Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
JonSnow

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av JonSnow »

Kjenner jeg er ekstremt lei hele pyro debatten! man har forkjemperne som roper høyt konstant om det og som driter i reglene og loven, så har man motstanderne og så har man det store flertallet som egentlig ikke bryr seg.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Må si at slike ting engasjere meg mye mere.

At klubben gir 500 000 til at barn skal kunne bedrive idrett gjennom Bodø idrettsråd til dem som ikke har råd til det det er sånt som varmer mitt hjerte og noe jeg bryr meg om. Gjør heller ikke noe for saken at det er Patrick Berg og Pelegrino som er dem som overlevere gaven. 2 kjernekarer med et varmt hjerte for folk.

https://www.an.no/se-nar-patrick-og-ama ... -4-1735643

https://www.glimt.no/nyheter/glimt-gir- ... a-i-idrett

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Faens frustrerende og artig å spille mot Viking. Håper vi har lært av denne kampen. Kan ikke være så naive fremover.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hadde vært artig med en semifinale på Alfheim nå!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Tar heller Fufgla, føler vi har et tak på dem!

Men vi må stramme opp i forsvarsarbeidet. Dueller er vi svake på, spesielt i eget felt og med en midstopper som aldri får med seg at noen går inn bak hans rygg som taper duellene gang på gang så er det på tide å bruke de 2 beste midstopperne.

Fremover i banen er vi utrolig lite effektive, men med Zugelj inn sp ser det mye lysere ut og jeg håper at de aksjene han la inn i dag fungere og at KK bruker han mye mere.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Hugo skal ikke selges for en krone under 150 millioner. Etter Haaland of Martin Ødegaard så er han jo Norges beste spiller? To assist mot Ranheim, tre i dag. Han er jo i en egen klasse.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Zugelj-hyllest. Glimt i Steigen er best i klassen på det her! (Spol til ca. 24:45)

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Nordlys tar det her om vinger:

Filip Bundgaard dansk u19 spiller som kan bekle alle poaisjoner framme. Hurtig, småpen teknikk og har til tider noen fantastiske innbolveringer på bannen, mye bra innlegg, litt lite mål

Gustav Christensen dansk U19 spiller, ekstremt målfarlig venstreving som kan bekle hele frontrekka rask, meget bra skudd og inleggsfot og som sagt ekstremt målfarlig



I tillegg til dine i cup kamp tråden.


Når Bjørkan og Sørensen er på vei ut burde vi også se på Oliver Bundgaard venstre back/vingback som en meget bra arvtager. Mye av det samme som de 2 nevnte, men kanskje litt bedre deffansivt enn dem og litt svakere forover i banen meget kjapp og god motor.

fata_morgana

Legg inn av fata_morgana »

Flott moral i laget, deilig at di maler og kverner på helt til det løsner. Kunne blitt 6-0. Dette må være en av di mest defensive og tannløse lagene vi har hatt på Aspmyra di siste årene? Særlig opp mot størrelse på klubb og kvalitet i stallen?

Forøvrig mest bekymret over stopperne våre, i utgangspunktet en lagdel vi er godt besatt i. Hva skal til for at Isak eller Odin får muligheten?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Moe og Lode skadet er vel eneste måten man får sett dem på desverre. Har gitt opp helt å tro på KK og rullering av laget. Han har sine som skal spille uansett hva de gjør på banen og andre kan være "verdens beste i sin posisjon" uten at det har noen betydning.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Utlendingene plukker opp ting stadig vekk.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: lør mar 18, 2023 6:09 pm Faens frustrerende og artig å spille mot Viking. Håper vi har lært av denne kampen. Kan ikke være så naive fremover.
Syns flyten i midtbanen var enormt mye bedre enn mot Ranheim, med Hugo i kjempeslag.
Gjennomløpningene til Grønbæk er livsfarlige, men farta er så stor i laget at det er helt marginalt om man treffer eller ikke.
Håper Zuglej både har fått selvtillit av de to scoringen og at han snart er fit nok til å starte kamp. Gjennombruddshissig så det holder når han tør.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

fata_morgana skrev: søn mar 19, 2023 2:53 pm Flott moral i laget, deilig at di maler og kverner på helt til det løsner. Kunne blitt 6-0. Dette må være en av di mest defensive og tannløse lagene vi har hatt på Aspmyra di siste årene? Særlig opp mot størrelse på klubb og kvalitet i stallen?

Forøvrig mest bekymret over stopperne våre, i utgangspunktet en lagdel vi er godt besatt i. Hva skal til for at Isak eller Odin får muligheten?
Brekalo og Stensness er gode på hodet, så det nytter sjeldent å lempe inn høyt. De er også bra når de kommer foran eller er nær nok til å takle.
Men svakheten til Viking på backplass kom virkelig frem i andreomgang, helt tafatt, null plasseringsevne og tidvis enorme rom mellom back og stopper.
Da kan de være så hissige offensivt som de bare vil.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: søn mar 19, 2023 2:57 pm Moe og Lode skadet er vel eneste måten man får sett dem på desverre. Har gitt opp helt å tro på KK og rullering av laget. Han har sine som skal spille uansett hva de gjør på banen og andre kan være "verdens beste i sin posisjon" uten at det har noen betydning.
Jeg er litt usikker på hvor han er med tanke på Nino.
Slik jeg forstod det på praten etter kampen hadde Nino vært småskada, så de lurte på hvor lenge han kunn spille.
Betyr dette at han vurderes til å starte om han er 100%?

Ellers litt betryggende å høre Knutsen si at andreomgangen var spill i verdensklasse, mens coachingen kunne de snakke om en anna dag...

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Har Lode - Moe klippekort hos KK?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Tinkler skrev: man mar 20, 2023 9:32 am Har Lode - Moe klippekort hos KK?
Korte svaret er JA, dessverre.

trønderen

Legg inn av trønderen »

JonSnow skrev: søn mar 19, 2023 2:57 pm Moe og Lode skadet er vel eneste måten man får sett dem på desverre. Har gitt opp helt å tro på KK og rullering av laget. Han har sine som skal spille uansett hva de gjør på banen og andre kan være "verdens beste i sin posisjon" uten at det har noen betydning.
KK er en kopi av Eggen også når det gjelder mangel på rullering. Det var mitt store ankerpunkt mot Eggen, og er mitt store ankerpunkt mot KK. Fordelen er selvfølgelig at laget blir veldig samspilt, men jeg mener ulempen er større ved å ikke rullerer litt mer.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JonSnow skrev: søn mar 19, 2023 2:57 pm Moe og Lode skadet er vel eneste måten man får sett dem på desverre. Har gitt opp helt å tro på KK og rullering av laget. Han har sine som skal spille uansett hva de gjør på banen og andre kan være "verdens beste i sin posisjon" uten at det har noen betydning.
Med 2 uker mellom hver tellende kamp, så er det jo ikke alik sett behov for rullering. Hadde stilt seg annerledes om nan var med i Europa og allikevel stilte samme laget i cupen. Så litt merkelig tidspinkt å gi opp å tro på at deg kan bli mer rullering i år.
Bjørtuft trenger vel mer tid med laget i treninger og treningskamper for å kunne ta plass på laget.
Fredrik Sjøvold uttalte at det var litt vanskelig å spille høyreback når Amundsen spilte ved siden av han, siden Amundsen er stum som en østers under kamp. Tror det var i studio Glimt jeg hørte det tidligere i vinter. Det må jo være en egenskap Isak kå kan greie å bli mye bedre på?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

netrebske skrev: man mar 20, 2023 1:43 pm
JonSnow skrev: søn mar 19, 2023 2:57 pm Moe og Lode skadet er vel eneste måten man får sett dem på desverre. Har gitt opp helt å tro på KK og rullering av laget. Han har sine som skal spille uansett hva de gjør på banen og andre kan være "verdens beste i sin posisjon" uten at det har noen betydning.
Med 2 uker mellom hver tellende kamp, så er det jo ikke alik sett behov for rullering. Hadde stilt seg annerledes om nan var med i Europa og allikevel stilte samme laget i cupen. Så litt merkelig tidspinkt å gi opp å tro på at deg kan bli mer rullering i år.
Bjørtuft trenger vel mer tid med laget i treninger og treningskamper for å kunne ta plass på laget.
Fredrik Sjøvold uttalte at det var litt vanskelig å spille høyreback når Amundsen spilte ved siden av han, siden Amundsen er stum som en østers under kamp. Tror det var i studio Glimt jeg hørte det tidligere i vinter. Det må jo være en egenskap Isak kå kan greie å bli mye bedre på?
Jepp, midtstoppere av type østers og av typen som ikke klarer å ta til seg info (som Lode tidvis virker å være) er de jævligste å spille med. Skaper mye usikkerhet og nøling. Moe er betydelig bedre på å bruke snakketøyet og å kommunisere. Sees tidivis veldig tydelig på banen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Hugo mot Viking. Og denne videoen inneholder ikke alle høydepunktene en gang..!

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Kalle73 skrev: man mar 20, 2023 8:59 am Jeg er litt usikker på hvor han er med tanke på Nino.
Slik jeg forstod det på praten etter kampen hadde Nino vært småskada, så de lurte på hvor lenge han kunn spille.
Betyr dette at han vurderes til å starte om han er 100%?
KK sa vel til AN etter kampen at det var opp til Nino, at han var i utvikling, men måtte bli bedre trent. Hørtes ikke sånn skikkelig gira ut. Men i siste Studio Glimt-podcasten, ble det nevnt at det kan virke som de lurer på om Nino har astma, så de hadde gjort en del tester og håpet han så bedre ut om noen uker.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Ser at klubben annonserer Isak Sjong på kontrakt. Med signeringsvideo og hele pakken. Ligger det noe bak det? Er han et kjempetalent?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nino har Astma og de har forsøkt litt forskjellig medesin og skal nå ha funnet en som fungerer!

Så får man se når han får skikk på kroppen om det er godt nokk, har mine tvil. Mwuka er første valget til KK og vill nokk spille det meste intill han drar

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Cedianar skrev: man mar 20, 2023 6:36 pm Ser at klubben annonserer Isak Sjong på kontrakt. Med signeringsvideo og hele pakken. Ligger det noe bak det? Er han et kjempetalent?
Vår 2 keeper foreløpig, stort talent er han og høyden har han på sin side, men om han slår til hos oss er en annen ting.

Sønnen til PØS Per Øvind Sjong som pøsa inn mål for BHK og gjorde comeback ufattelig mange ganger.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JonSnow skrev: man mar 20, 2023 6:45 pm
Cedianar skrev: man mar 20, 2023 6:36 pm Ser at klubben annonserer Isak Sjong på kontrakt. Med signeringsvideo og hele pakken. Ligger det noe bak det? Er han et kjempetalent?
Vår 2 keeper foreløpig, stort talent er han og høyden har han på sin side, men om han slår til hos oss er en annen ting.

Sønnen til PØS Per Øvind Sjong som pøsa inn mål for BHK og gjorde comeback ufattelig mange ganger.
Ja han og sønnen til Tor Arne Aga har gått i diamentralt motsatte retninger, men Vetle scorer ikke like mye som PØS :D
Trodde Brøndbø var foran Sjong i køen?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Brøndbo blei skadet i Spania og er fortsatt ikke 100% klar så Sjong er pdd vår andre keeper. Og ut av det man har hørt fra hytte oppholdet så var Sjong meget god og en som satte alle på plass når han var på bannen og har fortsatt i samme gjenget etter han blei frisk igjen. Spent på om noen av dem noen gang blir et reelt valg for oss. Ingenting hadde gledet meg mere.

Har også en bakom dem igjen som skal være et sinssykt talent men er noe lav forrløpig. Faren er rundt 195 så om han strekker seg så blir det meget bra.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Haikin på vei tilbake melder Nettavisen.

Albino

Legg inn av Albino »

thewaterfall skrev: tir mar 21, 2023 10:54 am Haikin på vei tilbake melder Nettavisen.
https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... -95-986108

Hva er det som feiler tidligere Glimt-spillere?

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Asså, vet ikke helt hva jeg skal tenke om det. Ja, vi trenger en ny førstekeeper, Wahlstedt trakk seg osv.. men det begynner vel å bli litt mye "gamle helter returnerer med halen mellom beina" nå? Denne er jo ny rekord også. Jeg elsker Haikin og den jobben han gjorde for oss, men (kaster kanskje brannfakkel her) jeg har lenge tenkt at Glimt trenger en mer komplett keeper. En som har rekkevidde i feltet i tillegg til å være god med ballen i beina. Haikin gjør mye rart til tider. Han skrev et avskjedsbrev til fansen, stakk til England, og kommer tilbake noen måneder etterpå. Er han motivert?

Vet ikke helt kjenner jeg. Vi trenger en keeper, kanskje greit som korttidsløsning..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»