Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Wallez

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Wallez »

@JonSnow Hahaha, vi er høye og mørke i Glimt om dagen :D

Måtte det vare i lang tid.
...og om det ikke gjør det, så skal vi i hvert fall kose oss masse så lenge det varer.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Zanick skrev: fre jan 27, 2023 10:10 am
JonSnow skrev: tor jan 26, 2023 8:52 pm Faye Lund: har tatt sjumilssteg, god med ballen i beina og vurdere når han skal slå langt, meget solidi selve keeper delen, vi kan bare takke RBK for en nesten gratis førstekeeper av god kvalitet når han får lov til å spille og har fått selvtillit. Hva Kolstad gjør som Keeper trener lurer jeg på for han har fått til mange nå.
Hvorfor legger Glimt inn bud på Wahlstedt om Faye er så god som du/dere mener?
Helt vanlig å ha 2 keepere i en klubb eller flere. Vi har bare ungdommer nå i tilegg til Faye Lund og det blir for tynt. En på 15, en 16 og en 17 åring så da må man hente en til!

Nå er Whalstedt en av dem vi har prøvd å lande, men om det blir han er ikke sikkert!

Eneste sikkre er at det må inn en keeper til og at det jobbes med flere stk.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Wallez vi er bare Nordlendinger og da kaller vi en spade for en spade! 😇 Har et litt mere krydret ordforråd enn andre og snakker rert i fra levra


Kan leve med disse siste årene resten av livet jeg, skal ikke nekte på at det er gøy å vinne istede for å hangle der nede og få en medalje hvert 10 år eller hva det var!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: fre jan 27, 2023 1:57 pm
Zanick skrev: fre jan 27, 2023 10:10 am
JonSnow skrev: tor jan 26, 2023 8:52 pm Faye Lund: har tatt sjumilssteg, god med ballen i beina og vurdere når han skal slå langt, meget solidi selve keeper delen, vi kan bare takke RBK for en nesten gratis førstekeeper av god kvalitet når han får lov til å spille og har fått selvtillit. Hva Kolstad gjør som Keeper trener lurer jeg på for han har fått til mange nå.
Hvorfor legger Glimt inn bud på Wahlstedt om Faye er så god som du/dere mener?
Helt vanlig å ha 2 keepere i en klubb eller flere. Vi har bare ungdommer nå i tilegg til Faye Lund og det blir for tynt. En på 15, en 16 og en 17 åring så da må man hente en til!

Nå er Whalstedt en av dem vi har prøvd å lande, men om det blir han er ikke sikkert!

Eneste sikkre er at det må inn en keeper til og at det jobbes med flere stk.
Tipper Wahlstedt sikter høyere enn ES om han skal flytte på seg.
Og når Odd nå har lånt ut Rossbach så ser jeg det ikke som veldig sannsynlig at han går noe sted i dette vinduet.
Da vil Odd ha et gedigent problem i mål.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Om Odd skal tjene penger på Whalstedt så må han selges nå, i Juni kan han signere for andre gratis fra og med 01.01.2024.

Bare vi som har bydd til nå! Så får man se hva som går i forhold til han.

Synes 10 mil er maks for en keeper for min del. Spesiellt når det finnes utallig gratis keepere der ute som man kan prøve ut.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Litt spent på om vi havner i sjakk matt dersom vi får inn et stort bud på Hugo nå. La oss f.eks. si at Stutgart legger 50 mill på bordet, da blir det veldig vanskelig å si nei.

Flere av de potensielle erstatterne har allerede byttet klubb, f.eks Mikkelsen (15-20 mill), Evjen (15-20 mill) og nå Zafeiris som visstnok er på tur til Tsjekkia for rundt 30 mill.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Wallez skrev: fre jan 27, 2023 2:29 pm Litt spent på om vi havner i sjakk matt dersom vi får inn et stort bud på Hugo nå. La oss f.eks. si at Stutgart legger 50 mill på bordet, da blir det veldig vanskelig å si nei.

Flere av de potensielle erstatterne har allerede byttet klubb, f.eks Mikkelsen (15-20 mill), Evjen (15-20 mill) og nå Zafeiris som visstnok er på tur til Tsjekkia for rundt 30 mill.
Hvis du kun ser innenfor Norges grenser, ja.

Wallez

Legg inn av Wallez »

@Kalle73 Det må ikke være innenfor landets grenser, men både Evjen og Mikkelsen hadde passet perfekt som erstattere for Vetlesen. De har kombinasjonen at de er gode nok allerede nå, har gode utviklingsmuligheter, kommer fra Nord-Norge og har nettopp blitt solgt til skandinaviske klubber for overkommelige summer for Glimt.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Vi har allerede hentet arvtakeren og det er Grønbæk og deretter har jeg troa på Kjær ,Sjøvold og Ask kan få spille en del i år, samt at noen av de skadde gutta blir å få en del spilletid

Wallez

Legg inn av Wallez »

Grønbæk er gull, men hvem spiller indreløper sammen med han hvis Vetlesen selges? Jeg tror ikke vi kan regne med Fet, Vetti og Saltnes i vår pga. skader, Konradsen er stadig skadet, og Kjær, Sjøvold og Ask er i mine øyne ikke klare til å være førstevalg enda.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Tipper vi ser denne midtbanetrioen i ES:

Saltnes Berg Grønbæk

Er i hvertfall snakk om at Saltnes skal være tilbake i full trening litt før cup kampen mot Ranheim,!

Fet skal snart være med på alt av trening, men han har vært skadet så lenge at tipper han ikke er i form til å spillle før langt ute i sesongen.
Så har vi en haug av høyrevinger som alle kan bekle en rolle som inndreløper om det vikrelig skulle knipe. Mwuka og Sørli har egentlig vært rimelig gode der.

Vingene som bekymrer meg mest, ingen av de 4 som har strålt foreløpig og Pelle er under opptrening. En skikkelig venstreving hadde vært min drømmesignering, gjerne en ung en med x faktor alla fart og teknikk som kan komme seg rundt og også gå innover slik at det ikke blir så enkelt å forsvare seg.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Nytt bud på Wahlstedt på mellom syv og åtte millioner ifølge Telemarksavisa. Godt å få bekreftelse på at klubben fortsatt er på ballen. Satser på at han er klar innen neste uke er omme.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Wallez skrev: fre jan 27, 2023 2:44 pm Grønbæk er gull, men hvem spiller indreløper sammen med han hvis Vetlesen selges? Jeg tror ikke vi kan regne med Fet, Vetti og Saltnes i vår pga. skader, Konradsen er stadig skadet, og Kjær, Sjøvold og Ask er i mine øyne ikke klare til å være førstevalg enda.
Nåda, selvsagt ingen grunn til å snu på krona. Hele budsjettet bør blåses. Dere kan sikkert skrape sammen til en 4-5 spillere til.

Wallez

Legg inn av Wallez »

@DuncanE Hvis Vetlesen selges drar vi fort inn over 40 millioner kroner, og det kan jo være fornuftig å bruke en liten brøkdel av disse inntektene på en erstatter.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Wallez skrev: fre jan 27, 2023 4:43 pm @DuncanE Hvis Vetlesen selges drar vi fort inn over 40 millioner kroner, og det kan jo være fornuftig å bruke en liten brøkdel av disse inntektene på en erstatter.
Slapp av, bare kødd ;) Forøvrig, hvor mange små brøkdeler av salgsinntektene de siste sesongene har dere brukt på "nye" spillere nå (mange av de er jo "gamle/egne" spillere)?

Deila

Legg inn av Deila »


FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Har Glimt nok spillere til kampene mot Lech nå?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Bud på 5 mil € på Mwuka som har dratt fra hytta vår til Frankrike allerede. Tja da må vi vel ut å handle litt til. Begynner å bli mye inn og ut nå!

https://www.an.no/kilder-til-an-gigantb ... -4-1714643

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Deila skrev: fre jan 27, 2023 6:43 pm
Gigantbud....fra vesle Lorient.

Hvor mye er det snakk om?

Edit: Minimum 50 mill, ja.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Var ikke 50 mill litt stusselig da?

smash

Legg inn av smash »

Tenker det er en veldig fin minimumsum. Mvuka er talentfull og har vært god, men er vel ikke akkurat et sikkert kort. Tror Zugelj kan gjøre en god figur på høyrevingen, så må Glimt bruke penger på en ving med teknikk og kreativitet som kan spille til venstre.

Taururu

Legg inn av Taururu »

FranciscoM skrev: fre jan 27, 2023 7:00 pm Var ikke 50 mill litt stusselig da?
Jo, det tenker jeg og. Har 3 år igjen av kontrakten, så 70-80mill burde vært på sin plass. Bør sikre seg gode videresalgsprosenter også

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

FranciscoM skrev: fre jan 27, 2023 6:56 pm Har Glimt nok spillere til kampene mot Lech nå?
Nei KK, Jonas og Aasmund må nok snøre på seg skoene igjen ;)

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

50 mill er bra for en spiller som har veldig stort potensial og ingen garanti for å nå det. Også er det vel litt den troverdigheten med å slippe han når et såpass bra tilbud kommer. Regner med det slenges på noen prosenter for videresalg også

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

FranciscoM skrev: fre jan 27, 2023 7:00 pm Var ikke 50 mill litt stusselig da?
Det er jo bra betalt for spilleren slik han spiller per i dag, men jeg er enig. Han kan doble den verdien om han begynner å få tellende resultat i målprotokollen.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Tar i hvertfall av helt dette vinduet her for norsk fotball. Penger og spillere fyker alle veier!

Wallez

Legg inn av Wallez »

50 mill ++ er veldig godt betalt for en spiller som tross alt ikke har hatt sitt definitive gjennombrudd på førstelaget enda. Samtidig ser vi jo om mulig enda tynnere ut offensivt, og sånn sett kan dette være et skikkelig kukstykke. Håper vi beholder Vetlesen i det minste, hvis ikke er jo høyresida ganske tynn, nå som vi endelig begynner å få skikk på venstresida.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Taururu skrev: fre jan 27, 2023 7:19 pm
FranciscoM skrev: fre jan 27, 2023 7:00 pm Var ikke 50 mill litt stusselig da?
Jo, det tenker jeg og. Har 3 år igjen av kontrakten, så 70-80mill burde vært på sin plass. Bør sikre seg gode videresalgsprosenter også
Ingen skal komme her og si at dere har blitt storforlangende og at salgssummene har gått til hodet på dere.

lsklars

Legg inn av lsklars »

DuncanE skrev: fre jan 27, 2023 7:43 pm
Taururu skrev: fre jan 27, 2023 7:19 pm
FranciscoM skrev: fre jan 27, 2023 7:00 pm Var ikke 50 mill litt stusselig da?
Jo, det tenker jeg og. Har 3 år igjen av kontrakten, så 70-80mill burde vært på sin plass. Bør sikre seg gode videresalgsprosenter også
Ingen skal komme her og si at dere har blitt storforlangende og at salgssummene har gått til hodet på dere.
Helt sykt faktisk.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Dette betyr garantert at vi får inn en skikkelig bra venstreving. Zugelj har jeg troa på. Sørli er grei backup på høyre. Men det lukter ikke svidd av fronttreeren akkuat nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»