Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
rdzzl

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av rdzzl »

Noen bra navn der. Er også litt skeptisk til Johnsen da jeg har hørt at han har hatt litt holdningsproblemer tidligere. Råmaterialet er det ingenting å si på da.
Keskinen er en typisk FC Midtjylland-signering som går til en annen klubb to år senere for 150 mill. Håper vi er på ball der også.
Spent på hvilke vinger som spiller i Glimt i sommer/neste år.

dani07

Legg inn av dani07 »

JonSnow skrev: fre mai 19, 2023 6:29 pm En stk venstreving er alt jeg ser etter, en skikkelig dribblefant med innleggskvalitet som kan brukes når Pelle må spares og kan bruke et par sesonger på å bli skikkelig klar for å herje for oss.

Ørjasæter bør være på listen vår

Jay Tee Kamara hos Ljungskile, skikkelig dribblefant, hurtig

Filip Bundgaard dansk u19 spiller som kan bekle alle posisjoner framme. Hurtig, småpen teknikk og har til tider noen fantastiske innbolveringer på bannen, mye bra innlegg, litt lite mål

Gustav Christensen dansk U19 spiller, ekstremt målfarlig venstreving som kan bekle hele frontrekka rask, meget bra skudd og inleggsfot og som sagt ekstremt målfarlig


Dennis Johnsen sliter benken i Serie B, har mye av det vi ser etter i en ving, spørs på holdningene. Tviler stort på han.

Jens Petter Hauge komme seg hjem og få fart på karrieren igjen, trenger å prate mye med Mannsverk. Har mine tvil på at han kommer nå.

Topi Keskinen: finsk u21 spiller som ligger ann til å spille for landslaget der snart. HJK han spiller for

Dicko Eng, hadde vært gøy å hente fra enga, men har 0 tro på det.

Var noen til men kommer ikke på navn i farten.
JP var en av de få som aldri brukte Mannsverk, hverken individuelt eller som en del av en gruppe. JP er ikke mentalt klar for å komme hjem til lille Bodø, og det vil bli dårlig for begge parter om det skjer nå.

fata_morgana

Legg inn av fata_morgana »

Rørende at Japhet vinner cupgull med Brann. Svært god spiller, som dessverre var vel mye skadet i Glimt. Og enda verre er det at vi røk ut av semifinalen mot LSK. Håper vi kan ta cupgull i år. Alt for lenge siden sist.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

fata_morgana skrev: lør mai 20, 2023 6:03 pm Rørende at Japhet vinner cupgull med Brann. Svært god spiller, som dessverre var vel mye skadet i Glimt. Og enda verre er det at vi røk ut av semifinalen mot LSK. Håper vi kan ta cupgull i år. Alt for lenge siden sist.
Hadde nå helst at han tok sølv med Brann og deretter sluttet seg til mesterlaget Bodø/Glimt og feiret cupgullet, det hadde vært episk :D

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Helgas status på en del eks- og utleide Glimt-spillere:

Håkon Evjen scoret Brøndbys mål i 1-1-kampen mot Viborg. Målet.

Marius Høibråten og Kasper Junker spilte begge for sine respektive japanske lag. Junker scoret to mål.

Alfons Sampsted satt hele kampen på benken for Twente mot RKC Waalwijk. Det samme gjorde Elias Melkersen for Sparta Rotterdam mot Cambuur.

Victor Boniface scoret USGs mål i 1-1-kampen mot Genk i Belgia. Det er to kamper igjen av sesongen og USG ligger a poeng med Royal Antwerp på toppen av tabellen. Lagene møtes i siste kamp og vinneren der blir mest sannsynlig seriemester. Boniface har 9 mål og 8 assist så langt i serien.

JPH satt hele kampen på benken for Gent og har nå vært uten spilletid siste to måneder.

Philip Zinckernagel har gjort en god sesong for Standard Liege, men spilte ikke i helga grunnet skade. Han har notert seg for 10 mål og 2 assist så langt denne sesongen.

Vegard Leikvoll Moberg scoret seiersmålet for Kongsvinger mot Raufoss. Andreas van der Spa spilte hele kampen for Sogndal mot Ranheim. Adan Hussein satt på benken for Moss og det samme gjorde Marcus Andersen for Hødd.

I samme divisjon spilte Syver Skeide 84 minutter for Hødd mot Fredrikstad. Petter Nosakhare Dahl var ubenyttet reserve for KFUM Oslo.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.an.no/har-oppgradert-for-50 ... -4-1759522

AN-sak om "Nye Aspmyra". Glimt har investert 50 millioner for å ruste opp fasilitetene sine. Hvordan Glimts medieavdeling ikke har hevet seg rundt og laget en "House Tour" med noen spillere er beyond me.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Du kan jo foreslå det for Niklas på twitter. Han svarer ofte der :)

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: man mai 22, 2023 9:24 am https://www.an.no/har-oppgradert-for-50 ... -4-1759522

AN-sak om "Nye Aspmyra". Glimt har investert 50 millioner for å ruste opp fasilitetene sine. Hvordan Glimts medieavdeling ikke har hevet seg rundt og laget en "House Tour" med noen spillere er beyond me.
Desverre er ikke mediavdelingen den mest proaktive man kunne ha hadd, de gjør en bra jobb, men det er mye som kunne ha vært bedre med litt mere proffe folk samme som at økonomi delen ikke utnytter potensialet til klubben bra nokk, butikken enda ikke har fått ut fingeren for å sende vare ut av landet. Mye er bra men mange detaljer qom kan bli mye bedre med små grep.

PS!
Send et forslag til B/G så kommer det nokk noe rimelig snart fra Niklas og co

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Dahl kommer fra Kåffa i sommervinduet og Skeide etter sesongen, var det så?
Isåfall er det jo mulig Kåffa heller vil forme laget slik de vil ha det ut sesongen enn å bruke Dahl?

qua

Legg inn av qua »

rdzzl skrev: fre mai 19, 2023 4:37 pm
Sondre Ørjasæter, bare 19 men var linka til oss i fjor. Har fremdeles mye å gå på når det gjelder produksjon, men er utvilsomt et mega-talent.
Sondre forlenga kontrakten sin med Sogndal ut 2024 sesongen for eit par veker sidan. Tvilsomt at han flytter på seg allerede til sommaren.

Han er i hvert fall ein spennande spelar.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Kalle73 skrev: man mai 22, 2023 1:10 pm Dahl kommer fra Kåffa i sommervinduet og Skeide etter sesongen, var det så?
Isåfall er det jo mulig Kåffa heller vil forme laget slik de vil ha det ut sesongen enn å bruke Dahl?
Jeg har sett Dahl litt i denne sesongen.
Er utelukkende sportslige prestasjoner som gjør at han er benket.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg ble ikke overbevist av det lille jeg fikk se av Dahl, men det er litt symptomatisk for markedet for tiden. Det er få virkelig store kanttalenter og de som finnes er gjerne i en eliteserieklubb allerede og blir svindyr.

Hadde Mvuka vært i Brann og ikke Åsane hadde han nok neppe vært Glimt-spiller i dag.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Er for meg ganske virkelighetsfjernt at enkelte mener Nosa skal bidra i særlig grad for Glimt i 2023..

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nosa skal nokk bruke 1-1,5 år på å venne seg til B/G sitt system som mange av de andre spillerne gjør.
Ekstremt få som går rett inn og tar en plass på laget, men når de først er klare så slår de fleste rimelig heftig til.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Bilder fra Kippermoen av Mosjøens generalprøve mot Kolstad. Noen gule flekker her og der, men synes banen seg ganske bra ut. Blir artig med gresskamp!



5-3-seier til Mosjøen for 105 år siden. Jeg vil vite hva billettprisen for å stå inni mål var på :lol:

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Rent Trav skrev: man mai 22, 2023 2:39 pm
Kalle73 skrev: man mai 22, 2023 1:10 pm Dahl kommer fra Kåffa i sommervinduet og Skeide etter sesongen, var det så?
Isåfall er det jo mulig Kåffa heller vil forme laget slik de vil ha det ut sesongen enn å bruke Dahl?
Jeg har sett Dahl litt i denne sesongen.
Er utelukkende sportslige prestasjoner som gjør at han er benket.
Håper det ikke har gått til hue på gutten at han skal til Glimt, for da tror jeg han får en knallhard landing. Knutsen virker å være nådeløs omde ikke finner rette innstillinga, jfr Sammy Skytte.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: tir mai 23, 2023 9:17 am 5-3-seier til Mosjøen for 105 år siden. Jeg vil vite hva billettprisen for å stå inni mål var på :lol:
Da jeg spilte langt nede i divisjonene på 90-tallet sto folk overalt rundt banen på kamp. Tidvis helt opptil stengene.
En gang med ei bikkje, som gjorde et byks innafor stanga og faktisk redda et mål for oss.
Dommeren var helt i villrede, ikke kunne han dømme mål siden ballen ikke hadde vært inne i mål, ikke kunne han dømme corner siden ballen ikke hadde vært over dødlinja og ikke kunne han dømme frispark siden det ikke var noen forseelse av noen på laget.
Men fyren med bikkja blei bedt om å fjerne seg....

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: tir mai 23, 2023 9:38 am
Nordlys skrev: tir mai 23, 2023 9:17 am 5-3-seier til Mosjøen for 105 år siden. Jeg vil vite hva billettprisen for å stå inni mål var på :lol:
Da jeg spilte langt nede i divisjonene på 90-tallet sto folk overalt rundt banen på kamp. Tidvis helt opptil stengene.
En gang med ei bikkje, som gjorde et byks innafor stanga og faktisk redda et mål for oss.
Dommeren var helt i villrede, ikke kunne han dømme mål siden ballen ikke hadde vært inne i mål, ikke kunne han dømme corner siden ballen ikke hadde vært over dødlinja og ikke kunne han dømme frispark siden det ikke var noen forseelse av noen på laget.
Men fyren med bikkja blei bedt om å fjerne seg....
Hva med å fyre av skuddet såpass hardt i slike tilfelle at dersom et dyr skulle komme hoppende inn og redde et mål så ville dette dyret få en slik alvorlig trøkk at det aldri ville funne på å hoppe inn på banen igjen noensinne?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Korgutt skrev: tir mai 23, 2023 9:53 am
Kalle73 skrev: tir mai 23, 2023 9:38 am
Nordlys skrev: tir mai 23, 2023 9:17 am 5-3-seier til Mosjøen for 105 år siden. Jeg vil vite hva billettprisen for å stå inni mål var på :lol:
Da jeg spilte langt nede i divisjonene på 90-tallet sto folk overalt rundt banen på kamp. Tidvis helt opptil stengene.
En gang med ei bikkje, som gjorde et byks innafor stanga og faktisk redda et mål for oss.
Dommeren var helt i villrede, ikke kunne han dømme mål siden ballen ikke hadde vært inne i mål, ikke kunne han dømme corner siden ballen ikke hadde vært over dødlinja og ikke kunne han dømme frispark siden det ikke var noen forseelse av noen på laget.
Men fyren med bikkja blei bedt om å fjerne seg....
Hva med å fyre av skuddet såpass hardt i slike tilfelle at dersom et dyr skulle komme hoppende inn og redde et mål så ville dette dyret få en slik alvorlig trøkk at det aldri ville funne på å hoppe inn på banen igjen noensinne?
Tviler på at han som skøyt hadde bikkja med i beregningene.
Og så er det mulig jeg var borti ballen og den bare holdt på å trille inn ved stolperota, men det er jeg mer usikker på.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Start 11 mot MIL i morgen

Julian Faye Lund – Morten Ågnes Konradsen, Isak Helstad Amundsen, Marius Lode, Adam Sørensen – Jeppe Kjær, Fredrik Sjøvold, Albert Grønbæk – Sondre Sørli, Lasse Nordås, Nino Zugelj

Benken:
Lucas Kubr, Mats Pedersen, Magnus Brøndbo, Isak Sjong, Magnus Antonsen, Aleksander van Der Spa og Isak Hammadou.

Liker at vi har tatt med mange ungutter som får se litt på nivået på trening og kanskje får seg noen minutter samt at vi sparer en del spillere

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Det hadde vært magisk om vi klarte å ta kontroll på kampen tidlig og bygge en ledelse såpass stor at vi kan bytte inn Pedersen for Grønbæk, og Kubr for en eller annen!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Zugelj virkelig ikke venn med ballen i dag.
Går i offside ørten ganger, pasninger helt i ørska og blåser 2 stk 100%-sjanser.
Han og Nordås trenger virkelig match-trening.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

1 backup Venstreving hadde vært kjekt. Verken Sørli eller Zugelj er spesielt gode på den vingen, men bra på Høyrevingen.

Sjøvold viser seg meget bra fram som ankret vårt i dag.

Sørensen er såpass god som man har sett i treningskapmer og ufattelig kjapp at det er ikke mange som kommer seg forbi han og bør kunne banke på døra om spilletid framover.

Grønbæk blir bare bedre og bedre.

Nordås bør få samme avslutningstreningen som Faris Pemi har fått hos Aasa, for han trenger det kraftig, men en del fine tekniske detaljer har han, spesielt på målet til Grønbæk. Resten er helt ok så langt

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kalle73 skrev: tor mai 25, 2023 7:29 pm Zugelj virkelig ikke venn med ballen i dag.
Går i offside ørten ganger, pasninger helt i ørska og blåser 2 stk 100%-sjanser.
Han og Nordås trenger virkelig match-trening.
Er ukonfortabel på venstresida, men fikk seg et mål til slutt på fjerde gode sjanse. Ser gjerne han starter på høyresida i andre omgang.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: tor mai 25, 2023 8:00 pm Sjøvold viser seg meget bra fram som ankret vårt i dag.
Meget solid av Sjøvold, selv om motstanden ikkje e allverden. Rolig og sikker i alt han gjør. Berg skal se opp for konkurransen derfra.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Mye rot nå, hadde håpet å få sett Zugelj på høyre en omgang i hvertfall

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: tor mai 25, 2023 8:17 pm Mye rot nå, hadde håpet å få sett Zugelj på høyre en omgang i hvertfall
Ingen av de 3 på topp kan sutre over å sitte på benken i ES når de ikke tar muligheten til å vise seg frem. Bare surr på alle 3 i andreomgangen.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Den venstreslegga til Zugelj er ikke dum. Trenger flere spillere som kan avslutte fra utenfor 16m.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Jeppe Kjær har våknet litt i andre omgang. Mange flotte driv.

dani07

Legg inn av dani07 »

Jeg tenker at det er greit å ha forventninger til alle spillerne som er der ute idag, og veldig mange av de leverer dårligere enn forventet.

Så må det også være lov å påpeke på at det er stor forskjell på å få sjansen i første 11'eren i en seriekamp eller cupkamp som ikke er i runde 1-3, enn det her er.
De fløy nedover idag, i et kjipt widerøe fly, rett til stadion og spiller på en potetåker, med mer eller mindre kun 2 mann som spiller fast. Det relasjonelle blir veldig bingo i en kamp som det.

Når de spilte borte mot LSK, så møtte jeg de på flyplassen kl 16ish dagen før kamp, da var de på vei ned til Oslo. Det er milevis med forskjell, uten at det betyr at man ikke blir skuffet over det som vises her ute.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»