Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Kalle73

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Kalle73 »

Forøvrig godt å se Fet tilbake på banen i går, og at terriermentaliteten hans er på plass. Presspillet fra en sånn spiller er et lite mareritt å spille mot.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Nordlys skrev: man mai 15, 2023 12:46 pm Savner et åpent møte med KK. Det er sjelden han får kritiske spørsmål og i et slikt nettmøte er det kanskje lettere å få disse gjennom da det er privatpersoner som stiller spørsmålene og ikke mediekonserner som legger seg litt for mye på rygg for å ikke miste tilgangen. Glimt gir begrenset med tilgang til media allerede.
Med all respekt, dette er noe av det rareste jeg har lest på en stund.

Etter åtte kamper har vi kun tapt totalt to poeng og vi har allerede ei voksen luke ned til resten av tabellen. Kjetil Knutsen, mest sannsynlig den nest beste eliteserietreneren i norsk fotballs historie etter Nils Arne Eggen skal da selvsagt ikke i noe nettmøte med supportere som tror de har mer peiling.

Biscan

Legg inn av Biscan »

Kalle73 skrev: ons mai 17, 2023 9:18 am Trur litt for mange Glimt-fans vil sammenligne alt med 2020-sesongen, og det blir feil. Det var et fotballag som jeg ikke tror vil få se noe lignende på mange mange år. Men ja, vi har hatt en god porsjon gullhår (som jeg mener vi overhodet IKKE hadde i fjor). Man ser fortsatt at både Odin, Omar, Moumbagna og Sørensen har en del å gå på relasjonsmessig, og det er bare å håpe ting setter seg før ecupkvalik. Med et så shaky forsvar som nå så ryker vi lett ut der med et par dårlige kamper.
Man kan da kunne forvente fremgang og en viss standard uten at man skal bli beskyldt for å sammenligne med 2020.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Glimt2020 skrev: ons mai 17, 2023 1:55 pm Med all respekt, dette er noe av det rareste jeg har lest på en stund.

Etter åtte kamper har vi kun tapt totalt to poeng og vi har allerede ei voksen luke ned til resten av tabellen. Kjetil Knutsen, mest sannsynlig den nest beste eliteserietreneren i norsk fotballs historie etter Nils Arne Eggen skal da selvsagt ikke i noe nettmøte med supportere som tror de har mer peiling.
Det er ikke fordi jeg tror jeg har mer peiling, men heller at jeg opplever at noen spørsmål på disponeringer/taktikk osv. ikke blir stilt av media og at et åpent møte gir anledning til å stille disse litt tøffe spørsmålene selv. For man lurer jo på hvorfor Isak Amundsen ikke spiller oftere eller hvorfor Glimt ikke involverer indreløperne tidligere i angrepsspillet i kamper hvor motstanderen pakker igjen rommene rundt 16-meteren og rommene blir mikroskopiske. Det finnes sikkert veldig fornuftige svar, men når de aldri blir stilt så blir det jo noe man brenner inne med. Det er like mye folkeopplysning fra Glimts side å regne som noe annet.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Nordlys skrev: ons mai 17, 2023 6:19 pm
Glimt2020 skrev: ons mai 17, 2023 1:55 pm Med all respekt, dette er noe av det rareste jeg har lest på en stund.

Etter åtte kamper har vi kun tapt totalt to poeng og vi har allerede ei voksen luke ned til resten av tabellen. Kjetil Knutsen, mest sannsynlig den nest beste eliteserietreneren i norsk fotballs historie etter Nils Arne Eggen skal da selvsagt ikke i noe nettmøte med supportere som tror de har mer peiling.
Det er ikke fordi jeg tror jeg har mer peiling, men heller at jeg opplever at noen spørsmål på disponeringer/taktikk osv. ikke blir stilt av media og at et åpent møte gir anledning til å stille disse litt tøffe spørsmålene selv. For man lurer jo på hvorfor Isak Amundsen ikke spiller oftere eller hvorfor Glimt ikke involverer indreløperne tidligere i angrepsspillet i kamper hvor motstanderen pakker igjen rommene rundt 16-meteren og rommene blir mikroskopiske. Det finnes sikkert veldig fornuftige svar, men når de aldri blir stilt så blir det jo noe man brenner inne med. Det er like mye folkeopplysning fra Glimts side å regne som noe annet.
Joda, ser den. Men når det gjelder f.eks det med stopperne så vurderer trenerne åpenbart at Moe og Lode er de beste for øyeblikket. De ser spillerne hver bidige dag på trening og har vel et mye bedre grunnlag enn supporterne til å skjønne hvem som bør spille.

Isak er god han, men personlig synes jeg han har fått ufortjent mye kred fra supporterne samtidig som jeg synes Lode får ufortjent mye tyn fra supporterne. Freddy Toresen sa det godt i Studio Glimt - han klarte ikke å skjønne hva Marius Lode har gjort galt for å bli så upopulær blandt enkelte av supporterne.

Jeg er langt fra noen ekspert, men selv jeg klarte å se hvordan Isak ofte havnet i trøbbel da han forsøkte å forsere ledd i pre-season. Men hva jeg mener er uansett urelevant. Det er Kjetil som bestemmer og han trenger og ønsker nok ikke å forklare omverden inngående om hvorfor han gjør som han gjør.

Selvfølgelig er ikke han perfekt han heller, men når man er trener så tror jeg det lønner seg å kjøre på med det man har tro på fungerer. Og når vi ser på prestasjonene til Glimt de siste fem årene så er det jo åpenbart at ting fungerer ganske bra.

boombis

Legg inn av boombis »

Jeg ser at vi skårer 3 ganger så mange mål som vi slipper inn. Angrep er altså det beste forsvar!

Ikke alt er perfekt, men det tror jeg også laget er klar over. Nå har vi vel ikke kamp før Mosjøen i neste uke. Kanskje tid til å terpe på detaljer.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Da er neste kamp cupen i mot Marcus og Martinus(Mosjøen IL), får man se en del andre i den kampen som vi kunne ha vunnet med 3 rekka?

Kunen ha tenkt meg å se dette

Faye Lund
Elabdellaoui Amundsen Bjørtuft Sørensen
Fet Tjærandsen-Skau* Sjøvold
Sørli Nordås Zugelj

* Vetti om Tjærandsen-Skau er skadet og om Vetti er frisk

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Syns vi skal være veldig forsiktig med å starte med så mange spillere som ikke har spilt 45+, spesielt om det er fordi de har vært langtidsskader.
Satser på at Konradsen, Jeppe Kjær, Lucas Kubr, alle også får seg noen minutter.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Det er bra for "gutta" at vi får litt pause mellom kampene.
I mellomtiden har jeg synsa og gjetta meg fram til hva jeg tror vi kan forvente oss i sommervinduet.
Formatteringa ligner sikkert ikke grisen. Men det er jo alltid morsomt å diskutere spillerlogistikk, så jeg håper det unnskyldes.

Antakelser

Først og fremst antar jeg at vi tilbyr Tjærandsen-Schau og Konradsen nye kontrakter.
Antar også at ikke Mvuka sitt lån blir forlenget.
Vi er nødt til å avslå et ganske stort bud på Hugo Vetlesen dersom han skal spille med oss ut sesongen. Det tror jeg ikke vi gjør -- vi har sikkert gjort en avtale med han om dette. Forhåpentligvis får vi bruke han i conference-kvalikk først.
X-faktor kan være et potensielt salg på Pemi som, nå som det er spisskrise i Europa, plutselig kan være en attraktiv spiller for utenlandske klubber, selv om han bare har vært god i noen måneder. Tror vi kan få enda mer for han om vi fortsetter å utvikle han til slutten av sesongen.
Har også en følelse av at Amundsen begynner å få nok av å spille 3 minutter på overtid her og der. Forhåpentligvis klarer han å spille seg inn i laget før begeret renner over.

Gjenværende

Da gjenstår: Sjøvold, Konradsen, Vetti, Fet, Grønbæk, Saltnes, Tjærandsen-Schau, Berg og Kjær som midtbanealternativer.
Altså ingen problem med hverken mengden eller fremtidspotensial. Men det er nok både et knepp ned og mye å be om at Saltnes skal komme rett inn og erstatte Vetlesen.
Det er kanskje mye å be om, også, at Fet kommer rett inn og kan spille 40 kamper på et høyt nivå, etter å ha vært ute så mye.
For Sjøvold og Kjær er det for tidlig. Vetti, Konradsen, og Schau kan vi vel heller ikke stole på at skal holde seg friske.
Så derfor tror jeg vi ender opp med å hente inn en midtbanespiller.

Hadde dette vært i 2020/2021 så tror jeg vi hadde satsa skikkelig på å spille inn Sjøvold som indreløper, men når vi skal ut og krige om europagruppespill så blir den oppgaven litt vel stor for en tenåring.

Ny midtbanespiller?

Drømmen hadde vært Håkon Evjen tilbake, men han har jo nettopp bytta klubb og virker å trives i Brøndby.
Stefan Johansen vil kanskje hjem en tur før han legger opp? Jeg er skeptisk til både lønn og prestasjonsnivå, men han har jo faktisk noe uoppnådd i Glimt + har vært kaptein på diverse ganske gode lag de siste årene.

Iver Fossum har vært nevnt som en spiller som kanskje kunne tenkt seg å restarte karrieren i norge. Han har jo langt fra nådd sitt potensial, og passer ganske godt inn i stilen her. Det kunne vært interessant.
Fra Eliteserien passer kanskje Filip Jørgensen, Conrad Wallem (jeg vet folk er uenige men jeg tror han kan bli en enorm indreløper/ving med rett coaching), Kevin Krygård har jeg også troen på selv om han kanskje hadde vært bedre egnet til å erstatte Patrick Berg på sikt - enn å spille indreløper for oss.
Victor Torp ser bra ut de gangene jeg ser S08. Herman Stengel har vært knallgod i flere sesonger nå. Andre spillere som er gode nok ser jeg som usannsynlige.

Ny ving?


Siden Mvuka også forsvinner, så står vi i en litt merkelig posisjon med front-trioen. Zugelj må enda bevise noe over tid. Sørli tror jeg ikke vi kan forvente skal spille hver kamp. Kjær virker å være tiltenkt en indreløper-rolle.
Så da er vi egentlig ganske tynt bemannet på vingene. Spesielt med tanke på at Pellegrino sliter med litt diverse og begynner å dra på årene. Petter Nosa har ikke akkurat satt Obos i fyr og flamme siden overgangen, og er en spiller jeg egentlig anseer som et nytt Mvuka-prosjekt. 12-18 måneder med god utvikling og noen minutter her og der, før vi kan begynne å forvente så veldig mye.

Tobias Heinz hadde jeg lyst på før han kom tilbake til Sarpsborg, og nå rett før han forlot igjen. Han har heller ikke herja i bulgarsk serie, og kanskje europafotball med Glimt kan friste? Dette er en spiller som Knutsen kan få enormt mye ut av - potensiell landslagsspiller.

Jens Petter Hauge, trenger en fullstendig reset, men virker ikke å være mentalt klar for dette. Det er litt synd, for her hadde norge et enormt balltalent som flyttet til litt for store oppgaver i utlandet. Veldig bra videresalgsobjekt, også, om vi skulle få skikk på han igjen.

Tobias Gulliksen, mega-potensial. Det er ofte et bra tegn når Molde er interessert i unge spillere fra Godset, Odd, osv. Her er det en spiller som virkelig kunne vokst på å flytte på seg og komme inn i vårt treningsregime.

Vetle Egeli, ikke en ving, men jeg regner med vi følger et slikt talent tett.

Samuel Pedro, herjer for Jerv i Obos og ser ut som en million. Kanskje dette er noe som er verdt å hente inn? Til tider internasjonalt snitt i avslutningene.

Sander Kartum, KBK klarte å holde interessenter unna i vinter, men dette er en spiller som er god nok til å rotere i en posisjon på et godt lag i Eliteserien.

Mats Thorsnes, jeg regner med vi følger Åsanetalentet ganske tett. Så enormt bra ut i fjor, og har definitivt potensial til å være en dominant spiller i Eliteserien.
Det hadde vært rått med Thorsnes, Sjøvold og Skeide på midtbanen om et par år :)

Sondre Ørjasæter, bare 19 men var linka til oss i fjor. Har fremdeles mye å gå på når det gjelder produksjon, men er utvilsomt et mega-talent.

Jeg er i hvert fall enormt spent på hvordan troppen ser ut når vi skriver august måned.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

En stk venstreving er alt jeg ser etter, en skikkelig dribblefant med innleggskvalitet som kan brukes når Pelle må spares og kan bruke et par sesonger på å bli skikkelig klar for å herje for oss.

Ørjasæter bør være på listen vår

Jay Tee Kamara hos Ljungskile, skikkelig dribblefant, hurtig

Filip Bundgaard dansk u19 spiller som kan bekle alle posisjoner framme. Hurtig, småpen teknikk og har til tider noen fantastiske innbolveringer på bannen, mye bra innlegg, litt lite mål

Gustav Christensen dansk U19 spiller, ekstremt målfarlig venstreving som kan bekle hele frontrekka rask, meget bra skudd og inleggsfot og som sagt ekstremt målfarlig


Dennis Johnsen sliter benken i Serie B, har mye av det vi ser etter i en ving, spørs på holdningene. Tviler stort på han.

Jens Petter Hauge komme seg hjem og få fart på karrieren igjen, trenger å prate mye med Mannsverk. Har mine tvil på at han kommer nå.

Topi Keskinen: finsk u21 spiller som ligger ann til å spille for landslaget der snart. HJK han spiller for

Dicko Eng, hadde vært gøy å hente fra enga, men har 0 tro på det.

Var noen til men kommer ikke på navn i farten.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Noen bra navn der. Er også litt skeptisk til Johnsen da jeg har hørt at han har hatt litt holdningsproblemer tidligere. Råmaterialet er det ingenting å si på da.
Keskinen er en typisk FC Midtjylland-signering som går til en annen klubb to år senere for 150 mill. Håper vi er på ball der også.
Spent på hvilke vinger som spiller i Glimt i sommer/neste år.

dani07

Legg inn av dani07 »

JonSnow skrev: fre mai 19, 2023 6:29 pm En stk venstreving er alt jeg ser etter, en skikkelig dribblefant med innleggskvalitet som kan brukes når Pelle må spares og kan bruke et par sesonger på å bli skikkelig klar for å herje for oss.

Ørjasæter bør være på listen vår

Jay Tee Kamara hos Ljungskile, skikkelig dribblefant, hurtig

Filip Bundgaard dansk u19 spiller som kan bekle alle posisjoner framme. Hurtig, småpen teknikk og har til tider noen fantastiske innbolveringer på bannen, mye bra innlegg, litt lite mål

Gustav Christensen dansk U19 spiller, ekstremt målfarlig venstreving som kan bekle hele frontrekka rask, meget bra skudd og inleggsfot og som sagt ekstremt målfarlig


Dennis Johnsen sliter benken i Serie B, har mye av det vi ser etter i en ving, spørs på holdningene. Tviler stort på han.

Jens Petter Hauge komme seg hjem og få fart på karrieren igjen, trenger å prate mye med Mannsverk. Har mine tvil på at han kommer nå.

Topi Keskinen: finsk u21 spiller som ligger ann til å spille for landslaget der snart. HJK han spiller for

Dicko Eng, hadde vært gøy å hente fra enga, men har 0 tro på det.

Var noen til men kommer ikke på navn i farten.
JP var en av de få som aldri brukte Mannsverk, hverken individuelt eller som en del av en gruppe. JP er ikke mentalt klar for å komme hjem til lille Bodø, og det vil bli dårlig for begge parter om det skjer nå.

fata_morgana

Legg inn av fata_morgana »

Rørende at Japhet vinner cupgull med Brann. Svært god spiller, som dessverre var vel mye skadet i Glimt. Og enda verre er det at vi røk ut av semifinalen mot LSK. Håper vi kan ta cupgull i år. Alt for lenge siden sist.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

fata_morgana skrev: lør mai 20, 2023 6:03 pm Rørende at Japhet vinner cupgull med Brann. Svært god spiller, som dessverre var vel mye skadet i Glimt. Og enda verre er det at vi røk ut av semifinalen mot LSK. Håper vi kan ta cupgull i år. Alt for lenge siden sist.
Hadde nå helst at han tok sølv med Brann og deretter sluttet seg til mesterlaget Bodø/Glimt og feiret cupgullet, det hadde vært episk :D

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Helgas status på en del eks- og utleide Glimt-spillere:

Håkon Evjen scoret Brøndbys mål i 1-1-kampen mot Viborg. Målet.

Marius Høibråten og Kasper Junker spilte begge for sine respektive japanske lag. Junker scoret to mål.

Alfons Sampsted satt hele kampen på benken for Twente mot RKC Waalwijk. Det samme gjorde Elias Melkersen for Sparta Rotterdam mot Cambuur.

Victor Boniface scoret USGs mål i 1-1-kampen mot Genk i Belgia. Det er to kamper igjen av sesongen og USG ligger a poeng med Royal Antwerp på toppen av tabellen. Lagene møtes i siste kamp og vinneren der blir mest sannsynlig seriemester. Boniface har 9 mål og 8 assist så langt i serien.

JPH satt hele kampen på benken for Gent og har nå vært uten spilletid siste to måneder.

Philip Zinckernagel har gjort en god sesong for Standard Liege, men spilte ikke i helga grunnet skade. Han har notert seg for 10 mål og 2 assist så langt denne sesongen.

Vegard Leikvoll Moberg scoret seiersmålet for Kongsvinger mot Raufoss. Andreas van der Spa spilte hele kampen for Sogndal mot Ranheim. Adan Hussein satt på benken for Moss og det samme gjorde Marcus Andersen for Hødd.

I samme divisjon spilte Syver Skeide 84 minutter for Hødd mot Fredrikstad. Petter Nosakhare Dahl var ubenyttet reserve for KFUM Oslo.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.an.no/har-oppgradert-for-50 ... -4-1759522

AN-sak om "Nye Aspmyra". Glimt har investert 50 millioner for å ruste opp fasilitetene sine. Hvordan Glimts medieavdeling ikke har hevet seg rundt og laget en "House Tour" med noen spillere er beyond me.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Du kan jo foreslå det for Niklas på twitter. Han svarer ofte der :)

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: man mai 22, 2023 9:24 am https://www.an.no/har-oppgradert-for-50 ... -4-1759522

AN-sak om "Nye Aspmyra". Glimt har investert 50 millioner for å ruste opp fasilitetene sine. Hvordan Glimts medieavdeling ikke har hevet seg rundt og laget en "House Tour" med noen spillere er beyond me.
Desverre er ikke mediavdelingen den mest proaktive man kunne ha hadd, de gjør en bra jobb, men det er mye som kunne ha vært bedre med litt mere proffe folk samme som at økonomi delen ikke utnytter potensialet til klubben bra nokk, butikken enda ikke har fått ut fingeren for å sende vare ut av landet. Mye er bra men mange detaljer qom kan bli mye bedre med små grep.

PS!
Send et forslag til B/G så kommer det nokk noe rimelig snart fra Niklas og co

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Dahl kommer fra Kåffa i sommervinduet og Skeide etter sesongen, var det så?
Isåfall er det jo mulig Kåffa heller vil forme laget slik de vil ha det ut sesongen enn å bruke Dahl?

qua

Legg inn av qua »

rdzzl skrev: fre mai 19, 2023 4:37 pm
Sondre Ørjasæter, bare 19 men var linka til oss i fjor. Har fremdeles mye å gå på når det gjelder produksjon, men er utvilsomt et mega-talent.
Sondre forlenga kontrakten sin med Sogndal ut 2024 sesongen for eit par veker sidan. Tvilsomt at han flytter på seg allerede til sommaren.

Han er i hvert fall ein spennande spelar.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Kalle73 skrev: man mai 22, 2023 1:10 pm Dahl kommer fra Kåffa i sommervinduet og Skeide etter sesongen, var det så?
Isåfall er det jo mulig Kåffa heller vil forme laget slik de vil ha det ut sesongen enn å bruke Dahl?
Jeg har sett Dahl litt i denne sesongen.
Er utelukkende sportslige prestasjoner som gjør at han er benket.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg ble ikke overbevist av det lille jeg fikk se av Dahl, men det er litt symptomatisk for markedet for tiden. Det er få virkelig store kanttalenter og de som finnes er gjerne i en eliteserieklubb allerede og blir svindyr.

Hadde Mvuka vært i Brann og ikke Åsane hadde han nok neppe vært Glimt-spiller i dag.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Er for meg ganske virkelighetsfjernt at enkelte mener Nosa skal bidra i særlig grad for Glimt i 2023..

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nosa skal nokk bruke 1-1,5 år på å venne seg til B/G sitt system som mange av de andre spillerne gjør.
Ekstremt få som går rett inn og tar en plass på laget, men når de først er klare så slår de fleste rimelig heftig til.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Bilder fra Kippermoen av Mosjøens generalprøve mot Kolstad. Noen gule flekker her og der, men synes banen seg ganske bra ut. Blir artig med gresskamp!



5-3-seier til Mosjøen for 105 år siden. Jeg vil vite hva billettprisen for å stå inni mål var på :lol:

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Rent Trav skrev: man mai 22, 2023 2:39 pm
Kalle73 skrev: man mai 22, 2023 1:10 pm Dahl kommer fra Kåffa i sommervinduet og Skeide etter sesongen, var det så?
Isåfall er det jo mulig Kåffa heller vil forme laget slik de vil ha det ut sesongen enn å bruke Dahl?
Jeg har sett Dahl litt i denne sesongen.
Er utelukkende sportslige prestasjoner som gjør at han er benket.
Håper det ikke har gått til hue på gutten at han skal til Glimt, for da tror jeg han får en knallhard landing. Knutsen virker å være nådeløs omde ikke finner rette innstillinga, jfr Sammy Skytte.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: tir mai 23, 2023 9:17 am 5-3-seier til Mosjøen for 105 år siden. Jeg vil vite hva billettprisen for å stå inni mål var på :lol:
Da jeg spilte langt nede i divisjonene på 90-tallet sto folk overalt rundt banen på kamp. Tidvis helt opptil stengene.
En gang med ei bikkje, som gjorde et byks innafor stanga og faktisk redda et mål for oss.
Dommeren var helt i villrede, ikke kunne han dømme mål siden ballen ikke hadde vært inne i mål, ikke kunne han dømme corner siden ballen ikke hadde vært over dødlinja og ikke kunne han dømme frispark siden det ikke var noen forseelse av noen på laget.
Men fyren med bikkja blei bedt om å fjerne seg....

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: tir mai 23, 2023 9:38 am
Nordlys skrev: tir mai 23, 2023 9:17 am 5-3-seier til Mosjøen for 105 år siden. Jeg vil vite hva billettprisen for å stå inni mål var på :lol:
Da jeg spilte langt nede i divisjonene på 90-tallet sto folk overalt rundt banen på kamp. Tidvis helt opptil stengene.
En gang med ei bikkje, som gjorde et byks innafor stanga og faktisk redda et mål for oss.
Dommeren var helt i villrede, ikke kunne han dømme mål siden ballen ikke hadde vært inne i mål, ikke kunne han dømme corner siden ballen ikke hadde vært over dødlinja og ikke kunne han dømme frispark siden det ikke var noen forseelse av noen på laget.
Men fyren med bikkja blei bedt om å fjerne seg....
Hva med å fyre av skuddet såpass hardt i slike tilfelle at dersom et dyr skulle komme hoppende inn og redde et mål så ville dette dyret få en slik alvorlig trøkk at det aldri ville funne på å hoppe inn på banen igjen noensinne?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Korgutt skrev: tir mai 23, 2023 9:53 am
Kalle73 skrev: tir mai 23, 2023 9:38 am
Nordlys skrev: tir mai 23, 2023 9:17 am 5-3-seier til Mosjøen for 105 år siden. Jeg vil vite hva billettprisen for å stå inni mål var på :lol:
Da jeg spilte langt nede i divisjonene på 90-tallet sto folk overalt rundt banen på kamp. Tidvis helt opptil stengene.
En gang med ei bikkje, som gjorde et byks innafor stanga og faktisk redda et mål for oss.
Dommeren var helt i villrede, ikke kunne han dømme mål siden ballen ikke hadde vært inne i mål, ikke kunne han dømme corner siden ballen ikke hadde vært over dødlinja og ikke kunne han dømme frispark siden det ikke var noen forseelse av noen på laget.
Men fyren med bikkja blei bedt om å fjerne seg....
Hva med å fyre av skuddet såpass hardt i slike tilfelle at dersom et dyr skulle komme hoppende inn og redde et mål så ville dette dyret få en slik alvorlig trøkk at det aldri ville funne på å hoppe inn på banen igjen noensinne?
Tviler på at han som skøyt hadde bikkja med i beregningene.
Og så er det mulig jeg var borti ballen og den bare holdt på å trille inn ved stolperota, men det er jeg mer usikker på.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Start 11 mot MIL i morgen

Julian Faye Lund – Morten Ågnes Konradsen, Isak Helstad Amundsen, Marius Lode, Adam Sørensen – Jeppe Kjær, Fredrik Sjøvold, Albert Grønbæk – Sondre Sørli, Lasse Nordås, Nino Zugelj

Benken:
Lucas Kubr, Mats Pedersen, Magnus Brøndbo, Isak Sjong, Magnus Antonsen, Aleksander van Der Spa og Isak Hammadou.

Liker at vi har tatt med mange ungutter som får se litt på nivået på trening og kanskje får seg noen minutter samt at vi sparer en del spillere

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»