Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
dani07

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av dani07 »

Folk legger så mye i ting.
Når Glimt annonserte at alle medieforespørsler ikke kom til å bli besvarte når det stod på som værst i fjor i ECL gruppespillet, så ble det også kritisert.

Så lenge KK stiller til de pålagte rettighetsintervjuene, så er det lite å klage på.
All den tid Glimt er "mest" populær og KK har blitt allemannseie, så er det helt innafor å legge føringer på hvor mye tid han skal måtte bruke på media, spesielt når det er de samme spørsmålene og svarene som blir gitt i 4-5 forskjellige intervjuer. Da går det greit å heller ha en felles seanse.

Biscan

Legg inn av Biscan »

FranciscoM skrev: tir apr 19, 2022 7:23 pm
Biscan skrev: tir apr 19, 2022 7:13 pm Ikke ende på hvor mye feil Glimt gjør. Noen som kan ta over?
Forsiktig nå, går sikkert an å vri denne uttalelsen til noe negativt også
Er sikker blitt både høy og mørk med slike uttalelser.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tips til alle Glimtere i denne tråden. Ikke bli med på leken til de som prøver å dra oss utpå. La det stå der. Biter man på så vinner de som prøver seg. Så kan man godt svare, men hold det saklig. Eller ta ting med humor. Det er det beste!

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Han Brice har et latterlig bra toppnivå.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg vet. Synes jeg lyktes greit med å få det frem i denne videoen. Helt patetisk med alle de som er klare til å benke ham ved den minste feil. De er det mange av på Aspmyra og rent generelt. Brice er helt drøy når han lykkes og det gjør han som oftest.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nordlys skrev: tir apr 19, 2022 9:02 pm Eller ta ting med humor. Det er det beste!
Jeg ser helst at jeg utelukkende får ekstra sure og ginete svar.

På forhånd takk.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tjaaah skrev: tir apr 19, 2022 9:06 pm
Nordlys skrev: tir apr 19, 2022 9:02 pm Eller ta ting med humor. Det er det beste!
Jeg ser helst at jeg utelukkende får ekstra sure og ginete svar.

På forhånd takk.
Ædda bædda taperunge!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


lund

Legg inn av lund »

Det han sier er jo egentlig bare ren og skjær sunn fornuft. Skal sies at det ikke finnes mer selvhøytidelig yrkesgruppe enn journalister.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

"Dine tanker om kampen?"
"Responsen etter kampen i Roma?"
"Hvor viktig var det for Runar Espejord å få den scoringen?"
"Mente du virkelig at du ble utsatt for et OVERGREP? *journalist viser til sak med jente (17) som har en venninne som har en mor som ble utsatt for seksuelt overgrep i oppveksten og som synes denne kommentaren er SVÆRT upassende og respektløs overfor faktiske overgrepsofre
"Hugo Vetlesen. Når kan dere innkassere cash money dollars for ham?"

Neste:

"Hva synes du om kampen i dag?"
"Hvordan har dere fått jobbet med å få kampen i Roma ut av bein og hoder?"
"Hvor sentral har Bjørn Mannsverk vært for å få hodene til spillerne på plass?"
"Runar Espejord scorer i dag. Hva synes du om starten hans i Glimt og hvorfor spiller ikke Boniface?"
"SPeidere på tribunen i dag for å kikke på Hugo Vetlesen. Hvor lenge blir han i Glimt?"

Neste:

"Vil du oppsummere kampen i dag?"
"Hvordan klarer dere å omstille fra et fullsatt Stadio Olimpico til et nesten fullsatt Aspmyra?"
"Går suksessen til hodene på spillerne og hvordan får Bjørn Mannsverk dem ned på jorda igjen?"
"Runar Espejord. Bra sveis?"
"Hva med målet?"
"Hugo har spilt tre kamper på rad fra start nå. Jeg synes han er sjempegod. Hvor mye penger skal dere ha for å sende han til utlandet?"

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Glimt får mye velfortjent hyllest og noe mer eller mindre forholdsmessig kritikk rettet mot seg. De gjør stort sett det meste etter boka, men nå har jeg lyst til å rante litt.

HVOR MENER GLIMT AT BODØS BEFOLKNING SKAL FÅ MED SEG AT DET ER SEMIFINALE I CUPEN I MORGEN? Det er i skrivende solgt litt over 3000 billetter til en kamp som folk tidligere ville gått mann av huse for å komme seg på. Glimt er i støtet som aldri før og likevel så er man ikke i nærheten av å fylle stadion 24 timer før kampstart. Det fikk meg til å undersøke litt rundtomkring:

Når man skal markedsføre noe er det lurt å sette seg i "forbrukerens" sko. Hvem er målgruppen for det Glimt selger? Først og fremst er det folk i og rundt Bodø.

Da blir neste spørsmål: Hvor når man de brede befolkningsmassene i Bodø? Hvilke kanaler er det mannen i gata ser til for informasjon?

I dag er det sosiale media som ruler + nettaviser. Jeg er Glimt-fan på min hals og alt av SoMe-algoritmer har fått med seg at jeg ELSKER innhold som har med Glimt å gjøre. Likevel er det ikke åpenbart at det er en viktig kamp som spilles i morgen. Det kommer en og annen post opp, men alt er vanlige, standard innlegg. For å sette meg i andres sko så ba jeg x-antall familiemedlemmer og venner basert i Bodø og omegn om å få se hva som rørte seg i deres feed. Ingen av dem er så fanatiske som meg. Noen går på kamp av og til, noen ser kampene på TV og noen er ikke interessert i det hele tatt. Perfekt utvalg!

For de minst interesserte så var det ikke tegn i feeden til at Glimt skulle spille kamp - det var ikke uventet, eneste muligheten til at disse skulle nås via SoMe måtte vært gjennom promotert innhold (betalte annonseringer). Ingenting å spore.

For de som så kamper på TV litt sånn av og på var det likedan. Ingenting å se. Kom ett Glimt-innlegg opp i feeden maks og ingen av gangene var det informasjon om neste kamp.

De som gikk på kamp av og til hadde flere innlegg i sine feeder med Glimt-stoff og der kom det også frem at Glimt skulle spille kamp nå på torsdag hos flere. Disse fikk opp de fleste innleggene som Glimt legger ut.

Hva sier dette meg? Glimt gjør en slett jobb med å markedsføre seg på sosiale medier. Etter alle rundene gjennom folks feeder så har jeg nå veldig god oversikt over tilbudene til Coop Extra på Stormyra og en obskur teateroppsetning i Stormen, men jeg vet lite om hva Glimt driver med.

Dette var første og viktigste markedsføringsplattform. Der får Glimt strykkarakter. Virkelig helt rævva.

Så var det hovedkanal nummer 2. Lokalmedia. Og da tenker jeg på tre aktører: AN, Bodø Nu og NRK Nordlands distriktsside. (Egentlig bare to - tror aldri jeg har lest distriktssiden til NRK Nordland. Den er nesten umulig å finne.) Her har bare Glimt deler av ansvaret for å få frem sitt budskap. For å ta Glimts påvirkningsansvar først: Betalte annonseringer. Jeg telte 0 annonser på ANs nettside og 0 annonser på Bodø Nu. NRK Nordland har naturlig nok ikke reklame. Det vil si. Jeg fant denne hos AN: (så den ikke først). Slike halvsuspekte annonser forkledd som notiser forbinder jeg med legesvindel og annet tull så det hopper jeg over helt underbevisst.

Bilde

Over til mediehusene selv. Rundt kl. 18.30 dagen før kamp var begge avisene stacked med Glimt-stoff. På AN var det over 30 Glimt-relaterte saker på forsiden. Bodø Nu hadde 13. INGEN AV DISSE HANDLET ELLER ANTYDET NOE OM AT DET SKAL SPILLES SEMIFINALE I MORGEN KVELD. I BODØ! Alle handlet om VIF- eller Roma-kampen eller noe utenomsportslig humbug. Ingen saker om semifinalen i morgen!! Det er helt vanvittig! Her fråtser man i klikk på Glimt-relatert stoff, uten å gi en puck tilbake i form av forhåndshype foran en kamp som vi ikke akkurat har til vane å være i som livslange Glimt-supportere.

Slik så forsiden av papiravisen ut:

Bilde

Mye Glimt, ingen semifinaleannonse. Greit nok at de fleste har sluttet å lese og abonnere på papiravisa, men den står nå i alle dagligvarebutikker som det siste du ser før du går til kassa (nok til å fange oppmerksomheten til noen ekstra). I tillegg er det her du når den eldre garde. Først på side 25 var det en annonse. Og den var veldig stilren og kul. (Hvorfor ikke ha denne på forsiden av ANs nettavis istedenfor den livstrøtte med Runar?? (som forøvrig er alt annet enn livstrøtt sånn ellers)) På side 3 og 4 i sporten. Og ikke på den siden med kampreferat som de fleste leser. Sånn så den ut.

Bilde

Det siste stedet Glimt kan nå folk er ved å være synlig i bybildet. Og da først og fremst på City Nord og i glasshuset. Og kanskje på noen digitale flater på busstopp ol. Jeg har ikke vært i byen i dag så det kan jeg ikke svare på hvordan det ser ut, men generelt mener jeg det er masse å gå på også her.

Rant slutt. Hva tenker folk? Jeg mener det står til strykkarakter over hele linja. Går det an å forvalte fotballfeberen som herjer på en så dårlig måte? Hjelpes...

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Ser at du er en av gjengangerene fra Glimtforum, @Nordlys , hvorfor i alle dager går det ikke an å registrere seg? Har prøvd lenge, men uansett svar på spørsmålet for å registrere seg, går det i dass.

Utover det må jeg si jeg er veldig spent på dagens kamp. Møter et gjennomgående godt lag, blant de beste forsvarsspillerene i ligaen, en god og lojal midtbane, og et angrep som tidvis holder internasjonal klasse. Berisha møter alltid opp på jobb mot oss, så vi må være veldig påskrudde.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Nordlys skrev: ons apr 20, 2022 10:17 am "Dine tanker om kampen?"
"Responsen etter kampen i Roma?"
"Hvor viktig var det for Runar Espejord å få den scoringen?"
"Mente du virkelig at du ble utsatt for et OVERGREP? *journalist viser til sak med jente (17) som har en venninne som har en mor som ble utsatt for seksuelt overgrep i oppveksten og som synes denne kommentaren er SVÆRT upassende og respektløs overfor faktiske overgrepsofre
"Hugo Vetlesen. Når kan dere innkassere cash money dollars for ham?"

Neste:

"Hva synes du om kampen i dag?"
"Hvordan har dere fått jobbet med å få kampen i Roma ut av bein og hoder?"
"Hvor sentral har Bjørn Mannsverk vært for å få hodene til spillerne på plass?"
"Runar Espejord scorer i dag. Hva synes du om starten hans i Glimt og hvorfor spiller ikke Boniface?"
"SPeidere på tribunen i dag for å kikke på Hugo Vetlesen. Hvor lenge blir han i Glimt?"

Neste:

"Vil du oppsummere kampen i dag?"
"Hvordan klarer dere å omstille fra et fullsatt Stadio Olimpico til et nesten fullsatt Aspmyra?"
"Går suksessen til hodene på spillerne og hvordan får Bjørn Mannsverk dem ned på jorda igjen?"
"Runar Espejord. Bra sveis?"
"Hva med målet?"
"Hugo har spilt tre kamper på rad fra start nå. Jeg synes han er sjempegod. Hvor mye penger skal dere ha for å sende han til utlandet?"
Er det ikke derfor journalistene foretrekker en-til-en? Gir større anledning til en form for samtale og komme noe dypere i materien. Pressekonferanser har en tendens til å skape disse banale spørsmålene i et forsøk på å få tak i noe å vinkle en artikkel etter.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

rdzzl skrev: tor apr 21, 2022 9:44 am Ser at du er en av gjengangerene fra Glimtforum, @Nordlys , hvorfor i alle dager går det ikke an å registrere seg? Har prøvd lenge, men uansett svar på spørsmålet for å registrere seg, går det i dass.

Utover det må jeg si jeg er veldig spent på dagens kamp. Møter et gjennomgående godt lag, blant de beste forsvarsspillerene i ligaen, en god og lojal midtbane, og et angrep som tidvis holder internasjonal klasse. Berisha møter alltid opp på jobb mot oss, så vi må være veldig påskrudde.
Jeg aner ikke. Svaret skal være "glimt 1975". Hvis ikke det virker så vet jeg ikke.

Enig om resten. Viking har et stopperpar som spiller på hvert sitt A-landslag, gode backer, bra midtbane og et angrep det lukter svidd av. Tripic hadde jeg lett tatt i Glimt. Berisha hadde nok også spilt for oss mtp. spillertypen han er, men det i knallhard konkurranse.

Jeg mener Viking er vår store utfordrer i år. Molde og LSK kommer litt bak der igjen. Håper og tror de kommer hit for å by opp til dans og møter oss høyt i banen og forsøker å dominere kampen selv. Da kan det bli artig! Ser de også har satt opp charter til kampen for supporterne så det kommer til å bli livlig på bortefeltet. Digger dem skikkelig. De jobber godt på veldig mange fronter!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Rantanplan skrev: tor apr 21, 2022 10:30 am Er det ikke derfor journalistene foretrekker en-til-en? Gir større anledning til en form for samtale og komme noe dypere i materien. Pressekonferanser har en tendens til å skape disse banale spørsmålene i et forsøk på å få tak i noe å vinkle en artikkel etter.
Etter kamp er det stort sett de samme spørsmålene som stilles ja. Dybdeintervjuer burde gjøres på andre tidspunkter når kampene kommer litt i bakgrunnen. Tviler på at Glimt avviser forespørsler om et kvarter eller 20 minutter på en onsdag med KK. Men for meg virker det som om at journalistene ikke gidder å legge ned så mye tid i et intervju og foretrekker disse utrolig repetitive og kjedelige seansene etter kampene.

Eurosport har gjort noe sånt med "Trenerhjernen" som var et veldig bra program. Svea i VG har også talent for disse type intervjuene, men det er altfor få av sånn journalistikk.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Nordlys skrev: tor apr 21, 2022 10:51 am
rdzzl skrev: tor apr 21, 2022 9:44 am Ser at du er en av gjengangerene fra Glimtforum, @Nordlys , hvorfor i alle dager går det ikke an å registrere seg? Har prøvd lenge, men uansett svar på spørsmålet for å registrere seg, går det i dass.

Utover det må jeg si jeg er veldig spent på dagens kamp. Møter et gjennomgående godt lag, blant de beste forsvarsspillerene i ligaen, en god og lojal midtbane, og et angrep som tidvis holder internasjonal klasse. Berisha møter alltid opp på jobb mot oss, så vi må være veldig påskrudde.
Jeg aner ikke. Svaret skal være "glimt 1975". Hvis ikke det virker så vet jeg ikke.

Enig om resten. Viking har et stopperpar som spiller på hvert sitt A-landslag, gode backer, bra midtbane og et angrep det lukter svidd av. Tripic hadde jeg lett tatt i Glimt. Berisha hadde nok også spilt for oss mtp. spillertypen han er, men det i knallhard konkurranse.

Jeg mener Viking er vår store utfordrer i år. Molde og LSK kommer litt bak der igjen. Håper og tror de kommer hit for å by opp til dans og møter oss høyt i banen og forsøker å dominere kampen selv. Da kan det bli artig! Ser de også har satt opp charter til kampen for supporterne så det kommer til å bli livlig på bortefeltet. Digger dem skikkelig. De jobber godt på veldig mange fronter!

Har prøvd alle varianter av glimt og 1975, og får bare beskjed om feil svar. Litt jalla. Var medlem helt tilbake til forumets begynnelse, men mista tilgang til den + e-postadressen tilknyttet.


Viking har definitivt kommet til Aspmyra med det beste kollektive presset. Når de presset som lag ut mot en av sidene våre, så de veldig bra ut. Men det koster enormt med krefter. Både vi og de var heldige som hadde sterke stenger/tverliggere i går.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics

Sampsted-analyse. Han gjør ikke noe flashy, men i år har han virkelig uppet gamet sitt et par hakk. Vil ikke bytte ham ut for noen. Ny kontrakt ASAP!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Driver og leker meg med å lage ulike typer oppsummeringer av Glimts kamper. Først og fremst er hovedidèen å lage sammendrag av en spillers kamp hver gang, men i går var kampen banens beste for meg så da måtte det bli som dette. Jeg er ganske fersk på dette så lurer på om noen har noen gode tips til bakgrunnsmusikk som jeg kan bruke på slike videoer? Bruker man copyrighted musikk blir man torpedert på sekundet så det må være noe som ikke har slike begrensninger, men ønsker ikke å bruke sånn stereotyp fotballmusikk for det blir jeg sliten av...

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: fre apr 22, 2022 3:02 pm

Driver og leker meg med å lage ulike typer oppsummeringer av Glimts kamper. Først og fremst er hovedidèen å lage sammendrag av en spillers kamp hver gang, men i går var kampen banens beste for meg så da måtte det bli som dette. Jeg er ganske fersk på dette så lurer på om noen har noen gode tips til bakgrunnsmusikk som jeg kan bruke på slike videoer? Bruker man copyrighted musikk blir man torpedert på sekundet så det må være noe som ikke har slike begrensninger, men ønsker ikke å bruke sånn stereotyp fotballmusikk for det blir jeg sliten av...
Ta opptak av når vi synger hymnen før kamp og bruke? Eller andre sanger som J-feltet synger gjennom kamoen? Vill jo gi et eget særpreg!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kan absolutt gi noe ekstra ja. Har tenkt på å bruke Glimt-sanger innimellom

Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

Nordlys skrev: fre apr 22, 2022 9:29 am https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics

Sampsted-analyse. Han gjør ikke noe flashy, men i år har han virkelig uppet gamet sitt et par hakk. Vil ikke bytte ham ut for noen. Ny kontrakt ASAP!
Sampsted er bare helt enorm. Har sakte men sikkert oppnådd å bli en av mine absolutte favorittspillere. Siste gangen han ble intervjuet så var han i tenkeboksen angående kontraktsforlengelse. Håper det betyr litt at broren hans er i Glimt og han blir et par år til.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Inntil fjorårssesongen mente jeg at han var en av dem Glimt enklest kunne erstatte om han skulle forsvinne. Nå har pendelen slått helt over for meg. Alfons er enormt viktig og verdifull for Glimt. Måten han har løftet seg offensivt i år er outstanding. Han er i den klubben som får ham til å blomstre som mest. Jeg tror ikke gresset er grønnere for ham andre steder.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Glimt har vist enormt prov på spillerlogistikk og er ikke en posisjon hvor de er særlig avhengige av et sterkt akademi. Var det noen lokale på laget i går? Saltnes kan fort regnes som selvutviklet. Viking med 5 lokale i start elleveren og 3 byttet inn. Kanskje noe B/G kan forbedre, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Var 2 på benken og 1 som kom inn av dem, ja det er en bekyring nå som vi har solgt de fleste lokale guttene ut av landet, er en del talenter som kommer, men er knallhardt å slå igjennom i dag, spesielt når andrelaget bare er i 3 div. Og nivå forskjellen blir så stor at man må låne ut til andre for gi dem erfaring. Ingen lag som spiller som B/G som vi kan låne ut til slik at de kan spilles inn i rollene man vill bruke dem i, og i tillegg blir unguttene kjapt utålmodige og drar utenlands så snart sjangsen gir seg desverre. Så er et felt klubben kan bli bedre på!

Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

Viktige poenger som tas opp angående veien fra akademi/ungdomslag til A-lag. Det har vært litt frustrerende å se typer som Melkersen, Tounekti og Hauge bli solgt for i mine øyne lommerusk i forhold til hva de kunne ha blitt på A-laget. Ihvertfall Tounekti og Melkersen. Nå er det engang slik at fotballen på logistikksiden har forandra seg enormt. Aktive agenter jobber aktivt for at unggutta skal selges til det store utland med håp om at gresset er så mye grønnere der. Mye vanskeligere å holde på unge spillere nå enn bare for få år siden. Virker dog som det er e del lovende unggutter på Glimt2.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Pondus69 skrev: fre apr 22, 2022 7:28 pm Viktige poenger som tas opp angående veien fra akademi/ungdomslag til A-lag. Det har vært litt frustrerende å se typer som Melkersen, Tounekti og Hauge bli solgt for i mine øyne lommerusk i forhold til hva de kunne ha blitt på A-laget. Ihvertfall Tounekti og Melkersen. Nå er det engang slik at fotballen på logistikksiden har forandra seg enormt. Aktive agenter jobber aktivt for at unggutta skal selges til det store utland med håp om at gresset er så mye grønnere der. Mye vanskeligere å holde på unge spillere nå enn bare for få år siden. Virker dog som det er e del lovende unggutter på Glimt2.
Glimt 2 spiller på norsk nivå 4. Det holder ikke for talentfulle 16-20 åringer. Bodø burde ha et lag på nivå 3, eller i 2. divisjon, minst. Ser på nettet at Junkeren i 3. divisjon så langt ligger bra ann - foreløpig. Glimt burde samarbeide med andre klubber i Bodø for å gi et tilbud til de som fortsatt ikke er gode nok for A-laget. Det er mye lettere å bo hjemme som 17-18 åring enn å dra ut til andre deler av landet. Merkelig at en fotballby som Bodø ikke har noe etablert 2. divisjonslag.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

At Glimt skal satse på å hjelpe Junkeren opp i 2. divisjon har vært en fanesak for meg i flere år. Akkurat nå virker det som om de heller forsøker å konkurrere med dem. Med de fleksible utlånsordningene for unge spillere så er jo Junkeren perfekt som andrelag for de aller beste ungguttene.

Ift. dette med egenutviklede talenter på laget så er jo det noe man absolutt ønsker. Men nå har jo Glimt solgt de fleste ut av landet som hadde tatt plass på laget. Det er litt tynt i rekkene akkurat nå for tiden, men det største talentet som egentlig skulle komme opp nå dro jo fra oss før han var kjønnsmoden (Schjelderup). Men finnes alltid forbedringsmulighet. Det er jo bare å se til Island så ser man jo at det går an å produsere flere toppspillere enn vi gjør nå med såpass få innbyggere.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Crazy Horse skrev: fre apr 22, 2022 8:58 pm
Pondus69 skrev: fre apr 22, 2022 7:28 pm Viktige poenger som tas opp angående veien fra akademi/ungdomslag til A-lag. Det har vært litt frustrerende å se typer som Melkersen, Tounekti og Hauge bli solgt for i mine øyne lommerusk i forhold til hva de kunne ha blitt på A-laget. Ihvertfall Tounekti og Melkersen. Nå er det engang slik at fotballen på logistikksiden har forandra seg enormt. Aktive agenter jobber aktivt for at unggutta skal selges til det store utland med håp om at gresset er så mye grønnere der. Mye vanskeligere å holde på unge spillere nå enn bare for få år siden. Virker dog som det er e del lovende unggutter på Glimt2.
Glimt 2 spiller på norsk nivå 4. Det holder ikke for talentfulle 16-20 åringer. Bodø burde ha et lag på nivå 3, eller i 2. divisjon, minst. Ser på nettet at Junkeren i 3. divisjon så langt ligger bra ann - foreløpig. Glimt burde samarbeide med andre klubber i Bodø for å gi et tilbud til de som fortsatt ikke er gode nok for A-laget. Det er mye lettere å bo hjemme som 17-18 åring enn å dra ut til andre deler av landet. Merkelig at en fotballby som Bodø ikke har noe etablert 2. divisjonslag.
Burde ha et lag på nivå 3, eller i 2.divisjon?? 2.divisjon er jo nivå 3. Er bare odd og Vålerenga som har andrelag på høyere nivå enn Glimt i år. 2.divisjon i dag består av kun 28 lag, så er ikke så enkelt å komme opp dit, og det et ikke akkurat noen fordel å komme Nord Norge på det nivået. Nord Norge har nå kun 4 av landets 60 klubber på de 3 øverste nivåene.
Skulle gjerne sett at andrelaget og eller Junkeren spilte seg opp, men å etablere seg i en såpass proff liga er ikke bare enkelt.
Men synd at det får slike konsekvenser at et supertalent som Andreas Schjelderup stagnerer i et bedritent dansk lag.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kan legge til at hverken Bergen, Trondheim eller Stavanger har 2.divisjonslag.
Byer med mer enn 1 lag i de 3 øveste divisjoner: Oslo, Trondheim, Bergen, Tromsø ( i alle fall 2 lag fra samme kommune), Molde (Træff er nyopprykket) og Haugesund + Skien som har 2 Odd lag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»