Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Jaauda »

Cedianar skrev: fre mar 31, 2023 10:28 am
Hva i alle dager er dette? Kan det i det hele tatt kalles et "leserbrev"? Er jo bare en liten ingress? I tillegg til flere skrivefeil er det jo noen latterlig begrunnelser uten noe som helst grunnlag. Hvorfor er Aspmyra "et anonymt navn"? "De fleste av oss ville støttet en slik navneendring", hva slags kilder har han på dette? Har han spurt Bodøs befolkning?

Jeg kjenner jeg blir provosert over at AN tillater noe så latterlig å bli publisert på deres plattform. Svært uprofesjonelt. Mannen er jo spikk spenna gæren.
Spik spenna gæren er kanskje å ta i, men det virker jo litt som dette er et forsøk på å provosere.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Jaauda skrev: fre mar 31, 2023 11:58 am
Cedianar skrev: fre mar 31, 2023 10:28 am
Hva i alle dager er dette? Kan det i det hele tatt kalles et "leserbrev"? Er jo bare en liten ingress? I tillegg til flere skrivefeil er det jo noen latterlig begrunnelser uten noe som helst grunnlag. Hvorfor er Aspmyra "et anonymt navn"? "De fleste av oss ville støttet en slik navneendring", hva slags kilder har han på dette? Har han spurt Bodøs befolkning?

Jeg kjenner jeg blir provosert over at AN tillater noe så latterlig å bli publisert på deres plattform. Svært uprofesjonelt. Mannen er jo spikk spenna gæren.
Spik spenna gæren er kanskje å ta i, men det virker jo litt som dette er et forsøk på å provosere.
Ja, man treng jo ikkje vær rabiat sjøl om man e en førbainna tøvkuk....

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Godt å se at man fikk tak på Nosa, så nå er det bare å begynne å trene på å synge litt for han fram til August! Ferdig sang er allerede laget:




Slenger på video Niklas har mekka også. Litt kjedelig musikk da!

Taururu

Legg inn av Taururu »

Gratulerer med Nusa. Jeg følger Kåffa en del og dette er en spiller med bra potensial. En totalramme på 5. mill. høres fornuftig ut. Stor oppside for dere og en god økonomisk gevinst for Kåffa (vil tro det ligger en del vidersalgsprosenter der).

Hadde ønsket at Vålerenga hentet han, noe jeg ga uttrykk for i slutten av forrige sesong. Når den klubben drives elendig, er det fint og se han forblir i norsk fotball og at dere betaler Kåffa en respektabel sum penger

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Taururu Synes det er merkelig at VIF ikke var på Nosa og er bare glad for at vi henter han samt legger penger igjenn i Norge sånn at klubbene nedover i systemet ogsp sitter igjen med noe og kan fortsette å utvikle nye spillere. Det er ekstremt viktig at de også har noe for atbeidet som blir lagt ned.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Ligger jo noen potensielle kroner hos Åsane, Koffa, Stabæk, Ranheim og Odd om dagen. Alle kommer såklart ikke til å slå til, men tenker mye er satt for at flere av disse skal få seg en grei karriere.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.tv2.no/overganger/direkte?p ... a11e299ee2

Sigurd Kvile lånes trolig ut til Sarpsborg. Liker at vi ikke gir han opp til tross for alle problemene. Det bor en bra stopper i han!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nydelig, snakket om Kvile med noen kompiser tidligere i dag og vi håpet han fant seg en klubb hvor han forhåpentligvis får spilt en del! Han har hadd mye skadeteøbbel i fjor når han var på vei til å bli noen vi kunne bruke i en rullering i troppen og vørt ekstremt uheldig med sine utlån til nå. Så krysser fingrene for at ting ordner seg

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Fordelen med Sarpsborg er jo at han faktisk har spilt der før. Så det burde ikke være noe problem å finne seg til rette utenfor banen

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Nordlys skrev: fre mar 31, 2023 8:00 pm https://www.tv2.no/overganger/direkte?p ... a11e299ee2

Sigurd Kvile lånes trolig ut til Sarpsborg. Liker at vi ikke gir han opp til tross for alle problemene. Det bor en bra stopper i han!
De har vel ikke gitt han opp all den tid han lånes ut? Hadde de gitt han opp hadde de solgt han.

Fornuftig utlån, han er for øyeblikket femtevalg i Glimt og ville nok for øyeblikket fått minimalt med spilletid i år. Glimt klarer seg med fire stoppere og Kvile får forhåpentligvis verdifull spilletid og kan utvikle seg med et utlån.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Taururu skrev: fre mar 31, 2023 6:32 pm Gratulerer med Nusa. Jeg følger Kåffa en del og dette er en spiller med bra potensial. En totalramme på 5. mill. høres fornuftig ut. Stor oppside for dere og en god økonomisk gevinst for Kåffa (vil tro det ligger en del vidersalgsprosenter der).

Hadde ønsket at Vålerenga hentet han, noe jeg ga uttrykk for i slutten av forrige sesong. Når den klubben drives elendig, er det fint og se han forblir i norsk fotball og at dere betaler Kåffa en respektabel sum penger
Det ligger nok en finfin videresalgsprosent i avtalen mellom Glimt og Kåffa ja. Åsane angret nok ikke på deres avtale med Glimt da Mvuka ble solgt for å si det sånn. Beste dealen i Bergen-fotballen på år og dag.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Sender nedover kun 2 vinger til årets siste treningskamp, kjenner at både Zugelj og Pelle ikke er med er ikke i nærheten av optimalt! Samt at Espejord har som vanlig vært syk

Blir vel denne troppen som starter:
Haikin
Wembangomo Moe Lode Bjørkan
Vetlesen Berg Grønbæk
Sørli Nordås Mwuka

https://www.an.no/nokkelspillere-ble-ig ... -4-1742800

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Sarpsborg08 vs Bodø/Glimt
Dommer: Ola Hobber Nilsen
VAR: Marius Lien

urbeka

Legg inn av urbeka »

Hva er årsaken til at Pelle ikke blir med denne gangen? Noe langvarig trøbbel?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

urbeka skrev: søn apr 02, 2023 11:26 am Hva er årsaken til at Pelle ikke blir med denne gangen? Noe langvarig trøbbel?
Vonde lysker var det vel sagt på AN.no i går....

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Pelle: ondt i lyskene, samt ikke helt ferdig opptrent etter sin opperasjon.

Zugelj: Kjenning i framsiden av låret

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Bjørtuft og Moe fra start bak.
Har KK endelig sett lyset??

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Lov å håpe at Lode må kjempe for plassen!

Hadde håpet at en Nordås som har spilt meget bra for U20 skulle starte og at Amundsen fikk seg en del minutter, ellers fornøyd med at Bjørtuft starter. Resten av lahet virker rimelig satt. Sørli bør være hod i dag, hvis ikke skjønner jeg ingenting av hvorfor vi har beholdt han.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Har fingrene krysset for Sørli redemption arc.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Jinx, rdzzl! :D

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Strålende start

Edit: Jinx
Sist redigert av Cedianar den søn apr 02, 2023 1:09 pm, redigert 1 gang totalt.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Forsøkte Glimt å signere Berisha?

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Jinx, Cedianar! :P

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Svak start av Bjørtuft. Treffer ikke på pasningene.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Herregud så mye vi slurver i dag.

Frysedisk

Legg inn av Frysedisk »

Synes fremdeles registeret Glimt har å spille på er litt for lite. Ser ut som litt seigt håndball/hockey-powerplay-aktig-spill. Er tanken bare at Glimt skal bli bedre i å utføre denne plan A, eller har de gjort noen grep som kanskje bare er litt mer subtile og vanskelige å få øye på for ikke-fotballfagfolk som meg? Molde ser til sammenlikning mye mer farlige ut.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Fin den! Om ikke VAR skal inn.

Ah, det er visst ikke full VAR-trening siden de ikke har Offsidekamera.
Sist redigert av Borealis88 den søn apr 02, 2023 1:38 pm, redigert 1 gang totalt.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Frysedisk skrev: søn apr 02, 2023 1:34 pm Synes fremdeles registeret Glimt har å spille på er litt for lite. Ser ut som litt seigt håndball/hockey-powerplay-aktig-spill. Er tanken bare at Glimt skal bli bedre i å utføre denne plan A, eller har de gjort noen grep som kanskje bare er litt mer subtile og vanskelige å få øye på for ikke-fotballfagfolk som meg? Molde ser til sammenlikning mye mer farlige ut.
Molde vet nøyaktig hva de skal gjøre for å bryte oss ned. Det har vi sett de siste møtene. De straffer oss mye hardere enn andre lag, for de har såpass mye kvalitet i laget. Glimt kommer til mange halv-sjanser og viser tidvis mye bra spill, men akilleshælen er effektiviteten i siste tredel. For mye slurv rett og slett.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Borealis88 skrev: søn apr 02, 2023 1:37 pm Fin den! Om ikke VAR skal inn.

Ah, det er visst ikke full VAR-trening siden de ikke har Offsidekamera.
Jeg også trodde de skulle teste det i dag, men tydeligvis ikke.

lund

Legg inn av lund »

Cedianar skrev: søn apr 02, 2023 1:38 pm
Frysedisk skrev: søn apr 02, 2023 1:34 pm Synes fremdeles registeret Glimt har å spille på er litt for lite. Ser ut som litt seigt håndball/hockey-powerplay-aktig-spill. Er tanken bare at Glimt skal bli bedre i å utføre denne plan A, eller har de gjort noen grep som kanskje bare er litt mer subtile og vanskelige å få øye på for ikke-fotballfagfolk som meg? Molde ser til sammenlikning mye mer farlige ut.
Molde vet nøyaktig hva de skal gjøre for å bryte oss ned. Det har vi sett de siste møtene. De straffer oss mye hardere enn andre lag, for de har såpass mye kvalitet i laget. Glimt kommer til mange halv-sjanser og viser tidvis mye bra spill, men akilleshælen er effektiviteten i siste tredel. For mye slurv rett og slett.
Jeg kan ikke fatte og begripe denne analysen etter fjorårssesongen. Meg bekjent scoret Bodø/Glimt vesentlig flere mål enn Molde i fjor, men slapp til gjengjeld inn langt flere mål. Da forstår jeg ikke helt at det skal være effektiviteten som skal være problemet. 86 mål i løpet av en sesong har ikke skjedd mange andre ganger i nyere tid for å si det sånn og er egentlig helt enorme tall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»