Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Queenie

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Queenie »

dani07 skrev: ons sep 14, 2022 8:57 pm
Nordlys skrev: ons sep 14, 2022 4:19 pm Lukter kort familiebesøk som ikke kommer likevel fordi Hagen ikke kommer til å spille et eneste minutt likevel. Flott at han gir bort billettene da!
Tror ikke vi skal legge for mye i det. Elias Hagen er åpenbart et hedersmenneske, men disse billettene ser ut til å være fra markedsavdelingen til Glimt. Brice og Salvesen gir også bort billetter på instagram, både sin private og via Glimt sin.

Vil tro det er en kombinasjon av at spillerne får billetter til hver kamp, anledningen og hvor mange av disse billettene som blir brukt.

Uansett flott gest av Elias, de andre spillerne og Glimt! Peise utsolgt kamp, og da er det kult med ting som dette.
Peise deilig

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Nordlys skrev: ons sep 14, 2022 9:51 pm Kampen i morgen blir altså den tredje kampen på rad Glimt spiller i Norge som er utsolgt. Ikke verst statistikk det! Lysår mellom hver gang og nå har det altså skjedd 3 ganger på ei drøy uke. Har mine tvil om bodøpublikumet følger opp mot Haugesund på søndag. Men med skikkelig festfotball og elektrisk ramme så gir det kanskje mersmak? Ingenting hadde vært bedre enn om det ble en vane å fylle Myra.
Sjeldent man møter tre så attraktive lag på godt europeisk nivå på rad. Serievinneren i det 12., 14. og 17. beste nasjonen i Europa er en god rekke.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Nå telte jeg ikke med Zagreb-kampen her. Det var utsolgt i Tromsø i helga. Vi har spilt mot både Jerv og HamKam etter Zagreb-kampen som har vært mindre besøkt.

boombis

Legg inn av boombis »

Ref dette med lønn, så siterer jeg her fra brukeren metamorph på glimtforum.net:
Lønningene i Glimt er ikke slik at Glimt ikke har råd til å ha enkeltspillere eller enkelttrenere selv om suksessen i Europa forsvinner. Det er 100% bare svada, og det ødelegger bare for alle at de spekulerer i det.

Om man leser i årsberettningen for 2021, så er det en total lønnskostnad på 67.38 millioner, og en arbeidsgiveravgift på 4.7 millioner. Dette fordels på 66 årsverk i 2021. Dette er 30 millioner mer enn i 2020, hvor det var 34.39 millioner i årslønn og 3.31 i arbeidsgiveravgift fordelt på 54 årsverk.

2020 gir da i snitt 630.000 i årslønn pr årsverk, mens 2021 gir 1.020 millioner pr årsverk.
Her er det nærliggende å tro at en stor andel av den økte lønnen er knyttet opp mot bonusavtaler, da vi også har 69.6 millioner i inntekt fra UEFA, samt 30.9 fra NFF for å vinne serien.

Om man ser på tallene litt annerledes, så har vi i 2021 90.6 millioner mer i inntekt enn budsjettert, men av disse ender vi med kun 39.4 i overskudd, mot et budsjettert overskudd på 2.5 millioner. Så 90.6 millioner i inntekt gir kun 36.9 millioner i lomma, ergo går 53.7 millioner rett til økte utgifter, noe som samsvarer godt med en økt lønnspost på 30 millioner.

Budsjettet for 2022, inkludert KK sin nye kontrakt er på 64 millioner. Dette er da igjen uten bonus for Europa og cup/serie, da vi igjen har budsjettert med 4 plass og kun Q1 i Europa.

Lønn er budsjettert med å utgjøre 50% av årsbudsjettet vårt på utgiftene, mens det i 2021 var 51% av det oppsatte budsjettet.

Verdt å merke seg at budsjettet på lønn for 2021 var 46.99 millioner mot 67.38 som vi endte opp med.

Om man bruker PL tall, så er det wage vs turnover, og her har altså Glimt 67.38 millioner vs 184.3, altså 36%
Det ville vært lavest i PL, hvor tottenham ligger nederst med 39%, opp til Everton på første med 85%

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Tar tog midt i arbeidstida i dag, ~4,5 timer, for å komme meg på Aspmyra. Og samme ruta tilbake igjen i morgen.
Glimtfeber? Som faen.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Blir det MÅK eller Sery-Larsen på høyreback i dag? Amundsen? Lode?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

rdzzl skrev: tor sep 15, 2022 3:24 pm Blir det MÅK eller Sery-Larsen på høyreback i dag? Amundsen? Lode?
Amundsen har ikkje farta en back bør ha.
Lode har farta, men ikke driblestyrke.

Konradsen tør ihvertfall, det skal han ha, men involveringer hjemover e all over the place på den skrotten der.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Grattis til Glimt med et godt resultat mot Zurich og lykke til videre!

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Herregud så deilig det var med fullpakka Aspmyra, både hjemmesupportere og bortesupportere leverte, og laget disket opp med en ujevn kamp og tre deilige poeng. Første Europa League kamp i historien på Aspmyra! Verdt 4 timer hver vei med tog.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Var en episk stemning i dag! Deilig med atter en ecup seier på hjemmebane. Nr 14 på rad dette her!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.dagbladet.no/sport/svarer-p ... g/77182426

Dagbladet presenterte kritikk fra Trond Olsen ang. Ulriks prestasjoner den siste tida for Ulrik i mixed etter kampslutt i går. Han svarte som følger:
- Alle i Bodø og Glimt vet at Trond Olsen misliker meg, misliker Kjetil Knutsen. Det har vi alle visst siden han forlot oss. Nå er det bare AN som har bestemt seg for å gi ham et talerør, svarte Saltnes med et Glimt i øyet.
Voksent.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Nordlys skrev: fre sep 16, 2022 10:25 am https://www.dagbladet.no/sport/svarer-p ... g/77182426

Dagbladet presenterte kritikk fra Trond Olsen ang. Ulriks prestasjoner den siste tida for Ulrik i mixed etter kampslutt i går. Han svarte som følger:
- Alle i Bodø og Glimt vet at Trond Olsen misliker meg, misliker Kjetil Knutsen. Det har vi alle visst siden han forlot oss. Nå er det bare AN som har bestemt seg for å gi ham et talerør, svarte Saltnes med et Glimt i øyet.
Voksent.
Haha Forstår godt at media ønsker å bruke Saltnes, men Glimt bør prøve å verne han. I det minste gi han noe form for mediatrening

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kjedelig om alle svarer medietreningssvar.

Bra med noen som skyter fra hofta.

Skaper dynamikk og debatt.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Trond Olsen gjør det rette, er på tide at Ulrik blir konfontert med sin svakeste sesong på mange år. Så håper jeg at han bruker dette som motivasjon til å komme på sitt beste nivå eller lar andre spille så lenge han ikke klarer å yte 100%(tviler sterkt på det siste og KK setter han ikke ut før han ikke kan gå på banen)

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: fre sep 16, 2022 11:54 am Trond Olsen gjør det rette, er på tide at Ulrik blir konfontert med sin svakeste sesong på mange år. Så håper jeg at han bruker dette som motivasjon til å komme på sitt beste nivå eller lar andre spille så lenge han ikke klarer å yte 100%(tviler sterkt på det siste og KK setter han ikke ut før han ikke kan gå på banen)
Haha. Greit at andre sår tvil om den jobben du gjør, men hvis du som fotballspiller skal ta til deg alt som skrives i media og hyles ut på nettfora osv. kan du liksågodt legge opp. Da vil du ikke ha psyke til å opprettholde noen som helst selvtillit.

Og det er IKKE en kommentar til det Trond Olsen har skrevet. Har ikke lest det og kommer ikke til å lese det. For er det EN Glimt-spiller som skal klappe igjen kjeften med hentydininger om at andre er arrogante er det Trond Olsen. Ikke likte jeg han da han spilte på Glimt eller når han har åpna kjeften i media om alt mulig oppigjennom. Ufordragelig type.

boombis

Legg inn av boombis »

Jeg mistenker at dette er et forsøk på humor, som sikkert står seg muntlig. Men skrift funker det ikke like godt.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

boombis skrev: fre sep 16, 2022 12:37 pm Jeg mistenker at dette er et forsøk på humor, som sikkert står seg muntlig. Men skrift funker det ikke like godt.
Saltnes sin kommentar?
Den er nok ganske reell. Ingen tvil om at Trond Olsens sorti fra Glimt var noe han tok ytterst personlig.
Men han var tross alt en angrepsspiller på 34-år på kraftig nedadgående kurs, som kanskje ikke var hlet på nett om egne prestasjoner.
Litt komisk at han nå retter samme kritikk mot Saltnes som han selv fikk før han ikke fikk ny kontrakt.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Kalle73 skrev: fre sep 16, 2022 12:35 pm
JonSnow skrev: fre sep 16, 2022 11:54 am Trond Olsen gjør det rette, er på tide at Ulrik blir konfontert med sin svakeste sesong på mange år. Så håper jeg at han bruker dette som motivasjon til å komme på sitt beste nivå eller lar andre spille så lenge han ikke klarer å yte 100%(tviler sterkt på det siste og KK setter han ikke ut før han ikke kan gå på banen)
Haha. Greit at andre sår tvil om den jobben du gjør, men hvis du som fotballspiller skal ta til deg alt som skrives i media og hyles ut på nettfora osv. kan du liksågodt legge opp. Da vil du ikke ha psyke til å opprettholde noen som helst selvtillit.

Og det er IKKE en kommentar til det Trond Olsen har skrevet. Har ikke lest det og kommer ikke til å lese det. For er det EN Glimt-spiller som skal klappe igjen kjeften med hentydininger om at andre er arrogante er det Trond Olsen. Ikke likte jeg han da han spilte på Glimt eller når han har åpna kjeften i media om alt mulig oppigjennom. Ufordragelig type.
Har alltid likt Trond Olsen og var en av dem som ikke var fornøyd med måten KK kvittet seg med han på!

Digger Ulrik også, men ikke at han får spille uansett hvor svak han er(det gjelder alle spillere). Kritikk kan man ta på flere måte, bruke som motivasjon, gi f i det eller la det gå inn på en selv. Og denne virker det som Ulrik lot gå inn på seg selv, det værste valget man kan ta.

Jeg mener lokalmedia godt kan være litt hardere med B/G og spørre de litt vanskeligere spørsmålene for de har også vært med i dyrkelsen av klubben og ingenting kunne være galt, men alt rett. Jeg liker et litt mere nyansert bilde av ting der man påskjønner det posetive og er kritisk til negative ting, gir i hvertfall meg mye mere enn qt man er utelukkende den ene eller andre veien.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Kanskje ikke den beste timingen av lokalavisa og stille kritiske spm etter en ny triumf i Europa foran fullsatt stadion. Hadde passet bedre å tatt det etter en trening.

Jeg savner pauseintervjuene til Saltnes. Berg svarer altfor klokt og diplomatisk, hehe.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Kalle73 skrev: fre sep 16, 2022 12:42 pm
boombis skrev: fre sep 16, 2022 12:37 pm Jeg mistenker at dette er et forsøk på humor, som sikkert står seg muntlig. Men skrift funker det ikke like godt.
Saltnes sin kommentar?
Den er nok ganske reell. Ingen tvil om at Trond Olsens sorti fra Glimt var noe han tok ytterst personlig.
Men han var tross alt en angrepsspiller på 34-år på kraftig nedadgående kurs, som kanskje ikke var hlet på nett om egne prestasjoner.
Litt komisk at han nå retter samme kritikk mot Saltnes som han selv fikk før han ikke fikk ny kontrakt.
Når det er sagt, er det godt at det finnes en og en halv kritisk stemme i byen og rundt klubben. Man trenger ikke å være enig i det han sier, men det er fint at ting som dette tas opp. Resten av journalistene er 99% av året eksperter på å forklare hva som skjer, og hvorfor, utfra hvor gode vi har vært de siste årene. Det virker tidvis viktigst for dem å "holde seg inne med" klubb og spillere. Det er sikkert en vanskelig balansegang.

Tillegg: Satt på spissen, tar Saltnes mann og ikke ballen her.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: fre sep 16, 2022 12:46 pm
Kalle73 skrev: fre sep 16, 2022 12:35 pm
JonSnow skrev: fre sep 16, 2022 11:54 am Trond Olsen gjør det rette, er på tide at Ulrik blir konfontert med sin svakeste sesong på mange år. Så håper jeg at han bruker dette som motivasjon til å komme på sitt beste nivå eller lar andre spille så lenge han ikke klarer å yte 100%(tviler sterkt på det siste og KK setter han ikke ut før han ikke kan gå på banen)
Haha. Greit at andre sår tvil om den jobben du gjør, men hvis du som fotballspiller skal ta til deg alt som skrives i media og hyles ut på nettfora osv. kan du liksågodt legge opp. Da vil du ikke ha psyke til å opprettholde noen som helst selvtillit.

Og det er IKKE en kommentar til det Trond Olsen har skrevet. Har ikke lest det og kommer ikke til å lese det. For er det EN Glimt-spiller som skal klappe igjen kjeften med hentydininger om at andre er arrogante er det Trond Olsen. Ikke likte jeg han da han spilte på Glimt eller når han har åpna kjeften i media om alt mulig oppigjennom. Ufordragelig type.
Har alltid likt Trond Olsen og var en av dem som ikke var fornøyd med måten KK kvittet seg med han på!

Digger Ulrik også, men ikke at han får spille uansett hvor svak han er(det gjelder alle spillere). Kritikk kan man ta på flere måte, bruke som motivasjon, gi f i det eller la det gå inn på en selv. Og denne virker det som Ulrik lot gå inn på seg selv, det værste valget man kan ta.

Jeg mener lokalmedia godt kan være litt hardere med B/G og spørre de litt vanskeligere spørsmålene for de har også vært med i dyrkelsen av klubben og ingenting kunne være galt, men alt rett. Jeg liker et litt mere nyansert bilde av ting der man påskjønner det posetive og er kritisk til negative ting, gir i hvertfall meg mye mere enn qt man er utelukkende den ene eller andre veien.
Når det kommer til kritikk er jeg todelt. I kampens hete kan jeg godt bli irritert på enkeltspillere, og jeg kan godt kritisere dem for slapp innsats. Men når det gjelder hvordan den enkelte presterer over tid og om de spiller eller ikke er det ene og alene trenerene jeg går på. Han tar ut laget, han er ansvarlig for kampplan og han skal styre laget både på trening og kamp.
Så jeg kritiserer som regel heller en rævva trenerprestasjon og en daglig leder som heller vil hente hjem gamle helter enn å styrke laget der det trengs, enn den enkelte spiller.

Det fins mange måter å støtte en klubb på, men jeg sliter å ta folk seriøst når man faktisk vinner en kamp, og så er det haugevis av folk i kommentarfeltet som kommer med dritt om enkeltspillere. Og når laget sliter over tid så skal faen meg alt mulig av kniver slipes mot enkeltspillere. Jeg spyr av de som konstant skal hakke på folk som Hagen, Saltnes, Espejord, Salvesen, Wembangomo, osv. osv.
Sånn som i går da Espejord knota det til i feltet, men faktisk fikk levert ballen videre til Pellegrino. Hyling om hvor ufattelig rævva Espejord er men INGEN nevner at Pelle sin avslutning med en ENORM ryggsekk er lang jævligere.
Jeg syns f.eks. spillere som Lode og Berg faktisk gjør at Glimt ser MER shaky ut i forsvar nå enn de gjorde for bare en liten måned siden. Det er ikke fordi de er dårlige spillere, men fordi treneren virker å tro at de skal frelse laget ut av ingenting, og ikke evner å matche dem noe mer forsiktig.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

boombis skrev: fre sep 16, 2022 12:37 pm Jeg mistenker at dette er et forsøk på humor, som sikkert står seg muntlig. Men skrift funker det ikke like godt.
Står jo til slutt i teksten; sier Saltnes med et glimt i øyet. Det kan jo ikke tolkes som annet en et humoristisk svar.

Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Dårlig forsøk på humor, dog. Om det er noen interne greier mellom det er ikke media arenaen for å yte det på.

Kommentaren virker å være svært lite gjennomtenkt. Kritikken fra Olsen er helt legitim, men tid og sted var vel ikke av de beste.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Sondre Sørli, Sigurd Kvile, Anders Ågnes Konradsen og Lukas Kubr er ikke tatt med i troppen mot Haugesund.

Sørli er det bare å selge i vinter. Har fortsatt troa på Kvile og der mener jeg det bare er å leie han ut på nytt korttidslån. Med fire friske stoppere i troppen er det ingen grunn til å ha han i Bodø. Han fortjener å spille nå.

Tørrfesk

Legg inn av Tørrfesk »

LittleSteven skrev: søn sep 18, 2022 5:25 pm Noen som vet når det kommer info om bortebillettene i Europa? Jeg har bestilt fly og hotell til både London og Zürich nå, og det begynner å irritere meg kraftig at de bruker over 3 uker etter alt er klart på å komme med info/starte billettsalget...
Som regel et par uker før selve kampen. Det er Arsenal som står for billettsalget til kampen, så Glimt må vente på dem. Tror ikke det er noen fare for å ikke få billett, om det er det som bekymrer deg. Har krav på hvertfall 3000 billetter.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Boniface matchvinner. Fortsetter han sånn blir han ikke lenge i Belgia. Vet dere hvor mange prosenter dere har i videresalg på han?

startelver

Legg inn av startelver »

Håper dere knuser Arsenal.

startelver

Legg inn av startelver »

Flott, men først må dere knuse Haugesund. ;)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

G-s-enz skrev: søn sep 18, 2022 8:34 pm Kunne gjerne hatt en frustrasjonstråd men mye av det jeg toucher innpå no kan også diskuteres og ikke sees på som surt oppgulp.(og ja vi er blaserte som faen som klager nå men likevel)

Vi har brukt 100(!!!!) millioner dette vinduet,etter de to siste vi henta har vi 1(!) poeng i serien. Vi måtte altså uten noen form for logikk brukt 3000 millioner om vi skulle berget plassen.

Vi har brukt 40 mill på å la være å bruke Hagen,som hadde ei nydelig rekke før dette.

Vi hadde Brønnøysundsbaresi,den nye landslagsstopperen,men selv han må vike benk etter vi bestemmer oss for å hente Lode tiltross for at vi hadde 5 stoppere i stallen fra før.

Vi har en høyreback som har vært delaktig i 3/4 av baklengsmål i år. Han er gjerne en Islands gladiator som spiller absolutt alt men fy fader han minner mer om en Islandsponni som byr seg frem til en Dalahest hver gang vi slipper inn mål,her e det bare å putte han inn.

Vi henta visstnok en av Danmarks største talenter,javel, men han varme de nye dyre sætan på Myra mens U.Saltnes spring rundt å bruke like mye energi på å fokusere på alt fra dommer til feil fargevalg på betongbygget bak mål som han gjør på å finne rom og spille andre god.

Vi har brukt 100 mill på å spille med en venstre back som er høyreback og attpåtil lam i venstrefoten. Det er litt som å ved en feil kjøpe analkuler isteden for ei lommefitte, det e ganske godt iblant men ofte gjør det ganske ondt både der og da samt dagen etterpå.

Vi har altså brukt 100 mill på en gigantisk stall og har spillere som faller som fluer fordi stapeisen som leder dette bruker 11/30 stortsett hver gang. Eller vent 12/30 da han rullerer på to spisser som tilnå er som en gammel lada,den funker bare nå og da.

Vi har brukt 100 mill og 10 av de på en slovener som får sitte på benken å se på at en forlatende trønder er så sliten at han skyter fra 55 meter mot en keeper som er to meter høg stirrer på han fra femmeteren med ett millionglis.

Vi har hatt verdens beste mentaltrener som vi aldri hører snakk om lenger mens spillerene ser ut som de kunne trengt en psykolog samtidig som vi supportere snart må ha en psykolog for å se på de. Ikke fordi de er sååå satans dårlig men fordi vi vet at de kan så mye bedre,de spiller jo på ett annet nivå i Europa.

Vi kan ikke lenger gjemme oss bak 3-5-2,Haugesund spilte ikke det så det skorter åpenbart på andre ting,de mentale det helt åpenbare. Ser ikke klubben at de må ha noen inn her når Mannsverk åpenbart ikke har tid til å jobbe så tett på klubben som tidligere?

Sånn,godt å få ut litt frustrasjon.
Klipp og lim fra glimtforum. Dette makkverket fortjener flere lesere.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Hehe, skrevet med snert :D Noe av det har jo til en viss grad rot i virkeligheten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»