Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Kalle73

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Kalle73 »

netrebske skrev: tor mai 04, 2023 11:30 am
Kalle73 skrev: tor mai 04, 2023 12:09 am Altså, er man nødt til å være helt dopa for å skrive for VG? https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMnoz ... limt-seier

Sitat:
"...hvorpå Hugo Vetlesen kom stormende og satte inn kampens eneste mål."

"Amahl Pellegrino noterte seg for en kandidat til årets mål allerede i første serierunde."

Det er så hakkandes feil at jeg fatter ikke hvor vedkommende som har skrevet dette har hue plassert. Helt hinsides.
Blir ikke akkurat bedre av at artikkelen ble oppdatert to og en halv time etter kampslutt, uten at dette ble rettert opp i..
Og nå ser jeg den er oppdatert på nytt for et par timer siden, men disse feilene står fortsatt. Flau lesing rett og slett.

Ikke stort bedre i tv2 heller, der programlederen spurte paneler om Bodø/Glimt nå var friskmeldt etter å ha tapt de 2 siste kampene, og Yaw svarte at det kunne de ikke være, var bare enkelprestassjoner som skaffet dem denne seieren..

For det første har ikke Glimt tapt 2 kamper på rad, og er man virkelig syk i alle kamper man ikke presterer på 6-1 nivå mot Roma?
Forøvrig fikk karen beskjed på Twitter, og innrømte at dette var slurvete.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Må si at LOL sin innsats i Häcken imponerer.
Er dette en spiller man kunne tenkt seg å se på Glimt? Utlånet fra Russland går vel ut til sommeren.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

netrebske skrev: ons mai 03, 2023 8:21 pm
Borealis88 skrev: ons mai 03, 2023 7:41 pm Ja..... Hva skal man si om Pelle.......?
Godt sett og meget godt utført, men at denne skal være en bedre årets mål kandidat enn 1-0 målet mot Stabæk er jeg ikke med på.
Enig der, men helt vilt å komme med to slike scoringer, samt noen andre veldig pene også, på så kort tid. Pelle er jo en eneste stor highlight reel i år.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Månedens spiller Pelle!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: fre mai 05, 2023 12:18 pm Månedens spiller Pelle!
Målet mot Stabæk er vel månedens Pelle i april?
Og målet mot Odd aspirerer vel til månedens Pelle for mai?

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Jeg tenkte hele tiden først at det førstemålet mot Stabæk var bedre, på grunn av den uanstrengte elegansen i det målet.

Nå er jeg ikke like sikker lenger. Det er helt seriøst ca 60 meter med innsiden av foten. Det skal jo nesten egentlig ikke gå an. I tillegg er ballen ca 50 km opp i stratosfæren før den faller ned i favorittnettmaskene til Pelle. Det er jo bare egentlig helt sykt.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Glimt2020 skrev: fre mai 05, 2023 1:01 pm Jeg tenkte hele tiden først at det førstemålet mot Stabæk var bedre, på grunn av den uanstrengte elegansen i det målet.

Nå er jeg ikke like sikker lenger. Det er helt seriøst ca 60 meter med innsiden av foten. Det skal jo nesten egentlig ikke gå an. I tillegg er ballen ca 50 km opp i stratosfæren før den faller ned i favorittnettmaskene til Pelle. Det er jo bare egentlig helt sykt.
Et ypperlig bevis på at teknikk mange ganger trumfer kraft.
Pipestilkene til Pelle er ikke allverdens krefter i, men utsøkt teknikk på halvspretten er jævlig fint.

Forøvrig veldig få keepere som er god på det ved utspark lenger.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Ja Pellegrino må jo mest sannsynlig være den tynneste spilleren Glimt noensinne har hatt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kalle73 skrev: fre mai 05, 2023 1:24 pm
Glimt2020 skrev: fre mai 05, 2023 1:01 pm Jeg tenkte hele tiden først at det førstemålet mot Stabæk var bedre, på grunn av den uanstrengte elegansen i det målet.

Nå er jeg ikke like sikker lenger. Det er helt seriøst ca 60 meter med innsiden av foten. Det skal jo nesten egentlig ikke gå an. I tillegg er ballen ca 50 km opp i stratosfæren før den faller ned i favorittnettmaskene til Pelle. Det er jo bare egentlig helt sykt.
Et ypperlig bevis på at teknikk mange ganger trumfer kraft.
Pipestilkene til Pelle er ikke allverdens krefter i, men utsøkt teknikk på halvspretten er jævlig fint.
Syns han har ganske bra kraft i de kalvebeina der, jeg. Når man har lange bein, så kan man til tross for mangel på store muskler skape en del kraft gjennom lang arbeidsvei og stor hastighet. I tillegg er det selvsagt mye timing og teknikk, som du er inne på, men en kan se mange lignende eksempler i idretten hvor litt sånn fislete utøvere er overraskende kraftfulle.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Skraevadottir skrev: fre mai 05, 2023 4:25 pm
Kalle73 skrev: fre mai 05, 2023 1:24 pm
Glimt2020 skrev: fre mai 05, 2023 1:01 pm Jeg tenkte hele tiden først at det førstemålet mot Stabæk var bedre, på grunn av den uanstrengte elegansen i det målet.

Nå er jeg ikke like sikker lenger. Det er helt seriøst ca 60 meter med innsiden av foten. Det skal jo nesten egentlig ikke gå an. I tillegg er ballen ca 50 km opp i stratosfæren før den faller ned i favorittnettmaskene til Pelle. Det er jo bare egentlig helt sykt.
Et ypperlig bevis på at teknikk mange ganger trumfer kraft.
Pipestilkene til Pelle er ikke allverdens krefter i, men utsøkt teknikk på halvspretten er jævlig fint.
Syns han har ganske bra kraft i de kalvebeina der, jeg. Når man har lange bein, så kan man til tross for mangel på store muskler skape en del kraft gjennom lang arbeidsvei og stor hastighet. I tillegg er det selvsagt mye timing og teknikk, som du er inne på, men en kan se mange lignende eksempler i idretten hvor litt sånn fislete utøvere er overraskende kraftfulle.
Kan ha fremtid i NFL som kicker med det tilslaget der :o

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Han fikk den for April

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Kunne nesten ikke drømt om bedre resultater denne helga!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Borealis88 skrev: man mai 08, 2023 9:20 pm Kunne nesten ikke drømt om bedre resultater denne helga!
Det er bare å sende en blomsterbukett til Moen Foss og Taaje.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

tabell_6serierunde2023.jpg
Vakkert syn!

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Bilde

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Håper og tror at laget og apparatet rundt er flinkere til å holde bena godt planta på jorda enn supporterne har vært de siste dagene!

Til tross for tabelltopp, er det enormt mye å jobbe med. Vi har store perioder i nesten hver eneste kamp hvor vi er langt under pari.
Og det er jo et nydelig utgangspunkt - men jobben må gjøres. Og da må vi definitivt få flata ut noen av de tydeligste svakhetene våre, ha nok folk på feltet til å jobbe med relasjoner og intensitet, og fortsette med den relativt gode rulleringa vi har gjort hittil i sesongen.

dani07

Legg inn av dani07 »

Om vi vinner de 3 neste + cupkampen, så har det vært en utrolig start på sesongen. Jeg tror ikke det er så urealistisk, tror TIL borte blir den tøffeste kampen.
Da går vi inn i juni med 25 poeng, poengsnitt på 2.7 og minst en 5 poengs luke til 2 plassen. Selvfølgelig skulle man hatt større luke, men om Brann står med 2.22 poeng i snitt etter 9 kamper, så må man bare respektere at det blir kamp til døra.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

dani07 skrev: tir mai 09, 2023 11:23 am Om vi vinner de 3 neste + cupkampen, så har det vært en utrolig start på sesongen. Jeg tror ikke det er så urealistisk, tror TIL borte blir den tøffeste kampen.
Da går vi inn i juni med 25 poeng, poengsnitt på 2.7 og minst en 5 poengs luke til 2 plassen. Selvfølgelig skulle man hatt større luke, men om Brann står med 2.22 poeng i snitt etter 9 kamper, så må man bare respektere at det blir kamp til døra.
Jeg nekter å være så positiv.
Kampen mot TIL vil være et helvete, men et RBK med kniven på strupen til helga er ikke noe bedre.

Vi har en god del å jobbe med, men det er også lyspunkter:
Meget solide innhopp av Sjøvold og Brice mot LSK. Førstnevnte imponerer med ro med ballen og driblefanttendenser. Må få blikket litt opp, men tror den gutten kan bli stor.
Faris scorer (endelig) med eminent luftstyrke. Andremålet er sjukt bra. Fins knapt verre for en keeper enn de knallharde headingene som spretter 1-2 meter foran deg.
Var skeptisk til Moe tilbake for en Bjørtuft jeg mener har generelt prestert bra, men at han leser og følger løpene til Adams var gull verdt.

startelver

Legg inn av startelver »

Da er det bare å ta frem tannbørsten igjen , Glimt er tilbake!

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

rdzzl skrev: tir mai 09, 2023 10:22 am Håper og tror at laget og apparatet rundt er flinkere til å holde bena godt planta på jorda enn supporterne har vært de siste dagene!
Det er supporteres oppgave å ta av, ikke drive å snakke om produkt, produkt og produkt. Vi skal nyte å være på topp, for det er ikke alle forunt.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Selvfølgelig skal ikke vi snakke om produkt, selv om det er lett å hjernevaskes litt av "prestasjon og produkt"-styret som serveres.
Fint for laget og klubben, for oss er det finere å være gira.

Poenget er at om vi stikker fingeren i jorda, så har vi ikke vært så utrolig gode, men står igjen med et utrolig bra utgangspunkt likevel.

lund

Legg inn av lund »

Anbefaler varmt denne ukens Fotballpunch som nettopp ble lagt ut.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

5-1-0 og +12 i målforskjell sier mye.
Nest-flest skudd på mål per 90min, kun bak Viking.
Er i top3 på de fleste defensive statistikker man ønsker å gjøre det bra i. Typ "xG conceded" er Glimt helt nederst, og RBK er dårligst ;)

I førsteomgangene mot Brann og LSK var Glimt svake, resten har vært jævlig solid på nivå med 2020. Før LSK scorte til 1-1 hadde Vetlesen kampens største sjanse, så kom 1-1-målet på grunn av juniortabbe fra Brice/benken.

Kan jo legge til Cupkampene, hvor LSK var kneppet bedre, og hadde vel sine marginer med Pelleheading i tverrligge. Mot Viking dominerte Glimt hvor de slapp inn "pre-season-mål".

Ser bra ut. Ser VELDIG bra ut spør du meg

rdzzl

Legg inn av rdzzl »


Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Er kun lagt på et halvår, så er ikke like bra/overraskende som den Boniface signerte. Utsetter nok et salg noe, da Grønbæk/agent ikke vil pushe et salg pga. lønn, men heller lar Glimt få delta mer i en overgang. Tenker dette er innertier på sikt, og Grønbæk får bedre lønn/bonus.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Borealis88 skrev: ons mai 10, 2023 7:52 pm Er kun lagt på et halvår, så er ikke like bra/overraskende som den Boniface signerte. Utsetter nok et salg noe, da Grønbæk/agent ikke vil pushe et salg pga. lønn, men heller lar Glimt få delta mer i en overgang. Tenker dette er innertier på sikt, og Grønbæk får bedre lønn/bonus.
I så fall er kanskje den største endringen av kontrakten at den gir bedre betingelser for Grønbæk.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Ja, som gjør at han/agenten ikke vil hoppe på det første toget som går fra perrongen. Gir Glimt mer fleksibilitet å forhandle seg fram til en god avtale. Hadde Junker hatt en bedre avtale kunne han fort ha venta et vindu til, men Junker/agenten hadde det travelt ettersom han ikke hadde en kjempelønn hos Glimt

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

La merke til denne artikkelen rundt noen stortalenter i Alta:

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/jona ... 1.16400569

RB Leipzig er visst villige til å legge 10 mill på bordet for ene 16 åringen. Rart at verken Tromsø eller Glimt har vært på ball her eller? Kanskje spesielt Tromsø som allerede har broren i stallen og at dette er nevøen til Hans Nordbye..

Dumt hvis flere store talenter i nord drar til Tyskland før de i det hele tatt har slått igjennom.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Cedianar skrev: tor mai 11, 2023 1:05 pm La merke til denne artikkelen rundt noen stortalenter i Alta:

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/jona ... 1.16400569

RB Leipzig er visst villige til å legge 10 mill på bordet for ene 16 åringen. Rart at verken Tromsø eller Glimt har vært på ball her eller? Kanskje spesielt Tromsø som allerede har broren i stallen og at dette er nevøen til Hans Nordbye..
TIL har vist noe interesse, men har konkludert med at det ble for vanskelig å få tak i Jonathan med tanke på alle større klubbene som sirkler rundt han. I hvert fall slik jeg husker saken.

Fant forøvrig en artikkel fra September i fjor som sier at begge brødrene "tidligere har vist seg fram for Bodø/Glimt".

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

BigWhale skrev: tor mai 11, 2023 1:19 pm
Cedianar skrev: tor mai 11, 2023 1:05 pm La merke til denne artikkelen rundt noen stortalenter i Alta:

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/jona ... 1.16400569

RB Leipzig er visst villige til å legge 10 mill på bordet for ene 16 åringen. Rart at verken Tromsø eller Glimt har vært på ball her eller? Kanskje spesielt Tromsø som allerede har broren i stallen og at dette er nevøen til Hans Nordbye..
TIL har vist noe interesse, men har konkludert med at det ble for vanskelig å få tak i Jonathan med tanke på alle større klubbene som sirkler rundt han. I hvert fall slik jeg husker saken.

Fant forøvrig en artikkel fra September i fjor som sier at begge brødrene "tidligere har vist seg fram for Bodø/Glimt".
Med gode resultater for norske spillere, også blant de som ikke er mest kjent blir det vel økt interesse fra utlandet på talenter.
Tipper det blir flere som går tidlig til utlandet.
I Glimt er veien til førstelagsfotball relativt lang, særlig nå som vi inngår lengre kontrakter med spillerne. Jeg tror jo det er bra for klubben, vi kan ikke fortsette å selge halve laget etter hver sesong. Men det kan bety at vi blir litt mindre attraktive for up and coming spillere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»