Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Korgutt »

dani07 skrev: ons mar 08, 2023 4:07 pm Jeg kjenner mer til Hulløy enn Grand, så jeg holder Hulløy som en favoritt ja. Men om du spør for å bette, så bør du ikke spørre meg. :D
Hulløy Bodø kan vel sånn sett være en grei motstander for dere dersom de går gjennom de 2 første kvalikrundene? Samme kan vel Grand Bodø forsåvidt være?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

dani07 skrev: ons mar 08, 2023 4:07 pm Jeg kjenner mer til Hulløy enn Grand, så jeg holder Hulløy som en favoritt ja. Men om du spør for å bette, så bør du ikke spørre meg. :D
Hulløy er jo først og fremst et futsallag i Eliteserien. Er det stort sett de samme futsalgjengen som også utgjør fotballaget?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Har Hulløy vanlig fotballag?

Navnet er fra en holme/øy i Tysfjorden utenfor Drag i Hammarøy Kommune. En slektning av fruen som startet laget med sine venner i sin tid og navnet blei valgt fordi slekten kommer der i fra for noen generasjoner siden og er midt i mellom Drag og daværende kommunen sentral Kjøpsvik. Blei i hvertfall startet som Futsal lag for å forene bygdene på hver sin side av fjorden. Jeg var en av deres første sponsorer og fikk med min mor også til å sponse litt gjennom hennes bedrift.

Måtte sjekke opp og ser at de har lag i 5 div. for vanlig fotball.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Er det litt vondt å se Boniface herje i EL?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Taururu skrev: tor mar 09, 2023 8:24 pm Er det litt vondt å se Boniface herje i EL?
I kveld skulle det vært fullt kok på Aspmyra og svensker skulle fått pryl, men sånn gikk det ikke :roll:

dani07

Legg inn av dani07 »

Nei. Boniface hadde helt sikkert stilt bak Salvesen i spisskøen. Eneste KK likte mindre enn Salve var Viktor.

Taururu

Legg inn av Taururu »

netrebske skrev: tor mar 09, 2023 9:33 pm
Taururu skrev: tor mar 09, 2023 8:24 pm Er det litt vondt å se Boniface herje i EL?
I kveld skulle det vært fullt kok på Aspmyra og svensker skulle fått pryl, men sånn gikk det ikke :roll:
Tror fortsatt det er noen bergensere som venter Everton til Brann stadion

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Taururu skrev: tor mar 09, 2023 9:52 pm
netrebske skrev: tor mar 09, 2023 9:33 pm
Taururu skrev: tor mar 09, 2023 8:24 pm Er det litt vondt å se Boniface herje i EL?
I kveld skulle det vært fullt kok på Aspmyra og svensker skulle fått pryl, men sånn gikk det ikke :roll:
Tror fortsatt det er noen bergensere som venter Everton til Brann stadion
Dem kan vel sikkert snart møtes i OBOS-Championship cup :lol:

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Taururu skrev: tor mar 09, 2023 8:24 pm Er det litt vondt å se Boniface herje i EL?
Verre å se Poznan spasere over Djurgården som om det var den enkleste ting i verden. Bommen til Hugo kostet oss en ny kvartfinale, minst.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Treningskamp live på AN kl. 12 i morgen mot Aalesund. Tre endringer på laget som spilte mot Ranheim:

Begge stopperne byttes. Moe skadet( :) ). Odin og Isak fra start. Lasse Nordås spiller spiss. Holder det han har lovet så langt denne sesongoppkjøringa godeste.

Fokus fra KK:
Kjetil Knutsen skrev:– Vi har slitt med at vi har blitt for utålmodig. Noen ganger må vi være villige til å flytte på dem, og så må man ta hullene og gjennombruddene når de er der. Vi må ha de temposkiftene vi har på vårt beste. Det er det ene.

Det andre er at folk vi har koblet på i første fase ikke kobler av i fase to og fase tre. Det har vært en utfordring for oss. De fleste lagene vi møter er villige til å gjøre drittjobben helt inn. Da kan ikke vi ha en, to eller tre som kobler av. Vi trenger alle inn mot sluttproduktet, sier Knutsen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: tor mar 09, 2023 11:52 pm
Taururu skrev: tor mar 09, 2023 8:24 pm Er det litt vondt å se Boniface herje i EL?
Verre å se Poznan spasere over Djurgården som om det var den enkleste ting i verden. Bommen til Hugo kostet oss en ny kvartfinale, minst.
Glimt kunne gått langt i år om de var i 2021-form. West Ham og Valladolid ville nok blitt for tøffe, men resten kunne dere tatt enten lett eller på en god dag, så en finale hadde ikke vært helt utopisk.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

PapaSmurf skrev: fre mar 10, 2023 12:10 am Glimt kunne gått langt i år om de var i 2021-form. West Ham og Valladolid ville nok blitt for tøffe, men resten kunne dere tatt enten lett eller på en god dag, så en finale hadde ikke vært helt utopisk.
Jepp. Derfor provoserer det meg fortsatt litt hvor lett de tok på å ryke ut i Polen. Noen ganger går den der "kan ikke gjøre noe med det vi ikke får gjort noe med"-holdninga litt langt. Hugo sto i mixed og snakka om DEN bommen med et lett skuldertrekk. Det var en enorm sjanse de gikk glipp av.

Selv om samspillet ikke er helt 2021 enda så er troppen klart sterkere. Tror vi kunne blitt skikkelig farlige om vi bare fikk fortsette etter de to første kampene. Det tar litt tid å få maskineriet i gang.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nordlys skrev: tor mar 09, 2023 11:52 pm
Taururu skrev: tor mar 09, 2023 8:24 pm Er det litt vondt å se Boniface herje i EL?
Verre å se Poznan spasere over Djurgården som om det var den enkleste ting i verden. Bommen til Hugo kostet oss en ny kvartfinale, minst.
Kostet dere en plass i åttendedelsfinalen og Norge 2 plasser i CL fra sesongen 2024/25.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Boniface er faktisk toppscorer i Europa League sammen med Rashford. 5 mål hver.

Glimt har etter sigende 20% videresalg. Det kan det bli bra med penger av altså!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Korgutt skrev: fre mar 10, 2023 2:16 am
Nordlys skrev: tor mar 09, 2023 11:52 pm
Taururu skrev: tor mar 09, 2023 8:24 pm Er det litt vondt å se Boniface herje i EL?
Verre å se Poznan spasere over Djurgården som om det var den enkleste ting i verden. Bommen til Hugo kostet oss en ny kvartfinale, minst.
Kostet dere en plass i åttendedelsfinalen og Norge 2 plasser i CL fra sesongen 2024/25.
Den siste der er jeg ikke villig til å henge på Glimt alene.
Både Glimt og Molde SKULLE ha tatt langt fler poeng i gruppspillet i høst.
Der var det alt for mange kamper under pari.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 8:02 am Boniface er faktisk toppscorer i Europa League sammen med Rashford. 5 mål hver.

Glimt har etter sigende 20% videresalg. Det kan det bli bra med penger av altså!
Hvis den prestasjonen der makses utover våren, så går han fort for oppimot 300 mill. til sommeren.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 8:02 am Boniface er faktisk toppscorer i Europa League sammen med Rashford. 5 mål hver.

Glimt har etter sigende 20% videresalg. Det kan det bli bra med penger av altså!
Har vi dette bekreftet noe sted? Nå er ikke det alltid verdens beste kilde, men på Football Manager står det oppført 10% videresalgsklausul. Kan hende de bare gjetter da.

Føler jeg har brent meg før på at jeg tror Glimt har sikret gode videresalgsprosenter men så blir man skuffet. Vi solgte jo Victor for usle 20 millioner. Dersom vi ikke har minst 20% videresalgsklausul ville jeg blitt enormt skuffet over det salget. Dersom han selges for 300 millioner til en storklubb, da vil 20% sikre oss 40 millioner. Da er salget mye enklere å svelge.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Var bud på Boniface på langt over 100 mil i januar allerede, så vi får en pen sum når han går videre. Irritere meg fortsatt at ikke KK skjønte hvor viktig det er å ha en spiss som BoniBeast som kan gjøre alt på egen hånd, er så sterk at forsvarerne preller av og har målteft så det holder i tillegg til en meget bra teknikk. Sånne spillere må man la få lov til å utvikle seg og ikke være 100% systemspillere.

Når man ser hva vi har av spisser ellers så er det trasig rett og slett at ikke BoniBeast blei satset på. Mens andre fikk sjangse på sjangse uten å vise halvparten av det grommgutten gjorde.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Gleder meg til å se Brønnøysunds Baresi og Bjørtuft i midtforsvaret i dag samt Nordås på topp. Håper alle 3 spillet seg inn på laget sånn høvelig fast.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: fre mar 10, 2023 8:25 am Var bud på Boniface på langt over 100 mil i januar allerede, så vi får en pen sum når han går videre. Irritere meg fortsatt at ikke KK skjønte hvor viktig det er å ha en spiss som BoniBeast som kan gjøre alt på egen hånd, er så sterk at forsvarerne preller av og har målteft så det holder i tillegg til en meget bra teknikk. Sånne spillere må man la få lov til å utvikle seg og ikke være 100% systemspillere.

Når man ser hva vi har av spisser ellers så er det trasig rett og slett at ikke BoniBeast blei satset på. Mens andre fikk sjangse på sjangse uten å vise halvparten av det grommgutten gjorde.
Ganske enig her, og igrunn merkelig når man husker hvordan Håkon Evjen fikk lov til å bevege seg uavhengig av posisjonen han egentlig hadde.
Litt spent på Nordås, det jeg så av han utover høsten i TIL var rått. Massiv fysikk, og selv om han bomma en del så var avslutningene langt bedre enn da han starta for Glimt.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: fre mar 10, 2023 8:27 am Gleder meg til å se Brønnøysunds Baresi og Bjørtuft i midtforsvaret i dag samt Nordås på topp. Håper alle 3 spillet seg inn på laget sånn høvelig fast.
Jeg håper først og fremst de griper sjansen med begge hender og tvinger KK til å måtte bruke dem.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 8:02 am Boniface er faktisk toppscorer i Europa League sammen med Rashford. 5 mål hver.

Glimt har etter sigende 20% videresalg. Det kan det bli bra med penger av altså!
Nå skal det sies at han kun har sju mål på 25 kamper i den belgiske serien, men ingen tvil om at Boniface er av et litt annet format enn de spissene Glimt sitter med nå. Hadde blitt CL på Glimt om de hadde hatt Boniface i fjor.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Skraevadottir skrev: fre mar 10, 2023 8:56 am
Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 8:02 am Boniface er faktisk toppscorer i Europa League sammen med Rashford. 5 mål hver.

Glimt har etter sigende 20% videresalg. Det kan det bli bra med penger av altså!
Nå skal det sies at han kun har sju mål på 25 kamper i den belgiske serien, men ingen tvil om at Boniface er av et litt annet format enn de spissene Glimt sitter med nå. Hadde blitt CL på Glimt om de hadde hatt Boniface i fjor.
Tja, Glimt er som regel avhengig av at systemet og samhandlingene sitter for å skape mål.
Boniface er en glimrende spiller, men ekstremt ofte i Glimt ga han komplett faen i både system og medspillere.
Tidvis ego til det grusommelige og furten som en småunge med demonstrativ giddalaushet om han ble flytta ut på kant.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Prøver meg på et tema der jeg vet mange nok sikkert ikke er enige, men likevel.. Drakter. Er i den tiden nå hvor klubbene lanserer årets drakter. Såvidt jeg er bekjent er ikke hjemmedrakten for i år "lansert", siden den ikke ligger i shopen, men regner med at årets drakt er den vi har brukt i oppkjøringen? Der er eneste forskjellen fra i fjor at vi har fått inn en ny sponsor eller to? Vi har jo hatt noenlunde samme drakt i flere år nå, der dette "motivet" på fronten skal være den store greia. Havørnen var stilig, men vises jo ikke så godt. I fjor synes jeg det var ganske slett arbeid at midnattsol-temaet ikke matchet fargen på shortsen. Klubben har jo hatt stor suksess med salg av supportereffekter den siste tiden. Skjønner ikke hvorfor ikke klubben gjør mer ut av hjemmedraktene? Er det fordi vi blir hemmet av Diadora?

Jeg har hjemmedrakten fra 2020 sesongen. Jeg vil gjerne støtte klubben med å kjøpe ny drakt, men det frister jo lite når drakten er så og si identisk hvert eneste år? Jeg tror det må være flere enn meg som tenker slik. Hva med å fiffe den opp litt? Hva med f.eks. en svart krage a lá draktene på 1990 tallet for eksempel? Bortedraktene har vært råstilige, men hjemmedrakten røres ikke. Er den for hellig? Jeg vil at vi kvitter oss med Diadora fort som f.. Et moderne adidas/nike design hadde vært en deilig forandring.

boombis

Legg inn av boombis »

Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 12:02 am Treningskamp live på AN kl. 12 i morgen mot Aalesund. Tre endringer på laget som spilte mot Ranheim:

Begge stopperne byttes. Moe skadet( :) ). Odin og Isak fra start. Lasse Nordås spiller spiss. Holder det han har lovet så langt denne sesongoppkjøringa godeste.

Fokus fra KK:
Kjetil Knutsen skrev:– Vi har slitt med at vi har blitt for utålmodig. Noen ganger må vi være villige til å flytte på dem, og så må man ta hullene og gjennombruddene når de er der. Vi må ha de temposkiftene vi har på vårt beste. Det er det ene.

Det andre er at folk vi har koblet på i første fase ikke kobler av i fase to og fase tre. Det har vært en utfordring for oss. De fleste lagene vi møter er villige til å gjøre drittjobben helt inn. Da kan ikke vi ha en, to eller tre som kobler av. Vi trenger alle inn mot sluttproduktet, sier Knutsen.
Er vi glade for at egne spillere er skadet nå? ;)

Moe mener jeg faktisk var en av de bedre mot Ranheim, men ingenting er jo bedre enn at de andre tar opp hansken og kjemper om plassen.

Lite sidespor, men jeg synes det er morsomt når eksempelvis studioGlimt prater om at Glimt har laget få mål i år(tatt opp før Ranheim). Samtidig påpekes det en annen plass at flere av spillerne har hatt skader/ikke fått komplette treningsuker. Jeg lurer på om det kan være en sammenheng der altså.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Cedianar skrev: fre mar 10, 2023 9:32 am Prøver meg på et tema der jeg vet mange nok sikkert ikke er enige, men likevel.. Drakter. Er i den tiden nå hvor klubbene lanserer årets drakter. Såvidt jeg er bekjent er ikke hjemmedrakten for i år "lansert", siden den ikke ligger i shopen, men regner med at årets drakt er den vi har brukt i oppkjøringen? Der er eneste forskjellen fra i fjor at vi har fått inn en ny sponsor eller to? Vi har jo hatt noenlunde samme drakt i flere år nå, der dette "motivet" på fronten skal være den store greia. Havørnen var stilig, men vises jo ikke så godt. I fjor synes jeg det var ganske slett arbeid at midnattsol-temaet ikke matchet fargen på shortsen. Klubben har jo hatt stor suksess med salg av supportereffekter den siste tiden. Skjønner ikke hvorfor ikke klubben gjør mer ut av hjemmedraktene? Er det fordi vi blir hemmet av Diadora?

Jeg har hjemmedrakten fra 2020 sesongen. Jeg vil gjerne støtte klubben med å kjøpe ny drakt, men det frister jo lite når drakten er så og si identisk hvert eneste år? Jeg tror det må være flere enn meg som tenker slik. Hva med å fiffe den opp litt? Hva med f.eks. en svart krage a lá draktene på 1990 tallet for eksempel? Bortedraktene har vært råstilige, men hjemmedrakten røres ikke. Er den for hellig? Jeg vil at vi kvitter oss med Diadora fort som f.. Et moderne adidas/nike design hadde vært en deilig forandring.
Diadora har jeg hadd lyst til å bli kvitt siden de gav ut den første drakten! De er bare ræva på drakter rett og slett, ikke får man et fet design, ikke kan de lage jubileums drakter eller spesial editon, størrelsene er for små og sjeldent man får igjennom å få produsert opp større.

Nike er de beste på drakter synes jeg. Har sitte å leitet etter noen NBA drakter til eldstemann hos Nike og fy f de har så sinssykt mange fine og i alle slags størrelser, men om ikke de skulle fungere for klubben så er det fortsatt 10 produsenter minimum som er bedre enn Diadora. Pluss at den avtalen vi har med dem er ekstremt lite innbringende. De større satser alltids på å få ut drakter før Jul samt har en masse treningstøy og annet merks for klubber. De Diadora har er det lite av og dårlig utvalg.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

boombis skrev: fre mar 10, 2023 10:31 am
Nordlys skrev: fre mar 10, 2023 12:02 am Treningskamp live på AN kl. 12 i morgen mot Aalesund. Tre endringer på laget som spilte mot Ranheim:

Begge stopperne byttes. Moe skadet( :) ). Odin og Isak fra start. Lasse Nordås spiller spiss. Holder det han har lovet så langt denne sesongoppkjøringa godeste.

Fokus fra KK:
Kjetil Knutsen skrev:– Vi har slitt med at vi har blitt for utålmodig. Noen ganger må vi være villige til å flytte på dem, og så må man ta hullene og gjennombruddene når de er der. Vi må ha de temposkiftene vi har på vårt beste. Det er det ene.

Det andre er at folk vi har koblet på i første fase ikke kobler av i fase to og fase tre. Det har vært en utfordring for oss. De fleste lagene vi møter er villige til å gjøre drittjobben helt inn. Da kan ikke vi ha en, to eller tre som kobler av. Vi trenger alle inn mot sluttproduktet, sier Knutsen.
Er vi glade for at egne spillere er skadet nå? ;)

Moe mener jeg faktisk var en av de bedre mot Ranheim, men ingenting er jo bedre enn at de andre tar opp hansken og kjemper om plassen.

Lite sidespor, men jeg synes det er morsomt når eksempelvis studioGlimt prater om at Glimt har laget få mål i år(tatt opp før Ranheim). Samtidig påpekes det en annen plass at flere av spillerne har hatt skader/ikke fått komplette treningsuker. Jeg lurer på om det kan være en sammenheng der altså.
Er vel ingen som er glade om spillere er skadet, men at Moe er skadet er ikke noe sjokk og da er det bra at de som skal spille en del får spilt en del i treningskamper.

Moe er bra han når kroppen er 100% men ser gjerne at han rulleres mye slik at når spiller qå er det 100% versjonen vi får og ikke den som må gå ut etter 15 min.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

I fare for å jinxe noe; syns vi ser veldig skarpe ut de første minuttene her. Ålesund må felle og rive og slite for å stoppe oss.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@boombis Ikke glad for skade, var et forsøk på en slags ("here we go again"-variant a la denne 🙃)

@Cedianar Jeg har ingen Glimt-drakter faktisk. Synes ikke de er spesielt pene. Har masse gule effekter, men ikke drakt

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Cedianar skrev: fre mar 10, 2023 9:32 am Prøver meg på et tema der jeg vet mange nok sikkert ikke er enige, men likevel.. Drakter. Er i den tiden nå hvor klubbene lanserer årets drakter. Såvidt jeg er bekjent er ikke hjemmedrakten for i år "lansert", siden den ikke ligger i shopen, men regner med at årets drakt er den vi har brukt i oppkjøringen? Der er eneste forskjellen fra i fjor at vi har fått inn en ny sponsor eller to? Vi har jo hatt noenlunde samme drakt i flere år nå, der dette "motivet" på fronten skal være den store greia. Havørnen var stilig, men vises jo ikke så godt. I fjor synes jeg det var ganske slett arbeid at midnattsol-temaet ikke matchet fargen på shortsen. Klubben har jo hatt stor suksess med salg av supportereffekter den siste tiden. Skjønner ikke hvorfor ikke klubben gjør mer ut av hjemmedraktene? Er det fordi vi blir hemmet av Diadora?
Jeg tror at de de har spilt med hittil har vært fjorårets drakter? Men jeg tror vel heller ikke det blir noe voldsomt med endringer på årets drakt, nei. Jeg likte designet med havørnen, men synes den kontrasten var så rar at trykket på magen ofte ser ut som blodflekker man ikke fikk bort i vask, enten det var havørn eller jordklode.

Jeg liker heller ikke stoffet draktene leveres i, men har ingen andre drakter, så vet ikke om det er noe ekstra kjipt med Diadora eller om det er vanlig i andre merker også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»