Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Nordlys

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Nordlys »

Hørt han er driblesterk, men er han hurtig? Godt skudd? God relasjonelt?

Det viktigste for meg når det handles nye spillere er at de scorer så godt som overhodet mulig på de områdene som er vanskelige/umulig å utvikle (hurtighet, fysisk potensiale, teknikk). Ikke så farlig om spilleren er dårlig relasjonelt. Trenerteamet har gjort underverker på den fronten med spiller etter spiller.

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: man aug 02, 2021 10:44 am Hørt han er driblesterk, men er han hurtig? Godt skudd? God relasjonelt?

Det viktigste for meg når det handles nye spillere er at de scorer så godt som overhodet mulig på de områdene som er vanskelige/umulig å utvikle (hurtighet, fysisk potensiale, teknikk). Ikke så farlig om spilleren er dårlig relasjonelt. Trenerteamet har gjort underverker på den fronten med spiller etter spiller.
Har vel ganske bra hurtighet. Største styrken er vel rett og slett teknikken ville jeg sagt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Da var Mvuka klar! Signert en 4-årskontrakt! Blir spennende!

Regista

Legg inn av Regista »

Skikkelig artist jo! Finter vi ikke har sett før på Aspmyra. :D

Savner nesten en tommel-funksjon her inne, men kan jo ikke klage.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Høres herlig ut!

Playoffmotstander er klar hvis vi slår Prishtina. TAPEREN av NS Mura og Zalgiris. Når ikke Glimt gruppespill i år gjør de det aldri! Blir så spennende!

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: man aug 02, 2021 3:56 pm Høres herlig ut!

Playoffmotstander er klar hvis vi slår Prishtina. TAPEREN av NS Mura og Zalgiris. Når ikke Glimt gruppespill i år gjør de det aldri! Blir så spennende!
Feide vel ikke over det Zalgirislaget ifjor, husker jeg. Må være profesjonelle og fokuserte. Kan vel bli opp mot 40 grader i Phristina også

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Nei, slet litt mot disse, men det var også en dårlig prestasjon fra Glimt. Glimt har vært svake i det siste, men du får ikke lettere trekning i playoff enn dette så det burde gå.

Ser også på Prishtina som det tøffeste hinderet.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: man aug 02, 2021 4:01 pm Nei, slet litt mot disse, men det var også en dårlig prestasjon fra Glimt. Glimt har vært svake i det siste, men du får ikke lettere trekning i playoff enn dette så det burde gå.

Ser også på Prishtina som det tøffeste hinderet.
Nå er vel Bjørkan og Solbakken klare snart, så det er viktig.

Hva er status på Pernambuco? En spiller jeg ser et stort potensial i.
Og hva tror dere om den nye vingen fra Åsane?

Biscan

Legg inn av Biscan »

Taururu skrev: man aug 02, 2021 4:08 pm
Hva er status på Pernambuco? En spiller jeg ser et stort potensial i.
Og hva tror dere om den nye vingen fra Åsane?
Pernambuco er spennende men virker som om han mangler litt kraft og besluttsomhet i hva han gjør, tror nok absolutt han er noe å satse på om man gir ham tid til å tilpasse seg.

Eneste jeg har sett av Mvuka er ei Ronaldinho finte og når han sier det skal bli show regner jeg med han har kjøpt Gucci hårband og at vi har vår egen Allan Saint-Maximin.

Hei fridiskusjon forresten, fant det kjipt at Glimttråden var nesten død så jeg registrerte meg.

Regista

Legg inn av Regista »

Kypriotisk dommer på torsdag. Meldt kokvarmt, men stadion ser (ut i fra Google) ut til å være veldig luftig og fin.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Ideelt sett ville jeg hatt inn noen mer erfarne spillere dette vinduet.
Forstår Knutsens ønske om å forme unge spillere, men de varierer veldig i prestasjonene. Tounekti er alt fra enorm til tafatt ila en kamp.

Hadde gjerne sett Glimt fleske til og hente Jole Nilsson fra Mjällby og Victor Edvartsen fra Degerfors. De gutta er for gode til å spille i nedrykkssumpa i Allsvenskan, og tror jeg hadde passa i Glimt.

Regista

Legg inn av Regista »

Problemet til Edvardsen er at agenten er neandertaler.

(Ja, Layouni sin)

Regista

Legg inn av Regista »

Laget:

Haikin
Sampsted - Moe - Lode - Bjørkan
Fet - Berg - Saltnes
Vetlesen- Botheim - Solbakken

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Regista skrev: tor aug 05, 2021 6:42 pm Laget:

Haikin
Sampsted - Moe - Lode - Bjørkan
Fet - Berg - Saltnes
Vetlesen- Botheim - Solbakken
Jeg spår at Bjørkan, Lode og Solbakken er ute med skade innen det har gått 60 minutter. Brede Moe hinker nok av etterhvert også.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ja, Prishtina skaper ingenting, men det gjør ikke vi heller. Trioen med silketouch på topp ble ikke erstattet og man står igjen med 10 mann med steintouch + Vetlesen ute av posisjon. Sykt skuffende…

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Og når skal Knutsen innse at Fet ikke holder nivået? Har moderert meg tidligere fordi jeg har gitt ham tvilen til gode, men han er jo faktisk helt elendig. Fotballspillere må først og fremst vurderes utifra det de gjør med ballen. Og gjør man det så ser man akkurat hvorfor han ikke spilte på Aalesund i OBOS-ligaen. Mottak harde som skudd jo…

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Det eneste positive vi kan ta med oss er han 18-åringen. Han kan passere spillere med stil.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: tor aug 05, 2021 10:23 pm Og når skal Knutsen innse at Fet ikke holder nivået? Har moderert meg tidligere fordi jeg har gitt ham tvilen til gode, men han er jo faktisk helt elendig. Fotballspillere må først og fremst vurderes utifra det de gjør med ballen. Og gjør man det så ser man akkurat hvorfor han ikke spilte på Aalesund i OBOS-ligaen. Mottak harde som skudd jo…
Vetlesen er ingen ving og burde kjøres inn i Fet sin rolle. Hvorfor ikke Tounetki spiller aner jeg ikke. Brede Moe holder ikke nivå heller. Allikevel, dette skal vinnes med 4-5 mål på Aspmyra

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Forestspirit skrev: tor aug 05, 2021 10:25 pm Det eneste positive vi kan ta med oss er han 18-åringen. Han kan passere spillere med stil.
Ja, det var veldig gledelig å se!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Taururu skrev: tor aug 05, 2021 10:28 pm Vetlesen er ingen ving og burde kjøres inn i Fet sin rolle. Hvorfor ikke Tounetki spiller aner jeg ikke. Brede Moe holder ikke nivå heller. Allikevel, dette skal vinnes med 4-5 mål på Aspmyra
Sagt og tenkt det veldig lenge, men KK er ekstremt sta på hvem han foretrekker. Tror helt klart Vetlesen inn på midten kunne blåst litt liv i offensiven. Må ha spillere som evner å behandle ballen når muligheten byr seg. For min del kan de godt forsøke seg med Tounekti eller Mvuka på høyrekanten fra start neste uke. Laget skriker etter tekniske ferdigheter så bare å pakke inn mest mulig av det.

Synes også Botheim burde få hvile seg litt snart, men det kan vente litt. For mange bytter er ikke bra.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Er ganske åpenbart, ja. Bruk spillerer i roller de behersker. Er veldig skuffa over prestasjonen idag, selv om det var et ran. Ett tapt koeffpoeng også

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jesus, Junkeren mener alvor. 6-0 til pause borte mot Rana..!

Hahaha, 7-0 direkte fra avspark i andreomgang. Richard Halvorsen!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

8-2 slutt. Tomas Rataj på benken fra start for Glimt 2 mot Skånland… 5 fra A-laget starter. Smits, Johnsplass, Kongsro, Hagen og Lindahl.

Expekt

Legg inn av Expekt »

Glimt slet overraskende lenge mot Skånland, men en sen scoring på tampen sikret 3 poeng.
Junkeren virker veldig sterke. Litt usikker på hvor bra dette Rana-laget er, men ser flere kjente navn i startelleveren.

Biscan

Legg inn av Biscan »

Med signeringa av vår trønderske adoptivsønn i 2024 va alle tilbake igjen.
Bilde

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ser Zinckernagel har gått på sesonglangt lån til Nottingham Forest. Litt overraskende? Hadde tro på at han kunne gjøre en ok figur i PL.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Overraskende for meg også. Skulle likt og vært flue på veggen i Watford-lokalene da det ble bestemt. Gjorde jo sakene sine helt ok i Championship også. Men finnes jo de som anses som nøkkelspillere i Championship og som faller helt ut av laget etter opprykk til PL. Stefan er jo et slikt eksempel.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Mulig dette har vært oppe her inne før, men med salget til Hauge bør det vel renne en del millioner opp til Bodø?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det går rykter om en videresalgsprosent på mellom 5 og 10%, men siden det er et lån i førsteomgang så får de nok ikke pengene før til neste år.

Noe annet; er det bare meg eller driver Viking med å bygge noe veldig spennende? Et av landets beste akademi (høyere score enn Glimt sitt i akademiklassifiseringen) og spillersigneringer litt utenom den norske normen. Nå senest med to U-landslagsspillere fra henholdsvis New Zealand og Slovenia. Flinke i sosiale medier er de også.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Er det lån? Var ikke overgangssummen på 120 mnok?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»