Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Kukost

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Kukost »

Salvesen må være tidenes bomkjøp! Kan kun løpe....

Champis

Legg inn av Champis »

dani07 skrev: fre sep 09, 2022 11:30 am
Champis skrev: fre sep 09, 2022 11:17 am
dani07 skrev: fre sep 09, 2022 8:00 am

Da får vi være uenige. Borte mot Milan i 20, borte mot Roma i gruppespill og borte mot Celtic og AZ i sluttspill er alle bedre bortekamper enn i går.

Essensen i det hele er at Glimt har en struktur og en plan som faktisk tilsier at de skal vinne i går. Men så svikter det i såpass simple situasjoner. Og når du da setter de simple situasjonene opp mot å lage en struktur som faktisk kan slå PSV borte, så skulle man tro at å få til de simple tingene er lettere.

Kan være med på kampen mot Celtic, ellers uenig.

Hehe, du får det til å høres så enkelt ut å bare gå ut og vinne, akkurat som ikke PSV prøvde på det samme - med et klart bedre mannskap. "Struktur og plan som faktisk tilsier at de skal vinne" - hva betyr det egentlig?
Det jeg mener er at Glimt beholder sin struktur i laget, samtidig som de tilpasser seg motstanderen. De har en klar plan om hvilke rom de vil skape, og deretter utnytte, men evner ikke å gjennomføre det pga tekniske detaljer eller personlige feil.

Sagt på en forenklet måte, så er forberedelsene til kamp kjempegode, men gjennomførelsen på et personlig nivå er manglende, samt at benken ikke administrerer kampen korrekt.

Jeg er selvfølgelig mer positiv enn negativ til det som ble gjort i går, men det endrer ikke at de 3-4 negative tingene jeg trekker frem er feil/tabber som kommer til å bli straffet i fotball på høyt nivå, uansett om det er i eliteserien, conference league, europa league eller champions league.

7 min på å gjennomføre et bytte på en stopper som vi vet har null kamptrening? Horribelt.

Ellers er angrepet hvor Espejord går seg fast et veldig godt eksempel. Mvuka evner ikke å følge Espejord sitt tempo og utfordrer da ikke forsvarsspilleren, som gjør at han kun trenger å fokusere på Espejord, og lett bryter han. Om Mvuka går utvendig på løp, så kan ikke forsvarsspilleren selge seg, og Espejord vil enten få mer rom selv, eller kan legge en pasning til Mvuka som vil være igjennom.

Her er det helt klart at et bytte ville vært bedre. Jeg kan kjøpe at de ikke vil bytte ut Saltnes eller Vetlesen pga rytmen i laget, men på det tidspunktet så bidra Mvuka hverken offensivt eller defensivt.

Så har du også de 2 overgangene mot slutten, den ene jeg nevnte i hovedinnlegget med Brice sin feil, og den andre var når Albert får ballen, og det er 3 glimtspillere på vei fremover på motsatt side, men ballen havner hos den ene PSV spilleren som de 3 ville angrepet mot om pasningen hadde vært god nok.

Ellers havner Saltnes veldig ofte i feil rom i forhold til medspillere, som gjør at han ikke får opp intensiteten i spillet sitt, og blir mye daffende forran eller bak, og blir veldig lite involvert i spillet og i presset.

Jeg ser på det som positivt å spille 1-1 borte mot PSV, men fortsatt være skuffet over laget og enkeltspillere.
Om det er for høye forventninger får være noen andre sitt problem, jeg prøver å nyte denne suksessen mens vi har den, og da forventer jeg mer.

Om 5-10-15 år, så er sikkert forventningene å ikke rykke ned fra Obos, men de sorgene tar vi da!

Men dette gjør alle lag. Alle lager en plan for å prestere best mulig i hver kamp. PSV også - spørs hvor mange som synes de lyktes veldig godt i går.

Du nevner altså 3-4 situasjoner fra kampen ut av 1000 situasjoner. Normalt sett "bør" det være langt flere situasjoner som er dårlig enn det var i kampen i går. Ser man på PSV, så har de langt, langt flere angrep som blir ødelagte av dårlig presisjon/dårlige valg.

Hvis du forventer mer, så er ikke det andre sitt problem, nei. Det er kun ditt eget. Det var vel ingen som turte håpe på den prestasjonen man fikk i går engang, så det sier litt om hvor forventningene egentlig lå i forkant av kampen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg er hjemme med feber og sår hals i dag så tenkte jeg kunne gjøre en lett analyse av kampen mot PSV på et område som jeg har poengtert en del denne sesongen nemlig hvor mange feil som gjøres på midtbana med ball. Gikk derfor gjennom kampen i går på nytt og noterte ned utfallet av følgende involveringer fra våre tre midtbanespillere:

- vellykkede pasning fremover
- vellykkede pasning bakover
- feilpasninger fremover
- feilpasninger bakover
- vellykkede innlegg
- mislykkede innlegg
- langpasning
- langpasning feil
- balltap i forbindelse med mottak

Jeg har vært ganske kritisk til Saltnes spesielt i år og gjorde denne høyst vitenskapelige undersøkelsen for å se hvordan han sto seg sammenlignet med de to andre spillerne. Min generelle opplevelse av kampen i går var at Glimt gjorde en del enkle feil fremover som både førte til skumle overganger i mot og en del tapte muligheter til å skape gode muligheter. Kampbildet var ganske åpent med ganske mye rom begge veier så det var i utgangspunktet gode forhold for midtbanen sammenliknet med en del kamper i eliteserien hvor motstanderne parkerer bussen.

Kjetil selv sa følgende til Viasat etter kampen og er langt på vei enig i min oppfatning:
"Det blir jo vanvittige rom. Er vi litt dyktigere til å komme ut av det presset. Etterhvert blir de sliten og rommene blir større. Klarer vi da en-to pasninger, spille de ut og vendingsspill så tror jeg vi kommer til flere muligheter."
Her er tallene jeg fant:

Patrick:

Bakover: 10
Fremover: 12
Feil bak: 0
Feil frem: 5
Langpasning suksess: 1
Langpasning feil: 1
Innlegg feil: 0
Innlegg suksess: 0
Mister ved mottak: 0

Hugo:

Bakover: 10
Fremover: 22
Feil bak: 0
Feil frem: 1
Langpasning suksess: 1
Langpasning feil: 0
Innlegg feil: 1
Innlegg suksess: 0
Mister ved mottak: 1

Ulrik:

Bakover: 10
Fremover: 7
Feil bak: 0
Feil frem: 3
Langpasning suksess: 0
Langpasning feil: 0
Innlegg feil: 0
Innlegg suksess: 0
Mister ved mottak: 4

La dataene i et Google Sheets-ark (jeg er sjeempegod på sånt) så her kommer noen diagrammer:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Hugo gjør en kjempekamp. Han mister ballen en gang etter mottak og slår en feilpasning. I tillegg har han et mislykket innleggsforsøk. Han har 33 vellykkede involveringer og 3 mislykkede som gir en uttellingsprosent på 92. Av alle vellykkede pasninger er 70% fremoverrettet.

Patrick kommer nest best ut. Han har 5 feilpasninger langs bakken og 50% uttelling på langpasninger (1 av 2). Han har 6 mislykkede involveringer og 23 vellykkede som gir en uttelling på 79%. Av alle pasninger er 56% fremoverrettet.

Ulrik er den med dårligst uttelling. Han slår tre feilpasninger og mister ballen i mottaket 4 ganger. Han har 17 vellykkede involveringer og 7 mislykkede. Det gir en uttelling på 70%. Av alle vellykka pasninger er 41% fremoverrettet.

Jeg skulle gjerne hatt en eliteseriekamp å sammenlikne med, men tallenes tale er ganske så tydelige:

Hugo gjør nesten ingen feil, driver frem i angrep etter angrep og kombinerer godt med de rundt seg.

Patrick presterer tall litt under det jeg forventer av ham særlig mtp. mangelen på risikopasninger fremover. Pasningsmissene er stort sett 10-meterspasninger. Jeg har likevel ganske god tro på at det vil komme seg etterhvert. Han viste et annet nivå for Glimt før han dro og har gjort gode kamper på landslaget. Men han er ingen kreatør og slår få boksåpnerpasninger. Spillestilen hans er først og fremst å være det defensive skjoldet på midten samt å være spillpunkt for stoppere og å sette opp indreløpere og kantspillere bredt i banen. Han slår ikke mange vinnere.

Ulrik spiller på lavest risiko og gjør flest feil. Pasningene han lykkes med fremover er stort sett korte pasninger ut til Grønbæk eller over til Vetlesen. Han slår ingen langpasninger, gjør flere dårlige mottak og spiller stort sett bakover når han ikke får ballen i medløp.

Ser vi på spillmønsteret generelt så ser vi at Glimt nesten ikke baserer seg på lengre pasninger fra midtbanespillerne og dette er imo. noe hverken Hugo eller Ulrik behersker særlig godt. Det er flere muligheter i kampen hvor en forløsende lang spillvending kunne skapt store problemer for et PSV-forsvar som ble tatt i ubalanse og etterlot seg store rom ved flere anledninger. Synes likevel ikke dette er et like stort problem i en kamp som i går sammenliknet med Eliteserien hvor hurtige spillvendinger samt kjipper over forsvaret er verktøy som jeg mener Glimt burde benytte seg mye mer av for å variere angrepsspillet.

Basert på disse tallene og hva jeg har observert denne sesongen så mener jeg det er på høy tid å benke Saltnes. Offensivt bidrar han nesten ikke med noe som helst og han gjør så mange feil at Glimt nesten taper mer på å ha han på banen enn de vinner med boksløpene og dødballstyrken hans. Min mening er at om Ulrik skal ha en fremtid som spiller for Glimt (om klubben fortsetter å konkurrere på dette nivået) så må han omskolere seg til midtstopper hvor hans tekniske mangler ikke blir like eksponert. Bunnlinja går rett og slett ikke i pluss per dags dato. Tror Glimt hadde tjent enormt på å skifte ham ut med Grønbæk.

Bilde

Albino

Legg inn av Albino »

Nordlys skrev: fre sep 09, 2022 12:22 pm Gikk derfor gjennom kampen i går på nytt og noterte ned utfallet av følgende involveringer fra våre tre midtbanespillere:
Du er litt sprø.

Brrrra!

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Det er sånn herrane content jeg kommer hit for. Kudos for å legge beinhard innsats bak analysen.

Det som slår meg, og som egentlig blir en variasjon av en repetisjon flere av oss er skylde i over de siste par sidene her:

Ulrik ser sliten/småskadet ut, og mangler fres i spillet sitt. Er det viktigere å starte med en halvfrisk Ulrik enn det er å ha en fullstendig frisk, god spiller i posisjonen? Er det Ulrik som "gjør seg klar" for elleveren, eller er det Knutsen som starter han når han spiller på en god del prosentpoeng under 100 når det gjelder det fysiske? Overvurderes påvirkningen han har på banen (det som ikke omhandler selve prestasjonen hans, men hvordan han leder og dirigerer)? Han hadde en sekvens i går hvor han spilte bort to pasninger på rad, så felte en motspiller, og i neste omgang løp seg inn i trøbbel. Da tenkte jeg at vi hadde vært bedre stilt med Hagen inn på indreløper de siste 20-30 minuttene.

Det er litt vanskelig å forstå seg på vurderingene som gjøres av: Moe, Lode, Saltnes. Som selvfølgelig fortjener goodwill etter reisen og prestasjonene de har hatt hittil. Men når du har Amundsen i knallform, og Grønbæk som ser veldig veldig bra ut de få minuttene han har fått på indreløper, klare. Så må vel prestasjon overgå meritter?

I tillegg hadde vi vært bedre stilt de gangene vi faktisk må/ønsker å rotere, om andre spillere jevnlig får minutter...

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

rdzzl skrev: fre sep 09, 2022 1:14 pm Det er sånn herrane content jeg kommer hit for. Kudos for å legge beinhard innsats bak analysen.

Det som slår meg, og som egentlig blir en variasjon av en repetisjon flere av oss er skylde i over de siste par sidene her:

Ulrik ser sliten/småskadet ut, og mangler fres i spillet sitt. Er det viktigere å starte med en halvfrisk Ulrik enn det er å ha en fullstendig frisk, god spiller i posisjonen? Er det Ulrik som "gjør seg klar" for elleveren, eller er det Knutsen som starter han når han spiller på en god del prosentpoeng under 100 når det gjelder det fysiske? Overvurderes påvirkningen han har på banen (det som ikke omhandler selve prestasjonen hans, men hvordan han leder og dirigerer)? Han hadde en sekvens i går hvor han spilte bort to pasninger på rad, så felte en motspiller, og i neste omgang løp seg inn i trøbbel. Da tenkte jeg at vi hadde vært bedre stilt med Hagen inn på indreløper de siste 20-30 minuttene.

Det er litt vanskelig å forstå seg på vurderingene som gjøres av: Moe, Lode, Saltnes. Som selvfølgelig fortjener goodwill etter reisen og prestasjonene de har hatt hittil. Men når du har Amundsen i knallform, og Grønbæk som ser veldig veldig bra ut de få minuttene han har fått på indreløper, klare. Så må vel prestasjon overgå meritter?

I tillegg hadde vi vært bedre stilt de gangene vi faktisk må/ønsker å rotere, om andre spillere jevnlig får minutter...
Var det bare meg som så noen overraska PSV-spillere da Amundsen etter han kom inn dro på seg press og enten brøt gjennom eller frispilte Sampsted eller en av midtbanespillerne?
Så ikke veldig mye av det fra Lode, de gangene han brøt fremover virka det som han hadde det veldig travelt med å avlevere fortest mulig.
PSV virka totalt uforberedt på Amundsen, og de gangene Glimt holdt ballen godt i laget i andre omgang starta det ofte med at han fikk ballen og fordelte fremover.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Herlig analyse nordlys

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nordlys skrev: fre sep 09, 2022 12:22 pm Jeg er hjemme med feber og sår hals i dag
Pffft. Du skrek sikkert på deg sår hals under kampen i går.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jepp. Har Glimt-feber og var forbanna på Saltnes under kampen. Mer enn nok til å skrive egenmelding.

startelver

Legg inn av startelver »

Dansken var et røverkjøp. Og hyggelig å se Berg tilbake på banen. Glimt er klart sterkere nå enn for bare et par måneder siden.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Nordlys skrev: fre sep 09, 2022 4:37 pm Jepp. Har Glimt-feber og var forbanna på Saltnes under kampen. Mer enn nok til å skrive egenmelding.
Imponerende stykke arbeid fra deg. Dette må du ha brukt tid på. Mener ikke å være negativ, men du glemmer av to ting. Skaper pasningene fremover målsjanser, eller er de nøkkelpasninger for videre trekk som leder til målsjanser ? Men aller viktigst i denne type analyser er hva spilleren burde brukt ballen til. De finnes video analyseprogram for dette. Det er også noe jeg av og til tenker på når jeg sitter høyt oppe på en tribune hvor eksempelvis en midtbanespiller slår en glimrende pasning fremover gjennom ledd, men det spilleren ikke så var at venstre kantspiller ved en pasning i rom kunne vært spilt alene med keeper. Jeg har hatt gleden av å se Pirlo live i Italia på tampen av sin karriere. Ikke veldig rask, men ekstremt effektiv teknikk og et hovmesterblikk for spill og rom som kort og godt var fantastisk. Pirlo så det meste som rørte seg på banen, herunder ledige rom alle veier. Jeg tror ikke han hadde et taktisk feilvalg i løpet av kampen. Jeg har mer enn en gang sett Berg snu seg defensivt hjem, i stedet for å snu seg offensivt å se etter de rommene som åpenbart var der. Motsatt Saltnes i 2020 sesongen hvor han imponerte meg stort med (bak)romforståelsen sin og dristige pasninger på små marginer.

Jeg forventer ikke disse type taktiske analysene - eller hva spilleren burde brukt ballen til - fra deg, da det fordrer kompliserte program. De taktiske (feil) valg er imidlertid noe av det mest interessante i fotballen, og noe mange er for lite opptatt av. Det folk merker seg er driblinger, tuneller, skudd og innlegg. Mitt innlegg var ikke ment som noe om å "helle malurt i begeret" eller hva det heter, fordi dine analyser både var interessante og pedagogisk godt fremstilt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Crazy: Som jeg skrev på glimtforum: Trenerteamet får mata dette ut av Opta på under ett minutt mens jeg brukte hele formiddagen. Hadde det ikke vært så j*vla dyrt så hadde jeg hatt abonnement der. Der får man jo enda mer detaljer. Det er jo store forskjeller på en pasning bakover fra dørlinja og ut i feltet vs. en 5-meterspasning på egen halvdel. Samme med pasninger fremover på 3 meter kontra en gjennombruddsball på 40. Så har man jo rett/galt valg-vurdering oppå det igjen som du nevner.

Jeg savner flere slike analyser i norsk fotball. Det finnes jo flust på twitter av sånt på de store ligaene og i mange mindre ligaer også, men det er svært lite av det i Norge. Kan hende det er noe jeg beveger meg inn i på sikt, men gode taktiske analyser krever veldig innsikt og forståelse som de færreste har. Man må hvertfall bruke mye tid og gjøre mange egne analyser før man får skikkelig grepet om det tror jeg så det er en prosess. Vet ærlig talt ikke om jeg har det i meg. Føler jeg har ganske god intuisjon på enkeltspilleres valg, men lagtaktikk er en helt annen ball game. Da skjer det så mye på en gang og det er så dynamisk at det blir kjempekrevende. Men det beriker diskusjonen veldig når sånt finnes. Og i tillegg må man beherske mer avansert dataanalyse + være flink med grafisk fremstilling.
Sist redigert av Nordlys den fre sep 09, 2022 5:35 pm, redigert 1 gang totalt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Fant denne uttalelsen av sportssjef i Sarpsborg 08, Thomas Berntsen, i SA:

"– Jeg har fått informasjon om at Marius Lode ble tilbudt 10 millioner kroner per sesong i Molde. Jeg vet at han fikk 10 millioner for å skrive under for Bodø/Glimt, og jeg synes det er helt fair av Glimt fordi det koster så mange penger for dem å forsterke laget sitt nå. Glimt har jobbet hardt i mange år for å tjene penger, og det er helt fair at de bruker de pengene til å forsterke seg. Men for oss er det helt utenkelig å få en spiller som Marius Lode hit."

Fikk Lode 10 mill i sign on? Det virker for meg helt absurd høyt.

At Molde skulle gitt han 10 millioner i året virker for meg også helt sykt.

Personlig tror jeg Berntsen er ute å kjøre med disse tallene, hva tenker dere som følger klubben tettere?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Har han fått 10 millioner i sign on fee så går jeg i protestmarsj til Aspmyra. Det er helt absurd. Særlig fordi det ikke var en signering vi måtte ha.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Grønbæk= goal of the week. Grattis

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Hva Lode har fått er det bare han agenten og B/G som veit, men 10 mil i sign on fee hørtes noe mye ut, en plass mellom 2-5 mil kan jeg tro på.
Greit at Molde betaler rimelig greit, men mere enn hva Eikrem har i lønn det har jeg 0 troa på at de har tilbudt Lode.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Nordlys skrev: fre sep 09, 2022 5:36 pm Har han fått 10 millioner i sign on fee så går jeg i protestmarsj til Aspmyra. Det er helt absurd. Særlig fordi det ikke var en signering vi måtte ha.
I frykt for at Lode skulle forsterke Molde så la dere gryna på bordet :mrgreen:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vi betaler greit? 50% av lønna til Berg er Eikrem glatt verdt :)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: fre sep 09, 2022 6:58 pm
Nordlys skrev: fre sep 09, 2022 5:36 pm Har han fått 10 millioner i sign on fee så går jeg i protestmarsj til Aspmyra. Det er helt absurd. Særlig fordi det ikke var en signering vi måtte ha.
I frykt for at Lode skulle forsterke Molde så la dere gryna på bordet :mrgreen:
Molde var ikke i dialog. Det var to utenlandske klubber som gikk høyt ut. Etter norsk standard. Og Glimt fulgte. Og 6-7 mill i årslønn må man ikke glemme.

Så Berg og Lode har 15-isj mill i årslønn til sammen og kostet Glimt 45-50 mill å hente.

De tre andre innkjøpene hadde ikke han jeg snakket med snøring på hva tjente.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

mogandisu skrev: fre sep 09, 2022 5:32 pm Fant denne uttalelsen av sportssjef i Sarpsborg 08, Thomas Berntsen, i SA:

"– Jeg har fått informasjon om at Marius Lode ble tilbudt 10 millioner kroner per sesong i Molde. Jeg vet at han fikk 10 millioner for å skrive under for Bodø/Glimt, og jeg synes det er helt fair av Glimt fordi det koster så mange penger for dem å forsterke laget sitt nå. Glimt har jobbet hardt i mange år for å tjene penger, og det er helt fair at de bruker de pengene til å forsterke seg. Men for oss er det helt utenkelig å få en spiller som Marius Lode hit."

Fikk Lode 10 mill i sign on? Det virker for meg helt absurd høyt.

At Molde skulle gitt han 10 millioner i året virker for meg også helt sykt.

Personlig tror jeg Berntsen er ute å kjøre med disse tallene, hva tenker dere som følger klubben tettere?
Du tror ikke at en sportssjef prater med agenter for å få en pekepinne på hva andre klubber bruker på lønn?
Da er du bra naiv if so om du trur Berntsen drar tall ut av ræva for å leike smart men fremstå som idiot blant folk han må jobbe med videre. 10 Mill er enten korrekt ellers er det 10 totalt og noe er lost in translation ellers har en agent involvert i overgangen til Lode bløffet Berntsen.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: fre sep 09, 2022 7:02 pm
Kaizen skrev: fre sep 09, 2022 6:58 pm
Nordlys skrev: fre sep 09, 2022 5:36 pm Har han fått 10 millioner i sign on fee så går jeg i protestmarsj til Aspmyra. Det er helt absurd. Særlig fordi det ikke var en signering vi måtte ha.
I frykt for at Lode skulle forsterke Molde så la dere gryna på bordet :mrgreen:
Molde var ikke i dialog. Det var to utenlandske klubber som gikk høyt ut. Etter norsk standard. Og Glimt fulgte. Og 6-7 mill i årslønn må man ikke glemme.

Så Berg og Lode har 15-isj mill i årslønn til sammen og kostet Glimt 45-50 mill å hente.

De tre andre innkjøpene hadde ikke han jeg snakket med snøring på hva tjente.
RB skriver 23.08 at de har opplysninger om dialog mellom Molde-ledelsen og Lodes agent Daniel Steinfeld. Så dialog har det nok vært, med tanke på å signere han.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: fre sep 09, 2022 7:19 pm
PapaSmurf skrev: fre sep 09, 2022 7:02 pm
Kaizen skrev: fre sep 09, 2022 6:58 pm

I frykt for at Lode skulle forsterke Molde så la dere gryna på bordet :mrgreen:
Molde var ikke i dialog. Det var to utenlandske klubber som gikk høyt ut. Etter norsk standard. Og Glimt fulgte. Og 6-7 mill i årslønn må man ikke glemme.

Så Berg og Lode har 15-isj mill i årslønn til sammen og kostet Glimt 45-50 mill å hente.

De tre andre innkjøpene hadde ikke han jeg snakket med snøring på hva tjente.
RB skriver 23.08 at de har opplysninger om dialog mellom Molde-ledelsen og Lodes agent Daniel Steinfeld. Så dialog har det nok vært, med tanke på å signere han.
Ja, de tok selvsagt kontakt. Det visste vi jo. Men de fikk tvert nei. Lode ville til Glimt eller utlandet. Så det var ikke lønnsforhandlinger i det hele tatt.

Slik jeg forstår det var Lode ivrig etter å komme seg til en klubb der han fikk spilletid.

Var en israelsk klubb som hadde gitt Lode en haug millioner om han kom dit hørte jeg.

Men det er vel slik det har blitt. Vil man ha forsterkninger så koster det skjorte.
Sist redigert av PapaSmurf den fre sep 09, 2022 7:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Er det noen mulighet for at Pellegrino spiller mot Tromsø i helgen? Og når er han sannsynligvis tilbake?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

BrannLFC skrev: fre sep 09, 2022 7:33 pm Er det noen mulighet for at Pellegrino spiller mot Tromsø i helgen? Og når er han sannsynligvis tilbake?
Knutsen har sagt at Pellegrino er aktuell for tromsøkampen. Blir overrasket om han starter kampen.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: fre sep 09, 2022 7:29 pm
Kaizen skrev: fre sep 09, 2022 7:19 pm
PapaSmurf skrev: fre sep 09, 2022 7:02 pm

Molde var ikke i dialog. Det var to utenlandske klubber som gikk høyt ut. Etter norsk standard. Og Glimt fulgte. Og 6-7 mill i årslønn må man ikke glemme.

Så Berg og Lode har 15-isj mill i årslønn til sammen og kostet Glimt 45-50 mill å hente.

De tre andre innkjøpene hadde ikke han jeg snakket med snøring på hva tjente.
RB skriver 23.08 at de har opplysninger om dialog mellom Molde-ledelsen og Lodes agent Daniel Steinfeld. Så dialog har det nok vært, med tanke på å signere han.
Ja, de tok selvsagt kontakt. Det visste vi jo. Men de fikk tvert nei. Lode ville til Glimt eller utlandet. Så det var ikke lønnsforhandlinger i det hele tatt.

Slik jeg forstår det var Lode ivrig etter å komme seg til en klubb der han fikk spilletid.

Var en israelsk klubb som hadde gitt Lode en haug millioner om han kom dit hørte jeg.

Men det er vel slik det har blitt. Vil man ha forsterkninger så koster det skjorte.
Isåfall merkelig uttalelse fra Berntsen. I nevnte RB artikkel står det at det var gående dialog mellom Molde og spiller + agent om en overgang. Men dersom du er sikker på at det var en bråkort dialog så legger vi den død:)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Har avstemminga blitt raida av nordlendinga? Det er et kunstmål, men det er jo ikke helt i vinkelen? Det der karatesparket med hælen i krysset fra Rennes var min favoritt.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

netrebske skrev: fre sep 09, 2022 7:48 pm
BrannLFC skrev: fre sep 09, 2022 7:33 pm Er det noen mulighet for at Pellegrino spiller mot Tromsø i helgen? Og når er han sannsynligvis tilbake?
Knutsen har sagt at Pellegrino er aktuell for tromsøkampen. Blir overrasket om han starter kampen.
Kilde på det?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Må si jeg stusset over knutsens begrunnelse for hvordor dem ikke byttet spillere på slutten, "dommeren ville lagt til tid om vi byttet".
Det blir da aldri lagt til mer enn stop-time...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: fre sep 09, 2022 9:07 pm

Har avstemminga blitt raida av nordlendinga? Det er et kunstmål, men det er jo ikke helt i vinkelen? Det der karatesparket med hælen i krysset fra Rennes var min favoritt.
Syns målet var veldig likt det første i VIF-LSK.

boombis

Legg inn av boombis »

Tror heller avstemminga var kuppa av våre danske venner. Det er fort gjort å trykke feil når man sitter der med en bayer i neven...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»