Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Biscan

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Biscan »

Kalle73 skrev: man mar 06, 2023 9:08 am Hva syns man om spissene i gårdagens kamp?
For min del virker Espejord fortsatt et lite hestehode foran Pemi
Må være et hestehode foran inn på limfabrikken. Lukter ikke mål av noen av dem.

Eneste jeg har sett i år som ligner på noe er Salvesen mot Junkeren.

dani07

Legg inn av dani07 »

Relativt rolig årsmøte i år. Alle sakene gikk egentlig som forventet, og ingen større dramatikk.
Får se på det som et pluss!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

BigBen og Tymi hadde nå sine ting, men ellers meget rolig og alle saker gikk som jeg regnet med på forskudd!

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Ingen saftige kommentarer til Rødt-karens forslag?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det er en farlig vei man begir seg ut på om man lar kommunistene styre klubben.

Nå vet ikke jeg om de rikingene som forlater klubben har bidratt med mye, men intet tre vokser inn i himmelen. Den dagen Glimt går på en smell, og sann mine ord det vil de gjøre. Det vil min klubb også gjøre. Hvem er det best å ha på sin side når regningene skal betales? Karls Marx «kapitalen» eller den ekte kapitalen?

Uten å vite mer om årsmøtet enn den saken jeg nettopp leste i media tror jeg Glimt skal være varsomme med å kappe bånd til de som holdt dem flytende da tidene var tøffe. For fotballen er lumsk, de tidene er man aldri vaksinert mot.

Det er selvsagt lett å glemme hvem som var ens gode venner i dårlige tider og namsmannen kvesset knivene når tidene er gode og lommeboka er tjukk. Men jeg nærer en enorm skepsis til anti-kapitalister som skal komme med innspill til hvordan en moderne fotballklubb skal driftes.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

PapaSmurf skrev: tir mar 07, 2023 12:26 am Det er en farlig vei man begir seg ut på om man lar kommunistene styre klubben.

Nå vet ikke jeg om de rikingene som forlater klubben har bidratt med mye, men intet tre vokser inn i himmelen. Den dagen Glimt går på en smell, og sann mine ord det vil de gjøre. Det vil min klubb også gjøre. Hvem er det best å ha på sin side når regningene skal betales? Karls Marx «kapitalen» eller den ekte kapitalen?

Uten å vite mer om årsmøtet enn den saken jeg nettopp leste i media tror jeg Glimt skal være varsomme med å kappe bånd til de som holdt dem flytende da tidene var tøffe. For fotballen er lumsk, de tidene er man aldri vaksinert mot.

Det er selvsagt lett å glemme hvem som var ens gode venner i dårlige tider og namsmannen kvesset knivene når tidene er gode og lommeboka er tjukk. Men jeg nærer en enorm skepsis til anti-kapitalister som skal komme med innspill til hvordan en moderne fotballklubb skal driftes.
Var alle de 29 som støttet forslagsstiller kommunister?
Mange kommunister i fotball og supporternorge da som ønsker at klubben skal stå på egne bein og vet utmerket godt at investorer ikke nødvendigvis er synonymt med suksess eller lojalitet.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

PapaSmurf skrev: tir mar 07, 2023 12:26 am Det er en farlig vei man begir seg ut på om man lar kommunistene styre klubben.

Nå vet ikke jeg om de rikingene som forlater klubben har bidratt med mye, men intet tre vokser inn i himmelen. Den dagen Glimt går på en smell, og sann mine ord det vil de gjøre. Det vil min klubb også gjøre. Hvem er det best å ha på sin side når regningene skal betales? Karls Marx «kapitalen» eller den ekte kapitalen?

Uten å vite mer om årsmøtet enn den saken jeg nettopp leste i media tror jeg Glimt skal være varsomme med å kappe bånd til de som holdt dem flytende da tidene var tøffe. For fotballen er lumsk, de tidene er man aldri vaksinert mot.

Det er selvsagt lett å glemme hvem som var ens gode venner i dårlige tider og namsmannen kvesset knivene når tidene er gode og lommeboka er tjukk. Men jeg nærer en enorm skepsis til anti-kapitalister som skal komme med innspill til hvordan en moderne fotballklubb skal driftes.
Å ha en viss form for kapitalisme i en klubb er helt nødvendig. Det gjør at kreftene som vil at klubben skal drive godt økonomisk bare blir styrket. Det er en selvforsterkende positiv sirkel: "Jeg investerer penger i klubben. Klubben driver godt og gjør gode valg. Begge får overskudd. Jeg investerer enda mer". Folk med en høy stake i noe er også en kontrollerende enhet som hindrer naivitet og overforbruk, eller motsatt passivitet.

Slike folk som denne mannen fra Rødt er både naive og farlige, men de vet det ikke selv en gang.

Ghost

Legg inn av Ghost »

stc887 skrev: tir mar 07, 2023 12:58 am
PapaSmurf skrev: tir mar 07, 2023 12:26 am Det er en farlig vei man begir seg ut på om man lar kommunistene styre klubben.

Nå vet ikke jeg om de rikingene som forlater klubben har bidratt med mye, men intet tre vokser inn i himmelen. Den dagen Glimt går på en smell, og sann mine ord det vil de gjøre. Det vil min klubb også gjøre. Hvem er det best å ha på sin side når regningene skal betales? Karls Marx «kapitalen» eller den ekte kapitalen?

Uten å vite mer om årsmøtet enn den saken jeg nettopp leste i media tror jeg Glimt skal være varsomme med å kappe bånd til de som holdt dem flytende da tidene var tøffe. For fotballen er lumsk, de tidene er man aldri vaksinert mot.

Det er selvsagt lett å glemme hvem som var ens gode venner i dårlige tider og namsmannen kvesset knivene når tidene er gode og lommeboka er tjukk. Men jeg nærer en enorm skepsis til anti-kapitalister som skal komme med innspill til hvordan en moderne fotballklubb skal driftes.
Var alle de 29 som støttet forslagsstiller kommunister?
Mange kommunister i fotball og supporternorge da som ønsker at klubben skal stå på egne bein og vet utmerket godt at investorer ikke nødvendigvis er synonymt med suksess eller lojalitet.
Det var jo egentlig bare et demokratisk forslag om en selvstyrt fotballklubb. Et forslag som ble nedstemt, men fikk noe støtte. Ser ikke det kommunistiske i det. Blir som å si at kapitalistiske klubber som Real Madrid og Barcelona er kommunistiske fordi de er medlemseide hvor alle stemmer formelt teller likt, men man velger en allmektig president.

Sikkert helt riktig at forslaget ble nedstemt. NordlandsGlimt har gjort mye bra for Glimt og vil sikkert gjøre det i fremtiden. Men denne fyren som føler seg "mobbet" fremstår som en fyr som forventer unison hyllest for hans egen merkelapp på gode gjerninger. Hans definisjon av mobbing er tydeligvis at noen er uenige i hans forståelse av å drive fotballklubb. Når han blir utfordret på hva mobbingen består av er der offerkort og hersketeknikker.

Han har ikke blitt skvist ut av Glimt eller vedtatt Glimt-politikk, men forlater med halen mellom beina fordi én forslagsstiller stilte et forslag som ikke ble vedtatt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ghost skrev: tir mar 07, 2023 1:13 am
stc887 skrev: tir mar 07, 2023 12:58 am
PapaSmurf skrev: tir mar 07, 2023 12:26 am Det er en farlig vei man begir seg ut på om man lar kommunistene styre klubben.

Nå vet ikke jeg om de rikingene som forlater klubben har bidratt med mye, men intet tre vokser inn i himmelen. Den dagen Glimt går på en smell, og sann mine ord det vil de gjøre. Det vil min klubb også gjøre. Hvem er det best å ha på sin side når regningene skal betales? Karls Marx «kapitalen» eller den ekte kapitalen?

Uten å vite mer om årsmøtet enn den saken jeg nettopp leste i media tror jeg Glimt skal være varsomme med å kappe bånd til de som holdt dem flytende da tidene var tøffe. For fotballen er lumsk, de tidene er man aldri vaksinert mot.

Det er selvsagt lett å glemme hvem som var ens gode venner i dårlige tider og namsmannen kvesset knivene når tidene er gode og lommeboka er tjukk. Men jeg nærer en enorm skepsis til anti-kapitalister som skal komme med innspill til hvordan en moderne fotballklubb skal driftes.
Var alle de 29 som støttet forslagsstiller kommunister?
Mange kommunister i fotball og supporternorge da som ønsker at klubben skal stå på egne bein og vet utmerket godt at investorer ikke nødvendigvis er synonymt med suksess eller lojalitet.
Det var jo egentlig bare et demokratisk forslag om en selvstyrt fotballklubb. Et forslag som ble nedstemt, men fikk noe støtte. Ser ikke det kommunistiske i det. Blir som å si at kapitalistiske klubber som Real Madrid og Barcelona er kommunistiske fordi de er medlemseide hvor alle stemmer formelt teller likt, men man velger en allmektig president.

Sikkert helt riktig at forslaget ble nedstemt. NordlandsGlimt har gjort mye bra for Glimt og vil sikkert gjøre det i fremtiden. Men denne fyren som føler seg "mobbet" fremstår som en fyr som forventer unison hyllest for hans egen merkelapp på gode gjerninger. Hans definisjon av mobbing er tydeligvis at noen er uenige i hans forståelse av å drive fotballklubb. Når han blir utfordret på hva mobbingen består av er der offerkort og hersketeknikker.

Han har ikke blitt skvist ut av Glimt eller vedtatt Glimt-politikk, men forlater med halen mellom beina fordi én forslagsstiller stilte et forslag som ikke ble vedtatt.
Eidissen ble krenket. Kanskje like greit å ikke ha slike butthurt folk i klubben.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

stc887 skrev: tir mar 07, 2023 1:38 am
Ghost skrev: tir mar 07, 2023 1:13 am
stc887 skrev: tir mar 07, 2023 12:58 am

Var alle de 29 som støttet forslagsstiller kommunister?
Mange kommunister i fotball og supporternorge da som ønsker at klubben skal stå på egne bein og vet utmerket godt at investorer ikke nødvendigvis er synonymt med suksess eller lojalitet.
Det var jo egentlig bare et demokratisk forslag om en selvstyrt fotballklubb. Et forslag som ble nedstemt, men fikk noe støtte. Ser ikke det kommunistiske i det. Blir som å si at kapitalistiske klubber som Real Madrid og Barcelona er kommunistiske fordi de er medlemseide hvor alle stemmer formelt teller likt, men man velger en allmektig president.

Sikkert helt riktig at forslaget ble nedstemt. NordlandsGlimt har gjort mye bra for Glimt og vil sikkert gjøre det i fremtiden. Men denne fyren som føler seg "mobbet" fremstår som en fyr som forventer unison hyllest for hans egen merkelapp på gode gjerninger. Hans definisjon av mobbing er tydeligvis at noen er uenige i hans forståelse av å drive fotballklubb. Når han blir utfordret på hva mobbingen består av er der offerkort og hersketeknikker.

Han har ikke blitt skvist ut av Glimt eller vedtatt Glimt-politikk, men forlater med halen mellom beina fordi én forslagsstiller stilte et forslag som ikke ble vedtatt.
Eidissen ble krenket. Kanskje like greit å ikke ha slike butthurt folk i klubben.
Vel, man skal vel ikke lenger tilbake enn 2020 før han var særdeles god å ha for Glimt.

Og det er to stykker som har forlatt skuta nå. Dette er forretningsfolk og min erfaring er at vellykkede forretningsfolk ikke er de snareste til å bli butthurt. De er vant til at det bjeffes.

Men det er ikke min sak. Jeg tror likevel det er vanvittig uklokt å gjøre seg til uvenn med de som har reddet klubben ut av et uføre. Slike kan være gode å ha.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

PapaSmurf skrev: tir mar 07, 2023 2:02 am
stc887 skrev: tir mar 07, 2023 1:38 am
Ghost skrev: tir mar 07, 2023 1:13 am

Det var jo egentlig bare et demokratisk forslag om en selvstyrt fotballklubb. Et forslag som ble nedstemt, men fikk noe støtte. Ser ikke det kommunistiske i det. Blir som å si at kapitalistiske klubber som Real Madrid og Barcelona er kommunistiske fordi de er medlemseide hvor alle stemmer formelt teller likt, men man velger en allmektig president.

Sikkert helt riktig at forslaget ble nedstemt. NordlandsGlimt har gjort mye bra for Glimt og vil sikkert gjøre det i fremtiden. Men denne fyren som føler seg "mobbet" fremstår som en fyr som forventer unison hyllest for hans egen merkelapp på gode gjerninger. Hans definisjon av mobbing er tydeligvis at noen er uenige i hans forståelse av å drive fotballklubb. Når han blir utfordret på hva mobbingen består av er der offerkort og hersketeknikker.

Han har ikke blitt skvist ut av Glimt eller vedtatt Glimt-politikk, men forlater med halen mellom beina fordi én forslagsstiller stilte et forslag som ikke ble vedtatt.
Eidissen ble krenket. Kanskje like greit å ikke ha slike butthurt folk i klubben.
Vel, man skal vel ikke lenger tilbake enn 2020 før han var særdeles god å ha for Glimt.

Og det er to stykker som har forlatt skuta nå. Dette er forretningsfolk og min erfaring er at vellykkede forretningsfolk ikke er de snareste til å bli butthurt. De er vant til at det bjeffes.

Men det er ikke min sak. Jeg tror likevel det er vanvittig uklokt å gjøre seg til uvenn med de som har reddet klubben ut av et uføre. Slike kan være gode å ha.
Folk som ikke tåler medlemsdemokrati kan bare holde seg unna norsk idrett. Kjøp en dansk klubb og gjør hva de vil om de ikke tåler medlemsdemokrati og diskusjoner.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Meget spesielt om forslaget fra Tymi er utløsende faktor for at Eidissen forlater styret. Han sier jo selv at han vet at klubben setter pris på bidragene hans, og klubben ønsker å fortsette samarbeidet med NG, men én supporter som er uenig, skal gjøre at han føler seg mobbet nok til å forlate styret? Og attpåtil påstå at Kolstad følte det samme, som Kolstad selv avkrefter i VG?

Skulle ikke trodd en fyr som har opparbeidet seg formue på flere hundre millioner var så hårsår. Men resten av oppførselen overrasker ikke.

Everenga

Legg inn av Everenga »

stc887 skrev: tir mar 07, 2023 3:00 am

Folk som ikke tåler medlemsdemokrati kan bare holde seg unna norsk idrett. Kjøp en dansk klubb og gjør hva de vil om de ikke tåler medlemsdemokrati og diskusjoner.
Lett å være svær i kjeften så lenge man har penger på bok. Det vil som Papasmurf sier ikke alltid være tilfelle.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

dani07 skrev: man mar 06, 2023 9:21 pm Relativt rolig årsmøte i år. Alle sakene gikk egentlig som forventet, og ingen større dramatikk.
Får se på det som et pluss!
Det var nok årsmøte 1 og 2, for dette skriver VG:
FULL FYR PÅ ÅRSMØTET TIL BODØ/GLIMT – INVESTOR FØLER SEG MOBBET
Forslaget om å kvitte seg med Glimt-investorer førte til høy temperatur på årsmøtet til Bodø/Glimt.

dani07

Legg inn av dani07 »

Her var det mye rart som var blitt skrevet i løpet av natten.

NG er et AS som ble opprettet i 2011. Når de ble opprettet, så var det totalt 25 MNOK som ble tilført selskapet, det meste i form av avskrivning av gjeld. Det ble totalt skutt inn ca 6 MNOK i frisk kapital som ble tilført Glimt.

Etter 2011, så er alle pengene som NG har eller har hatt på bok, stammet fra spillersalg i Glimt. Alle tilskudd fra NG til Glimt etter 2011, er altså penger som klubben selv har generert.

Benn og Kolstand trekker seg fra styret i NG, ikke fra noe annet. Dvs styret i et AS med null ansatte, og som kun er et finansielt instrument for Glimt.

Jeg er enig i at vi ikke skal fraskyve oss investorer, spesielt ikke uten grunn. Men forslaget slik det stod, handlet om en avvikling av dette finansinstrumentet, og tilbakeføre verdier til klubben. Noe som mange mener er i klubbens beste interesse. Så ble forslaget fremmet av et medlem som tilfeldigvis også er Rødt politiker. Under sin egen motivering av forslaget, så tok forslagsstyrer valget om at forslaget ikke dreiet seg om Glimt eller NordlandsGlimt, men heller om sin egen polemikk, hvor han klarte å fyre løs mot disse investorene. Så kom 2-3 av disse investorene opp på talestolen og fyrte tilbake.

Men veldig lite av det handlet om Glimt.

Videre, så er jeg usikker på hvilken betydning man mener Benn Eidissen hadde i 2020. Såvidt jeg kan huske, så var det en sak hvor han bidro med 150k under Pandemien, for å unngå permitteringer. Ettersom 2020 ble et suksessfullt år økonomisk, så ble alle lønnskuttene som ble gjort i starten av året tilbakeført spillerne. I årsrapporten så nevnes ikke disse 150k fra Eidissen med et ord, og de fremstår ikke i regnskapet, så jeg vil anta at de ikke ble benyttet. Uansett, så skal alle bidragsytere selvfølgelig ha ros for et bidrag, uavhengig om det blir brukt eller ikke.

Ellers så var Benn også frempå og mente at vi skulle signere Morten Gamst Pedersen i 2020. Men jeg tviler på at det er det som menes med Benn's bidrag i 2020.

dani07

Legg inn av dani07 »

Fitforfight skrev: tir mar 07, 2023 7:18 am
dani07 skrev: man mar 06, 2023 9:21 pm Relativt rolig årsmøte i år. Alle sakene gikk egentlig som forventet, og ingen større dramatikk.
Får se på det som et pluss!
Det var nok årsmøte 1 og 2, for dette skriver VG:
FULL FYR PÅ ÅRSMØTET TIL BODØ/GLIMT – INVESTOR FØLER SEG MOBBET
Forslaget om å kvitte seg med Glimt-investorer førte til høy temperatur på årsmøtet til Bodø/Glimt.
Tror de forstod at de ikke hadde dekning for å skrive det. Tittelen er endret til ampert på årsmøtet. For oss som så på årsmøtet, så var det et ekstremt rolig årsmøte, utenom krangling mellom 3-4 parter som gikk godt utenom noe som har med Glimt å gjøre.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Øyh, nå må en ikke disse "Kapitalen", den mursteinen er faktisk et solid stykke arbeid som var med på å forme økonomifaget, men så hadde Marx noen andre idèer i tillegg som har bidratt til mye elendighet.

At slike folk kan tåle "utakknemlighet" ganske dårlig er faktisk ikke så uvanlig, Koteng hadde piggene ute de siste årene i RBK f eks.

boombis

Legg inn av boombis »

Jeg setter det på kontoen for voksesmerter.

Nå har klubben åpnet for hybride årsmøter, noe som gjør at ikke bare de vanlige mistenkte kommer. I tillegg har man kanskje kommet i en posisjon hvor flere vil ha et ord med i laget.


Vi fikk jo et frempek på det for noen år siden, da Qatar skulle debatteres.

Christ, here we go again :D

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

At Ben fyrer seg opp er ikke noe nytt, han tåler ikke at andre har andre meninger enn han selv og er ekstremt lett å fyre opp for å si det mildt.

Kolstad har trekt seg fra store deler av sine verv i Norge ettersom han har flyttet til Sveits og dette gjorde han klart at han skulle ut av i fjor høst, men sitter fortsatt i valgkomitéen.

Om Ben skulle trekke seg helt ut så går det fint, værre om noen av de andre gjør det da de har kontakter og middler som kan bli meget gode å ha når man skal få til et nytt stadion og med det prosjektet som Thomassen forfekter så må man ha eksterne innvestorer for å få det til.

Så det er veldig greit å pleie et godt vennskap til våre vennligsinnede bedriftseiere som spøtter inn litt kronasjer her og dær og har sine kontaktnett! Så lenge dem ikke legger seg opp i spiller logistikken og laguttak! Og det har dem ikke gjort så lenge jeg kan huske!

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Spennende av Glimt å selge Salvesen. Får håpe Nordås slår til i år, for jeg har egentlig ikke kjempetro på at verken Faris eller Espejord klarer å bli gode nok avsluttere til å score de målene Glimt trenger for å ta gull.

Tror man blir enormt avhengig av at Pellegrino og Vetlesen får like god uttelling i år som de hadde i fjor på mål + assist fronten.

dani07

Legg inn av dani07 »

Ser at Tymi unnskylder seg på facebook og sier seg enig i at han bommet grovt i åpningsinnlegget sitt, så kudos for å ta ansvar når man bæsjer på leggen. Synes dog fortsatt at det er unødvendig å legge til dette med Benn, selv i unnskyldningen sin. Uansett om det er riktig eller galt, så kan man være stor nok til å bare si unnskyld, ikke unnskyld med forbehold.

"Andreas Tymi på Facebook wrote:
Jeg innså underveis i debatten, og i ettertid, at jeg skulle holdt et helt annet åpningsinnlegg. Hadde jeg vært tydeligere fra starten på at alle setter stor pris på det investorene i Nordlandsglimt og andre involverte har gjort og gjør for Glimt, og at forslaget bare handler om at man ikke ønsker dobbeltorganiseringa og AS-ifiseringa av fotballen, og vært mer imøtekommende fra starten av, så hadde nok ikke debatten spora sånn av og blitt så personlig for noen. Forslaget handler ikke om at noen er uønska eller ikke blir satt pris på, og jeg setter i hvert fall veldig pris på både Benn, Tord, Kjell og de andre involverte, selv om jeg vil ha dem med som vanlige medlemmer, supportere og i Tords tilfelle, som tillitsvalgt i klubben, og ikke i noe kapitaleier-sammenheng. Styret svarte godt for seg, og jeg synes til og med mesteparten av Benns innlegg var saklig og greit, men når debatten handler mest om debatten og personene involvert i den, så har det spora av, og det må jeg som forslagsstiller og åpningsinnleggsholder ta min del av ansvar for.

Når det er sagt, så synes jeg ikke synd på Benn, akkurat. Om han vil slippe å bli kalt kapitalist så kan han godt gi kapitalen sin til meg. Jeg hadde elska å bli kalt kapitalist fordi da hadde jeg hatt kapital og vært godt stilt gjennom det.

Det er også dumt at dette blir all oppmerksomheten som kom offentligheten til gode fra årsmøtet, for det var et trivelig og bra årsmøte der de fleste saker og alle valgene var enstemmige, og tona stort sett var veldig bra, og alle skrøyt av alle og av klubben og klubbdrifta."

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Hva tenker B/G fansen om salget av Salvesen? 5mill i minus er ikke kanon på et halvår, men fortsatt greit med penger i kassen. Synes det var rart i utgangspunktet at dere gikk for ham. Ble ikke voldsomt mye mål på han i fjor, men har vell vist igjen noen ganger? Virker som han ikke har fått muligheter til å vise seg fram, samtidig som noen her inne nevnte at han var en av de beste på trening + han nevner at flere av spissene har vært ute med småskader/sykdom. Har det gått litt i stå med KK?
- Hilsen Vikingfan

dani07

Legg inn av dani07 »

@Blirdetgull? Jeg synes det er håpløst av Glimt, elendig scouting, og at de aldri ga Salvesen i nærheten av de mulighetene han fortjente og burde ha fått. Totalt 24 kamper, ca 800 minutter og i snitt 34 min pr kamp. 8 kamper med 60 eller mer minutter.

Salvensen er knallgod, alle rapporter fra treninger er at han er vår beste eller nest beste spiss, og at dette i større grad handler om KK sin stahet, enn Salvesen. Når han ikke blir byttet inn mot Ranheim som ble en parademars, og vår spiss i den kampen ikke klarer å score på mer eller mindre åpent mål, så er det lite å klandre Salvesen for.

Håper han scorer masse mål for dere, men gjerne ikke mot oss.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Salvesen kom fra Godset med 5+3 (M+A) på 15 kamper etter skaden. Er jo veldig spesielt at han blir SÅ mye dårligere for Glimt på et tilsynelatende bedre lag. Så om det var en feilvurdering fra Glimts side at han rett og slett ikke passer systemet eller er god nok, eller at det Salvesen leverte rett og slett var overprestering, det får vi aldri noe definitivt svar på.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Blirdetgull? skrev: tir mar 07, 2023 5:13 pm Hva tenker B/G fansen om salget av Salvesen? 5mill i minus er ikke kanon på et halvår, men fortsatt greit med penger i kassen. Synes det var rart i utgangspunktet at dere gikk for ham. Ble ikke voldsomt mye mål på han i fjor, men har vell vist igjen noen ganger? Virker som han ikke har fått muligheter til å vise seg fram, samtidig som noen her inne nevnte at han var en av de beste på trening + han nevner at flere av spissene har vært ute med småskader/sykdom. Har det gått litt i stå med KK?
- Hilsen Vikingfan
Vi går ca. i 0 på den avtalen. Det Godset fikk i cash er ca. Det samme som dere gir og ingen klausuler blei utløst så den delen er helt grei.

Når det gjelder å selge Salvesen allerede så er ikke jeg fornøyd med det overhode.
En spiller KK hadde sikklet etter i 4 år som nesten ikke fikk en sjangse hos oss bare fordi KK har ombestemt seg på at han vill ha spilleren på noen få måneder. Som i tillegg har vært en av de beste på treninger og stårt på, vært litt leder type og støttet spesielt ungutta som er smørblid og en likanes type. Nei sånne salg liker jeg ikke! Hadde hellersolgt Espejord for å si det sånn!

Tipper han blir å bøtte inn mål for dere i år og blir den hardt jobbende spissen dere trenger for å få skikkelig sving på sakene samt at dere har en litt lik type som kan pushe han og Salve kan pushe slik at begge blir bedre. God deal for dere, så dær for oss.

Champis

Legg inn av Champis »

mogandisu skrev: tir mar 07, 2023 4:51 pm Spennende av Glimt å selge Salvesen. Får håpe Nordås slår til i år, for jeg har egentlig ikke kjempetro på at verken Faris eller Espejord klarer å bli gode nok avsluttere til å score de målene Glimt trenger for å ta gull.

Tror man blir enormt avhengig av at Pellegrino og Vetlesen får like god uttelling i år som de hadde i fjor på mål + assist fronten.

Får Espejord ut sitt beste, så tror jeg ikke det er noen særlig bedre spiss i ES.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Ligger de langt fra hverandre lagene Hulløy Bodø og Grand Bodø? Registrerer at de skal møte hverandre i den første kvalifiseringsrunden til NM nå til lørdag. Kampen skal spilles i Nordlandshallen.

dani07

Legg inn av dani07 »

@Korgutt begge er "bylag". Hulløy spiller hjemmekamper primært på Aspmyra kunstgress, altså banen rett bak Stadion.

Grand Bodø var vel primært rundt bankgata før, men herrelaget tror jeg hører til Aspmyra kunstgress de også, uten at jeg er helt sikker.

Hulløy var tidligere et distriktslag fra Tysfjord, men har vel blitt et bylag med årene uten at jeg helt vet hvordan det skjedde.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Takk for oppdatering @dani07. Holder du noen av de som favoritt i dette oppgjøret? Eller er de jevnbyrdige sånn sett?

dani07

Legg inn av dani07 »

Jeg kjenner mer til Hulløy enn Grand, så jeg holder Hulløy som en favoritt ja. Men om du spør for å bette, så bør du ikke spørre meg. :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»