Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Kalle73

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Kalle73 »

Frysedisk skrev: man des 12, 2022 3:25 pm
Haugzu skrev: man des 12, 2022 11:50 am Visstnok 18mill ++ i Sof
Hvis dette stemmer, mener jeg det er en helt syk sum som ikke kan forsvares. Pelle scorer mange mål, men han er gammel, har slitt med skader og har åpenbare svakheter i forhold til fysikk og dribleferdigheter. Nå tror jeg kanskje muligheten er litt borte for å utvikle en ny spiller som vil være i stand til å forsere backen (og ev. også deretter slå harde innlegg). Dersom Pelle ikke hadde forlenget, ville det nok svekket Glimt på kort sikt, men på lengre sikt hadde det kanskje vært til det beste?
Det man må huske på i enhver klubb er at kontinuitet og utvikling går hånd i hånd. Ja, Pelle drar på åra, men de to tingene som eldre spisser ofte sliter med har vel aldri vært hans store force uansett, fart og duellstyrke. Og for yngre spillere tror jeg han er gull verdt, både på laget og ikke minst på treningsfeltet. Han er synonymt med det gull har blitt de siste 4 åra; gull fra gråstein.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Jeg synes det er respektløs av Pellegrino å la kontrakten med Glimt gå ut. Han har hatt rikelig med tid dette året til å tenke over om han vil forlenge kontrakten. Han ville da gitt agenten sin tid til å finne annen klubb hvis det var det han hadde bestemt seg for.
Er lett å mistenke Pellegrino for å ville få mer penger ut av egen klubb, med å velge seg en sign on fee avtale i stedet for forlengelse av kontrakten, som er normalen.Forskjellen er en del millioner første avtaleåret.

Klang

Legg inn av Klang »

Sant nok, prøver å tyne mest mulig ut av klubben.

dani07

Legg inn av dani07 »

Men la oss nå være ærlige her. Det er jo ingen reelle kilder på disse 18 millionene i SOF.
Det ville vært den høyeste SOF i norsk fotballs historie.

Kan vi være så snille å være litt edruelig og ikke høre på troll?

Det er vel han samme som meldte på twitter for 2 døgn siden at Pelle var 100% tapt for Glimt, pga barnehageplassen var sagt opp.

dani07

Legg inn av dani07 »

Gunder skrev: man des 12, 2022 4:20 pm Jeg synes det er respektløs av Pellegrino å la kontrakten med Glimt gå ut. Han har hatt rikelig med tid dette året til å tenke over om han vil forlenge kontrakten. Han ville da gitt agenten sin tid til å finne annen klubb hvis det var det han hadde bestemt seg for.
Er lett å mistenke Pellegrino for å ville få mer penger ut av egen klubb, med å velge seg en sign on fee avtale i stedet for forlengelse av kontrakten, som er normalen.Forskjellen er en del millioner første avtaleåret.
Du har jo ingen anelse om hva du snakker om. Det er ingen forskjell på om han forlenger kontrakten, eller om han lar den gå ut. Det er ikke en gang en teknisk forskjell.
For det første gikk kontrakten til Pelle ut 31.12. Om Glimt skulle hatt han med videre, så måtte de signert ny kontrakt. Om de signerer før eller etter 31.12 har absolutt ingenting å si.

At Pelle ønsker å få mest mulig ut av kontrakten sin sier seg selv. Han er 32 år, og dette er med stor sannsynlighet hans siste kontrakt, og han er regjerende topscorer i ES, som har blitt en bedre og bedre liga de siste årene.
At han velger å dra til Romania på tur for å få Glimt til å øke fra 1 til 2 år er ikke sleipt.

Han har ikke fått 18 millioner i SOF.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Har hadd troa på at Pelle ville ordne seg rimelig lenge da man har hørt rykter om det i en lang stund og derfor ikke akkurat stresset med han, hva andre lags fans sier om lønninger og sof når der gjelder B/G tar jeg med en stor klype salt. For om man skulle høre på dem så hadde vi være konkurs nå og mer 2-300 millioner i faste lønninger samt det mange dobbelte i sof. En klubb som har vært i grønn sone økonomisk i 11 år etter at foregående styrer rotet mye med økonomien tror ikke jeg går i den fella og i hvertfall ikke når man har bygget stein på stein på den måten som vi har.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Pelle ser jo ganske molefonken ut på pressekonferansen,
. Er det her det synker inn at Asia-millionene glapp for denne gangen? ;) "Her står jeg nå med Håvard Sakariassen igjen pga. datteren min har fått venner i barnehagen :| "

Bilde

Klang

Legg inn av Klang »

dani07 skrev: man des 12, 2022 4:38 pm Men la oss nå være ærlige her. Det er jo ingen reelle kilder på disse 18 millionene i SOF.
Det ville vært den høyeste SOF i norsk fotballs historie.

Kan vi være så snille å være litt edruelig og ikke høre på troll?

Det er vel han samme som meldte på twitter for 2 døgn siden at Pelle var 100% tapt for Glimt, pga barnehageplassen var sagt opp.
Veldig spesielt å skrive troll uten noe som helst belegg for den påstanden. Man hører/leser litt diverse fra ulike kilder, noe sant og noe usant. Vet ikke hvorfor noen skulle gidde å poste feilaktige opplysninger helt bevisst.

Pellegrino har nok sterkere kort på hånda i desember enn tidligere i år.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Klang skrev: man des 12, 2022 5:37 pm
dani07 skrev: man des 12, 2022 4:38 pm Men la oss nå være ærlige her. Det er jo ingen reelle kilder på disse 18 millionene i SOF.
Det ville vært den høyeste SOF i norsk fotballs historie.

Kan vi være så snille å være litt edruelig og ikke høre på troll?

Det er vel han samme som meldte på twitter for 2 døgn siden at Pelle var 100% tapt for Glimt, pga barnehageplassen var sagt opp.
Veldig spesielt å skrive troll uten noe som helst belegg for den påstanden. Man hører/leser litt diverse fra ulike kilder, noe sant og noe usant. Vet ikke hvorfor noen skulle gidde å poste feilaktige opplysninger helt bevisst.

Pellegrino har nok sterkere kort på hånda i desember enn tidligere i år.
Hvorfor ser du det på som mer sannsynlig at det har vært lekasje på disse betingelsene fra Glimt, enn at noen bare sier et tulletall og legger det frem som en sannhet? Mange som har glede av å finne på slik dritt for å sverte rivaliserende lag, eller bare for å være morsom.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Klang skrev: man des 12, 2022 5:37 pm
dani07 skrev: man des 12, 2022 4:38 pm Men la oss nå være ærlige her. Det er jo ingen reelle kilder på disse 18 millionene i SOF.
Det ville vært den høyeste SOF i norsk fotballs historie.

Kan vi være så snille å være litt edruelig og ikke høre på troll?

Det er vel han samme som meldte på twitter for 2 døgn siden at Pelle var 100% tapt for Glimt, pga barnehageplassen var sagt opp.
Veldig spesielt å skrive troll uten noe som helst belegg for den påstanden. Man hører/leser litt diverse fra ulike kilder, noe sant og noe usant. Vet ikke hvorfor noen skulle gidde å poste feilaktige opplysninger helt bevisst.

Pellegrino har nok sterkere kort på hånda i desember enn tidligere i år.
Fordi folk troller på Twitter, det ser man stadig vekk. Terskelen er ikke spesielt høy for det faktisk.

dani07

Legg inn av dani07 »

Klang skrev: man des 12, 2022 5:37 pm
dani07 skrev: man des 12, 2022 4:38 pm Men la oss nå være ærlige her. Det er jo ingen reelle kilder på disse 18 millionene i SOF.
Det ville vært den høyeste SOF i norsk fotballs historie.

Kan vi være så snille å være litt edruelig og ikke høre på troll?

Det er vel han samme som meldte på twitter for 2 døgn siden at Pelle var 100% tapt for Glimt, pga barnehageplassen var sagt opp.
Veldig spesielt å skrive troll uten noe som helst belegg for den påstanden. Man hører/leser litt diverse fra ulike kilder, noe sant og noe usant. Vet ikke hvorfor noen skulle gidde å poste feilaktige opplysninger helt bevisst.

Pellegrino har nok sterkere kort på hånda i desember enn tidligere i år.
Jeg sier ikke du er et troll. Jeg sier de fjolsene som skriver 18m på twitter er troll. Det er faktisk på grensen til idioti å tro at Pelle får 18m i SOF når det er den tredje kontrakten han signerer for oss på 2 år, og han er 32 år.

Jeg vil faktisk påstå at Pelle er mer heldig enn Glimt ifht at kontrakten forlenges. Pelle har vært en nomade i norsk fotball og har totalt 1 god sesong i KBK, og 1,5 god sesong i Glimt. Det er ikke mye dybde når man skal ut å shoppe 2 års kontrakt i en bedre liga enn den norske.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

dani07 skrev: man des 12, 2022 7:11 pm
Klang skrev: man des 12, 2022 5:37 pm
dani07 skrev: man des 12, 2022 4:38 pm Men la oss nå være ærlige her. Det er jo ingen reelle kilder på disse 18 millionene i SOF.
Det ville vært den høyeste SOF i norsk fotballs historie.

Kan vi være så snille å være litt edruelig og ikke høre på troll?

Det er vel han samme som meldte på twitter for 2 døgn siden at Pelle var 100% tapt for Glimt, pga barnehageplassen var sagt opp.
Veldig spesielt å skrive troll uten noe som helst belegg for den påstanden. Man hører/leser litt diverse fra ulike kilder, noe sant og noe usant. Vet ikke hvorfor noen skulle gidde å poste feilaktige opplysninger helt bevisst.

Pellegrino har nok sterkere kort på hånda i desember enn tidligere i år.
Jeg sier ikke du er et troll. Jeg sier de fjolsene som skriver 18m på twitter er troll. Det er faktisk på grensen til idioti å tro at Pelle får 18m i SOF når det er den tredje kontrakten han signerer for oss på 2 år, og han er 32 år.

Jeg vil faktisk påstå at Pelle er mer heldig enn Glimt ifht at kontrakten forlenges. Pelle har vært en nomade i norsk fotball og har totalt 1 god sesong i KBK, og 1,5 god sesong i Glimt. Det er ikke mye dybde når man skal ut å shoppe 2 års kontrakt i en bedre liga enn den norske.
18m høres mye ut, spesielt om det bare er SOF. Men at han har fått mye føler jeg meg trygg på da han har hatt så gode kort på hånden.

At Pelle er heldig som har fått kontrakt med Bodø er å trekke det veldig langt. Hvor mange ganger har en som har levert 25 mål (til og med to ganger) forlenget kontrakten i Norge? Selvfølgelig er en slik målgarantist, som også har levert i Europa, en som lett kan få gode kontrakter andre steder.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Da er det neste en ny venstreback og helst en ny på midten som kan bruke 2023 til å gjøre seg klar til å ta over etter Vetlesen på min ønskeliste. Og kanskje en keeper til, men ser ut til at Faye Lund blir å gjøre det bra og vi har noen spennende unge keepere på vei opp.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Gunder skrev: man des 12, 2022 4:20 pm Jeg synes det er respektløs av Pellegrino å la kontrakten med Glimt gå ut. Han har hatt rikelig med tid dette året til å tenke over om han vil forlenge kontrakten. Han ville da gitt agenten sin tid til å finne annen klubb hvis det var det han hadde bestemt seg for.
Er lett å mistenke Pellegrino for å ville få mer penger ut av egen klubb, med å velge seg en sign on fee avtale i stedet for forlengelse av kontrakten, som er normalen.Forskjellen er en del millioner første avtaleåret.
Senest i september hadde ikke Pellegrino fått noe nytt kontraktstilbud fra Glimt, så dette er jo et ganske absurd utsagn.

Gunder

Legg inn av Gunder »

dani07 skrev: man des 12, 2022 4:42 pm
Gunder skrev: man des 12, 2022 4:20 pm Jeg synes det er respektløs av Pellegrino å la kontrakten med Glimt gå ut. Han har hatt rikelig med tid dette året til å tenke over om han vil forlenge kontrakten. Han ville da gitt agenten sin tid til å finne annen klubb hvis det var det han hadde bestemt seg for.
Er lett å mistenke Pellegrino for å ville få mer penger ut av egen klubb, med å velge seg en sign on fee avtale i stedet for forlengelse av kontrakten, som er normalen.Forskjellen er en del millioner første avtaleåret.
Du har jo ingen anelse om hva du snakker om. Det er ingen forskjell på om han forlenger kontrakten, eller om han lar den gå ut. Det er ikke en gang en teknisk forskjell.
For det første gikk kontrakten til Pelle ut 31.12. Om Glimt skulle hatt han med videre, så måtte de signert ny kontrakt. Om de signerer før eller etter 31.12 har absolutt ingenting å si.


Han har ikke fått 18 millioner i SOF.

Du ser ikke forskjell på en spiller som lar kontrakten gå ut eller om en spiller med kontrakt forlenger sin kontrakt med sin klubb. Det er ditt problem. Viss forskjell på gå ut og forlenge.
I praksis betyr det flere millioner i forskjell. Sign on fee er en form for overgangssum som spiller får hvis han er uten kontrakt fra en dato. Og han går vanligvis til en ny klubb som da betaler sign on fee. Her snakker vi om en spiller som lar kontrakten gå ut og signer ny kontrakt med samme klubb.

Hvorfor du drar inn 18 millioner i sign on fee ut fra mitt forrige innlegg vet ikke jeg. Jeg vet ikke hva Pellegrino får, derfor har jeg ikke skrevet om det.
Sist redigert av Gunder den man des 12, 2022 8:55 pm, redigert 3 ganger totalt.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

JonSnow skrev: man des 12, 2022 7:42 pm Da er det neste en ny venstreback og helst en ny på midten som kan bruke 2023 til å gjøre seg klar til å ta over etter Vetlesen på min ønskeliste. Og kanskje en keeper til, men ser ut til at Faye Lund blir å gjøre det bra og vi har noen spennende unge keepere på vei opp.
Jeg tror ikke lenger på ny v.back. Tror Omar og Brice har fått "garantier" om å spille. Gitt deres alder og status.

Men jeg tror en venstreback hadde gjort stor forskjell. Forhåpentligvis er Kubr et talent

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.glimt.no/video

Anbefaler å se Glimts tredje episode i sesongoppsummeringa. Handler utelukkende om årets tribuneliv!

Ønske for neste år: Innmarsj til "Barndomsminne fra Nordland" og ikke eliteseriehymnen. Hadde vært så rått!

Wallez

Legg inn av Wallez »

Gunder skrev: man des 12, 2022 8:37 pm Du ser ikke forskjell på en spiller som lar kontrakten gå ut eller om en spiller med kontrakt forlenger sin kontrakt med sin klubb. Det er ditt problem. Viss forskjell på gå ut og forlenge.
I praksis betyr det flere millioner i forskjell. Sign on fee er en form for overgangssum som spiller får hvis han er uten kontrakt fra en dato. Og han går vanligvis til en ny klubb som da betaler sign on fee. Her snakker vi om en spiller som lar kontrakten gå ut og signer ny kontrakt med samme klubb.

Hvorfor du drar inn 18 millioner i sign on fee ut fra mitt forrige innlegg vet ikke jeg. Jeg vet ikke hva Pellegrino får, derfor har jeg ikke skrevet om det.
Hvis dette stemmer, så skulle man jo tro at Pelle ønsket å signere en ny 1-års kontrakt med Glimt, slik at han kunne ta en ny runde neste år. Men en av de store grunnene til at han ikke har signert tidligere er at Glimt bare har ønsket 1-års kontrakter, mens Pelle har ønsket lengre kontrakter.

Tror ikke det er så viktig for Glimt om han får en million eller to i sign on fee. Det er mye verre å signere en langsiktig avtale med en eldre spiller, der man risikerer at han leverer under ønsket nivå mot slutten av kontrakten. For eksempel brant Glimt seg på dette da Trond Olsen ble henter hjem og gjort lønnsledende, og han mot slutten var helt uønsket av Knutsen.

boombis

Legg inn av boombis »


Wallez

Legg inn av Wallez »

EspenLie skrev: man des 12, 2022 8:41 pm Jeg tror ikke lenger på ny v.back. Tror Omar og Brice har fått "garantier" om å spille. Gitt deres alder og status.

Men jeg tror en venstreback hadde gjort stor forskjell. Forhåpentligvis er Kubr et talent
Ganske sikker på at det jobbes med en venstrefotet venstreback. Per nå har vi bare to rene backer, pluss Kubr som neppe er klar til å bidra noe særlig denne sesongen. Han har ikke fått kjent på nivået enda, og ikke blåst meg av banen for andrelaget. Jeg mener også at Konradsen og Sery Larsen har høyere potensiale som hhv. indreløper og stopper, og bør satses på i de posisjonene.

Brice har et stort potensiale på backen, men føler ikke de varierende prestasjonene hans forrige sesong tilsier at han bør ha en fast plass på laget uten konkurranse.

Drømmesituasjonen min er Bjørkan på venstre og Omar på høyre, med Brice som en veldig sterk utfordrer på begge plassene.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

For å si det sånn; hvis planen med å hente Omar var å fortsette med Brice på venstrebacken kombinert med en Pelle-forlengelse så var det en bomsignering imo. Var det noe som var helt tydelig i fjor så var det at tre høyreføtter på venstresida kom i veien for dynamikken. Særlig når Pelle ikke klarer å gå av folk selv. Venstrefotet venstreback er et must.

dani07

Legg inn av dani07 »

Gunder skrev: man des 12, 2022 8:37 pm
dani07 skrev: man des 12, 2022 4:42 pm
Gunder skrev: man des 12, 2022 4:20 pm Jeg synes det er respektløs av Pellegrino å la kontrakten med Glimt gå ut. Han har hatt rikelig med tid dette året til å tenke over om han vil forlenge kontrakten. Han ville da gitt agenten sin tid til å finne annen klubb hvis det var det han hadde bestemt seg for.
Er lett å mistenke Pellegrino for å ville få mer penger ut av egen klubb, med å velge seg en sign on fee avtale i stedet for forlengelse av kontrakten, som er normalen.Forskjellen er en del millioner første avtaleåret.
Du har jo ingen anelse om hva du snakker om. Det er ingen forskjell på om han forlenger kontrakten, eller om han lar den gå ut. Det er ikke en gang en teknisk forskjell.
For det første gikk kontrakten til Pelle ut 31.12. Om Glimt skulle hatt han med videre, så måtte de signert ny kontrakt. Om de signerer før eller etter 31.12 har absolutt ingenting å si.


Han har ikke fått 18 millioner i SOF.

Du ser ikke forskjell på en spiller som lar kontrakten gå ut eller om en spiller med kontrakt forlenger sin kontrakt med sin klubb. Det er ditt problem. Viss forskjell på gå ut og forlenge.
I praksis betyr det flere millioner i forskjell. Sign on fee er en form for overgangssum som spiller får hvis han er uten kontrakt fra en dato. Og han går vanligvis til en ny klubb som da betaler sign on fee. Her snakker vi om en spiller som lar kontrakten gå ut og signer ny kontrakt med samme klubb.

Hvorfor du drar inn 18 millioner i sign on fee ut fra mitt forrige innlegg vet ikke jeg. Jeg vet ikke hva Pellegrino får, derfor har jeg ikke skrevet om det.
Haha. Dette er jo bare fiksjon. Det er ingen forskjell på å forlenge en kontrakt og signere en ny. Om du tror det, så får du bare tro det, men det er altså helt feil.

Eneste situasjon som kan være relevant i så tilfelle, er om noen har signert en avtale med opsjon på 1 år til f.eks.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

boombis skrev: man des 12, 2022 10:41 pm
Proff fotograf med rett fokusdybde og lys på Pelle, mobilkamera fra pur amatør på det andre...

Wallez

Legg inn av Wallez »

Gratulerer så mye til Patrick Berg som ble far i går!

Jeg har troverdige kilder på at dattera får 25 millioner i signeringsbonus, kamuflert som dåpsgave fra klubben, noen som kan bekrefte dette? @MoldeMoldeMolde @Haugzu @Klang @Gunder

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

dani07 skrev: tir des 13, 2022 3:07 am
Gunder skrev: man des 12, 2022 8:37 pm
dani07 skrev: man des 12, 2022 4:42 pm

Du har jo ingen anelse om hva du snakker om. Det er ingen forskjell på om han forlenger kontrakten, eller om han lar den gå ut. Det er ikke en gang en teknisk forskjell.
For det første gikk kontrakten til Pelle ut 31.12. Om Glimt skulle hatt han med videre, så måtte de signert ny kontrakt. Om de signerer før eller etter 31.12 har absolutt ingenting å si.


Han har ikke fått 18 millioner i SOF.

Du ser ikke forskjell på en spiller som lar kontrakten gå ut eller om en spiller med kontrakt forlenger sin kontrakt med sin klubb. Det er ditt problem. Viss forskjell på gå ut og forlenge.
I praksis betyr det flere millioner i forskjell. Sign on fee er en form for overgangssum som spiller får hvis han er uten kontrakt fra en dato. Og han går vanligvis til en ny klubb som da betaler sign on fee. Her snakker vi om en spiller som lar kontrakten gå ut og signer ny kontrakt med samme klubb.

Hvorfor du drar inn 18 millioner i sign on fee ut fra mitt forrige innlegg vet ikke jeg. Jeg vet ikke hva Pellegrino får, derfor har jeg ikke skrevet om det.
Haha. Dette er jo bare fiksjon. Det er ingen forskjell på å forlenge en kontrakt og signere en ny. Om du tror det, så får du bare tro det, men det er altså helt feil.

Eneste situasjon som kan være relevant i så tilfelle, er om noen har signert en avtale med opsjon på 1 år til f.eks.
Du er jo søtere enn en smultring lille julaften.

Hadde Pgrino signert ny avtale i sommer så hadde:
-det vært mulig for Glimt å selge spilleren i høst og hanke inn 40 mill
-det vært mulig for Glimt å spare SOF (han ble dyrere nå)

Pgrinos fordeler er innlysende. Utelukkende PENGER, utelukkende PENGER til SEG SELV.

Om du ikke tror det, så får du bare ikke tro det, men det er altså helt riktig

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Wallez skrev: tir des 13, 2022 12:17 pm Gratulerer så mye til Patrick Berg som ble far i går!

Jeg har troverdige kilder på at dattera får 25 millioner i signeringsbonus, kamuflert som dåpsgave fra klubben, noen som kan bekrefte dette? @MoldeMoldeMolde @Haugzu @Klang @Gunder
Mine kilder sier 30, men dere får bare være optimistiske…

dani07

Legg inn av dani07 »

Fitforfight skrev: tir des 13, 2022 12:49 pm
dani07 skrev: tir des 13, 2022 3:07 am
Gunder skrev: man des 12, 2022 8:37 pm


Du ser ikke forskjell på en spiller som lar kontrakten gå ut eller om en spiller med kontrakt forlenger sin kontrakt med sin klubb. Det er ditt problem. Viss forskjell på gå ut og forlenge.
I praksis betyr det flere millioner i forskjell. Sign on fee er en form for overgangssum som spiller får hvis han er uten kontrakt fra en dato. Og han går vanligvis til en ny klubb som da betaler sign on fee. Her snakker vi om en spiller som lar kontrakten gå ut og signer ny kontrakt med samme klubb.

Hvorfor du drar inn 18 millioner i sign on fee ut fra mitt forrige innlegg vet ikke jeg. Jeg vet ikke hva Pellegrino får, derfor har jeg ikke skrevet om det.
Haha. Dette er jo bare fiksjon. Det er ingen forskjell på å forlenge en kontrakt og signere en ny. Om du tror det, så får du bare tro det, men det er altså helt feil.

Eneste situasjon som kan være relevant i så tilfelle, er om noen har signert en avtale med opsjon på 1 år til f.eks.
Du er jo søtere enn en smultring lille julaften.

Hadde Pgrino signert ny avtale i sommer så hadde:
-det vært mulig for Glimt å selge spilleren i høst og hanke inn 40 mill
-det vært mulig for Glimt å spare SOF (han ble dyrere nå)

Pgrinos fordeler er innlysende. Utelukkende PENGER, utelukkende PENGER til SEG SELV.

Om du ikke tror det, så får du bare ikke tro det, men det er altså helt riktig
Jeg forstår ikke om dere troller eller bare spiller dum.

Glimt tilbydde Pellegrino ny kontrakt 5 november i år. Ingenting i sommer eller høst.

Spillere får ikke mer eller mindre SOF om de forlenger en kontrakt, eller signerer en ny en. Det er ingen forskjell.
Ulrik Saltnes og Brede Moe har begge forlenget sin kontrakt det siste året, og begge fikk SOF for det, selv om de var under kontrakt.

Om Glimt hadde signert Pelle i sommer, så kunne han krevd like mye eller lite i SOF som han fikk nå.
Glimt kunne tilbydd like lite eller mye som de gjorde nå.

Er det vanskelig å forstå?

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

dani07 skrev: tir des 13, 2022 1:56 pm
Er det vanskelig å forstå?
Dere snakker jo så vidt jeg kan forstå om to ulike ting.

Du påpeker at det er formelt irrelevant når en avtale inngås. Dette er jo helt korrekt.
De andre snakker om hva som kan være smart timing på det å inngå kontrakt.

Uten å egentlig prøve å delta i debatten kan dere fint ha rett hele gjengen.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Jaauda skrev: tir des 13, 2022 2:24 pm
dani07 skrev: tir des 13, 2022 1:56 pm
Er det vanskelig å forstå?
Dere snakker jo så vidt jeg kan forstå om to ulike ting.

Du påpeker at det er formelt irrelevant når en avtale inngås. Dette er jo helt korrekt.
De andre snakker om hva som kan være smart timing på det å inngå kontrakt.

Uten å egentlig prøve å delta i debatten kan dere fint ha rett hele gjengen.
Dani007 har bestemt seg for at han har rett og andre er dumme. Det finnes sikkert steder han passer bedre enn i et diskusjonsforum! :lol:

Wallez

Legg inn av Wallez »

Godt å se at det jobbes godt i ferien og at vi har fått landet er par avtaler allerede.

Min ønskeliste for vinteren:
  • Forlengelse med Pellegrino
  • Erstatter for Sampsted
  • Venstrefotet venstreback
  • Salg av Vetlesen - Eventuelt forlengelse, men dette ser jeg på som totalt urealistisk. Dette hadde forresten vært helt enormt, uansett mas om lønn og sign on fee.
  • Indreløper som kompletterer Grønbæk (ved salg av Vetlesen)
  • Ny keeper - utfordrer eller klart førstevalg, avhengig av trenernes vurdering av Faye Lund

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»