Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
JonSnow

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av JonSnow »

Ser for meg neste blir at et par kompiser av eldstemann blir hentet nedover. 14 åringe keepere som er i akademiet.

Ser ut som at nå har vi flyttet problemet med p hente venstreback til keeper

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hva med han spanske keeperen til Junkeren på en korttidskontrakt?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Her må vi hente inn Moberg asaå, han har jo tross alt vokta buret før!

janco

Legg inn av janco »

Samt at han kan bekle flere posisjoner :)

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: ons feb 01, 2023 1:52 pm Hva med han spanske keeperen til Junkeren på en korttidskontrakt?
Han er ikke et dumt valg. Så litt på han på fredag når vi var på landslagskole uttak med mellomste og han har mye av det vi ser etter.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

16 åring fra Mo i Rana? Keeper fra Junkeren? Hva i alle dager er det vi driver med? Hvordan har ikke klubben klart å lande en keeper, helt utrolig.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

Alex i Molde er fristilt og klubbløs. Fin backup.

Biscan

Legg inn av Biscan »

Herrefred, må da være en anstendig keeper å hente inn før Torsdag- Ender vel med at Kolstad blir registrert på A-lista.

dani07

Legg inn av dani07 »

Tenker vi kan ta en oppdatering på diskusjonen som gikk rundt Solbakken og Roma, hvor det ble antydet fra Roma sin side at Glimt gjorde seg vanskelig.
Zaniolo skal nå angivelig saksøke egen klubb for "psykologisk press og mobbing"

Dette er altså andre gang på under 2 måneder en slik sak dukker opp med Roma, da de også i i desember ble anklaget av FIFPRO for mobbing og utfrysning av Rick Karsdorp for å få han til å forlate klubben i januar.

Mourhino sine uttalelser om Zaniolo var vel "‘UNFORTUNATELY, ZANIOLO IS STAYING AT ROMA"

Så kan man jo for fremtiden velge selv om man vil ha mer tillitt til hva Norske klubber sier og gjør, enn hva andre klubber på kontinentet gjør.

Taururu

Legg inn av Taururu »

dani07 skrev: ons feb 01, 2023 4:40 pm Tenker vi kan ta en oppdatering på diskusjonen som gikk rundt Solbakken og Roma, hvor det ble antydet fra Roma sin side at Glimt gjorde seg vanskelig.
Zaniolo skal nå angivelig saksøke egen klubb for "psykologisk press og mobbing"

Dette er altså andre gang på under 2 måneder en slik sak dukker opp med Roma, da de også i i desember ble anklaget av FIFPRO for mobbing og utfrysning av Rick Karsdorp for å få han til å forlate klubben i januar.

Mourhino sine uttalelser om Zaniolo var vel "‘UNFORTUNATELY, ZANIOLO IS STAYING AT ROMA"

Så kan man jo for fremtiden velge selv om man vil ha mer tillitt til hva Norske klubber sier og gjør, enn hva andre klubber på kontinentet gjør.
Er det virkelig noen som har trodd på Roma sin versjon?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Anbefaler folk å høre dagens studio Glimt!

Noen gode nyheter og noen dårlige

Wallez

Legg inn av Wallez »

@JonSnow Mye god info der! Regner med at en ny keeper registreres til ECL sammen med Bjørkan og Mvuka. Da kan startelleveren i sluttspillet bli noe sånt:

Faye Lund
Brice - Moe - Lode - Bjørkan
Vetlesen - Berg - Grønbæk
Mvuka - Salvesen - Pellegrino

Med en frisk Brice på høyrebacken, Pelle tilbake i godt slag og Mvuka som bør ha fått seg selvtillit i massevis kan dette bli veldig bra! Har også troa på at det kan løsne for Salvesen hvis han får tillit. Men så har vi et stort spørsmålstegn rundt hvem som erstatter Vetlesen i første kamp. Er nesten fristet til å si Mvuka som høyre indreløper med Zugelj som høyrekant.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Hvis vi ikke smeller et bud i 5-10 mills ordenen i bordet for Egil Selvik i dag, eller tilsvarende for Ricardo Friedrich (lavere enden av 5-10) håper jeg vi henter inn en erfaren andrekeeper og rett og slett satser på Faye. Urolighetene rundt denne posisjonen er uheldig for de fleste.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JonSnow skrev: ons feb 01, 2023 5:05 pm Anbefaler folk å høre dagens studio Glimt!

Noen gode nyheter og noen dårlige
Hører dem sier at Mvuka kanskje må meldes på nytt til Europa, kan det virkelig stemme? Som noen lekfolk sa, er han registrert fra før, så trenger dem ikke å registrere han på nytt. For i alle fall håpe at ikke Glimt går på en smell her og tar feil den ene eller den andre veien. For at han skal spille, det kan det da umulig være noen tvil om, selv om regelverket skulle vise seg åmvære så kronglete at han må regnes som en av de nye.
Veldiv positivt at Pelle og Brice er klar for kamp allerede i morgen, så da trenger man ikke å registrere Omar som fortsatt ikke trener med laget eller Sørensen.
Dem sa også noe om at det var 4 midtstoppere registrert i troppen, men det kan da umulig stemme da Høibråten og Larsen er solgt, mens Kvile ikke er registrert og desuten skadet.
Hvis det er for tynt på midtbanen kan det vel hende man må bruke Amundsen der, og hva da om Moe og eller Lode blir skadet? Tror Bjørtuft er aktuell for registrering, men håper dem ikke bruker opp en plass på han.
Dem kom ikke inn på om Ask kan spille gjennom b-lista, men hadde han vel ramset opp blant dem som må registreres. Hva er status der.

Ellers så tror jeg nok at Glimt angrer på gamblingen med å registrere Fet fremfor Sjøvold. Sjøvold kunne vært god å ha nå.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Brice og Mvuka blir et sant mareritt for motstanderne. Begge spillerne er den beste dribleren i sin posisjon med norsk pass imo.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

rdzzl skrev: ons feb 01, 2023 6:58 pm Hvis vi ikke smeller et bud i 5-10 mills ordenen i bordet for Egil Selvik i dag, eller tilsvarende for Ricardo Friedrich (lavere enden av 5-10) håper jeg vi henter inn en erfaren andrekeeper og rett og slett satser på Faye. Urolighetene rundt denne posisjonen er uheldig for de fleste.
Skulle kanskje ha henta han Stabæk henta på korttids. Isak Petterson fra Toulouse

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

EspenLie skrev: ons feb 01, 2023 7:13 pm
rdzzl skrev: ons feb 01, 2023 6:58 pm Hvis vi ikke smeller et bud i 5-10 mills ordenen i bordet for Egil Selvik i dag, eller tilsvarende for Ricardo Friedrich (lavere enden av 5-10) håper jeg vi henter inn en erfaren andrekeeper og rett og slett satser på Faye. Urolighetene rundt denne posisjonen er uheldig for de fleste.
Skulle kanskje ha henta han Stabæk henta på korttids. Isak Petterson fra Toulouse
Nei, viktig med kontinuitet på keeperplass.
Hva med Sandberg som har sluttet i Stabæk, har han fått ny klubb?

lund

Legg inn av lund »

netrebske skrev: ons feb 01, 2023 7:29 pm
EspenLie skrev: ons feb 01, 2023 7:13 pm
rdzzl skrev: ons feb 01, 2023 6:58 pm Hvis vi ikke smeller et bud i 5-10 mills ordenen i bordet for Egil Selvik i dag, eller tilsvarende for Ricardo Friedrich (lavere enden av 5-10) håper jeg vi henter inn en erfaren andrekeeper og rett og slett satser på Faye. Urolighetene rundt denne posisjonen er uheldig for de fleste.
Skulle kanskje ha henta han Stabæk henta på korttids. Isak Petterson fra Toulouse
Nei, viktig med kontinuitet på keeperplass.
Hva med Sandberg som har sluttet i Stabæk, har han fått ny klubb?
Ham-Kam

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

netrebske skrev: ons feb 01, 2023 7:29 pm
EspenLie skrev: ons feb 01, 2023 7:13 pm
rdzzl skrev: ons feb 01, 2023 6:58 pm Hvis vi ikke smeller et bud i 5-10 mills ordenen i bordet for Egil Selvik i dag, eller tilsvarende for Ricardo Friedrich (lavere enden av 5-10) håper jeg vi henter inn en erfaren andrekeeper og rett og slett satser på Faye. Urolighetene rundt denne posisjonen er uheldig for de fleste.
Skulle kanskje ha henta han Stabæk henta på korttids. Isak Petterson fra Toulouse
Nei, viktig med kontinuitet på keeperplass.
Hva med Sandberg som har sluttet i Stabæk, har han fått ny klubb?
Nå var forutsetningen at ingen langvarig keeper kommer.

Man burde betale 15 mill for Wahlstedt. Kjempeverdi i et slikt kjøp. Til og med Ska er fan.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Slik det ser ut pdd. på høyre indreløper så har ikke Glimt noen fullgode alternativ å sette inn i hjemmekampen mot Lech Poznan. Fet og Saltnes er skadet. Morten Konradsen er per nå også skadet. Sjøvold er ikke i Europa-troppen. Vetlesen har som kjent karantene.

Glimt kommer til å registrere Bjørkan og ny keeper. Den siste plassen får enten Mvuka (om han må nyregistreres) eller en annen spiller. I dag gikk Espejord av treninga med en kjenning i låret. Jeg tror KK har veldig lyst til å registrere Faris.

Så da blir spørsmålet: Hvem i troppen egner seg til å spille høyre indreløper av de som allerede er registrert og tilgjengelige?

Personlig ville jeg testet Sørli på indreløperen. Det er posisjonen jeg egentlig mener han har høyest potensiale i på det nivået Glimt spiller.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

KK er god på å preppe spillere uten "erfaring" til Ecup Komsoon var glimrende mot Roma. Tror forskjellen på Vetlesen og Sørli ikke blir så stor.

Glimt

Legg inn av Glimt »

Børre Arntzen i Avisa Nordland skrev dette for en time siden: Takk for tilbakemelding! Det er riktig at Glimt MÅ ha to keepere i troppen. Kommer nyheter om dette ganske snart på an.no. Salvesen er ikke solgt, nei, Og ja, den troppen som meldes inn torsdag kveld gjelder uansett hvor langt Glimt når i vårens e-cup.

Betyr det at det kommer nyheter snart om ny keeper på tur inn?

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Tipper Wahlstedt kommer snart. Da jeg så "Jeg blir" i Telemarksavisa tenkte jeg at han kommer snart.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Blir en skikkelig kabal å legge dette her. Spesielt til første kampen og jeg er glad det ikke er jeg som skal ta ut troppen til resten av ecupen.

Snakket litt med Stian i AN før i dag. Han satte å så på Lech Poznan sammens med trener teamet og de grubbler virkelig på hvem som skal tas ut for å si det mildt. Fine analyser i hvertfall som blir gjort av motstander.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Markant nivåforskjell og intensitet på det å trene med Glimt kontra erfaringa fra dansk Superliga tidligere. Lett å like!

Gunder

Legg inn av Gunder »

Wallez skrev: ons feb 01, 2023 5:42 pm @JonSnow Mye god info der! Regner med at en ny keeper registreres til ECL sammen med Bjørkan og Mvuka. Da kan startelleveren i sluttspillet bli noe sånt:

Faye Lund
Brice - Moe - Lode - Bjørkan
Vetlesen - Berg - Grønbæk
Mvuka - Salvesen - Pellegrino

Med en frisk Brice på høyrebacken, Pelle tilbake i godt slag og Mvuka som bør ha fått seg selvtillit i massevis kan dette bli veldig bra! Har også troa på at det kan løsne for Salvesen hvis han får tillit. Men så har vi et stort spørsmålstegn rundt hvem som erstatter Vetlesen i første kamp. Er nesten fristet til å si Mvuka som høyre indreløper med Zugelj som høyrekant.
Her var det ingen av de nye spillerne med i lagoppstillingen. Mange kjøpte spillere kjøpt i dette vinduet, men ingen god nok i alle fall ikke på kort sikt til å ta en plass i laget. De nye har altså ikke gitt godt nok inntrykk på trening.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Gunder Bjørkan starter på VB. Glimt kan registrere tre nye til e-cup-playoff. En plass til Bjørkan, en til keeper og uvisst hvilken plass den siste blir. Omar er skadet og Sørensen på VB blir smør på flesk. Glimt er ekstremt tynne på midtbanen så kan fort hende at man må bruke siste plassen der. Da får de ikke registrert de andre nysigneringene uansett hvor gode de er.

Du er velkommen i tråden, men begynner å bli vel slitsomt å lese alle forsøkene dine på å se alt i negativt lys hele tiden.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Jeg har hørt uttrykket spare seg til fant, men nå har pinadø Glimt solgt seg til fant.... blir jo nesten slik at man må sette Amundsen inn på midtbanen fordi man ikke har noen erstatter for Vetlesen...

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Amundsen, Sørli eller Mwuka(om han ikke må etter registreres) om vi ikke registrere Sjøvold, Jeppe eller Ask som nr3 etter Bjørkan og keeper

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Amundsen på midtbana vil jeg gjerne se bare for å ha prøvd det. Kan sikkert funke bra om han er god til å orientere seg bak ryggen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»