Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Kalle73

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: søn mar 12, 2023 11:31 am Mere spent på hvilken keeper vi skal hente inn og hvem som skal på lån hvor og om vi kvitter oss med litt mere daukjøtt snart.
Jeg lurer litt på hvordan overgangsarbeidet i Glimt er. Går man ene og alene etter spillere som KK har lagt sin elsk på eller bedrives det noen som helst gjennomgående scouting som han IKKE har fingra borti?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Kalle73 De har innledet et samarbeid med tre NTNU-studenter som utgjør Glimts datateam. De har utvikla noen modeller som filtrerer ut interessante prospekter for resten av speiderteamet kan gå videre med i tillegg til å kjøre interessante prospekter speiderne har plukka opp gjennom samme modell. Vil tippe det var sånn de ble oppmerksom på Žugelj bl. a.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Scoutingen er ganske så grei, man har 2 scouter pluss et it team som scouter og har en database over spillere som kan være inntresange, pluss Bjørkan og Sakkariasen.

It teamet sender inn de med de rette parametenrne i den gitte posisjonen som så scoutene ser på. Først på video, whyscout og lignende og er det inntresangt så live flere ganger. Og så en rapport videre til KK, Bjørkan, Sakkariasen osv. Er ganske så mange som diskutere hver spiller, men er det noen av partene som ikke er fornøyde så blir det ikke noe av. Og har en spiller kommet på intresang lista så blir han der i årevis. Ref: Wembangomo, Grønbæk Sørense Salvesen etc. intill man kan gjøre en deal for å hente spilleren. Feks. Så er det Kolstad som bestemmer når det gjelder keepere og hans ord blir vektet høyest der. Men det er ikke vits å hente en spiller om KK ikke vill bruke han, det sier seg selv. Mye de kan bli bedre på der også

Denne bør leses, KK sin drøm er å ha 8-10 scouter for å ha en enda bedre oversikt og kobtroll på markedet.

https://www.an.no/knutsen-vil-ha-drasti ... -4-1733440

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: søn mar 12, 2023 4:48 pm @Kalle73 De har innledet et samarbeid med tre NTNU-studenter som utgjør Glimts datateam. De har utvikla noen modeller som filtrerer ut interessante prospekter for resten av speiderteamet kan gå videre med i tillegg til å kjøre interessante prospekter speiderne har plukka opp gjennom samme modell. Vil tippe det var sånn de ble oppmerksom på Žugelj bl. a.
De er forresten ferdig utdannet og jobber med dette på heltid som ansatte i B/G

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: søn mar 12, 2023 4:40 pm
Cedianar skrev: fre mar 10, 2023 9:32 am Prøver meg på et tema der jeg vet mange nok sikkert ikke er enige, men likevel.. Drakter. Er i den tiden nå hvor klubbene lanserer årets drakter. Såvidt jeg er bekjent er ikke hjemmedrakten for i år "lansert", siden den ikke ligger i shopen, men regner med at årets drakt er den vi har brukt i oppkjøringen? Der er eneste forskjellen fra i fjor at vi har fått inn en ny sponsor eller to? Vi har jo hatt noenlunde samme drakt i flere år nå, der dette "motivet" på fronten skal være den store greia. Havørnen var stilig, men vises jo ikke så godt. I fjor synes jeg det var ganske slett arbeid at midnattsol-temaet ikke matchet fargen på shortsen. Klubben har jo hatt stor suksess med salg av supportereffekter den siste tiden. Skjønner ikke hvorfor ikke klubben gjør mer ut av hjemmedraktene? Er det fordi vi blir hemmet av Diadora?


Samme drakt som i fjor med noen logoendringer 🙃

Vi må seriøst ut av den der Diadora-avtalen ASAP. Det er jo mer kreativ draktdesign på TineStafetten.
Er helt håpløst, har tatt dette opp med diverse i B/G flere ganger men da legger de det døve øret til. En annen leverandør vill bety mere penger og flere ting som kan produseres. Min drøm er Nike som jeg mener er de absolutt beste på dette feltet med Adidas som 2 valget!
Sist redigert av JonSnow den søn mar 12, 2023 5:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Nordlys skrev: søn mar 12, 2023 4:40 pm
Cedianar skrev: fre mar 10, 2023 9:32 am Prøver meg på et tema der jeg vet mange nok sikkert ikke er enige, men likevel.. Drakter. Er i den tiden nå hvor klubbene lanserer årets drakter. Såvidt jeg er bekjent er ikke hjemmedrakten for i år "lansert", siden den ikke ligger i shopen, men regner med at årets drakt er den vi har brukt i oppkjøringen? Der er eneste forskjellen fra i fjor at vi har fått inn en ny sponsor eller to? Vi har jo hatt noenlunde samme drakt i flere år nå, der dette "motivet" på fronten skal være den store greia. Havørnen var stilig, men vises jo ikke så godt. I fjor synes jeg det var ganske slett arbeid at midnattsol-temaet ikke matchet fargen på shortsen. Klubben har jo hatt stor suksess med salg av supportereffekter den siste tiden. Skjønner ikke hvorfor ikke klubben gjør mer ut av hjemmedraktene? Er det fordi vi blir hemmet av Diadora?


Samme drakt som i fjor med noen logoendringer 🙃

Vi må seriøst ut av den der Diadora-avtalen ASAP. Det er jo mer kreativ draktdesign på TineStafetten.
Fun fact: Jeg sitter nå og ser på hopp og har på meg TINEStafetten-drakt.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Det er et interessant skaleringspotensiale da.

Hvis en scout / data analyst koster 600-800k i året, og han bidrar til én supersignering annahvert år som vi igjen selger med profitt...
Så betaler jo det for en hel avdeling.

Men kanskje litt skummelt på sikt å ha så mange ansatt.

Kanskje man kunne leid inn scouts/eksperter som har egne ENK? Det er utvilsomt enorme penger å gjøre gjennom god scouting og analyse.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Skraevadottir skrev: søn mar 12, 2023 5:03 pm Fun fact: Jeg sitter nå og ser på hopp og har på meg TINEStafetten-drakt.
Bra å kompensere litt for all sofaslitingen med et gammelt bevis på en eller annen form for fysisk utfoldelse.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Spørs om man ikke burde prøvd på Wahlstedt igjen. For det kan bli et mareritt å stå bak Odd-forsvaret. Tidvis helt i oppløsning mot Sandefjord....

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Nordlys skrev: søn mar 12, 2023 5:50 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 12, 2023 5:03 pm Fun fact: Jeg sitter nå og ser på hopp og har på meg TINEStafetten-drakt.
Bra å kompensere litt for all sofaslitingen med et gammelt bevis på en eller annen form for fysisk utfoldelse.
Det verste er at jeg ikke kan skryte på meg det heller, ettersom jeg har vært med som "trener" (altså lærer) tidligere. Har faktisk to drakter her, en blå og en grønn. Jeg pleier å sove i de draktene. De er så silkemyke.

Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

rdzzl skrev: søn mar 12, 2023 5:07 pm Det er et interessant skaleringspotensiale da.

Hvis en scout / data analyst koster 600-800k i året, og han bidrar til én supersignering annahvert år som vi igjen selger med profitt...
Så betaler jo det for en hel avdeling.

Men kanskje litt skummelt på sikt å ha så mange ansatt.

Kanskje man kunne leid inn scouts/eksperter som har egne ENK? Det er utvilsomt enorme penger å gjøre gjennom god scouting og analyse.
Samtidig, om man får ytterligere profesjonell scouting så eliminerer det fallgruver på markedet. Vi signerer dyrere spillere nå og da koster det mye om man bommer med spillerkjøpene. Å selge med tap+høye lønninger på slike spillere eventuelt er ikke en suksessfaktor...

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Jaja første mål til Salvesen etter 7 minutter på bannen når han får lov til å spille på et lag som får lov til å kontre! Akkurat set salget er jeg ikke spesielt fornøyd med, hadde heller gitt f i Faris og solgt Espejord og satset på Salvesen Nordås, men den gang ei

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

JonSnow skrev: søn mar 12, 2023 10:17 pm Jaja første mål til Salvesen etter 7 minutter på bannen når han får lov til å spille på et lag som får lov til å kontre! Akkurat set salget er jeg ikke spesielt fornøyd med, hadde heller gitt f i Faris og solgt Espejord og satset på Salvesen Nordås, men den gang ei
Etterpåklokskap er også en klokskap.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Korgutt skrev: søn mar 12, 2023 10:43 pm
JonSnow skrev: søn mar 12, 2023 10:17 pm Jaja første mål til Salvesen etter 7 minutter på bannen når han får lov til å spille på et lag som får lov til å kontre! Akkurat set salget er jeg ikke spesielt fornøyd med, hadde heller gitt f i Faris og solgt Espejord og satset på Salvesen Nordås, men den gang ei
Etterpåklokskap er også en klokskap.
Nei, sa det før han dro! Ville absolutt ikke at han skulle selges, men at han skulle satses pø hoa oss.

Har aldri vært fan av Espejord og ville aldri ha han til B/G så håpet i det lengste at man blei kvitt kjeksen fra Nordens Murmansk.

boombis

Legg inn av boombis »

Uansett hvem man møter i cupen, så må man slå de for å komme til finalen. At det ble Viking får nå så være. Vinne må vi uansett.

skille

Riktig å selge Salvesen. Passet inn slik vi spilte før 2020, men nå er han ikke en spiss som passer inn. Det er svært sjeldent vi får bakrom som vi kan kontre i, det er stort sett gjennom kombinasjonsspill vi kan true motstanders mål. Tenker vi får se Espejord på 15 mål i år.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

boombis skrev: søn mar 12, 2023 11:25 pm Uansett hvem man møter i cupen, så må man slå de for å komme til finalen. At det ble Viking får nå så være. Vinne må vi uansett.

skille

Riktig å selge Salvesen. Passet inn slik vi spilte før 2020, men nå er han ikke en spiss som passer inn. Det er svært sjeldent vi får bakrom som vi kan kontre i, det er stort sett gjennom kombinasjonsspill vi kan true motstanders mål. Tenker vi får se Espejord på 15 mål i år.
Espejord scoret jo 12 mål i fjor iEliteserien og 18 totalt. Ikke så dårlig det.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Nordlys skrev: søn mar 12, 2023 4:40 pm
Cedianar skrev: fre mar 10, 2023 9:32 am Prøver meg på et tema der jeg vet mange nok sikkert ikke er enige, men likevel.. Drakter. Er i den tiden nå hvor klubbene lanserer årets drakter. Såvidt jeg er bekjent er ikke hjemmedrakten for i år "lansert", siden den ikke ligger i shopen, men regner med at årets drakt er den vi har brukt i oppkjøringen? Der er eneste forskjellen fra i fjor at vi har fått inn en ny sponsor eller to? Vi har jo hatt noenlunde samme drakt i flere år nå, der dette "motivet" på fronten skal være den store greia. Havørnen var stilig, men vises jo ikke så godt. I fjor synes jeg det var ganske slett arbeid at midnattsol-temaet ikke matchet fargen på shortsen. Klubben har jo hatt stor suksess med salg av supportereffekter den siste tiden. Skjønner ikke hvorfor ikke klubben gjør mer ut av hjemmedraktene? Er det fordi vi blir hemmet av Diadora?


Samme drakt som i fjor med noen logoendringer 🙃

Vi må seriøst ut av den der Diadora-avtalen ASAP. Det er jo mer kreativ draktdesign på TineStafetten.
Når du nevner det.. Har tenkt litt på hva det er det stoffet i draktene til Glimt minner meg om, og ja, jeg tror faktisk det minner meg om Tinestafetten-skjortene. Helt amatørmessig å kjøre samme hjemmedrakt i så lang tid. Av alle ting å tjene penger på må jo dette være den enkleste sak. Men den populariteten som klubben har for tiden, i hele regionen, ville en ny, stilig hjemmedrakt fra Adidas/Nike solgt som varmt hvetebrød. Kjenner jeg faktisk er veldig skuffet over det her.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Takk for Sery Larsen. Klassespiller!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Da får vi bare ønske Saltnes god bedring, nasty bilde av såret så er folk som kan lese AN advart! 6 uker på armen skal gro minimum så da er han nokk ikke tilbake for sent i år. Kjente det såret der langt inn i sjela!

https://www.an.no/blodig-drama-for-glim ... -4-1734427

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Ehh, hva har skjedd?? Har ikke AN+..

dani07

Legg inn av dani07 »

Uhell i hjemmet, fikk et enormt dypt kutt i armen pga et knust speil. Helt forferdelig bilde å se, man ser nesten inn til beinet.
Gips i 6 uker på armen.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Cedianar skrev: tir mar 14, 2023 1:32 pm Ehh, hva har skjedd?? Har ikke AN+..
Nasty shit hvor han skulle henge opp et speil alene, det knuste og tok med seg en solid chunk av underarmen på vei ned.
Her snakker vi kjøttsår på størrelse med et tefat med åpen muskel og sener kutta...

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

dani07 skrev: tir mar 14, 2023 1:36 pm Uhell i hjemmet, fikk et enormt dypt kutt i armen pga et knust speil. Helt forferdelig bilde å se, man ser nesten inn til beinet.
Gips i 6 uker på armen.
Underarmsmuskelen er kutta nesten helt over, skal være heldig om han får full bevegelighet i den igjen.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Muskel, nerver og sener som er kutta, så skal være heldig om armen blir 100% igjen.

Rett og slett et skikkelig stygt kutt! Noe av det værste jeg vet er å se sånt, for vondt i meg så det holder

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: tir mar 14, 2023 1:49 pm Muskel, nerver og sener som er kutta, så skal være heldig om armen blir 100% igjen.

Rett og slett et skikkelig stygt kutt! Noe av det værste jeg vet er å se sånt, for vondt i meg så det holder
Har sett en del oppigjennom, men gjennomskåret muskel og denslags gjør meg fortsatt kvalm så det holder...

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Blir det en spleis her? Hva syns dere forresten om lengden på utestengelsen?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

15 kamper er jo helt hinsides

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

KingKongHalvor skrev: tor mar 16, 2023 5:09 pm 15 kamper er jo helt hinsides
Snakker vel om hjemmekamper her så dette er vel ut sesongen? Eller tar de med cupkamper også?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Korgutt skrev: tor mar 16, 2023 5:19 pm
KingKongHalvor skrev: tor mar 16, 2023 5:09 pm 15 kamper er jo helt hinsides
Snakker vel om hjemmekamper her så dette er vel ut sesongen? Eller tar de med cupkamper også?
Står 15 kampers utestengelse fra å være publikum på Aspmyra Stadion under treningskamper og offisielle kamper i regi av Bodø/Glimts A-lag.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Latterlig. Gud forby at det skapes stemning.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»