Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Nordlys

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Nordlys »

Om J-feltet:

Frode T: Å utvide til K var eneste løsning. Glimt kan ikke flytte sesongkortinnehavere på I for å gjøre plass til supporterfeltet der.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Wallez skrev: tor des 08, 2022 5:01 pm Heftige utbetalinger i 2021: https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Tror vi er på tur inn i en ny gullalder i Eliteserien, der vi får se større økonomiske muskler og høyere lønninger og overgangssummer enn tidligere. De siste 10 årene har det jo vært mer lønnsomt å spille i Kypros eller Litauen enn i Eliteserien.
Netto utbetalt vil nok være bedre i Kypros, Ungarn, Romania pga levekostnader, lønn og skatt når norske klubber må betale det doble i lønn for å aktuelle spillere skal ha netto utbetalt det samme men vi kan jo håpe. De beste vil nok ikke gå til disse ligaene dog alltid noen unntak men får vi se Eirik Hestad lignende spillere mtp kvalitet gå til Kypros? Tviler litt slik klimaet er nå men noen vil alltid la seg friste om ikke annet enn å gjøre noe nytt.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Korgutt skrev: tor des 08, 2022 7:39 pm
thewaterfall skrev: tor des 08, 2022 4:20 pm Glimt er ikke den store stygge ulven i denne saken nei, men spørsmålet er jo teknisk sett fortsatt relevant. Det KAN jo bli walkover for Bodø hvis Ranheim nekter å spille på oppsatt dag, noe som ikke virker helt uaktuelt hvis de ikke får økonomisk bistand/kompensasjon fra NFF.

Men jeg tror ikke det er et særlig realistisk scenario, all den tid Ranheim faktisk kan stille lag og en treningskamp kan avlyses/flyttes. Men det er Glimt som ikke ønsker å spille på opprinnelig dato og som er årsaken til flyttingen all den tid Ranheim ikke ville flytte kampen. Men det skal ikke Glimt kritiseres for. De ønsker å legge best mulig til rette for sin deltakelse i e-cup og NFF har sagt at de vil hjelpe norske klubber i slike situasjoner. Det er NFF som kritiseres også, jeg har ikke sett noen kritisere Glimt i denne saken.
Jeg syns det er vanskelig å kritisere NFF her jeg. Denne flyttingen ble allerede da trekningen skjedde i august varslet at kunne bli fremskyndet 1 uke for de lagene som fortsatt var involvert i Europa. Det står også i hovedterminlisten for 1.mars og 4.-5.mars alternativ dato for NMM Runde 4.
Enig i dette. Jeg kan skjønne Ranheims irritasjon over å måtte starte oppvarming av gresset en uke før, til en viss grad (og om det er reelt at de ikke hadde startet den før – Glimt trener ute hele året), men at de avtalte treningskamp mot Tromsø en helg der det ble varslet i august at det kunne hende de måtte spille kamp, det kan man faktisk ikke kritisere verken Glimt eller NFF for. Og at Ranheim-sjefen er ute i media og skriker om at "Det er nærliggende å tro at Glimt har lagt press på sarte sjeler i NFF", det er helt latterlig. Du får beskjed tre måneder før om at kampen flyttes, og du visste om at det var en mulighet syv måneder før kampen skulle spilles, og det er vedtatt at NFF skal legge til rette for Europa.

Kjenner også en viss skepsis rundt at det skal koste 500 000 å varme opp kunstgresset ei uke, men mulig jeg undervurderer strømkostnader…

Edit: I fjor ble det spilt treningskamp på Extra Arena 4. mars. Så det er i alle fall ikke noe splitter nytt å starte såpass tidlig.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

thewaterfall skrev: tor des 08, 2022 4:20 pm Glimt er ikke den store stygge ulven i denne saken nei, men spørsmålet er jo teknisk sett fortsatt relevant. Det KAN jo bli walkover for Bodø hvis Ranheim nekter å spille på oppsatt dag, noe som ikke virker helt uaktuelt hvis de ikke får økonomisk bistand/kompensasjon fra NFF.

Men jeg tror ikke det er et særlig realistisk scenario, all den tid Ranheim faktisk kan stille lag og en treningskamp kan avlyses/flyttes. Men det er Glimt som ikke ønsker å spille på opprinnelig dato og som er årsaken til flyttingen all den tid Ranheim ikke ville flytte kampen. Men det skal ikke Glimt kritiseres for. De ønsker å legge best mulig til rette for sin deltakelse i e-cup og NFF har sagt at de vil hjelpe norske klubber i slike situasjoner. Det er NFF som kritiseres også, jeg har ikke sett noen kritisere Glimt i denne saken.
Tror du virkelig at Ranheim prioriterer å dra til Tromsø for å spille treningskamp mot TIL, evt TUIL, Fløya, eller kanskje Skarp, fremfor å spille cupkamp hjemme i Trondheim?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Frode Thomassen skrev:Glimt hadde i 2018 ish møter med anleggsleder her for å se på mulighetene her. De er ganske så begrenset slik bygningsmassen er konstruert i dag. I en tidligfase ble det sett på å vende arenaen andre veien, men etter at Statsforvalterbygget kom så ble det vanskelig også å bygge den veien. Utifra det vi ønsker å skape av atmosfære og muligheter så er det for komplisert å få til den type moderne arena som vi ønsker. Så er det også litt begrenset å få til alle de elementene som vi ønsker å jobbe med ift. bærekraft... det sosiale, klima og miljø, altså det å være der å jobbe med noe som kan inspirere byen og regionen. Det store bildet er altså kompleksiteten i det å snu og vende på det. Det er selvfølgelig mulig å bygge noe i nord, men det er også vanskelig å bygge takkonstruksjoner i vest og også det å få dette til å smelte sammen som en ny arena som henger i hop på en god måte er vurdert som vanskelig og også så er det vanskelig... det offentlige er ikke der at vi får noe drakraft ift. noen investeringer i en arena. Det økonomiske bakteppet har også vært vanskelig fra klubbsiden.
Spørsmål på åpent møte i dag om hvorfor klubben absolutt må bort fra Aspmyra. Dette var svaret.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Har postet samme artikkel i Norske lag i Europa tråden.
https://www.tv2.no/sport/fotball/jublet ... /15311055/

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Korgutt skrev: tor des 08, 2022 7:39 pm
thewaterfall skrev: tor des 08, 2022 4:20 pm Glimt er ikke den store stygge ulven i denne saken nei, men spørsmålet er jo teknisk sett fortsatt relevant. Det KAN jo bli walkover for Bodø hvis Ranheim nekter å spille på oppsatt dag, noe som ikke virker helt uaktuelt hvis de ikke får økonomisk bistand/kompensasjon fra NFF.

Men jeg tror ikke det er et særlig realistisk scenario, all den tid Ranheim faktisk kan stille lag og en treningskamp kan avlyses/flyttes. Men det er Glimt som ikke ønsker å spille på opprinnelig dato og som er årsaken til flyttingen all den tid Ranheim ikke ville flytte kampen. Men det skal ikke Glimt kritiseres for. De ønsker å legge best mulig til rette for sin deltakelse i e-cup og NFF har sagt at de vil hjelpe norske klubber i slike situasjoner. Det er NFF som kritiseres også, jeg har ikke sett noen kritisere Glimt i denne saken.
Jeg syns det er vanskelig å kritisere NFF her jeg. Denne flyttingen ble allerede da trekningen skjedde i august varslet at kunne bli fremskyndet 1 uke for de lagene som fortsatt var involvert i Europa. Det står også i hovedterminlisten for 1.mars og 4.-5.mars alternativ dato for NMM Runde 4.
Jeg er uenig i at flyttingen ble foretatt allerede i august, all den tid det ikke var tatt en endelig avgjørelse for en måned siden (NFF spurte Ranheim om tilbakemelding og hva de tenkte for en måned siden). Og at det da går en måned fra de får Ranheims synspunkt til en avgjørelse blir endelig uten å ha noen form for dialog underveis mener jeg er kritikkverdig av NFF. Så sier jeg at det er NFF som kritiseres ikke Bodø. Det betyr ikke at jeg mener NFF er de eneste som må kritiseres, men at det er de som blir kritisert i denne saken (ikke Glimt). Skrev vel en annen plass at Ranheim burde tatt bedre forbehold selv også all den tid dette ikke kom helt ut av det blå. Uansett så har ikke Glimt gjort noe feil her. Det eneste de kan kritiseres for er å ikke kommentere saken offentlig, men jeg vil kalle det forståelig at de holder kjeft i en sak som potensielt kan være meget betent å blande seg inn i. Glimt risikerer mediestorm og/eller kritikk uavhengig av hva de hadde sagt vil jeg tro.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nordlys skrev: tor des 08, 2022 4:49 pm Naa, er nok en tvilsom straffe dette her. Ikke nok til at VAR griper inn. Litt som den Molde fikk i cupfinalen.
Selv om du mener at dette kanskje er en enda bedre sammenligning, så er min fortsatt bedre enn Wallez sin.

Din beskrivelse passer forøvrig best på årets cupfadese, mens min nok passer bedre på fjorårets skandale.

Årets cupskandale, for Glimt sin del, kom vel når Vetlesen filmet mot VIF.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

AN har en artikkel om VM-spillere som har vært involvert i kamper mot Glimt det siste 1,5 året. 28 spillere på listen.
Jeg tar sjansen på å poste den.

Gabriel Martinelli, Brasil/Arsenal - Gabriel Jesus, Brasil/Arsenal
Rui Patrício, Portugal/AS Roma - Sadegh Moharrami, Iran/Dinamo Zagreb
Granit Xhaka, Sveits/Arsenal - Daizen Maeda, Japan/Celtic
Takeshiro Tomayashi, Japan/Arsenal - Dominik Livakovic, Kroatia/Dinamo Zagreb
Josip Juranovic, Kroatia/Legia Warszawa - Bruno Petkovic, Kroatia/Dinamo Zagreb
Mislav Orsic, Kroatia/Dinamo Zagreb - Josip Sutalo, Kroatia/Dinamo Zagreb
Cody Gapko, Nederland/PSV Eindhoven - Xavi Simons, Nederland/PSV Eindhoven
Luuk de Jong, Nederland/PSV Eindhoven - Ben White, England/Arsenal
Bukayo Saka, England/Arsenal - Aaron Ramsdale, England/Arsenal
Erick Guttierez, Mexico/PSV Eindhoven - Cameron Carter Vickers, USA/Celtic
Matt Turner, USA/Arsenal - Matias Vina, Uruguay/AS Roma
Nicola Zalewski, Polan/AS Roma - Artur Jedrzejzchuk, Polen/Legia Warszawa
Filip Mladenovic, Serbia/Legia Warszawa - Mateusz Wieteska, Polen/Legia Warszawa
Felix Afena Gyan, Ghana/AS Roma - Thomas Partey, Ghana/Arsenal

Det er jo unektelig litt morsommere for de som er involvert å følge med på VM når de har spilt mot disse her.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

netrebske skrev: tor des 08, 2022 10:03 pm
thewaterfall skrev: tor des 08, 2022 4:20 pm Glimt er ikke den store stygge ulven i denne saken nei, men spørsmålet er jo teknisk sett fortsatt relevant. Det KAN jo bli walkover for Bodø hvis Ranheim nekter å spille på oppsatt dag, noe som ikke virker helt uaktuelt hvis de ikke får økonomisk bistand/kompensasjon fra NFF.

Men jeg tror ikke det er et særlig realistisk scenario, all den tid Ranheim faktisk kan stille lag og en treningskamp kan avlyses/flyttes. Men det er Glimt som ikke ønsker å spille på opprinnelig dato og som er årsaken til flyttingen all den tid Ranheim ikke ville flytte kampen. Men det skal ikke Glimt kritiseres for. De ønsker å legge best mulig til rette for sin deltakelse i e-cup og NFF har sagt at de vil hjelpe norske klubber i slike situasjoner. Det er NFF som kritiseres også, jeg har ikke sett noen kritisere Glimt i denne saken.
Tror du virkelig at Ranheim prioriterer å dra til Tromsø for å spille treningskamp mot TIL, evt TUIL, Fløya, eller kanskje Skarp, fremfor å spille cupkamp hjemme i Trondheim?
Hvis du leser hva jeg skriver så kommer det vel tydelig frem at jeg ikke tror Ranheim prioriterer å spille treningskamp borte kontra cupkamp hjemme. Jeg skriver tross alt jeg ikke tror det er særlig realistisk. Men så lenge Lidahl ikke vil avkrefte eller bekrefte at de kommer til å spille den kampen så er det et mulig scenario med walkover selv om det med all sannsynlighet ikke vil skje.

Champis

Legg inn av Champis »

Bjørka skrev: tor des 08, 2022 8:22 pm
Korgutt skrev: tor des 08, 2022 7:39 pm
thewaterfall skrev: tor des 08, 2022 4:20 pm Glimt er ikke den store stygge ulven i denne saken nei, men spørsmålet er jo teknisk sett fortsatt relevant. Det KAN jo bli walkover for Bodø hvis Ranheim nekter å spille på oppsatt dag, noe som ikke virker helt uaktuelt hvis de ikke får økonomisk bistand/kompensasjon fra NFF.

Men jeg tror ikke det er et særlig realistisk scenario, all den tid Ranheim faktisk kan stille lag og en treningskamp kan avlyses/flyttes. Men det er Glimt som ikke ønsker å spille på opprinnelig dato og som er årsaken til flyttingen all den tid Ranheim ikke ville flytte kampen. Men det skal ikke Glimt kritiseres for. De ønsker å legge best mulig til rette for sin deltakelse i e-cup og NFF har sagt at de vil hjelpe norske klubber i slike situasjoner. Det er NFF som kritiseres også, jeg har ikke sett noen kritisere Glimt i denne saken.
Jeg syns det er vanskelig å kritisere NFF her jeg. Denne flyttingen ble allerede da trekningen skjedde i august varslet at kunne bli fremskyndet 1 uke for de lagene som fortsatt var involvert i Europa. Det står også i hovedterminlisten for 1.mars og 4.-5.mars alternativ dato for NMM Runde 4.
Enig i dette. Jeg kan skjønne Ranheims irritasjon over å måtte starte oppvarming av gresset en uke før, til en viss grad (og om det er reelt at de ikke hadde startet den før – Glimt trener ute hele året), men at de avtalte treningskamp mot Tromsø en helg der det ble varslet i august at det kunne hende de måtte spille kamp, det kan man faktisk ikke kritisere verken Glimt eller NFF for. Og at Ranheim-sjefen er ute i media og skriker om at "Det er nærliggende å tro at Glimt har lagt press på sarte sjeler i NFF", det er helt latterlig. Du får beskjed tre måneder før om at kampen flyttes, og du visste om at det var en mulighet syv måneder før kampen skulle spilles, og det er vedtatt at NFF skal legge til rette for Europa.

Kjenner også en viss skepsis rundt at det skal koste 500 000 å varme opp kunstgresset ei uke, men mulig jeg undervurderer strømkostnader…

Edit: I fjor ble det spilt treningskamp på Extra Arena 4. mars. Så det er i alle fall ikke noe splitter nytt å starte såpass tidlig.

Det koster mye å varme opp kunstgresset, selv om 500 000 for én uke høres noe voldsomt ut. Det sagt, så forstår jeg ikke helt at de ikke skal ha satt på varmen på kunstgresset før den tid. Brukes ikke den banen i det hele tatt på vinterstid?

Wallez

Legg inn av Wallez »

Elias Hagen linkes til Gøteborg i følge AN.

https://www.an.no/kilder-til-nettavisen ... -4-1694055

Elias har potensiale, men med Patrick tilbake i klubben vil han neppe få muligheten til å utvikle seg ferdig i Glimt. Man har jo også sett at Saltnes blir foretrukket som backup ved forfall fra Berg. Slik sett kan det være greit med et salg, men timingen er forferdelig dårlig akkurat nå, siden vi har registreringsproblemer for Europa i vår.

Registrerte midtbanespillere til EL:
Albert Grønbæk - Det neste store.
Hugo Vetlesen - Må selges i vinter dersom man skal få godt betalt for han.
Ulrik Saltnes - Nyoperert, rekker neppe sesongstarten.
Anders Konradsen - Lagt opp
Morten Konradsen - Er vel endelig skadefri, men høyst tvilsomt at han holder seg skadefri i vår.
Sondre Brunstad Fet - Tilbake fra langtidsskade, spørsmål om han kommer i kampform til februar.
Elias Hagen - Mulig salg.
Adan Hussein - Fikk ikke tilbud fra Odd etter prøvespillet sitt der, har vist lite i Glimt som tilsier at han kan bidra i vår.

Det er heller ikke realistisk at det blir registrert mer enn 1 midtbanespiller ekstra, siden vi også må tenke på andre posisjoner. Det kan fort være at Hagen får en viktig rolle i Europa, og det er faktisk ikke helt urealistisk at han starter som indreløper mot Lech Poznan. Jeg tror den rollen kan kle han bra, siden han får brukt sine egenskaper med ball uten å bli så veldig avslørt defensivt. Hvis han gjør noen OK prestasjoner i Europa får vi fort mer penger for han i sommer i tillegg. Tviler litt på at verken Konradsen, Fet eller Saltnes er klar i februar, og selv om vi skulle hente f.eks. Mikkelsen så vil han bruke tid på å finne sin plass i laget.

Mulig midtbane i Europa:
Hagen - Berg - Grønbæk

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg synes vi skal selge Hagen jeg. Han kommer ikke til å spille mye hvis Patrick holder seg skadefri og jeg tror også Morten Konradsen blir foretrukket foran om begge er 100% på indreløper. Jeg har også mye større tro på Vetti om han bare klarer å bli skadefri. Gøteborg kunne vært en fin plass å gå. Men de må bla opp litt da. Under 10 mill går ikke.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Ikke noe sjokk at det er inntresse for Hagen har hvist vært en del norske klubber som ville ha han også. Har mere troa på han som Inndreløper men om vi skla la han gå så blr det være etter vi er ferdig med denne sesongens ecup ds man bare kan få inn 3 nye i troppen og 4 er allerede ute og det kan bli flere. Trenger ikke å ende opp med en ecuo tropp ends en gang uten å ha spillere i diverse posisjoner.

Wallez

Legg inn av Wallez »

@Nordlys Enig i at han bør selges, men uenig i timingen. Som sagt mener jeg at han kan ha stor nytteverdi i vår, mens Vetti er operert og ikke registrert for Europa-spill. Enig i at Konradsen i form burde foretrekkes foran Hagen, men gutten er jo 26 år og har aldri vært skadefri og i form over tid. I tillegg kan bredden bli avgjørende, CL-playoffen ble jo mer eller mindre avgjort på at vi ikke hadde noen å sette inn fra benken i ekstraomgangene.

Tror ikke verdien til Hagen går ned i løpet av våren, heller tvert imot hvis han spiller ok i Europa i vår. Markedet er jo også hetere på sommeren hvis det er snakk om salg til utlandet, så jeg tror ikke vi taper noe på å avvente litt.

Men situasjonen endres jo hvis Fet og Saltnes er tilgjengelige i februar, eventuelt at Vetlesen ikke selges eller at vi gjør en supersignering eller to på midten.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Idag kl.1400 blir spilleplanen for neste års Eliteserie kunngjort. Kan følges på TV2 Sport 2.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Wallez Joda. Jonsnow har et godt poeng med å vente til årets ecup er ferdig. Kongsro ble jo solgti slutten av mars og var tilgjengelig i playoff og åttendedels. Det kunne vært et greit kompromiss om det primært er det norske og svenske markedet som er interessert.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Herlig å se at TV2 prøver å lage litt engasjement rundt Eliteserien. Føler kanskje at de burde gjort enda mer ut av det, men men. De hadde en liten direktesending der de diskuterte overgangsrykter fra kl. 11:30 i dag, ikke noen store nyheter, men fint initiativ. Av Glimt-relatert innhold spekulerte de i at Vetlesen kanskje bør selges i vinter, mens det var snakk om Wassberg til Glimt med overgangssum i størrelsesorden 20 mill. Yaw mente at Glimt kunne være en fin arena for han å utvikle seg i, men at det selvfølgelig vil sitte langt inne for Brann å selge arvesølvet.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Wallez på hvilken tv2 kanal var dette?

lund

Legg inn av lund »

JonSnow skrev: fre des 09, 2022 1:16 pm @Wallez på hvilken tv2 kanal var dette?
TV2 sport 2.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Litt spent på Amundsen denne sesongen, og hva som er hans beste posisjon på sikt. Som stopper har han jo helt enorme ferdigheter og ro med ball, mens han har forbedringsmuligheter mtp. posisjonering og hurtige dueller 1 mot 1. Han er jo omskolert fra midtbanespiller til stopper relativt nylig, så det hadde vært artig å se han på midtbanen igjen. Dersom han har arbeidskapasiteten til å ta jobben begge veier så tror jeg han kunne blitt en fantastisk indreløper som både har ro med ballen men også har enorm pondus i begge bokser.

Hva tenker dere? Kan Brønnøysunds Baresi bygges om til Brønnøysunds Gullit? Generelt har jeg enormt stor tro på Amundsen, han er typen som tar utfordringer på strak arm og løser dem med største selvfølgelighet. Skulle aller helst sett han som førstevalg som stopper, men det er vel lite som tyder på at Knutsen er enig.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Hvis man skal overanalysere terminlisten utover det at alle lag skal møte hverandre hjemme og borte, registrerer jeg følgende:
  • En overkommelig sesongstart gir gode muligheter for seier i de første kampene, kan starte en bølge vi kan ri på utover våren.
  • Vi møter Molde og Rosenborg hjemme først, noe som gir muligheter til å skape en luke til disse.
  • Vi møter typiske "midt på tabellen"-lag i de siste par kampene, så forhåpentligvis slipper vi å møte desperate lag på slutten.
  • Det er lagt opp til mandagskamp helga etter Conference League-finalen, sannsynligvis for å gi spillerne tid til å sove ut fyllesyken.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Var litt spennede når Amundsen blei brukt som spiss noen få ganger denne sesongen, var KK som fikk han til å satse som midstopper i sin tid men ser ikke ut til at det blir spilletid der på han og på midten tror jeg hans store styrker blir borte rimelig kjapt, men hadde vært gøy å se han i dueller på midten mot småtasser og helt klart et godt våpen på dødballer.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Jeg er uansett spent på Amundsen.. typisk at han faller ned ett hakk eller to denne sesongen. Gjør han ikke det må man spørre seg hvorfor Lode ble henta. Det spørsmålet burde man kanskje stille uansett, men ihvertfall da.

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

JonSnow skrev: fre des 09, 2022 10:16 am Har mere troa på han som Inndreløper
Dette. Skal han selges bare fordi han er bak Pat Berg i køen? Har han fått prøve seg som 8-er?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Wallez skrev: fre des 09, 2022 2:23 pm Litt spent på Amundsen denne sesongen, og hva som er hans beste posisjon på sikt. Som stopper har han jo helt enorme ferdigheter og ro med ball, mens han har forbedringsmuligheter mtp. posisjonering og hurtige dueller 1 mot 1. Han er jo omskolert fra midtbanespiller til stopper relativt nylig, så det hadde vært artig å se han på midtbanen igjen. Dersom han har arbeidskapasiteten til å ta jobben begge veier så tror jeg han kunne blitt en fantastisk indreløper som både har ro med ballen men også har enorm pondus i begge bokser.

Hva tenker dere? Kan Brønnøysunds Baresi bygges om til Brønnøysunds Gullit? Generelt har jeg enormt stor tro på Amundsen, han er typen som tar utfordringer på strak arm og løser dem med største selvfølgelighet. Skulle aller helst sett han som førstevalg som stopper, men det er vel lite som tyder på at Knutsen er enig.
Tror han er best som stopper over tid og at totalbidraget fra ham der vil ha større betydning enn om han spiller spiss. Jeg tror heller på å flytte ham opp eller eventuelt kaste ham innpå i visse situasjoner, litt sånn som Piqué i Barcelona.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Livakovic stenger (nesten) buret. Orsic inn til Petkovic og 1-1. Orsic smeller ballen nede i hjørnet i straffekonken. Zagreb-gutta sterkt delaktig i å sende Brasil ut av VM.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Wallez skrev: fre des 09, 2022 2:23 pm Litt spent på Amundsen denne sesongen, og hva som er hans beste posisjon på sikt. Som stopper har han jo helt enorme ferdigheter og ro med ball, mens han har forbedringsmuligheter mtp. posisjonering og hurtige dueller 1 mot 1. Han er jo omskolert fra midtbanespiller til stopper relativt nylig, så det hadde vært artig å se han på midtbanen igjen. Dersom han har arbeidskapasiteten til å ta jobben begge veier så tror jeg han kunne blitt en fantastisk indreløper som både har ro med ballen men også har enorm pondus i begge bokser.
Egentlig et helt hårreisende forslag, men når jeg tenker over det så er det litt småinteressant. Han har en del spennende ferdigheter som kan passe inn mange steder på banen, men han må primært mestre å orientere seg 360 grader noe stoppere og sidebacker slipper å eksponeres for. Bjørkan ble jo forsøkt så smått på midtbanen tidlig i Glimt-karrieren og var helt horribel. Men han har jo ikke nærteknikken som sin sterkeste side.

Champis

Legg inn av Champis »

Hvis Vetlesen blir solgt, så tror jeg at jeg ville hentet Ulrik Mathisen, hadde jeg vært Glimt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Mener bestemt at han venstrebacken som slo innlegget på 1-0-scoringa til Marokko nettopp var linka til oss i fjor? Yahia Attiyat Allah fra Wydad Casablanca.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»