Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
dani07

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av dani07 »

Kan nevnes at samme journalist som skrev om de 10 millionene har en åpenbar agenda mot Bodø i alt fra sport til politikk, og han skriver for en rælete lokalavis som er basert på klikk.
Hans siste artikkel om Glimt var at TIL ikke måtte selge Mikkelsen til Glimt, uansett hvor mye Glimt bydde. Det var bedre å gå konkurs enn å selge sjela si til Glimt.

Type det der.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Gunder skrev: ons des 07, 2022 2:09 pm Knutsen tjente dobbelt så mye som Molde treneren. Knutsen tjente 6,7 millioner. Hareide tjente det samme som Molde treneren når han var Rosenborg trener.

Ja, det skrives om fantasilønninger. Det er lokalavisen deres som bruker de ordene.
Jeg sier jo at Knutsen får betalt mye mindre enn det han er verdt for Glimt. Ville aldri i verden betalt halve årslønna for å ha verken Moe eller Hareide i Glimt, selv om begge er fantastiske trenere på hvert sitt vis.

Den som skriver om fantasilønninger er Børre Arntzen, en tidvis kontroversiell fyr på sitt vis. Men han kommenterer jo også bare fantasiene som sirkulerer, han sier ingenting om at de stemmer eller ikke. Alt han gjør er å argumentere for at Glimt bør gå ut og avkrefte ryktene dersom de ikke stemmer, men for min del vil det være en veldig merkelig strategi. Jeg ville i hvert fall synes det var merkelig om sjefen min skulle gå ut offentlig og si noe som helst rundt min lønn.

De som tror på ryktene om årslønninger i 10-millionersklassen mangler jo også enhver form for sunn fornuft i mine øyne, så man kan jo bare la nettrollene styre på med sine fantasier.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gunder skrev: ons des 07, 2022 7:29 pm
Wallez skrev: ons des 07, 2022 3:23 pm
Gunder skrev: ons des 07, 2022 2:09 pm Berg og Lode er best betalte spillere i Glimt. Årslønnen deres er 10 millioner. Fantasilønninger skriver lokalavisen.
Forøvrig tjener Knutsen fire ganger så mye som Rekdal. Står ikke ikke i avisen, men kopi så jeg lagt inn på Twitter.


https://www.an.no/dersom-det-virkelig-s ... -4-1653814
Årslønna ligger nok nærmere 2 millioner enn 10, for å si det sånn. Det skrives om fantasilønninger, og det er ikke så rart når summene er diktet opp av ren fantasi. Selvfølgelig tjener Knutsen fire ganger så mye som det Rekdal gjorde med HamKam i OBOS-ligaen, det skulle ellers bare mangle. Knutsen er selve nøkkelpersonen i en bedrift som tjener 100 millioner +++ i ekstrainntekter i året pga. høyt sportslig nivå, så selvfølgelig skal han ha en bit av kaka. Jeg ville beholdt Knutsen selv om han tjente 20-30 mill i året, for han er verdt mer en dette for klubben.

Et alternativ kunne jo være å ansette Rekdal i stedet for Knutsen for å spare 5 mill i året. Men da måtte vi også gi slipp på inntekter på minimum 100 mill i året, og gå bort fra fremoverrettett 433-fotball. Det høres jo ut som en kjempedeal.
Knutsen tjente dobbelt så mye som Molde treneren. Knutsen tjente 6,7 millioner. Hareide tjente det samme som Molde treneren når han var Rosenborg trener.

Ja, det skrives om fantasilønninger. Det er lokalavisen deres som bruker de ordene.
Det jeg hørte da Berg og Lode kom var at begge fikk 10 mill + i lønn. Fra en svært god kilde.

Så hører jeg at Omar får 12. Dette er ikke fra samme kilde så der er jeg ikke like trygg, men det er jo the buzz on the internet.

KK fikk vel også en svært forbedret kontrakt før 2022-sesongen.

Jeg er jo for at enhver klubb skal få satse så hardt økonomisk som den vil, men dette med Glimt bekymrer meg litt. Jeg holder jo selv med en klubb som har tjent vanvittige summer i Europa og på spillersalg det siste tiåret, men klubben har tviholdt på en relativ edruelig lønnsstruktur med fokus på bærekraft også i uår.

Jeg syns det er bra at en klubb som Glimt har kommet seg opp og fram. Og det hadde vært trist om vi fikk Leeds 2.0. Så jeg håper de har kontroll, også når det ikke går veien sportslig.

Og det er ikke noe poeng i å påstå at folk overdriver lønningene. Glimt har krana på full spik. Berg, Lode og Omar driver ikke veldedighet. At de går ned i lønn er selvsagt, men de vil likevel forlange skyhøye lønninger til ES å være for å komme hjem. Sånn er det bare.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HarryH skrev: ons des 07, 2022 12:06 pm men vi får forsøke å trøste oss med at Kjetil Knutsen har uttalt at han er ekstremt imponert over årdølen.
Var dette før eller etter at han lo seg ihjel?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Og der var folk i gang igjenn om lønningene til B/G, de som har så fantastiske kontakter innad i B/G som veit alt om hva spillerne får i lønn! Like latterlig hver gang og spesielt når det kommer fra Klubber som har brukt både 2 og 3 ganger det vi gjør på lønn i alle år. Vi har bare nærmet oss andre, men er ikke i nærheten av å ha slike fastlønninger som andre klubber har slik at om man går glipp av Europa 1 sesong eller 2 så vill ikke det være en krise for klubben, bare slår ut for hele klubben at lønningene til absolutt alle blir dårligere enn om man er i Europa og tjener godt. Ok grunnlønn, med gode bonuser er hva vi satser på slik at det er bærekraftig. Går klubben godt så blir lønna god, går det dårlig så blir det deretter dårligere.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Bør vel vinne denne?

Wallez

Legg inn av Wallez »

PapaSmurf skrev: ons des 07, 2022 9:32 pm Det jeg hørte da Berg og Lode kom var at begge fikk 10 mill + i lønn. Fra en svært god kilde.

Så hører jeg at Omar får 12. Dette er ikke fra samme kilde så der er jeg ikke like trygg, men det er jo the buzz on the internet.

KK fikk vel også en svært forbedret kontrakt før 2022-sesongen.

Jeg er jo for at enhver klubb skal få satse så hardt økonomisk som den vil, men dette med Glimt bekymrer meg litt. Jeg holder jo selv med en klubb som har tjent vanvittige summer i Europa og på spillersalg det siste tiåret, men klubben har tviholdt på en relativ edruelig lønnsstruktur med fokus på bærekraft også i uår.

Jeg syns det er bra at en klubb som Glimt har kommet seg opp og fram. Og det hadde vært trist om vi fikk Leeds 2.0. Så jeg håper de har kontroll, også når det ikke går veien sportslig.

Og det er ikke noe poeng i å påstå at folk overdriver lønningene. Glimt har krana på full spik. Berg, Lode og Omar driver ikke veldedighet. At de går ned i lønn er selvsagt, men de vil likevel forlange skyhøye lønninger til ES å være for å komme hjem. Sånn er det bare.
Tja, Berg tjente jo rundt 7 mill i året i Lens, så det er jo ganske absurd å påstå at han har gått ned i lønn men likevel tjener over 10 mill i året. Bodø/Glimt har ikke det høyeste lønnsbudsjettet i Eliteserien, og er i økonomisk «grønn sone». Det har vi vært helt siden 2011, og dette er det desidert lengste av alle klubber i Eliteserien. Men veldig søtt at andre lags supportere må ta til fantasier rundt klubbens økonomiske situasjon. Vi får se hvem som blir seriemestere i 2023 og bevarer Norges ære i Europa.

dani07

Legg inn av dani07 »

Logikk og fakta er ikke ting man leter etter som fotballsupporter.
JP fikk 10 mill i året i Milan når han gikk dit. Han fikk deretter 13 mill i året i frankfurt.

Men klart. Lode og Berg får 10 millioner i Glimt. Selv om det er benektet av spillerne, klubben og media. For det har enkelte på forumet hørt, som har gode kilder.

Blir ganske slitsomt å forholde seg til, men det er vel sånn det er.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Brøndbo på 3 årskontrakt som foreløpig andrekeeper i en alder av 17 år etter sin tur retur Roma. Spennede om han en dag tar opp hanskene for A-laget!

https://www.glimt.no/nyheter/na-har-han ... dig-heldig

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Synes det er litt morsomt at det er helt urealistisk hvis noen antyder/spekulerer i at Glimt betaler solide lønninger til sine toppspillere, mens det er realistisk at de spiller for 2 millioner + bonuser når de har trolig har tilbud om 5 eller 10 ganger så mye andre steder per år. Var vel enkelte som også mente at ryktene om at Knutsen fikk opp mot 8 millioner i sin nye kontrakt var helt på jordet. Samtidig tjente han 6,5 mill eller noe slikt med den forrige kontrakten (selvsagt med bortimot full uttelling sportslig og på bonuser). Jeg har ingen kilder, jeg aner ikke hva Berg, Lode eller Omar tjener. Men Papa bruker ikke å gå ut med slik info om han ikke har troverdige kilder er mitt inntrykk i alle fall. Man behøver ikke å ha kilder innad i hver enkelt klubb for å få slik info, det holder med å kjenne noen i bransjen som har forutsetninger for å vite slikt.

Det er vel hevet over en vær tvil at Glimt har satset hardt de siste overgangsvinduene med overgangssummer og lønninger til spillere og ansatt(e). De har sikkert råd til det per dags dato. Sikkert om det skulle gå dårlig en sesong eller to også fordi de har en bra buffer økonomisk. Men den forsvinner fort når inntektene uteblir men utgiftene fortsatt er høye. Rosenborg gikk i den fella for 10-15 år siden og ble så og si reddet av at man hadde eiendom man kunne selge.

Så lenge dere har Knutsen ser det ikke sannsynlig ut at dere skal rakne med det første, men det blir vanskeligere og vanskeligere å ta neste steg. Det blir til og med vanskeligere å opprettholde samme nivå fordi man mister nøkkelspillere som skal erstattes og det er ikke sjeldent at det koster penger. Nå er det så mye penger i resten av Europa at det er vanskelig for norske klubber å konkurrere økonomisk uten at man må opp i det som er meget store summer i norsk målestokk. Jeg tror ikke Glimt satser over evne per dags dato, men det skal ikke mye til før man har tatt seg litt bedre råd enn man burde fordi ting går bra og man har råd "i dag" uten å ta hensyn til at det kan komme dårligere tider. Igjen, jeg sier ikke at Glimt ikke gjør det. Jeg sier det er en fallgruve man må være obs på. Å gjøre seg avhengig av europa-inntekter kan straffe seg.

Jeg tror fåtallet her ønsker at Glimt skal rakne. Det er viktig med stabile topplag for å gjøre norsk fotball mer konkurransedyktig ute i Europa.

dani07

Legg inn av dani07 »

Glem det. Orker ikke

Wallez

Legg inn av Wallez »

@thewaterfall Sier ikke at spillerne i Glimt ikke har solide lønninger, men det får da være måte på spekulasjoner. Man ser jo for eksempel at Solbakken og Hauge gikk ut for å tjene rundt 10 mill i året i storklubber som Milan og Roma, mens Berg lå på rundt 7 i Lens. Lode lå på rundt 5 millioner i Schalke.

Jeg mener bare at det blir helt baklengs å tro at spillere skal tjene bedre i Glimt enn i Roma. Spesielt siden Glimt nesten utelukkende har hentet spillere som har vært ute i kulden i klubbene de kom fra, og har kommet til Glimt for å få karrieren på rett kjøl igjen.

Synes ikke tallene på 2 mill i årlig grunnlønn er spesielt urealistiske. Hvis f.eks. Patrick Berg blir i Glimt i 3 år med en signeringsbonus på 10 mill, grunnlønn på 2 mill og bonuser på 1 mill i året vil han i snitt ha tjent 6,3 millioner i året, nesten det samme som i Lens. Worst case sitter Glimt uten Europa-spill om et par år, og da sitter man med en kontrakt på 2 mill i året som en løpende kostnad. Med dagens klubbkasse vil ikke dette ikke være døden for klubbens økonomi. Worst case må man trappe ned satsingen litt og selge noen av de mest attraktive spillerne, og gå tilbake til å hente spillere fra en lavere hylle.

Når det gjelder Knutsen sin lønn så stemmer denne veldig godt med tallene som har versert rundt klubben, så ingen overraskelser her. Det samme gjelder spillerlønningene fra 2021, disse viste seg å stemme skremmende godt. Da er det merkelig at lønningene nå plutselig skyter i været uten at de som følger klubben tett og har kontakter på innsiden får det med seg.

Summingen blant de som har info i og rundt klubben er at Omar kommer med en totalpakke på 16 mill over to år, og det meste av denne summen er signeringsbonus. Dette stemmer dårlig med 10 mill i året i grunnlønn.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

PapaSmurf skrev: ons des 07, 2022 9:32 pm
Gunder skrev: ons des 07, 2022 7:29 pm
Wallez skrev: ons des 07, 2022 3:23 pm

Årslønna ligger nok nærmere 2 millioner enn 10, for å si det sånn. Det skrives om fantasilønninger, og det er ikke så rart når summene er diktet opp av ren fantasi. Selvfølgelig tjener Knutsen fire ganger så mye som det Rekdal gjorde med HamKam i OBOS-ligaen, det skulle ellers bare mangle. Knutsen er selve nøkkelpersonen i en bedrift som tjener 100 millioner +++ i ekstrainntekter i året pga. høyt sportslig nivå, så selvfølgelig skal han ha en bit av kaka. Jeg ville beholdt Knutsen selv om han tjente 20-30 mill i året, for han er verdt mer en dette for klubben.

Et alternativ kunne jo være å ansette Rekdal i stedet for Knutsen for å spare 5 mill i året. Men da måtte vi også gi slipp på inntekter på minimum 100 mill i året, og gå bort fra fremoverrettett 433-fotball. Det høres jo ut som en kjempedeal.
Knutsen tjente dobbelt så mye som Molde treneren. Knutsen tjente 6,7 millioner. Hareide tjente det samme som Molde treneren når han var Rosenborg trener.

Ja, det skrives om fantasilønninger. Det er lokalavisen deres som bruker de ordene.
Det jeg hørte da Berg og Lode kom var at begge fikk 10 mill + i lønn. Fra en svært god kilde.

Så hører jeg at Omar får 12. Dette er ikke fra samme kilde så der er jeg ikke like trygg, men det er jo the buzz on the internet.

KK fikk vel også en svært forbedret kontrakt før 2022-sesongen.

Jeg er jo for at enhver klubb skal få satse så hardt økonomisk som den vil, men dette med Glimt bekymrer meg litt. Jeg holder jo selv med en klubb som har tjent vanvittige summer i Europa og på spillersalg det siste tiåret, men klubben har tviholdt på en relativ edruelig lønnsstruktur med fokus på bærekraft også i uår.

Jeg syns det er bra at en klubb som Glimt har kommet seg opp og fram. Og det hadde vært trist om vi fikk Leeds 2.0. Så jeg håper de har kontroll, også når det ikke går veien sportslig.

Og det er ikke noe poeng i å påstå at folk overdriver lønningene. Glimt har krana på full spik. Berg, Lode og Omar driver ikke veldedighet. At de går ned i lønn er selvsagt, men de vil likevel forlange skyhøye lønninger til ES å være for å komme hjem. Sånn er det bare.
Om Berg og Lode med bonuser og alle mulige tillegg nærmer seg 10 mill i lønn i Bodø er noe fundamentalt galt et sted. Var Lode og Berg i posisjon til å presse noe som helst ? Lode var en fiasko på to nivåer i Tyskland, og ble fristilt sin kontrakt. Berg klarte det kunststykke etter å ha slitt benken i ett år i en midt på treet klubb på høyeste nivå i Frankrike å falle i pris. Normalt stiger verdien på spillere som går fra norsk ES til en av topp 5 ligaene i Europa.

Midtstoppere og sentrale midtbanespillere som ikke holder nivået i Europa i midt på treet klubber har ingenting på det norske landslaget å gjøre om vi skal drømme om sluttspill. Har sett en god del VM kamper, og nivået imponerer meg stort.

Champis

Legg inn av Champis »

dani07 skrev: ons des 07, 2022 11:03 pm Logikk og fakta er ikke ting man leter etter som fotballsupporter.
JP fikk 10 mill i året i Milan når han gikk dit. Han fikk deretter 13 mill i året i frankfurt.

Men klart. Lode og Berg får 10 millioner i Glimt. Selv om det er benektet av spillerne, klubben og media. For det har enkelte på forumet hørt, som har gode kilder.

Blir ganske slitsomt å forholde seg til, men det er vel sånn det er.

Jeg har ingen tro på 10 millioner i årslønn i Glimt, bare så det er sagt.

Men meget spesielt hvis JPH kun hadde 10 millioner i en av de største klubbene i Serie A, mens Thorsby hadde rundt 20 mill i Sampdoria.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Tjaaah skrev: ons des 07, 2022 9:41 pm
HarryH skrev: ons des 07, 2022 12:06 pm men vi får forsøke å trøste oss med at Kjetil Knutsen har uttalt at han er ekstremt imponert over årdølen.
Var dette før eller etter at han lo seg ihjel?
Haha, den hadde jeg nesten glemt. Alle fryktet at Knutsen kom til å stryke med da Saltnes fikk karantene, men han overlevde den også. For en mann!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HarryH skrev: tor des 08, 2022 12:47 am Haha, den hadde jeg nesten glemt. Alle fryktet at Knutsen kom til å stryke med da Saltnes fikk karantene, men han overlevde den også. For en mann!
Jeg har en teori om at Kjetil strøk med når Saltnes fikk den karantenen, og at det nå er hans ukjente tvillingbror, Kenneth, som styrer skuten.

Det forklarer også hvorfor ikke alt gikk like mye på skinner for Glimt, i fjor.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

De glimt-lønningene er noe overdrevet i media. Og så spørs det hvordan det regnes.

Omar har f eks ikke 12m i året. Han har 3m og så sign on på 10m. Over 2 år blir dette da 3+5 eller 8 i året alt etter hvordan man deler det opp. Berg hadde derimot 9m i Frankrike, og den som tror han ga fra seg 9m i året i fire år (altså 36m) for å komme hjem til 1,3m i året pluss bonuser, den tar også feil :) Han har nok gått ned, men han er nok nærmere 6-7m i året når de er i europa og om man teller sign on på samme måten.
Lode hadde 6m, og er på 4-5m.

Så det er klart det er dyrt, og Glimt kan si at de holder lønnsbudsjettet nede ved å gi sign on.. Men det koster jo uansett. Så vil jo tiden vise om det var smart eller dyrt.

boombis

Legg inn av boombis »

Så er jo også spørsmålet hvor mye som er bonus, og hvor mye som er fastlønn.

Er fastlønna lav nok, så vil jo bonusene betale seg selv.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hvis det stemmer at Lode har 4-5 millioner i året i SoF og lønn så er det rablende galskap.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Hva de tjener gir jeg egentlig f i!
Men det er fint å se på listene at det vi B/G supporter har sagt etter å ha hørt på våre kontakter stemmer rimelig bra, så får de andre heller se på sine egne klubber og se hva de bruker og om det stemmer og der har jeg en følelse av at i hvertfall noen har bommet kraftig på sine estimater/underdrivelset qv hva egen klubb bruker på lønn!

Men nokk om den kjedelige diskusjonen der.

Jeg er mye mere spent på hvem vi henter og hvem som drar fra oss og også det samme i andre ES klubber enn hva de diverse fikk i lønn i fjor!

bgr

Legg inn av bgr »

dani07 skrev: ons des 07, 2022 9:08 pm Kan nevnes at samme journalist som skrev om de 10 millionene har en åpenbar agenda mot Bodø i alt fra sport til politikk, og han skriver for en rælete lokalavis som er basert på klikk.
Hans siste artikkel om Glimt var at TIL ikke måtte selge Mikkelsen til Glimt, uansett hvor mye Glimt bydde. Det var bedre å gå konkurs enn å selge sjela si til Glimt.

Type det der.
Hehe ja, journalister/kommentatorer/skribenter med base i Tromsø og agenda mot Bodø går det vel 13 på dusinet av. Enten det gjelder sport, politikk eller noe annet. (Type: "Vi er for alle tiltak som tilgodeser Nord-Norge unntatt hvis det tilgodeser Bodø, da er vi mot".)

boombis

Legg inn av boombis »

Tok for moro skyld og tittet på budsjettet som ble vedtatt på årsmøtet og som gjelder for 2022. Ut fra denne(og hvis vi antar at det ikke har vært endringer i antall årsverk, som i 2021 var 66 i følge regnskapet), så ser jo lønnskostnadene overkommelige ut. Husk at dette beløpet også inkluderer arbeidsgiveravgift og sådanne saker.
budsjett.JPG
Om et par måneder får vi vel vite hvor godt de traff!

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Er det ikke bare kult at dere har blitt en klubb som kan handle spillere for 100 mill i et vindu, og har nok krutt i lommeboka til å lønne kvalitetspillere skikkelig?

Har aldri helt skjønt hvorfor man skal skamme seg over å bruke penger. Kjenner dette godt igjen fra moldetråder opp igjennom. Folk som holder med andre klubber kommer til klubbtråden, og skal liksom devaluere suksessen fordi Molde har brukt x antall kroner på spillerkjøp, og gir saftige lønninger. Moldefansen går i forsvarsmodus, og snakker ned både pris og lønn.

Nå har Glimt blitt en suksessfull klubb, og samme mekanismene dukker opp i denne klubbtråden.

Nyt suksessen. Dere har tjent store penger de siste årene, fordi dere har vært dyktige. Og dere har baller til å virkelig satse. Og det syns jeg bare er kult.

Bedre enn å rote rundt i Obos med skakkjørt økonomi, eller?

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Walkover for Bodø mot Ranheim?Bodø vil ikke spille mot Ranheim på avtalt dato

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

bgr skrev: tor des 08, 2022 10:32 am
dani07 skrev: ons des 07, 2022 9:08 pm Kan nevnes at samme journalist som skrev om de 10 millionene har en åpenbar agenda mot Bodø i alt fra sport til politikk, og han skriver for en rælete lokalavis som er basert på klikk.
Hans siste artikkel om Glimt var at TIL ikke måtte selge Mikkelsen til Glimt, uansett hvor mye Glimt bydde. Det var bedre å gå konkurs enn å selge sjela si til Glimt.

Type det der.
Hehe ja, journalister/kommentatorer/skribenter med base i Tromsø og agenda mot Bodø går det vel 13 på dusinet av. Enten det gjelder sport, politikk eller noe annet. (Type: "Vi er for alle tiltak som tilgodeser Nord-Norge unntatt hvis det tilgodeser Bodø, da er vi mot".)
De har bare en agenda og det er hva som gangner Tromsø aka Nordens Murmansk resten gir de f i og motarbeider så godt det går og om det er noe i Nordland og spesielt Bodø da slår man på stor tromma, for det er en krigserklæring for dem. hadde click bait pusherne her i byen holdt på på samme viset så hadde ikke jeg giddet å lese mye av det de kommer med. Robertsen og Sjalg er vel de 2 værste av dem alle.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Sulfat skrev: tor des 08, 2022 11:04 am Nyt suksessen. Dere har tjent store penger de siste årene, fordi dere har vært dyktige. Og dere har baller til å virkelig satse. Og det syns jeg bare er kult.
Dette er vinnermentalitet.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Men, men vi har ikke vinnermentalitet i Bodø. Bare prestasjons- og utviklingsmentalitet. Vinnermentalitet kommer man ikke langt med.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette må jo være medregnet sponsorkroner og bonuser , de tjener selvsagt ikke like mye i BG som i utenlandske klubber som Milan og Roma. 10 millioner hørtes mye ut.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Tobbis1 skrev: tor des 08, 2022 11:10 am Walkover for Bodø mot Ranheim?Bodø vil ikke spille mot Ranheim på avtalt dato
Kan ikke forstå at Glimt skal komme ut som den store, stygge ulven i år også. På samme måte som i fjor har Glimt lagt inn et ønske om å flytte kampen, noe som åpenbart vil være en fordel sett i lys av Europa-kampene. Dette er et enkelt ønske som Glimt har all rett til å sende til NFF, på lik linje med alle andre klubber. Men det er jo NFF som bestemmer kamptidspunktet og har valgt å flytte kampen, så all kritikk må jo rettes mot de som sitter med beslutningsmyndigheten og ansvaret.

Hva blir det neste, skal vi begynne å bomme på straffespark med vilje fordi keeperen til motstanderen kanskje synes det er litt dumt å slippe inn mål?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Glimt er ikke den store stygge ulven i denne saken nei, men spørsmålet er jo teknisk sett fortsatt relevant. Det KAN jo bli walkover for Bodø hvis Ranheim nekter å spille på oppsatt dag, noe som ikke virker helt uaktuelt hvis de ikke får økonomisk bistand/kompensasjon fra NFF.

Men jeg tror ikke det er et særlig realistisk scenario, all den tid Ranheim faktisk kan stille lag og en treningskamp kan avlyses/flyttes. Men det er Glimt som ikke ønsker å spille på opprinnelig dato og som er årsaken til flyttingen all den tid Ranheim ikke ville flytte kampen. Men det skal ikke Glimt kritiseres for. De ønsker å legge best mulig til rette for sin deltakelse i e-cup og NFF har sagt at de vil hjelpe norske klubber i slike situasjoner. Det er NFF som kritiseres også, jeg har ikke sett noen kritisere Glimt i denne saken.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»