Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
EspenLie

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av EspenLie »

Forlengelse og salg for 100 millioner kroner, orkestrert av Jim Solbakken himself 🤩

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

MoldeMoldeMolde skrev: søn des 04, 2022 6:28 pm Flere tilfeller i nyere historie gir vel Hugo ingen grunn til å tro på dette
Og vi nevner i fleng..?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Nordlys skrev: søn des 04, 2022 6:37 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn des 04, 2022 6:28 pm Flere tilfeller i nyere historie gir vel Hugo ingen grunn til å tro på dette
Og vi nevner i fleng..?
Denne er det vel lett å huske
https://bodonu.no/kaspers-agent-fyrer-l ... 1.02-09:13

Av nyere historie virker Solbakken som verdt å nevne. Har tydelig gitt ønske om å bli solgt hvor Bodø har avslått bud over tid for å så omtale han på en uheldig måte over at han går som Bosman

Layouni meldte ganske hardt om hvor vanskelige Bodø var når han kunne bli solgt
https://www.an.no/bretter-ut-bitter-pen ... -4-1382638

Det er i alle fall tre, men mener at jeg har glemt noen. Men så må det jo nevnes i samme sammenheng hvor mange som går på Bosman. Som spiller i Bodø hadde ikke jeg hatt veldig tro på lovnader om å bli solgt.

boombis

Legg inn av boombis »

@MoldeMoldeMolde Vi kan vel krangle om dette til vi blir både gule og blå, men utfordringa her er vel lik for alle klubber.

1) Hvor lang kontrakt skal vi gi? Vi skal ikke mange år tilbake før Glimt ikke gav lange kontrakter grunnet økonomi.
2) Hvor lenge vil spilleren signere for?
3) Når kommer budet? Hva slags type bud er det? Er det verdt å selge spilleren nå kontra sportslig suksess?
4) Trenger vi å selge? Har klubben økonomi til å "stå han av"? Også her er jo klubber i forskjellige situasjoner.


Jeg har et inntrykk at det er rundt punkt 3 krangelen står.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@MoldeMoldeMolde Solbakken har sagt at det var helt greit for han å bli i Bodø ut kontrakten. Han likte seg så godt at han gjerne hadde blitt om han kunne valgt begge deler. Han hadde blitt solgt denne vinteren uansett.

Junker er åpenbart, men for hans del så signerte han en treårskontrakt med intensjon om å bli solgt ila. kontraktstiden, men han hadde altså bare vært i Bodø i ett år når han streiket seg vekk. I en situasjon hvor Glimt ikke hadde en annen spiss enn en uprøvd Botheim.

Layouni gikk midt i sesongen. Også svært upassende tidspunkt å gå på.

Glimt selger spillerne sine. Veldig mange av de som har gått på bosman de siste årene ville blitt solgt på samme tidspunkt om de bare hadde signert lengre kontrakter i utgangspunktet. Noe Glimt ikke kunne for bare kort tid siden grunnet presset økonomi. I dag signerer de nye på klart lengre kontrakter og Høibråten og Vetlesen blir nok de siste attraktive spillerne som går på bosman. Om det i det hle tatt skjer.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

@Nordlys @boombis

Det var egentlig ikke meningen min å kritisere Bodø og ser at jeg kunne ordlagt meg litt bedre.

Bodø har i større grad enn andre norske lag takket nei til bud på spillere. Det har spesielt to positive effekter. 1) Bedre sportslige resultater i Norge og Europa, som igjen gir mer penger og gjør spillerne mer verdifulle og 2) Budene går oppover og kanskje får man noen ekstreme bud. En Botheim kan betale for noen Bosman

Samtidig har denne taktikken to åpenbare nedsider 1) Noen spillere går helt gratis 2) Det blir vanskeligere å forlenge eller signere noen på lange kontrakter.

Hva som er fasit er vanskelig å si, men at norske lag på det jevne har takket ja til for raskt til for lave bud virker sannsynlig. Så at Bodø gjør dette får nok andre til å justere kurs til det bedre.

Men nedsiden er som sagt at det er vanskelig å få forlenget kontrakter så sliter virkelig med å se at Hugo kommer til å gjøre det. Man får ikke i pose og sekk

Gunder

Legg inn av Gunder »

boombis skrev: søn des 04, 2022 8:44 pm @MoldeMoldeMolde Vi kan vel krangle om dette til vi blir både gule og blå, men utfordringa her er vel lik for alle klubber.

1) Hvor lang kontrakt skal vi gi? Vi skal ikke mange år tilbake før Glimt ikke gav lange kontrakter grunnet økonomi.
2) Hvor lenge vil spilleren signere for?
3) Når kommer budet? Hva slags type bud er det? Er det verdt å selge spilleren nå kontra sportslig suksess?
4) Trenger vi å selge? Har klubben økonomi til å "stå han av"? Også her er jo klubber i forskjellige situasjoner.


Jeg har et inntrykk at det er rundt punkt 3 krangelen står.
Er en uskreven regel i fotball at spillere selges til riktig pris. Når det skrives en 3-4 års kontrakt med en spiller. Har klubben rett til å holde på spilleren kontraktstiden ut, men i kontraktstiden kan det komme et tilbud som en av partene opplever som interessant og godt. Da selges spiller. Det er viktig for det sender signal til andre spillerne om at de ikke er tvunget til å være i klubben kontraktstiden ut.
Derfor er det viktig for en klubb å være forberedt med å ha 16-18 spillere i stallen som holder nivå til å spille på første laget.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Vetlesen og Høibråten er de siste som fikk "bare" 3 års kontrakt som ikke er forlenget av de unge fremadstormende spillerne man har hentet! Noe jeg ikke var spesielt fornøyd med var de korte kontraktene man kjørte en lang periode. For en klubb som B/G tar det fort 1-2 år før en spiller slår til og da med 2,5-3 års kontrakter så får man mange bossmanspilere rimelig kjapt og får store utskiftninger i troppen.

Meget glad man nå ligger så tett opp til maks lengde på kontrakter slik at man kan velge selv litt mere når man skal la spillere gå

Champis

Legg inn av Champis »

Tobbis1 skrev: lør des 03, 2022 4:12 am Spillere på 30+ med fart som hovedstyrke er en elendig ide , bedre blir det ikke av et langt opphold i kamper etter en alvorlig skade

Hvis du tenker på Omar, så er jeg ikke enig i at det er en beskrivelse som passer han. Jeg vil si at teknikken og fotballforståelsen er større syrker enn hurtigheten. I tillegg er han smidig og beveger seg på en veldig bra måte. Det store spørsmålet med han er 1) hvor god er han pr. nå? og 2) hvilket nivå har han inne når han er i form, og hvor lenge vil det kunne vare?

Champis

Legg inn av Champis »

netrebske skrev: søn des 04, 2022 6:16 pm
Nordlys skrev: søn des 04, 2022 4:05 pm Ett års forlenging på Hugo og lovnad om salg neste vinter (eller på sommeren hvis et godt nok tilbud kommer) hadde løst mye.
Ja det hadde vært perfekt. Burde også forsøke på en lengre forlengig av Høibråtens kontrakt.
Håpløst om begge går gratis etter neste sesong.

Jeg har i utgangspunktet ingen tro på at Vetlesen går gratis. Han er en lojal type, liker kontinuitet og ønsker at klubben som har betydd en del for han skal få noe tilbake. Jeg vet det er lett å si dette, men Vetlesen har alltid vært sånn. Med mindre Glimt skulle avfeie absolutt alle tilbud fra andre klubber og "la" han gå gratis i stedet. Så lenge Glimt er åpne for salg på et tidspunkt, så tror jeg Vetlesen skriver ny kontrakt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Stemmer dette så er det vel et par lønnsslipper i Trondheim som vil se ganske så edruelige ut. Kildekritikk får dere drive på med angående denne tweeten.

boombis

Legg inn av boombis »

@Korgutt
For å svare med et sitat:
“Sergeant Colon had had a broad education. He’d been to the School of My Dad Always Said, the College of It Stands to Reason, and was now a postgraduate student at the University of What Some Bloke In the Pub Told Me.”

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

@Korgutt
Er nok bare Henriksen og Hansen som har veldig høy lønn (over 3 mill) i RBK nå. De fleste kjempekontraktene har gått ut de siste årene.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Korgutt skrev: man des 05, 2022 10:36 am Stemmer dette så er det vel et par lønnsslipper i Trondheim som vil se ganske så edruelige ut. Kildekritikk får dere drive på med angående denne tweeten.
Må jo være inkludert sign-on-fee i så fall. Kan umulig se for meg at en Eliteserieklubb betaler en spiller 250k i uka. Det er jo summer jeg betaler spillere på Football Manager etter å ha ført Rosenborg til sin tredje strake CL-tittel.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

FranciscoM skrev: man des 05, 2022 11:55 am
Korgutt skrev: man des 05, 2022 10:36 am Stemmer dette så er det vel et par lønnsslipper i Trondheim som vil se ganske så edruelige ut. Kildekritikk får dere drive på med angående denne tweeten.
Må jo være inkludert sign-on-fee i så fall. Kan umulig se for meg at en Eliteserieklubb betaler en spiller 250k i uka. Det er jo summer jeg betaler spillere på Football Manager etter å ha ført Rosenborg til sin tredje strake CL-tittel.
Kan ikke se for meg at dette bare er snakk om lønn. Såg bare at Marius Helgå hadde retweetet denne og tenkte det kunne være en morsom greie å poste her. Men er vel ikke usannsynlig dersom man inkluderer sign on fee her?

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Tipper det er totale verdien av kontrakten. Altså 12 millioner over 2år. Muligens inkludert sign on fee/bonuser.

lund

Legg inn av lund »

Vet ikke om det er offisielt, men ifølge BTs podkast har Bodø/Glimt på et tidspunkt lagt inn et saftig tilbud på Niklas Jensen Wassberg (som ikke ble godtatt).

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det budet burde nok kommet i fjor vår om det skulle vært noen sjans. Slik som med Sery Larsen. Årets Brann-lag burde tviholde på spillerne sine.

@lund Har du et timestamp?

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: man des 05, 2022 3:09 pm Det budet burde nok kommet i fjor vår om det skulle vært noen sjans. Slik som med Sery Larsen. Årets Brann-lag burde tviholde på spillerne sine.

@lund Har du et timestamp?
Si ikke det. Kniklas har en kontrakt som går ut etter sesongen som han ikke har forlenget ennå. Wassberg som sitter med de beste kortene her. Spesifikt tidspunkt ble ikke nevnt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@lund I podcasten lol 😅

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: man des 05, 2022 3:20 pm @lund I podcasten lol 😅
Pamer mer eller mindre bekreftet det, så det var nok ikke bullshit.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

lund skrev: man des 05, 2022 3:27 pm Pamer mer eller mindre bekreftet det, så det var nok ikke bullshit.
Hahaha Vi snakker forbi hverandre. Har du sånn ca. timestamp til der det blir sagt i podcasten? Gidder ikke spole gjennom bare for å kanskje få det med meg ;)

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Erstatter for Vetlesen?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Tinkler Vi jakter en indreløper ja. Tror Saltnes tid som førstevalg er forbi. Jeg tror Knutsen vil ha to teknikere slik som med Grønbæk og Vetlesen i år.

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: man des 05, 2022 3:34 pm
lund skrev: man des 05, 2022 3:27 pm Pamer mer eller mindre bekreftet det, så det var nok ikke bullshit.
Hahaha Vi snakker forbi hverandre. Har du sånn ca. timestamp til der det blir sagt i podcasten? Gidder ikke spole gjennom bare for å kanskje få det med meg ;)
Sånn ja. Tror kanskje du må ha abonnement for å kunne høre den, men det er vel 1 i måneden som er gratis, så det kan jo hende at denne er gratis. Det var i løpet av de første 10 minuttene det ble sagt. Ut fra det som var sagt dreide det seg nok om over 20 mill i alle fall.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

I satan.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nesten som man må høre podden, men den summen hørtes vill ut for min del. Er en del som pleier å overdrive en del, men andre underdriver det de byr.

lund

Legg inn av lund »

JonSnow skrev: man des 05, 2022 4:09 pm Nesten som man må høre podden, men den summen hørtes vill ut for min del. Er en del som pleier å overdrive en del, men andre underdriver det de byr.
Brann sa nei til Nordsjællands bud på 20 mill i fjor vinter, så det ville være rart om Bodø skulle ha bydd mindre. Kommer selvfølgelig an på når dette var. Det sa de ingenting om.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Altså. Ett år vs. to er en ganske stor forskjell. Kan ikke tenke meg at Glimt er villige til å gi 20 for Kniklas. Da er det bare å glemme det norske markedet i overskuelig fremtid.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.an.no/nettsted-glimt-stjern ... -4-1691825

AN skriver at Pelle kan være på vei til Cluj.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»