være mindre enn hos Mvuka.

Men Nosa har absolutt nok råmateriale til å bli videreutviklet i Glimt systemet. Så tror jeg egentlig at KK tenker at Zugelj skal ta over for Mvuka når han drar til sommeren, og så blir Nosa dekning for Pellegrino først og fremst.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Ikke enig i at Jeppe Kjær bør lånes ut nå. Glimt får nå ta seg av han i treningshverdagen så får et eventuelt utlån komme senere.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Så gode driblere som Mvuka ser man ikke ofte i norsk fotball. Det er en standard man nesten ikke kan legge lista på. Viktigste for Glimt er å finne spillere som har x-faktor på noe og jobbe med resten av pakken.

Nå har vi så skyhøyt teknisk nivå i midtbaneleddet at det rå fysikk og målpoeng er viktigere enn mye annet fra fronttrioen.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: fre mar 24, 2023 12:51 pm

Kanttalentet vi har savnet ser ut til å landes as we speak. Nosakhare Dahl er ett år yngre enn Mvuka og hadde 6+6 for KFUM i OBOS i fjor.

Ble av TV2 rangert som det største talentet i OBOS-ligaen på plassen foran Syver Skeide:

https://www.tv2.no/sport/fotball/dette- ... /15559662/

Fant en liten snutt:

Sett Kåffa en del og dette er en spennende kar. Har ment at Enga burde hentet han tidligere, men det skjedde ikke. Kan bli veldig god for dere, men tror nok sesongen 2023 vil bli for tidlig for det store ghennombruddet

Champis

Legg inn av Champis »

Kalle73 skrev: fre mar 24, 2023 3:50 pm
Champis skrev: fre mar 24, 2023 3:30 pm
mogandisu skrev: fre mar 24, 2023 1:28 pm KFUM har allerede annonsert signeringen av erstatteren så da blir nok Nosa annonsert ganske snart.

Spennende signering! Veldig rask og direkte i spillestilen.

Litt mindre teknisk register å spille på enn f.eks Mvuka, men sammenlignbar på noen områder.

Og det er nettopp det jeg er mest usikker på med Nosa. Er han god nok på små flater for Glimt? Både teknisk, men ikke minst mtp. forståelse, valg og det å sette opp kombinasjoner og relasjoner med andre når man spiller motstander lav? Han er kvikk, bra fart, og vil helt klart være en trussel i flere deler av spillet. Men ikke like gå 1v1. Han er selvsagt ung og langt fra ferdig utviklet, og KK har vist flere ganger at han kan få spillere - spesielt kantene, til å forstå mer fotball og bli bedre i sin rolle. Enorm utvikling der på både Hauge, Solbakken, Mvuka, Layouni og delvis Zinckernagel. Men litt spent, det må jeg si.
Hadde han vært så ung og så utvikla som spiller, så hadde han ikke havna i Glimt, for å si det sånn...

Nei, men nå tenker jeg mer på potensiale og hvilke egenskaper han har i forhold til Glimt sin måte å spille på.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Liker dette og har ventet på en ving lenge nå! Unge spillere med x-faktor som kan formes i vårt system er ypperlig. Tar kjapt 1-2 år før en spiller er inne i det, men da pleier det å bli meget bra!

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: fre mar 24, 2023 5:03 pm Så gode driblere som Mvuka ser man ikke ofte i norsk fotball. Det er en standard man nesten ikke kan legge lista på. Viktigste for Glimt er å finne spillere som har x-faktor på noe og jobbe med resten av pakken.

Nå har vi så skyhøyt teknisk nivå i midtbaneleddet at det rå fysikk og målpoeng er viktigere enn mye annet fra fronttrioen.

Enig i det, men det krever litt spesielle egenskaper å få mange målpoeng i den fronttrioen som skal spille mot mange lavtliggende lag.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://highlights.obos-ligaen.no/playl ... zt726dmasp

Her er mål og assist fra Nosa i 22.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: fre mar 24, 2023 5:38 pm https://highlights.obos-ligaen.no/playl ... zt726dmasp

Her er mål og assist fra Nosa i 22.
Blir denne Petter Nosaetellerannet Dahl kalt Nosa?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@netrebske Det er det han bruker på drakten

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Er dette lista KK og co går etter? Nr 1-2 så langt i hvertfall


https://www.tv2.no/sport/fotball/dette- ... /15559662/

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Bjørkan akkurat like dårlig i forsvar som vi husker fra tidligere. Var veldig bekymret idet han ble byttet inn i går

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ja, var litt av en marerittkveld for godeste Fredrik i går. Heldigvis trenger ikke vi at han skal være en internasjonal klassespiller for at han skal være mer enn god nok for oss. Utvikler han det defensive så får han nye sjanser i utlandet i fremtiden. Tror det var smart å komme hjem nå for å forbedre de områdene han trenger å forbedre for å bedre takle det høyeste nivået.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»