Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Nordlys

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Nordlys »

Junkeren med 3-3 mot Mjølner. Greit nok, men 3 poeng i denne kan vise seg å bli avgjørende i og med at det kun spilles enkel serie i år. Neste kamp er mot Glimt 2 på Aspmyra kommende søndag kl. 20.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Skjer det noe på overgangsmarkedet? Bortsett fra enda en "ung og lovende" er det merkverdig stille fra Glimt... kunne tenkt meg en spiller eller 2 med litt pondus inn. Greit med talenter, men mange av dem varierer for mye til å spille fast, og vi er i beit for minst en ving.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Til å være en talsmann mot konseptet gjenskaping av prestasjoner må jeg si at Kjetil er meget lite utviklingsorientert i sine laguttak. Vil heller si han er ganske så rigid. Jeg klarer bare ikke å begripe hvorfor han prøver det samme gang etter gang etter gang og forventer at det plutselig skal løsne når det ikke har gjort det i hele år.

En klok mann sa en gang: "Madness is doing the same thing over and over, expecting a different result".

Selvsagt satt veldig på spissen, men det er en viss sannhet i det.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Bilde
Nordlys skrev: søn aug 15, 2021 4:53 pm Til å være en talsmann mot konseptet gjenskaping av prestasjoner må jeg si at Kjetil er meget lite utviklingsorientert i sine laguttak. Vil heller si han er ganske så rigid. Jeg klarer bare ikke å begripe hvorfor han prøver det samme gang etter gang etter gang og forventer at det plutselig skal løsne når det ikke har gjort det i hele år.

En klok mann sa en gang: "Madness is doing the same thing over and over, expecting a different result".

Selvsagt satt veldig på spissen, men det er en viss sannhet i det.
Edit:

Jeg ville forsøkt:

- Innoverkanter som vi hadde suksess med i fjor
- Vetlesen på midtbanen

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Nå har vi spillere som tar selfies med motstanderlagets supportere. Det er kult det.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Herlig seier og grei prestasjon! :D Prestasjonen hadde vært bunnsolid om vi hadde omsatt overtaket i banespillet i flere sjanser. I motsetning til Kjetil tror jeg den utløsningen først kommer om han gjør justeringer i lagoppstillingen. Sånn vi spiller nå er ganske nærme maks utifra de ferdighetene de ulike spillerne har i sine roller. Men virker som Kjetil har ståltro på det løpet han kjører, dessverre.

Sjelden sett Glimt med så god kontroll defensivt som i dag. Det var gledelig!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Milan Jevtovic virker å være ferdig i Aarhus. Prestisjesignering da han kom og la seg helt i toppen av lønnshierarkiet, men har slitt med skader og generelt sviktende prestasjoner. Blitt 28 år nå.

Får vi han tilbake i 2016-slag tror jeg han kunne briljert med dagens spillestil, men det er jo en risiko å ta.

Så finnes det sikkert bedre alternativer der ute, men jeg er så sulteforet at jeg slenger ut ethvert navn jeg kunne tenke meg :P

Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Glimt har en ny nummer 11 på vei inn jmf. ny post på Instagram 👀


Nordlys

Legg inn av Nordlys »

!!



:)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Virker som en signering for året i år dette. Og det er en signering vi trenger! Nyydelig! Ville bare kastet ham rett inn på laget mot Zalgiris om formen er sånn noenlunde intakt.

Spørsmålet er dog; skal Solbakken spille høyrekant nå? Pellegrino er klart bedre på venstrekant hvertfall og når man har en spiller på laget som scoret 25 mål i serien i fjor har man nesten ikke råd til å bruke ham ute av hans beste posisjon.

Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Nordlys skrev: tir aug 17, 2021 10:55 am Virker som en signering for året i år dette. Og det er en signering vi trenger! Nyydelig! Ville bare kastet ham rett inn på laget mot Zalgiris om formen er sånn noenlunde intakt.

Spørsmålet er dog; skal Solbakken spille høyrekant nå? Pellegrino er klart bedre på venstrekant hvertfall og når man har en spiller på laget som scoret 25 mål i serien i fjor har man nesten ikke råd til å bruke ham ute av hans beste posisjon.
For Ranheim spilte Solbakken mer på høyre enn på venstre i følge Transfermark. Reinkarnasjon som innover-ving à Zincernagel?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Hva skjer med Tounetki nå? Synes han var bra når han fikk prøve seg. Nå er det 5 vinger i stallen. Slutt for Vetlesen på vingen vel?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

En kan jo håpe på et utlån. Tounekti har kjempepotensiale, men han må bli tøffere og tydeligere på banen imo. skal han spille for et topplag i ES. Og da er spilletid den beste medisinen. OBOS? TIL?

Ellers har Glimt fått et bud avslått på Gaute Vetti i dag. Kjenner ikke spilleren veldig godt, men han har ikke den beste skadehistorikken. Uansett spennende at det har begynt å bevege seg skikkelig!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Jeg er vel fort spent på om noen er på vei ut. Både Bjørkan og Berg må det være mulig å hente gode penger for i dette vinduet.
Og nei,Tounekti imponerte ikke spesielt på de innhoppa han hadde 2 ok, med noen positive involveringer, men generelt alt for anonym. Har allerede sett mer positivt fra Mvuka enn fra Tounwkti i år.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Kalle73 skrev: tir aug 17, 2021 9:02 pm Jeg er vel fort spent på om noen er på vei ut. Både Bjørkan og Berg må det være mulig å hente gode penger for i dette vinduet.
Og nei,Tounekti imponerte ikke spesielt på de innhoppa han hadde 2 ok, med noen positive involveringer, men generelt alt for anonym. Har allerede sett mer positivt fra Mvuka enn fra Tounwkti i år.
Tounekti har vært mye snakk, uten å vise det store på banen. Dog kan en si det samme om Jens Petter Hauge en lang periode.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Unge spillere er dog avhengige av spilletid for å utvikle seg. Hvis det er slik at Knutsen ikke er villig til å spille ham burde dere i det minste låne ham ut?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

Pellegrino er klasse.

Regista

Legg inn av Regista »

Regner med Pellegrino får seg innhopp i morgen. Neppe fit til å spille 90, eller...?

Uansett tror jeg vår mann på venstreving, være seg Solbakken eller Pellegrino, har store muligheter for å gjøre skade på Zalgiris. Høyreback og kaptein Mikoliunas er på mange måter hjertet i laget og mye av sjansene de produserer kommer fra hans involveringer. Villig offensivt og ganske så skapende. Men han etterlater seg mye rom, bryter lagstrukturen og er tross alt 37 år. Forventer dermed at hele venstresiden tyner han maksimalt med mange løp og bevegelser.

Jeg er veldig spent!!


Da Glimt slo LSK spilte Tounekti og Kongsro andrelagskamp borte mot Stabæk 2. Kongsro tilbake i troppen nå, men det er ikke Tounekti. Fryseboks.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Aasmund sa at Pellegrino så meget skarp ut på trening i går. Han har jo trent med Godset i hele sommer så jeg stemmer for å kaste ham inn fra første minutt. Han skal selvsagt spille på venstrekanten, så da må Solbakken flyttes over. Tror det kan være en "blessing in disguise" for Solbakken. Tror det er lettere for ham å være farlig både innover i banen og utover på den siden. Man trenger ikke mye til høyrefot for å skape potensielle farligheter når man drar seg mot dørlinja. Han har jo tempoet og drivet til å dra seg inn i banen også fra venstresiden, men siden alle pasninger inn i farlig rom derfra må slås med svakfoten blir han veeeldig harmløs.

Tounekti skal visstnok være skadet igjen, men det er heller tvilsomt at han kommer til å få spille noe særlig mer i år. Lån ham ut sporenstreks. Det er jo bare å kalle ham tilbake igjen om skadene skulle tårne seg opp.

Gikk noen rykter om at Fet ikke var med til Litauen, men AN melder at han er med. Kanskje gambling i en så viktig kamp, men synes det er på høy tid at en av Salte eller Fet får seg en hvilepause for Vetlesen på indreløperen. Aldri sunt med klippekort.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Helt utrolig avslutningsteknikk på Pellegrino. Knallharde, velplasserte skudd med innsiden av foten. Fullstendig hvilepuls!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Regista skrev: ons aug 18, 2021 10:54 am Regner med Pellegrino får seg innhopp i morgen. Neppe fit til å spille 90, eller...?

Uansett tror jeg vår mann på venstreving, være seg Solbakken eller Pellegrino, har store muligheter for å gjøre skade på Zalgiris. Høyreback og kaptein Mikoliunas er på mange måter hjertet i laget og mye av sjansene de produserer kommer fra hans involveringer. Villig offensivt og ganske så skapende. Men han etterlater seg mye rom, bryter lagstrukturen og er tross alt 37 år. Forventer dermed at hele venstresiden tyner han maksimalt med mange løp og bevegelser.

Jeg er veldig spent!!


Da Glimt slo LSK spilte Tounekti og Kongsro andrelagskamp borte mot Stabæk 2. Kongsro tilbake i troppen nå, men det er ikke Tounekti. Fryseboks.
På en skala fra 1-10, hvor rater du signeringa av Pellegrino?

startelver

Legg inn av startelver »

Vil Glimt stille med toppet lag både i Europa i morgen og på søndag ? Regner med kampen mot Kristiansund blir veldig viktig med tanke på å holde følge med toppen. Kun seier er godt nok.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kjetil rullerte ikke mot LSK selv om de hadde midtukekamp da også så tviler på at det blir de store utskftningene.

I dag er altså dagen kommet. Om en uke vet vi om vi spiller i Europa i høst. Dette er et dobbeltoppgjør som kan være med på å gjøre oss konkurransedyktige i mange år fremover. Vinner vi tror jeg toppen av eliteserietabellen blir fast tilholdssted de kommende årene, skulle vi tape blir den oppgaven ganske mye tøffere. Vi snakker 35-40 millioner om vi går inn i gruppespillet i tillegg til vanvittige 5 millioner (circa) kroner per vunnet kamp der.

Tipper Glimt jobber med to alternative ruter på overgangsmarkedet nå f. eks. Navnene som kommer inn ved et gruppespill er nok andre navn enn de som hentes om vi ryker ut.

Jeg er spent!

Regista

Legg inn av Regista »

Nordlys skrev: ons aug 18, 2021 7:18 pm
Regista skrev: ons aug 18, 2021 10:54 am Regner med Pellegrino får seg innhopp i morgen. Neppe fit til å spille 90, eller...?

Uansett tror jeg vår mann på venstreving, være seg Solbakken eller Pellegrino, har store muligheter for å gjøre skade på Zalgiris. Høyreback og kaptein Mikoliunas er på mange måter hjertet i laget og mye av sjansene de produserer kommer fra hans involveringer. Villig offensivt og ganske så skapende. Men han etterlater seg mye rom, bryter lagstrukturen og er tross alt 37 år. Forventer dermed at hele venstresiden tyner han maksimalt med mange løp og bevegelser.

Jeg er veldig spent!!


Da Glimt slo LSK spilte Tounekti og Kongsro andrelagskamp borte mot Stabæk 2. Kongsro tilbake i troppen nå, men det er ikke Tounekti. Fryseboks.
På en skala fra 1-10, hvor rater du signeringa av Pellegrino?

Hmm. Spørs litt hvor fort han finner kampformen. Vet at han selv har gitt uttrykk for at han trenger noen uker. 6er kanskje? Taket er jo enormt høyt, men hvor fort han kommer inn i ting er spm. Vrien øvelse!

startelver

Legg inn av startelver »

Takk for svar.

Jeg har ihvertfall spilt på Glimt, dere må da greie å slå dette litauiske laget, selv på bortebane.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Er det lov å påpeke at kunstgresset i Bodø ser jævlig ut?

Ser nesten ut som man kan snuble i skjøtene.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Fastslår at det blir seriegull og Europa i år.

startelver

Legg inn av startelver »

Hattrick av Pellegrino, BG er friskmeldt igjen!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hannes navn det e PELLE!!

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

bra jobba Glimt...mistet Zickernagel,Junker og Hauge
No..Prob Pelle,Botnes ,Saltnes og ditto
blir gull i år og ved siden av LFC..bra jobba Knutsen

gjelder å holde på trenerer som man trur på..Ref...Klopp

The Kwames

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»