Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
DuncanE

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av DuncanE »

Wallez skrev: fre jan 27, 2023 7:39 pm 50 mill ++ er veldig godt betalt for en spiller som tross alt ikke har hatt sitt definitive gjennombrudd på førstelaget enda. Samtidig ser vi jo om mulig enda tynnere ut offensivt, og sånn sett kan dette være et skikkelig kukstykke. Håper vi beholder Vetlesen i det minste, hvis ikke er jo høyresida ganske tynn, nå som vi endelig begynner å få skikk på venstresida.
Tja, 2 ut og 10 inn gjør dere vel ikke nødvendigvis svekket ;)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

DuncanE skrev: fre jan 27, 2023 7:43 pm Ingen skal komme her og si at dere har blitt storforlangende og at salgssummene har gått til hodet på dere.
En Mvuka som leverer stabilt sluttprodukt kan spille fast på et godt lag i de største ligaene. Skummelt å spå slikt, men et lag som Valencia, Sevilla, Everton, Bayer Leverkusen kan han klare.
Sist redigert av Nordlys den fre jan 27, 2023 7:48 pm, redigert 1 gang totalt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

DuncanE skrev: fre jan 27, 2023 7:43 pm
Taururu skrev: fre jan 27, 2023 7:19 pm
FranciscoM skrev: fre jan 27, 2023 7:00 pm Var ikke 50 mill litt stusselig da?
Jo, det tenker jeg og. Har 3 år igjen av kontrakten, så 70-80mill burde vært på sin plass. Bør sikre seg gode videresalgsprosenter også
Ingen skal komme her og si at dere har blitt storforlangende og at salgssummene har gått til hodet på dere.
Vålerenga jeg

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

DuncanE skrev: fre jan 27, 2023 7:43 pm
Taururu skrev: fre jan 27, 2023 7:19 pm
FranciscoM skrev: fre jan 27, 2023 7:00 pm Var ikke 50 mill litt stusselig da?
Jo, det tenker jeg og. Har 3 år igjen av kontrakten, så 70-80mill burde vært på sin plass. Bør sikre seg gode videresalgsprosenter også
Ingen skal komme her og si at dere har blitt storforlangende og at salgssummene har gått til hodet på dere.
Nå er det vel ingen av de to du siterte som er Glimt-supportere?

Skjønner godt at Glimt selger, 50 mill er spinnvilt for en ving som scoret 2 mål i fjor og enda ikke helt har slått ut i full blomst. Så er jeg selvsagt litt bekymret for hva dette betyr for Conference League-troppen (til serien regner jeg med/håper jeg man får inn en erstatter), men å si nei til 50 millioner for Mvuka hadde vært sprøtt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bjørka skrev: fre jan 27, 2023 7:47 pm
DuncanE skrev: fre jan 27, 2023 7:43 pm
Taururu skrev: fre jan 27, 2023 7:19 pm

Jo, det tenker jeg og. Har 3 år igjen av kontrakten, så 70-80mill burde vært på sin plass. Bør sikre seg gode videresalgsprosenter også
Ingen skal komme her og si at dere har blitt storforlangende og at salgssummene har gått til hodet på dere.
Nå er det vel ingen av de to du siterte som er Glimt-supportere?

Skjønner godt at Glimt selger, 50 mill er spinnvilt for en ving som scoret 2 mål i fjor og enda ikke helt har slått ut i full blomst. Så er jeg selvsagt litt bekymret for hva dette betyr for Conference League-troppen (til serien regner jeg med/håper jeg man får inn en erstatter), men å si nei til 50 millioner for Mvuka hadde vært sprøtt.
Da beklager jeg ;)

dani07

Legg inn av dani07 »

Er ikke sånn at jeg har noe lyst å selge Mvuka, men om norske klubber skal si nei til 50 millioner for vingspillere på 20 år som ikke har slått til for fullt ennå, og som har 4 mål på sånn 55 kamper, da er vi på bærtur.

Deila

Legg inn av Deila »


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Selg, for svingende!

Bjørka

Legg inn av Bjørka »



Totalramme på 70 mill… Man kan jo ikke si nei.

Men nå håper jeg virkelig vi beholder Vetlesen.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

50 mil for Mwuka er mye når han enda ikke har vist sluttprodukt. Rettelse 70 mil.

Hadde håpt qt han skulle slå til i år, men nå ligger virkelig veien åpen for de andre å slå til. Så får vi bare hente inn et talent til.
Sist redigert av JonSnow den fre jan 27, 2023 7:57 pm, redigert 1 gang totalt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Faniel Tewelde fra Odd inn nå. Please. Og ny ettårskontrakt på Hugo. Pluss en reell utfordrer til Pelle.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Kanskje man ser for seg at man har talentet som skal erstatte han allerede, i Jeppe Kjær? Både han og Zugelj kan jo bli veldig bra. Koomson har man jo også, men han er jeg mer skeptisk til.

Disse neste dagene blir ulidelig spennende, både mtp å beholde Vetlesen og å få inn en keeper.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Bjørka skrev: fre jan 27, 2023 7:54 pm

Totalramme på 70 mill… Man kan jo ikke si nei.

Men nå håper jeg virkelig vi beholder Vetlesen.
Kan det bety 50 mill med engang og at resten er evt bonuser? Siden det meldes forskjellige summer

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Taururu skrev: fre jan 27, 2023 7:59 pm Kan det bety 50 mill med engang og at resten er evt bonuser? Siden det meldes forskjellige summer
Regner med det er 50 mill med en gang, og så opp mot 20 til etter et visst antall kamper spilt e.l. Litt som avtalen til Botheim, der det var snakk om 60 først, og så opp mot 100 dersomatte hvisomatte diverse greier.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Bjørka skrev: fre jan 27, 2023 7:57 pm Kanskje man ser for seg at man har talentet som skal erstatte han allerede, i Jeppe Kjær?
Tror Glimt gjør veldig lurt i å fortsette med Kjær på indreløper. Han er veldig lik Ødegaard - silkefot og teknikk, elsker å slå lure stikkere, men har ikke det råeste tempoet. Sånt passer best inne i banen.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Bjørka skrev: fre jan 27, 2023 8:02 pm
Taururu skrev: fre jan 27, 2023 7:59 pm Kan det bety 50 mill med engang og at resten er evt bonuser? Siden det meldes forskjellige summer
Regner med det er 50 mill med en gang, og så opp mot 20 til etter et visst antall kamper spilt e.l. Litt som avtalen til Botheim, der det var snakk om 60 først, og så opp mot 100 dersomatte hvisomatte diverse greier.
Om det stemmer forstår jeg Glimt bedre, og ihvertfall om de i tillegg har sikret seg en rundt 10% i videresalgsprosenter

lund

Legg inn av lund »

70 mill for Mvuka før han egentlig har prestert noe. Altså, 50 % av "ansvaret" for disse ville prisene må vel nesten Haaland og Ødegaard.

Taururu

Legg inn av Taururu »

lund skrev: fre jan 27, 2023 8:12 pm 70 mill for Mvuka før han egentlig har prestert noe. Altså, 50 % av "ansvaret" for disse ville prisene må vel nesten Haaland og Ødegaard.
Og/eller Glimt og Moldes innsats i Europa

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

B/G har vist seg fram i flere sesonger i Europa, det hjelper på veldig for prisen og at spillere vill hit, samt at norske spillere er hot pga. Ødegaard og Bratuen med flere.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

70 mill for Mvuka… At det går an. Helt latterlig pris.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Mvuka kommer til å drepe det i kontinental fotball. Solbakken vil floppe, Mvuka kommer til å gjørra det så fettbra

boombis

Legg inn av boombis »

Lurer på om Glimt prøver å selge hele stallen i år?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Kan god selge Espejord, Lode, Sørli og Komsoon for min del, blir vel 2-300 mil for de 4 og helle få tak i noen talenter til.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

JonSnow skrev: fre jan 27, 2023 8:19 pm B/G har vist seg fram i flere sesonger i Europa, det hjelper på veldig for prisen og at spillere vill hit, samt at norske spillere er hot pga. Ødegaard og Bratuen med flere.
Men alle Glimt-eksportene har floppet.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:01 pm
JonSnow skrev: fre jan 27, 2023 8:19 pm B/G har vist seg fram i flere sesonger i Europa, det hjelper på veldig for prisen og at spillere vill hit, samt at norske spillere er hot pga. Ødegaard og Bratuen med flere.
Men alle Glimt-eksportene har floppet.
Hvor er Brann eksportene som har tatt fotballverdnen med storm?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

JonSnow skrev: fre jan 27, 2023 9:02 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:01 pm
JonSnow skrev: fre jan 27, 2023 8:19 pm B/G har vist seg fram i flere sesonger i Europa, det hjelper på veldig for prisen og at spillere vill hit, samt at norske spillere er hot pga. Ødegaard og Bratuen med flere.
Men alle Glimt-eksportene har floppet.
Hvor er Brann eksportene som har tatt fotballverdnen med storm?
De finnes ikke ennå. Hva er relevansen?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:01 pm Men alle Glimt-eksportene har floppet.
Dette er jo bare feil.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Nordlys skrev: fre jan 27, 2023 9:08 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:01 pm Men alle Glimt-eksportene har floppet.
Dette er jo bare feil.
Tre av dem har til og med dratt tilbake til Glimt.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:03 pm
JonSnow skrev: fre jan 27, 2023 9:02 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:01 pm
Men alle Glimt-eksportene har floppet.
Hvor er Brann eksportene som har tatt fotballverdnen med storm?
De finnes ikke ennå. Hva er relevansen?
At du bare kan være stille og holde deg til Brann inntill de klarer det!
Vi kan ta Schjelderup Norges nye store stjerne, hvor er han flasket opp? B/G
Boniface
Junker
Zinckelnagel
Stig Johansen
Andre Hansen
Runar Berg
Ørjan Berg
Mini
Harald Dutte Berg
Og en drøss til. Så kan vi ta alle RBK spillerne som måte til B/G for å bli gode og som har gjort det bra siden. Er en liten haug av dem også. Så Kutt ut manskjiten din!

lund

Legg inn av lund »

JonSnow skrev: fre jan 27, 2023 9:15 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:03 pm
JonSnow skrev: fre jan 27, 2023 9:02 pm

Hvor er Brann eksportene som har tatt fotballverdnen med storm?
De finnes ikke ennå. Hva er relevansen?
At du bare kan være stille og holde deg til Brann inntill de klarer det!
Vi kan ta Schjelderup Norges nye store stjerne, hvor er han flasket opp? B/G
Boniface
Junker
Zinckelnagel
Stig Johansen
Andre Hansen
Runar Berg
Ørjan Berg
Mini
Harald Dutte Berg
Og en drøss til. Så kan vi ta alle RBK spillerne som måte til B/G for å bli gode og som har gjort det bra siden. Er en liten haug av dem også. Så Kutt ut manskjiten din!
He, velvel. Flere av disse var da ikke eksporter fra Bodø/Glimt. Og det skal vel godt gjøres å kalle Stig Johansen en suksess i Southampton. Zinckernagel har vel heller ikke vært en ubetinget suksess. Og om Andre Hanssen med sine 33 kamper over 4 år i Heerenveen kan regnes som en suksess er vel diskutabelt.
Sist redigert av lund den fre jan 27, 2023 9:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»