Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
JonSnow

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av JonSnow »

rdzzl skrev: fre mar 10, 2023 12:07 pm I fare for å jinxe noe; syns vi ser veldig skarpe ut de første minuttene her. Ålesund må felle og rive og slite for å stoppe oss.
Ålesund har sin gamp fotball den bedriver som vanlig. Forventer ingenting annet fra LAN! Det er det destruktive som står i førersetet for han!

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Merker meg at Grønbæk lett danser forbi og blir kakket ned hver gang. Registrerer at Pellegrino allerde har begynt å klage.

Ukult å bli skadd i sesongoppkjøringa av sånt spill.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Hugo Boss viser seg meget bra fram og Nordås er ikke langt fra å få seg et mål. I hvertfall oftere i rett posisjon i forhold til hva de andre spissene har vært!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 12:12 pm @boombis Ikke glad for skade, var et forsøk på en slags ("here we go again"-variant a la denne 🙃)

@Cedianar Jeg har ingen Glimt-drakter faktisk. Synes ikke de er spesielt pene. Har masse gule effekter, men ikke drakt
Samme her, pluss at jeg er en feit faen som ikke vil se ut som en surra skinkesteik på kamp. Kommentar til siste punkt altså...

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Bjørka skrev: fre mar 10, 2023 12:19 pm
Cedianar skrev: fre mar 10, 2023 9:32 am Prøver meg på et tema der jeg vet mange nok sikkert ikke er enige, men likevel.. Drakter. Er i den tiden nå hvor klubbene lanserer årets drakter. Såvidt jeg er bekjent er ikke hjemmedrakten for i år "lansert", siden den ikke ligger i shopen, men regner med at årets drakt er den vi har brukt i oppkjøringen? Der er eneste forskjellen fra i fjor at vi har fått inn en ny sponsor eller to? Vi har jo hatt noenlunde samme drakt i flere år nå, der dette "motivet" på fronten skal være den store greia. Havørnen var stilig, men vises jo ikke så godt. I fjor synes jeg det var ganske slett arbeid at midnattsol-temaet ikke matchet fargen på shortsen. Klubben har jo hatt stor suksess med salg av supportereffekter den siste tiden. Skjønner ikke hvorfor ikke klubben gjør mer ut av hjemmedraktene? Er det fordi vi blir hemmet av Diadora?
Jeg tror at de de har spilt med hittil har vært fjorårets drakter? Men jeg tror vel heller ikke det blir noe voldsomt med endringer på årets drakt, nei. Jeg likte designet med havørnen, men synes den kontrasten var så rar at trykket på magen ofte ser ut som blodflekker man ikke fikk bort i vask, enten det var havørn eller jordklode.

Jeg liker heller ikke stoffet draktene leveres i, men har ingen andre drakter, så vet ikke om det er noe ekstra kjipt med Diadora eller om det er vanlig i andre merker også.
Det jeg kunne tenkt meg var vingene til ei ørn på ryggen, gjerne litt klarere markert enn det de hadde på bilringene.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Kalle73 skrev: fre mar 10, 2023 12:55 pm
Bjørka skrev: fre mar 10, 2023 12:19 pm
Cedianar skrev: fre mar 10, 2023 9:32 am Prøver meg på et tema der jeg vet mange nok sikkert ikke er enige, men likevel.. Drakter. Er i den tiden nå hvor klubbene lanserer årets drakter. Såvidt jeg er bekjent er ikke hjemmedrakten for i år "lansert", siden den ikke ligger i shopen, men regner med at årets drakt er den vi har brukt i oppkjøringen? Der er eneste forskjellen fra i fjor at vi har fått inn en ny sponsor eller to? Vi har jo hatt noenlunde samme drakt i flere år nå, der dette "motivet" på fronten skal være den store greia. Havørnen var stilig, men vises jo ikke så godt. I fjor synes jeg det var ganske slett arbeid at midnattsol-temaet ikke matchet fargen på shortsen. Klubben har jo hatt stor suksess med salg av supportereffekter den siste tiden. Skjønner ikke hvorfor ikke klubben gjør mer ut av hjemmedraktene? Er det fordi vi blir hemmet av Diadora?
Jeg tror at de de har spilt med hittil har vært fjorårets drakter? Men jeg tror vel heller ikke det blir noe voldsomt med endringer på årets drakt, nei. Jeg likte designet med havørnen, men synes den kontrasten var så rar at trykket på magen ofte ser ut som blodflekker man ikke fikk bort i vask, enten det var havørn eller jordklode.

Jeg liker heller ikke stoffet draktene leveres i, men har ingen andre drakter, så vet ikke om det er noe ekstra kjipt med Diadora eller om det er vanlig i andre merker også.
Det jeg kunne tenkt meg var vingene til ei ørn på ryggen, gjerne litt klarere markert enn det de hadde på bilringene.

Glimtdrakt, tramp stamp edition?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

rdzzl skrev: fre mar 10, 2023 1:06 pm
Kalle73 skrev: fre mar 10, 2023 12:55 pm
Bjørka skrev: fre mar 10, 2023 12:19 pm

Jeg tror at de de har spilt med hittil har vært fjorårets drakter? Men jeg tror vel heller ikke det blir noe voldsomt med endringer på årets drakt, nei. Jeg likte designet med havørnen, men synes den kontrasten var så rar at trykket på magen ofte ser ut som blodflekker man ikke fikk bort i vask, enten det var havørn eller jordklode.

Jeg liker heller ikke stoffet draktene leveres i, men har ingen andre drakter, så vet ikke om det er noe ekstra kjipt med Diadora eller om det er vanlig i andre merker også.
Det jeg kunne tenkt meg var vingene til ei ørn på ryggen, gjerne litt klarere markert enn det de hadde på bilringene.

Glimtdrakt, tramp stamp edition?
Litt lenger opp en korsryggen, takk....

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Lå Aafk like lavt i første?
For dette er OBOS-fotball----

"Snart tilbake med bilde uten grafikk"
Det ble grafikk uten bilde....
Sist redigert av Kalle73 den fre mar 10, 2023 1:19 pm, redigert 1 gang totalt.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Har vi endelig funnet en stream som er dårligere enn AN sin? ooof

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

@JonSnow Vi må jo være sånn ca. eneste klubben i verden utenfor Italia som har Diadora som draktleverandør? Det er ganske merkelig. Alltid likt Nike best, men må innrømme jeg synes de siste Adidas-designene, som ble brukt i VM for eksempel, er klasse.

@Bjørka Ja, stoffet i draktene synes jeg er rart. Har flere andre fotballdrakter, man merker en klar forskjell. Synes Glimt-draktene føles litt "billigere" rett og slett.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

rdzzl skrev: fre mar 10, 2023 1:13 pm Har vi endelig funnet en stream som er dårligere enn AN sin? ooof
Må være det dårligste jeg har vært borti. Knapt sett noen som helst av andre omgangen!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Lode viser ihvertfall soleklart at han IKKE skal være førstevalg på stopperplass. Makan til køling....

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Cedianar skrev: fre mar 10, 2023 1:31 pm@Bjørka Ja, stoffet i draktene synes jeg er rart. Har flere andre fotballdrakter, man merker en klar forskjell. Synes Glimt-draktene føles litt "billigere" rett og slett.
Ja, de føles som et kostyme til barn, på en måte.

Finner ingenting nytt om varighet på avtalen med Diadora, bare at den opprinnelig var 5 år da de tok over i 2007. Da var det tydeligvis Adidas som ikke ville fortsette avtalen, men tipper man hadde fått tak i en god avtale nå med noen andre. Men det hjelper vel lite om avtalen med Diadora gjelder i flere år til.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Sett 30 minutter av førsteomgang. Vi trenger et mer dynamisk alternativ til Pellegrino på venstrekant. Når han ikke scorer mål er han ikke noe særlig til bidrag.

Synes vi burde slenge 10 millioner etter Topi Keskinen. Den finske Ola Solbakken, bare med høyrefot. Scoret fire mål i debuten for HJK. Sterk, atletisk, lynrask og god 1v1 og scorer bra med mål. Tror han kunne tatt Eliteserien med storm.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Bodø/Glimt vs Viking/Rosenborg lørdag 18.mars kl.1630.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 3:24 pm Sett 30 minutter av førsteomgang. Vi trenger et mer dynamisk alternativ til Pellegrino på venstrekant. Når han ikke scorer mål er han ikke noe særlig til bidrag.

Synes vi burde slenge 10 millioner etter Topi Keskinen. Den finske Ola Solbakken, bare med høyrefot. Scoret fire mål i debuten for HJK. Sterk, atletisk, lynrask og god 1v1 og scorer bra med mål. Tror han kunne tatt Eliteserien med storm.
Og bare 20 år gammel. Drøssevis med utviklingspotensiale.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 3:24 pm Sett 30 minutter av førsteomgang. Vi trenger et mer dynamisk alternativ til Pellegrino på venstrekant. Når han ikke scorer mål er han ikke noe særlig til bidrag.

Synes vi burde slenge 10 millioner etter Topi Keskinen. Den finske Ola Solbakken, bare med høyrefot. Scoret fire mål i debuten for HJK. Sterk, atletisk, lynrask og god 1v1 og scorer bra med mål. Tror han kunne tatt Eliteserien med storm.
Om ikke han så er det mange andre man kunne ha sett på i hvertfall! Pelle som er på 50% bør maks spille 1 omgang i slike kamper og da må man ha et fullgodt alternativ.

Å flytte Mwuka over og Sørli inn fatter jeg ikke vitsen med heller. Mwuka er best på høyre og skal bort snart uansett så slik treningstid i kamper bør brukes på dem som skal bli værende.

Hva skjer med Zugelj? Er han skadet eller syk eller på vei bort? Siden han ikke spiller!
Vi begynner å få et ving problem rett og slett siden den siste vi har av vinger kun blir brukt som inndreløper per nå.


Så ønskelista mi før sesongen er 1 ny keeper og 2 vinger inn og salg av Sørli. Samt om Espejord blei solgt hadde jeg ikke lagt meg ned å skreket

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Synes faktisk Sørli så ganske frisk ut i dag. Har vært kritisk tidligere, men om han leverer på samme nivå og bedre fremover kan jeg se at han har en fremtid i Glimt.

Glimt

Legg inn av Glimt »

Synes det er merkelig at det tar så lang tid å hente keeper. Er jo ikke overraskende at vi trenger en ny…..
Er det ikke bare å punge ut for Selvik?

Enig at vi trenger ving(er). Vil jo tro Glimt-teamet også mener det. Om det stemmer håper jeg det kommer raskt slik at spilleren får trent litt med laget.

Noen som forresten vet status på Omar og Fet? Trodde de skulle være klar til sesongstart, da burde de jo begynne å nærme seg noen minutter i treningskamper.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 9:41 pm Synes faktisk Sørli så ganske frisk ut i dag. Har vært kritisk tidligere, men om han leverer på samme nivå og bedre fremover kan jeg se at han har en fremtid i Glimt.
Fikk ikke sett mere enn 10 min av andre omgangen så kan ikke si så mye om Sørli i går, men ellers har han vært en ekstremt stor skuffelse siden han kom tilbake fra skade i fjor. Rett os slett vært dårlig på vingene, litt bedre som inndreløper men der har vi så mange å ta va at jeg ser ikke verdien av å ha han.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Om flere som meg er sultefora på lokalfotball utover så spiller Junkeren mot Åsane i dag i Bergen kl. 15.

Vises på Direktesport. Blir en tøff test!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Er det forskjell på hvem dere håper på og hvem dere tror dere får møte i kvartfinalen av Viking eller Rosenborg?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Er som å velge mellom pest eller kolera, blir uansett et lag som ligger bakpå med alle man og satser på kontringer som 12 av lagene vi møter i ES, men disse 2 spiller ufint i tillegg og uthaling av tid blir det garantert mye av(noe jeg håper dommerne tar tak i denne sesongen i CL har de slått hardt ned på det med rette denne sesongen)

Taururu

Legg inn av Taururu »

JonSnow skrev: lør mar 11, 2023 10:06 am Er som å velge mellom pest eller kolera, blir uansett et lag som ligger bakpå med alle man og satser på kontringer som 12 av lagene vi møter i ES, men disse 2 spiller ufint i tillegg og uthaling av tid blir det garantert mye av(noe jeg håper dommerne tar tak i denne sesongen i CL har de slått hardt ned på det med rette denne sesongen)
Viking er virkelig verst i klassen der

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

@JonSnow Dersom dere kommer til semifinalen hvor sannsynlig er det i dine øyne med nordnorsk oppgjør?
Start/Tromsø vs Sogndal/Lillestrøm.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Korgutt har ikke peilig på TIL i år, de har mistet mye av sin offansive kraft så det spørs om unguttene slår til eller ei for det er de avhengig av. Samt at de har litt skader i forsvaret også, men bra grunnspill og kollektiv så kan det bli dem!
Tipper LSK er de som det er størst sjangse for av disse 4.
Start har sett bra ut i det lille jeg har sett av dem i årets treningskamper, mens Sogndal har sett svake ut. Pleier å ha en kamp gående i bakgrunnen mens man jobber.

Men vi skal nå også slå Viking eller RBK for å gå videre selv og uten spisser med målteft så kan det bli hardt samt en Pelle som ikke er på meee enn halvmaskin foreløpig

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 9:41 pm Synes faktisk Sørli så ganske frisk ut i dag. Har vært kritisk tidligere, men om han leverer på samme nivå og bedre fremover kan jeg se at han har en fremtid i Glimt.
Trenerteamet må jo utvilsomt se et potensiale i Sørli, ellers hadde han blitt solgt før sesongen. Tipper han gjør det bra på trening? Er nok mye som foregår i kulissene på trening som vi ikke vet mye om som har mye å si for spillerlogistikken.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

JonSnow skrev: lør mar 11, 2023 10:06 am Er som å velge mellom pest eller kolera, blir uansett et lag som ligger bakpå med alle man og satser på kontringer som 12 av lagene vi møter i ES, men disse 2 spiller ufint i tillegg og uthaling av tid blir det garantert mye av(noe jeg håper dommerne tar tak i denne sesongen i CL har de slått hardt ned på det med rette denne sesongen)
Viking er definitivt verst. Rart, for det er et lag jeg ikke har hatt særlig imot tidligere, men nå er det faktisk en av de lagene jeg hater mest. Så treningskampen i sommer mot dem og selv i en treningskamp klarer Tripic å være et rasshøl store deler av kampen. Mest mislikte spilleren i ES?

Det står litt skrevet i stein at vi møter Viking, sliter med å bryte dem ned, møter mye stygt spill ledet av Tripic og Løken, for så å se at Salvesen header inn et ufortjent vinnermål..

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Koomson var eminent på trening hele veien hos oss men fikk det ikke ut i kamp og en utrolig humørspreder med mye ablegøyer. Mens Sørli har jeg ikke hørt lovord om fra noen som helst når det gjelder treninger og i kamper for andre laget i fjor samt treningskamper for oss i år så har det vært håpløst så langt siden han kom tilbake fra skade.

Nordås har fått ekstremt mye skryt i vinter pga. treninger men får det ikke helt ut i kamp desverre.

Og Jeppe Kjær går det gjeteord om, han skal ha overbevist noen sinssykt etter at han har klart å absorbere treningsintensiteten, fikk seg en liten knekk etter et par uker i klubben som de fleste gjør.

KK har sine favoritter og Sørli er en av dem og disse gir ikke KK opp så veldig kjapt for å si det mildt, dem får sjangse etter sjangse uten å bevise at dem er verdt det, mens andre kan bevise at dem fortjener plasse uten å få den. Håper han legger av seg den biten og bruker dem som er i best form til en hver tid og sparer dem som er skadeursatte litt oftere.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Cedianar Viking har blitt et skikkelig hat lag for meg også og det har med at de bedriver alt jeg missliker ved fotballspillet. Spiller langt over streken, filmer og uthaling av tid! Samt at fansen deres synes det er helt greit å holde på slik i tillegg! Jeg missliker det når våre egne gjør det også og har kjefta på egne spillere qom gjør slikt for det bryter med min sportsånd.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»