Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Nordlys

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Nordlys »

Jeg vet ikke om jeg hadde vært komfortabel med å sende ham til Tromsø. Jeg tror fortsatt han kan bli ganske så god.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Jeg vet han kan bli knallgod. Men det kommer han ikke til å bli med den idioten av en agent han har, om han går rundt og tror han er et av de største vingtalentene i verden uten å gidde å legge ned innsatsen som kreves

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Eurosport melder at Solbakken har blitt enig med Roma om å signere femårskontrakt. Deres kilde er Il Romanista: https://www.ilromanista.eu/news/as-roma ... en-dice-sa

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

1-0 til Glimt på overtid etter en forferdelig tversover fra Håkon Myrseth i Junkeren-forsvaret. Det var vanskelig å tyde noen nivåforskjell i denne kampen. 00-modellen Oscar Kapskarmo imponerte meg. Stor og sterk spiss med ok fart og fin nærteknikk. Lekte seg med Amundsen ved flere anledninger. Isak Lekang (også 00) er også en veldig spennende midtbanespiller som fint kunne spilt på høyere nivå. Likner mye på Brunstad Fet i spillestilen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Nordlys skrev: fre mai 13, 2022 6:06 pm 00-modellen Oscar Kapskarmo imponerte meg. Stor og sterk spiss med ok fart og fin nærteknikk. Lekte seg med Amundsen ved flere anledninger.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: fre mai 13, 2022 6:06 pm Isak Lekang (også 00) er også en veldig spennende midtbanespiller som fint kunne spilt på høyere nivå. Likner mye på Brunstad Fet i spillestilen.
Er dette sønnen til Børre "Buldozer" Lekang, som var en viktig brikke på glimtlaget som spilte seg opp et par divisjoner på starten av 90-tallet?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det tror jeg stemmer!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: fre mai 13, 2022 7:07 pm Det tror jeg stemmer!
Ser absolutt slik ut, og denne var jo littt artig da.
https://www.an.no/nyherer/best-med-ball ... 33-5148392

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ingen som følger meg på Kapskarmo? Synes han ser ut som en bedre spiss enn Nordås. Og han er fra Helgeland og født i 2000. Litt tynt grunnlag, men han mener jeg vi absolutt burde følge nøye med på. Hadde vært helt perfekt med en relativt lokal spissreserve.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: fre mai 13, 2022 6:06 pm 1-0 til Glimt på overtid etter en forferdelig tversover fra Håkon Myrseth i Junkeren-forsvaret. Det var vanskelig å tyde noen nivåforskjell i denne kampen. 00-modellen Oscar Kapskarmo imponerte meg. Stor og sterk spiss med ok fart og fin nærteknikk. Lekte seg med Amundsen ved flere anledninger. Isak Lekang (også 00) er også en veldig spennende midtbanespiller som fint kunne spilt på høyere nivå. Likner mye på Brunstad Fet i spillestilen.
Er Isak sønnen eller nevøen til Børre Bulldoser Lekang?

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Hadde elsket å få en vefsning inn i laget! Blir spennende å følge han hos Junkeren ut sesongen

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Om Tounekti:
Han sa at han vil spille for Bodø i 1 år eller 2, så dra til Nederland eller England
Kilde: https://www.reddit.com/r/soccer/comment ... t/fy6yspm/

Det lyktes han jo for så vidt i, men planen var vel neppe å havne tilbake i Bodø. Merker jeg også er veldig skeptisk til om han er villig til å legge ned innsatsen som trengs. Hagen har jo f.eks. også store ambisjoner, men der er det veldig tydelig at holdningene er på plass og karrieren går fremover. Tounekti fra utsiden ser i alle fall ikke ut til å være kommet veldig mye lenger enn for to år siden.
JonSnow skrev: lør mai 14, 2022 10:32 am Er Isak sønnen eller nevøen til Børre Bulldoser Lekang?
Sønnen, skal man tro avisartikkelen over her.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Etter jeg har lagt irritasjonen litt bak meg med Tounekti, så er det jo egentlig en spennende mulighet her. Vi får en spiller som har et veldig stort talent, og som er ung nok til at et mentalitetskifte kan skje raskt og omfattende.
Gjør han det, og legger ned innsatsen, ser jeg ikke for meg at potensialet hans stopper på "god spiller i eliteserien".

startelver

Legg inn av startelver »

Greier dere å stille lag til mandag?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Har hørt Nikita var en habil høyreback på sine yngre dager så tenker vi kjører keepertrener Kolstad i mål, Nikita på plassen til Alfons og Alfons selv som høyre ving.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

rdzzl skrev: lør mai 14, 2022 1:08 pm Etter jeg har lagt irritasjonen litt bak meg med Tounekti, så er det jo egentlig en spennende mulighet her. Vi får en spiller som har et veldig stort talent, og som er ung nok til at et mentalitetskifte kan skje raskt og omfattende.
Gjør han det, og legger ned innsatsen, ser jeg ikke for meg at potensialet hans stopper på "god spiller i eliteserien".
Han har jo bedre grunnteknikk enn JPH så ting kan jo skje om noe klikker på plass i hodet hans. Men noen burde beskyttet ham mot agenten sin og sørget for at han fikk litt brukbare folk rundt seg som setter krav. Da kan han få et oppsving det lukter svidd av.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Dere som husker tilbake til årene før 2010 da Glimt spilte ES. Jeg minnes at det var noen heiarop hvor LNS og SNN-tribunen vekslet seg i mellom om å synge/rope. Er det noen som husker hva det var man sang/ropte? Har litt lyst til å gi innspill til publikumsoppvarmerne før i morgen for å vekke liv i disse gamle ropene. Alltid ute etter mer tribuneliv på Myra!

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Jeg husker det ble ropt BO-DØ-GLIMT, der hver stavelse var en tribune, men da var Toyota også involvert. Noe mer avansert enn det har ikke jeg vært med på, i alle fall 😅 Men mine dager på Aspmyra endte vel i 2006-2007, så kan hende det var andre ting etter det.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det var det ja. Det var fett! Nå kunne jo begge kortsidene tatt en sekvens og langsidene hver sin!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Glimt 2 ligger under 7-0 mot RBK 2 as we speak.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Taktisk å legge inn en svipptur til skyggeland så slipper KK og co maset og tjaset fra rikspressen.

Dårlig kamp, dårlig dommer, god stemning!

alseboy

Legg inn av alseboy »

Botnheim har valgt å bryte kontrakten i Russland.

Noen av dere som aner hvor mye Glimt rakk å få utbetalt av overgangssummen?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Har ikke oversikt over det, men Krasnodar skylder vel Glimt pengene uavhengig av hva Botheim har valgt å gjøre med kontrakten sin der?

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

De skylder pengene, ja, men om vi får resten av betalingene nå som de ikke lenger har spilleren blir det spennende å se...

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Mat for juristene dette. Kanskje FIFA må inn med en kompensasjon? Det er jo fryktelig urettferdig for Krasnodar om de må betale store summer for Botheim nå så kan jo skjønne om den avtalen ikke blir overholdt fra deres side.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Cup kamp i mot rana i dag klokken 18:00

Laget som sendes nedover med buss er pga. skader og sykdom:

Joshua Smits, Marcus Andersen, Japhet Sery Larsen, Marius Høibråten, Alfons Sampsted, Isak Helstad Amundsen, Eskil Imøy, Ulrik Saltnes, Gaute Vetti, Hugo Vetlesen, Gilbert Koomson, Sondre Sørli, Joel Mvuka, Victor Okoh Boniface, Lasse Nordås, Fredrik Sjøvold og Ask Tjærandsen Skau.

En mix av A og B-laget.

Spent på hvem som får starte og hvilke av de som ikke spiller hver kamp tar sjangsen de får i dag.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: ons mai 18, 2022 3:32 pm Mat for juristene dette. Kanskje FIFA må inn med en kompensasjon? Det er jo fryktelig urettferdig for Krasnodar om de må betale store summer for Botheim nå så kan jo skjønne om den avtalen ikke blir overholdt fra deres side.
Kan de i det hele tatt greie å betale med alle sanksjonene?

boombis

Legg inn av boombis »

PapaSmurf skrev: tor mai 19, 2022 11:27 am
Nordlys skrev: ons mai 18, 2022 3:32 pm Mat for juristene dette. Kanskje FIFA må inn med en kompensasjon? Det er jo fryktelig urettferdig for Krasnodar om de må betale store summer for Botheim nå så kan jo skjønne om den avtalen ikke blir overholdt fra deres side.
Kan de i det hele tatt greie å betale med alle sanksjonene?
Det ble vel sagt fra Glimt til AN at Krasnodar hittil hadde betalt det de skulle når de skulle.

Så kan man jo spekulere på veien videre. Mulig at diskusjonen blant styret går på hva som er "den rette veien" videre. Om man skal avvente, eller gå til sak. Eller kanskje en blanding?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»