Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Forestspirit

Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Forestspirit »

En kopi og en fortsettelse på opprinnelig klubbtråd fra VGD https://vgd.no/t/Fotball-Norsk/1748664- ... klubbtraad

Fotballklubben Bodø/Glimt ble stiftet i 1916. Fotballen ble introdusert relativt sent i Bodø. Nabobyer som Narvik og Mo hadde stiftet sine klubber tidligere. Men i 1916 fikk Bodø sitt fotballag da fotballklubben Glimt ble stiftet. Glimt var også klubbens navn i mange år, men det viste seg at en klubb i Orkdal allerede hadde navnet «Glimt» og dermed måtte klubben legge til «Bodø». Av denne grunn kaller mange bodøværinger Bodø/Glimt fortsatt bare for Glimt.

Meritter fra den øverste divisjonen:

Gull: 2020. Sølv: 1977, 1993, 2003 og 2019. Bronsje: 1995
Sist redigert av Forestspirit den lør jul 17, 2021 11:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Tivutan

Legg inn av Tivutan »

Det ble sølv i 2019 også ;-)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Forestspirit. Du kan se en blyant øverst til høyre på innlegget ditt. Trykk på den så kan du redigere innlegget ditt. Her er det ikke 10 minutter som gjelder.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Ifølge VG har Bodø/Glimt takket nei til et bud på Patrick Berg på over 20 millioner kroner fra en gresk klubb.
https://www.vg.no/i/EwR5n3

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Korgutt skrev: lør jul 17, 2021 11:25 pm Forestspirit. Du kan se en blyant øverst til høyre på innlegget ditt. Trykk på den så kan du redigere innlegget ditt. Her er det ikke 10 minutter som gjelder.
Som jeg skrev til amukon på discord "Da kopierte jeg den over, forhåpentligvis uten store skriveleifer i poengrus etter uavgjorten i Sarpsborg" :) Slik går det når du delegerer ansvar til en som har jobbet borti 200% den siste tiden.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Forestspirit skrev: lør jul 17, 2021 11:29 pm
Korgutt skrev: lør jul 17, 2021 11:25 pm Forestspirit. Du kan se en blyant øverst til høyre på innlegget ditt. Trykk på den så kan du redigere innlegget ditt. Her er det ikke 10 minutter som gjelder.
Som jeg skrev til amukon på discord "Da kopierte jeg den over, forhåpentligvis uten store skriveleifer i poengrus etter uavgjorten i Sarpsborg" :) Slik går det når du delegerer ansvar til en som har jobbet borti 200% den siste tiden.
Hva tenker du om det budet på Patrick Berg jeg har linket til da? Glem det. Du har allerede svart.
Sist redigert av Korgutt den lør jul 17, 2021 11:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Korgutt skrev: lør jul 17, 2021 11:27 pm Ifølge VG har Bodø/Glimt takket nei til et bud på Patrick Berg på over 20 millioner kroner fra en gresk klubb.
https://www.vg.no/i/EwR5n3
Faktisk skeptisk til å takke nei til større bud på Patrick Berg nå. Jeg synes han skal ut med en gang, og Hagen skal spille fast. Slik som sesongen ser ut til å bli. Men mulig Glimt selger på rundt 30 millioner.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Forestspirit skrev: lør jul 17, 2021 11:32 pm
Korgutt skrev: lør jul 17, 2021 11:27 pm Ifølge VG har Bodø/Glimt takket nei til et bud på Patrick Berg på over 20 millioner kroner fra en gresk klubb.
https://www.vg.no/i/EwR5n3
Faktisk skeptisk til å takke nei til større bud på Patrick Berg nå. Jeg synes han skal ut med en gang, og Hagen skal spille fast. Slik som sesongen ser ut til å bli. Men mulig Glimt selger på rundt 30 millioner.
Edit: Selger vi nå så kan plutselig Mannsverk ryke for Molde også :P

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Merker meg at Glimt fortsetter å gjøre seg attraktiv for spillere som vil videre i karrieren. Dette er sikkert glimrende for lagmoralen også, hehe. Minner faktisk litt om TIL i glansdagene, når alle spillerne kostet minst 100 mill.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Tjaaah skrev: søn jul 18, 2021 12:25 am Merker meg at Glimt fortsetter å gjøre seg attraktiv for spillere som vil videre i karrieren. Dette er sikkert glimrende for lagmoralen også, hehe. Minner faktisk litt om TIL i glansdagene, når alle spillerne kostet minst 100 mill.
Skal ikke være så sikker på at Berg faktisk vil til gresk fotball. Som de har sagt tidligere, både budet og klubben skal være riktig. Så tett Berg-familien står til Glimt så skal en ikke se bort i fra at Glimt spurte Berg før de sa nei.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Forestspirit skrev: søn jul 18, 2021 12:31 am
Skal ikke være så sikker på at Berg faktisk vil til gresk fotball. Som de har sagt tidligere, både budet og klubben skal være riktig. Så tett Berg-familien står til Glimt så skal en ikke se bort i fra at Glimt spurte Berg før de sa nei.
I min konspiratoriske verden er det nå full intern krig i Glimt, og Berg truer med å tvinge gjennom en overgang til TIL.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Her var det ikke mange. Kanskje VGD fungerer som før nord for Saltfjellet? 😉

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 5:35 pm Her var det ikke mange. Kanskje VGD fungerer som før nord for Saltfjellet? 😉
Har sett noen Bodø/Glimt supportere inne i kommentarfeltet på vgd etter at de åpnet igjen. Er jo vanskelig å få kontakt med de.

startelver

Legg inn av startelver »

Prøv å skriv Fridiskusjon baklengs

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: fre jul 23, 2021 6:20 pm Prøv å skriv Fridiskusjon baklengs
Nojsuksidirf

Ble ikke klokere.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 5:35 pm Her var det ikke mange. Kanskje VGD fungerer som før nord for Saltfjellet? 😉
Du vet mange drar jo bare rett til glimtforum.net da. amukon er vel her enten som passiv eller aktiv bruker, resten vet jeg ikke om. Savner mange, f.eks. Thpe som alltid har innsideinformasjon om hva som skjer i klubben.

Btw. det var nesten jeg var fristet til å lage en tullebruker som het PapaSmurfMod som lokket folk med et 10-kroners gavekort på kafeen på Molde Storsenter om de kom tilbake til VGD :lol: Men nå har du jo ødelagt den planen :roll:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Forestspirit skrev: fre jul 23, 2021 8:13 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 5:35 pm Her var det ikke mange. Kanskje VGD fungerer som før nord for Saltfjellet? 😉
Du vet mange drar jo bare rett til glimtforum.net da. amukon er vel her enten som passiv eller aktiv bruker, resten vet jeg ikke om. Savner mange, f.eks. Thpe som alltid har innsideinformasjon om hva som skjer i klubben.

Btw. det var nesten jeg var fristet til å lage en tullebruker som het PapaSmurfMod som lokket folk med et 10-kroners gavekort på på kafeen på Molde Storsenter om de kom tilbake til VGD :lol: Men nå har du jo ødelagt den planen :roll:
Jeg var litt redd for at noen skulle gjøre det. Stjele nicket mitt altså. Men sånn ble det heldigvis ikke. Du får hale med deg røkla over hit. Det er jo morsommere å diskutere på tvers av klubbtilhørighet enn på egne klubbforum.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 8:17 pm
Forestspirit skrev: fre jul 23, 2021 8:13 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 5:35 pm Her var det ikke mange. Kanskje VGD fungerer som før nord for Saltfjellet? 😉
Du vet mange drar jo bare rett til glimtforum.net da. amukon er vel her enten som passiv eller aktiv bruker, resten vet jeg ikke om. Savner mange, f.eks. Thpe som alltid har innsideinformasjon om hva som skjer i klubben.

Btw. det var nesten jeg var fristet til å lage en tullebruker som het PapaSmurfMod som lokket folk med et 10-kroners gavekort på på kafeen på Molde Storsenter om de kom tilbake til VGD :lol: Men nå har du jo ødelagt den planen :roll:
Jeg var litt redd for at noen skulle gjøre det. Stjele nicket mitt altså. Men sånn ble det heldigvis ikke. Du får hale med deg røkla over hit. Det er jo morsommere å diskutere på tvers av klubbtilhørighet enn på egne klubbforum.
Er ikke helt overbevist om at du er den ekte PapaSmurf enda. Til det mangler vi en "Molde er bare Røkke-penger"-tråd for 100% verifisering.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Forestspirit skrev: fre jul 23, 2021 8:27 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 8:17 pm
Forestspirit skrev: fre jul 23, 2021 8:13 pm

Du vet mange drar jo bare rett til glimtforum.net da. amukon er vel her enten som passiv eller aktiv bruker, resten vet jeg ikke om. Savner mange, f.eks. Thpe som alltid har innsideinformasjon om hva som skjer i klubben.

Btw. det var nesten jeg var fristet til å lage en tullebruker som het PapaSmurfMod som lokket folk med et 10-kroners gavekort på på kafeen på Molde Storsenter om de kom tilbake til VGD :lol: Men nå har du jo ødelagt den planen :roll:
Jeg var litt redd for at noen skulle gjøre det. Stjele nicket mitt altså. Men sånn ble det heldigvis ikke. Du får hale med deg røkla over hit. Det er jo morsommere å diskutere på tvers av klubbtilhørighet enn på egne klubbforum.
Er ikke helt overbevist om at du er den ekte PapaSmurf enda. Til det mangler vi en "Molde er bare Røkke-penger"-tråd for 100% verifisering.
Det kommer nok. Spørs om vi holder koken utover høsten. Akkurat nå har vi vært det minst dårlige laget av topplagene.

Så ryktes jo Mannsverk inn for en formue. Røkketrigger det der.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 8:29 pm
Forestspirit skrev: fre jul 23, 2021 8:27 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 8:17 pm

Jeg var litt redd for at noen skulle gjøre det. Stjele nicket mitt altså. Men sånn ble det heldigvis ikke. Du får hale med deg røkla over hit. Det er jo morsommere å diskutere på tvers av klubbtilhørighet enn på egne klubbforum.
Er ikke helt overbevist om at du er den ekte PapaSmurf enda. Til det mangler vi en "Molde er bare Røkke-penger"-tråd for 100% verifisering.
Det kommer nok. Spørs om vi holder koken utover høsten. Akkurat nå har vi vært det minst dårlige laget av topplagene.

Så ryktes jo Mannsverk inn for en formue. Røkketrigger det der.
Jeg er litt uenig. Synes det er klasseforskjell mellom Molde og de andre lagene i år, selv om dere er svake i enkeltkamper. Det jeg så mot Servette tror jeg holder til sluttspill i Conference. Tenk hvis spillere som Brynhildsen og andre i angrep var enda giftigere. Og spillere som Sheriff hadde litt mer ro og rutine.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Forestspirit skrev: fre jul 23, 2021 8:27 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 8:17 pm
Forestspirit skrev: fre jul 23, 2021 8:13 pm

Du vet mange drar jo bare rett til glimtforum.net da. amukon er vel her enten som passiv eller aktiv bruker, resten vet jeg ikke om. Savner mange, f.eks. Thpe som alltid har innsideinformasjon om hva som skjer i klubben.

Btw. det var nesten jeg var fristet til å lage en tullebruker som het PapaSmurfMod som lokket folk med et 10-kroners gavekort på på kafeen på Molde Storsenter om de kom tilbake til VGD :lol: Men nå har du jo ødelagt den planen :roll:
Jeg var litt redd for at noen skulle gjøre det. Stjele nicket mitt altså. Men sånn ble det heldigvis ikke. Du får hale med deg røkla over hit. Det er jo morsommere å diskutere på tvers av klubbtilhørighet enn på egne klubbforum.
Er ikke helt overbevist om at du er den ekte PapaSmurf enda. Til det mangler vi en "Molde er bare Røkke-penger"-tråd for 100% verifisering.
Det mangler visst en tommelfunksjon her inne? Herved gitt tommel. Tipper det er THPE som har rappet Papasmurf-nicket.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Jaauda skrev: lør jul 24, 2021 10:42 am
Forestspirit skrev: fre jul 23, 2021 8:27 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 23, 2021 8:17 pm

Jeg var litt redd for at noen skulle gjøre det. Stjele nicket mitt altså. Men sånn ble det heldigvis ikke. Du får hale med deg røkla over hit. Det er jo morsommere å diskutere på tvers av klubbtilhørighet enn på egne klubbforum.
Er ikke helt overbevist om at du er den ekte PapaSmurf enda. Til det mangler vi en "Molde er bare Røkke-penger"-tråd for 100% verifisering.
Det mangler visst en tommelfunksjon her inne? Herved gitt tommel. Tipper det er THPE som har rappet Papasmurf-nicket.
Hyggelig å se deg her Jaauda.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Takk i lige måde, Korgutt. Enklere å fonne fram her.

Albino

Legg inn av Albino »

Rana leder. Hva skjer?!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Albino skrev: søn jul 25, 2021 4:32 pm Rana leder. Hva skjer?!
Lang tid igjen. Vil tro de snur det etterhvert.

Albino

Legg inn av Albino »

Korgutt skrev: søn jul 25, 2021 4:34 pm
Albino skrev: søn jul 25, 2021 4:32 pm Rana leder. Hva skjer?!
Lang tid igjen. Vil tro de snur det etterhvert.
Vi? Snakk for deg selv. Jeg tror Bodø ryker ut. Taktisk av Knutsen, med et lag med mye skader som skal spille Eliteserie og Europa.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Lasse Nordås har snudd kampen. Da beholder nok Knutsen jobben ei uke til.

Regista

Legg inn av Regista »

Omsider fått laget meg bruker her! Kanskje litt klønete å bytte navn, men får nå bare være. Jeg var Thpe på VGD.

Godt å se kjente navn her :D

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Regista skrev: søn jul 25, 2021 11:26 pm Omsider fått laget meg bruker her! Kanskje litt klønete å bytte navn, men får nå bare være. Jeg var Thpe på VGD.

Godt å se kjente navn her :D
Hyggelig å se deg. Og velkommen skal du være.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Regista skrev: søn jul 25, 2021 11:26 pm Omsider fått laget meg bruker her! Kanskje litt klønete å bytte navn, men får nå bare være. Jeg var Thpe på VGD.

Godt å se kjente navn her :D
Hei.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»