Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
JonSnow

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av JonSnow »

Er jævelsk god fornøyd med Haikin tilbake. Vi vet hva vi får og han veit hva han går til. Trodde ikke helt på ryktene som svirret om at det var mulig. Haikin har vært fotballnomade før med mange klubber og nada spilletid. Keeper plassen må være en av de værste når man ikke er førstekeeper, da blir det tilnærmet 0 spilletid!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Kaizen skrev: tir mar 21, 2023 2:28 pm
Kalle73 skrev: tir mar 21, 2023 2:05 pm
Kaizen skrev: tir mar 21, 2023 1:32 pm

Hvis det er litt tak i Haikin, så bruker han sommeren til å spille seg inn på Bristol City laget.
Hvordan? Max O'Leary er 26 år, førstekeeper og står helt OK.
Det er ikke der Bristol City sliter, for å si det sånn.
Han er egenprodusert spiller, med kontrakt i Bristol City fra 2013 med en rekke utlån bak seg før han ble fast sisteskanse i år.
Kjenner ikke historikken rundt overgangen til Haikin i Bristol City. Men det er vel normalt at man må være litt tålmodig når man kommer til en ny klubb. Intet unntak for Haikin.
Veldig normalt for keepere fra Norge som går til utlandet å havne på benken.
Men det er åpenbart en midlertididg kontrakt, siden den bare løper ut juni i år.
Bristol City har ingen planer om å bruke Haikin som førstekeeper, kun backup i tilfelle skade/suspensjon.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: tir mar 21, 2023 2:31 pm Er jævelsk god fornøyd med Haikin tilbake. Vi vet hva vi får og han veit hva han går til. Trodde ikke helt på ryktene som svirret om at det var mulig. Haikin har vært fotballnomade før med mange klubber og nada spilletid. Keeper plassen må være en av de værste når man ikke er førstekeeper, da blir det tilnærmet 0 spilletid!
Så spørs det hvor fornøyd Faye Lund er....

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Rent Trav skrev: tir mar 21, 2023 2:20 pm Kan uansett ikke gå inn i våresesongen med Faye Lund som eneste reelle alternativ.

Mulig kortsiktig kontrakt frem til sommer 2023, deretter enter Wahlstedt?
Hadde vært lurt….
Nope.
Wahlstedt er tapt. Når alt lå til rette for overgang og han valgte å takke nei i 12. time har han flagga ganske tydelig at han ikke vil spille for klubben.
Slike spillere tar man ikke i på nytt.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Kalle73 akkurat det bryr jeg meg fint lite om skal jeg være helt ærlig. Tåler han ikke konkurranse så er han i feil klubb!

Han har hadd en del kamper nå å vise seg fram, noen meget bra andre så dær og har hadd framgang i deler av spillet, men å bare skule ha Faye Lund gjennom hele sesongen hadde vært galskap!

Nå blir de 2 som skal konkurrere om plassen og så får man bare håpe at det trigger begge 2 slik at vi får tryggheten selv der bake. Hvem av dem det blir er egentlig rimelig åpent

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

JonSnow skrev: tir mar 21, 2023 2:47 pm @Kalle73 akkurat det bryr jeg meg fint lite om skal jeg være helt ærlig. Tåler han ikke konkurranse så er han i feil klubb!

Han har hadd en del kamper nå å vise seg fram, noen meget bra andre så dær og har hadd framgang i deler av spillet, men å bare skule ha Faye Lund gjennom hele sesongen hadde vært galskap!

Nå blir de 2 som skal konkurrere om plassen og så får man bare håpe at det trigger begge 2 slik at vi får tryggheten selv der bake. Hvem av dem det blir er egentlig rimelig åpent
Tror det blir Haikin, jeg blir overrasket om han returnerer til Glimt uten å ha blitt forespeilet spilletid. Det betyr ikke at han er garantert spilletid eller førstevalg, men jeg ser for meg at den keeperplassen er mer hans å miste enn at den er åpen.

Ren synsing fra min side dog, men i mitt hode er det litt naivt at han skal bytte ut en benketilværelse i Bristol med en (mulig) benketilværelse i Bodø. Da kunne han vært i Bristol frem til sommeren tenker jeg.

Ellers så skjønner alle at Faye Lund trenger konkurranse, men når Glimt henter hjem sin forrige førstekeeper etter 2-3 måneder så kan han bli usikker på hvor reell konkurransesituasjon er, særlig hvis Haikin blir foretrukket fra start av. Han signerte nok med den tro at Haikin skulle forsvinne (som han gjorde) og at han selv skulle få et halvt års forsprang på å gjøre inntrykk kontra den nye konkurrenten. Uansett, Glimt trenger keeper og når de ikke har landet noen andre så skjønner jeg at de benytter muligheten til å hente Haikin tilbake. Og jeg aner ikke hvor åpen den konkurransen er, det bare virker litt snedig i mitt hode for han å returnere hvis han ikke skal være førstekeeper.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Haikin veit hvordan det er i B/G!
Det er kolstad som bestemmer den plassen for å si det sånn og jeg tror også at Haikin blir førstevalget, men Faye får en reell sjangse og den av dem som tar best vare på sjangsene sine og er best på trening blir å stå det meste.

Nå trodde de fleste B/G-fans at Smiths skulle være vår første keeper, men den plassen tok Haikin i sin tid, så om Faye stepper opp så kan det godt bli han. I hvertfall for min del er det deilig å vite at man har 2 stk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Haikin inn betyr muligens seriegull for Bodø/Glimt.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »


SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Hahhaha, begynner å bli småkleint med disse returene av Glimt-spillere :lol: Solbakken inn neste uke?

Men fra spøk til alvor, det begynner å se farlig sterkt ut oppe i nord. Er pr nå min favoritt til gull.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Imponerende av Glimt at de klarer å hente tilbake disse spillerne. Sier mye om tilliten de har til prosjektet de har gående og Glimts evne til å utvikle dem ytterligere.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

I Gårdagens Studio Glimt så går Freddy igjennom akkurat det jeg har lyst til å høre: skadedituasjonen og hvor vi bør ha inn folk. Snakkes også om at flere skal ut, jeg regner med det er lån på en del av de ungre alla Kubr, Kvile, Ask osv. som er alt for god for 3 div spill pluss at en eller 2 av de eldre skal nokk ut!


Går også igjennom flere andre ting

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg ønsker meg at Glimt viser vilje til å satse litt på Junkeren ved å låne en spiller til dem i en posisjon det behøves.

Ellers hører jeg at Syver Skeide gjorde en meget god kamp mot Molde for Hødd. Vi har kontroll på etterveksten på midtbanen, men må si jeg savner et nytt kanttalent inn.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Noen lån er nødt til å forekomme ja, på de som ligger litt for langt bak i hierarkiet. Spent på dette med med at en eller to av de eldre nok skal ut, siden vi har en relativt ung stall. Av de "eldre" vi har på laget er det Pelle (32), Moe (31), Lode (30) og Ulrik (30), og de er jo alle i førsteelleveren når de er friske, så de skal vel ikke ut. Omar (31) har ikke fått noe sjanse enda.

Sondre Sørli tenker man jo bør være aktuell for et salg, men samtidig så har vi ikke drøssevis med dekning på kantene i år heller. Jeg er spent på hva planen til klubben er ang. Jeppe Kjær. Var vel noen som nevnte at han hadde gjort det godt på trening, og han har vel neppe forlatt Ajax for å sitte på benken 99% av sesongen? Han må jo ha blitt forelagt en plan for han som gjorde at han valgte oss foran flere andre danske klubber. Kanskje han får mer plass etter Mvuka forsvinner?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Å låne ut Kjær i Norge har jeg litt vanskelig for å forestille meg ja. Korttidslån i Junkeren mens han trener fast med A-laget?

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Du går ikke fra å være et kjempetalent i Ajax til å bli lånt ut til en norsk 2.divisjonsklubb noen måneder senere.. Ser jeg aldri for meg kommer til å skje. KK kommer nok til å gi han 2 min på overtid i noen kamper ja..

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kan hende man ser for seg å fase inn Kjær bak Hugo om han skulle dra i sommer for 100 mill.

Men da blir jo for så vidt at Sjøvold og Kjær konkurrerer om samme plass, gitt at Grønbæk vil spille i en toppet 11er.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Å sende Sørli på dør uten ny ving inn ville jo være galskap.... Hva har vi igjen av vinger da når Mvuka reiser til sommeren?

smash

Legg inn av smash »

Skader ikke å prøve seg på sesonglangt lån av spillere som Oscar Bobb eller Nusa. Særlig førstnevnte trenger spilletid på A-nivå. Både Molde og Glimt burde være på ballen og gjøre et forsøk i det minste, selv om det naturligvis er et long shot.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

smash skrev: tor mar 23, 2023 10:48 am Skader ikke å prøve seg på sesonglangt lån av spillere som Oscar Bobb eller Nusa. Særlig førstnevnte trenger spilletid på A-nivå. Både Molde og Glimt burde være på ballen og gjøre et forsøk i det minste, selv om det naturligvis er et long shot.
Tror man da må være villig til å gi dem spilletid. Glimt er IKKE flinke til det....

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tror eneste av de som er realistisk er om man fikk kjøpe Bobb med en halvrimelig tilbakekjøpsklausul for City. Tror ikke Glimt låner spillere med mindre de er klink elleverspillere. Måtte vært om man fikk tak i en Zinckernagel-type.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

En kantspiller jeg skulle likt og sett i Glimt er Dennis Johnsen. Hvis han er interessert i å være aktuell for mesterskapstropper med landslaget så må han bort fra sumpa i Serie B. Han hadde flere sterke kamper i Serie A i fjor og var vel ansett i Ajax og er en spiller med internasjonal x-faktor, men som har slitt med å få stabilt gode prestasjoner. Klassisk Glimt-case

boombis

Legg inn av boombis »

I overnevnte pod snakket jo Freddy om at Glimt var usikre på om Kjær skulle være indreløper eller kant. Kan hende vi får se at han blir prøvd på begge steder. Ikke ulikt verken Evjen eller Zinckernagel.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Nordlys skrev: tor mar 23, 2023 11:58 am En kantspiller jeg skulle likt og sett i Glimt er Dennis Johnsen. Hvis han er interessert i å være aktuell for mesterskapstropper med landslaget så må han bort fra sumpa i Serie B. Han hadde flere sterke kamper i Serie A i fjor og var vel ansett i Ajax og er en spiller med internasjonal x-faktor, men som har slitt med å få stabilt gode prestasjoner. Klassisk Glimt-case
Enig der, har tenkt tanken selv. Er mye på benken for Venezia nå etter årsskifet. Absolutt den type spiller vi trenger på kanten. Primært venstrekant, kunne vært et perfekt alternativ til Pelle. Rart Rosenborg ikke har vært på banen for å hente hjem trønderen.. Men han er nok ikke interessert i å forlate både byen og lønnsposen i Venezia for å gå til Eliteserien..

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det måtte jo isåfall være for å komme inn i den beste norske herretroppen på lenge, om ikke all time.

Alt annet taler i mot. Han slår meg litt som en type med litt nykker så spørs om det er perfekt match sånn sett. Spillertypen er akkurat hva vi trenger

Everenga

Legg inn av Everenga »

Cedianar skrev: tor mar 23, 2023 12:09 pm Men han er nok ikke interessert i å forlate både byen og lønnsposen i Venezia for å gå til Eliteserien..
Kan ikke skjønne hvorfor noen skulle nøle med å forlate tilværelsen som fotballproff i Venezia til fordel for 8 måneder med vinter og sesongen på kunstgress. :lol:

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Everenga skrev: tor mar 23, 2023 12:39 pm
Cedianar skrev: tor mar 23, 2023 12:09 pm Men han er nok ikke interessert i å forlate både byen og lønnsposen i Venezia for å gå til Eliteserien..
Kan ikke skjønne hvorfor noen skulle nøle med å forlate tilværelsen som fotballproff i Venezia til fordel for 8 måneder med vinter og sesongen på kunstgress. :lol:
Tja, har man selvtillit nok til å tro at man kan få vist seg frem i Europa, så er ihvertfall det en motivasjon for å komme videre i karriæren.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kalle73 skrev: tor mar 23, 2023 12:57 pm
Everenga skrev: tor mar 23, 2023 12:39 pm
Cedianar skrev: tor mar 23, 2023 12:09 pm Men han er nok ikke interessert i å forlate både byen og lønnsposen i Venezia for å gå til Eliteserien..
Kan ikke skjønne hvorfor noen skulle nøle med å forlate tilværelsen som fotballproff i Venezia til fordel for 8 måneder med vinter og sesongen på kunstgress. :lol:
Tja, har man selvtillit nok til å tro at man kan få vist seg frem i Europa, så er ihvertfall det en motivasjon for å komme videre i karriæren.
Tror heller jeg hadde tatt meg en bellini til hos Harry's og latt Eliteserie være Eliteserie gitt. Men så er det mange grunner til at jeg ikke er proffspiller også.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Everenga skrev: tor mar 23, 2023 1:31 pm
Kalle73 skrev: tor mar 23, 2023 12:57 pm
Everenga skrev: tor mar 23, 2023 12:39 pm

Kan ikke skjønne hvorfor noen skulle nøle med å forlate tilværelsen som fotballproff i Venezia til fordel for 8 måneder med vinter og sesongen på kunstgress. :lol:
Tja, har man selvtillit nok til å tro at man kan få vist seg frem i Europa, så er ihvertfall det en motivasjon for å komme videre i karriæren.
Tror heller jeg hadde tatt meg en bellini til hos Harry's og latt Eliteserie være Eliteserie gitt. Men så er det mange grunner til at jeg ikke er proffspiller også.
Vi er flere på det laget...

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.dagsavisen.no/sport/fotball ... gradering/

Virker som Johnsen var på utkikk etter noe nytt i fjor sommer hvertfall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»